Háááát, ez jól hangzik de nagyon nincsen így. Rómában mint birodalomban volt olyan város ami 2-300 évig nem látott ellenséget...ez azóta sem sikerült senkinek sem. Arról nem beszélve , hogy az átlag élekor jóval kevesebb volt a középkorban, az orvostudomány és a higiénia teljes hiánya miatt. Az általános éhínségrõl, és a betegségekrõl nem beszélve. A-bár a középkornak sok idõszaka van-én most a 800-1400-ig beszélek(önkényesen-hiszen a 476-800-ról inkább nem beszélek), szóval a közponi királyi hatalom teljes szétforgácsolódása(állandó csetepaték, pusztítások, helyi villongások az urak között),de egyben a mezõvárosok megjelenése a már létezõk megint fejlõdése' és a szabad városok kifejlõdése jellemezte. Reneszánsz nem véletlen, megint felfedezték ami már volt. Karoling korszak direkt kihagyva.
A középkor valamivel "békésebb" idõszak is volt. Nem küzdöttek birodalmak(feltörekvõ birodalmak) életre halálra. Egyrészt a lakosság legnagyobb része földmûveléssel kellett, hogy foglalkozzon, rabszolgák kilõve.
Egyébként pont a rabszolgatartás (nagybirtok rendszer az arisztokraták kezében) szegényítette el a társadalom jó részét a rómaiaknál. A hadsereg reform után a nincstelenek meg katonának állhattak, ami ugye, hogy fedezzék a kiadásokat (na meg újabb földeket szerezzenek) foglalkoztatni kellett.
Ilyen kényszer nem jellemezte a középkori királyságokat, akiknél inkább a trónharcoknál lévõ csetepaté volt a jellemzõ, néhány száz, vagy ezer emberrel. És ott nem is törekedtek annyira, hogy mindenáron lemészárolják egymást.
Még általános iskolás koromban gondolkodtam azon, hogy ez a középkorban a szüntelen trónharcok és ütközetek nem borítják vérbe az országokat? Nem mivel ez a nemesség kis külön háborúja volt, annyira nem sújtotta elemi erõvel a lakosságot.
Kb amúgy ilyesmi. Arra, hogy az ember arányt vonjon tökéletes. Bárki nézze meg a korai Európa nagy csatái a középkorban, az ókorhoz képest csetepaték. Persze mit várunk akkor, amikor a lakosság meg sem közelíti a római idõk számait.
Athén: 12.000 Hoplita 650 lovas 3.250 könnyû fegyverzetû gyalogos 1.000 helyi szövetséges 52.800 tengerész 264 triérész
össz: 69.700 fõ
Tény, hogy a legtöbben az evezõsök voltak. Mondjuk attól még veszteségként lehet tekinteni rájuk. Gyakorlatilag az egész sereg odaveszett, de nem egyszerre (ennyi ember nem esett egymásnak). 2 évig tartott a csata és folyamatosan jött az utánpótlás mindkét félnél, egyre jobban felduzzasztva a seregeket. Kezdetben az athéni sereg ennek a töredéke volt.
Itt van errõl egy kis szösszenet, meggyõzõdésem, hogy ezt ennyi idõ alatt(pár nap alatt külsõ belsõ gyûrû ellenséges környezetben gépek nélkül-azóta sem tudná megcsinálni senki. Nem csak én gondolom így, a West P. is oktatják.Itt van.
A komolyabb csaták, viszont az ókorban, mondjuk 250-tõl, majd minden esetben minimum 50, de inkább 100 ezer embert jelentett a csatamezõn-persze összesen. De pl Alésiánál-még az óvatos becslések is 200-250 ezerre teszik-csak a Gallokat.
nem kell annyira bepánikolni. emlékezzetek a nemrég kijött macedón vs. római custom csatára. ott volt 3 hoplita falanx (nem azonos a pike flanxxal) és meglepõen jól tartották magukat a létszámban nagyobb római gyalogosokkal szemben. volt idõ egyébb manõverekre is.
A köztársaság legvégén a birodalomnak 4-500 ezer katonája volt. Állandó. Ezt a számot csökkentette le Augusztus 2-300 ezerre. A görögöknél majdnem igazad van, de még a poliszok korában is a híres Athéni fiaskó Szicíliában majd 40 ezer ember veszteséget okozott. A középkor, egészen a 15-6 századik mindenféle képen komoly visszaesés volt(nem pedig fejlõdés)1066-ban Hastingsnál alig 10000 ember hódította meg Britanniát. De ha azt nézzük, 15-20 ezer ember még a római korban sem számított kis haderõnek. 3-4 légió.
A görög becsléseket nem tudom hogy hol találtad, de én mikor utoljára olvastam a témában a legreálisabb becslés legfeljebb 30 ezer katonáról szólt görög oldalon. Egyszerûen a teljes hadrafogható lakosság és a logisztika nem tette lehetõvé ekkora embertömeg mozgatását.
A középkorra valóban lecsökkent a seregek mérete (ott is voltak azért reálisan 30-60 ezres seregek, mohácsnál pl.), mivel kialakult egy külön harcos kaszt. Cannaenál volt 87 000 római és kb 54 000 kártágói, zamánál 51 000 kártágói, 40 000 római. Plataeanál, a görög-perzsa háborúkban a kicsiny görög városállamok összeszedtek kb. 80 000 embert, a perzsákat 80 és 120 000 közé becsülik. Szóval az ókorban még volt "emberanyag", késõbb nem volt, aztán ez változott persze a középkor után.
Jelenleg úgy tudom úgy lesz mint a Fall of the Samuraiban, azaz 2 x 20-as sereget irányíthatsz, az kb. 6400 ember, a többiek ha még vannak erõsítésként jönnek be.
Egyébként a Shogunban is lehet játszani unit size multiplierrel, elég brutál méretû seregeket lehet összehozni, rohadt sokáig is tart a vérontás.. an engine bírja, más kérdés hogy egy ember számára ez már kezelhetetlen tömeg mikromanageelésre, oda már kellene egy AI aki a seregtestek számára adott feladatot végrehajtaná...
Már az RTW-ben is probléma volt a túlzott gyorsaság, ez ment már totál komikus szintre a shogun2-ben. Emlékszem, hogy amikor a demo kijött (Trebiai csata, ha jól emlékszem, akkor - bár mindenki imádta a végre 3d-s katonákat, az 'átjárható' egységeket, az eltúlzott sebességgen rögtön fanyalogtunk. A játék megjelenésének napján, vagy talán másnap, már volt is egy mini-mod hozzá, ami visszavette a shogunban és medievalban jól bevált szintre. Azóta is minden nagyobb mod egyik alap változtatása minden TW-ben, hogy ezt az arcade-es marhaságot valahogy kezelje.
Az alap RTW-nél egyszer nehéz szinten bevállaltam egy lehetetlennek tûtõ csatát gallok ellen. Nekem kvázi csak lovasom volt és minimális gyalogos, nála meg kb. 4-szers mennyiségi fölény. Ha lovas oldalra és hátba kapta a gyalogosokat azonnal bepánikoltak és rohantak. Itt hagytam abba az alap RTW-t és utána már csak moddal toltam.
A csata 2/3-ában hullafáradt lovasok rontottak neki a friss gyalogosoknak és mindenkit szétzavartak.
Én meg úgy tudom, hogy a 60-80 ezeres harcoló egyésggel bíró seregek, nagyon ritkák voltak akkor, de még a közpékorban is. A napóleoni háborúk hozták el az igazi tömeghadseregek korát. A segédcsapatokkal és kísérõkkel naná hogy 60-80k, de azok mai szóval élve nem kobbantánsok voltak.
Tudod ha betartják a ígéretüket, jóval nagyobb csaták, viszont jóval kevesebb-tehát akkor nem lesznek unalmasak. Mert nem lesz 1 körben 3 csata. Viszont ha egy kampányban lenne csak 3-4 2 órás csatád, lejátszanád, mert valószínûleg sorsfordító lenne, és-nagyon ritka. Persze egyenlõre ettõl nem kell félned ahogy nézem.
Mondjuk a drop-in battle, más kontextusba helyezi a dolgokat. A gépet lehet 2 perc alatt elverni, azért emberi ellenfélnél már nem olyan gyors (és monoton sémákra épülõ) a csata.
A különbség az igazi csatákkal igazából a megjelenített emberek száma. Egy Total Waros csatában max 1000-1500 ember feszül egymásnak, persze hogy hamar vége van. Még Thermopülainál is volt vagy 4000 görög (segédcsapatokkal együtt).
Egy bármilyen normálisabb csatában 20-30 000 ember mindkét oldalon, az ókorban nem voltak példa nélküliek a 60-80 ezres seregek sem. Cannenal csak a rómaiak voltak vagy 80 ezren emlékeim szerint, és annak is vége lett pár órán belül, szorozd be a Total War átlag 10-15 perces csatáit ezekkel a számokkal. Persze hogy tovább tartott, hiszen volt tartalék. Ezért is örülök neki nagyon hogy most (nagyon drukkolok hogy így legyen) láthatólag a gép is képez tartalékokat. Van drop-in battle, az nagyon vicces tud lenni, mert egy ember taktikázik egy csomót a felállással, manõverezéssel.
Volt egy adott méretû csatatér, meg 20-30 ember mély alakzatok... a klasszikus makedón falanx ha jól emlékszem 16 ember mély volt, a falanxharcászatnak lényegében az alapja a mélységgel/szélességgel történõ játszadozás volt. Nagyobb mélység = jobban nyomták elõre egymás azt emberek, és persze lehet pótolni az elesett elsõ sorokat.
Amúgy szerintem a Rome elsõ részét nagyon megszépíti az idõ, ott is brutálisan hullottak az emberek, nem is beszélve hogy majdnem mindig létrejött egy láncreakció szerû pánik és villámgyorsan futott mindenki.
Nekem a RTW-ben voltak idõgyorsítással is fél órás csatáim. Egy idõ után idegesített, hogy minden csatát le kellett játszani, mert az auto battle néha egész érdekes eredményeket hozott ki. Aztán végül már azt csináltam, hogy kilóra megvettem mindenkit...
Sok leírásban szerepelt, hogy amíg a csapatok tartották az alakzatot (pajzsfal), addig kevesen estek el. A phalanxnál a nyomóerõ számított. Mikor egymásnak feszült 2 phalanx, az kerekedett felül, amelyik eltolta a másikat annyira, hogy nem tudták tovább tartani a formációt.
Ezért fordul az elõ (még a történetírók túlzásait is figyelembe véve), hogy általában a gyõztes oldalon kevés halott volt, míg a vesztesnél akár az egész sereg elpusztult.
Sok római ütközetnél le volt írva, hogy több ezer barbár harcost öltek meg, míg a saját veszteség nem volt több pár tucat embernél.
Nem kell órákig tartania, csak annyi legyen mint a Rome elsõ részénél. Nem nagyon hallottam anno, hogy valaki akkor panaszkodott volna, hogy milyen lassú vontatott a játékmenet, mert 4-5 perc!! egy csata.
Na most a Shogun 2-nél ha egymásnak esett végérvényesen a két sereg 1 perc alatt már a vesztes futott (nettó idõ, tehát a felállást, elõcsatározást, a végén az üldözést nem számítva). Pont ez csökkenti a taktikai lehetõségeket a játékban, mert már sok lehetõség nincs. Kihátrálásra elszakadásra (tartaléknak semmi értelme), újraszervezõdésre. Egy nagyobb ívû szárnyakról történõ bekerítés is mire odaér, már a centrumban harcolók lerendezték egymást.
Nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt. Egyszerûen a csata sebessége legyen a Shogun 2 elõtti.
Igen egész jó, én már játszom vele pár napja gallokkal. De ez is 1év/kör.
Akit érdekel a megjelenésig el lehet szórakozni ezzel a moddal. Kicsit gyenge a shogun2 után, de jobb mint a RTW grafika és a zene igen tetszetõs... DBM
Ezen felül sokan elfelejtik, hogy ez nem 1:1 modellezés, hanem taktikai modellezés. Tehát, ha az egyes egységek között a hentelési idõ relatíve eltér, akkor az aboszlút nem számít.
Most komolyan, ki játszana végig 4-szeres idõgyorsítással is egy 12 órás csatát...?
Tényleg nagyon sok lehetõség lenne az évszakokban és az idõjárásban..tényleg nem értem ekkora lehetõséget kihagyni.Ráadásul a motor tudja is.
Az RTW-ben imádtam, hogy a nagy térképen hol tél, hogy nyár van. A mozgást is befolyásolta, hogy ha kiértél a havas zónából. Egyedül az fáj, hogy az Alpok hágói télen is átjárhatóak voltak, ami a valóságban nem igaz. Télen sereg max. hajón ment.
ezen a problémán hamar segítenek a modderek ne félj! A megjelenés napjától többek már azt kezdik munkálni hogy minden egységre dobnak +2 morált és +pajzsvédelmet vagy elvesznek a sebzésbõl. az egységméretekre meg néhány óra alatt lesz megoldás. ugyan ez a hajók sebességére és annyi.
Akkor is hatalmas túlzás, hogy több ezer ember egymásnak esik és 2 perc alatt felszeletelik egymást, mint a parizert. Shogunba ilyen csaták voltak. Akkor is hullottak mint a legyek, ha hasonló egységek voltak (picit lassabban) és még az arcvonal sem borult fel.
Régen a csatákban a nagy veszteségek akkor történtek mikor a vesztes alakzata felbomlott és kezdõdött a mészárlást. Felállt hadrendnél csekélyek voltak a veszteségek, a falaxnál is.
Hogy miért baj ez a játék szempontjából? Egyrészt mert egyre inkább starcraftra kezd így hasonlítani a játék sebessége, másrészt mert a taktikai lehetõségeket is csökkenti. Gyengébb (vagy kevesebb) egységek csak áldozatnak jók így, nem lehet feltartani velük egy rövid idõre erõsebb nagyobb csapatokat, míg egy átkarolás megtörténik. Nem azt mondom, hogy több órás ütközet legyen. Csak ne ez legyen, hogy egy 80 fõs egység 30 másodperc alatt elpusztul. Tartsanak ki 1 percig már sokkal jobb, kevésbé kapkodósabb a játék.
Med 2-be azért elkardozgattak percekig a csapatok, ha különösebb bekerítés nem történt, aztán ott volt az idõgyorsítás, ha valakinek ez vontatott volt.
Ezen a gyors játékmenet dolgon sokan rugóznak, én nem látom annyira vészesnek. A Shogunban pláne nem, japán környezetben (nuku pajzs, alig páncél, brutális fegyverek) reális szvsz, ne legyenek már percekig tartó "kardozások", ez nem rpg hogy az 500 hitpointból jajj lement 40... elsõ blikkre valóban nagyon gyors, ha az ember viszont megnézi alaposan, valóban az van amit mondasz, hogy a sötétebb egyenruhájú falanx legázolja a világosabb, legalapabb falanxot, miközben alig szenved veszteséget.. ezt annyira nem látom gáznak. Most mégis, milyen legyen egy olyan harc ahol tucatnyi pika feszül egymásnak, és kitérni sehova lehet? a kardos-pajzsos gyalogság ellen már korántsem megy úgy az írtás.
A Rome 1-ben is kb. szart se ért a Levy Pikemen, hacsak nem lovasság ellen vagy valami szûk helyen kardos gyalogság, lovasság ellen. de egy másik falanx, az más tészta.. Tegyük fel, kezedbe nyomnak életedben elõszõr egy sarissát, hogy menjél böködjél vele olyat aki 6 éve mást se csinál.. valami hasonló lesz a végkimenetel.
A másik hogy ha megnézed, a falanx olyan 6 x 12-es nagyságú, szóval 80 fõs normal méretû egység, lehet a duplájára is rakni az emberek számát, akkor tovább fog tartani a harc.
Tudom, hogy ne a negatív dolgokat lássuk meg, meg mindig csak sírás...
De akkor is bánt, hogy úgy látszik marad a Shogun 2-es gyors játékmenet. Az egységek marha gyorsan legyakják egymást, itt a 2 falanxra gondolok. Jó a vesztesen lehet látni, hogy gyengébb egység, de akkor is kitarthatna valamivel tovább. Maradnak akkor a 2-5 perces csaták.
no egy újabb vidi akkor! most végre bemutatták a falanx formációt! sokan rinyáltak miatta hogy a nílusi csatában semmit sem csináltak. szerintem jó lett, már ami a látványt illeti
Meg ugye rajzolhatnák újra az összes textúrát.. de hagyjuk is, jó lenne, nem így lett, én inkább már próbálgatnám. :)
Óriás állatság, de a TW onlinen már kitárgyaltuk. A kezét törném annak a baromnak aki ezt kitalálta. A kampány térkép srartégia legfontosabb részét és lehetõségeit tették tönkre.
1 kör 1 év. Ettõl függetlenül lesznek évszakok, csak a kampány térképen nem jelenik meg, a csatemezõn viszont valahogyan igen!
HI! A hivatalos tájékoztatás szerint 1 kör 1 évszak vagy 1 év? A kiegyensúlyozott kampány miatt nem mind1 mire tervezték. Természetesen a taktika miatt sem a térképen. Az egységkártyákban is csalódnom kellett. A hajócsatáról ne is beszéljünk. Az AI megint be lett harangozva, kíváncsian várom. Mondjuk lesz megoldás a modok-al, pl Shogun 2-ben is igen szépek lettek az egységkártyák darth mod-al.
Azért ennyire gyorsan nem eveztek szerintem, de nagyon jó. De az tényleg most látszik hogy meglékeli a hajót ütközéssel. Ez mondjuk kéne a játékba is.
Igen itt azért be kell látnunk, mi az ami elérhetõ lehetõség, megvalósítható ezzel a motorral és mi az amit fel kel áldozni a játszhatóság oltárán. Az hogy az evezõk nem törnek, mondjuk be tudom annak, hogy az ifjú játékosk ne saját hajóikat tegyék mozgásképtelenné az elsõ 5 percben. Illetve gondolom azért volt csere lapát egy ilyen gályán. Nem tartom valószínûleg, hogy egy lapát "farm" után már ne tudott volna mozogni egy hajó. De az biztos lebénította egy idõre, amíg átszálhattak rá.
Azért nem értem miért annyira fontos a lapát töredelés, (alap fizikán kivûl) mert taktikai elemként egyetlen célja lelassítnai a hajót amíg átmennek rá, mai ugye alapból lelassul a játékba ha neki mennek. Az meg tuti, hogy utána még tudott menni a hajó ha az új lapátokat kitették.
Ahogy nézem nem csak a megkülönböztetés és ilyen gémplay elemek a probléma, hanem az is hogy az katonák átmászását marha bonyulult lenne leprogramozni flottul két imbolygó, arréblökött hajó között. Vagy van egy ilyen Empire-szerû, erõsen scriptelt "mellésimul a hajó" jellegû csáklyázás, ami idétlen és erõsen kizárja azt hogy több kis hajó támadjon egy nagyot iszonyat bugok nélkül.. vagy olyan hülye jeleneteket produkálhat a fizika, amikor a hatalmas octares 50 méterrel arrébb löki a kis birémet, majd az octares katonái egy 50 méteres szökkenéssel a másik hajó fedélzetén teremnek... vagy egyszerûen képtelenek megközelíteni.
Szóval jó lenne jó lenne, én is örülnék neki csak inkább mûködjön a boarding rendszer jól..
Azt hiszem, jobban örültem volna egy "még nincs kész"-nek. Én elhiszem, hogy így baromira meg lehet különböztetni, hogy mi történik (bár a videón - úgy emlékszem - határozottan ramming-rõl beszél), csak épp iszonyúan néz ki. Esetleg lassítsanak a hajókon, ha problémának érzik az áttekinthetõséget. Sõt, ha pár másodpercig nem tudnám, éppen elsüllyed-e a hajóm, vagy átmásznak rá, azt sem tekinteném óriási problémának. Valahol visszás a dolog ugyanis, hogy ilyen baromsággal érvelnek olyankor, amikor a párhuzamos szárazföldi-folyami ütközetes egyiptomi színteres videók még egyikében sem bírt senki normálisan odafigyelni mindkét színtérre, de azt büszkén prezentálták, hogy ilyen típus is van.
Emberibbnek tartanám, ha a lékelés és a csáklyázás (vagy - ha volna - az evezõk elnyírása) közötti különbséget nem gombnyomás döntené el, hanem az orientáció és a relatív sebességkülönbség. Persze, tudom, ezzel olyan dolgot várok el, ami nem igazán volt így a TW-ben (bááár... mégegyszer: az ETW nagyon meggyõzõ volt ütközéseknél is, ahogy dõltek az árbocok). Az viszont örömteli volna, ha átszállásnál is megütné a fizika azért egy Terep2 szintjét.
Tényleg cseszi ez a dolog a csõrömet, és ne haragudjatok, ha valaki unná a vernyogásom, egyszerûen bántó a látható visszalépés mértéke a saját játékukhoz képest.
Na, itt a megoldás a CA forumról. Kétféle animáció van a hajók ütközésekor, a "ramming" (döfõorr használata) és a "boarding" (azaz ha átmásznak a katonoák közelharcra). A videóban a boarding animációt láttuk, ez esetben nincs látványos animáció meg lökõdés, hogy valami információt adjon, mi is történik. Ramming esetén van fizika, repked a forgács, sérül, arréblökõdik a hajó stb.
"I've seen some concerns about the lack of impact in some scenarios seen in the naval warfare video; collisions between ships are divided into either being a ramming action or a boarding action. Boarding actions do not result in any large visual impact, whereas ramming will produce wood splinters, hull damage and rocking and tilting of the impacted ship. What was shown in the video was a boarding action, and that's why you didn't see those elements. It's a gameplay distinction that's been made to provide quick information to the player as to what action has been performed, between two scenarios which might otherwise initially look similar."
Wááá. Pont rossz példa. :)
Majd elõkeresem, de volt egy ilyen rész amikor még sisakokat gyûjt. :D
Nem tetszik. Egyrészt milyen nevetséges már az elején a barbár hajók ténykedése. Rammolják a római hajót?? Hogy a a fenébe?? Nincs is rajta döfõrúd! Egy ilyen hajó nem volt arra alkalmas, hogy neki menjen egy másik hajónak! Kettétört volna az ütközéstõl. Aztán a másik nevetséges rész, hogy a hajó nekimegy a másiknak de az evezõk vígan megmaradnak. Nem kellene esetleg azoknak is széttörniük? A másik meg ez a nagy hajó széttöri a kicsit... elég vicces ahogy pillanatok alatt szétmegy mint valami papírpernye. Ezen még dolgozni kellett volna.
Egyébként fura, hogy a nagy hajónál érezni a súlyt, a kisebbeknél meg nem. Szerintem itt a demóban még voltak korlátozások, ennek ellenére tényleg ciki megoldás ez így ahogy be lett mutatva.
Igazad van, de ez a mozgás sokkal közelebb áll a 200 kilós motorcsónakhoz, mint a 70 tonnás kézi erõvel hajtott gályához. Nem látok összefüggést a hajó mozgása és az evezés között.
Nem várom el, hogy leszimulálják az evezõcsapások erõhatását és ennek megfelelõen mozogjon a hajó. Csak legyen reálisabb a mozgás "script" (lehet nem ez a jó kifejezés ide).
Pedig nagy ziccert hagynak ki azzal, hogy nem lehet legázolni az ellenfél evezõ sorát (pedig asszem a Ben-Hurba is benne volt, ha már szeretnek filmes elemekkel dolgozni a fejlesztõk :D ). Lehetne olyan parancs is, hogy be kell húzni az evezõket pont ezért, így a sajátjainkat megkíméljük. Egy kisebb gálya így meg tudna bénítani egy nagyobbat is.
Csak szeretném, ha a látványon kívül egy kis taktikát is belevinnének a tengeri ütközetbe, nem csak a felállás és akkor nézem látványos mozit, ahogy egymásnak megy a két flotta.
Próbáltad már multiban? Bár nem hiszem különben nem írnál ilyet. :D De az. Ugyanis nem kétgombos eszetlen klikkelgetésbõl áll, hanem valós tanulási, gyakorlási folyamaton alapuló tudást igényel. Meg kell tanulni jól játszani vele, a fejlõdési potenciál pedig folyamatosan biztosítja a játékélményt. Ez az ami hiányzik a mai játékokból.
Tény. Látványosan hiányzik, én ebbõl arra tippelek (reménykedem) hogy a fizikai motor még nincs finomhangolva, és direkt letiltották a demóhoz. Elég vicces lenne, ha agyonreklámozzák azt hogy na már minden gyalogos-lovas egységnek van külön súlya, a hajóknak meg pont nincs.
Egyébként látványosabb-reálisabb lenne az is ha a hajók mozgását ténylegesen befolyásolnák a hullámok, én nagyon örülnék neki, eddig csak ilyen elõre beállított billegés volt..
Azonban az egymáshoz viszonyított tömegarányok alapján is elvárható lenne némi lökdösõdés, illetve a szerkezeti gyengeségeknek különösen ki kellene ütközniük akkor, amikor a hajók szemmel láthatóan a másodperc törtrésze alatt fékezõdnek százról nullára. :D
Arra hogy nincs tömegük - a valóságban se nagyon volt, egy triremisz alig nyomott 70 tonnát, ami majdnem hogy vicc az Empire hajóihoz képest - még egy sima fregatt is 1000-1500 tonnát nyomott felszerelve. Az ókori hajók nem is nagyon süllyedtek el, inkább csak szétestek, ekkor még nem voltak jó hajóépítési technikák (pl. a facsapokkal összeeszkábált hajótest már bazi nagy elõrelépésnek számított), addig még majdnem 2000 évnek el kellett telnie. Nem véletlenül volt fontos fegyver a döfõorr. Egyébként a könnyû súly miatt a katonákkal teletömött fedélzet se valami túl reális, könnyedén felborulhatott tõle a hajó.
Persze lehetne kicsit jobb a fizika és a lendület, nekem azért úgy rémlik az Empireben és a Shogunban is bejátszott kicsit, hogy a nagyobb hajók arréblökték kissé a kicsikt, reméljük itt is lesz ilyen, csak még nincs kidolgozva.
Szerintem felrobbant a fórum(hivatalos) megint. Amúgy a kép gyönyörû-fizika nuku. A sebesség meg! Na majd megkapják. Kíváncsi vagyok, állítanak e valamit rajta. Mindenesetre tetszik , hogy nem egysíkú, na majd a móderek.
Én nem félek. Ilyen ugyanis még tényleg nem volt. A sokadik patchel jó lesz ez is. :)
Hát ez a tengeri rész nem lett annyira kidolgozva elsõ ránézésre. Még azzal nyugtattam magam, hogy biztos gyorsított felvétel, azt látom bal alsóba, hogy normálon fut, nincs rajta gyorsítás.
Motorcsónakként mennek a gályák, tényleg nincs tömegük. Látszott, hogy oldalról mikor nekimegy a másik hajónak az evezõk belelógnak és nem történik semmi. Nem lehet letörni õket.
Ez így visszalépés az Empire/Napoleon tengeri csatáihoz képest. Ott legalább kicsit lehetett taktikázni a manõverekkel, vitorlázat lövetéssel, kartáccsal, közelharccal stb.
Bocs a dupláért, de számomra nagyon illúzióromboló még az is, hogy oldalt nekikoccan egy bazi nagy hajó az ellenfélnek, mire az _középen_ kettétörik. Értem én, hogy one hit kill, de a hossztengelyen három csúnya törésanimációt használva (elöl-hátul-középen) már egy büdös szavam nem lenne.
Na eeez viszont nagyon nem begyere. Mivel játékos vagyok, ezért nem vernyogok a turbósebességen (noha az Empireben sem volt semmi probléma abból, hogy a Heavy First Rate úgy haladt hátszéllel, mint a rokkantnyugdíjas) és azon, hogy pajzsokkal a hosszúhajókon problematikus evezni. Azon viszont igen, hogy a hajóknak mintha nem lenne tömegük. Mi már ez a döfõorros "becsapódás?" Tép a gálya, mint a Millenium Falcon, nekiesik a másiknak, itt fa kéne, hogy szétrobbanjon, a másik gálya akár meg is billenhet némileg, de a rajta lévõ emberek mindenképpen, ahogy a nyílás széle felfut az orrnyergen, az evezõk fogpiszkálókként törhetnek, satöbbi, ehelyett mi van? PLÖPP! És megállt. Váó, le vagyok nyûgözve... Merem remélni, hogy ez a WIP állapotnak tudható be.
Azért ez a reakció, mert pl. az ETW-ben még a szárazföldi csatákat is háttérbe szorítottam egy-egy jóféle tengeri ütközetért, ahol aztán tényleg érezni lehetett, milyen gazdasági és valósi fizikai ütõerõt rakott össze az ember gyereke az államával, nem pedig matchboxokkal szarakodott.
Azt mennyire hiányoltam a következõ TW-kbõl, szerintem is adott a hangulatra elég sokat. Továbbá megjelentek azok az épületek is, amit frissen húztam fel(bár az itt is meg lesz jelenítve, de szerintem külön városnézõ opció nem lesz).
Ha nincs benne semmi kihívás én elunom magam rajta. Pl. Assassin's Creed széria részeinek is nagy elánnal álltam neki anno annyira hypolta mindenki de pár óra után azok is uninstallt kaptak a faék egyszerûségû harcrendszer miatt. Túl sokat Mount&Bladet játszottam anno neten úgy tûnik, nem bírom a gagyit.
Én inkább filmet nézek, ha filmet akarok..ha meg játszani, akkor játszom-habár már egy ideje csak szim, meg stratégia. De ez a hibrid nagyon nem jön be..olyan mintha szefosnak néznék az embert, se agy, se ügyesség a legtöbb esetbe nem kell.
The Last of Us Heavy Rain Uncharted 3-2-1
Mindhárom eléggé interaktív filmszerûség, és mégis, áááááhhhh de fincsi! :D