Meg egy totál bizonytalan és ismertelen hátterû valami. A válaszom igen, nem éri meg. Lehet, hogy nagyépûségnek hat, de leszarom. Én már az egyszerû és gyors megoldások híve vagyok. Keresek eleget és mint ítram kb. évi 2 játékot, a veszek.
Ha belegondoluk, hogy 10 éve is volt 10-12 ezeres játék, akkor ma egy 16 ezeres az inflációt és a forint pocsék árfolyamát nézve teljesen reális. Reálértékben durva, de még olcsóbb is lehet, mint 8-10 éve az A listás játékok.
Egyébként meg kinek van ideje annyit játszani? 3-4 éve vett játékokra nincs idõm, mert inkább kratív hobbimat ûzöm, vagy sportolok élem az életem, stb. Én, ha évi 2 játékkal játszom, az már sok. A Risent 14 hónapja vettem meg és el sem kezdtem, csak megnéztem, hogy hogyan néz ki. Ennyinél meg tökmindegy, hogy mennyibe kerül. Ha 50k lenne, akkor is megvenném.
De most õszintén. Valahol a falnak megyek attól, hogy a 4-8 ezres net elõfizetések korában valaki soknak találja ezt a játékért. Ahhoz képset, hogy netre mennyi pénzt költ el valaki, amit nagyrészt ki sem használ sávszélességben...
Most nem ízlésekrõl beszélek, én se vagyok elájulva tõle, sõt. De nem vitatom hogy a 9e reális ár érte ha te úgy gondolod hogy ez 16e-t is megér, jogod van hozzá :) Max akkor gondolnám hogy megéri, ha a karaktert is tudnék csinálni, lenne egy solo story, eventekkel meg minden. Mellé még a meglévõ tartalom na akkor igen :)
Egy késõbb végtelenül szénné moddolt játék, ami n+1-szer újrajátszható nem éri meg...? Ne vicceljünk már, ma ez 8 mozijegy ára, ami átlagos filmel számolva 16 órányi játékiõ.
A Skyrimba bele lehet tenni ennyi órát, csak értelme nincs. A szénné moddolt Skyrimmel azért nem játsztottam, mert annyira nem volt jó a sztori, hogy értelme legyen csak ezért. Ha ma vennék meg, akkor szénné moddoláva tolnám végig, de csak egyszer...
Az érték-arány is van. Mindentõl függetlenül, egy skyrim 9e volt. Amibe bele lehet tenni 50-80órát.Hogy mennyirej ó nem jó az más kérdés kinek tetszik kinek nem az szintén. De áránál van sõt!. Ez meg 16e. Nem igaz hogy csak pár cég érzi miért mennyit lehet elkérni. Akárhogy nézem ez nem 16e árkategória. Vagy 55e. simán arról szól a dolog, tudják ez a legnépszerûbb rész mindközül és dupla hasznot akarnak és igen, ez nem tetszik. Persze lehet egyet nem érteni.
Mert most ugye pont a szabadidõmet töltöm ugye? :p
Amúgy egy jó mérnöki fizetés mellett én is szarnék rá, de hát ugye jelenleg sajnos nem minden diploma ér ugyanannyit a piacon (a belefektetett energiától függetlenül).
Senkit nem szeretnék rábeszélni csak javasoltam s megosztottam a tapasztalatomat,vitázni és "szétflémelni" a topicot fõleg nem szeretném. Ha bárkit zavar akkor kérem a hg. törölje a hozzászólásomat .
A dátumokat nézd!
Soha nem értettem a garasoskodó embereket. Ha van 12k-m egy játékra, akkor van 16k-m is... Soha nem nézem, hogy most néhány Ft-ért hogyan olcsóbb bármi. Nem éri meg erre pazarolni a szabadidõmet...
Ahogy elnézem van pár ilyen CD key-es oldal, ha jól vettem ki kb. az a lényeg hogy megveszik a kulcsokat olyan országokban (pl. oroszország, kína, mittomén), ahol lényeges olcsóbb a játék és ezt a jóárasított kulcsot adják tovább. Ebbõl következõen vannak benne rizikók, support meg kb. nincs ha vmi gáz van, de azért az esetek nagy többségében mûködni látszik a dolog. És ugye 300-as euró mellett elgondolkodik az ember...
Igen kb 6-7 alkalommal! Barátaimnak is! Pay-pal on szoktam fizetni s kb 5-10 perc s kapod a kódot (autokey funkció) Nyilván csak olyan játéknál ami megjelent,de ezt írják is.
Azért ezek nem viccelnek. 55Eur-ért van a steamen elõvételbe.
Egy kis hangulatba hozó (MTW2 mod: HEGEMON - Ancient Wars)
Na most játszottam le a darth mod-al az eddigi legnagyobb tw csatámat...22000 fõvel!!!!!!!Csináltam fotót is a hitetleneknek,de csak bmp-ben mert azt tudja az ingyen frapsom'. Mit mondjak. Döntõ csata volt. Egy csapásra megváltozott a politikai helyzetem. Most nézem, az fps nem azt mutatja ami volt-gondolom a fényképezés miatt, mindenesetre átlagban olyan 22-3 fps volt, persze néha lement 10-15 körülire, viszont vh grafikán. Amit még megfigyeltem-és ha azt megoldanák már a Shogun is alkalmas lenne ekkora csatákra gyengébb gépen is-hogy a halottak elképesztõen leveszik az fpst, miközben ha egymás hegyén hátán vannak feleslegesen számolja a halom alját.
Próbáltam utána olvasgatni a bersekereknek, külföldi fórumokon, mert ez engem is érdekelt és leletek alapján tényleg volt kardja akkoriban a germán népeknek. Viszont ilyen érdekes alakú meg markolatú, szinte tompa végû, egy élû kardok voltak. Majdnem egy hosszabb macsétához hasonlítanak. Persze nem volt nagyon elterjedt, inkább csak a tehetõsek, ill gondolom azok akik tudtak "szerezni" maguknak azoknak volt. De szerintem nagy részt inkább tényleg lándzsát, és más fejsze szerû eszközöket használhattak harcra gyakrabban. Én vegyesen adtam volna nekik fegyvereket, egységen belül is. Egyiknek kard, másiknak fejsze, harmadiknak valami buzogányos bunkó lenne a kezében. De lehet tényleg mindnél kard volt?
Én ezért vagyok nagyon válogatós. A baj az , hogy az alapjáték alapból ökörségekkel van teli pl. Shógun: rohangáló emberek,2*idõ gyorsítású mozgással(mármint alapidõben),10 sec alatt 200 halott, szuper íjászok röntgen szemmel stb.. Ez nem szubjektív, ez nettó baromság..pl van egy mód ami szinte csak ezt változtatta(kivéve az íjászokat) csomószor azt használtam.
Na ez pont egy olyan mod aminek évek álltak rendelkezésére.. az a baj a modokkal, hogy nincsenek tesztelve rendesen ill. csak néhány ember teszteli, az õ ízlésvilágát/meggyõzõdését tükrözve. És sajnos egy csomag az egész a Total War játékokban, nem tudsz szemezgetni hogy akkor neked inkább új, szebb egységtextúrák kellenének, de az egység boost az nem. Sajnos amióta nem szöveges file-ban van mindez, nem nagyon tudsz belenyúkálni, az MTW2-t pl. egész jól a saját ízlésemre moddoltam (ott szvsz az eredetiben a lemezpáncélok alig hoztak valamit a védettséghez, a lovasság is legyek módjára hullot. +2 armor a plates egységeknek és +6 defense a lovasságnak ezt megoldotta, amúgy ahogy elnézem a Shogun is nagyjából ezt követte).
Spec. én a Berserkereknek a kardját már most moddolnám fejszére :D gondolom az elsõ realizm mod meg majd jól kiveszi õket, mert hogy ilyen nem volt. :D
Az ETW-hez készült egy realism mod, amiben azért eléggé hozzányúltak az egységekhez. Speciel amit a tengeri egységekkel csináltak az tetszett (sokkal szívosabb, de nehezebben manõverezõ hajók). Közelre voltak új lõszerek, a sorhajók pl. dupla ágyugolyókat lõttek közelre.
A földi már olyan felemás volt... egyrészt a iszonyatosan felturbózták a tûzgyorsaságot, minden egység mass fire-t lõtt (de a sorgyalogság sokkal kisebb távra, 50 méterre) és sokkal tömöttebb sorokban harcoltak. Idáig oké, tetszik, a "csak az elsõ sor tüzel" pl. kifejezetten irritáló volt. A tüzérség hatékonyabb lett, jobban befolyásolta az ûrméret a tulajdonságait (kb. nagy tûzérség pusztítóbb de lassabban lõ, a hajókon is)
Viszont: a morál gyakorlatilag nulla volt, teszt csatában rohamnál gyakorlatilag adtak egy pacsit egymásnak és máris futott az egyik. Volt valami teljesen értelmetlen, morál szerûen mûködõ formation state, ami kb. abban merült ki hogy mindig szétesett (disordered, a gép nem is tudta kezelni nagyon, persze, az eredetiben nem volt benne), gondolom ezért is futottak el annyira. A lovasság mindent legyakott, übertáp volt, mert csak, kivétel a keleti/iszlám/hindu lovasság, mert valami gyökér modder kitalálta hogy az szar volt a nyugatihoz képest, mert csak (aham). "Keleti" gyalogság detto - az még oké hogy nincs bajonett náluk. Egymást még annyira sem tudta eltalálni a gyalogság, mint az rendes életben (megjegyzés: tisztában vagyok vele hogy tényleg szarul lõttek, na de nem 50 méterre meg még közelebbre...), volt egy bazi nagy füstfelhõ meg puskaropogás, amiben nem halt meg szinte senki. Ugyanez igaz a könnyûgyalogságra is.
Pont a dart mod oldotta meg a problémát késõbb, nagyobb zónákat rakott, választható legyen-e ostrom stb..próbáld ki most. Nagyon komoly beállítási lehetõségek vannak.
Nagyobb térkép, új frakciók, új eventek, több provincia, új zenék, több egység (a régiek is teljesen máshogy néznek ki), rengeteg grafikai újítás a kampány térképen a legapróbb dolgokig szóval összességében jobb az egész :D
A Warhammeres vagy akár a Lord of Ringes M2TW modok is nagyon jól sikerültek, CaW talán annyiban jobb, hogy lõfegyveres egységek miatt jobban kihasználja a lehetõségeket. De még van jó pár nem fantasy, hanem történelem hûen szerûen alakított mod is ami nagyon jó, Broken Drescent pl. Az M2TW alap játék, nem lett annyira jó, ezért is nyúltak bele sokan. Viszont ha jól megcsinálják a R2TW-t akkor nehéz lesz úgy belenyúlni, hogy az jobb legyen modolással. Mivel a motor az adott korra és játékfajtára készül. Láthatjuk is, hogy az ETW óta olyan nagyon nem tudnak belenyúlni a modolók a játékba. Most is így lesz, hogy külsõt és esetleg 1-2 egység mozgási apróságot, statisztikákat tudnak csak majd módosítani.
Az egységlétszámba viszont tényleg nem lesz érdemes belenyúlni, mert felfogja borítani a játék egyensúlyát, játszhatóságát. Emlékszem , mikor kipróbáltam valami ETW modot amiben ilyen 500 fõs egységméretek voltak, és a 10 egységemmel nem fértem el a pályán szélében csak ha 2 sorban egymás mögé állítottam és egymást lõtték szinte. Meg valóban ostromoknál falra mászásnál is csak akkor lehetne ezt megoldani, ha áttervezné és szerkesztené valaki az épületek méreteit. Ez pedig nagyon nagy munka, szerintem évek kellenének hozzá, hogy egy ki mod team megcsinálja. Kevés embernek van ennyi türelme hozzá, hogy ennyit dolgozzon egy modon. Szóval ez szerintem nem jó ötlet. Majd eljön az az idõ pár év múlva, hogy az átlag gépek is bírják a 400-500 fõs alap egységeket is, akkor majd eleve olyannak fogják készíteni a csatákat. Addig viszont ez eléggé olyan, mintha kis dobozba autót akarnánk csomagolni, vacak.
Viszont a RSII mod nekem azért csalódás, mert bár nagyon látványos és élvezetes lehetne, ha nem fagyna ki kb minden 3. csata közben vagy után. A sokkal kevésbé játékba belenyúlt darth moddal, jobban elvagyok.
Ha már modok akkor a két legjobb M2tw modot se hagyjuk már ki
Stainless Steel ami lényegében az M2TW minden porcikáját tízszeresen feljavítja és az alapjáték olyan ehhez képest mintha ovodásoknak csinálták volna.
Third Age az örök kedvenc ami már inkább egy külön játék mint mod.
Remélem a CA tényleg betartja az ígéretét és odafigyelnek a Rome 2 modolhatóságára mert az minden más elemnél fontosabb szerintem.
Gondolom az alapötlet is miattuk jött elõ..meg a közönség lelkes fogattatása miatt. Tényleg szép, pedig engem hidegen hagy a téma.
Hihetetlen részletességgel megalkotott Warhammer mod. Iskolapélda lehetne sok fejlesztõnek és már rég önálló játékot kéne a fejlesztõkkel csináltatni (remélhetõleg a Warhammer fantasy játékban, ami TW alapú lesz szépen beveszik a modder társaságot, mert kiváló minõségben dolgoznak az említett orosz kollégák!)
Ezek csak fõleg a grafikát mutatják..de pl egy két mod szinte új játékot teremtett...na és onnan loptak kb kismillió ötletet. Ha megmondod melyik tw az ami érdekel, mondok hozzá modot ami tetszeni fog.
Ugyan én nem vagyok oda az ilyen fatasy dolgokért, de sokan megõrülnek ezért a med 2 engines' modért.
Ok persze. Csak kétlek nézzed meg komolyabban hová fejlõdött ez a dolog-nem egy csávó hivatalos alkalmazásba került és van, akinek a steam támogatja a multis csatáját-a modos játékkal. (Mondjuk ez lehet általános a steamos játékoknál mint lehetõség, ezt nem tudom.) De az tény , hogy a legnagyobb módok sokkal! kifinomultabbak, és stabilabbak mint az alap. A legjobbak. És rengeteg a gagyi, de csak némi utánajárás kell és kész.
Én meg inkább azon vagyok, hogy ne ész nélkül moddoljon az ember. Bár én csak repszimet moddolok, de nem egy ötletemrõl derült ki, hogy azért nem volt annyira jó ötlet...
Mint régen leírtam, a cohors csak késõbb jelent meg mint önálló taktikai egység, kb ie.100 körül(de már Scipio A.is használta), de pl nagyon élvezetes lenne egyáltalán elérni a l4ehetõséget. Mint a régi RTW-ben a reformokat. Molnibalage írta , hogy ez kiegyensúlyozatlanság a más-pl barbár népekkel szemben, de 1.simán lehet rá megoldást találni. 2.igazából is(részben) a nagyobb létszámú csatákra, és a nagyobb létszámú ellenséges t. egységekre válaszul jött létre a cohors. Szóval én nem is értem ha nem lépnek a témában.
Na ez valós probléma lehet, de gondolom ha van rá igény-és nagyon komoly igény van rá-ezt is meg lehet oldani. Még nagyon sok részletet nem lehet tudni a játékról, így minden agyalás kicsit hasraütés szerû. Egy biztos, a játékosok nagy része, nagyobb csatát akar. Nagy része pedig nagyobb csatát és reális létszámozást. Ha gondoljátok itt is tarthatunk bizonyos kérdésekben szavazást, habár ez a felület nem alkalmas rá, inkább a tw online,-de megpróbálhatjuk kicsiben. Bár csak ebben a témakörben is sokféleképpen lehetne feltenni, pl: ki akar nagyobb, de kizárólag történelemhû egységméretezést,de természetesen a max. egységméret beállítás lenne ez, kisebbre lehetne állítani a gyengébb gépesek érdekében?!
Az egységméret szorzással azért van egy kis, újkeletû probléma: hogy ezek a szárazföldi egységek a tengeri csatákban megjelennek, ott fognak csüngeni a triremiszeken. Ahogy elnézem egy tengeri egység két hajóból áll, na de akkor is - 3-400 fõ tengerészgyalogos hogy a rákba férne fel egy olyan incifinci hajó fedélzetére...? Az épületbe mászkálást, várfalra kiállás ugyanilyen probléma.. az útkeresés, és az hogy az AI hogy fenébe kezel (illetve hogyan látsz át egy ekkora csatát) ekkora egységekkel még a legkisebb gond.
Persze tök zsír lenne a monstre csata, monstre méretû embertömeggel, a Empire-ben még próbáltam és bár jól nézett ki, szépen visszaálltam az eredeti méretekre a végén.
RTW1ben szerintem a lakosság is nagyobb volt a nagyobb egységméretezésnél. De ha nem, annyi csak a változás, hogy gyorsabban apad a városban a létszám ha sok vereséket szenvedsz a csatatéren, és újra toborozol miatta. :)
De ez végül is reálisabb mint a kisebb méretû egységek, mivel ugye ez tükrözi jobban a valóságot, hogy a kisebb népességszámú frakciók nem tudtak annyi csapatot kialakítani.
És az utánpótlásnál? Az eredeti RTW-ben sem értettem azt, hogy mikor levettem a grafika miatt az egységmértet, akkor néhány tucat katona volt egy csapatban. Ha feltoltam, akkor 250 is lehetett. A hadjáratban a lakosságból hogyan is számolta azt, hogy hány embert veszel fel? Ez borítja a lakosság modellezést...
Cserét/fejlesztést nem tervezek pillanatnyilag a gépembe. Mert mint írtam nincs mibõl most pillanatnyilag. Majd a közel jövõben. :) De azért köszönöm az információt.
Nyugodtan elképzelheted. Az elsõ dolog amit 5 nap alatt megcsinálnak, az az egységméret szorzás. Ráadásul ez nem változtat a játékon semmit, csak a méretet ugye.480 az átlag cohors létszám..lehet szorozni. Viszont az auxiális egységek teljesen más létszámokkal dolgoztak, a lovasság pedig sokkal kevesebbel kb. mint a játékban. azért a 30000 vs. 30000 összejön. Csak géped legyen. Meg a motor bírja. A Shogunon nekem simán megy a 15000 csata amúgy.
Milyen alaplapod van? Az i5 2,5 GHz CPU-mat úgyis le akartam cserélni, ha kell, akkor mikor beszerzam az újat, akkor baráti áron a tied lehet.
40x600=24.000 fõ :D Jézusom! Tök fíllinges. Jó azért fantáziálni csak szabad...
Elképzelni, ahogy egy római légió fogja magát és a nyílt terepen felsorakozik. Aztán készül a védekezésre/támadásra. Az ellenfél legyen az bárki. Fogja magát és ezt gondolva a rómaiak nekik mennek. Aztán nyernek.
Én magam a hatalmas csatákért vagyok oda. :) 260-340...600 fõs egységek. :D Ultra brutálok lennének.
Van egy olyan megérzésem, hogy közepes beállításoknál nem lesz semmi probléma a játékkal. :) Bár remélem még azért bõszen optimalizálni fognak rajta. Ki tudja? Lehet, hogy majd a Teremtõ figyelembe veszi a kérésemet. :)
Hát remélem a gépemen elfog futni. :) 2x2.6 Ghz-es procin szerintetek elfutna? 2 Giga rammal és 512-es vidi karival? :) Nincs mibõl fejlesztenem, de ez van. Ha nem futhat, akkor max nem játszom vele. :)
160 egység egy csatában már elég jól hangzik. Persze nem egy hétköznapiban, és minden második körben. Ha egy ekkorát fullra elbuksz, azt nem intézed el egy vállrándítással..de a gép sem.
2*20 amit te irányítasz és még egyszer ennyi, ami veled lehet,de a gép irányítja. Gondolom az ellenek is 80 összesen. Máshogy nem is jönne ki a sokkal nagyobb csata "amit eddig senki nem látott még TW-ben"! Nem igaz?
40 egységgel marketingelték, én is így tudtam, de most mondta a fejlesztõ hogy igazából 2x20 az a 40. Az STW2: Fall of the Samaurai rendszere magyarul.
Shogun 2-ben amúgy egész jók voltak az automatikusan megjelelenõ helyõrségek, magasabb szintû egység épületek ehhez még tovább is adtak megfelelõ egységet, szóval a fõvárosok valószínûleg tényleg nem lesznek sétagaloppok.. remélem megfelelõen ki is dolgozzák õket, így is 180+ régió lesz, ami minimum 50 fõvárost jelent, 3 fõ kultúrával számolva (grékó-román, barbár, keleti) remélem egyedi ostromokat játszhatunk.. és már nincsen sokára, augusztusban biztos lesz valami demo.
Én olyasmire emlékszem, hogy már 40 egység is lehet akár 1 légióban a Rome 2-õben.
Egyébként nyilván minél nagyobb, népesebb és sok épülettel teli egy város, annál több a védõje is. A kis településeknek maguktól valószínûleg esélye nincs egy nagy sereggel szemben, de egy provincia fõvárosnak már lehet. De írja is, hogy kell hátáron belül is tartani légiót, ami védekezik. Tehát ha lehet mondjuk 3 sereged max, mert annyit engedhetsz meg magadnak éppen, abból pl keleti határt védi 1, északit is és nyugaton meg nyomul elõre a másik.
Viszont csak max. 20 egyság lesz egyszerre egy seregben. :( Igaz, ha két sereg van jelen akkor oldalanként 2x20 = 40 egység is lehet egy csatában.
A légióba annyi egység lesz amennyit te beleraksz, nem "fix" egységszámmal születik. Gondolom a légiók egymás között is tudnak egységet csencselni, így lesznek gyengébb és erõsebb légiók.
Jack Lusted pont ma postolt új infókat a stratégiai térképrõl, elég sok mindent megmagyaráz, be is másolom ide.
Ami a lényeg, hogy a térkép régiókra és 2-4 régiót magába foglaló provinciákra van osztva. A régiókban egy kisebb város van, amelynél nem lesznek ostromok, és csak korlátozott módon fejleszhetõ. Külön épületek (pl. farm, kovács) nem lesznek, ezek a régióvárosokban lesznek ömlesztve, amelyek korlátozottan fejleszthetõek.
A városostrom csak a provinciák fõvárosaiban lesz, ez viszont sokkal jobban ki lesz dolgozva. A "légiókat" a városokban lehet toborozni, abban a körben nem mozoghatnak, illetve kell egy hozzárendelt tábornok is (akinek elhalálozása esetén azonnal kirendelhetõ egy új, mint az ETW/NTW-ben). A provinciák egészére ediktumokat lehet kiadni, amely valamennyi alantas régióra vonatkoznak és bónuszokat adnak. A városok egyébként saját milíciát spawnonlnak (gondolom ez függ az épületektõl is, a Shogunban már így volt, sokszor simán megvédték magukat), de gondolom egyátalán nem kizárt hogy a légiót berakd a városba védekezni. A légiók száma egyébként a nagyhatalmi státuszodtól függõen korlátozott. Ezzel a designnal egyébként is abba az irányba akarnak menni, hogy legyenek "hódító" és "védekezõ" légiók, kicsalogassák a nyílt terepre a játékosokat a szüntelen, monoton várostromok helyett.
Hi all,
For today’s update I will be going into more depth on two areas of the campaign map gameplay. Provinces and regions and how armies and generals work.
Provinces and regions
For Rome II we wanted to make an epic scale campaign map, and as part of that we wanted to have more regions than any previous Total War game. Rome II has 183 land regions, the most of any Total War game and almost double the original. To accommodate this we have overhauled how regions work, and also introduced provinces.
A region is a single settlement and the area around it. You can construct buildings, raise armies, recruit agents and manage happiness and taxes for each one. The old resource buildings that existed outside of settlements in Empire, Napoleon and Shogun 2 no longer exist, those resources are now part of settlements.
Provinces are groupings of between 2 and 4 regions. The regions in a province can be owned by individual factions, and can be taken as normal. If you own the whole province then you can pass edicts which provide various bonuses for the province. All the construction options for a province can be managed from a single screen and happiness is also on a province level for a faction. So if you own a province of 3 regions and it has unhappiness problems, the lowest happiness region will rebel but it will be based on the happiness of the province as a whole.
One settlement in each province is the province capital. This has more building slots and has a city siege map when assaulted. The other settlements are minor settlements, their core building reflecting the region speciality and providing bonuses based on that. When a minor settlement is attacked, a normal land battle takes place with the settlement off in the distance.
Both province capitals and minor settlements have garrisons that will defend them if they are attacked.
We’ve made the change that not all settlements provide siege battles due to the sheer number of regions, as we don’t want the game turning into a siege fest. Even in Shogun 2, with its geography that is very good at making battles happen away from settlements, the majority of battles were sieges. With the more open geography of Europe we wanted to make sure that players don’t end up fighting endless siege battles. We also want the siege battles you do fight to be bigger and better than ever before, so making them less frequent but more interesting helps make that happen.
Armies and generals
First things first, you cannot have an army without a general and there is a limit to the number of armies you can have at any one time. This limit is tied into how much power a faction has, this works similar to the fame system in Shogun 2. This limit is being put in place for a variety of reasons. A big one is to make battles more decisive, by having the number of armies limited losing one is a much bigger deal and means, much as you would expect, that a single battle can have a large impact on a war. The introduction of army traditions also makes them more valuable as each can be made unique and having a limit makes each army more precious. It also adds more choices in how you use them, as you must balance how many armies you have attacking and defending to provide enough protection to your nation as well as being able to go on the offensive, and changing that balance depending on the situation at any given moment in a campaign.
You raise an army from a settlement, and then you have to appoint a general to lead it. You then recruit units to it by selecting the army. When recruiting your army will enter muster mode and it cannot move in this stance.
As mentioned in the most recent Rally Point, your army can be named and you can change its emblem. It can also gain traditions as it fights and gets experience.
Generals still have skills and traits. New skills can be chosen as a General gains experience. Traits are given based on what a General does.
As there are no longer resource slots outside of settlements, armies now have a raid stance. This reduces their upkeep. If they are in enemy territory it also gives some money as income, if it is done in friendly territory it additionally causes unhappiness.
Because the number of armies is limited and the automatic garrisons can only protect against so much, the new forced march stance is a great way to move around the campaign map quickly. It gives a large bonus to movement distance, but the army cannot attack that turn and if it is attacked the units in it will suffer a morale penalty.
If an army loses its General a new one can be appointed straight away.
I hope this update answers some of your questions about the campaign, and explains how a lot of the new campaign map features tie into each other to provide a very different and better gameplay experience compared to any previous Total War game. Cheers, Jack
Hát valahogy biztos lesz, mert az nem megoldás ,hogy vagy nem védi senki a várost, vagy egy teljes légió. Szerintem az lenne jó megoldás, ha a légiónál lehetne kisebb egységet is felállítani. Hát majd kiderül.
Építesz egy bástyát, kapsz érte íjászokat. Építesz még egyet, újabb íjászokat kapsz. Építesz egy kaszárnyát, kapsz két gyalogos egységet, stb. Szerintem kb. így kell elképzelni, mivel provincia alapú lesz az egész map, és csak a fõvárost lehet majd ostromolni. De légiód állomásozhat majd teszem azt saját parancsnoka által épített erõdben a fõváros mellett, és ostromnál lehet választani majd, hogy: A. Csata, B. Bevonulsz védeni a várost. Vagy mit tudom én, de nagy változásokat ígértek.
Ebben a légió rendszerben inkább az a érdekes legalábbis nekem, oké nincsen olyan hogy egy egység szaladgál a térképen. Ez ideáig jó, de és akkor mi van egy város helyõrségével? Egy komplett légiót tartsak minden városban mikor a védelemre lehet elég mondjuk 4 -5 alap gyalogos, vagy sõt, elég kettõ csapat is, mert csak annyi kell, hogy ne lázongjon a város? Fura lenne minden városban légiókat tartani.
Az 1-2 hónap alatt összedobott mod az minden lenne, csak nem átgondolt és kiegyensúlyozott vagy stabil...
Szerintem minden fajta egységnek meg lesz a maga "line of sight-ja" és az határozza meg meddig látunk. Majd felderítõket kell használni a csatatérképen. :) De az is tetszik amit szintén ír, hogy több lesz benne az ambush csata. Azoknál a támadó fél be tudja állítani, hogy milyen csapdákat készít elõ a másik seregnek, illetve elõre beállíthatják honnan hány egységgel támad, a vonalban vonuló ellenre, akár körbe is vehetik és úgy támadhatnak. :)
Modok tényleg sokat dobnak rajta, de tény hogy azért sok elég bugos is és kifagyós. Egyik legjobbnak mondott Rome moddal is azért nem játszok, mert folyton kifagy és felidegesít. De pl vannak olyan modok amik szinte semmit nem nyúltak bele a játék lényegébe, csak kicsit a külsejét változtatták meg ill 1-2 apróságot, azok ilyen szempontból élvezhetõbbek azoknak akik az eredeti játékélményt szeretik jobban. M2TW-nél már stabilabbak élvezhetõbbek a modok.
Szerintem jó ha fejlesztik a játékot a készítõik a kiadás után is, most nem csak a bugok javítására gondolok, hanem DLCkre. Ezt persze szívesen meg is fizetem ha tényleg úgy érzem jó és megéri azt a pár száz vagy 1000 Ft-ot.
A játékot kiadják bizonyos idõpontig ugye, mert sokan várják és nekik is kell már belõle a bevétel, és élvezhetõen játszható is. De még fejlesztgetik utána is tartalmasabb vagy újszerû játékélmény miatt, ez oké. Ami engem zavar, ha már kész van és be is tehetnék kiadáskor a játékban, de nem teszik meg, hanem megjelenés utáni napokban eladják hozzá külön.
Hát pedig a modok megsokszorozták a játékélményt a Rome-nál is meg a M2TW-nél is. Ezért olyan népszerûek hogy mind a mai napig fejlesztenek rájuk és hatalmas rajongótáboruk van.
Ha a Rome 2 igazi modder barát játék lenne akkor engem az se érdekelne ha 10 kör lenne a kampány mert 1-2 hónapon belül olyan modok lennének hogy leesne mindenkinek az álla.
Engem speciel hidegen hagy a vér dlc és mekibe se járok soha. A fejlesztõket meg komplett és nem szándékosan félkész játék megvételével támogatnám csak.
pl.: The Line of Sight element was expanded upon - if your soldiers cannot see the enemy, neither can you Ez érdekes és új megvilágításba helyezi a csatákat. Kérdés meddig látnak majd a katonák vagy ha teszem azt felküldök egy egységet valami magaslatra akkor jobban belátják majd a terepet?
vagy, a hadseregeknek 4 alapállapot, parancsot adható ki, normál ambush - rejtõzködve az ellenség szemei elõl forced march - erõltetett menet, nagyobb távolság tehetõ meg szárazföldi haderõvel és flottával egyaránt csökkentett támadó-védekezõ potenciál árán defensive - erõdítmény, palánk mögül védekezve támadás esetén
Barbarian berserkers are back, and they are human steamrollers Igen, hát ezt nem kell magyarázni. :D
Jah, a DLC témát ugorhatnánk, nem kötelezõ és egyébként meg el lett magyarázva miért pl. Blood DLC (kiskorú besorolás - nekem megérte azt a kõkemény 600 forintot btw, majd egyszer megállod hogy nem a mekibe baszod el a pénzed azt kész, hanem támogatod a fejlesztõket).
Akinek meg nem tetszik úgyis lesz hozzá mod ahol széjjelmodolják az egészet úgy hogy rá se ismersz, bár akkor már váltsunk a DLC szídásról a mod szídásra - nekem meg speciel meg olyan TW mod nem volt eddig, ami jobban tetszett volna összességében mint az eredeti. A bugokat most hagyjuk, meg hogy a 32. körben visszafordíthatatlanul összeomlik a kampány, de mindegyik ben volt valami olyan elem ami inkább elvett mint hozzáadott a játékhoz, persze a onlitrúrealizm jegyében. Nem azt mondom hogy nincs jó ötlet, mert pl. egy csomót át is vettek a modderektõl, illetve a Unit designer Jack Lusted tudtommal konkrétan egy ex-modder.
Hogy kijön DLC formában az elég valószínû, de ingyenes az nem lesz. :D
Amúgy érdemes mindenkinek elolvasni az általad linkelt felsorolást link, sok info van benne és ahogy látom folyamatosan frissítgetik.
A vérrõl annyit hogy azért nem lesz benne az alapjátékban mert akkor magasabb korhatár besorolás kellene ezért az alapban ilyen fekete festék lesz (a screenshotokon is azért van fekete festék a katonák pajzsán mert az vér lenne) de gondolom a megjelenés napján kijön az ingyenes (remélhetõleg) Blood DLC amivel már be lehet kapcsolni a valódi vér effektet.