Istenkegyeltként nem lehetnek közel olyan tulajdonságaim, mint egy embernek, ezt be kell látnotok. Csomó dolog ellensúlyozza ezt. Például szarvaim vannak, emiatt ördögnek néznek és kicsúfolnak az emberek. Nem mellesleg futás közben fennakadhatok szárítókötélen. Ja és nem viselhetek csuklyát, meg semmit. Hozzá még büdös is vagyok, és szőrös is. Ebben hasonlítok valakire. :D Ja és megtelepedhetnek rajtam a mókusok.
"mivel a kaszt specifikus tulajdonságok mindenkinél magasak, és én a kaszt szempontjából kevésbé fontos tulajdonságokat rakom olyan szintre, hogy ne érezzem magam evolúciós zsákutcának. " Ezzel csak a baj, hogy ebben a játékban minden tulajdonságnak megvan a játékra gyakorolt hatása, ellentétben a D&D-vel. Ott a harcosnak felesleges volt a magas IQ vagy CHA, mert nem adott neki jelentős pluszt. Itt más a történet. Az Int pl. 10 felett pontonként ad 3%-ot ad a képességek ( minden képesség és varázslat) hatóidejére és hatókörére és +1 akarat mentőt. Ha ezt feltornászod 15-re az már 15% és +5 mentő. 20-as értéknél meg már 30% és +10 mentő. Ez a 3% és +1-es dolog minden tulajdonságra igaz. Továbbra is azt javasonám, hogy inkább vedd le a nehézséget és ha már megy, akkor rakd feljebb. De természetesen ez a te játékod, ha neked ez jó és így szereted, így tudod magad beleélni, akkor csináld. A szerepjátékot úgyis magáért az élményért játszuk, ki így, ki úgy. :)
Már hogyne lehetett volna? Csak eleget kellett kattingatni a re-roll gombra. Türelem kérdése, nem cheat. A BG nagyon rossz példa volt erre.
Értem én, hogy mit mondasz de te ezekkel a statokkal átestél a tulsó oldalra. Így az evolúció netovábbja vagy, nem egy zsákutca. A gond az, hogy így torzított képet kapsz karakteredről és megpróbálod majd úgy játszani vele ahogyan nem kellene.
Bocsi, hogy nagyon megrökönyödök ezen de már nagyon régen láttam embert aki a statjaival variál annak ellenére, hogy játék rendszere úgy van megcsinálva, hogy ha rendesen osztod el őket a karakteralkotásnál akkor ne legyen semmilyen probléma.
Jó öreg Baldur's Gate jut eszembe. Volt hogy 1 órán keresztül pörgettem a kockát, hogy meglegyen az a 2-3 extra tulajdonságpont. Még nem ismertük akkor a konzolparancsokat. Legalábbis én nem. Paladint cheat nélkül el sem lehetett indítani, mert nem volt elég, hogy az erejének és a bölcsességének is magasan kellett lenni, még volt egy 17-es karizma limitje is. Ha minden fontos tulajdonságát magasra raktam, akkor csináltam belőle egy retard 3-as intelligenciájú kétballábas (3-as ügyességű) és vagy beteges (alacsony egészségű) karaktert. :D Na most ezt már elkerülöm. A tulajdonságok felhúzása olyan nagyon nem nyom szerintem a latba, mivel a kaszt specifikus tulajdonságok mindenkinél magasak, és én a kaszt szempontjából kevésbé fontos tulajdonságokat rakom olyan szintre, hogy ne érezzem magam evolúciós zsákutcának. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.06.01. 17:14:42
Én modokat, akkor szoktam használni, ha már végigtoltam valamit vagy ha az a mod játékmenetet nem befolyásolja. Ui modok, portrék, esetleg olyan dolgok, amik pluszt adnak a játékélményhez, de nem befolyásolják annak mechanikáját. Ha nehéznek érzed a játékot, akkor vedd le a nehézséget easyre vagy nyomd sztori módban. Ott nem lesz gond. Ha meg kiismerted a játékot, akkor nyugodtan rakhatod feljebb a nehézséget később is. De a cheat-et nem javaslom. Az megöli a játékélményt, mert nemhiába találták ki ezt a karakteralkotási rendszert. Azt akarták, hogy a játékos tudjon azonosulni az általa játszott karakterrel és legyenek valaminek előnyei, de hátrányai is. Épp ezért nem félistenekkel játszol az ilyen játékokban, hanem elkezded alulról a történetet és folyamatosan erősödve szerzel új élményeket, tapasztalokat és erősödsz meg. A végére pedig meglesz az az élményed, hogy sikerült az általad létrehozott karakterrel végigjátszani a játékot mindenféle svindliskedés nélkül. :)
Ui: A barlangi macit meg úgysem lehet 1-es szinten leverni, mert nincsenek meg a megfelelő értékeid hozzá. 2-es, de inkább 3-as szint javasolt hozzá. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2019.06.01. 17:02:08
De ebben a játékban nincs ilyen karakter csak ha te nem csinálsz olyat. A 10 körüli statok nem minimumok, azok átlagos tulajdonságot mutatnak nem fogyatékosságot. Ahhot kb. 6 alá kellene vinned. És az még csak nem is a "minimum". Amiről te beszélsz olyat a powergamerek csinálnak, nem a normál játékosok.
Az addig oké a játszott karakteredet jobbnak akarod mint az átlag de ez már tényleg komikus. Erősebb mint egy barbár, gyorsabb mint egy tolvaj, okosabb mint egy mágus, kitartóbb mint egy harcos és jobban bírja az ütéseket mint egy paladin. Ez nem bizonyos hanem az összes dolog.
Bocsi de ilyet én utoljára 12 évesen csináltam a szerepjátékokban a stat cheat-ekkel mert nem tudtam, hogy mit kellene csinálni. Ha tudod mit csinálsz akkor könnyen győzhetsz bárhol. Ez pedig különösen igaz a PoE-re. Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.06.01. 14:22:20
De félsz, hogy elbuksz vagy nem fog menni, ha rendesen játszol? Csak mert egyből egy ultimate felcheatelt op karit csinálsz. Meg se próbálod rendesen? Ez nekem nagyon fura :D
Nem szeretem az olyan karakterlapot, hogy 3 tulajdonság maxon, cserébe kettő a minimumon. Ilyen típusú játékban sosem játszom így, nekem kell az, hogy ne legyek szellemi fogyatékos barbár, vagy testi fogyatékos varázsló. Hogy ne legyen immersion-romboló, általában nem ember fajjal játszom, mert akkor az a faji sajátosságom, hogy az emberhez képest sokkal jobb vagyok bizonyos dolgokban. Nem azonos az evolúciós folyamatunk, na. :) A játékot ez nem öli meg, nem leszünk ettől istenek, a nagy medve ugyanúgy meggyilkol pillanat alatt, mintha 8-al kevesebb lenne két tulajdonságom. Hozzácsaptam a druidához még egy olyan modot, hogy az állatforma nem 15 másodpercig tart, hanem ameddig a harc. Igazság szerint azt szeretném ha ide-oda váltogathatnám, Baldurs's Gate-ben emlékszem csináltam egy farkasember karaktert és imádtam. Nem is druida voltam, de egy szerkesztőprogrammal megcsináltam, hogy napjában x-szer greater werewolf lehettem. Tolvaj-varázsló karakter volt a kedvencem, és mellette néha átváltoztam farkasemberré. :) Az volt a sztorim, hogy engem egyszer megharapott egy ilyen, és akkor én ezt csinálhatom. :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.06.01. 12:52:30
Igen de Ő minden stat-ot 15-20 közé emelt konzolparancs segítségével. Olyat alapból nem tudsz csinálni mert az eloszható pontjaid száma véges. Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.06.01. 09:44:49
“Plusz a tulajdonságait kicsit felturbózom, amit majd azzal magyarázok, hogy istenkegyelt.” Ezt nem értem :D Ez alatt mit értesz? Mindenkinek eloszhatóak a pontjai.
Igen a druid és priest nagyon kezdő barát class-ok mivel minden varázslatot megkapnak. De ezt az eszetlen attribute buffolást továbbra sem értem. 15-20 között nem az, hogy "nem gyenge" képességnek számít hanem kiválónak. Druid-ként eleve nem fog kelleni mind illetve normál nehézségen nincs is szükség ekkora OP statok-ra. 10-nél számít "átlagos" tulajdonságnak az alatt már mondhatod rá, hogy "gyenge".
Nem bántásból mondom de a te szavaiddal élve ez egy torz karakter. Sőt, inkább komikus. A csapattársaidnak nincsenek OP statjai mégis nagyon jók abban amit csinálnak. De ha te így élvezed a játékot akkor válljék egészségedre.
Naa, megvan. Szóval van a természet-istenkegyelt, aminek szarva van. Eléggé adja magát, hogy druida legyek, aki szarvas-lesi formát képes ölteni. Csaj karakterrel játszom, mert annak szebb a feje, valamint találtam egy tűrhető képet róla. Plusz a tulajdonságait kicsit felturbózom, amit majd azzal magyarázok, hogy istenkegyelt. Az az extra, hogy a varázslatokat úgy nézem kapja, tehát nem nekem kell gyötrődnöm, hogy vajon jól választottam-e. Plusz tud gyógyítani is, tehát önálló karakternek is használhatom talán. Én leszek az erdő réme, magas szinten Geraltot is elkapom, ha találkozom vele! :P Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.05.31. 17:51:37
Köszi srácok, próbálok valamit alkotni. Őszintén szólva megtetszett a ranger a farkasával, lehet azzal maradok. De lehet mégsem, mert mi lenne ha Godlike cipher lennék. Azoknak olyan jól áll, hogy olyan elmeizék. Meg az is, hogy akkor felturbózom a képességeit. Nem nagyon, csak annyira, hogy ne legyenek gyenge képességek. 15-20 pont között lesz minden. :P Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.05.30. 19:13:11
Ez mind rajtad múlik. Nincs legjobb megoldás, válaszd azt amelyik neked tetszik.
ha egy karakter mindkét kezébe fegyvert rakok akkor milyen sorrendben használja őket? vagy csak egyiket használja és inkább pajzsot tegyek a másik kezébe?
roedricot is megöltem teljesitve a küldetést, aztán ahogy jött a nép embere Kolsc, őt is likvidáltam. esetleg adott volna még küldetést ezért ne öljem meg a cuccokért?
Az ilyen nyegle varázslókat is fel lehetne "tápolni" harcosnak ha a cuccokat úgy enchantolod csak annyira nincs értelme mert még úgy sem érik el egy normál harcos szintjét.
Ha felszeretnél szedni több kompániát érdemes a fontosabb békés jártasságokat szétosztani a karakterek között. Az általánosabbakat mint pl. a lopakodás és atlétika, viszont érdemes mindenkivel fejleszteni valamilyen szinten.
Ha csak a saját karaktereddel akarod végig vinni akkor javaslom gondold át jó alaposan milyen irányba szeretnél elmenni és arra fókuszálni teljes mértékben.
A Cipher bónusszal indul a Lore, Stealth és Mechanics skillekhez. Ezek mind nagyon hasznosak az egész játék során. Ne tiszta varázslóként tekints rá hanem amolyan tolvaj-varázsló hibridre.
Köszi. A skilleknél is meg vagyok lőve. MInden skill tud hasznos lenni, és bármelyikre nyomhatom, de nem igazán tudom, hogy mi az amire szükségem lehet. Tehát most veszettül nyomjam fel a Lore-t (Tant), vagy a survivor skillt vigyem ki maxra, hogy táborozásnál könnyebb dolgom legyen, vagy a lopakodást toljam feljebb, vagy az atlétikát. Egy ciphernél nem tudom. Tolvajnál, rangernél, egyértelmű kasztoknál jobban érzem mi kell rájuk. Pl. a Tan az tényleg fontos egy nem varázslónak?
Minden rajtad múlik :D Olvasgasd, tanulgasd. Egyébként a chiper kitünő dps és cc kaszt. Brutál. Attól nem lesz harcos, mert nehéz páncélt adsz rá, sőt az egy csomó mínusz neki. Amit javaslok: mindenképp könnyű páncél, mert az véd is, és csak -20-25% levonás. Fegyvernem ahogy a te izlésednek/csapatodnak megfelel. Annyi, ha ranged, akkor inkább íjj, mert az gyorsabb mint a puska. Meleebe 1H vagy DW, vagy 2H izlés, mindegyikkel jó. CC, DOT-ok, direkt dmg-t is tud. Szóval elég változatos kaszt. :)
Mindkettő teljesen járható út. Nem ajánlott de járható. Én ranged cipher-t csináltam az első részben. Távolról CC-ztem meg lőttem az ellenséget amíg a többiek felszecskázták őket.
Jól van, újra nekifutok. Lehet ranger leszek inkább. Ciphernél nem tudom, hogy az alapképességei alapján micsoda is. Ugye valamiféle varázshasználó, de nem tudom hogyan fejlesszem, pl. csinálhatok-e belőle harcost, aki mellesleg elmetrükközik, vagy az alapképességei miatt ez nem ajánlott. Varázslónál is ez a dilemma, hogy akár harcost is csinálhatnék belőle, beöltöztetve nehézpáncélba?
Xoti nálam sima pap. Azzal mész a legtöbbre vele szerintem. Kell neki távolsági fegyver és kész. Viszont Serafent rakd majd be a partiba és sima cipher legyen. Az rohadt sokat tud segíteni. A whisper of treason ( 10 pontért elnyomható charm) ugyan csak 2 körig tart, de sok esetben nagyon jól jön. Egyébként minek 2 monk a partiba? A másik monk az a főkarid? Nem kötekedésből kérdezem csak kíváncsi vagyok. :)
Xoti buildelésében segítsetek pls, mert nagyon nem érzem ezt a classt (monk), de ki se szeretném rakni a karaktert, mert tetszik. Jelenleg Priest/monk, Fighter, Wizard, Monk a party.
Első részben egy kis erődöd lesz, amit nagyon szerettem:)
Kalózkodni lehet az 1. részben? Azthogyan? Én is akarok!
Ja nem az már a második rész. Elsőben nem lehet ilyesmit csinálni? :D Dolgozik bennem a Black Flag. Akkora poén lenne egy fantasy világban kalózkodni. Én lennék Sigurd, a kegyetlen! :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.05.28. 15:03:56
Itt a paladinok és papok nem úgy működnek mint a D&D-ben. Nem leszel fallen ha lopsz és igazából a moralitásuk is teljesen máshogy működik. De ha nagyon zavar akkor vedd fel az "Untroubled Faith" talentet RP okokból :D
@Daermon Utánanéztem, tényleg van ilyen. Amikor először toltam akkor még nem volt, amikor meg kijött a White March akkor nem olvastam vissza minden patch leírást. :D Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.05.28. 11:45:46
Pedig a játék elején csak a lopás a reális opció ( a loot mellett). Később is a lopás, plusz a bountyk, mellék küldetések, fosztogatás és khmm...kalózkodás az, ami pénzt hoz. :) Azért nem árt egy tolvaj típusú kari, aki tud lopakodni meg van nagyobb mechanics skillje. Ez mindkét részre igaz. A felszedett csapdákat újra lehet használni vagy eladni.
Nem végleges semmi skill, van karakter reset. Caed Nua meg fogadókban mindegyik karakter resetelhető és a skilleik újra eloszthatóak, némi pénzbe kerül csak.
Az nem torz hanem reális karakter. A varázslónak aki nyilván naphosszat tanulta a varázsigéket nem nagyon van ideje súlyokat emelgetni meg hasonlók. Így legalább úgy használod a karaktereket ahogyan kell. Félisteni szintű statokkal nagyon unalmas lenne (legalábbis nekem).
A Cipher pedig nem éppen kezdőbarát mivel te választod a szintlépéskor, hogy milyen powereket akarsz használni (a döntés végleges és nem tanulhatod meg az összeset) és nem árt tudni, hogy melyiket érdemes használni a játék során.
A maci valószínűleg endurance-át ütötte le nem az HP-ját. Olyankor mindig felkelnek a harcok végeztével. Ha elfogy a HP akkor azért nagy debuff-ok járnak, nehezebb fokozaton pedig permadeath.
Azt hol látom hogy egy karakter melyik fegyverhez ért jobban, vagy van-e kedvenc fegyvere, mert az egyik most kettő tőrrel harcol de adhatok e neki kardot vagy mivel zsivány kategoria mondjuk pajzsal buzogánnyal nem olyan hatásos?
Első részben akkor gondolom nincs ilyen. Mert elég gyorsnak érzem a csatát, lemaradok egy-két körről, tehát például a varázsló elkezd lövöldözni magától, mert elfelejtettem feladatot adni neki egy varázslás után. Gondolom szokni kell. Ami tetszik, hogy nem látom az ellenség életerejét, és igen erős lényekbe is bele lehet szaladni az elején. Rögtön úgy kezdtem, hogy megnéztem a konzol parancsokat, és kicsit felhúztam a karakter tulajdonságait (nem szeretem a torz karaktereket, amikor nagyon intelligens, de cserébe nagyon nincs fizikuma, meg ilyenek), adtam a kezébe egy puskát, egy valamivel jobb armort, meg egy jobb rapiert. Aztán összeeresztettem a barlangi medvével. Rápuskáztam (mentalistával vagyok, de lehet nem sokáig, mert nem érzem, hogy ez a karakter most mi), utána próbáltam valami elmetrükköt a maci ellen, de magasról tett rá, két ütéssel elintézett. Másodjára már az Arany-völgyben összeszedett elf varázslóval párban mentem, akkor el tudtuk intézni. Ami nem tetszett, hogy elvileg agyoncsapta az elfet a medve, de miután én túléltem, feltápászkodott az elf is. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.05.28. 08:18:04
Jól látod, precízebben lehet játszani. :) Elég jól lehet tervezgetni turn based módban. Ezt az RTwP módban nem igen lehetett, mert nem volt rá elég időd/láttad át annyi idő alatt. Veteránt azért kezdtem, mert úgy terveztem, hogy mivel nem sietek sehova nyomatom azon. Mondjuk lehet bukni simán, pl. a Giant Cave Grub beborított párszor. :)
Gondolom kevesebb csatát buksz/kell újra kezdened mi? Precízebben tudod irányítani a csapatot... ez a gyanúm szerk.: én normálon tolom, mert nem vagyok a műfajhoz szokva és azért szeretnék haladni is:) Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2019.05.27. 23:35:07
"Turn based combat jól meg fogja nyújtani a játékidőt már most látom, nyeheh" Először én is azt hittem, de nem lesz olyan durva. Tudod a harcot gyorsítani. Én veteránon gyorsabban haladok, mint elsőre gondoltam a körökre osztott harc miatt.
Pont most jelentkezem kritikával. Ugye Baldurs Gate 1-2-höz szokott szemmel vizslatom. Az újítások tényleg sokat raknak hozzá, kicsit olyan mint egy fantasy regény, vagy inkább lapozgatós könyv. De viszont a térképek, amiken idáig keresztülmentem (Arany-völgy faluban dekkolok) kicsik, maga a falu is nagyon szimbolikus, nincs kidolgozva, kevés ember lézeng mindenfelé, szóval nincs meg az atmoszféra, ami kellene nekem.
Aki végigtolta már, attól kérdem, hogy ez végig így lesz? Kis térképek, városok kidolgozatlanok, stb. ?
még csak félorát toltam de igényes munka, magyaritás is
Élő,lélegző világ...a történetmesélés élvezetes, jó iparos munka :-D
Nagyon durva. Idáig nem játszottam vele, és már nem is reméltem, de ez most visszaröppent a Baldur's Gate-es időkbe, mikor annak is nagy nehezen elkészült a magyarítása, és végigtolhattam. Fú, imádni fogom. :) Ez az élet, látjátok! Fenébe a kocsikkal, a nőkkel, a kábszerrel! Csinálhatok valami fasza paplovag karaktert, vagy esetleg varázslót, nem is tudom melyiket, huh. :D
Én tesztelgetem a fordítást. Profi munka, eddig egy hibát adtam le, de arra meg azt mondta az oldal, hogy nem adtam le hibát. Majd ma meglesem megint. Lassan, nagyon lassan haladok a játékkal, eddig nem találtam csak a fentebb említett elírást. Viszont sajna gyorsabban nem fogk haladni, mert a szememmel közben bajok lettek, lehet műtét, etc... 20-30 perceknél nem tudok többet monitornál ülni... mindegy is. A kérdés, hogy meddig lehet küldeni a hiákat nektek? Üdv
isis, ha jelentkezel náluk, kapsz egy kódot, ami után települ, de most még van jelentési kötelezettséged, ami nem tűnik lehetetlen vállalásnak (ha hibát találsz, szólsz).
Nézd, aki izometrikus rpg-kel játsztik, annak nem a grafika a fő szempont. Javaslom, hogy torrentezd le és nézd meg, hogy mennyire jön be. Ha nem: kuka. Ha pedig bejön, akkor megveszed és játszol vele. Ui: Ha megveszed, akkor érdemes a definitive edition-t megvenni, mert most alig van különbség a hero és a definitve között. Utoljára szerkesztette: fluency, 2019.03.31. 07:49:03