Én pár kör erejéig a párthusokkal toltam, és kaptam párat az arcomra, amíg egyrészt visszaemlékeztem az R1TW lovasíjász infópanel elsõ mondatára ("On the vast steppes, the horse archer reigns supreme", vagy valami hasonló), másrészt ráéreztem, hogy a konzervlovakkal hogyan kell együttdolgoztatni õket.
Olyannyira tetszett a dolog, hogy - tudom, ebben a topicban lassan már szégyen bevallani , de valószínûleg megvásárlom a nomadic tribes DLC-t. Vagy Szkítia, vagy a roxolánok.
Volt egy pár körös GAll kampányom, de Rómáig nem jutotam el. Most, hogy ezt így leírtad külön érdekes lehet ezt kipróbálni.
Róma ellen még nem harcoltam ingame, szóval ehhez nem tudok hozzászólni, de alapvetõen nehezen tudom elképzelni,hogy egy barbár sereggel megszorongassam õket fõleg az elsõ hasamra ütök 100 körben. Ahhoz azért össze kell szedni a többi törzset stb. Valaki aki valamelyik törzzsel tolja? Spártát kezdtem el, de lehet vissza térek a brit törzsekhez.
Jól látom, hogy úgy oldották meg, hogy ne legyen vörös az ég, hogy levették a felhõket?
Lehet, hogy reális, attól még erõs. Mondjuk a korszak legerõsebb hadserege volt a rómaiaké, szóval ez így reális is. Viszont aki ez alapján ítéli meg a nehézségét a játéknak az nagyon rossz úton jár. Szerintem.
Am csak én érzem úgy hogy nagyon passzív az AI a kampány mapon? Már beletettem v 15 órát egy róma kampányba, de eddig kemény 1 nép üzent hadat. Az is valami távoli kis barbár törzs, akivel nem is vagyok határos. Ráadásul hardon kezdtem el a kampányt.
A rabszolgák rendszere hogy mûködik a provinciák boldogságánál?
most akkor hol a patch? nálam még mindig v1.0.0
Nézzünk némi videót - bár valaki a kommentekben epésen megjegyezte, hogy úgy tûnik, a büdzsé 40%-a promóciós videókra ment debug helyett. :DD Egyébiránt megjegyzem, hogy az úriember kezében az íj (nem meglepõ módon) magyar gyártmányú.
Ez nem annyira az AI hülyesége, hanem mert egy-két nemzet elég erõsre sikeredett. Makedónia pl. erõs.
Meglesz az ne aggódjatok...akkora moder erõ áll a projekt mögött, ami még nem volt a totalwarok történetében...az viszont szomorú, hogy ez a reményünk.
Ez az én véleményem is, még most áprilisban is játszottam a Medieval 2-vel szétmoddolva, a legzseniálisabb legszórakoztatóbb, leggyorsabb Total War játék. Hangulatos, az ai nem ostoba, nehezebb szinten nagyon komolyan megizzaszt, komolyan meg kell gondolni egy két háborút. Itt... Makedóniával egyszerre 4 fronton vagyok háborúban, de köszönhetõ a battle ai agyatlanságának (very hardon igaz nem legendaryn) 1800-as sereggel verek 5800-as seregeket minden gond nélkül... Nagyon szomorú vagyok, fõleg mióta kipróbáltam a Europen War Universal 4-et... A Rome 2 egy borzalmasan arcade 5 éveseknek kitalált stratégia az EWU 4-hez képest, ott nem a csillivillia 2000 eurós konfigra van kihegyezve a dolog, hanem a tényleges stratégiára. Hatalmas Total War fan voltam, de nagyon szomorú vagyok, nem a pénzem kell vissza, hanem a játék hangulata, ami már réges-régen elveszett... Talán fél év múlva 30 moddal :)
Nem rossz, de a grafika brutálisan csalódást keltõ, remélem meg tudom oldani valahogy. Érdekes a játékrendszer, elsõ ránézésre ezerszer összetettebbnek tûnik akár az Empire-énél is (a Shogunok nálam kimaradtak). Érdekes a fejlõdési rendszer is, tetszik. A grafikán nyavalygok egyelõre...
Reméljük nem ez lesz.
Jut eszembe, azt egyébként tudjátok, hogy a tüzérséggel cinematic nézetre kattintva (szép magyar mondat lett...) lehet manuálisan lövöldözni? Olcsó játék hülyegyerekeknek, de olykor-olykor jó móka.
Akkor eléggé benne lehetsz a total war témában. Én kb új vagyok és az elsõ kampányom alatt sikerült kimerítenem a birodalmam és meghódítottak normalon nem hogy very hardon vagy legendaryn. Most a második már sokkal jobban megy.
amig játszhatóra nem peccselik olvasgatok.. (Julius Ceasar - A gall háború, Claudius az isten, meg amit a játékkkal egyidõben kiadtak (kártágónak vesznie kell) :)
Hivatalos hozzáállás a jövõbeni módosításokhoz (ez legalább jól hangzik):
Gameplay Issues If you have concerns on the actual features and mechanics, like gameplay balancing and AI behaviour, we do want to hear about them. As mentioned before launch we absolutely intend to support ROME II post-release with plenty of content, further development and comprehensive balancing through-out – and no I’m not thinking of DLC you have to pay for. We have already planned for some very interesting stuff and we wanted to do that with advice from the community.
Please do keep posting your concerns, our code team are focussing on tech issues to get people playing, but our design teams are very aware of your concerns and are already looking at ways to add further options and rebalance aspects of the game.
You will see our community team dropping into threads to ask questions, please do chat to them, but even if you don’t see a response please do know that we look at the forums every day here and do appreciate what you have to say.
Nálam tökéletesen megy, de én is félreteszem egy idõre. Általában túl könnyû. A legendary fokozat nem lenne rossz elképzelés, de mivel elég gyorsan történnek a dolgok, ott csak a gyors kattingatás megy, ezért nincs idõm nézegetni a közelharcot. Szóval ott meg a látványrész marad ki (és eddigi tapasztalatom alapján ott sem túl nehéz a játék).
Szóval talán pár hét (hónap) múlva újra elõveszem.
Hogy jelenne már meg xBox One-ra? Hülyeséget ne írjál már...
Á, hogy Xboxra megjelenne. kizárt, ha mégis, akkor a sega a szememben egy... :) várni kell patchre én is azt teszem, mert jelenleg ez full grafikán (de még közepesen is) instabilis. És az ilyet marhára nem szeretem. Én addig más TW résszel tolom, próbálom kitölteni az ürességet :D Bár azért Custom battleket megyek, meg a Prológra végülis jó a játék. De nagykampányra nem, egyelõre...
van egy olyan érzésem, meg fog ez jelenni xboxone-ra (játékmenet)- és ezért (is) szopunk most.. --meg egy kissé bujtatott intel vírusreklámnak is tûnik a dolog.
sajna mire rákattannék mindig kifagy a kampány... egy darabig jó megoldás volt az unlimited video memory bepipálása, de ie.252 körül minden körben kifagy :(
(AMD 5600, 4RAM, HD7750) nemvalami szép, de játszható.... patch elõtt a kártágói hitoric battle kb 2fps volt, most mediumon 10kb :(
(csalódott vagyok..)
A béta amd catalyst driver és a béta patch segít valamit az fps-en?
A városépítés, népek száma, meg pár más változás ízlés dolga, kinek mi jön be jobban. Nem is akarok róla vitázni, mert ez szubjektív. Én örülök, hogy sok nép van, engem pont az idegesített például, hogy anno a görög egységes faction volt. Ez szubjektív. De a battle ai asszem objektíven is extrém gyenge. Azt lenne jó rendbe tenni.
Azért mert gyorsan elfogytak, a semleges "olcsón" hódítható népek. Ami szerintem mégis csak total war, nagy népek harcoljanak. Volt egy kezdõ hódító fázis aztán háború.
A városfejlesztési rendszer pont, hogy nem jobb. Egyáltalán semmilyen taktikai lehetõséget nem nyújt. Mivel egy sablon alapján kötelezõen ugyan azokat az épületeket kell felépítened a falukba (templom, farm) Városban meg egy döntésed van, egy katonai vagy egy gazdasági mert egy provinciában lehetetlen két maxos katonai épületet eltartani ( egy t5 barakk + t3 kovács már -24 ! public order vagy -24 élelmiszeres, esetleg felesbe mind2õ)
Gyáááá. Ilyen idegesítõ dolgot. A következõ, egy várost kéne elfoglalnom, hogy az egész Afrika provinca az enyém legyen, de nem tudom a várost megtámadni. Na, miért nem?Mert a tenger felõl blokád alatt tartja valami hülye kis nép. De fasza.
Most mi legyen? Ennek is üzenjek hadat, hogy a nekem kellõ várost egyáltalán ostrom alá vehessem, mert ez a piszok pont azt blokdolja ami nekem kell? Ráadásul jó nagy és erõs flottája van, nekem nincs hasonló a környéken. Idegesítõ.
Legalább támadná meg azt a nyomorult várost rendesen és ostromolná, de nem, blokád, nehogy én hozzáférhessek.
Örök kedvencem, a Medieval2 tíz másodperc alatt lezavarta az end turnözést. Azóta a Total War játékokban az van hogy egy csata nélküli körben 30 másodpercet játszom, majd egy percig várok az end turnre. Én ezt nem tudom elfogadni. Dehát ez én vagyok, én a medieval2 kingdoms óta nem tudok egy jót játszani a szériával, szerintem azóta lejtmenetben van. Dehát ez csak az én véleményem.
Szerintem jobban járok a nemrég megjelent 'De Bello Mundi' moddal, ami egy Rome:TW remake Mediaval2: Kingdoms alapra.
Pozitívum: - HA bírja a géped és HA a emellett még a konfigurációd is olyan, ami véletlenül nem bugos, akkor a játék gyönyörû, szó se róla. - Nekem az újfajta városfejlesztési rendszer tetszik. Nagyobb a taktika lehetõsége, jobban át kell gondolni, hogy mit építessz és hová. Ráadásul én is másképp gondolkozok, hogy merre érdemes terjeszkedni. Szerintem a provincia rendszer jó húzás volt. - Az új 'hadsereg szemléletû' modell is pozitívum nálam. Nem bírtam az elõzõekben, hogy folyamatosan az egységtologatásról szólt. De a legnagyobb elõnye talán az, hogy az AI-nek is jobb így. - A kampány térképen az AI meglepõen jól helyezkedik, támad, mozog (az egy más kérdés, hogy milyen egységekkel).
Negatívum: - Ha még nagyjából egyenlõ számúak is az ellenfelek, az autobattle akkor is extrémen kedvez a jobb egységeknek. Ez arra sarkal, hogy a csaták jó részét autoba nyomjam. - Nagyon rossz, hogy nincs értelme flottát építeni, mert a transportok extrém erõsek. Nem azzal van egyébként a legnagyobb probléma, hogy ilyen erõsek a transzportok, mert az ókori tengeri csatákban tényleg sok "szállító" hajó volt, ami egy platform volt a kézi tusához. A baj az, hogy ezt a szárazföldi csapatok ingyen megkapják. Szerintem a szállítóhajók minõségét/erõsségét a hajózási techtreenek kellene befolyásolni, így a játék elején gyengébbek lennének lényegesen. - Az auto battlenél erõsen a jobb minõségi hadsereg felé súlyoz a gép, ezért az ember elõbb uton azon van, hog szinte mindent autora nyom. - A battle ai nulla. Ez az összes pozitívumot kinullázza.
40-60 mp? Örülj neki, nekem van mikor 3 percig lép egy kört.
Megnéztem én is, jól láttam hogy egy játszható népre 10 nem játszható, díszítõelem nép jut, és így a 100+ nép miatt 40-60 másodpercig end turnözik a játék? Ez nem elfogadható.
Mindig készül MOD az új verziókhoz. :))) Vannak ügyes kezû és szemû játékosok, akik tudják mit hogyan érdemes finomítani :) Alapvetõen az elsõ kiadású Rome szép és jó, de eredeti formában szinte játszhatatlan. Az addig elkészített MODok azok amik - szerintem - játszhatóvá és érdekessé tették a Total War játékokat :)))
Valahogy úgy, igen. Nem volt vállalhatatlan feladat - ahogy észrevettem, mielõbb meg kell õket fojtani, és nincs gond. Hozzáteszem, nekem disznó mázlim volt; lehet, majd visszatöltöm a mentést és hagyok nekik egy kis teret, úgy vajon hogy teljesítenek. Mindenesetre inkább idegõrlõ üldözés és csiki-csuki volt a városokkal, mintsem érdemi háború, ezt mondjuk az AI javára is írom. Megpróbált nem megdögleni, inkább kitérni és erõt gyûjteni.
Csak egy tipp. Ha a diplomáciai képernyõn nem minimum 10%-át szeretnétek minimum odaadni a vagyonotoknak valamiért (kereskedelem, béke, szövetség, stb.) cserébe, akkor elõször demand, ott beírod az összeget, majd váltasz offerre, és megmarad beírva az összeg.
Én örülök ezeknek a videóknak, érdekes infók vannak bennük. Nem hinném, hogy a programozókkal forgatták õket, tehát ha ezek nem lennének akkor sem lenne jobb a játék.
Jobban örültem volna, ha a játékra fordítják ezt a figyelmet nem az ilyen videókara. Van egy másik is a római légiós felszerelésérõl. Viszont nem említik, hogy tudtak-e égõ "pilum"-ot (nincs magyar megfelelõje, ha jól tudom) dobni. Próbáltam utána keresni semmi. Nem tudom akkor, mégis hogy gondolták.
Pörgettem én is a Shogun 2-t de nem rémlik, hogy ennyit malmoztam volna körváltáskor vagy csata betöltés és visszatöltés közben.
Nekem is lehozott tegnap valamit, de az nemtudom mi volt..most beállítottam a steamon a beta hotfix letöltés engedélyezést-és tényleg lehozta. De ez béta,
Akkor nekem mit frissített 26 megát magától?
Yag, a betöltési idõ elég istenes a Shogunhoz képest, ott nyugodtan elmehettél mosogatni egy csata elõtt :D
Elfogadható amit írsz. Végül úgy is meg fogjuk szokni a változásokat és meg leszünk elégedve vele. Viszont a hosszú betöltési idõ ki fogja készíteni a társaság felét. Ez meglehetõsen lelohasztja a játékkedvet ... majd ezt is javítják valamikor ... ez van.
Egyébként kis kutatgatás után megtudtam, hogy hivatalosan még nincs patch. Van egy beta patch (amit külön le lehet tölteni a steamrõl) de azt a steam nem rakja fel. Szóval aki ezt még nem tette fel az még mindig az alap patch nélküli változattal játszik.
Nem tudom hogy másnál is ez e a helyzet de a patch óta nálam játszhatatlan. Minden csata betöltése legalább 5perc míg tegnap 1 perc alatt megvolt.
Most ezzel a patchel mi van? Letöltötte a steam automatán vagy nekünk kell a beta menübõl? A nyomi official fórumon senki egy árva mukkot nem mond errõl ha kérdezik õket.
Van néhány változtatás, de ha a Rome 2 és a Shogun 2 között annyi lenne a különbség, hogy középkor helyett ókort, Japán helyett eurázsiát egy része, katana szamuráj helyett pedig hastatit kapunk, most azon fanyalognánk. Engem nem zavar az egységmozgások táborokhoz kötése (a gép is meg van kötve). A toborzási limit is jó (ha jól vette ki egy provincián belül összesen 3 egység toborzása /kör). A Shogun2-ben a gép nem sokkal a kezdet után három táp várból körönként 2-3 egységet toborzott, azaz minden tönkrevert full seregét 2-3 kör alatt pótolta. Rome2-ben ez egy kicsit másképpen mûködik, ha jól vettem ki, a provincia rendszer miatt.
A végén a modderek hamarabb fogják kijavítani a játék hibáit mint a CA.Röhej :D
Ezzel azt akarták elérni hogy ne legyen rengeteg bóklászó kis sereg a térképen. Ügynökbõl is sokkal kevesebbhez lehet hozzáférni az elején. Ennek igazából taktikai szerepe van, sokkal inkább meg kell tervezni, hogy amid van azt hova teszed a térképen, felderíteni sem lehet 1-1 kisebb sereggel.
Meg mindig nincs valami mod, ami realis sebessegre lassitja a csatakat ? Mert ez a mostani speed a nebvetseg kategoria aljat surolja.
hm. hát ez az! Oda kell menni két seregnek egymás közelébe, ahelyet, hogy egyik csapathoz küldeném a másikba az "utánpótlást" ... kár érte. ettõl függetlenül ahogy írtad, valóban kicsit felhúztam magam ezen a "hiányosságon" . Az egységek közti csere-bere érthetõ. Oké, de hogy két vezérnek találkoznia kell, hogy rendezzék soraikat ... na mindegy. Kár hogy nem tudjuk meg, a mostani megoldásnak mi elõnye van a régihez képest ... :(((
Nem jól érted... Egységeket nem tudsz önállóan mozgatni (minden seregnek kötelezõen tartalmaznia kell egy tábornokot), mindképpen csak tábornokkal lehet. A két sereg között akarsz áthelyezni, akkor az egyikkel oda mész a másikhoz, és akkor jelenik meg azt az ablak ahol átpakolhatod az egységeket.
Namármostakkor ha jól értem : Az egységeket nem lehet csereberélni, tologatni ? Ha egy sereg összeáll, lett parancsnoka, nem küldhet el belõle egyetlen kohorszot sem sehova ? Ajjaj ... ez most vagy nagyon klafa újítás, vagy meghalasztja a taktikai lehetõségek egy részét. Egy taktikai átcsoportosítás, az egységek seregen belüli összevonása nekem kedvenc szokásaim voltak. Azt már látom, hogy a csapatok ha vesztettek is embert egy csata után, szép lassan de feltöltõdnek ... persze ezzel meg lehet spórolni egy csomó mászkálást de vannak más szempontok is amik miatt hiányolni fogom ezt az opciót ... jajj
Huhhuhuúú, most nagyon fel fogod húzni magad. :D Ámbár valahol joggal. Nem találsz ilyen opciót, mert nincs. A városok védelme adott, ezt max. épületekkel lehet alig-alig feljebbtornászni. Légióból alegységképzés nincs. Vagy beállsz a teljes légióval várost védeni, vagy sehogy.
Egy "apróságot" nem találok. Próbáltam egy seregbõl kiválasztani a taktikai térképen két egységet, átküldeni egy másik városba állomásozni Õket. De nem sikerült. Van erre most valami külön gomb vagy valami, mert a hagyományos módon, hogy kiválasztom az egységeket és kihúzom a csapatból az nem jött be. Vagy csak én vagyok ennyire béna ? Köszi.
hi. akiket érdekelnek a MOD-ok azok a linken találnak már párat. van itt mindewn mint a búcsúban :D Rome II MOD-ok
Na, a grafika nálam is bántóan fapados extrém beállításon... De már fáradt vagyok, majd holnap kínlódok vele.