sajnos.... szerintem ez egy néta, és most kellene jönnie a balanszolásoknak stb. de a kötsög cégek mihamarabb pénzt akarnak lehúzni és így fél évekkel elõbb adnak ki mindent. (nem vsak a rómát)aztán majd el peccselgetik kicsit.
Ez mondjuk gáz, hogy egy 10ezer forintos játékot nem tudnak normálisan megcsinálni, és mindenki várja, hogy majd a hobbi modderek rendbe tegyék ingyen.
Kampány térképen jól teljesít. Kihasználja a gyenge pontokat, ott támad ahol kell, jól használja az ügynököket is.
Csatában sajnos már nem ilyen jó. Phalanxot mesterien használja az tény.
Jól védi a területet, de ha lerohanod vége van. Bekerítésre nem tud reagálni. Simán le lehet nyomni oldalról pl. lovasokkal. Veterán TW-seknek nem nyújtanak kihívást, mondjuk én normálon toltam. Lehet magasabb szinten ügyesebb.
Várostromnál nem hagyja ott az embereit tûz alatt. Jól tud áttörni a falon, de ha beállsz pl. pajzsfallal a kapu elé és harapófogóba fogod õket szintén végük van. Volt egy csata mikor 2x túlerõben jött az ellen jobb egységekkel és a kapunál bedaráltam õket, mert a balgája beküldte az íjászokat is a kapun. Íjászokat elkaptam, morál lecsökkent, aztán már nyert ügy volt pedig az egy simán vesztes csata kellett volna hogy legyen.
Összességében nem vagyok elégedett az AI-val. Sajnos. De annyira nem is szörnyû. Ismétlem veterán játékosok körberöhögik az AI-t simán.
van ám termés! na itt egy óra húsz perces videó! 1 óránál állítólag barbár város ostrom!
annak idején azért nem amiga 500-ast vettem a speccy után mert megláttam a centuriont egy 286-oson hogy végre van ilyen játék))) nekem ez volt az elsõ játékom pc-n..
Tökéletes sose lesz, de a játék nem is ezen alapul. A látvány sokat számít és a korábbi játékok hibáit, ki nem használt lehetõségeit szépen beleépítették az újabb részekbe. Nekem pl. a kamera mód nagyon bejött a videók alapján, ahol csata közben fentrõl ki zoomolva kártyákat látsz és áttekinthetõbb a csata. Ehhez hasonló kameranézetet modként (magasabb nézet) a Shogun2-ben nagyon szerettem. Link
Igen, de az nem túl jó megoldás, mert ha egy egységnek nem osztod ki a parancsot, akkor csak áll egy helyben, másrészt lemaradsz a látványos részekrõl.
Egyszer valahol már én is írta majdnem pont ezeket mint te, de sajnos a játék alap motorja nem tudja ezeket. Már az elég lenne, hogy minden egységnél lenne számláló..kivéve aki a vezér körében áll, és minél messzebb van, annál késõbb indítja a kiadott parancsot ez egyben reális is. De ezt a motor nem tudja...állítólag-amúgy szerintem sem.
Ha még nem volt hozzá szerencséd (Centurion - Defender of Rome), bátran ajánlom, Abandoniáról lehúzható, egy DosBox kell neki, és zseniális. :) Egy-két mozzanatában elõremutatóbb, mint ma az RTW.
Éppen most játszottam a '91-es Centurion-nal. Ott a dolog úgy nézett ki, hogy a vezérnek adott egy köre, amelyen belül szabályozhatja az egységeket, azon kívül viszont nem, oda már oda kellett futnia, ha befolyást akar gyakorolni a játékos a menetre. Két parancs volt, ami a hatókörtõl független: Az általános támadás (a légió minden cohorsa megtámadja a legközelebbi ellenséget), valamint a visszavonulás.
Az AI problémán egyébként sokat gondolkodtam, hogy hogyan lehetne megoldani. Igazából nem is az AI hülye, hanem a játékos kezében van akkora kontrol, amit soha egyetlen hadvezér sem élvezett. Bármikor megállíthatjuk a játékot, az egységeket szinte miliméteres pontossággal irányíthatjuk, ha megváltoznak a körülmények, akkor a játéktér másik oldalán lévõ egységekkel is azonnal reagálhatunk, mintha nem is különálló egységekrõl, hanem egyetlen lényrõl lenne szó. Ötletek: - Az AI nem csak az ellenséget, hanem részben a mi egységeinket is irányítaná. - A csaták elején felvázolhatnánk haditerveket (kezdeti stratégiákat), de azt követõen nem szólhatnánk bele korlátlanul az egységeink viselkedésébe. - Alap esetben totális kontrolt csak a hadvezér egysége felett élveznénk, de ahogy az õ képességei és a techtree fejlõdik, úgy egyre nagyobb kontrolt kapnánk a többi egység felett is. Például a közvetlen környezetében lévõket, késõbb pedig nagyobb területet a környezetében is irányíthatnánk. Hogy azért ne legyen totális a káosz, ezért a távolabb lévõ egységek esetében lenne egy visszaszámláló, amíg az le nem pörög, addig az ai irányítaná az egységünket. Be lehetne vonni tiszteket is, amiket elõre meghatározott egységekhez, vagy groupokhoz adhatnánk. Ezeket az egységeket szintén korlátlanul irányíthatnánk, de a tisztek számához növelni kellene a military techet, pl a military akadémia minden seregnek adhatna plusz egy tisztet. - Ha aztán nagyon jó vezérünk van és eléggé elõrehaladunk a techtreeben, akkor érnénk csak el azt a korlátlan irányítást, amit most tudunk mûvelni. - Lennének népbónuszok, pl a macedónok plusz egy tisztet kapnának, a rómaiaknál a hadvezér közelében nagyobb távolságra lehetne közvetlenül irányítani az egységeket, a barbár vezér pedig bónuszt adna a mellette állóknak, ha maga is harcol éppen. - Sokmindent ki lehetne találni, de a lényeg, hogy a kontrol sem lenne azonnal korlátlan, azért is meg kellene küzdeni. Hiszen az az irányítás amit most meg tudunk tenni a játékban még a rádió megjelenése után is nehéz, nemhogy az ókorban.
Ha lecseng a kezdeti mizéria bedobom az ötletet a totalwar.com és a twcenter fórumán is. Nektek mi a véleményetek?
(Hátha a késõbbiekre nézve valakinek megtetszik az ötlet.)
Hehe a G2Play azt írja, hogy ma lesznek kiszállítva a kulcsok, viszont akid a görög DLC-t is megrendelte (mint pl én) az csak holnap kapja meg a DLC-t.
Mondjuk azért azt a nyomoronc kulcsot elküldhetné a G2Play. Legalább le tudnám tölteni....
Nálunk pontosan mikor oldódik fel a game?
Két dolog részemrõl... Negatívum-nagyon sok kis hülyeség az animációkban-befulladt roham, csúszások, tömeges félreszúrás egy egész cohorsnál szinte az eddigi összes TW hibát láttam. Ordenáré csúnya és hatalmas egység kártyák ..ezt nem is értem. Pozitívum-végre egy emberre többen is támadnak aktívan..nem részletezem miért, de ez hatalmas dolog..és egy két videónak igen nagy a hangulata.. összességébe ha beszámítom a modereket HATALMAS lesz..most meg erõsen félkész, mutatja a hamarosan ígért ultra patch. Az mindig mutat valamit, ha még ki sem jön, de már mondják a foltot
Nekem még 512-es ATI HD 4850-esem van. De legalább a procim és a memória nem szûk keresztmetszet. Ha nagyon nem fog menni, akkor nálam is új gép lesz. Már ki is néztem egy laptopot i7-es procival, SSD-vel, meg GeForce GT650 2GB videokártyával. De ha közepes grafikán elmegy, akkor egyelõre marad.
Mondjuk 16 GB RAM volt, csak az egyik cella hibás és lusta voltam újat venni. A CPU helyett is egy sokkal erõsebbet kéne venni, csak a francnak van kedve szerelgetni. Amivel játszok, az bõven elmegy ezen. Addig meg minek más, késõbb úgy is olcsóbban megkapom. :)
Inkább csak fura. Korhû mûvészeti stílussal akarták ábrázolni, ami nem feltétlen rossz ötlet, csak nem feltétlen funkcionális vagy szép mindenki számára.
A multi senkit se érdekel? Mindenhonnan csak a kampány meg az AI folyik...
Ez mintha össze lett volna vágva más videókból. Szerintem.
A Shogun 2-ben megj. nekem graikailag csak a DoF-al volt bajom, ami nem tudom miért lett totál maxon (Ultra+Ultra x2 -n) olyan, amilyen. Ezt nem fogom fel, mert pl. a Napoleonban meg totál oké minden. :(
Elso reviewk hát nem sok jó, fõleg az AI-it szidják ugyan olyan fos mitn az eddigi TW gamekben, a NAGY EPIC feeling se jott http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?617227-Gamestar-TEST
értem. köszi. ezek szerint van magyar teszter is? esetleg ismersz is ilyen embert?
Kifejtem én neked. Holnap 15:00-ig tilos bármi infót kiszivárogtatni a játékból a tesztereknek. Se kép, se infó, se videó nem mehet ki. Ezt oldják fel a holnap délutánon 1 nappal megjelenés elõtt.
Van arról info, hogy ez a greek culture pack mennyibe fog kerülni ha külön veszem meg? Ugyan elõrendeltem a játékot, de az oldal ahol vettem, nem emlitett semmit errõl és most hogy letöltöttem steam-en, ott se látom
Holnap 15:00-kor (hazai idõ szerint) jár le a globális embargó. Nézzétek az internetet, tele lesznek csomó teszttel. na meg vélhetõleg az elsõ magyar nyelvû teszt is meg fog jelenni délután :)