Ez mondjuk így volt igazából, nézzék meg mi miért lett és lehessen kifejleszteni ellene dolgokat..ha volt. A 480 fõs Cohors meg legyen pl olyan drága-igazából is rengetegbe kerültek a légiósok-hogy ne nagyon tudjad csak úgy ki xarni õket egy nagy zsákból...hm...ez igazán szép hasonlat volt...az egységméretrõl meg annyit, sokadszor, hogy a legnépszerûbb , hivatalosan is támogatott steam által multiban használható, mód pl Darth mod Napóleon-3-400 fõs egységeket használ..és láss csodát nincsen vele gond. Mi a fenét nem értetek ezen? De komolyan mindig jön a nagy érv-hú nem lehet majd....aztán közben már létezik és tök jól mûködik. Ennyi.
Na, ez például mocskosul tetszett, egy roppant kreatív és informatív bemutatónak tartottam, és amennyire meg tudtam ítélni (mindig az apróságokon áll, vagy bukik a dolog), a szakmaiság is korrekt. Szép!
Én nem értem a kérdést. A DLC népek léteznek a dlc elõtt is csak nem játszhatsz velük , csak ellenük. Hogy értetted ezt? Játszol akárkivel pl. Róma, jön egy dlc pl. szeleukida-hogyan akarsz te ugyanabban a kampányban velük lenni???? Persze , hogy újat kell indítani, ha a dlc néppel akarsz lenni! Vagy én értettem félre?
Na, hogy valami olyasmi is legyen aminek értelme van - a DLC-k hogy fognak beépülni a kampányba? Új kampányt kell kezdeni vagy "seemless" beépül?
Pl. ott van a seleucid DLC, valami placeholder selecid frakció van nekik, na most ha októberben kijön a DLC, akkor kezdhetem újból az egészet vagy onnantól kezdve szépen építik a speckó saját, új egységeiket stb?
Látott valaki errõl valamit?
Ez nagyon jó!
Alap beállításokkal Roma - Alexandria 15 nap, ez azért tényleg nem 12 év.
Na ebben egyetértünk. Marha szívesen vezényelnék is egész légiókat meg 480 fõs cohorsokat, csak nem hiszem hogy mûködõképes lenne.. fõleg ha az AI és az útkeresési rutin, formációk nem tudják kezelni. Bár hátha, mindig ebben reménykedem.
Az se lenne rossz ha az egységméretet rendbe raknák, de az meg még bonyulultabb lenne az egységlimit miatt - lsd. 256 fõs falanxok, 120 fõs manipulusok v. 480 fõs cohorsok - valaki itt mindenképp rosszul jár.
Nem hiszem. Emlékeim szerint az elsõ rész is kör/év felosztásban mûködött, és pl az Europa Barbarorum-ban nagyon jól megcsinálták az évszakos leosztást.
Nem értem még ezt a körökön való rugózást. A játék idõtartamának átfogása igényli az 1 kör / 1 év felállást. Ennek ellenére van benne tél, ha jól értem, ami nem rossz. Ok, hogy nem minden évben van tél és nyár így, de ez a "párhuzamos" modellezés nem rossz. A lényeg az, hogy legyen egy plusz változó. Egyszerûen el kell fogadni, hogy a hódítások sebessége, a haladás és az évszakok nem egyazon idõosztást követelik meg, ezért kiváltasztották a prioritást.
Erõs a yyanúm, hogy bármilyen mod, ami ebbe bele fog piszkálni - fõleg egységméret buherával együtt - teljesen szét fogja cseszni a játékot.
Ezt pedig mindenkinek ajánlom, egyszerûen zseniális. Útvonaltervezõ az ókori Rómában. Rengeteg beállítható opció (idõszak, pénz, jármû . . .) Útvonaltervezõ
A vitatok egyenletenek a vege az, hogy a jatek mechanikaja miatt az 1ev/kor eseten taktikaibb, a 4ev/kor eseten tortenelmibb valotlansagok szuletnek. A fejlesztok mivel egy nagyobb idointervallumot akartak atfogni, ezert az 1ev/kort valasztottak. Az mar, hogy kit melyik verziohoz tartozo valotlansagok zavarnak jobban izles dolga. A vita vegtelen lehet, mert mindkettot lehet kritizalni :)
Értem én (meg ugye van még egy hetünk offolni :D ). Szóval téli hadjárat, oké, milyen negatív bónuszra gondoltál, elhullik körönként a sereg fele, utána meg éhínség van és lázonganak provinciák mert kurvára nincs senki a mezõkön?
Bizonyos szintig persze engem is idegesített hogy "több évig" tartott a provinciába erõsítést küldeni, na de erra van most a forced march. Megfordítva az se túl reális hogy hogy 63. nap alatt odaérnek, majd a következõ 60 napban szétverik az összes germán sereget, elfoglalják és pacifikálják a provinciát stb.
Másrészt meg tényleg tavasz/nyár/õsz/tél mellett az lenne fura, ha 10-15 év alatt meghódítanád a világot. Oké, Nagy Sándornak sikerült, a római noobok ennyi idõ alatt még egy nyavajás pun háborúnak se tudtak a végére járni. :D
Na akkor még egyszer. 1.Télen nem csatázunk alapvetõen, de ha te esetleg mégis elindulnál mert akkora a baj, pl. mozogni kell x ok miatt, bizony legyen negatív hatása egészségileg, és sebességileg is'. A lényeg, hogy pl. nem lehet átmenni mondjuk egy hágón, vagy át lehet kelni mondjuk egy folyón érted?! Amúgy állandó táborokba vonultak Pl. makedón háborúk alatt , vagy a Galloknál. Arról nem beszélve, hogy ugorjál már megint neki a törinek , hogy mikor , hányan, hányan használták ki a telet. Pl gall lázadás egy szakasza stb. 2.ok 3.Ezt inkább nem kommentálom, annyira ... Szóval ez nem így mûködött. De hogy értsed, Ha optimális volt az idõ 1 éven belül egy komplett hadsereg leért...1 kör?! Rómától "germania" provinciáig 63 nap alatt tette meg egy komplett légió -J. Keegan-...érted mire célzok? A 4 kör per év sem reális, de legalább megközelíti azt.
1. Oh, ez be van építve. Télen nem csatáztak az emberek, mert kurva hideg van es egyszerûen nem lehet hadjáratot indítani, ellátni kajával stb. te hány téli hadjáratról tudsz? 1941ig nem is nagyon próbálta senki, döglöttek az emberek, állatok, kényelmetlen volt az egész. :D szóval ez kicsit olyan mint egy forma 1-es játékban valaki a nap szakokat hiányolná. Egy kör az pont az a tavaszi nyári idõszak, amikor mindenki elõjött a táborból egymást ölni meg a másik nõjét erõszakolni ;) 2. Õszintén szólva ez jogos, leírták hogy gyorsabban fognak fejlõdni, es azért 30-40-50 kor baromira nem kis ido.. ez inkább a medievalban volt probléma, ott az elején 2 év / turn volt asszem. 3. Teljesen reális 12 év Egyiptomba. Gondold el, biztos lesz 4-500 talentum egy kém. Namost: ha neked most azt mondanak, hogy fiam, kötünk akkor most egy határoztlan idejû megbízási szerzõdést, van rá egy-másfél tonna (!!) aranyam/ezüstöm amit most oda is adok neked költségtérítésre, költségelõlegre.. menj el Egyiptomba, nézzél szét ott meg útközben is kicsit. Kurva lassan lehet ám haladni ha közben minden kocsmában meg kuplerájban meg kell közben állni :D :D
Eddig is át lehetett állítani mod nélkül a köröket, most is át lehet majd gondolom.
Na azért ez nem ilyen egyszerû. Mindent utána kell kalibrálni mozgás táv, épületek építési ideje, egységeké, és az évszakokat. Az esetleges reformokról nem is beszélve. Amúgy az 1\1 legnagyobb hibái:(csak nem bírom ki) 1.évszakok hiánya, a kampánytérképen lévõ rengeteg lehetõség-ami ebbõl következik pl. tél, sár, hágó használat\nem használat, ezekre számítás, stratégiába építés. 2.Karakterek korai halála,alig érdemes foglalkozni így velük. 3.abszolút és totális út\idõ unrealitás. Pl. 12 év Egyiptomig egy kémnek stb..és még lehet keveset mondtam. 4.minden más Ezek közül-nekem-már egy is sok.
Szerintem teljesen lényegtelen hogy a jobb alsó sarokban milyen szám jelenik meg, valahol 260 és 0 között kell lennie...
Errõl meg az a véleményem, hogy :OPTION! Ez lenne a megoldás. Akinek 4 kör per év pl. nekem az azt állítja be..aki van olyan állat , hogy 1 per 1, az meg azt.
Ez mar eleg sokszor at lett beszelve. A 4 kor/ev eseteben 100 ev 400 kor lenne. Ott meg a megcelcott tortenelmi idoszak veszne el. Na meg a sima landzsastol is fura lenne eljutni ilyen rovid ido alatt a legutosebb egysegig. 100 ev alatt igazabol alig valtozott a vilag. Lehetett volna persze valami hibrid, de valahol mindegyik megoldasnak lett volna hibaja. Nekem inkabb ez, mint a pikk-pakk tortenelem. Annak akkor lett volna ertelme, ha egy Napoleon szintu idotavot akarnak csak modellezni. Egy Nagy Sandor, vagy triumviratusi haboruk addonnal persze lenne ertelme.
Ehhez az is kellne, hogy 1 kör ne 1 év legyen. Tehát átalaítani mindent ami ehhez kapcsolódik (képzések, mozgások...) és 4 kör/év-re átalakítani azt. Utána lehetne ilyet, hogy körönként csak arról szóljon egy csata, hogy falat rombolunk.
Az mindig kérdés a tw-nél , hogy a napokig tartó-néha hetekig-fal lövést(legyen az katapult vagy ágyú) , hogyan oldják meg. Lenne ötletem, de ez van ami van.
szerintem vágva van az a rész a fal bontásnál. gondolom nem akartak azzal értékes perceket veszteni hogy az elsõ lövéstõl az utolsóig nézzük.
*ballistákat 2 ember tolja :D azt elnéztem ,
Remélem csak én láttam rosszul,hogy a katapultok ,meg a faltörõ kos ember nélküli drone! :D
Meg ami érdekes számomra ,hogy pár szikla és totál le lehet rombolni a falat?
világos hogy ha sikerül egy ostrom a tenger felõl és elfoglaljuk a várost akkor a kövi körtõl már a parton vannak a lovak és a gépek. de így partra szállás közben nagyon jó hogy nem spawnolnak a ballisták egy varázs ütésre. így a realisztikus.
sakkáy nem is rád gondoltam. tudom hogy a TWO-n miket írsz.
Nekem az a sejtésem, hogy van egy külön gomb, funkció arra, hogy kiszedjék hajóból ezeket az eszközöket és állatokat. Ami persze idõbe telik a sima partraszálláson túl. Ezt nem tudom biztosan, mert nem mutatták be még, de így tudom elképzelni.
Az külön tetszik, hogy az eszközöket(amennyiben azonnal csata van)nem tudják kipakolni-nincs ló, elefánt, óriás katapult. Nem várt realitás. A tábori harc is jó. Nem mondom sok bajom van, de ezek az utóbbi vidik meggyõzõek. Csak lehetne már pár max egységes igazi csata is.
Ha olyan hülye lesz az AI, hogy egy helyen rakja ki az embereit, akkor nem fogok túlságosan örülni. Lehet lesz egy ilyen támadási hullám amit lemészárolsz könnyedén, de akkor elvárnám, hogy a szárnyakon is legyen partraszállók. Így harapófogóba foghatnánk az elõl harcolókat.
Remélem nem rontják el a partraszállással kapcsolatos AI-t, mert akkor elég unalmas lesz így védekezni.
Bocs te is tudod, a two-ra írom az ilyesmit. dehamár'...szerintem is könnyû lenne szétverni a partraszállókat és ez így is van rendjén ez pont így reális. A partraszállásnál mint támadó, a legfõbb, hogy nyugodt helyt találj a deszantolásra'. Az már más kérdés ha nincsen az ellenek hajója, miután a csapatok összecsaptak simán kirakhatod a tartalékaidat a hátuk mögé...szóval lehet majd agyalni pro és kontra is.
skacok beszéljünk inkább a videók tartalmáról. érdekes hogy itt huszasával jönnek a történész vénájú értekezések, de amikor 3 új videó van kirakva azt eddig 1 ember véleményezte.nem számolva a grafikáról szólóakat.
mi a véleményetek a partra szállásról,vaqgy a barrikádokról? szerintem ha mi védekezünk a parton az nagyon könnyû lesz. ha már a parton várjuk a támadást. 2 lovas egységgel szanaszét kergethetjük a hajókról leugráló csapatokat, mert gondolom amíg nem veszik fel a formációt csak egyénekként harcolhatnak. ráadásul közben íjászokkal még ritkíthatjuk is a hajókról éppen leugrálókat is. iszonyat hangulatosak lesznek! :)
Ég és föld a különbség... sokkal több effekt, sokkal jobb animációk vannak a Shogunban. A katonák is messze jobban kidolgozottabbak. Arról nem beszélve hogy valamilyen beállítási/optimalizálási mizéria miatt az Empire/Napoleon a mai napig nem hajlandó nálam normálisan futni a kampánytérképen, szaggat valamiért, a Shogun meg szakít. Arról nem beszélve hogy az Empireben az útvonalkeresést, egység viselkedést, különösen a lovasságét valahogy a mai napig nem tudták megoldani rendesen.
A Romeban ami nagyon tetszik az a lovasság viselkedése. Nem csak egyszerûen beleütköznek a gyalogságba aztán csapkodják egymást, hanem szépen átszaladnak a formáción ha tudnak, mozgásban maradnak megkerülik stb.
Már amennyiben? Ha úgy érted, hogy hasonlít, merte egy motor ágból fejlõdtek-igaz. Ha úgy érted olyan-akkor nem. Ezek nagyon szar minõségû videók. Töltsed be az Empirét, aztán a Sógunt...hát lesz különbség. Ez meg a Sógunnál is szebb.
Empire Total War pedig elég közel van grafikában ehhez.
Õ sem volt túl ügyes, embereit sok ideig hagyta irányítás nélkül. Mindig csak 2-3 csapatra tudott odafigyelni, lassan gondolkozott. Lehet persze, hogy azért is mert közben beszélt.
nekem ultrán is ment a shogun2, akkor szerintem ez is fog mixelve(van amit médiumra teszek, és csak az egységeket high-ra. felhõk, füvek, vizek nekem jó médiumban is)
Tippem szerint ha Shogun ellötyögött akkor ez is el fog.. az empire szériát leszámítva normálisan optimalizáltak ezek.
Pontosabban én sem valószínûsítek, mert nyílván sok közöm nincs a dologhoz. De a cikk azt feltételezi, hogy az adott sír Nagy Sándor eredeti sírja is lehet. Egyiptomba Ptolemaiosz vitte át a tetemet, hogy ezzel is erõsítse azt a képet, hogy õ Nagy Sándor jogos utódja.
Akkor már igen, de ez valószínûleg az eredeti elsõ sírja.
Szeleukidák, P.Egyiptom mindenképpen nagyhatalom ekkoriban..a játéktól függetlenül majdnem Makedóniai is, hogy miért nem-mégis-az nem olyan egyszerû,akit érdekel az keressen rá az Epigonok korára. Mindenesetre a potenciál még mindig benne van, kíváncsi vagyok érezni-e ezt a játékban. Mondjuk a teszt kampány is errõl van. Én azért Rómával leszek.
Már majdnem elkezdtem veled vitázni-de elõtte még egyszer elolvastam-és tényleg: erõs (egy)nemzet által uralt nép nem volt. De sok népbõl álló erõs államok, na azok voltak.
Mondjuk ha gozod sincs arrol, hogy kik voltak ok, akkor erdemes lenne utana nezni a kornak. Az egyik legmeghatarozobb hatalom voltak. Szerencsetlensegukre nem voltak tul jo diplomatak, pedig eleg nagy potencual volt bennuk.
A jatek kezdo idopontjaban a kozel es kozep keleten nem leteztek eros nemzet alapu allamalakulatok. A hellenisztikus korban vagyunk. Gyakorlatilag a nagy sandor halala utan kialakult urben a kulonbozo teruleteken a helyi es a gorog eloljarok kuzdottek a vezeto szerepert. Ez egyiptomban ptolemaiosz leszarmazottainak jol ment, tolzk eszakkeletre mar nem annyira.
Nem volt külön nép, Alexandrosz egyik tábornoka volt Szeleukosz, a halála utána kikanyarított magának egy szép vastag szeletet a birodalomból, nagyjából a mai törökország-szíria területén, aztán az egyiptomot einstandoló Ptotelmaiosz utódaival ütötték egymást. Aztán a belháborúkban kb. szétestek darabokra végül a rómaiak adták meg a kegyelemdöfést.
A poén az bennük hogy vegyes hellén-keleti seregeket tartottak fönnt, a katafraktól kezdve a makedón falanxig a harci elefántokig minden volt, sõt egy haderõreform keretében a légiókat is próbálták átvenni. :D
A Rome 1-ben elsõként pusztultak ki mert mindenki õket ütötte..