az lehet, de az olyan sikerjátékoknak, mint a GTA vagy az Assassin's Creed is szüksége van erős történetre, karakteres szereplőkre.. abban meg az RPG-k többnyire verik a mezőnyt..
és speciel az eladott Witcher 3 részek több mint a felét is a konzolok adják, bár tény, h ps-en jobban fogyott, mint xbox-on..
meg most, hogy normális módon billentyű+egér kombatibilis lesz az xbox one, számos RPG könnyebben játszható lesz konzolon is..
nem is értem, h eddig miért nem erőltették a dolgot MS-ék, biztos rajtam kívül még elég sokan azért kerülték a konzolokat, mert nem fekszik a kontrolleres irányítás.. ha most benyögnének egy RDR2 egér + bill támogatást, már lehet elcsábulnék, pedig eddig fontolóra se vettem...
Majd ha átlag dolgozók lesztek kis országunkban, akkor kvára nem érdekel majd az AAA vagy hogy ki, mikor, mit hoz ki:D..csak tudj játszani valamivel egy órát
Nem tudom, hogy miért kell idézőjeleznek a megvenni szót. Biztos valami internetes szleng vagy értelmezés amiről én nem tudok. Na mindegy. A listát pedig elolvastam. Se a stúdiókról, nem a játékaikról nem hallottam még csak hírből sem és kis keresgélés után egyik sem tűnik olyan hű de nagy dolognak vagy sikernek. És akkor azok lennének a jövőbeli húzónevek? Na ne vicceljünk már.
Nem csak olyanokat "vesznek" meg. Az eurogamer-en megjelent egy cikk erről. Érdemes átolvasni, nem hosszú: link Alul vannak a stúdiók nevei, akiket "megvettek". Érdekes kis lista. Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.11.11. 14:04:02
Ez mind nagyon szép de akkor miért olyan stúdiókat vesznek meg mint az Obsidiand és az inXile? Az RPG-k manapság nagyon rétegjátékok PC-n. Konzolon pedig szinte nem is léteznek. Azzal nem lehet nagyot durrantani sem most, sem majd 2020-ban. Húzónévnek egy új konzol mellé pedig pláne nem alkalmasak.
Az MS 2020 körül, a következő generáció színre lépésekor két konzolt akar kihozni, amiből az egyik tisztán a cloud-alapú, stream-elhető játékok felé lesz nyitva. Ehhez pedig mindenféle exkluzív cím kell nekik. A PC-s tábort ez annyiban érinti, hogy Win10-re a saját Store-jukban árulhatják majd ugyanezeket a címeket, hiszen a kompatibilitás megoldott lesz. Ehhez viszont brand-ek kellenek nekik, olyan bejáratott címek, amik PC-n már bizonyítottak. És nem mellesleg ezzel a kalózkodás méregfogát is kihúzzák, hiszen a stream játékokat nem nagyon lehet feltörni és ellopni.
Az a baj, hogy az a tábor annyira kicsi, hogy hiába sikerült jóra a Deadfire, pénzügyileg bukta volt. Ugyanúgy ahogyan az első rész és a Tyranny is. Az ilyen dolog még elmegy amikor Kickstarteren és más helyeken szeded össze a pénzt de amikor már egy Microsoft-nak kell nyereséget termelni akkor már nagyon nem oké. Nyilván ha megtalálják a megtalálják a megfelelő egyensúlyt ebben, azaz mennyit érdemes egy ilyen játékba fektetni, hogy nyereség is legyen akkor mehet a dolog. Viszont ez tényleg nem most lesz hanem néhány év múlva. Viszont további aggódásra okot Chris Avellone korábbi beszámolója néhány hónappal ezelőttről. Nagyon nem festett pozitív képet az Obsidian felső vezetéséről és, hogy milyen irányvonalon akarnak tovább menni.
Lionhead Studios-t ( Fable, Black&White) feloszlatta a Microsoft. Szerintem más a helyzet most, mint pár éve. A Microsoft rájött, hogy nem vehetik fel a versenyt a Sony-val játékok terén. Addig tököltek (vagy egyszerűen csak hanyagok voltak), amíg a Sony szépen fokozatosan tolta ki a jobbnál jobb ekszkluzív címeket szépen behúzva ezzel egy csomó vevőt. Most meg ráböbbentek, hogy játékok nélkül baxhatják, ezért szélesítik a palettát. Ezt speciel jól csinálják, mert most játékosokra és előfizetőkre van szükségülk. Ha nem hülyék, akkor tudják, hogy ez egy hosszabb folyamat. Nem 1-2 év mire visszakapaszkodnak a Sony mellé. Az Obsidian jó RPG-ket készít és ha valakik, akkor a szerepjátékosok tábora az nagyrészt biztos vevő. Nem nagy (több milliós) tábor ugyan, de biztos vevők és ha valami jó, akkor azt ingyen is reklámozzák. :)
Pedig sajnos valószínűleg ez a Microsoft célja. Hosszú ideje csak kullog a többiek után és most így akarja beérni őket vagy egyáltalán játékban maradni az AAA piacon. Olyan pedig, hogy cég szellemiség már nem létezik. Mindent a shareholderek (akik ugyebár nem gamekerek hanem öltönyös üzletemberek) mondanak meg és ha az nem tetszik akkor kívül tágasabb. És ha ők az általan már említett PC irányvonalat akarják akkor az lesz. Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2018.11.11. 10:02:25
Abba reménykedek a cég szellemisége nem olyan mint az EA szellemisége. Igen ez csak reménykedés. Nem tudom a microfos nyírt ki cégeket mint az EA. Vagy sem. De érdekes cégeket vásárolt fel mert a wateland alkotói is beálltak. Ez azért reményre ad okot. Ezek a cégek mint az Obsidian megg az Inxile ha jól írom, nem véletlenül menekültek az adakozós játékgyártásba csak az nem tudja érdemben fedezni a kiadásokat. Gondolom ha alá írták a microfossal a szerződést az garanciákat tartalmazz számukra. Ezek az emberek értékeket teremtenek a játékgyártásban, nem tömegterméket mint az AAA piac. Utoljára szerkesztette: Although, 2018.11.11. 09:54:52
Nem tudom, hogy hogyan jön ide Bill Gates. Már hosszú ideje nem ő a Microsoft CEO-ja. Ráadásul abban a pozícióban nem azzal foglalkozik valaki, hogy húsz emlettel lejjebb mennyire PC vagy nem játékot csinálnak. Van fontosabb dolga is.
Szerződéstől függ. Az obsidian nincs olyan helyzetben mint a Bio volt a DA:O után. Nekik nem volt menekülés az EA a piszi világ zászlóshajója a pc játékok világában nem partner, amit megvesz azt kell tolja az összes buzulással, polkorrektséggel, az csoda egyáltalán egy ideig még a DA3-nál is legalább megmaradt a sztori. Mára már csak egy kiüresedett cég maradt amivel nem fognak maradandót alkotni. Tudjuk mindig a kis cégek alkotnak a nagyok csak gyártanak. Legfeljebb eltérő színvonalon lásd Beth vagy EABio. Ha a microfos vezetésének van esze nem döntenek semmibe Timék nélkül.
Ez érdekes lesz. Kíváncsi vagyok mi sül ki belőle. A gameindustry-s cikkbe van egy remény/aggodalomra okot adó bekezdés:"I don't want to seem like we're going out to fill a quota. It's not about filling a spreadsheet by any means. We will, however, have an interest in studios right now that fit this criteria of 50 to 100 people, who are making games on a two to three year cadence, and have content that we think will be of interest to our Game Pass subscribers. That means content that is a little different to what our big AAA franchises can deliver." Remény azért, mert talán hagyják őket azt csinálni, amihez a legjobban értenek és tisztában vannak vele, hogy ők nem AAA-s címeket készítenek. Aggodalomra azért, mert a 2-3 éves ciklusokat tartani nem egyszerű. Elég csak a most megjelenő játékokra és a bugokra gondolni... Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.11.11. 09:43:37
Oké 4:30-nál van pár mondat ami arra utal talán nem jutnak a Bio sorsára. A Microfos nem hülye akkor nem teszik tönkre. Ráadásul alapító Bill Gatesről lehet tudni ő nem része annak a piszi világnak az EA igen. Legalábbis reménykedek még amíg az ellenkezője ki nem derül. :)
Obsidian oldaról.
Az XBOX exclusive azt jelenti gondolom mellette pcre is megjelenik. Gondolom. Meglátjuk. Különösen Josh véleményére voltam kíváncsi. Bízzunk benne nem olyan szerződést írtak alá mint a Bio az EA-val. A többit meglátjuk. Utoljára szerkesztette: Although, 2018.11.11. 09:33:31
Végül úgy lett ahogyan azt előre tudni lehetett: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-11-10-microsoft-to-acquire-rpg-specialists-obsidian-entertainment-and-inxile
Most mindenki örülhet vagy szomorkodhat belátása szerint.
az EA már a Mass Effect 1 idejében is pénzéhes féreg volt...
lásd Simcity és Sims sorozat, az évente érkező sportjátékok (FIFA, NFL, NBA, stb), a hullámzó minőségű NFS-ek..
a lootbox, dlc és egyéb fizetős tartalom meg csak bővítette a lehetőségeiket a lehúzásra..
persze nem ők az egyetlenek, az Ubisoft-nak hasonlóan "jó" híre van..
az MS tán annyiban jobb lehet náluk, hogy nem csak a játékkiadásból él a cég, és tán így hosszabb lehet a póráz
Elvi szinten igazad lehetne, de erre meg az obsidian nem alkalmas. A Sony az olyan first party fejlesztők miatt húzott el, mint a naughty dog pl. Az obsidian tipikusan inkább a kicsit bugos, kicsit janky, de sztoriban és történetírásban csillagos ötös rpg-ket szokott gyártani. Belőlük nem lesz naughty dog szuper grafikával és langymeleg játékmechanikával. Igazából hirtelen nem is tudnék okot mondani, hogy én befektetőként miért venném meg az obsidiant. Nagyon szeretem a játékaikat, szerintem az egyik legjobb stúdió a mai játékpiacon, de ha pénzt kéne invesztáljak, akkor inkább adnék az EA sports részlegének ...
Az EA lehet gyökér, de az egyik legsikeresebb játékkiadó a piacon. Minapi hír, hogy az EA és az Activision együtt 79 milliárd dollárral növelték a tavalyi bevételüket csak a mikrotranzakcióknak köszönhetően. Ez nem a teljes bevételük, ez csak a tavalyi növekmény ... Szeretne a MS ilyen sikeres játékkiadó lenni.
Sajnos a játékosok a hibásak, mert megveszik azt a sok szart, amit kiadnak. Ha nem vennék meg minden évben milliók az új fifat, maddent stb, hanem mondjuk fallout new vegast vették volna meg annyian vagy a PoE-t, akkor az EA is olyat gyártana és nem tucatsportjátékot.
Hát nem tudom srácok, de ettől az MS -es hírtől először engem is kivert a hideg, de aztán jobban belegondolva lehet nem is lesz olyan rossz. Az MS-nek most olyan játékokra van szüksége, amik a jó hírét keltik és sikeresek. Nem feltétlenül hatalmas, pénzügyileg sikeres játékokra gondolok, hanem olyanokra, amiért megéri az Ő platformukat használni. Mert az tény, hogy a Sony qrvára elhúzott tőlük a játékfelhozatalt tekintve. Ebben segíthet nekik az Obsidian, akik köztudottan Jó játékokat tudnak készíteni. Bár az igazi kérdés az az, hogy hagyják-e őket azt csinálni, amihez jól értenek vagy majd jönnek a hülye megkötések az MS-től is...
Mert az EA gyökér... az ms nem az ha az léenne már rég nem lenne se single gears of war se halo, se forza se semmi.
1.3 millió körül adtak el az egyből összesen. Ami csak akkor sok, ha nézzük, hogy mennyire rétegjátékról van szó. Ebben azt hiszem már a konzolos értékesítések is benne vannak (abból nem volt sok). A sok leértékelést, akciót figyelembe véve, meg hogy hány éves a játék, ez nem olyan nagy szám szerintem.
amúgy nem tudja valaki, hogy a fiatalok körében is népszerűek ezek az izometrikus szépen rajzolt klasszikus fantasyk vagy csak a régi gamerek között ment nagyot?
Nem is pc-ről beszélek ... Én is kételkedtem, de látod, az EA is azt csinálja az Anthemmel.
Erre valóban kb 0.1% az esély. Valószínűbb, hogy Anthem-klón vagy valami mmo lesz, amire a MS gondol. Miután az tízszer annyi pénzt csinál, mint bármi, amit az Obsidian csinált eddig. Ami szomorú, de ez van, ez kell az embereknek úgy látszik. Még egy Destiny klón.
Ezt az IP-s dolgot nem is tudtam. Tehát a saját cégétől licenszeli az Obsidian az IP-t. Nem rossz. Az a baj, hogy jól, hangzik, hogy az MS majd pénzel tömi őket, de példák jem azt mutatják, hogy emellé még oreatuv szabadságot is kapnak (nem csak MS-nél). Legalábbis kétlem, hogy az MS azért veszi meg őket, hogy a Pillars of Eternity 3hoz már ne közönségi finanszírozás keljen :D Persze van esély (0,1%), hogy az MS pénzt ad és csináljanak szabadon egy AAA RPG-t.
Egyelőre még nem vette meg. De akkora a hallgatás a dologról, hogy nyilván nemcsak pletyka, hanem van valami a háttérben. Mondjuk nem igazán értem a MS-ot, az Obsidian nem közönségjátékokat csinál, mindig is rétegjátékokat csináltak, abban jók. Ha pénzt akarnak nyomtatni, akkor arra valami "games as services" online battle-royale vagy mmo stúdiót kellett volna megvenni. Csinálni egy Destiny-klónt, mint most a BW vagy egy battle royale játékot, pl. mint az új CoD-ban, esetleg egy mmo-t vagy overwatch-klónt.
Amennyire tudom, Feargus kimentette az IP-ket egy saját kis cégbe, tehát ha eladják a fejük fölül a céget a MS-nak a tulajdonosok (Ferg csak a CEO, nyilván van tulajdonrésze is, de nem többségi), akkor sincs veszve a PoE IP pl. Ezt ők egyszer már a Black Isle-lal átélték ...
A tesztelés mikor kezdődik? Én jelentkeztem, de nem kaptam még semmit. Várok türelemmel :D
tegnap pont tudtam szerezni egy Hero editiont.hihetetlen,h le lett fordítva...mi munka... milliárdos lennék,már biztos nyitottam volna egy fordító studiót,az összes profi fordítónak nagy lóvéért...nem sajnálnám elképesztő energia és munka...üdv.
Igazad van, nyilván az fordít játékot, akit érdekel is. Remélem lesz jelentkező a második részre is. Bár egyszerűen elképesztő a szövegmennyiség, amit fordítani kellene.
nem feltétlen lenne értelme párhuzamosan fordítani a kettőt.. aki végigvitte az egyet angolul, az a kettővel is boldogul, aki meg nem tud angolul, az meg úgy is az 1. rész fordítására vár..
ha lenne is egy 2. csapat, inkább segítsen be az elsőnek, hogy minél hamarabb kész legyenek, és amíg a nép az elsővel játszik magyarul, addig lehet fordítgatni a 2. részt..
de szerintem aki fordító, és érdekli is a játék (nem csak gyakorlásnak fordít, tök mindegy, mit adnak elé), az előbb úgy is végigtolja a játékot, hülye lenne elspoilerezni a sztorit a nyelvi fájlokból.. kivétel persze lehet, de kétlem, hogy túl sok lenne ilyen jelentkező..
szvsz ha lesz is csoport, aki nekiáll, az nem mostanában fogja elkezdeni, mikor épp csak kijött, hanem majd csak hónapok múlva..
67%-on állnak, szoktam nézni. Azért az nem rossz, mert januárban még csak 52%-on voltak. Reméljük idén kész lesz. A legjobb az lenne, ha egy másik elhivatott csapat meg nekiállna a 2-nek. Bár elhivatottabb csapat a morrohun társaságnál nem hiszem hogy nagyon van a fordítók között. Nem megsértve másokat, mert pl. az Ardea és csapata által fordított Divinity Original Sins is komoly munka volt. Igazából csak megemelni tudom előttük is a kalapom.
A lektorálás azt jelenti, hogy készen van, már csak polírozzák? Megvan a gamma, de soha nem jutottam el még oda, hogy újra nekifussak. Elsőre megfeküdte a gyomromat az angolja...
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem. Tegnap még rendesen működött a program, de most reggel amikor be akartam tölteni a legfrissebb mentett állást, a betöltés után eltűnt az egész partim. A portréik nem látszanak, sőt a karakterlapon névként is az szerepel, hogy placeholder.txt. Gondoltam az a mentett állás oda, úgyhogy betöltök egy régebbit (hála istennek sokszor mentek, több save-re) de minden egyes mentésnél ezt csinálja. Steam fórumán nézelődtem, (meg máshol a neten is), de nem találtam megoldást, sőt másoknál a probléma sem merült fel. Szintén steamen validáltam a játék fájljait, de az nem oldotta meg a problémát. Ha esetleg van valami ötletetek a megoldásra osszátok meg, nem szeretnék közel 40 órányi játékot a kukába dobni. Előre is köszönöm.
Közben ezt találtam ( https://forums.obsidian.net/topic/77945-bug-party-is-gone/ ) nekem szinte ugyanez a problémám, bár én a karaktereket sem látom. Utoljára szerkesztette: dudusrac, 2017.07.20. 08:26:37
PoE 2 gameplay, ha valaki lemaradt volna :) Ahogy néztem az 1 magyarítása is elég jól halad. :)
Öröm hír: A Fig-en van egy Slacker Backer dolog, azaz még mindig lehet támogatni a játékot (bár a számláló nem mutatja), viszont most jött a mail: megvan a 4,5M$, azaz bekerül a Ship Crew dolog :) 2 cél maradt: 4,75M: Tengeri szörnyek és horgászat/halászat 5M: Ydwin, teljesértékű társ lesz A Slacker Backer 60 napos, tehát még 54 nap van erre a két célra. Hajrá! :)
Haha páran rápörögtek a 4.75 millás célra. Sea Monsters and Fishing. :)
"Fye, you're itching for the kindling touch of your sister, ye coxfither."
érdekes dolog ez a crowdfunding, ha bárki azt mondja kétezer előtt, hogy ez egy valós finanszírozási forma lesz, kinevetem :) azért elég mese szerű az, hogy az Obsidian seggét a rajongók mentették meg és ők ezért nagyon hálásak. :)