Nekem már az hatalmas elõrelépés lenne, ha 1-2 fokkal növelnék már a komplexitást. Elsõsorban a diplomácia és a kereskedelem területén, egy egészen egyszerû "primitív" gazdasági rendszert is vihetnének bele. Nem kell extra dolgokra gondolni.
Adók mellett lehetnének vámok, vagy illetékek is. Ez is lehetne tárgyalási alap. A kereskedelmi egyezmény nem csak igen/nem lehetõség lenne...hanem milyen terméket (stratégiai termék, mint Shogunnál), milyen áron, vagy milyen más termékért cserébe adunk át. Ez csak egy almenü lenne a kereskedelemben.
Rabszolgák szerepe a gazdaságban. Több rabszolga, jobb termelékenység, ezért egyfajta hódítási kényszer, ha nagyon rabszolgatartásra rendelkeznénk be. Egyes régiókban viszont nõhetne a rabszolgalázadás esélye.
Ha beleszõnénk gazdasági és politikai érdekeket a háborúzásba, máris sokkal izgalmasabb és érdekesebb lenne maga a hódítás (vagy védekezés). Nem csak abból állna, hogy na most letolom a szomszédot a térképrõl, és akkor valamivel több lesz a bevételem, de ami csak az a célt szolgálja, hogy tovább folytassam ezt a monoton tevékenységet.
És fél év volt egy kör? Akkor tényleg rosszul emlékszem...de akkor, hogy jött ki a körök száma?
Nincs ifo-m, akkor lehet rosszul emlékszem a Rome-nál a kör lépésre (már régen volt). De nekem az rémlik, hogy 1 kör 1 év, kb 200 kör és kb ennyi idõ is telik el a játékban. Igaz dobálta a nyár/tél térképet, de mintha az nem jelentett volna önmagában fél éves periódust.
sakkay: jó lenne a 4 évszak, csak akkor ez azt jelenti, hogy vagy rövidebb idõtartamot fog át a játék, vagy 600 körbõl is állhat (ami biztos nem lesz).
Ha nem lesz minimum négy évszak, már az hatalmas csalódás lenne. Értem én , hogy sok a selejtes gyerek a mai világba, de a programok 90%-a is nekik szól. Ok a móderek sok mindent megoldanak. De ha már ennyi történészt, és állami támogatást kapnak, minimum!!!,hogy inkább a realitás kerül elõtérbe, de végsõ esetben is:-option-gameplay-game mod!!!- -realism -games -idiot oszt kiválasztjuk magunknak.
Ilyen biztosan nem lesz. Eleve a kör 1-2 (de inkább 2 év lesz). Ennek fényében nincs is jelentõsége, hogy a sérültek mikor épülnének fel. Sõt most is az lesz, hogy egy sereg kipótlása adott körülményektõl függõen akár 3-4 kör is lehet, vagyis 8 év.
Ha már változatosabbra csinálják a népeket már túlteljesítik az elvárásokat. Vannak a hivatalos fúrumon is néhányan, akik összetettebb játékot várnának, de sok kommenttõl letennéd a hajadat. PL: Jó lenne FPS-ként egy katonával harcolni, vagy gladiátor viadalt megnézni, akár küzdeni benne (na ezt többen is írták), kb csupa fontos kelléke egy stratégiának. Nem véletlen, hogy a készítõk is elõvették ezt a filmes érzetet is, meg hogy a csata közelében szemlélõdhetünk és átélhetjük, milyen lehetett a harc.
Ilyen mélyeségben nem modelleznek, az átlagusernak túl bonyás. Lásd, az xy túlélõ és craftoló modot a Skyrimhez. Meg lehet csinálni? Persze. Az átlaguser örülne ennek? Frász. Nyávogna, hogy nehéz és bonyás...
Én nagyon sok változást várok, az a helyzet , hogy ez csak a jéghegy csúcsa lenne. Meg kell változtatni bizonyos(fõleg a kampány térkép), eddigi alap dolgokat. Gondolok itt az utánpótlásra, a sebességre, és ezek hatása a csapatokra. Pl lehetne gyorsabban meneteltetni a csapatokat térképen is, de ez mondjuk x fáradságot okozna és ha egybõl pihi nélküli csata van..és még rengeteg dolog, ezek összességében nem apróságok, hanem iszonyatosan kiszélesítik a lehetõségeket. Ezért lehetne az 1. minden stratégiai játék fölött. A taktikai csaták már eddig is jók voltak, persze ott is rengeteg dolgon lehetne javítani.
Ilyesmi biztosan nem lesz,max amit mondtak,hogy a csatában látszani fog,hogy figyelnek egymásra,a moráljuk a harcmodorukon!
Kíváncsi vagyok, mennyire dolgozzák ki a sérülésekbõl felépülõ katonákat. Mármint arra gondolok,(így hirtelen) hogy 3 kategóriát kellene talán számolni: 1.súlyos sérült-csatában összeesik,gyõztes csata után megjelenik mint túlélõ de x hét, hónap után jelenik csak meg az alakulatnál, mint harcképes. Vesztes csatánál persze leves. 2.közepes sérült-csatában összeesik,gyõztes csata után viszont, egybõl harcképes. 3. könnyû sérülés már a csatában látszik a sérülés, de ha marad ebben a kategóriában, nem számít. Kíváncsi vagyok arra is, hogyan számolja az új motor a sérülés tûrést. A fent említett nem összekeverendõ a hiányzó katonák pótlásával.
harci nyúllal jobb lenne. Azok csak torokra mennek.
Ugye legelõször csak Karthágó ostromáról jöttek képek töménytelen mennyiségben egészen addig amíg meg nem jelent az elsõ valós gameplay Karthágó ostromáról. Azóta a Teutoburgi csatával népszerûsítik a játékot ezért van ennyi barbáros kép. Nyilván ez megint addig fog menni amíg ki nem adják a gameplayt a csatáról azután meg jön megint egy másik csata amivel ugyanezt végigcsinálják.
@sakkay: angol fórumokon is vannak néhányan akik húzzák a szájukat de igazából tényleg használtak harci kutyákat a rómaiak meg még sok másik civilizáció is. Az viszont ami a Rome 1-ben volt hogy több tucat kutya csata sorban menetel és harcol az már tényleg nem realisztikus. Remélem ezúttal másképp oldják meg
Na pont errõl téptem a számat.. fxxxxx a kutyákba, nyomjanak már normális csata képet..de most komolyan mi a tököm ez?????!!nagyon remélem , hogy az angol fórumon is vannak akik ezt szóvá teszik, nem csak a csorda óbégat, hogy jaj de szép.. amúgy persze szép, ha a kutyákat nem nézem
igen eddig,csak Róma lezúzásáról vannak képek videók! :D
De majd megmutatom én a játékban,hogy ezt a csatát is meglehetett nyerni :D
Most már jöhetne egy kép abban a kategóriában is, hogy három gallt és Vercingetorixot éppen egy teljes római légió húz végig a lerombolt Lutetia romjain keresztül, miközben a kamera döglött rottweilereket és rabszolgaláncra fûzött gall nõket mutat.
Egyetértek. Az utóbbi tíz év 1000+1 szuporhõsös amerikai filmeitõl eszmészetlenül hányok már. Annyira egy kaptafa és tökugynazolyan az összes, hogy a trailerjüket nem bírom végignézni, nemhogy magukat a filemeket. Egy 'Django Unchained' kaliberû filmbõl meg készül öt évente egy, és az se a hollywoodi fõsodortól jön.
Igen, sokakban el az a sztereotipia, hogy a lovasnomad nepek sotet hajuak, sot mongoloidok. Pedig a szkitaknak nevezett mix genetikailag europai, a dns vizsgalatok szerint egesz sok lehetett a szoke. Erdekes, hogy a nyelvuk iranrokon (legalabbis a szkitanak nevezett poulacio nagyobb reszee), de azt mar lehetetlen lekovetni, hogy az irasbeliseg elotti idokben melyik populacio hogyan vett at nyelveket, es kitol. Egyebkent a szlavoknak es a germanoknak is voltak lovasnomad nepcsoportjai. A gotokat pl a regi gorogok biztos, hogy siman leszkitaztak volna, ha egy korban vannak. Nekik az volt a szkita, aki azt az eletformat vitte. Aztan persze a hunok, es foleg a torok nepek, majd a mongolok fokozatosan kiszoritottak ezt a nepcsoportot. Ok a sotet haju nomad sztereotipia alapjai.
habár ez ugye gyûjtõfogalom a mai értelemben sok esetben az összes ázsiai nomád nép összefoglalja. Nyugat Ázsia.
Én úgy tudtam szõkék voltak. Mert te milyennek láttad, és hol?
Heet, ki tudja. Én is nagyot néztem, amikor elõször láttam szkíta múmiát. Finoman szólva nem felelt meg a sztereotípiáimnak a széttetovált, szõke "árja". :D
Én leginkább a kampány AI nagymértékû csiszolására vágyom, és fasza diplomáciára.
A medieval 2 már némileg tudta ezt. Meg valamilyen szinten a róma is, de ebben nem vagyok biztos.
Én annak örülnék, ha már minimálisan is több taktikai lehetõségünk lenne az egységekkel. Pl: az íjjászok nem csak azért lennének, hogy X számú ellenfélt leradírozzanak (ha pajzsos akkor kevesebbet, de közbe ugyanúgy futnak). Az lenne jó, ha minden egyes becsapódási hullámnál meg kéne torpanni, hogy védjék magukat az egységek, vagyis le lehetne ellenséges egységeket fogni vagy lassítani nyílzáporral.
A pilum eldobásánál is ne csak X számú halott legyen. Ez a fegyver azért volt, hogy a pajzsot használhatatlanná tegye (persze akit eltalált annak kampó). Belefúródott, kihúzni nem lehetett, még meg is görbült, szal pajzs eldob és csak úgy lehetett tovább harcolni. Tehát védelem -6 érték vagy ilyesmi...
Azért egy-két rómait csak levágott :D Vagy lehet csak a fotóért állt oda :D
Na igen..meg oszt vagy 40-50 ezer harcost mégis csak irányított szerintem(akármennyire is barbárok, mert ez a csata aztán nem egyszerû volt), nem feltétlenül elöl hentelt mint egy gyalog. bár az amerikai eposzokban megszoktuk, hogy a vezér mindig elöl van, mit elõl az ellen közepén, és egymaga levág vagy 200 embert.
Ez nagyon szubjektív tényleg. Nem is mondtam komolyan, csak nekem nem tetszik. Egyszerûen én nem ilyennek képzelném, és azt a sztereotípiát látom a képen, ahogyan mondjuk az emberek elképzelnek egy barbár vezért. De õ pont nem egy sima barbár vezér volt! Ettõl függetlenül akár azért , hogy mutassa népének mennyire hazafi,öltözhetett így , lehetett ilyen. Csak az a fej..mondjuk 62 iq...max. Persze ez csak kinézet nem?! Attól még lehet atomfizikus.
a cheruszkok vezére, szül. Kr. e. 17-ben. Ifju korában az akkori szokás szerint római hadi szolgálatba lépett, Augustustól ezért polgárjogot s lovagi rangot kapott. Visszatérve Germaniába, nõül vette Thusneldát, akit apjától, Segestestõl megszöktetett volt stb.. Szerintetek így nézett ki, mint egy félõrült kannibál, germán-római' felszerelésben??
Csak nem a rómaiak által felnevelt, germán, akit pont azért küldtek oda, hogy Róma érdekeit és befolyását erõsítse a germánok között?
Õõõ..szóval így kell beszélni történelemrõl. Ha valamit állít, vagy következtetést von le, odaírja a forrást..és az nem dr Tobiás
Sokszor linkeltem már eme oldalt de szerintem igazán érdekes.
Igen a realitás ez..
A stragéiai térképbõl meg a keleti frakciókból (amit én biztosra veszekek hogy a ptolemaidák és a szeleukidák lesznek) még semmit sem láttunk, szinte biztos hogy ezek még sehol sincsenek készen, bõszen dolgoznak rajta a grafikusok. Kártágó ostromával kapcsolatban mondták hogy még alfa az engine, hol van az még a bétától, meg a teszteléstõl, debuggingtól? Márciusban kapunk majd valszeg még két faction previewt, utána elkezdik csepegtetni a kampány térképes, csatás featureös videókat, nyáron már talán lesz egy demo. Én nyár végét, de inkább az õsz elelejét tippelem. Sajnos, mert én is nagyon kezeim közé kaparintanám már. Gondolom a demóban kártágói ostromot kapjuk meg, mert ott lehet játszani a hajókkal is, mint új featurrrel, meg különben is, ez is csak ugyanaz mint a D-nap, csak szandálban. :D
Hm..hát lehet esélyes mégis az a május. Persze nagyon kevés az esély, de ezt elnézve van. Nem emlékszik valaki, hogy mennyivel a megjelenés elõtt szoktak videókat kidobni tw-esetében, azért ez már a sokadik. (3. talán) Ha megjelenne márciusban egy kampányt magyarázó videót, én elkezdenék komolyan hinni a májusban.
Én csak azt látom , hogy minden játék tele van sárkányokkal, meg orkokkal, és ha netán nem is fantasy lenne(nekem minden az amiben nem létezõ dolgok vannak), azért biztonság kedvéért raknak bele egy kis zombit, meg varázslatot.
RTW szerû fantasy stratégiából sok...? Bevalomm totálisan nem követem a trendeket, de a King Arthur kivételével semmi sem ugrik be. Más szabályrendszerû lehet, hogy van, de azok olyanok is. Utoljára a HoMM IV-tel toltam. Hozzá képes a III röhejesen szar szabályokkal bír, az V és a VI demója sem tetszett...
Fanatsy annyi van mint a szemét-mindenhonnan az folyik, rendes ókori(nagyon más kori sem) stratégiai progi(ami minden téren meg van csinálva) meg alig. Csak ez a bajom. Mint a filmekben is. Megcsináltak már 1000 marvel szart, bezzeg normális film alig alig sikerül. A történelmi támájút nem is mondom. Nem persze a gyûrûk urára gondolok, az ok, a Hobbitot régebben még a fiammal is elolvastattam, de talán értitek mi a bajom.
Most mondtam egy monsztát. Felõlem lehet tyúkszemes óriás, tölfagybõrû ogre, vagy bármi. :)
A HooM "kupacos" egységrendszerétõl a hajam égnekáll.
Sárkány?? Utálom a fantasyt. Na tõlem módba csinálhatnak amit akarnak, csak jó legyen az alap engine, legyen nagyon jó! tömeg harc szimulálás, jó közelharc, meg fasza ai+kampány dolgok. Ha ez megvan és más nem is, a moderek(akik nem a fanatsyt szeretik) majd megcsinálják a többit.
Hasonló a Third Age Total War, a szerintem valaha gyártott legjobb mod az MTWII-höz. Ott lehet trollokkal stb-vel zúzni, persze csak a lehetõségekhez képest. Pár év múlva biztos ehez is lesznek olyan modok majd, hogy az agyunkat eldobjuk :)
Igazság szeritn a HoMM világára alapuló RTW motort használó játékot igencsak el tudnék képzelni. Mennyire ütõs lenne, ahogy 1000 parasz üget a csatatéren és 1 gigamega sárkány rendet tesz, stb.
Tudod ott a gond az érveléseddel hogy ez elsõsorban single player játék lesz, márpedig a rómaiak használtak állatokat a harcaikban, a valóságban ilyen arányban amit leírtál, de mivel itt te fogod játszani a rómaiakat, ezért csak rajtad fog múlni hogy milyen összetételû sereget csinálsz. Nemhiszem, hogy a játék büntetne azért ha nem képeznél kutyás egységeket. Illetve ki nem szarja le a multit, játszok ismerõseimmel illetve keresek normális embert fórumon akivel érdemes játszani, ha tele van gyökérrel.