Elvileg van (egy Camaro es egy Mini). Meg nem mentem olyan versenyt, ahol "elojott" volna:) Ki kell probalni. Ugy is tesztelni akartam, ha lesz idom megnezem.
Olvasgattam pár cikket a programról, meg megnéztem néhány videót, egy közülük pl. egy konferenciáról készült, ahol a programot ismertették.
Az az igazság, hogy egyre inkább kezd megfogalmazódni bennem a dolog, hogy lehet érdemes lenne ezzel a programmal komolyabban is foglalkozni, mert egyáltalán nem tűnik rossznak, sőt...
SADGames adja ki MO-on, ők hozták a Stock Car-t is.
Valoszinuleg uj GFX engine-t nem fognak irni, a Reiza "csak" egy "modder csapat", ahhoz "kevesek" lennenek (bar pontos info nincs, ki tudja, lehet mar 2-3 eve dolgoznak valamin:P), ahhoz meg az R3E is keves (pedig ok nagysagrenddel jobb helyzetben vannak – pnz, licensz), valszeg ok is inkabb megvesznek valami kulsos cuccot, mint az R3E. Vagy, ami esetleg meg osszeeskuves elmeletre adhat okot (:D), talan az ISI kezdett el irni valami frissebbet (ok bejelentettek hogy dolgoznak a kovetkezon), es talan azt kapna/venne meg a Reiza?!
Az AC-t amit "nullarol" irtak (bar tuti forgattak at bele az nKP es FVA-bol is dolgokat), de azt is mar 6-7 eve irjak.
Azt amin nem nagyon akartak, tul bonyinak talaltak (es talan felkesznek:P). De elvileg 2017 vegen jon DX11/DX12 cucc, idojarassal es mindenfele josaggal.
A new Early Access build of Automobilista has been released - v0.9.4 is now out.
Changelog: - Fixed UI bug that could cause game to crash when clicking to exit it - Adjusted shaders & environment RGB settings for some lighting & color accuracy improvements - Further toning down of AI aggression in close racing conditions & adjusted slip reaction (improving reaction to front wheel grip loss) - Slightly improved collision detection & reaction (also slightly improves AI awareness to other cars) - Corrected TV Cockpit camera orientation rate in several cars - Fixed error which caused dust smoke from the dirt side of the road to be almost invisible (might actually resolve some performance / stuttering issues too) - Fixed bug with Salvador & Ribeirão dynamic road conditions not working - DynHUD: TelemetryInfo.mLapDistance is zeroed before crossing S/F line in a race session; Fixed NPE in LaptimesRecorder - Further tweaking to AI behavior to tone down aggression in close racing conditions (does not apply to mod cars or tracks unless these use the same AIW values) - Corrected AI qualifying performance in several tracks (were missing the ratio parameter that makes AI slightly faster in quali) - VIR: Tweaked road spec and changed event dates, updated skies accordingly - Spielberg (all versions): Shot down misplaced birds - Boxer Cup: LOD optimization; corrected skin alpha channels; callibrated AI performance; tweaked default Setup & tire physics - F-Extreme: Fixed bug with DRS flap opening not being visible; Fixed visibility of driver arms in T-Cam; Corrected wheel mount position & RPM leds; Set minimal weight to 702kg as per 2015 rules; adjusted weight distribution & tire physics - F-Reiza: Adjusted tire physics; Corrected wheel mount position & RPM leds - F-V10: Adjusted traction control scale levels - F-3: Corrected onboard cameras - Opalas: Fixed shift light not working
Megengedték a fejlesztők hogy teljes tesztet csináljanak belőle 85%-kot kapott rá.
Automobilista v0.9.35 now up - this is a hotfix to address some issues that have come up since 0.9.3 plus some other adjustments.
Changelog: - Fixed bug which caused AI cars to appear "sinking" in a saved replay (may compromise older replays) - DynHUD: Hopefully fixed instabilities in displayed lap times; Vehicle number from VehicleInfo is now handled as a String; Fixed FastestLapWidget visibility in non race sessions - Corrected bug with auto-blip not being effective with sequential boxes - Added remaining modified skins for F-Retro, F-Classic, F-V12 - Adjusted flatspot textures to be darker (more visible) - Tweaked AI behavior to be a bit less agressive in close racing conditions - VIR: Moved trash cans back in Pit Area, included updated road texture - F-Reiza: Fixed bug with soft tire not producing flatspots - F-Extreme: Adjusted default setup - Boxer Cup: Added team names; adjusted wheel rates, aero & tire wear - StockV8: Corrected minor error with rear left damper - F3: Revised tires, adjusted aero draft effects - MR18: Fixed error with aero balance in draft - Kart 125cc: Fixed RPM clipping above 10k revs - Kart Rental: Fixed bug with tires not picking up dirt
Ennel is (hasonloan a tobbi szimhez) az v1.0 csak jelkepes, lenyegeben sose lesz kesz, folyamatosan fejlesztik, bovitik es javitjak:) Eredetileg ugy volt, hogy az uj jatekuk (DX12, dinaikus idojaras es minden ami kell; SR Bonanza vagy Reiza2017 WIP neveken fut jelenleg) 2016Q4-es megjelenessel jon. De kozben becsuszott a GSCE "tovabb gondolasa" az AMS (plusz bevetel, eletben tartas, a kovetkezo alfa/beta fazisa stb.), igy a kovetkezo progi elcsuszott min. 2017-re.
Lenyegeben a Reaiza is egy extra hosszu support, csak nehany evente program nevet valtoztatnak:D De aki az elejetol hasznalja, annak szinte/igazabol mindegyik 1 program araert meg van. Akinek jelenleg semmije sincs, az 25$-ert megkapja az SCE/AMS betat, programot es osszes DLC-t, +50$-ert minden programot, betat, DLC-t es majd az uj programjukat is (vagy valami hasonlo:P).
szerintem nyár vége, de már most is teljesen jól használható :D
Megvettem a gamét de inditáskor error: Nem sikerült a játék inditása ( hiányzó futtatható fájl) Csegíccség
Automobilista EA v0.9.3 RELEASED A new Early Access build of Automobilista has been released - v0.9.3 is now up with some fresh new content as well as several updates & fixes.
Below is the main changelog for the new version:
Content: - New track: Added Virginia International Raceway (3 layouts) - New series: Added Boxer Cup series (hotfix to address team names will come up shortly)
Features & Fixes: - Fixed a bug with LCD displays that could cause the game to crash after loading a session in certain conditions - Added a Series .SRS auto-sort function - SRS files no longer need to be named "REIZAXX", and the game will automatically sort their main menu listing in alphabetical order, with original series coming first - slots REIZA01-28 & REIZA99 are reserved for Reiza original content, mods can use REIZA29 up to 99 OR any other name of the modder´s preference; New REIZAXX must be in upper-case - Added a reset sound event to mute replay sounds at the end of the replay - Added an extra state to virtual mirror cycle to display the in-car mirrors, but not the virtual mirrors - Added option for mapping multiple commands to the same key / button - Increased maximum race lap limit from 100 to 500 - Added extra custom AI physics values to improve AI stability & re-callibrated AI performance for various series - Revised Portuguese, french & Spanish localization (work still in progress) - Added parameter to define engine layout & orientation, and set cars with transverse engines (Marcas, Mini, Lancers, Karts) accordingly - Revised aeromap for several cars - Fixed bug with windshields of various cars becoming transparent at night - Reprofiled LCD displays for Superkart, SuperV8, StockV8, F-V12, F-Classic - Updated font alpha in all Motec-style displays & added a function to light up background when headlights are switched on - Updated sky textures & added 2 new packs - DynHUD: Fixed reading Config.ini with UTF-16 (This also fixes the "editor starting with white screen" bug); fixed editor to access the correct data folder; Improved viewport detection and change reaction; Renders on top of big monitor now; MapWidget now renders item positions correctly again; Improved on-track detection for MapWidget; Fixed textures to be properly updated after configuration loaded - Curitiba: Smoothed out section near 200m board in the main straight - Supertruck: revised tire physics - F-Vee: Fixed rollbar LOD distance - Opala: Fixed championship scoring not computing
(1,3 giga)
Most bütyköltem a beállításokkal és vált most már automatán. Karriert is lehet?
Na igen a box ki és beállása az egyáltalán hova és merre?:D:D:D
Sok szekvencialis autonal kell kuplung (nem csak itt, hanem igazabol is), de a legtobbszor csak visszavaltasnal, felfele eleg a gazelvetel. Reg mentem Reaizaval, nem tudom itt miben es hogyan van korlatozva. Lehet csak bug vagy logikus szigoritas. Ez eleve nem klasszikus autos jatek, ez valoban szimnek keszul, itt nem fontos mindenkeppen megfelelni a gamepad es hasonlo autotologatasnak.
Autos jatekhoz (foleg szimhez) minek magyar nyelv?!:) Persze, ha lennenek benne hosszabb leirasok, pl. a setup reszhez (ami nincs), akkor OK, de amugy total felesleges;)
passz, én a kuplungal szenvedtem sokat mire megszoktam, hogy itt a szekvenciálásnál is kell kuplungolni :D
Nem tudom ha nem lehet elolvasni rendesen az mennyire lenne érthetetlen katyvasz. Az automata váltást hogy állítom be?,mert most az f7-en van de bekapcsolt állapotba se vált.
Build v0.9.0: Added new alternative sky/cloud texture sets + function to randomly load different sets in each session Tweaked tire scrub / skid sound logic to generally improve audio feedback Adjusted tire volume slider to go up to 200% Partially disabled advanced tranny code for sequential boxes while some remaining bugs are ironed out Reprofiled dashboard displays for Supertrucks & karts Repainted skins for F-Reiza Updated Mini & Camaro championship track calendar F-V10: Added Soft tire compound and made it the default option F-V12: Removed duplicated teams from v0.8.9 F3: Corrected fuel consumption Supertruck: Removed redundant engine boost effects which were mistakenly left on MIT Lancer: Removed launch control functionality which were mistakenly left on
mentem pár karikát, elkezd pattogni a járgány ha kockásra fékezem a gumikat :DD
látszik a fekete folt is, bár még nagyon messze van az rF2-től.. de jó az irány, a koszos és főves gumi szép és mintha tényleg picit másképp viselkedne :)
jó néha menni pár karikát ezekkel a brazil csodákkal és a szép, ismeretlen pályákon :)
Automobilista EA v0.8.9r RELEASED ÁPRILIS 12. - REIZA STUDIOS Automobilista Steam Store page is back on and with it another fresh Early Access update!
Build v0.8.9r Changelog: Added new controller / FFB recovery mechanism in attempt to rectify occasional loss of functionality in between sessions Added extra information & reprofiled dashboard displays to better represent real counterparts (for Lancer Cup, Marcas, F-Extreme, Metalmoro MR18 - remaining cars to be updated in the following update) Repainted skins for several fictional series Goiania: Updated AI Marcas: Updated external sounds
a kommented végével válaszoltál is az elejére.. hiába tudta a rendszer, ha nem volt megcsinálva :D
Tényleg jól nézki. De csak halkan jegyzem meg, hogy az rF1 is tudta ezt, csak nem csinálták meg a modderek, hogy azok az alaktrészek (pl hátsószárny, a cockpit hátsó része) látszódjon a tükörben. Így is sokszor csak egy fél cockpit volt elkészítve, hogy spóroljanak a poligonokkal.
arra jó hogy nyugodtan használjam majd AC/rF2-ben az autókat és pályákat, ha majd átkonvertálja valaki :D Utoljára szerkesztette: SZABl, 2016.04.10. 13:42:16
Annyira azert nem rossz, messze jarnak mar az alap rf cuc,tol, ahogy en emlekszem arra ...:) Raceroomnal szerintem sokkal jobb vezetni.Annyira viszont nem jo, hogy ne mas jobbat inditsak el, szoval nekem ez felejtos most.
az autók és a pályák érdekesek, szépek, jól kivannak dolgozva, általában jók a hangok stb.. viszont rossz a motor amire építkeznek.. :D
Hat a fene tudja, azert a mai felhozatalban mar nem az igazi, ha megvennem, valszeg ritkan inditanam el, mert vannak jobbak. Ami egyedul jo benne a sok erdekes ismeretlen kis palya ...
Az is eszembe jutott de az tul nyilvanvalonak tunt :))) Allitsd a tukor minoseget, gondolom valahol turkalni kell hozza, vagy meg nincsenek belove mindenhol a csoportok mi latszodjon mi nem...
hááát nemtudom... ez továbbra is csak egy sima rFactor mod.. rF2-től még messze van :D
jó volt menni egy kört újra a V8-as járgánnyal, de kb. úgy viselkedik mint azok a módok amit lesz*roztunk, hogy túl egyszerű az autót vezetni, a gázelvételes hang nagyon gagyi, a tükör továbbra is nagyon hangulatos és jól néz ki.. :)
jé, van benne választható Magyar nyelv.. mondjuk az ékezetek mind rosszak, de gyorsan lehetett cserélni jegyzettömbbe :DD
Warezt kiprobaltam, nincs ezzel gond, vezetesre valahol a ket rf kozott van, de teljesen jo. De en azert megvarom mi lesz a vege ..... Egyelore beallitasok, foleg kamera, eleg fapad gyak nekem hasznalhatatlan. Utoljára szerkesztette: lac coo, 2016.04.09. 14:37:18
800 kb/s-el csordogál lefelé, kíváncsi vagyok a V8-ra meg a kamionokra :D
Lehetne csufolni, hogy az AM rF1 MOD (persze mar messze nem az!), de annyi penzert boven megeri! Tobbszor le volt mar irva az elonyte es hatranya, de aki kicsit is szimes, annak jo program ("autos jateknak" nem jo).
Ha minden igaz, tegnapi nappal levették Steam-ről (ideiglenes) a játékot. Elméletileg valamilyen licenszel kapcsolatos probléma van - sokan azt gyanítják, hogy a FOM kezdett el velük is cseszekedni.
Changed FFB levels and adjusted default settings both for better clarity as well as improving their default settings: instead of Low/Medium/High/Full, now Pure 360hz/Pure 180hz/Pure + Effects 1 / Pure + Effects 2 / Pure + Effects 3. Pure 360hz is the recommended for purest & higher fidelity FFB; Pure 180hz may be better suited for high end wheels with performance issues triggered by the high rates; The others add levels of extra "canned" effects from the game engine also se to 180 hz to avoid performance issues Updated Java version for better compatibility with Win10 systems Corrected errors with DynHUD fuel widget scaling & displays with imperial units Initial pass of updated TV overlay graphics (still very early) Various UI corrections Max Framerate set to 120 by default for new profiles (consistent FPS is important to minimize tearing / stuttering) Fixed bug with settings not being saved in the controller.ini when they should Adjusted default AMS Config settings: Full Screen; remove advanced FSAA options as they don't work; set to desktop resolution rather than 1920x1080 (please run Config again if you had any issues) Added a message to the in-game lobby so people are aware the matchmaker needs to be accessed from the Steam client for now Corrected various championship schedules & default rules for various series Enhanced tire skid and scrub volume calculation and updated tire sounds for all cars accordingly Scaled down Rental Kart chassis to more accurate dimensions Reduced default mirror resolution marginally & adjusted Mirrors and cockpit POV for F301 & FV10 Fixed F-V10 rear right tire UV mapping Fixed missing safety rollcage bar for Honda Civic external model Corrected mirror positions in Lancer R & RS Corrected Indian Momentum team not showing up for the F-Extreme Fixed omni on chicane road meshes and added collision mesh to fence inside final turns for Taruma. Fixed error with Lancer Rallycross in lower detail settings Fixed CTD with lower circuit detail settings at Inter kart layouts Fixed Foz pitlane layout causing excessive rattling Fixed Interlagos DRS & tire rules Small physics improvements to Supertruck, Lancer Rallycross & F-Extreme Fixed electronic driving aids being incorrectly enabled for F-V12 Several minor AIW corrections for newer layouts Fixed F-V10 head physics Enabled refuelling for F-V10 Disabled advanced transmission code for sequential boxes until further developments Minor AI behavior adjustments & improvements
Megvettem, nagyon élvezem, online és offline is jó móka. Szépen jönnek hozzá a minőségi add-on pályák is (link) Utoljára szerkesztette: Joex22, 2016.03.05. 19:56:45