Valami még mindig nem kóser. Visszhangzik a hang (ez normális?) a lábam eltûnt csak az árnyéka látszik. Elõröl kezdtem. Ja és 13-as patch felrakása után a játék szerint a verzió 1.3001. Ez így ok?
SaGa Jr, köszi a hosszú választ! :) Úgy csinálom, ahogy írtad. (A lámpa értékét nem lehet átírni? :D) A SIN-ekkel ezek szerint jó lesz vigyázni :)
Pares: Miért akarod õket leölni mikor nem az a feladat? Naná, hogy kinyírják cserébe Fox-ot. A karaktered azért lett odaküldve, hogy tárgyaljon, nem azért, hogy gyilkoljon.
Az ok amiért nem téged támadnak azonnal ha rájuk lõsz az meg annyi, hogy õk irányodban nem ellenségesek. A viszonyuk nullás, csak a te viszonyod az ami negatív (tehát õk számodra ezért vörösek, nekik viszont te a térképen sárga vagy). Támadni azután fognak csak ha eléggé lerontottad a viszonyt velük. Ja és õk nem banditák, õk a SIN tagjai. Késõbb majd találkozol még velük. Ha ezeket a srácokat kinyírod annak lehetséges következménye, hogy mikor majd a fogságukba esel akkor simán kinyírnak (nem lesz harc, leütnek, aztán csak egy lövéshangot hallasz majd és game over).
ataaa: Simán vissza tudsz menni harc nélkül. 2 út is vezet be illetve ki oda/onnan (egyik az alagút, a másik az alsó részre visz ki a lezúzott faluhoz, közel a Cordon-ba vezetõ átjáróhoz) és feladatokat is kapsz tõlük.
A cuccod meg ott van a Veles melletti polcon középen egy ládában (kék láda). Még csak keresni sem kell.
rtcwtzs: Ugye nem viszed tovább a 1.30001-es mentéseidet miután feltetted a 1.30013-at (meg ugye nem a korábbi, amúgy hibás patch-elt játékra toltad rá a jó patch-et hanem frissen telepített játékra)? Ha igen akkor készülj fel néhány olyan hibára, ami megakasztja majd a továbbhaladásodat, ugyanis a save game-ekben rengeteg információ elmentésre kerül amik egy része megváltozott a patch-ek között így hiába keresné majd a program a save-ben megtalálható adatot az új patch applikálása után ha egyszer nem lesz a megfelelõ helyen vagy értéknél, így jönnek a fagyások. A saját érdekedben jobb ha elölrõl kezded a játékot, biztos ami biztos alapon.
A lámpa meg azért merül le piszok gyorsan mert a használati ideje a játék aktuális FPS értékéhez igazodóan fogy. Minél magasabb az FPS szám, annál hamarabb merül le az elem. Szóval kivételesen az a jó ha a játékban alacsonyabb az FPS szám. A patch elõtt sem volt gond a játék sima futásával, de a patch óta jelentõsen simábban megy, érezhetõen folyamatosabb, magyarán jóval nagyobb az FPS szám. Ez sajna a játék engine-jének egy hülyesége, hogy a lámpa élettartama (ami 35000-es értéken áll, tehát real time majd egy órán át kéne tudjon világítani) ennyire leesik ha magas FPS számmal megy a game.
Duracell XD Egyébként én ma csináltam végig az X18-ast. Oda elhasználtam vagy 6-7 elemet. Elõtte meg nem is cseréletem elemet a lámpámban. Tehát ha olyan helyre mész, vigyél több elemet.
Na mivel van új patch, csak vissza raktam a játékot. Viszont így újabb hibák jöttek létre. Hang visszhangzik, a lábam eltûnt. Mindegy. Technikai kérdésem lenne. A hardverigénynek megfelelõ gépem van de hogy kéne belõni úgy a játékot, hogy optimális legyen? Próbáltam dx9 és 10, látszik a különbség, néha akad, a fények mások stb. Mivel angol a nyelvezet vannak amikrõl azt se tudom sajnos, hogy micsoda. Csak látom, hogy full, high stb. Mit érdemes full-ra tenni és mibõl kéne vissza venni? Más. Szintén lehet hülye kérdés, de idegesít, hogy a lámpa hamar lemerül és tönkre is megy. Na meg hogy nappal is elég sok a sötét hely. Nincs valami trükk, hogy tovább bírja a lámpa illetve erõsebb fénye legyen?
saga jr: most már látom a kereskedõnél a zöld vackot, eddig nem volt :)
A cuccaid egy polcon lévõ ládában vannak - Veles-tõl nem messze.
"Vissza tudom vinni a doksikat anélkül hogy nekem esnének?" Kinek akarsz visszavinni papírokat? És kik ne essenek neked?
Zombikat ha földre vittétek egy-két fejlövéssel, a földön a késsel meg lehet dolgozni úgy a fejüket hogy nem kelnek fel többet.
Amikor meg kell szerezni a Bandit dokumentumokat, Dark Valley-ben kapásból rám lõnek a banditák, hiába vagyok az õ ruhájukba, meg miután lecsaptak mindenemet el is szedték (persze így legatyásítva egy élmény volt az x18... :S ) Vissza tudom vinni a doksikat anélkül hogy nekem esnének? Meg jó lenne visszakapni a cuccaimat is. :-)
Ha valaki nagyon lövöldözni szeretne, javaslom a Radar nyugati részén lévõ területet. Van ott vagy 30-40 monolitos.
Azért a pendrive csúnyán el volt rejtve Strelok rejtekén...ez nem így volt a simába szerintem. Illetve a zombikat, hogy a fenébe lehet megölni??? Lelövöm õket és felkelnek 5 sec múlva...
Amúgy nyugodtan kempelõ, zenélõ, éneklõ, vörös banditák közt járkálok, egyenként leszedem õket, nem is reagálnak. Garbage... Ja és hogyan lehet egy banditák által fogva tartott stalkert kimenekíteni? Egy golyót eresztük beléjük és az elsõ dolguk hogy kinyírják a stalkert és nem hogy visszalõjenek... -.-
Ez a "kapcsold ki a 3 power supplyt" vagy mi, ez már a szivatás magasfoka. Mi a szájbabaszott kurva anyjának adják azt a sisakot, ha nem is lehet használni? Ráadásul idõre megy, és minden buzi lõ rám. Elmész dezo a tudod hova...
A labirintusban van azon a helyen ahol összeomlott/leszakadt csövek vannak (nem az ahol a burer van meg 3 kis csõ). Mássz fel rájuk és fent megtalálod a kódot tartalmazó dokumentumot.
Valaki túl van már Pripyat undergroundon? végigmentem rajta,de a végén van egy ajtó és kódot kér.Merre van a kód elrejtve?
A patch óta nem tudok tovább haladni az X18 után, mert valahányszor szeretném visszavinni a dokumentumokat a duty fõnöknek, amint megközelítem a bár területét (a térképre be tudok menni ám ha garbage-ból megyek be a térképre akkor a 4 pseudodg-nál dob ki a program, ha a construction yard-tól megyek akkor közvetlenül az Army warehouse elágazásnál történik a kidobás, míg ha a forest felõl akkor amint belépek egy lépés után találkozom ugyanezzel a jelenséggel), azonnal kivág a program (azt írja nullával akart osztani valami értéket azt ez lett az eredmény). Tapasztalt valaki hasonlót?
Dx9-ben villog az ég, csak akkor javul meg ha a sun shadows-t kikapcsolom. (Így meg már úgy néz ki mint a vanilla 2007-ben).
Dx10-ben nincs ilyen gond, viszont feleannyi az fps-em.
ataaa: Az a ruhától független, hogy lõ rád a röppencs. Ott a kopter lõni fog rád mert ez van neki kiadva parancsba (meg ennek kell történnie). Azért kell kocsival menekülni mert úgy elég gyorsan elérheted a megadott kilépési pontot. Ha gyalog menekülnél jó eséllyel széttépne rakétákkal meg géppuskával a kopter (ezt majd késõbb a mocsárban élesben is lehet tapasztalni a sztoriban). Nem megoldhatatlan úgy sem (kocsi nélkül) a menekülés de jóval nehezebb. Persze le is lehet szedni az égrõl a helikoptert (nagyjából egy tárnyi AP lõszert kell beleereszteni úgy, hogy minden lövés találjon - szóval ne automatára állított AK-val sorozzátok mert úgy a lövések többsége mellé fog menni).
A számkombinációt a megfelelõ dokumentumból lehet megtudni (bekerül a PDA-dba is csak vissza kell olvasni). Mondjuk a kód az pont rossz lesz. A 38 akárhányas kód nem ezt az ajtót nyitja majd. Ehhez a helyes kód a 5271 ha emlékezetem nem csal, csak sikeresen felcserélték a leírásban a mod alkotói (a korábbi, patch elõtti állapotban másik ajtóhoz volt rossz kód megadva a doksikban).
De akkor most el crashelt a játék és nem tudok lemenni a laborba? Honnan fogom tudni a számkombinációt az ajtóhoz?
Itt én is voltam, azonnal szétlõttek, futva kellett menni utána, ami nem volt egyszerû. Mindenkinek köszönöm a segítségét, azt hiszem várok amíg "normális" patch meg egyebek lesznek a játékhoz, na meg a magyarítás is kész lesz. :)
Ha egyszer beültem a kocsiba, a helikopter folyamatosan lõ rám. Le kéne cserélnem a bandita ruhát stalker ruhára?
X18-asnál miután bejutottam a jelszóval, beszéltem az összekötõvel és felvettem a dokumentumokat és megtámadják a monolitosokat, utána már velem is ellenségesek lesznek a túlélõk. Ez így rendben van, nem fog elakadni emiatt a játékmenet. Mutat egy Lada Nivát is utána, amibe ha beleülök rögtön jön egy helikopter és szitává lövi. Ezzel mit kéne csinálni. Egyelõre telerámoltam a csomagtartóját az elhullottak cuccaival meg az én felesleges holmijaimmal. Ha felrobban, nem fognak megsemmisülni a cuccok?
A helytõl is függ, melyik ellenséges (piros) lõ rád vagy nem. Pl. a Military piros, de több helyre beengednek (pl. Yantar tudósok). Máshol meg lõnek rám (pl. Cordon, a leszakadt hídnál). De miután leszedtem a 2 helit, a tudósokhoz se engedtek be, ki kellett õket nyírnom.
Pisztollyal ne lepõdj meg, azok közül amiket a játék elején össze tudsz szedni a legerõsebb is csak 41-45%-os károsodást tud okozni fejen ha nincs az illetõn vértezet (az ok a kapucnis kabátok is védenek valamennyit ahogy az alap páncélod is ad minimális védelmet). Ebbõl bizony kell 3 lövés. AK-ból elég nekik 1 lövés a fejbe.
Az AI meg azért nem reagál az elsõ lövésekre (sõt egyes esetekben pár hullára sem), mert nem vagy ellenségként beállítva. Ahhoz, hogy az legyél pár lövésnél több kell a viszonyrontáshoz. Még egy ölés is csak 10 pontnyit ront a viszonyon. A nyílt ellenségeskedéshez meg -500 kéne, te meg a SIN-ekkel nullás viszonyban vagy és ezt nem is engedi rontani a játék. De például terelj be pár patkányt/kutyát (az épületük melletti romban vannak dögivel) azt máris elindul a mészárlás. Ha harcolnak mikor belépsz és ekkor te aggresszívan lépsz fel vagy fegyver van a kezedben, máris leszednek szó nélkül. :) De jobb õket nem kinyírni amúgy sem, mert ez potenciálisan generálhat hibákat a késõbbi találkozásokkor amikor a sztoriban összefutsz velük (kinyírnak ahelyett, hogy folytatódna a feladat).
Hasonló a helyzet azon esetekben, mikor egyes ellenfeleket te vörösnek látsz, de õk nem biztos hogy veled rossz viszonyban vannak, ezért nem támadnak meg azonnal. De ha jobb reakciót vársz csak növeld meg az érzékelési távolságát a banditáknak/katonáknak/stalker-eknek és máris elõbb kiszúrnak, messzebbrõl támadni kezdenek, mindjárt "okosabbnak" tûnnek majd. Tudom, mert én felpakoltam egy ilyen módosítást magamnak. Megközelíteni így egy tornyokban sniper-ek által védett helyet, vagy észrevétlenül odamenni pisztolytávra banditákhoz... nos az nem fog menni.
Mondjuk pisztollyal lõttem, de a sin stalkerekbe (Fox küldi) három lövés kellett közvetlen közelrõl a fejbe (és még csak nem is reagáltak). Amúgy szerintem meg sokkal reálisabb a 10/4 találati arány a 10/8-nál, hiszen a zónában kalandozók többsége (egyszerû stalkerek, banditák) nem képzett, tapasztalt, profi katonák, ráadásul az esetek többségében mozgó célpontot kell eltalálni, ami nem könnyû.
Igen! A játékon belül furán írja ki, errõl a hivatalos fórumon is van egy topik. Az 1.3001 a jó, két nullával (hiányzik a 3-as)! Három nullával, tehát 1.30001-el a rossz javítás van feltelepítve.
Pares, én a 818-as hozzászólásodnál lévõ javítást szedtem le ("Itt a javított javítás!") A fájl nevében valóban 1.30013 szerepel, de a játék menüjében 1.3001 látszik. Biztos ez a jó javítás? Másnál is így van?
A bárban Colonel Petronko szobájában ki kell nyitni a széfet? Nem találtam hozzá a kódot sehol, átnéztem az ott lévõ számítógépet is, de semmi. A másik hogy nem is tudom hogy mûködik az a hülye számzár. Az elsõ számjegy mindig 0.
A Radar nevû területen vagyok. Nem találom a széf kombinációját sehol. Valaki leírná hol van vagy magát a kombinációt spoiler-ben?
A stalker szinten még olyan bõdületesen mellélõnek az ellenfelek, hogy ott nincs kihívás a harcban emberek ellen. Ha van jól eltalált nehézség az a veteran fokozat. Ott már 60%-a a lövéseiknek találni fog. A master csak annyiban különbözik, hogy ott már 80%-os a találati arányuk. A sebzésekben nem vettem észre jelentõs különbséget (a fegyverek statjainál egész pontosan 10%-os eltérés van hit power-ben a legmagasabb és legalacsonyabb nehézségi szint között, és a novice nehézségen sebeznek amúgy gyengébben a stukkerek).
A masteren még nem futottam bele olyan helyzetbe, amikor egy emberbe 3 fejlövés kellett annak lefektetéséhez. Kettõ volt a legtöbb ami tényleges találatnál kellett még exo suit-os ellenfélbe is ezen a nehézségen. De ez speciel ugyanúgy elõfordult stalker vagy éppen veteran nehézségen is ha volt még a páncél mellett valami artifact is a célpontnál és épp nem a megfelelõ lõszerrel lõttem rá a delikvensre.
Ez a rossz javítás rtcwtzs! Ha ezt tetted fel, akkor jobb ha letörlöd és újratelepíted a játékot. Már az elõtt írták a fórumon, hogy a 01-es javítás hibás, mielõtt megint belinkelted, olvasd a hozzászólásokat!
Szerintem a "stalker" szint a legnormálisabb, legélvezhetõbb. Master szinten sem sokkal nehezebb a játék (az AI miatt), bár rambózni nem lehet, de olyan hülyeségek vannak benne, hogy csak 3 fejlövésre hal meg az ember és hasonlók... szóval én maradnék a stalker szinten.
Nem fog. De ezt külön le is írták a patch kiadói. Azt a konzol parancsot akkor kell használni ha korábban be volt kapcsolva az actor árnyék/lábak. Ha ki volt kapcsolva eleve, akkor nem kell parancsokkal vacakolni.
A skills module nem jó. A jót venni lehet a kereskedõknél (például a bárban), illetve megkapod Veles-tõl mikor megbíz a feladattal feltéve, hogy fenn van a megfelelõ patch amikor kapod a megbízást.
Az 1.30001-es patch nem jó, az hibás és hibákat is fog generálni. A jó fenn van a moddb oldalán, ahonnan le tudod tölteni. 1.30013-as a száma. Azt töltsd le, és telepítsd a teljesen csupasz frissen felrakott, minden módosítástól mentes játékra. Ha nem így teszel akkor olyan hibákkal is találkozni fogsz ami teljesen megakasztja az elõrehaladást. A magad érdekében kezdj új játékot, ne tartsd meg a korábbi mentéseket, mert az azokban elõforduló hibák sajnos továbbvitelre kerülnek a patch-elt játékba is, így megint csak generálnak nem kevés új hibajelenséget.
Ha a patch után a konzolba beírva: "g_actor_body 0" eltüntetem a lábakat és visszahozom a lépéshangot, az nem fog problémát okozni? Lehet nem véletlenül szedték ki az optionból ezt a pontot...
Az a patch nekem nincs is fent csak amit korábban belinkeltem. Amirõl te beszélsz azt hol találom?
Hát asszem ezt elrontottam. Nekem csak egy "X-RAY PDA Skills Module"-m van. Zöld vackot nem látok :)
Használd elõbb azt a zöld pda vacakot amit kaptál (ha nem kaptál akkor vettél, bár a 1.30013-as patch óta kapod), aztán majd aktív lesz a letöltés gomb is a megfelelõ dokumentumot megnyitva.
Köszi a segítséget, közben nekem is beugrott hogy a halott stalkereknél meg lehet találni néha a dugihelyüket. Ezek ezután lilának fognak látszani a térképen. Na megyek is vissza a játékba dugdosni az értékeket, mint egy kobold. XD
Biztonságos lerakó helyek: Cordon: Sid's Bunker chest of drawers and cabinet outside his door. Stash in cellar of Sin House.
Garbage: Stash in attic of green house ( where Bes moves to ) and in room where Seriy and Yurik relocate to from Hanger. Also on roof of Duty Checkpoint at exit to Rostok ( Bar )
Agroprom: Roof of main building where you rescued Mole and inside the train tunnel where Mole relocates to.
Dark Valley: Pig Farm stash where you meet Oleg. Monolith Base underneath main double stairs. Bandit Base Armory.
Rostok: ( Bar ) Inside Bar, stash under metal pipework by stairs directly north of entrance to 100 Rads Bar. Chest inside western hanger on top of other containers near vehicle.
Rostok Factory: Locker in northern section in barn building where you meet Duty Leader. Top floor backpack of highest point of Duty structure that is incomplete. Under sink in theater Duty main building. Inside Military building if you kill them all and loot all the supplies.
Darkscape: Bus Stop backpack near soldiers. Bus Stop backpack near exit to Cordon. Backpack in Sin Tunnels near T-intersection.
Forest: At northern entrance inside building. In Mine compound in the attic of a building near the Mine entrance.
Construction Inside building where Loners hang out. Go to the last room where 2 Loners sit and walk up to the east wall and reach up in the air about 3/4 of the way. Also can be accessed from the outside. Mercenary Base inside Bar and outside a building near a roof vent that you get to by using a rear ladder to a small area behind one of them.
Yantar: In fireplace of most southern house in cement village. Yantar Underground chest in room with many empty shelves.
Dead City: Blue chest on stacked stuff in the middle of road just outside the main Mercenary compound to the south-east.
Marshes: Doc's place chest of drawers.
Army Warehouses: Loner Bar. Strelok's Lair at Bloodsucker Village.
Nem lesz. Majd ha szerzel exoskeleton-t akkor nõ egy kicsit a cipelhetõ cucc mennyisége, de mivel az a páncél marha nehéz, így lényegében ugyanott leszel vagy csak egy tízessel leszel elõrébb. Nem supermen-t irányítod hogy akármekkora tömeget elcipelhess. :) Esetleg vegyél majd kocsit a bárban és vigyázz rá de nagyon (anomáliába hajtasz akkor felrobban). Azokba is lehet rámolni. Vagy venni sem kell, pár pályán akad összeszedhetõ amikkel lehet furikázni míg ki nem fogy az üzemanyaga vagy fel nem robban.
Ládából meg dögivel találni minden pályán. Azokba rámolhatsz kedvedre. A bárban ilyen biztonságos ládára példa lenn a bár területén az egyik asztal alatti kék láda. Abba nem fog kerülni semmi, oda rámolhatsz, nem tûnik el belõle a cuccod.
A ledobált felszerelés is ott marad ahová leszórtad, csak ne a nyílt terepen tedd mert ha jön egy blowout akkor eltünteti a szabad ég alatt leszórt cuccokat. Épületen belül bárhol megfelelõ.
Az van hogy rohadt kapzsi vagyok, és minden hulla felszerelését cipelném el eladni, de nem gyõzöm. Lesz majd hátizsák, vagy valami artifect amivel combosabb leszek? :-) A másik, meg ha valamilyen helyre ledobálom a megszerzett fegyvereket és késõbb térek vissza oda, az ott lesz? Esetleg a játék elején kívül vannak tárolók ahova pakolni lehet? Ahol megtaláltam Strelok flash driveját, oda pakolhatok szabadon?
Holnap kipróbálom, most go meló. Köszi Herold!
A hulla melletti gépbe írod? Annak jónak kell lennie.
A 13-as végû a tényleges patch, az a frissebb. A sima 1-es végû hibás patch, azt ne tedd fel.
rtcwtzs: 5 doksi van nem csak 4. Az 5. mellett lévõ terminálnál (ezt kell majd megnyitni és a kis kiegészítõ bizbasz használatával majd letölteni a megfelelõ dokumentumot) van egy hulla, annál meg ott van egy pda. Azt ha felvetted akkor ott lesz a kód a te pda-dban csak el kell olvasnod (pda 3. fül és ott az x18-as kódok meg dokumentumok valamelyike lesz az, de mikor felveszed akkor ki is írja a képernyõre is a kódot).
Én semmit nem kaptam vissza belõle (bár nem is nagyon volt akkor pénzem mert elköltöttem tuningokra meg lõszerre). De mivel készültem valami hasonló disznóságra, így spejzoltam mindenfelé egy rakás cuccot amit késõbb el lehetett adni.
A Dead cityben elvett pénznek csak egy kisebb részét kaptam vissza. Ez másnál is így volt?
Mi a csodáért nem a másik oldalon mész ahol nincs kerítés. Csak felmész a töltésre távol a leszakadt hídtól és átsétálsz a síneken. Nem kell az anomáliák között lavírozni.
Nehézségi szintek között a különbség egyrészt abban van, hogy mennyire pontosan lõnek az ellenfelek (leggyengébb fokozaton 20%-os a találati pontosságuk, master-en 80%-os), illetve master fokozatnál kisebb nehézségen extra védelmeket élvez a játékos (kisebb sérülés, lassabb cucc elhasználódás meg hasonlók).
Itt van:http://www.mediafire.com/download/luxs9thrxh9v87a/STALKER_LostAlpha_patch_1.3001_.exe
Viszont kérdeznék is. Bandita ruha megvan a széf kódját tudom, mégse lehet kinyitni azt a széfet. Valaki tudja hogyan kell? A nyitásra katt, kis tábla elõjön beírva egy 0 és nem enged számokat beírni.
valaki tud egy alternatív linket a patch-hez mert moddb jelenleg azt tudja csak közölni hogy nincs rendelkezésre álló mirror, google meg hiába a barátom nem adott igazán használható linket, max olyat ami orosz :D
Én úgy emlékszem Szidorovics azt mondja menj és beszélj velük nem pedig azt, hogy nyírd ki õket.
Nem szórakozásból, csak hogy teszteljem az AI reakcióját az ilyen esetekben. Valamicskét javult, de még mindig elég "lustán" viselkedik néhány szituban. Különben meg nem értem, hogy a fõszálhoz szükséges emberkéket miért teszik megölhetõvé? Így honnan tudja az ember, hogy melyik ellenséget "szabad" megölni, és melyiket nem? Fox megmentésénél én eleve úgy mentem oda, hogy mindenkit kinyírok, mivel pirosak, és Sid is úgy beszélt róluk, mint akik nem hiányoznának senkinek, erre olyanokat olvastam, hogy fontos szerepük van a fõszálban, vagy mi? Elég hülyeség... Akkor tegyék õket brutálisan erõssé, vagy valami, hogy ne lehessen az egész bandájukat néhány lövéssel kinyírni úgy, hogy még csak nem is reagálnak.