Én sem tolom a wowot, GW2-vel játszom. Az elég jó, most jön hozzá content patch, foglalkoznak velem (még). A wowot nem csak 12 évesek játszák, és nem mindenki megszokásból. Ha úgy lenne én is wowoznék. MO-i viszonylatban csak megszokásból havidíjat fizetni luxus. Nagyon sokan élvezik. Ha megnézed, jelenleg egyetlen MMO sem rendelkezik "player megtartó" endgame-el. A GW2 sem. Az összes utóbbi idõben megjelent MMO az endgame minõségén/hiányán bukott el. A wowban még mindig érvényes az a sok évvel ezelõtti mondat, hogy a játék max szinten kezdõdik. Ez egyik MMO-ról se mondható el a wowon kívül. Valahogy a blizzardon kívül egyik MMO fejlesztõ sem tud olyan endgame-et belepakolni a játékába ami hosszabb idõre leköti a játékosokat. A GW2 nagyon jó játék, a headstart óta tolom de majdnem mindenem megvan, ami nincs azt meg tudnám venni AH-ban (TP). Szóval ki van pörgetve a tartalom, de most jön hozzá ugye a content patch. Ha ilyen ütemben jön a tartalom, nem lesz gond. De endgame nélküli MMO-t fõzni a mai piacon veszélyes móka.
Az emlékek megszépítik a dolgokat. Miért volt jobb régen? Az összetartóbb közösség miatt, ez ok. De más? Jó volt hetekig/hónapokig fire rez geart farmolni? Jobb volt telespammelni a chat-et hogy LFG ez meg az? Most aki casual az mehet LFR-re, aki hc az meg mehet hc raidekre. Nem kötelezõ LFR-ezni, de van lehetõség. Vagy jobb volt egy talent-el menni váltás nélkül? vagy mi volt régen a jobb? Nem jó szöveg az hogy szét van nerfelve. Lehet ott menni hc raidbe is, amit garantáltan nem versz végig 1.5 óra alatt.
„Az emlékek megszépítik a dolgokat. Miért volt jobb régen? Az összetartóbb közösség miatt, ez ok. De más? Jó volt hetekig/hónapokig tûzellenálló felszerelést kiszedni? Jobb volt teleírkálni a csevegõt hogy csapatot keresek ez meg az? Most aki alkalmi az mehet fosztogatáskeresõre, aki keménymag az meg mehet keménymag fosztogatásra. Nem kötelezõ fosztogatáskeresõzni, de van lehetõség. Vagy jobb volt egy tehetséggel menni váltás nélkül? vagy mi volt régen a jobb? Nem jó szöveg az hogy szét van gyengítve. Lehet ott menni keménymag fosztogatásra is, amit garantáltan nem versz végig 1.5 óra alatt.”
A WoW szerintem rohat únalmas egyszerre csak 1 ellenfelet lehet támadni milyen baromság már ez, az a szar még hogy rengeteg játék másolta ezt,hogy csak 1 et lehet ütni,és 1 ütés nek bekel töltenije,hogy mehesen a második.Monoton szar -.- a Metin is jóbb ennél mert abban eltalálsz minden mobot,aki a közeledben van.
Hát te kajak fogyatékos vagy... a METIN 2 a pc-s világ legnagyobb hulladéka Ember nem játszik azzal a szennyel.. még véletlen se hasonlítanám a wow-hoz ..
Én a top 100-ban benne vagyok,és ott hagytam abba egyébként a harcrendszerére gondoltam nem a játékra magára.Egyébként eltérve a tárgytól szerintem a Far Cry 3 lesz az év játéka az olyan mértékben brutálisan néz ki,hogy beszarás ><
Amennyiben az egész trilógiát nézem, nem csak az év, vagy évtized játéka, hanem a valaha készített legjobb játék(sorozat) a Mass Effect. Második szorosan mögötte az AC sorozat. Persze csak a szerény véleményem szerint :) Nekem a Max Payne 3 is bejött, de nem mondanám év játékának, pedig a régiek abszolút azok voltak. Talán csak a dark-os hangulat hiányzott, mert hiába próbálkoztak, egy kopasz, kigyúrt, hawaii inges fazon nem éppen film-noir figura :) Szóval eddig Mass Effect 3, de még az AC3 beleszólhat.
Nem film-noire...te el vagy tévedve, modern film-noire-nak tökéletesen passzolt.
nem kötekedésbõl, de a stílus pontos neve: neo-noir. míg MP1-2 határozottan benne voltak, harmadik rész már kicsit felcserélt pár elemet, de szerintem így is bõven belefér. (persze errõl lehet vitatkozni, fõleg mert neo-noir sem éppen egy túl pontosan behatárolt stílus)
Le a kalappal az Elder Scrolls fejlesztõi elõtt. Fantasztikusan megalkotott, részletes világ, hatalmas játéktér, gyönyörû grafika és nagyszerû hangulat. Tényleg elképesztõ dolgot alkottak a srácok. Azonban számomra a legfontosabb egy RPG-ben a jó sztori és az érdekes, szerethetõ, netán gyûlölhetõ karakterek és szerintem(!) ez a része gyenge az Elder Scrolls játékoknak. Emiatt sajnos nem tud a sorozat kedvencemmé válni, annak ellenére, h emelem kalapomat a fejlesztõk elõtt.
Witcherekhez képest a ME a fasorban sincsen szerintem, de hát ugye kinek mi.
Én pont ellentétesen gondolom, de hát ugye kinek mi. Vagyis hát Witcher se rossz játék, sõt, de a Mass Effect (hadd idézzem magam ME3 fórumából):
"Nekem a Mass Effect trilógia a kedvenc játéksorozatom és nagyon úgy tûnik, h sokáig az is marad. Nem tökéletes, van bõven hibája, de annyira fantasztikus az egész sorozat mindenestõl, h meg tudom bocsájtani neki. Még egész biztos, h nagyon-nagyon sokszor végig fogom játszani."
Persze mindenkinek más az ízlése és ez így szép és jó. Witcher-nek is meg vannak a maga szépségei, erõsségei és megértem, h egyeseknek jobban bejön.
A The Elder Scrolls világa hasonlít legjóbban a való élethez szerintem mert lehet hogy nincs története,de a szabadság hogy semmivel nem kell foglalkoznod semmi nem fontos,azt csinálsz amit akarsz.És szerethetõ meg utálando karakterek,csak küldetések között vannak de aztán lehet,hogy nem is találkozunk velük.El lehet dönteni hogy valakivel jóban leszünk,vagy haragban a döntéseink alapján.
Az egyetlen említésre méltó single player FPS idén a Black Mesa Source, annak ellenére, hogy egy mod. A többi nem más, mint konzolbébiknek való lövölde regenerálódó élettel, retardált AI-val, egygombos interakciókkal meg a többi casual baromsággal.
Ez esetben a Heavy Rain címû gamma lenne.Nem azért mert ilyen olyan szupper benne minden,pedig az,hanem azért mert emocionálisan és minden téren ez hatott rám a legjobban.Ha visszamennénk az idõben akkor meg a Fahrenheit lenne ez a game(a kiadás évében).Ezek után nagyon várom a beyond two souls-t.
Szerintem meg a legjobb AC az összes közül. Egy szaros magazin ne mondja már meg, hogy mit szeressek. :) De nálam eddig az év játéka továbbra is a GW2.
Ha már az AC3 szóba került, õszintén szólva nem értem mit esznek annyian rajta. Játszottam az elsõ két résszel, meg most a harmadikba is belenéztem kb 2 órára, de azt hiszem elég is volt. Harcrendszer 5 év alatt semmit nem változott, védekezés counter, védekezés counter. Ja, meg néha disarm. Tipikus konzoljáték, megnyomsz egy gombot és nyertél, semmi tudás vagy ügyesség nem kell hozzá. De nem csak a harccal van baj, hanem alapvetõen az egész játékmenetben semmi innovatív nincs, mindezt már láttuk sokszor csak más köntösben. Most nem csak épületeken kell ugrálni hanem fákon is? Hatalmas újítás..GOTY! Irányítás borzasztó(még mindig), optimalizáció nulla a több éves grafika szint ellenére. Engem az 5 percenkénti átvezetõ animációk is rohadtul irritáltak...most komolyan filmnek készült ez vagy játéknak?
Az látszik, hogy rohadt sok munkát fektettek bele, ezért nem mondom ótvarfosnak, de ha a játékmenetet nézem átlagostól nem jobb és semmivel sem kiemelkedõbb, mint az elõzõ részeké. Számomra érthetetlen, hogy évrõl évre kiadják ugyanazt és a bólogató tömeg meg bekajálja, ugyanúgy mint a CoD-ot.
Hát ha egyszer élvezetes, akkor jóhogy bekajálják.
Én meg magamban. :) Mert ez az én véleményem volt, nem egy magaziné.
vrtg: Fejlõdött azért elég szépen a harcrendszer is, igaz nem kell túl sok mindent csinálni, de látványos a harc és szórakoztató. AC-kban pedig mindig is a story számított, és nem az, hogy milyen nehezen és cselesen ölöm meg a katonákat. Ez már az elsõ résztõl kezdve látszódott. Különösen várom az átvezetõket, mert rohadt jók. A mondanivaló is a legjobb ami lehet, mert az ufó téma az sokakat érdekel, hogy van-e más is a földön kívül. Viszont bemutatja a történelmünket elég hitelesen, tanulni is lehet belõle. :)
Na meg a MEGVALÓSÍTÁS és az ANIMÁCIÓK, azok ebbe na játékban a legjobbak. Nem láttam még játékot, ami ilyen hangulatosan és korhûen mutatja be a korokat.
Tehát az AC3 igen is kiemelkedõ, vannak bugok, de azok javíthatóak. Én ilyen minõségû játékra vágyok már évek óta. A Revelations az ami nem mutatott igazi újat, inkább rókabõrnek tûnt. De ez fantasztikus. Pl. Dishonored nekem azért nem jött be, mert elég uncsi volt a story, semmit se tudott felmutatni, ott a harc és a lehetõségek voltak a jók, de ennyi. Azért hoztam fel ezt a játékot, mert ott a harc volt a fontos.
Értem én, hogy a sztori számít, de most õszintén egy játékkal elsõsorban azért játszunk mert jó a története? A tetrissel vagy a super marióval is ezért játszottunk anno? (még ma is) Kell a jó sztori nem vitás, de ne ez legyen már az elsõdleges. A játékmenet legyen változatos, izgalmas, kihívással teli és ha ez megvan, és e mellé kerítünk egy jó történetet akkor az csillagos ötös. Ha csak simán jó történet kell akkor fogok egy könyvet és leülök olvasni.
Sokkal hasznosabb, ha leírod azt, hogy mi nem igaz, vagy mi nem úgy van, ahogy a játékban bemutatják, mint hogy "baráti jótanácsokat" osztasz itt nekem.
A játék szép, a mozgások jók, de ennyi. Nálam pár óra után uninstall lett. Alapból semmi kihívás nincs benne, még ha akarsz is, nehéz meghalni. Jó, ha valamit 100 százalékra akasz syncelni, akkor nem könnyû, de ott meg olyan realitástól elrugaszkodott feladatok vannak. A Dishonored például jobban megoldotta a játékmechanikát. Ott magas fokozaton tényleg úgy kellett viselkedni, mint egy fejvadász, mert két golyótól feküdtél. Itt ha bekapsz hatot, akkor is vígan nekivágsz a függõleges falaknak, és pár pillanat múlva ismét maxon az életerõ. Engem az is zavart, hogy nem számított, ha megöltem bárkit, bárhol, az élet ugyanúgy ment tovább. Egy középkori, kora újkori nagyvárosban még el lehet hinni, hogy teljesen el lehet vegyülni, de hogy a XIX. századi Amerikában semmi komoly következménye nem volt a tetteimnek, akkor sem, ha a piac közepén öltem meg valakit . . . na neeee. Szóval azért nem annyira nagy szám. Az AC2az egyik kedvencem, de azóta sok minden nem történt. Jó-jó a játék, de azért ne túlozz.
Ja, majd itt összehasonlító tanulmányt fogok neked írni kommentben, mi? Körülbelül annyira pontos történelmileg a játék, mint egy átlag hollywoodi akciófilm. Vannak épületek, amik a játék idejében még nem álltak, a sztori 100% kamu, pl Machiavelli és a Borgiák közti ellenségeskedés erõsen eltúlzott. Az a játék egy szórakoztatóipari termék, úgy is illene kezelni.
Egyébként az év végi értékelés eléggé torzít. Az év elején megjelent játékokat már unjuk, de az év végén megjelenteket csak 2013-ban kezdjük majd megunni. Egyébként szerintem a 2012-es játékok között nem lesz olyan, amire 3 év múlva is sokan visszatérnek majd.
Na ez már sokkal jobban megállja a helyét, mint az elsõ reakciód. Tanulmányt nem várok el, de egy blogposzt nem jönne rosszul.
Nos: Nem túlzok, ez az én véleményem, nekem nagyon bejött.
Ha 100%-ra akarod a feladatokat teljesíteni, akkor van kihívás is. Nem kell mindennek bitang nehéznek lenni, hogy szórakoztató legyen.
Én minden percét élvezem az AC3-nak. Engem szórakoztat. Szép a grafika, egyéniek a karakterek, izgalmas a sztori, a harc meg addig érdekel, míg megcsodálom a már-már mûvészi animációkat, kivégzéseket.
Nagy a terület, van bõven mit csinálni, vannak bõven mellékküldetések. Sandbox-tól ennél többet nem is várhat az ember.
Nem vagyok szakértõje a témának, csak mikor a játék kapcsán utánanéztem az idõszaknak és az embereknek, azt láttam, hogy a játék fõ sztorijának alig-alig van alapja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cesare_Borgia
Machiavelli egészen elismerõen nyilatkozott róla, bár kritizálta is, de nem volt vérre menõ ellentét.
Leonardo Da Vinci konkrétan jó barátja volt Cesare Borgiának.
A még nem létezõ épület az elsõ részben volt, ha jól emlékszem Jeruzsálemben.
Azt mondjátok meg, hogy érdemes a köztes részekkel foglalkozni? Gondoltam "gyorsan" bepótlom a lemaradást a harmadik full rész elõtt, de hát nem jutott rá idõm. AC2t játszottam csak, a Brotherhoodba belekezdtem de nem jutottam messzire, meg mi van még, Relevations? Jók ezek a részek?
XCOM: Enemy Unknown? arra igen, fõleg ha egy-két idegesítõ dolgot (kretén kamerakezelés) kijavítanak.
"Engem az 5 percenkénti átvezetõ animációk is rohadtul irritáltak...most komolyan filmnek készült ez vagy játéknak?"
Na igen. Az elõzõ részekben meg tudták oldani, 62 ezer átvezetõ videó nélkül is, most meg minden bokornál 2 van. Az irányítással viszont nem tudom mi a probléma. 6 éve sírnak miatta, de azon kívül hogy "gamepaddal jobb" még semmi értelmes magyarázatot nem olvastam.
AC-vel kapcsolatban én is azt mondom sok mindenben nem kiemelkedõ. Szerintem sem játék (ahogy a legtöbb UBI termék már nem az). A történet az atmoszféra és a hangulat elviszi a hátán, abban az tényleg a csúcson van. Lehet is érezni, hogy ebbe hatalmas munkát fektettek és ez a része dicséretes (úgyhogy ez a része meg is menti). Ha tennének alá tényleg megfelelõ irányítást, és interakciókat, legalább egy pár gombos harcrendszert, ahol picit kéne csak figyelni, kreatív feladatokat, amiben netalántán picit gondolkodni is kéne, akkor ütne, mint az ipari áram.
Talán ez nem az AC egyedüli "hibája", hiszen belejátszik, amit fent is említettem. Az UBI jó pár éve áttért az extra egyszerû játékmenetre, a lehetõ legminimalistább irányításra és interakcióra, gyak a játék magától halad, kevés szerep jut a játékosnak, hogy terelgesse elõre az eseményeket.
Tudom, hogy sokan végletekben gondolkodnak. Ha nem tetszik az extra arcade akkor játssz kõ kemény szimulátorokkal vagy régi játékkal stb. Nem errõl van szó!
Na most ha év játéka akkor nálam egyenlõre az XCOM: Enemy Unknown a befutó.