Tapasztalt valaki olyat, hogy a Developer Consoleon nem frissül a statisztika? Elvileg naponta kellene, de már két napja semmi, még mindig júl 25 (26-27 nincs, tehát 27 óta nem frissül) az utolsó.
Kipróbálom a BlueStacks-t mert nem ismertem még.
Külön gépen semennyire nem lehet variálni a felbontást, a virtualboxot is egy órát tweakeltem, hogy legyen portrait mód, amikor még használtam.
A BlueStacks eleve béta még, az ICS-t nem tudom. Én egyelõre örülök, hogy GB, mert az a legelterjedtebb és a telefonomon ICS van.
Ráadásul ha valami megfelelõen gyors virtuális gépen, érezhetõen nem fog gyorsulni egy különálló gépen sem. Sõt - bár nem próbáltam - nem tudom egy külön telepített gépnél mennyire tudok variálni a felbontásokkal. Virtuális gépnél olyan felbontást választok boot elõtt, amilyen akarok, a megfelelõ DPI-vel. Most egy sima 4:3-as monitor, de fõleg egy szélesvásznú hogy jelenítene meg 720x1280-as felbontást?
Bluestacks nagyon pöpec, de hiányzik belõle az a fránya ICS. Nem találtam infót neten, nem tervezik megcsinálni az ICS verziót is? Külsõ okok miatt a projektem csak ICS-t támogathat..
Arra nem gondoltatok hogy futtassátok egy gépen az x86os androidot? Egy sima Atom chippes netbookon nekem teljesen jól futott, az alkalmazást pedig dropbox-al pakoltam kényelmesen fel rá. Gyorsabb volt jóval mint a VirtualBoxos emuláció
VMWare-ben használom, virtualizáció nélkül, 2 giga rammal, egy processzor maggal. Össze sem lehet hasonlítani a sebességét az emulátoréval, sokkal gyorsabb, viszont egyelõre se WiFi se kamera nem mûködik nálam. Ráadásul pont a napokban érkezett belõle az ICS RC2.
Attól még az osztályoknak, objektumoknak lehet értelme, de inkább csak szintaktikailag, kód olvashatóságot javítja. Másik topikban írtad, hogy BlueStacks-et használsz. Létezik már belõle ICS verzió? Mikor utoljára használtam, még nem létezett, most viszont 4.0-ra kell fejlesztenem, így egyelõre csak a gyári emulátort tudom nyúzni. Távoli gépen fut az emulátor, nálam meg a fejlesztõkörnyezet, de így bukom a DDMS lehetõségét..
- Késõbb ha ellenõrizni kell valamit pl. a getterben (vagy sokkal gyakoribb a setterben), egyszerû példával élve mondjuk 0-t nem lehet átadni értékül, akkor sokkal egyszerûbb ott megcsinálni, mint akkor bohóckodni mint a 86 osztályban ahol már használtam a paramétert. Persze az IDE megcsinálja, de akkor is átláthatóbb - Legalapabb OOP elv az enkapszuláció. Ha minden public akkor mi a fenének OOP?
A topik jó ötlet. Fel is dobnék egy érdekes kérdést. JAVA esetén mindenki számára egyértelmû az egységbe zárás, setter/getter használat. Ezzel szemben megnézzük a developer.android.com oldalt, ahol az egyik performancia javító tanács az, hogy hagyjuk a setter/getter-t. Jobban belementem a témába, és úgy néz ki, az újabb JIT verziók (Ginger felettiek) esetén ez már nem helytálló, ugyanis végre inline függvényként kezeli a setter/getter-t. Ti melyiket használjátok a kódotokban, ha egyáltalán használtok objektumokat (feltételezem:) ). Én setter/getter párti vagyok, nem éreztem teljesítménybeli különbséget, bár fontos megjegyezni, próbálom az objektumaimat kordában tartani, kímélni a GC-t :)
Ja amúgy IntelliJ IDEA-val kapcsolatban meg nagy faszságot csináltam és írtam, most nézem és van Community Edition is az EAP programban :)
Leszedem azt megnézem az is idõkorlátos -e. Meg az Ultimate amúgy is lassú picit indulás után (valószínûleg a kövérsége miatt), a 11-es CE-vel nem volt ilyen amikor azt próbáltam.
Igen azt írtam is hogy valószínûleg sebesség szempontjából meg vannak lõve, de nem próbáltam még õket csak körülnéztem mik a lehetõségek.
"A másik kezdeti akadály elõttem az Eclipse nevû szörnyeteg volt. Ez a hivatalosan támogatott IDE, tudásra jó is, de rettentõen bugos, nehezen konfigurálható és átláthatatlan"
Ez nem igaz, idõt kell szánni a configurálásra.
"agyrészt JavaScript-el programozható frameworkök vannak, illetve hallottam olyanról is még régebben amivel egy komplett PHP-s webalkalmazás csomagolható be Android alkalmazásként. Ezeknek van még annyi elõnyük, hogy sok közûlük az Androidon kívül más mobilplatformokkal is kompatibilis."
És borzalmasan lassú.
Nemrég lett Androidos mobilom, 12 éves korom óta programozgatok így természetesen szeretnék nagyon gyorsan élni a lehetõséggel, hogy végre egy olyan telóm van, amire lehet normálisan fejleszteni.
A Java eddig elég távol állt tõlem, bár nemrég tanultam C#-ot, de azért a kettõ nem teljesen ugyanaz. Sajnos minden oktató jellegû anyag amit elõször találtam meglévõ Java tudásra alapoz, fõleg az API használatára koncentrál. Szerencsére azóta találtam egy tömör kis leírást, pont a magam fajták számára, akiknek már volt dolga sok más nyelvvel, de Java-val még nem, nagyjából összefoglalja az alapokat, amikkel már neki lehet állni Android fejlesztést tanulni: http://mobile.tutsplus.com/tutorials/android/java-tutorial/
A másik kezdeti akadály elõttem az Eclipse nevû szörnyeteg volt. Ez a hivatalosan támogatott IDE, tudásra jó is, de rettentõen bugos, nehezen konfigurálható és átláthatatlan. Ez elõször annyira eltántorított, hogy alternatív megoldások után kezdtem nézni. Találtam is egy pár érdekest, de ezekrõl majd a vége felé.
A megoldást végül az IntelliJ IDEA jelentette, mivel a 12-es verziója már ennek is rendelkezik WYSIWYG XML Layout szerkesztõvel. Itt fontos megjegyeznem két dolgot: -A program Community Edition-je ugyan ingyenes, de a 12-es verziónak még csak az egyébként fizetõs Ultimate verziója érhetõ el az Early Access Program keretein belül, Augusztus 2.-ig érvényes licensszel. -Ha fent van az Android SDK-n belül a 4.1 API16 SDK Platform, akkor a layout szerkesztõ nem mûködik Link: http://confluence.jetbrains.net/display/IDEADEV/IDEA+12+EAP
Mint mondtam, utánanéztem alternatív lehetõségeknek is. Annyi van belõlük mint az állat, igazából a bõség zavara miatt egyiket sem próbáltam igazán ki. Nagyrészt JavaScript-el programozható frameworkök vannak, illetve hallottam olyanról is még régebben amivel egy komplett PHP-s webalkalmazás csomagolható be Android alkalmazásként. Ezeknek van még annyi elõnyük, hogy sok közûlük az Androidon kívül más mobilplatformokkal is kompatibilis. Mindenesetre azzal bizonyára számolni kell ilyen keretrendszerek esetében, hogy az ezekkel készített alkalmazások lassabbak lesznek a natívakhoz képest, ezért is fordultam inkább vissza még kutakodni a neten leírások és megfelelõ IDE után.
Amit még itt megemlítenék, az a Xamarin MonoDroid, Visual Studioval vagy MonoDevelop-al lehet vele C# nyelven Androidra fejleszteni, elvileg natív kódot generál, az egyetlen baj vele csak az hogy fizetõs. Más C#-os megoldást eddig nem találtam, de ha valaki tud valami ingyenesrõl plz szóljon.
A sima Android topicban már feldobtam amúgy a topic ötletét, pár fejlesztõ fel is bukkant, így értelmét láttam megnyitni, valószínûleg az alapvetõ dolgok megtanulása után lesznek majd kérdéseim, a késõbbiekben pedig valószínûleg én is tudok majd másoknak segíteni, úgyhogy bízom benne lesz neki létjogosultsága.