Sziasztok van valakinek ötlete ,hogy miért nem látok embereket csak köröket a játékban?
Na sikerült, újratelepítve és most nem lépett ki. Legalábbis suctom battle-ben nem. Gyorsan ki is próbáltam, hogy 3000 római vs 10000 barbár harcos, hát Ultra beállítások mellet néha egy picit megröccent,de amúgy gyakorlatilag jól futott. Na így már talán élvezhetõ is lesz ez a játék.
Végre szereztem armoured indian elefántokat, erre nagy bugos kaka az egész. Állnak egy helyben és nem hajlandóak mozogni, pedig már harmadjára töltöttem vissza az állást.
Ja, custom csatából is. Na majd ha lesz idõm újra rakom, de én inkább gyanakszom olyasmire,nem szereti a DX 11-es VGA-t vagy a Win 8-at, vagy a fene tudja.
Az a rohadt érdekes, két légióm is volt bent csatában, Ultra graf. beállítások, és remekül fut. Csak kilép. Mi a fene lehet ez? Nem értem milyen hiba ez. Így meg jászthatatlan, ha csatát nem lehet lejátszani.
Azért ennek nézz utána...nagyon nem az volt a lényege amit te gondolsz. Pár szóval egybefoglalva, és az egyéni harcos dolgában nem belemenve:a lényeg az alakzat tartása, és a pajzs nyomás\'! A falaxharcban az volt a cél, hogy átnyomják!!az ellen sorát és ha ez sikerült, oldalba és hátba támadták azt. Közben persze nem csak nyomtak, hanem öltek. Ezért nagyon nem volt mindegy az egyéni harcos elszántsága, ereje és képzettségének foka. Ez-a nyomás-abszolút le van tiltva a játékban gondolom a guard mod miatt. Az a gyanúm, hogy olyan szinten nem volt tesztelve, hogy nem tudták belõni, így inkább minden egységnek beállították a fent említett módot. Ez akkor derül ki, ha moderek, vagy a CA berakja a guard mod ki-be opciót.
Ezek az indian armoured elephantok kemények. Egyetlen darab fordította meg a csatát, az összes ellent kivégeztem, egy ilyen maradt, és megölte az összes mradék emberemet, ami kb 150 lándzsást és 20-30 nehézlovasság volt. Be kéne szerezni egy-kettõt :D
Az Empireig az összes Total War játékban a kampány térképen külön volt diplomáciai és katonai AI - és sajna nem voltak beszélõ viszonyban, mindenki csinálta a saját dolgát. A dipl. AI szövetséget kötött, a kat. AI meg kihasználta a gyengeséget és támadott. Azért nem mûködött nagyon az egész. :D :D
Mondjuk úgy hogy a Romeban és a Medieval2-ben gyenge volt a diplomácia, minden más viszont nagyon penge volt. Az azóta kiadott részekben minden más durván elcseszõdött(a hadjárat képernyõn, nem a csaták), és a diplomácia megjavult. :D
Én egy rövid hadjáratot toltam az M2-vel, de a diplomáciai rendszer miatt hagytam a francba. Amkir másodszor támadt le a szövetségesem, akivel házasság és minden más is volt, akkor mondtam azt, hogy menjenek az anyjukba. Úgy szúrt hátba, hogy mi ketten lettünk volna erõsebbek és lazán levertük volna a támadót...
Háza istennek ennyire nem hülye az MI, mert mióta nehézfiú vagyok senki sem támad be, de ennek ellenére a kis nemzetek lazán ellenállnak mindenféle egyezménynek és még nekem kell szívességet tenni, hogy ugyan már legyen trade agreement. A -35 cultural aversion akkor hátrány, hogy gyakorlatialg kitörölhetem a seggem a diplomáciával.
Számomra a Medieval 1, a Rome 1, és a Napoleon volt a csúcs. Érdekes, hogy a medieval 2 nekem pont nem jött be. A csata rész rendben volt, de ehhez az összes rész közül a legigénytelenebb és legunalmasabb kampánytérkép járult.
Kezdtem egy újat Parthiával az 4-es peccsel meg a legújabb radious moddal. Nem nagyon veszek eddig észre különbségeket, a kelet nagyrésze az enyém Sycithiától Persiáig, az AI még mindig bugyuta, és ha a városa közelébe érek a seregemmel, akkor legtöbbször elmegy onnan. Fel nem foghatom miért. Volt egy-két okosabb húzása, amikor utamba akart állni az egyik városnál és elém állt három fullos sereggel, de a városon kívül. Ha legalább az egyik a városban maradt volna, bukó, így levertem õket. 55. körnél járok, gondolom lassan jön majd a lázadás, két fullos sereget erre a célra beraktam a hátországba, kíváncsi leszek. Az immortal egységek pedig királyak!
Jah, jó öreg "may charge without orders". Szvsz a régi medieval 2 volt a csúcs az egész szériában eddig...
Nektek feltûnt, hogy egyes városokra rányomva a holló károgás mellett harangoznak? :D Vagy mi az a hang? :D
Elfelejtettétek a medievalból a nehézlovasságot? :) Egyes népeknél õk is tudtak önállóan támadni valamerre, miközben te tök mást akartál velük, és szépen meghaltak, visszahívni sem felt. sikerült õket.
Azért a hoplita falanx teljesen más volt mint a pajzsfal. Nézd meg hogy néz ki a játékban, elõretartják a pajzsukat és a lándzsájukat is kész. A többi meg áll mint fasz a lakodalomban. Arról nem is beszélve hogy minden sor az elõtte lévõ sort tolja a pajzsaival (ezt nevezik óthismosnak). Megakadályozva ezzel azt hogy szétessen az alakzat. Másrészt pont hogy emiatt csak az elsõ sor tudott harcolni. Érdemes megnézni hogy ez hogyan mûködik a játékban. Áll az egység, megtámadják õket, majd úgy horpad be az egész mint egy konzervdoboz. Nincs egyenes volna, a hátsó sorok is elõrerohannak harcolni. Mintha nem is lennének alakzatban.
Azért a sarissa falanxig ez nagyszerûen mûködött, gondoljunk csak a görög perzsa háborúkra, ahol a rendezetlenül harcoló kardos/lándzsás gyalogság nem tudott mit kezdeni a görögökkel. Ráadásul a csatáikat minimális veszteséggel zárták, mert a falanxban nem tudtak kárt tenni a perzsák.
A hoplita falanxszal egy gond van csak, hogy ha támadó parancsot adsz ki szétesik. Átválthatnának közelharcban esetleg kardra v valami, de nem kötelezõ az sem.
Egyébként õszintén szólva nem tudom mit várnak az emberek, gyakorlatilag egy pajzsfal volt különösebb extrák nélkül. Szorosan egymás mellé áltak az emberek és kissé több védelmet kaptak a szomszéd pajzsától, nagyjából ennyi, egy sima lándzsával nem is lehet különösebb távol tartani az ellent. A falanx szó jelentése is csak valamilyen alakzat, magyarán nem mindenki összevissza harcolt.. a õs-rómában hülye módon úgy mûködött mint a falanx, na az volt a baromság. Egy lándzsának egy elõnye van, hogy amíg távol tudod tartani a vágófegyveres (kardos) másikat, addig véded magad és hogy mély, szúrt sebet ejt. Utána meg baszhatod, ez nagyából meg is jelenik a programban, a lándzsáknak nagyobb az AP damage, nagyobb a védelme de kb. ennyi, csodát szerintem ne várjunk.
Nocsak, mit találtam a db fájlok között turkálva! Gyakorlatilag nincsen olyan hogy hoplita falanx! A hf formációra azt írják elõ, hogy az egység a shield wall formációt vegye fel. Ami majd minden kardos egység számára elérhetõ. Egy kicsit kísérletezgettem és lecseréltem ezt pike falanxra. Úgy már némileg jobban hasonlít a hoplita verzióra, de még mindig ugyan úgy szétesik ha megtámadják õket, bár több veszteséget okoznak a támadónak, meg méretre se megy úgy össze a formáció. Átnézem a többi táblázatot is, hátha ki tudok hozni ebbõl valamit.
Én egyre több mûködõ dolgot látok, és valódi hibákba kötök bele. Te meg abba, hogy nem teszik egy modellezési dolog. Nagy a difi aközött, hogy az irgalmatlan bugokra anyázok vagy arra, hogy személyes ízlésed szerint valami hülyeség.
Arrol nem beszélve hogy a sivatag közepén várakozó seregem be ambusholó (tudnám, hogy az egy helyben álló seregen hogy lehet rajta ütni a több száz km-es sík terepen) hillmen és hasonló elit egységek hogyan darálják be közelharcban az elérhetõ legjobb lovasságot.
Kurva jo ez az új peccs. Beállítom a lovasságot szép sorba az ellen háta mögé, ráklikkelek hogy támadják hátba õket, erre elkezdenek poroszkálni A MÁSIK támadó sereg pikásai felé, és felnyársaltatják magukat. Our men flee the field of battle. Kész.
Új hadjáratot kezdtem persze, de már megtaláltam a megoldást. Van egy mod ami a kis városok csatái helyett rendes nyílt terepes csatát játszat veled. Ott sem észlény az Ai de legalább van némi kihívás. Mondjuk ha van kikötõ és flotta akkor sajnos a városban kell játszani és ott ugye nem lehet veszíteni, na meg a fallal védett fõvárosokat ha megtámadja a gép és elveszteném akkor automatán döntetem el hogy veszítsek, mert ha lejátszom bukik az AI.
Am én megoldottam a sarissa falanx biztosítását. A szárnyaira elit kardos gyalogság került, kicsit hátrébb tõlük. Ha valami flankolni akarta õket akkor bevetettem ezt a tartalékot. A hopliták meg hiába gyorsabbak, támadásnál felbontják a formációt, szóval még annyira nem jók mint védekezésnél. Bár ez elvileg valami bug. Kb mint a rómaiaknál.
Én nézegettem elég sok hoplita fajtát (karthágó, athén stb) és mind ua volt. Amint megtámadják õket, szinte teljesen szétesnek. A sarissa (vagyis pikás) falanxok pedig tökéletesen mûködnek. Legyen az valami levy pike vagy akár foot companyon gyalogság.
Jó a görög is, csak ne a m. falanxal hasonlítsad. Az szembõl verhetetlen. A görög jobban bírja a találatokat és gyorsabb is. Ráadásul ha oldalba vagy hátba támadják nem olyan tehetetlen mint a falanx. Az akkor nagy bajban van.
Am valaki próbálgatta már a hoplitákat? Most nézegettem õket customban. Nekem teljesen haszontalannak tûnnek. A falanxuk egyáltalán nem ér semmit. Az egész pillanatok alatt szétesik, nem képesek tartani a soraikat, csak az elsõ sor tartja elõre a lándzsáit. Egyáltalán nem hasonlít arra, mint amit pl a 300ban látni. De érdekes módon a sarissa falanx az nagyon zsír. Minimális veszteséggel darálnak be bármit és tartják a soraikat is.
Karácsonyra szerintem is. Most még azért vannak gondok..
Szerintem már bõven játszható. A BAI már a nyílt csatákban képes egész értelmes dolgokra, rendesen felállítja a csapatait. A CAI is sokat javult, fõleg hogy nem spammeli az elõcsatározókat.
Igazából a polgárháborúsdit kéne rendbe tenniük, a politikával egyetemben. Meg ugye a testudót. Esetleg néhány népet is újra balanszolhatnának. Pl: Athén, Parthia (vagy majd a modderek megteszik) Szóval alakul ez! Karácsonyra a legjobb TW játék lesz belõle.
Hm..ez van. Igazából megértem azt is aki fél évet jegeli, de azért már játszható. Én magam inkább a komoly modokra várok..de az is kb fél év míg\' kiforrja magát. De ha már megvettem...amúgy kezdek egy kampányt nemsokára szólok ha jelentõs a javulás...mondjuk ha jön a béta 5, azt felrakom.
Akkor az MI ezért bamba a csatatéren? Mert elég nehéz elhinni, hogy erre is lenne hatása. Egyébként meg kedves, hogy egy 60-80 órás hadjáratot kezdj újra, hogy lásd a változást. Gondolják, hogy lopom én az idõt...?
Ezek után lassan azon az állásponton vagyok, hogy kiadástól számítva a komplex játékok vételének 1-2 éven belül nincs értelme. Akkora lesz az alapjáték belõve vagy olyan modok, hogy megéri azokkal nekimenni és egyszer jól végigélvezni - ÉLVEZNI - a gammát. A Skyrimot is az n+1 durva moddal végigtolnám, ha nem tudnám, hogy mennyire sovány az alapsztori és lenne rá idõm, hogy sokkal durvább környezetben toljam végig.
Ja. Olyan is volt, hogy teljesen nyílt terepen, 3 vs 1 fullos seregnél az ellenfél felállította erõit és nem támadott meg. Csak ott állt. Pár lovassal kóricált, azt levertem és volt némi katapult csata. Ennyi. Én öltem meg több embert, de a sereg 90+ százaléka túlélte a csatát.
Részben egyetértek. Várostromom gyak. még nem volt 3D-ben, mert autbattle megoldotta simán. Táborban védekezõ MI még mindig csak álldogál, szarrá lövöm katapultokkal, körbeveszem és hent...
Én 20 perces idõlimittel játszom, ezért 3 pont elfoglalása az MI-nek = mission impossible. Ha leverem az elsp inváziós sereget a másik garantáltan nem ér oda idõben.
Még kis települések esetén is az MI olyan estlenül támad, hogy a harmatgyenge védõk ellenére is rohamtempóban, de odaért a seregem.
Ami még fura nekem, hogy ha nem használom az ostoros képességet, akkor a légióim gyakorlatilag nem fáradnak. A fél térképen átrohantak és fresh az állapotuk. Küzenek perceket és még mindig fresh. Az RTW I-ben szaladtak néhány száz métert és senki nem volt fresh. Nagyon meg kellett gondolni, hogy ki mikor rohanjon. Itt mindenki rohanhat mindenhova, tökmindegy....
Ez a játék 4 patch után is játszhatatlan! - Az AI egyszerûen nem tud ostromolni. - Az Ai nem tud várost védeni
kb ötszörös túlerõ támadta meg nekem athént, fel is gyújtották a kapukat de egyszerûen képtelen elfoglalni a 3. gyõzelmi pontot. Az elsõ sereg egyesével belefutott a védelmembe és elmenekült. A 2. sereg ami hajóval jött, megkerülte az egész várost majd bejött azon a kapun amit a szárazföldi sereg felgyújtott, majd elsétált oda ahová partra tudott volna szállni a hajóval és ott megállt. Megvártam amíg letelik az 1 óra és nyertem. Macedónia ettõl a vereségtõl összeomlott 2 kör alatt eltünt a térképrõl. Tudom sokan ilyenkor azt mesélik mekkora stratégák, hogy simán megvédték a várost a túlerõvel szemben, és nem értik mi bajunk a játékkal mikor õk már 100 órát játszottak vele és semmi baj nem volt...
A Parthusok eléggé decentralizált birodalom volt, de a 3. század elején jöttek a Szasszanidák, akik már szervezettebb birodalmat építettek. Részben miattuk kellett felhagyni keleten a nehézgyalogság túlsúlyának a használatával, mert nem tudták kellõen felvenni a versenyt a nehézlovásság kontra könnyûlovasággal. Ez vezetett odáig, hogy a késõbbiekben a Bizánci birodalomban is komoly súlyt kaptak a nehézlovasok. Aztán késõbb a germánok is elég dúrva nehézlovas seregeket állítottak fel, de ez már a népvándorlás kora.
A római egységek erõsségével egyébként nekem nem az a bajom, hogy nem azért voltak erõsebbek, mert nagyobbat ütöttek, vagy jobb volt a páncéljuk (persza jók voltak), hanem azért, mert ismerték a különbözõ típusok hibáit és gyakorlatilag tudománnyá fejlesztették a hadviselést. Jó volt a felderítésük, tudták, hogy mikor nem támadhatnak, és mikor igen, amit a barbárok nem mondhattak el magukról. Na meg sokáig kifogyhatatlannak tûnõ emberanyaggal rendelkeztek, ezt a luxust pedig sok más állam nem tudta elérni.
Pontosan ez lenen a baj. Ha ott is a világ 2/3-át vagy még többet meg kell hódítani, akkor hány száz óra kell hozzá...? Lehetett volna itt is rövidebb, limitált céljú hadjáratok. Az idõ fele azzal meg el, hogy lépked az ember, mert nem rendezheti sorba a listában, hogy melyik egységgel milyen sorrendben lépj. Hiába nevezem át a légiókat rendszeresen ettõl sem lesz gyorsabb. Állandóan azt kell néznem, hogy mi hol, van, mi lépett már és mi nem, stb.
A szatrapiáknak nagyon korlátozott a diplomáciája. Kb csak kereskedni tudnak, de hadat üzenni pl nem. Am érdemes más népekkel is játszani. Pl egy egyiptomban bõven van kihívás.
Én az látom, hogy Rómával játszva a játék egy nagy tutorial gyakorlatilag. Hosszú és monoton, de nincs kihívás. Néha elveszthetsz egy csatát, de annyira erõsek a rómaiak, hogy senki nem tud megállítani.
Más nemzetkenél is a világot gyak. teljesen meg kell hódítani? Ha igen, akkor asszem nem is viszem végig többet a gammát. Kinek van erre ideje? A rómait még befejezem és kész. Egy idõ után már unalams az, hogy hajkurszod a város nélküli egysereges AI-t, meg az n+1 autobattle.
Az elsõ értelmes diplomáciai húzás végre megvolt az MI-tõl. Egy területes ellenfelet betámadtam és hogyhogynem csata nélkül egybõl boldogonak lett cliens állam. A bibi az, hogy a vele szomszédos szintén egy területes és gyak. sereg nélküli állam nem hajlott erre. --> Következetlen MI...
A klienes és strapa (vagy mi a tököm) között mi a difi?
Felraktam a legújabb radious modot, kiváncsi leszek. Látom benne van 3 új unit pack is, jónak tûnnek fõleg a keleti immortal egységek.
A játékok a valóságban elõforduló szélsõséges eseteket nemigen tudják modellezni komoly manuális bevatkozás nélkül...
Más. Az autobattle többnyire pontos, kivéve ha az ellenél flotta védi a várost. Néha megdöbbentõen erõsnek számítja be õket az kód. Bemész a 3D csatában és szinte veszteség nélkül vered le a partaszállt matrózokat.
(még mielõtt kirobban a vita: nyertek háborút, és vesztettek is, csak nem tudtak megmaradni)
Pedig volt rá példa, hogy 10ezer parthus (akik ugye nem a perzsák) lovas szétvert egy 40ezres római légiót. Igaz, tök sík, fedezék nélküli terepen, de akkor is. A játékban sajnos tényleg nem jön ki még sík terepen sem a perzsa hadsereg fölénye. Pedig Crassus veresége után a rómaiak sem nagyon terjeszkedtek már kelet felé.
Parthia modok nélkül nagyon fos. A cataphract az használhatatlan, mert nagyon gyenge a védelmük a pajzs hiánya miatt. Meg nincs közelharci fegyverük (buzogány, kard stb) ami korábban volt nekik. A lovasíjászok is elég gyengék a gyalogos verziókhoz képest. A sima lovasságuk se túl erõs, ha azt nézzük hogy a germán és kelta lovasság röhögve veri õket agyon (meg a catákat is). Ami azért eléggé nevetséges. Elvileg nekik kéne a legbrutálisabb lovassággal rendelkezni de ez nem így van per pill.
Én tegnap kezdtem játszani velük. Moddolgattam õket. A Noble Blood cavalryt átalakítottam úgy hogy egy szinten legyen a gall elit lovasokkal. A radiusok modpack pedig ad nekik rendes catapharctot, ami még szintén gyengébb a kelleténél, szóval azon is húztam egy kicsit. Annyi jó, hogy a nehézgyalogságuk elég korrekt (ha már a lovasságuk fos), bár a franc tudja miért. Így a tápolt lovasággal már tényleg élvezet tolni velük, pont azt a adja amit a párthusoktól elvárna az ember.
Én csak rómaival tolom és végre azt látom, hogy koszos parittyások nem ölik le full vértes nehézgyalogost csak úgy, testudo alakzatban meg fõleg. A római lovasaim akadtak már fent csúnyán szálfegyvereken. Esetleg nézd meg az XP-t és egyéb módosítokat is.