cacheman progit ajánlom figyelni a gépet és optimalizálni a játékra
official fórumot elnézve kapják az ívet rendesen szegény fejlesztõk... 3 hónap múlva jó is lesz a játék :)
Most hogy mondod. Van egy Dawn of Fantasy nevû strat game és ott például az okoz gondot a játékban (mindenkinél), hogy az útvonalkeresés annyira optimizálatlan, hogy pár másodpercet áll a játék minden egyes nagyobb tömeg útvonal változtatásánál. (Az más tészta, hogy szegény fejlesztõkre rájárt a rúd és most javítanak látványos mennyiségben dolgokat)
Nézte valaki, hogy amikor 100%on pörög a proci az mikor történt? Nálam eléggé hullámvölgy X4 840en a grafikon. 75-100 között ment minden mag. [Gagyi benchmark gimme bek má lídzsönz kívülrõl tudom a szöveget.]
Nem értem ezeket a 10/10 értékeléseket, se gamespoton, se metacriticen... itt egy újabb videó Angry Joe-tól tökéletesen szemlélteti (és igazolja) a még számosabb 0-5 ös értékeléseket játékosoktól. Én is találkoztam hasonlókkal
Drapedro, Terawatt: szintén ez a problémám. Nézegetem én a support fórumot is, de még nem találtam orvosságot erre a dologra. A grafika nagyon gagyi, holott a hardvernek bírnia kellene. Természetesen nekem is AMD gépem van... Ha meg tudjátok szüntetni a problémát, majd osszátok meg a fórumon. ;)
naigen, fõleg hogy ezért vettem pár hónapja direkt 2 gigás videókarit, mert gondoltam a Rome majd biztos használ egy csomó textúrát és milyen jó lesz ha az mind benne lesz a videómemóriában...
Fogalmam sincs, hogy õszinte legyek! Emlékszem, már az R1-ben is megtörtént, hogy stand ground-ot adtam a katapultnak, erre miután a hatókörébõl kifogytak a célpontok,csak azért is közelebb ment legyilkoltatni magát. A tüzérhajókkal most ugyanez van, azzal a különbséggel, hogy - én legalábbis - úgy vettem észre, még csak nem is keres magától célpontokat.
A játék korai szakaszában úgy éreztem, amikor már döfõorr nélküli hosszúhajók pattintják ketté a rohamtriérészeimet, hogy mind financiálisan, mind taktikailag jobban járok, ha a nagyobb hajók helyett építek egy valag gerelyes hemioliát, egyrészt mert olcsóak építeni és fenntartani, másrészt szinte minden kikötõben tudom õket pótolni, ha süllyednek, harmadrészt mivel tömegben azért rendben lévõk és negyedrészt azért, mert épp ugyanúgy szétkapja a gép õket, mint az elvileg (igaz, nem sokkkal) nagyobb, tengerészgyalogságot szállító hajóimat. Ez egészen addig mûködött, amíg anyagi túlerõt tudtam felmutatni. Utána visszatértem az attack trireme-ekhez, mert sejtettem, hogy hosszútávon legalább próbálkoznom kell velük. Az eredmény ugyanaz: Gyõzelem, de a flottám fele halkaja. Lehet, hogy ennek így is kell lennie, de mind az R1-bõl, mint az ETW-bõl, mind a M2-bõl stb. megszoktam, hogy legalább az egyértelmûnek tûnõ ütközetek után a flotta megõrzi a harcértékét. Itt még a gyõzelem után is vihetem kipótolni a flottát, ami dupla poén olyankor, amikor egyrészt egyetlen városom foglalkozik a tetves építési rendszer miatt a nagyobb hajótípusokkal, másrészt még az utánpótlást sem küldözgethetem tábornok nélkül. Gondoltam, megváltás lesz ezek után a nagyobbfajta hajótüzérség!
...nem. Egyáltalán nem. Továbbra is fenntartom, hogy lehet, hogy csak én vagyok hülye (helyesebben ez biztos, de ez a játék hülyeségét még nem zárja ki), de ezzel a hajótípussal még annyira sem tudok navigálni, mint a többivel. Papíron a lõtávolságuk istenes, de az azimutszögük kicsi. Semmi gond, hátulhagyom õket, fire at will, tab-bal is ellenõrzöm: az ellenség csapatszállítókkal jön, de szovjet mennyiséggel, gyönyörûen a célkeresztben vannak - tüzérségem le se szarja õket. Természetesen a csapatszállítók ezalatt már nagyban kapják szét a közelharci hajóimat, mint hülyegyerek a nápolyit, a tüzérségem meg csak mozizik. Eldurran az agyam, elkezdek nekik egyenként célokat kijelölni - nekiállnak közelebb evezni. Fáj, tényleg.
Alant írtam az építkezésrõl is, a kikötõkrõl jutott eszembe, nemrég foglaltam el Rodoszt. Virult a fejem, hogy a sok egyenváros után legalálbb itt hááátha lemodellezték a kolosszust. Ekkora ziccert, mint a világcsodák, nem hagynak ki, gondoltam naivan. ...de.
Én átraktam 4.1-es shaderre, az mintha jelentõsen javította volna a dolgokat (Ati 7770, 1GB).
Az a teszt szerintem hibás. Tegnap sokat próbálkoztam a beállításokkal, közbe néztem rivatuner-rel játékon belül, hogy mibõl mennyit használ a játék. Nekem enyhén ingadozó 60 fps mért. De viszont elég ótvarul is nézett ki high-on (16x AF, sky, shadow medium +AA on) Aztán betöltöttem ugyan azt a mapot a historical battle menübõl, (teutonberg) Sokkal jobban nézet ki de az fps is kevesebb volt, minumum érték: 30 körül volt. Gyanítom amiatt amit írtak, hogy a játék automatikusan, a háttérben álltja a textúra minõséget... Szerintem azért vannak ezek a nagy fps drop-ok mivel váltogatja, újra betölti a textúrákat. De hogy minek... a fele vramom volt használva csak. Ramból meg 2,5Gb összesen, abból 1 Gb a windows7 + egyéb programom. Ez is eléggé érdekes számomra, hogy a játék 1.5 körüli rammal megy. Lapozófájl nálam 400Mb re van állítva. Próbálkoztam ram disk-kel 2gb lapozófájlt létrehozva, nem igazán javított semmit.
Szintén ez van nálam. Egyetlen javulást az okozta, hogyha a textúrák minõségét felraktam, de más semmit nem javított. Én is hangsúlyoznám, hogy király a game alapból. Remélem minél hamarabb tudjátok tolni (legalább)élvezhetõ fps-el. :)
A vicc az, hogy nekem nem szaggat, én ezzel a 10fps alatti problémával nem találkoztam. Nálam az a gond, hogy egész egyszerûen ugyanazt a szegényes grafikát jeleníti meg, bármit csinálok, még a benchmark videóban is. A különbség annyi, hogy magas beállításnál 20 fps a legrosszabb és 35 körüli a legmagasabb, alacsonyon meg 30-60. De a grafika ugyanolyan gagyi. Remélem, AMD megoldja, csak bennük bízok már. Bár AMD-nél sokszor csak a control panelben kell egy-két dolgot átállítani, de nem értek hozzá, meg idõm sincs kísérletezni.
Az a vicc hogy a Benchmark szerint okés 66 fps van Very highon. De játék közben, shader model 3-mal is szaggat... bár hogy állítgatom, itt afejlesztõk kurvára elrontották az optimalizációt, semmi értelme a skáláknak. A Benchmark bezzeg tükör simán fut
Volt, ahol hozott fps javulást (bár én 30-40 fps-t eleve nem tartok problémának, de volt aki annak annak örült, hogy patch-el 30 helyett 39 lett lett. Klafa.) Egyébként igaz, a béta patch leírása nem igazán biztató. Pl. beragadó hajók javításáról szól, meg AI fejlesztésrõl, ami azért nem urgent, amíg alapvetõ gondok vannak:
Higher average frame rates with out-of-the-box settings (more conservative settings) Fix for DirectX 10.0 Lighting issue reported – environment map wasn’t being created leading to black reflections. Fixed a sunken Samothrace temple complex world wonder on the Campaign map. Fixed defender being able to create encampments when involved in a combined battle. Added some localisation fixes to audio packs in French, Russian, Italian, German and Spanish. Fixed lock up in Multiplayer Campaign battles when a desynchronisation occurs. Players are now notified of the desynchronisation, and the battle ends. Fixed Multiplayer Campaign battle “overrun” prompt, which was not being shown to a player if they were a reinforcement and the other player was spectating. Fixed corrupt loading screen when changing to fullscreen / windowed mode after a battle, and then going into another battle. Fix for Multiplayer Campaign host being unable to move the camera in campaign, after reloading a save game on some rare occasions. Safe guards added to prevent a very rare crash in coastal assault battles. Fix for game lock up during end turn sequence / Celtic AI faction turn in single player campaign. Improved AI use of walls on Athens large settlement battle map. Improvements to Auto-resolve balancing in Single Player and Multiplayer Campaign modes. Aligned ship unit upkeep costs with land units – made mercenary ships more expensive and non-mercenary ships cheaper. Fixed slow turning rates for transport ships. Improved civil war balancing in relation to campaign difficulty. Fixed vehicle ground pipes, to prevent Siege Towers becoming immovable when they are left empty during the Deployment Phase of a Siege Battle, then units were moved into the Siege Tower when the battle has started. Fixed bug when ramming sideways into moving ship, which caused the ramming ship stick to target and strafe along with it in battles. Reduced the chance of Naval units sometimes clipping through the ground or harbours / ports during Port Assault battles when attempting to disembark. Fixed issue where armies would be stuck in Muster stance and could not exit that stance in Campaign modes. Fixed case where spies could get stuck on top of fleets in Campaign modes. Fixed rare post battle lockup in Campaign modes. Improved unit pathfinding in Barbarian village battle maps (fixed no go zones). Fix for Multiplayer Campaign lock up when the player was reinforcing an AI ally who was victorious in battle, causing the player to become stuck with no victory / continue / exit battle user interface functionality. Fix for cultural influence bonus from the Shrine of Neptune building Fix for “Zone of Controls” of hidden armies being visible to both players in head to head Multiplayer Campaign mode on mouse-over. Assorted minor fixes to city battle maps. Fix for “Rome Wasn’t Built in a Day” achievement failing to unlock when its requirements were met in some situations.
Egyébként tagnap óta van beta patch, csak fórumok szerint nem váltotta meg a világot.
"The first patch for Total War: Rome 2 has crept out a little early. At least, it’s possible to access it early if you opt in for the beta version before its official release tomorrow. If you wish to do that, then right-click on Rome 2 in your Steam library, select “properties,” head over to the “Betas” tab and choose “patch1beta” from the drop-down menu to apply it to your game."
vedd kisebbre a képernyõfelbontást. az sokat segít. jobb oldali oszlopba a beállításoknál meg minden csak high-ra. baloldalon trilinear,, shadows és egyebek low, foliage alpha vagymi off, jobboldalon azt a use valamit pipáld be.
Nézzétek meg a multipalyer videóit Spartaval... úgy néz ki a multi nagyobb fail mint a single. Shogun 2-be is kellett volna egység limit, mert egy full sereg ugyan abból az egységbõl ugyan úgy szétbaszta a multit mint a kampányt. Ennyi kiadott total war játék után azért már lehetne némi tapasztalatuk. Még emlékszem a hónappal ezelõtti fejlesztõi napló videóra, hogy áradoztak a játékról. Inkább csak hype volt mint beteljesült ígéret.
Bár úgy tapasztaltam, hogy itthon már senki nem warezol. Virágra megy el a pénz virágboltokban.
Nagy csatáknál nekem szaggat, és tök mindegy hogy leveszem very lowra vagy very highra, ugyanúgy szaggat. és nem tudom közelrõkl nézni a csatát csak távoli kamera beállítáasal. így meg tök élvezhetetlen:P
Mit tegyek ez ellen, a gépem meg van hozzá bõven.
Hát múlik az egy párdolgon, de fõleg azon, hogy mennyi példányban mennek el a dolgok az adott régióban.
Nálunk még mindig inkább mindenki warezol és nem veszi meg az eredetit. Néha akkor sem, amikor lemegy egy adott játék ára ilyen 2-3k-ra. Mert azért az is milyen kurva drága, meg diák vagyok, stb.
Néztem, milyen nyelveken adták ki hivatalosan a Rome2 -t (legalább text és felirat). Mindig úgy voltam ezzel, hogy kis ország vagyunk, mi ezért nem kapunk hivatalosan magyarított szöveget. Erre látom, hogy Rome2-t a csehek is megkapták csehesítve.
RADIUS már csinált is mod-ot kicsit lassitja a battle timeot a moral novelésével.
Viszont így reménykedek, mert nekem a Shogun2 minden bios varázslat nélkül is ment szépen.
nem fogják.. Uj bios nélkül nem fog sosem élvezhetõen futni neked. Tudom mert Shogun 2-vel így jártam. Szerencsére volt valami beta bios driver azota az van fent és tökéletesen mûködik.
Különben ezt a gép általi körlépés mizériát sem értem, nekem olyan 1 perc körül van de simán elfogadható, neki is kell gondolkodni és több száz nép harcol foglal a háttérben.
Igen, az amd upgrade Rome 2 specifikus változást csak a crossfire kapcsán tartalmaz. Ugyanakkor javítja az augusztusi 10.8 beta upgrade-t is. Egyébként ez az FX jelzésû alaplapok bios mizériája érdekes. Azt írták hivatalos Rome fórumon, hogy ezeket az alaplapokat 2011. nyara utáni frissítésekkel kell ellátni, majd megadtak linkeket. Nekem Ashrock 890FX Deluxe3 alaplapom van (ezt már nem gyártják kb. másfél éve, legalább is az USA-ban már nincs forgalomban), kiválasztottam a TW fejlesztõi által megadott linket, és nincs ilyen link. Oké, megkeresem google-n keresztül, meg van az alaplap, megvannak az update-ek, DE, a legfrissebb is 2010 év végi. Most mi van? Írjak az ashrock-nak, hogy dobjanak már nekem össze egy bios frissítést? Remélem, a patch-ban ezt rendezik.
Ha rajta ütés módban volt a sereged akkor láthatatlan, viszont úton 25% erdõben meg 55% az esély, hogy rajta üthetsz az ellen seregen. HA ez nem jön össze akkor elmegy melletted.
Hát ja, tehát ha két sereg térképen egymás mellé került, csata lett. De elmentek mellettem. Na most vagy bug, vagy valami olyan beállítás képesség, amire nem jöttem rá. De érdekes mindenesetre. Nem lehet forced march sem, mert én is használtam már, és frorced marsh-ban nem lehet ilyet, hogy elmegyek az ellenséges sereg mellet közvetlenül.
Az odáig oké, csak mire számított? Hogy a körülbelül tizenötszörös mennyiségi és minésõgbéli túlerõvel szemben gyõz? Inkább gyûjtötte volna minden csapatát egyszerre, és támadjon úgy, körönként egy kis sereggel csak szétforgácsolta a megmaradt csapatait.
Ja dumának jó:) De ilyet egy ember nem tenne. Mondjuk a készítõket sem értem, hogy 13 éve adják ki ezt a sorozatot és azóta képtelenek egy tisztességes AI-t csinálni... Minden egyes új terméküknél feljön ez a probléma, õk minden egyes játék készítése során azt mondják, hogy hiper - szuper lesz az AI, és ehhez képest meg mindig ugyan azok a "gyermekbetegségek" jönnek elõ. De persze ettõl függetlenül szeretjük ezt a részt is és úgy ám blokk a sorozatot is (legalábbis én igen :) )
Igen, ilyenrõl írt egy teszter is a prológ kapcsán. Ott azt írta, hogy 1-2 egységet hátra hagyott a gép egy szamnisz város ostrománál, a zömmel meg elvonult. Õ is csak találgatott ennek okáról, de pozitívan állt az AI-hoz, és arra gondolt, hogy talán stratégiai visszavonulás volt,egy magasabb rendû cél érdekében :)
"Vagy, már területe sincs, majdnem teljesen feltöltött légióval védem a várost, és egy egy hajóval megtámad. Aha, biztos sikerülni fog." Ez a dolga, mert elhasználódik a hajója, és megszopja.
Azt kell, hogy mondjam, hogy nem változott az AI bármit is állítottak errõl a készítõk. Példa. Ostromlom a városát amiben bent van egy majdnem az enyémmel megegyezõ nagyságú hadsereg. A következõ körben hozza az erõsítést és megtámad. Én visszavonulok, de õ erre ahelyett, hogy üldözne fogja a két hadseregét és kivonul a városából! Ezután meg mikor én rám kerül a kör simán befoglalom a városát mert ugye az egységeivel kivonult. Szóval sajnos azt kell, hogy mondjam az AI buta.
Nem tudom, hogy ment el melletted. Nem lehet, hogy Rome 2-ben nincs automatikus beavatkozás? Úgy értem, ha látja a sereged indulás elõtt, és nem ambush stanceben van a sereged, esetleg nem él a beavatkozás. Vagy talán a forced marsh olyan felállás, amit csak akkor lehet megfogni, ha indítás elõtt nem fedezi fel az egységet. A hadsereg stance-ekben még nem mélyedtem el, de talán van mélyebb jelentõségük is annál, mint ami elsõre adja magát.
Mikor hogy. Van hogy nem értem, egy területe van, egy szigeten partra szállok, erre a következõ körben kihajózik a seregével . He? Nem inkább védekeznie kéne? Most elmenekült?
Vagy, már területe sincs, majdnem teljesen feltöltött légióval védem a várost, és egy egy hajóval megtámad. Aha, biztos sikerülni fog.
Ám az jó, hogy direkt figyeltem, mindig ott igyekszik támadni ahol nincs légióm, és a gyengébb városomat elfoglalni. Ez jó, de rohadt aljas húzás.
Ami meg érdekes, állok két város között, szúk terület, hegyi szoros, jön szembõl a serege kör váltáskor, mondom csata lesz, erre el megy mellettem!!! és elfoglalja a hátam mögött lévõ városomat. Hogy csinálta? Hogy ment el mellettem? Átrepült a seregem felett? Érdekes szuperképesség. Amúgy jó húzás volt, csak nem értem hogy csinálta.
Remélem, a patch hoz valami érdemleges változást. 509 negatív értékelés (0-4 pont) a metán 4 nappal a kiadás után. Nincs messze a COH2 1300-a. És ahogy ez már lenni szokott, most más mindent fikáznak a játékban. Kár ezért. Ti is annyira rossznak tartjátok az AI-t? Én a campaign AI-val elégedett vagyok, a csatát még nem tudtam eldönteni, kb 5 csatát játszottam, de igazából nagy malõrt nem láttam. Sokan arra panaszkodnak külföldi fórumokon, hogy nem tud várost védeni gép. Két village "ostromot" nyomtam eddig (fallal körbe vett várost még nem ostromoltam). Az elsõnél Athénnal a spártaiak támogatásával kétszeres túlerõben két irányból, nagy csoda nem történhetett. A második village ostrom tegnap este zajlott, a párthusokat vezettem. 6 lovas íjász, 6 lovas skirmisher+ vezér+két lándzsás egység. A lovas vezér mellett az ellenfélnek két könnyû lovasa volt, két slingere meg vagy 12 gyalogosa. Minden bejáratot védett, én egy oldalra koncentráltam. Elõször a lovas skirmishereket állítottam a bevezetõ úthoz. Megpróbálta a lovasaival elûzni õket - a vezért mondjuk kár volt kihoznia, ez döntõ hibának bizonyult a végére - és szét is szórta a visszavonuló lovasokat, dehát tûpárnát csináltam belõlük a végére. Ezután a slingereivel próbálta az ismét felálló skirmisherek által zaklatott, a bejáratott védõ gyalogos egységén segíteni, de a beérkezõ hat lovasíjász második nyílzápora lefelezte õket, így a moráljuk összeomlott (a vezér elhullott az elején), elfutottak. Ezután egyenként kezdte el kiküldeni a gyalogosait, ami csak elsõre hülyeség, mert ezeket full dárda és nyílzápor fogadta ugyan, de egyre inkább úgy nézett ki, hogy el fog fogyni a muníció, és az akkor még mindig tekintélyes mennyiségû (kb 6-7) lándzsása ellen városban, szûk téren, a manõverezés lehetõségének hiánya miatt az erõfölényem kibontakoztatásának lehetõsége nélkül kell megpróbálni elfoglalni a várost. Ez azért nem tûnt egyszerûnek. Végül a morál rendszer mentett meg, a vezér nélkül maradt egységek - azok is, akik még mindig más bejáratot védtek - a veszteségek miatt összeomlottak, és elfutottak. Szóval igen, csinált egy nagy hülyeséget a vezér beáldozásával - akinek peche volt, mert a csata elsõ 10 halottja között volt egy kósza dárdának köszönhetõen - de azért utána ha nem is látványos, de tudatos taktikát folytatott. Én talán egyszerre vezettem volna ki több oldalról az egységeket, de igazából csak hajkurászni lehet tucatnyi lovast gyalogosokkal. Lényeg: ebben a csatában sem tûnt nagyon hülyének az AI.
Így néz ki egy sima nem itthoni kiadású "igényes" PlayOn Rome II. :(
Kaptak egy csomo béta tesztelõt aki még fizet is, hogy tesztelhessen.. Persze hosszu távon ez nem biztos, hogy túl kifizetõdõ , plusz ugye aki nem rendelte elõ hanem majd megnézi a warezt és akkor dönt , szintén lehet elveszett, mint potenciális vevõ.. No mind1 ez már most jobb mint Shogun 2 szóval, doboz a polcon a játék király öröm bodottá.. Patchek meg had jöjjenek meg DLC-k mindig lesz minek örülni..
Gyerekek kurva jo game ez.. Enyém Britannia Iceni szekér beindult.. kurva sok dolog változott csak passogok kapkodom fejem.. Iszonyat észnél kell lenni, hamar dögrovásra lehet ítélni a birodalmat ha valaki nem figyel oda, persze fejlõdni sem árt nem lehet mindenhol csak szent fa meg tér mert akkor nem jönnek a fejlett unitok stb.. Nekem igen tetszik, bár ez még csak béta de az alapok állati jók.. Elején vagyok még szóval pár dolog nem tiszta.. Mivel 1kör/év hamar öregszik mindenki és családfa sincs.. Mi lesz ha elpatkol az összes hadvezérem ?? Ez a politikai izé sem teljesen tiszta.. van valami másik törzsfõ kis pletykát szoktam rá nyomni.. de isten igazából nem igen vágom mit fog az ott okosítani. Ha szeretett légióm élérõl meghal a hadvezér akkor mi lesz ?
Akkor mégsem annyira hülyék, hogy homokért basszanak a sivatagban, leesett nekik, hogy máshogy kellett volna hozzáállni a megjelenéshez ...
Mondom, már a CE ára, az elcseszett semmi nagy fa katapulttal is irreális volt. A megjelenéskori eredmény pedig szép és jó, de azért lehetett volna koncentrálni a részletekre.
hivatalos fórumon azt írják hogy kb. hetente-kéthetente lesznek patch-ek.
Hát én úgy láttam, épületek vonnak le, meg a rabszolgák, meg az adó, de faszom ,majd adózni ne is adózzunk? Na ne már gyerekek.
A kultúra átterjedt, és az ellen mit lehet tenni Mert a egyik ügynökfélébõl nem tudok többet képezni, nem jut így eszembe hogy hívják, nem a kém, és nem a harcos, hanem a tógás pasas, álllítólag az jó a latin kultúra terjesztésére, mondjuk nem vettem észre, hogy érne bármit is, kettõt képezhettem, és mind a kettõ frissen elfoglalt városban van, de nem értem, nem látom hogy érne valamit is. De a többi ügynöknél se látom hogy érnének valamit.
A nyersanyagok mire jok? A világ csodáka szintén milyen bonuszokat adnak és hol lehet megnézni melyik az enyém és mit ad..
Hmm érdekes hogy mindenki ilyen nehéznek találja a tengeri ütközeteket, nekem még nem igazán volt vele problémám, pedig spártai lévén elég sokat hajókázok ide oda a Földközi-tengeren, de még egy szál hajót sem építettem. Ha valami ellen van a vízen akkor bele irányítom a seregem a tengerbe és az automatikusan megjelenõ hajókkal (gondolom szállító) simán verek mindent.
Mikor jön a peccs? Akinek meg van majd írjon jobb lett-e, már viszket a zsebem hogy megvegyem én is, de jelenlegi formájában nem fogom.
Nem tudod, hogy mit kell nyomni, hogy a távolsági hajók azt lõjék, amit korábban kijelöltem nekik, és még manõverezni is lehessen velük? Mert szép a ramming és jó, de csak erre építkezni ha sikert akarsz kicsit idegesítõ.
"a manipulus-rendszerrel a játék kivágja alólad a triariik révén a lándzsásokat. Ez igaz is, meg nem is. Auxiliary barakkokat kell építened, ott nagyon fasza shock cavalry is akad (valami equites s. extraordinarii), illetve a jó öreg lándzsás segédszolgálatosok is itt találhatóak meg"
Ez nem igaz is, meg nem is, hanem sajnos így van. A mocskos haderõreform az oka. :D Amúgy meg sajnos a Aux lándzsások a Triariihoz képest ... De az armored legionaries viszont egy az egyben, mínusz egy formáció tudja ugyanazt amit a Triarii. De mondjuk az a formáció korrekt volt nekik, de ez van. Majd legközelebb odafigyelek. :)
Ó, és - elnézést a dupláért - a városokért a szívem szakad meg! Minden ember más és más arcú, de két különbözõ várost nem tudtak összerakni a CA-nál? C'moon! A Rome 1-ben (kövezzetek meg...) a játékélményem nem kis százalékát jelentette, hogy a nem kis áldozatokkal lezavart közbeszerzési pályázat következményeként nagy nehezen felépült Circus Maximus ott vetített középen, miközben Rómát körülfolyta kétmillió, meg még egy kevés hun. Itt a tile-rendszernek köszönhetõen teljesen mindegy, mit mûvelsz, lesz egy "generic roman village on the shore" és hello. Kiábrándító, tényleg. Nem azt mondom, hogy óriási súllyal esik ez latba, de mégis, az épületek okozta változatossággal technikailag többször találkoznék, mint Titus Pullo tartalékos alhonvéd csodálatos arcával.
Ha meg már duplázok, folytatom: A zene jó, de nem kiváló. Szubjektív, de túl sok az epikus téma, és túl kevés a vokál. Tudom, persze, most eza divat... a hangok (a kattintásokra) is kicsit kakofónabbnak tûnnek, mint az e téren számomra etalon R1-ben, de annyi baj legyen. Cserébe nagy poén, amikor a nagyon bölcsen völgyben tábort vert n+1. kelta törzset lövöm ballistával, erre az egyik majom odakiált a másiknak, hogy "I'm hiding behind you, you fat bastard!" - és társai.
Tiszteletem! Pár észrevételem és élményem elsõsorban a saját játékból, másrészt hozzászólások a fórumhoz általában.
Valaki írta alant (nem olvasok vissza, bocs :D), hogy a manipulus-rendszerrel a játék kivágja alólad a triariik révén a lándzsásokat. Ez igaz is, meg nem is. Auxiliary barakkokat kell építened, ott nagyon fasza shock cavalry is akad (valami equites s. extraordinarii), illetve a jó öreg lándzsás segédszolgálatosok is itt találhatóak meg.
A legtöbbet a játékban két dologgal szopok: építkezés/közrend és flottaütközetek. Most jutottam el odáig, hogy a kettõbõl az egyik flottát megpakoltam ballistás és onageres hajókkal is, de papíron szarravaló szállító hosszúhajók is szignifikáns veszteséget képesek okozni a legjobb próbálkozásaim ellenére is. Autoresolve jobbra ki bírja hozni, mint én. Kicsit zavaró a dolog, mert ETW-ben a tengert jobban megszerettem végül, mint a szárazföldet, itt pedig ha nem is veszítek, de répáznak azért rendesen. A másik az építkezés. Oké, hogy élesben jöttem rá, hogy is mûködnek a dolgok, de akkor is nettó szopás az egész. Ha nem akarom, hogy a légióim a provinciákban dekkoljanak (márpedig nem akarom), akkor egy vagon épületet fel kell húznom, többnyire templomot, ami persze viszi a kaját, úgyhogy megy a vágóhíd, ami megdobja a squalort. Még ez sem lenne gond, ha legalább maradna hely! Értem én, és zseniális dolog, hogy specializálni kell a termelést, így Itáliában emelek légiókat, addig Alexandria dolgozik szárazdokkal, de egy kicsit úgy érzem, túllõttek a célon. Problémás még, hogy a város védelme (ha a technológiát kihagyom) csak szintlépéssel (=rakás élelmiszert és hepineszt felzabál a teljes provinciára nézve) növelhetõ, vagy aktív helyõrséggel (erõsen korlátozott a számuk). Csökkenteni akarták a mikromenedzsmentet? Hát, sikerült... mindegy, nem okozott megoldhatatlan problémákat, de azért para. Ha már építkezések, hogy hagyhatták ki az utakat?! Persze, a marching stance-szel ez kiesett a mókából, de pl. a kereskedelemre adhatna bónuszt pár kilométer jó, római út. Én még annak is jobban örültem volna talán, ha az építkezések visszafogását erõs árakkal oldják meg, nem a rohadt "négy épület és szevasz"-szabállyal.
A fentieken túllépve viszont azt kell, hogy mondjam; rég volt már a kezeim között játék, ami ennyire a székbe szögezett. Ahogy a laptopomon fent figyel az R1, van egy gyanúm, hogy az R2 is egy évente elõvevõs sztori lesz még hosszú-hosszú idõkig.
Na beruháztam egy új vasba. Most ultra és extrem között szepen fut :) Nekem a prológ, és egy rövid bemelegítõ kampány után tetszik a játék. Vannak hibái, de nagyon szép lett. udom, sokan szídták, a legelsõ indításnál én is, de nem bántam meg, hogy megvettem. (Bár most ragadt be egy flottám, amit nem tudok mozgatni, ez extrém idegesítõ bug, remélem az elsõ patch holnap javítja.)
Amikor a régióban minden település a tiéd, kijelölöd bármelyiket, és a legelsõ gomb alul.
Mik ezek az edictek és hogy tudom egy provinciához hozzá adni õket? Valamit ír a kör végén hogy 2 edictem van és használjam fel, de nem tudom hogy.
ez ok, de mit lehet tenni ellene? en kezdo tw-s vagyok, a prologe -l mar mentenem kellett es meg sok mindent tanulok, de szamomra se tiszta mivel lehetne orvosolni.. adot ugye nem csokkenthetem a beka segge ala, vagy maxmozizhatom az ellenseg turnjeit..:p
Lehet nagyon átterjedt a görög (hellenic) kultúra, vagy van valamilyen nem saját ügynök a területen. Amúgy ha ráviszed az egeret a public ordert mérõ csíkra, megjelenik az kis ablak amiben részletesen láthatod mi mennyit ad hozzá.
IV. szinten kapod meg az armored legionariest, ami kb. kiváltja a Triariit. Egyébként, ha jól emlékszem, ez így volt a Rome I. részében is, de erõsítsetek meg, ha nem!
Egy kérdés, miért lázonganak a városok, és mit lehet tenni ellenük?
A frissen elfoglaltat még csak értem, ezeknél átépítek minden épületet, meg ilyesmit.
De például Dél itáliában? Az eleve római terület, és most minden bajuk van, bontom vissza az épületeket, amik rontják a hangulatot, de hát ez így nem jó. Mi rontja az emberek kedvét? Ha jól értem, a rabszolgák is, de mit tegyek a rabszolgákkal? Meg, még mi? Mert elég hirtelen kezdett el zuhanni a kedvük.
Lehet-e olyan, hogy ellenséges kém van a városban, és az rontja a hangulatot?
Vagy ez valami random móka?
victory flaget is kivehetnék, tönkre tesz minden csatát.
hol a battle speed slow down? :) hol az advanced CAI/BAI?:) hol a használhatóbb UI?:) Csak jönnek ezek is:)
Nem fogják így hagyni. Arra nem számítok, hogy a holnapi patch világot vált meg. Esetleg egy nvidia/ati driver frissítés rá segíthet. Volt már rá példa, hogy erre volt szükségem. Amd x4 840, Nvidia 550 TI, 8gb rammal high(ami kb tök mindegy, mert magasabbon is ugyan ekkora a teljesítmény) jól fut. Ez alatt azt értem, hogy 20 alá még nem mentem és átlag 30-35 fps megvan full hd felbontáson. Remélem tudtam segíteni annak aki hasonlón játszana majd és tanácstalan.
Ezt megcsinálják akkor szerintem jobb lesz, mint a shogun 2.
Kétlem, hogy amit 2 nap alatt össze dobtak, fog érdemben javítani. Ha lesz is egyáltalán javítás a teljesítmény gondra, (amit szintén kétlek, jóval több vásárlónak fut mint akinek nem, egy ilyen start után a leendõ vásárlók 2x is meg gondolják, hogy beruházzak-e rá, szóval nem biztos, hogy megfogja nekik érni, hogy heteket dolgozzanak a kód optimalizálásán) Siralmas ez a szeptember, amennyi játék kijött az elmúlt 2 hétben az valahogy mind rohadt nagy csalódás.