Én is így szeretem a játékot ahogy van. Már megtanultam, hogy minden küldetés vagy feladat után menteni kell ahogy elvégzem, fölöslegesen nem lövöldözök, csak ha muszáj mert éppen röpködnek felém a golyók. Ennek a játéknak ez a szépsége.
Grebber: Magyarítás bétája tölthető LINK a # 2 patch kell hozzá és a patch miatt előröl kell kezdeni a játékot.
hogyan kell a konzerv árát átirni? mi a file neve amit keresni kell?? valaki egyszer leirta de nem találom a forumban.....Tudtok segiteni?
Na ja, akkor valóban saját nevemben beszéltem, csak azt hittem ide is olyanok járnak, mint a UHSF-re. Ott meg kb olyan elvakultak mint Én :) Ez egy vegyes közösség.
Én speciel egyetértek Paressel, gamebreaker/restartot igénylõ dolgokat berakni nem feltétlenül a professzionalizmus jelképe.
Persze semmi sem fekete-fehér, vannak árnyalatok (pl Dark soulsban, egy hibás döntés miatt elvesztettem az egyik központi teleport használati jogát, ami kicsit kényelmetlenné tette a játékot de nem tette lehetetlenné).
ui: senki ne értse úgy, hogy itt most abszolút nem dezóék professzionalizmusát kérdõjeleztem meg, max respect nekik továbbra is.
Már vagy félezer komment óta nem jártam itt... A magyarítás hogy áll?
Értetlenkedés??? Pont hogy elmagyaráztam neked, hogy a "problémád", miért nem zavar itt senkit és miért kaptál olyan hosszú és velõs magyarázatot elõször... Nem én voltam aki értetlenkedett....
Igen, alapvetõen azok a játékkészítõk, akik pénzért a játékosok többségének csinálnak játékot, azok igyekeznek úgy megcsinálni, hogy a lehetõ legkisebb kihívás is a lehetõ legnagyobb élményt adja. Lásd COD széria. Itt viszont célzott közönség van, kis felvevõpiac, itt a többség pont a kihívásokat és az ehhez hasonló variálós megoldásokat keresi és pont leszarják a készítõk, hogy lesz pár COD noob akik majd azért fognak picsogni, hogy jajj újra kell kezdeni a játékot. (Akinek nem inge nem veszi magára) Egyébként ha jobban ismered a Stalker játékos közösségét, akkor tudhatod, hogy itt minden egyes részt és minden nagyobb modot kb 4-5 ször nyálaz át mindenki, mert ZÓNAFÜGGÕK vagyunk. Minden egyes apró részletet ki akarnak bogarászni a játékosok és a lehetõ leghatékonyabban és érdekesebben végigjátszani. Ezért van az, ha valami nem megy és kapnak egy ilyen infót, hogy ezt elbasztad, akkor simán újrakezdik és nem csinálnak belõle problémát, mert tudni fogják, hogy amit eddig csináltak, itt-ott lehet majd javítani.
Juj, látom érzékeny pontot találtam. Nem kell túlreagálni. Szerintem hibás koncepció ha csinálhatsz olyan dolgot a játékban ami elronthatja azt és ami miatt újra kell kezdened.
Még mindig nem jött ki a hivatalos második pöcs? Vagy a fejlécben az a #2 azt jelenti, hogy az már az újabb pöcs? Csak mert vagy 3 hete arról volt szó, hogy talán akkor kijön. De ha még mindig bugos, akkor türelmes leszek, mert "ráérek" :)
A magyarosítást hogy kell feltenni?
A torrentes verziót hogy kell telepíteni?
Újrakezdtem a játékot és sikerült újra eljutni a barlangos résznél és most nem haltam meg attól hogy leütöttek. Amugy anno ha jól emlékszek volt ilyen a morrowindbe is.
De miért kéne valamit megváltoztatni, ami a koncepció része és sosem volt titkolva az érdeklõdõk/játékra várók elõtt? Most komolyan az a probléma, hogy nem ez a felirat fogad a MODDB-n a játék ismertetõjében, hogy: Figyelj mit csinálsz prijatyel, mert bárki kinyírható és emiatt elakadhatsz azt kezdheted újra a játékot!
Még mankók is vannak, utasítások, utalások és egyértelmû szövegek arra nézvést kik milyen viszonyban állnak egymással, kiket nem kéne leölni. Aki ezeknek ellenébe megy az szívni fog. Aki meg azon csodálkozik, hogy a halálos ellenségek kinyírják egymást (Duty foglyot a SIN) amint módjuk van rá, arra már nem tudok mit mondani.
Magyarán a program szándékosan ilyen és ebbõl soha nem is csináltak titkot a készítõk, mert õk így élvezik a játékot és ezt a maguk elképzelésére a maguk szabályai alapján állították össze.
Az egyszeri player aki csak letölt valamit a neve miatt anélkül, hogy utánajárna mit is szed le, az valószínûleg meglepõdik, hogy következményei lehetnek annak ha õ csak úgy kinyír valakit egy történettel rendelkezõ, kimondottan a császkálásra, dolgok felkutatására és nem pedig a gyilkolásra kihegyezett Stalker modban.
Ha nem tetszik neki nem kényszeríti senki, hogy ezzel játsszon. Fizetnie nem kellett érte (de ha kellett volna is, akkor is ezek ismert dolgok voltak elõre tehát ennek tudatában játszik az ember), kapott egy jó játékot ahol a világ része az is, hogy bárki odaveszhet és ha olyan embert sikerül kinyírni akit nem kellett volna, azzal zátonyra futtatható a játék (ami egyébként korántsem könnyen kivitelezhetõ dolog). Nem mellesleg kemény 2 ilyen manus van (Voronin és a SIN vezér, a többiek ha bekrepálnak sincs gond, mert megy tovább a sztori) és egy kis pár fõs csoport (Fox õrzõi). Utóbbiaknál még fogja is a játékos kezét a program tanácsokkal és konkrét utasításokkal, nehogy marhaságot csináljon, de megakadályozni nem fogja benne.
Egyébként nem ez az egyetlen Stalker mod ahol könnyedén kinyírhatóak a fontos NPC-k is mert nincs benne sebezhetetlenség csak azért, hogy megvédjék a saját hülyeségük következményeitõl a játékosokat (amire egyébként elég sok mindent meg is tesz a program épp csak ki nem teszi a tiltó táblát a célpontok homlokára).
Sid is kinyírható lenne ha rá tudnának jönni hogyan lehet semlegesíteni azt a hard coded védelmét ami miatt nála még fegyvert sem lehet elõkapni. De erre még nem jöttek rá. Elvégre ettõl lesz ténylegesen szabadságot/szabad döntéseket imitáló a játék, nem attól hogy egyesek sebezhetetlenek nehogy elõre megfontolt szándékkal kivégezze õket egy trigger happy játékos pár lõszerért vagy egyéb cuccért.
Csak azt nem értem, hogy olyan npc-ket, akik késõbb kellenek valamilyen küldetéshez, miért lehet megölni? Olyan nehéz beállítani, hogy ne tudjanak meghalni (mondjuk lemegy az életerõ 1%-ra, úgy csinál mint ha meg lenne sebesülve, de nem hal meg), vagy mondjuk ha meghal, akkor eleve ne legyen elérhetõ olyan küldetés, amiben szerepe van annak az npc-nek. De meg lehetne oldani úgy is, ahogy Sidnél van, hogy egyszerûen ha bemész abba a helységbe, ahol a küldetésekhez szükséges npc-k vannak, nem tudod elõvenni a fegyvert. Így be lenne biztosítva, hogy minden küldetés megcsinálható, és tudod, hogy ezt az emberkét nem azért tették oda, hogy kinyírd.
Nagy és folyamatosan bõvül. Megtekinthetõ a GSC fórumán vagy Dezowave oldalán a fórumban (a két oldalon lévõ buglista nem egyezik, elég sok az eltérés, de elég sok a közös pont). Egyszer majd talán lecsökken nagyon alacsonyra, de teljesen hibamentes sosem lesz, ahogy egyetlen mod sem az.
Nem biztos hogy nem, de jobb várni a duty-val míg el nem végzed a SIN feladatait. Majd utána lépj csak be hozzájuk. A tagság meg tudja kavarni a dolgokat és nem is kötelezõ.
Amikor a barlangba voltam petrenko üzente hogy beszéljek a duty parancsnokával. Beléptem a dutyba és yantarba megcsináltam azt a küldetést.Utána tárgyalni kellet egy Sin taggal aki egy aranyhal relikviát kért.Megszereztem neki de csak egy discket adott oda a kettõ helyett ezért lerohantuk a fõbázisukat.Utána visszamentem a fõparancsnokhoz de nem csinált semmit.Utána visszamentem a sin bázishoz azért mert arra gondoltam hogy fell kell venni a 2 cdt de azt meg nem találta. Akkor gondolom a fõküldetéseket dutysként nem folytathatom.
Jobb ha elölrõl kezded mert emiatt ölnek meg. Azokat a tagokat ugyanis nem kellett volna kinyírnod (Sidorovich is külön felhívta rá a figyelmed hogy tárgyalj és ne ölj, plusz nem is voltak veled ellenségesek, mert alapból semleges frakció a stalker-ek irányában mindaddig míg meg nem ölöd egy tagjukat).
A beszélj a csókával dolog csak annyit segít hogy hagynak majd felkelni aztán lõnek szitává.
Szintén a karaktered halálához vezet ha beáll a Duty-hoz, mert a Duty és a SIN ellenségek méghozzá nagyon komoly szinten utálják egymást, egymással szembeni agresszió szintjük a legmagasabb.
Ha megvárod a tagsággal míg itt végzel a két küldetéssel, akkor nem lesz gondod. Nem kell tehát elkapkodni a szolgalelkûséget és pattanni a duty hívó szavára az elsõ alkalommal, mert bizony csúnya vége lehet/lesz.
Megjegyzem ez korábban is így volt csak hibásan mûködött a script ezért csak kevesen tapasztalták meg, hogy kipurcant a karakterük ahelyett, hogy simán összeszedte volna magát a leütés után és beszélhetett volna a SIN vezetõvel. Legalábbis akkor ha kinyírta Cordon-ban a SIN tagokat Fox megmentésekor vagy utána, netán Duty tagként ment oda.
Sziasztok Volna egy kis gond Játékba van egy olyan rész amikor egy bányába vagyok a borongás nevû pályán. Elméletileg ott le kéne hogy üssenek engem de helyette meghalok.Utána megnéztem az üzeneteket és üzenték hogy ne menjek le a bányába mert haragszanak rám azok a furán kinézõ csávók és beszéljek a duty parancsnokával ez ügybe.És utána eszembe jutott hogy én megöltem õket a játék elején amikor mentem a szeméttelepre.Foxot már rég megmentettem. Az lenne a kérdésem hogy ez nem azt jelenti-e hogy nem folytathatom tovább a játékot?
Kösz a tippet, a patch elõtt engem is itt vágott ki...amúgy wotozol még? :)
nem tudtam kivárni, megoldottam:) ha más is így van vele: a database fájlból stalker database extractor-ral kicsomagoltam a gamedata/textures/prop mappát és bemásoltam a játékmappába +1 tipp: prop_pult5.avi fájlt át lehet nevezni mp4re és az megoldja a lejátszó problémákat
swampban dokinál miután strelok megõrül crashel a game rákerestem, vicces a korábbi verzióban ott volt ez a bug de én nem találkoztam vele Expression : fatal error Function : CTexture::Load File : ..xrRenderSH_Texture.cpp Line : 216 Description : <no expression> Arguments : Can't open video stream
A játékmentésben tárolt szövegek a kezdéskor érvényes nyelven maradnak. Pl. ha angolul kezdted, akkor a párbeszédeknél Marked One lesz a neved, de a szöveg már a beállított nyelven töltõdik be.
Here is the long awaited second patch for S.T.A.L.K.E.R.:Lost Alpha. Due to the changes in storyline and engine, it's required to start a new game after you installed this update. Your previous saves will not work. This patch is cumulative, so you will not need to install the previous (1.30013) patch at all. Beware, mods made for 1st patch will not work with this 2nd patch until mod makers make them compatible. We can not give support in this case. hide detail -
Here is the long awaited second patch for S.T.A.L.K.E.R.:Lost Alpha. Due to the changes in storyline and engine, it's required to start a new game after you installed this update. Your previous saves will not work. This patch is cumulative, so you will not need to install the previous (1.30013) patch at all.
Install Notes: Unpack the zip somewhere, and run the setup. It will wipe the previous patch content, as well as gamedata, and bins directory from the game. So if you had modded files, make sure you back them up before you run the patch.Beware, mods for 1st patch will not work with this 2nd patch until mod makers make them compatible. We can not give support in this case.
Changes Log:
Fixes: - fixed vibrating (constant open and close) doors on Great Metal Factory level - fixed inaccessible "ashes to ashes" stash on Darkdolina level- fixed crash for missing suit upgrade - fixed Escape bridge soldiers dying because too far from shelter - fixed flying trees and props on Darkscape level- fixed Pripyat geometry (missing surface) - fixed Arena mobs missing bug- fixed no available phrase to say, dialog[dm_artefact_merger_wnd] - fixed no available phrase to say, dialog[forg_stalker_trader_start] - fixed map marker for bandit suit on Darkdolina - fixed crash related to missing crossbow decor model' - fixed level changer position from the Power Plant to Sarcofag - fixed Radar crash near outpost - fixed ui_repair_wnd.script:471: attempt to index field 'selected_item' - fixed quickload after death with hotkey - fixed Greben jobs and dialogs on Yantar - fixed usage of motion blur effect on R2 (dynamic lightning) - fixed Lukash task dialog - fixed Petrenko's task and dialog on Great Metal Factory level - fixed Sidorovich's message to kill zombies even if all are dead - fixed incorrect RPM for upgraded sig550 - fixed can't open section 'bandages' - fixed incorrect icon for upgraded VAL weapon - fixed return entry to Pripyat from Outskirts - fixed [error]Description : callback kils bone matrix bone: bip01_spine2 - fixed crash when killing stalker trader on Construction Site - fixed some other codes for doors - fixed broken logic for doors and camera on Lost Factory - fixed some floating boxes and barrels in Agroprom - fixed ai-map in Deadcity (monsters climbed the bridge from the river) - fixed ai-map for the duty sniper on Garbage outpost - fixed ai-map and geometry on Yantar level - fixed green glass in windows, jars etc. on r1 (static lightning) render - fixed shader for lamps on dx10 (bulbs in lamps visible again) - fixed incorrect calculation of money - fixed Pripyat secret trader, now he will appear - fixed crash in DetailManager, often shown on Generators level - fixed some broken freeplay tasks - fixed pda buttons (and the crash when using it) - fixed missing known info strings - fixed unresponsive bloodsucker on Darkvalley when climbing through hole in roof - fixed Deedee antidote exploit - fixed kill statistics - fixed No available phrase to say, dialog[forg_dolg_raid_dialog_finished] - fixed rendering crashes on all levels, but mainly related to the last few ones - fixed transparent window frame on Generators level - fixed missing Sin house (esc_basement_motor_cache) stash in Escape level - fixed upgraded icon for PSZ-9Md outfit - fixed crash when using repair kits - fixed Sakharov dialogs - fixed faulty stashes on Army Warehouses level - fixed auto fire upgrades - fixed Deadcity money issue - fixed kampers ignoring danger - fixed contact's incorrect avatar on Army Warehouses level - fixed position of anomaly which was almost inside the Bar on Great Metal Factory - fixed crash when talking to Duty leader on the Power Plant level - fixed trees which had no collision - fixed No available phrase to say, dialog[escape_wolf_greatings] - fixed broken task when Hunter moves to Outskirts - fixed duplicating ammo in safe exploit- fixed weather - fixed transparent metal surface on Garbage level - fixed crash which happens if you try to talk to an npc via pda chat in the same time the npc dies - fixed upgraded icon for VAL weapon - fixed mutant wave on the Power Plant level (sometimes task did not finish) - fixed reaction of monolith soldiers at the Power Plant level when player drives BTR vehicle - fixed various small glitches
Addons: - finetuned all traders and their stock - added missing map hint for Garbage sniper - removed anomaly from the middle of the road on Great Metal Factory which made the access to Military level with car very hard - Strelok's book can be dropped now, but it will be available in the articles menu on your pda as well - now can buy cars from Outskirts barman too - monster and character relations were tweaked - added timer on hud for the gasmask on Rostok Factory level - slightly increased probability of rain and thunder - knife hit powers finetuned - alcohol postprocess effects tweaked - dx10 render optimized (more will come in later patches) - added feature: when checking stash with purple icon and not taking all of theitems, the icon will change to green and will only be removed if you take all - pda chat finetuned, if a participant goes offline, you will see message "connection lost" - added X18 documents dialog to the "barman" Petrenko so that dialog can complete if doing task later - made Sin neutral to the actor (to avoid misunderstanding) - made Sin hostile towards actor_dolg (if player joins duty) and dolg (duty faction) - added more fuel to traders and stashes - finetuned ai reactions - finetuned certain monster reactions - removed extra sleeping bags from the game, but the one you have is now dropable, tradeable, and you can buy one at traders - added ladder to the hole on the ground in Yantar to make climbing in and out more convenient - revisioned and united all weapon hud positions - the secret trader now sells only unique items - added more alife to Darkscape, Forest, Outskirts and Country levels - particles engine tweaked, finetuned and more stable - implemented cloud shadows on r3 (dx10) render too - added pda message about the 3rd bloodsucker to kill on Rostok Factory level - enemies won't ignore you if you are sitting in a car - various smaller tweaks and fixes - removed test grenades and fixed bug so now NPCs will run from grenades they throw if they land close to them
Special Thanks: Special thanks to those who supported us from the beginning. Their name can be found in game, however we would like to acknowledge those people too, who supported us since the early-access release, which was on 26th of April, 2014. Due to the limited space we have here, their name is listed in the readme included with the patch.
Legutóbbi infó szerint a patch a héten jön.
"1.3002 will be cumulative and will ship next week! The size of installer will be ~510-520 mbyte (which will install nearly 2.3gb content). It will wipe the gamedata and bins directory from the game, so if you modded something make sure you make a backup of it before you install the patch over. From now we will store the scripts and configs too in database files, which will make it easier for modders to manage the files. And it will be easier for players too, since they will only need to delete gamedata folder, if they want to remove a mod. "
hmmm, a military pályán van egy bandita kinézetû köpenyes tróger a bázistól nem messze egy faházban, eléggé stresszes és azt mondja hozzam vissza neki a fegyverét, érdemes visszahozni neki vagy hûtsem le...
Igen toltam vele régen csak elakadtam az elején,nem volt még netem hogy utánanézzek.Csak nem emlékeztem rá melyikkel megy.Azóta ederedti verzió van,remélem úgy is okék a patchek,nem tudom arra van-e 1.5
Egy 2 magos croe 2-õn 256 megás Ati kártyával simán ment, fõleg hogy volt benne 2gb ram :)
1.0004 vagy 1.0005 patchel, ettõl függ, hogy a Priboi Story melyik patchét kell használnod. Ha nem illeszkednek a verziók, nem fog menni rendesen. Még valami: a PS sokkal több procit és videot akar, mint az alap ShoC, a pályái nagyon ki vannak tömve objektumokkal... Azon a gépen, amin a ShoC simán fut, nem kizárt, hogy ez akadozni fog.
Köfiii
Az elsó rész a SoC
A Priboi story-hoz hanyas Stalker kell?
kár hogy nem vette fel rendesen a dobot és mixelte rendesen össze utána az eredeti dallal :) Kurva jó lenne! :)
hmmm, nekem nem nyeli be lukash haver a küldit, hiába veszek fel freedom ruhát, bár már párbeszédben annyival több van hogy kérdezhetem van e valami meló és persze hogy nincs ;)
Szerintem akörül volt ez is, bár én sem csináltam meg minden mellék feladatot akkor sem mikor csatlakoztam a Duty-hoz. Így tartott az elsõ végigjátszása a LA-nak valamivel több mint egy hétig és saccra olyan 36-42 óra körül jártam a végére.
Másodjára ez már persze rövidebb volt a célirányos haladással és úgy, hogy tudtam mit hol találok és hol lehetek bátor és hol kell sunnyogni.
"We have one bug we are working on at the moment. The only person who can fix it is our programmer griphoon, who just built a new computer since his last one recently died. He is busy with his masters degree at uni and so cannot develop as much as he would like. We will keep you posted on developments." (Vintar)
Április 27-én kezdtem játszani és május 21-re fejeztem be. Mellékküldikkel nem foglalkoztam és két pályára csak a freeplayben mentem el. Egy-egy durvább földalatti pálya után néha egy nap szünetet tartottam.
Van respawn, de ez nem vonatkozik a feladatokhoz kötött célpontokra amennyiben azok konkrét és nem véletlenszerûen generált feladathoz (amilyenek a sima menj ide és ölj meg a területen mindent típusú feladatok amiket újra és újra fel lehet venni) tartoznak.
Nem kell a játékkal játszani (nem kényszerít rá senki), ha nem tudod elfogadni, hogy bizony a rossz döntésektõl nem véd meg beépített funkció (a pálya elõtti save visszatöltésén túl) és ez a sztori végét is jelentheti. Ez szerepelt a készítõk célkitûzései között és szándékosan írták meg így (nem mellesleg elég sokan üdvözölték és üdvözlik is a dolgot, kifejezetten a "mod" elõnyének tartják ezt a feature-t). Erre fel is hívták a figyelmet és nem viccbõl ajánlják a több mentés használatát, illetve a nem autosave visszatöltögetõs módszert hanem pálya átlépés elõtti save visszatöltést. Ezáltal az elrontott dolgaidat vissza tudod csinálni. Van hogy valaminek csak pályákkal késõbb lesz hatása, de lehet olyan is aminek azonnal.
A dolog mûködik de sajna csak freeplay-ben. Nem freeplay esetén, tehát míg a sztorit csinálod nem fogadja el. Vagy legalábbis nálam nem tette.
Module: Ez mûködhetne így ha lenne a kinyírandó ellenséges csoporttól visszamaradó bizonyíték, de nincs. Így nem is tudod mivel bizonyítani azok kinyírását, így meg miért fogadják el hogy te tetted? Csak úgy bemondásra? Jó ez így és mint írtam szándékos is. Direkt akarták ezzel a sztorit már ismerõk elõre dolgozó megoldásait visszafogni.
A problémát meg elkerülheted egyszerûen. Nem kell beállni a duty-hoz. Nem jár semmi érdemi elõnnyel (semmi olyannal ami a játékot jelentõsen vagy akár csak kicsit is megváltoztatná).
Én is imádom a Stalkereket, de szerintem ezt csak akkor fogom elkezdeni, ha már kijött a végleges patch...Azt valaki leírná nekem, akár hosszan, ha van idõtök (köszönöm :)), hogy a régi területeken sok e a változtatás? Ja, egyébként magában a fõküldetésben is történtek változtatások?
Errõl van szó,vagy egy másik példa:felveszem a " Find the Meat Chunk" küldetést és véletlenül pont nálam van az artifact.Akkor már lehet is rányomni hogy "I'm here for the job" és kész is van.Más esetekben is így kellene müködni..
Mondom nem kell respawn-se. Csak elég ha úgy történik a dolog mint az életben. Felbérelnek új arcként, hogy nyírj ki valakit. Aztán mikor kapod a személyleírást, akkor közlöd hogy ok, job done. És felveszed a lóvét!
Nem értek egyet! Az rendben van hogy a rambo üzemmód miatt bukik egy mellékküldi.Na de a fõszál?Azt nem szabadna engedni,igenis kutya kötelesség lenne ilyenkor egy NPS respawn.A faxnak kell az ember drága idejével szórakozni.Íródeák koromban ez még elment,de 32 éves fejjel lófax szabadidõvel ultragáz!Na mindegy,visszamegyek Yanfarba hátha azóta újratermelõdtek a banditák.Elõzõ részekben már találkoztam ilyennel.Higyjétek el,engem bánt a legjobban mert elég nagy Stalker függöny vagyok
wupsz, én fox féle banditás dolgot rambó módon oldottam meg és átengedett, persze fox nem halt meg. Sajna még nem volt idõm kipróbálni a lukas féle freedom ruhás trükköt, de megnézem.... Rostok Factoryban ahol a gáz volt az már megszûnik a késõbbiekben és ott van egy muki aki javít...
Mondjuk ezt Upgradel-hetnék, úgy hgoy ha kinyírod, akkor írja, hogy már megtörtént...