Azért hasonlítom Kazakushoz, mert ahhoz hasonlóan 10 verzióból raksz össze neked tetsző verziót, de mivel csak 1x választasz és gyengébb hatásokból, ezért "ugyanaz" kicsiben.
Amilyen példát te leírtál, előfordulhat, de szerintem többször lesz olyan, hogy nem csak 1 hatás lesz megfelelő, vagy több körre előre gondolkodva jól használható. Már a manaköltségnél nagyobb érték miatt is hosszú távú előny lehet a dologból. Gondolj bele, olyan dolgokat is kihozhatsz pl. murlocokból, hogy poisont adsz nekik (megöl amit sebez), előre gondolkodva, ha várható pl. következő körös nagy lény/taunt stb. Skillcap igen magas lesz ezeknél is, de jól használva király lapok lesznek.
skilligényes lenne, ha nem 30 (ki nem számolom sry :D) % esélyed lenne, hogy feljön az, amire valóban szükséged van. Mert amikor aggro telefossa neked a boardot te meg lerakod és a Taunt helyett feljön, hogy +3 attack / stealth / Can't be targeted akkor kaján vigyorral rendelsz egy buplabrodeos pizzát.
Kazakus ennél azért valamivel irányíthatóbb, főleg amiatt, mert két részből rakod össze a spellt (és mert brann miatt az esetek 90%-ban nem egyet, hanem kettőt, így valamelyik szinte biztos jó lesz arra, amire szükséged van).
Azt meg nemigen értem, hogy amúgy miért hasonlítod Kazakushoz ("ezt kell elképzelni többszörösen kicsiben"). Kazakus Board clearre, summonra, gyakorlatilag fordításra lett kitalálva. Az Adapt sokkal inkább random lesz, mint kazakus, ezt nem én mondom, hanem a százalékok.
hát lehet hogy eddig egzakt ugyanilyenek nem voltak de akkor is mint új mechanika nem kicsit erős, ez a vicc jut róla eszembe:
Egy piroslámpás ház kapujára ez van kiírva: Spanyol módra: plusz 10% felár. Egy férfit érdekelni kezd a dolog, bemegy és spanyol módra kéri. Mikor vége az aktusnak, így szól a kurvához: - És hol van itt a Spanyol mód? Erre a nő feláll, az egyik kezét a magasba emeli, a másikat pedig csípőre teszi és így szól: - Ollé!
a kazakus is max akkor lehetne új mechanika ha legalább kettő darab lapnál megjelenne, így igazából csak egy új lap
nálam az új mechanika az a golden monkey, reno, cthun, ez a quest spellek féle dolgok
Gondolkodom ezen az Adapt mechanikán, és arra jutottam, hogy ez az eddigi legerősebb mechanika és lemossa a discovert is hatékonyság terén. Kazakus ugye megvan, hogy mennyire brutális? Na most ezt kell elképzelni többszörösen kicsiben, mármint többször egy meccsen. Miért jó a discover? Mert adott helyzetre reagálsz irányított randommal és skilligényes is. Kapsz egy lapot, amit valszeg csak következő körben, vagy jóval később használhatsz.
Na de az adapt? Csak 10 verzió van, szinte mind nagyon jó, ezek azok:
Liquid Membrane - Can't be targeted by spells or Hero Powers. Flaming Claws - "+3 Attack" Crackling Shield - Divine Shield Living Spores - Deathrattle: Summon two 1/1 Plants. Massive - Taunt. Lightning Speed - Windfury Unknown Card - +1 / +1 Unknown Card - +3 Health Unknown Card - Stealth Unknown Card - Destroy any minion damaged by this minion.
Ezek közül maximum egyet neveznék gyengének, a +1/+1-et a többi tök jó, a spellshield és a divine shield beteg, a windfury, stealth, +3 attack veszélyes. Nem csodálom, hogy ezt csak akkor lehetett betenni, amikor Brann rotál.
Na szóval az adapt esetében csak 10 verzió van, jóval kisebb a szórás, mint a legtöbb discover esetén. A discovernek legtöbbször nincs azonnal hatása (ha on curve tolod), ennek lesz. Rögtön. Mégpedig ahhoz alkalmazkodva, ahogy a board kinéz. Lehet mondani, hogy 3-ból csak egyet választhatsz, persze, de ha megnézzük az eddig bemutatott 2 Adaptos lapot, akkor lehet látni, hogy kb. mindig a manaköltsége fölé lövünk majd értékben, bármit választunk. Ezért mondom, hogy bitang erős lesz. A druid dínó eleve brutál, akármit adsz neki, annyira tökéletesen illik az 5-ös slotba, aztán majd turn 6-ban jöhet rá Warden és akkor komoly gond van :D A murlocfétises dínó meg azért kemény, mert bármilyen murloc deckbe egyszerűen játszani fogod, mert akkora azonnali buff a boardon lévő murlockoknak, adott esetben durvább, mint egy warleader, és a dínó halála után is megmarad az effect. nem csodálom, hogy a Conceal távozik :)
Szerintetek?
+ Ha jól megfigyeljük, nem véletlen, hogy charge és spell damage nincs a hatások között :D
++ A druid dínó egyébként easter egg is szerintem, nézzétek csak ezt az Eternal kártyát :D
2014 Hearthstone: Heroes of Warcraft - Senior Game Designer 2015 Hearthstone: Heroes of Warcraft - Lead Designer 2016 Hearthstone: Heroes of Warcraft - Game Director
----------------------------------------------- simán látszik a játék minőségén az, ahogy egyre feljebb kúszott a ranglétrán :D
Amúgy láttam itt is, hogy panasz érte az animáció minőségét a videóban... nem kell csodálkozni, idén már a kártykifosás éve van, 400 új kártyácska, pörgetni kell a boltot, nincs idő itten holmi animációcskákra. A nyári kiegnél már csak pizzaszeletekkel fogják elbábozni a sztorit bródék, télen meg jön a rádiójáték. A jövő évi terv az, hogy 5 kieg jön, csak pénzért lehet megvenni a paklikat (minimum 50-et egyszerre), a kártyákat ugyan nem kapod meg, de elmesélik miket kaptál volna.
Nem tudom, hogy ő dönt-e bármiben is, kétlem, hogy pl az ő döntése lett volna, hogy a discover kulcsszó vagy az adapt kerüljön-e be hamarabb. Szerintem ő csak a játék arca (hogy annak mennyire jó azt ne vitassuk...), annyi döntése lehet max, hogy aznap milyen pizzát rendeljenek a fejlesztőknek :)
Az hát, mit gondolsz, miért nem engedik nagyobb fejlesztések közelébe? Itt a F2P homokozóban olyan hűdenagy kárt nem tud okozni. Ellenben egy WoW/Overwatch/Diablo/StarCraft elcseszés jelentősen visszavetné a Blizzard rajongói bázisát. Azt meg senki nem akarja, igaz McFly? Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2017.02.28. 12:24:14
Ez a Jade sámán valami undorító. :) A hónapban nem játszottam, ma gondoltam, azért mégiscsak kéne legalább az R20 a hátlap miatt, jade paklim meg volt a sámánnal, de eddig csak 1-2 meccset játszottam vele. Ma R22-röl R15***-ig lose nélkül egyhuzamban, a végén egy Jade druid állított meg, én egyszerüen kifogytam a removalból, ö meg már 10/10-es jade-kat pakolgatott le, esélyem nem volt, viszont élvezetes meccs volt.
reno miatt nem :D kazakus az lényegében discover + reno de akár mondhatod arra is h "új"
Igen, ez az első, ami nekem sem tetszik. Simán csak narrálva van, eddig olyan klasszikus Disney éneklős aláfestéssel volt. Most ez elmaradt, zavaró is. Youtube-on és Redditen is feltűnt ez sokaknak. Úgy tűnik, Benbród elcseszi ezt a Blizzard játékot is. :( Előrendelői pakknál az 50 dolcsi az 50 euró lesz nálunk (16 000 Ft)? Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2017.02.28. 09:30:43
Valahol olvastam, hogy 23 legendary lesz, azaz csak 5 neutral legendary várható ebben a kiegben :D Abba még kalkulálj bele 2-3 használhatatlant azért :D
Amúgy az a kérdés, hogy ezek a quest legendások vajon a sok használhatatlan semlegesek egy része helyett jön vagy összességében növekedni fog a kiadásban a legendások száma. Gyanítom az utóbbi eset az igaz, és akkor passzol a kép, amit linkeltél :)
ebben a bemutatott 4 lapban már több az újdonság mint az előző kieg egészében, mindegy egyelőre számomra ígéretes, nyilván korai még bármit kijelenteni, az viszont tuti hogy az ilyen hosszabb meccsekre szabott mechanikák lófaszt érnek majd ha mellé megint kiadnak valami imba aggro szemetet ami már az első nap ellepi a rankedet
akkor a szokásos, régiek, wallet warriorok jól járnak, kezdők meg szopóroller, jaaaaa, csak a szokásos :)
Hoppá, az jutott még eszembe, hogy mi van akkor, ha lesz egy neutral legendary, aminek elég a paklidban lennie (mint Malkezár) és akkor játék kezdetekor kezdőkézbe bedobja adott class questjét. Így: 1. Továbbra is stimmel a 135 kártya a kiegben, a többiben is ilyen számok voltak, hogy 132, 134 stb, úgyhogy ez így jó. 2. Nem lesz Patches hatás, azaz nem megy el 1 hely a deckedből szinte ingyen, mivel ugye nem kerül be a quest lap. 3. A legfontosabb: egészen irreális lenne, ha minden classnak dupla legendaryt kéne gyártani, ez még inkább elmenne pay to winbe, talán ezt nem mernék meglépni.
Úgyhogy kisebb összeget rá mernék tenni, hogy ilyesmi lesz, hogy neutral legendary dob be questet, ha a deckedben van, így csak azt kell craftolni. (Talán mindenki meg is kaphatná ingyen)
A questnél kézbe kapod az 1 manás lapot rögtön a játék elején. Tipikus kontroll lap lesz (ha jól emlékszem páran ezt hiányolják), hiszen első körbe gyakran semmit sem játszanak a kontroll deckek. Most gyakorlatilag simán el tudom képzelni, hogy pl egy warrior quest (pl: gyűjts össze 30 shieldet vagy ölj le 15 ellenséges lényt, stb) gyakorlatilag akkor fog javarészt teljesülni, amikor a paklijának 80%-at már kijátszotta. Ezt a questet aggro tuti nem fogja játszani, és szerintem teljesen megérdemelt lesz, egy jó legendás lény a questért cserébe. A kérdés csak az, hogy lesz-e és fogják-e ha lesz, akkor fogják-e használni quest leszedő lapokat. Utoljára szerkesztette: Mephike, 2017.02.27. 23:56:39
Mindig a kezdőkézben lesznek a quest lapok, de lekeverhetőek. (Na most mondja valaki, hogy nem tudják befolyásolni azt, hogy milyen lapot húzol és mit topdeckelsz :DDD)
Azt meg, hogy egy deck csak egy questet használhat, nagyon könnyű megoldani: ezeknek mindig class legendary spelleknek kell lenniük, DE elvileg nem veszik el a slotokat a class legendektől, lásd Pyros. Így elvileg akkor minden classnak kell kapnia class legendet és quest legend spellt is...szinte látom már a play 7 pirate, és kapsz egy 10/10 charge kalózkapitányt warriorba :DDDD
A papnak ott a dragonfire potion, ami ha kimennek a sárkányok, még betegebb lap lesz. A volcano nem lesz játszva, ennél sokkal jobb megoldásai vannak és szerintem lesznek is a sáminak.
Az adapt jó, de nem szabada túltolni, mert akkor akkora rák lesz mint a discover.
Egyébként itt ez a volcano:15 dmg random minionokba...olyan egy mocskosul jó control lap lehetne pl a priestnek egy ilyen, hogy nem igaz...erre megkapja a shámán:D
persze így szépen hangzik, de gondolj már bele h fel kell venned a spellt (quest) ami az esetek nagy %-ban nem lesz a kezdő kézben és még ha az megvan kell kijátszanod majdnem a 30 lap egy harmadát h teljesüljön.
És igazából elnézve az első quest lapot blizz nem tanul pont az ilyenek miatt megy a sírás. Az ellenfeled nem tud beleszólni. nincs rá semmiféle counter, vagy közbeszólás a másik fél részéről. kiteszed és várod ,hogy meglegyen a 7 deathrattle. Nem lesz ez így jó.
Majd ebből is ilyen védhetetlen kombók lesznek én azt hiszem nem lesz itt csoda.
Az adapt mechanika cseszett erős. Majd meglátjátok. Vagy a manaköltséghez képest brutál statokat kapsz, vagy olyan fenyegetés lesz a lapodból, amit kb. azonnal le kell szedni, különben ingyen tradel, pl. windfury vagy divine shield esetén.
és most akkor márc 17-éig semmi új lap, onnantól kezdve spoilereznek :D jó várakozást
Nem kell pánikolni ,egyik sem lesz használva, mert túl lassúak :)
sőt ez a legendary quest móka sem igazán az ami tetszik persze ehhez látni kell majd a többit is, de elsőre a priest alapján értem miért nyugdíjazták szilvit
hát, ez az adapt mechanika nekem mocskosul nem tetszik
Van előrendelői hátlap? YASSS! Epéniszre fel, csupán 50 euró!
A handbuffpaladin. Míg mazochista kedvemben voltam és a hadbuffot nyomtam, gyakran volt, hogy turn 5ben feladták, mikor kiraktam a 4/4es dopplegangstert. Persze, a handbuffnak is vannak rossz körei, de alap esetben gyorsabban tolja felfele, mint a druid a jadeket.
Szép, színes, szagos lesz az új kieg. :) Tömören a lényeg: Alekir valószínű használhatóbb lesz az új elemtal szinergia miatt. Az adapt effekt ismét egy skill teszter dolog lesz, elsőre így legalább annyira tetszik, mint a discover. A quest nekem eszméletlenül tetszik, nagyon sok dolgot lehet köré építeni. A Deathrattle szerintem nagyon erős lesz, bár mondták, hogy Szilvike ez miatt távozik.
Jónak ígérkezik az új kieg, kérdés, mennyire fogja tudni egymaga helyettesíteni a kieső kártyákat. A priest lap erősnek tűnik, kérdés mennyire lesz használlható
Ti láttátok már ezt az ázsiai reklámot? :D Te jó ég :DDD
Újabb tökéletes példa arra, mennyire számít a jó marketing, és ebben a Blizz emberei profik, nagyon jól rámentek a hierarchikus tiszteletadási rendszerere, ami Ázsiában még "divat". Olyan ez, mint amikor a Marlboro Cowboyát Amerikában egyedül ábrázolták, de Kínában többes számban, mert ők kevésbé magányos farkasok, jobban szeretik a társaságot, úgymond. Állítólag mikor kínaiak láttak az USA-ban reklámplakátot, akkor emg is kérdezték, hogy ez a cowboy mit csinál egyedül a sivatagban? :D Utoljára szerkesztette: Zozo0122, 2017.02.27. 17:23:28
Jó lett, én is reménykedem benne, hogy nem aggro és midshaman fesztivál lesz a rotáció után. Illetve még abban reménykedem, hogy ha kapunk megint 3class lapokat, akkor most máshogy osztják fel őket. Jah és legyen egy ütős új mechanika is. Este minden kiderül :)
Közben megjelent egy egész korrekt cikk (köszi Zsee) a rotálás várható hatásairól. Semmi extra nincs a cikkben, valahol mindenki végiggondolta/megbeszélte már ezeket a dolgokat, mégis jó így együtt látni a dolgokat. Cikk1 Cikk2 Elvileg lesz még egy rész a semleges lapokról.
Ebben a cikkben eset 7 vagy 8korra tervezik a bejelentést. Gondolom pontos infó még a cikk készültekor nem volt.
Nem lehet tudni, hogy helyi idő szerint mikor lesz a bejelentés?
mert iszonyat lassúak, aggro ellen hatszor meghaltál. De most úgyis rendbeteszik aggrot, viszlát shámán-piratewarri, úgyhogy jó lehet ez.
A végén igen, az utolsó körre olyan helyzet alakult ki, hogy aki előbb húzott olyan lapot amivel képes ütni, nyer. De addig, körökön keresztül egész jó kis elmepárbaj volt. Kicsit sajnáltam, hogy az utolsó csapás RNG volt, de mivel addigra mindketten topdeckekből éltünk, más lehetőség nem volt.
Szerintem is jobb, anno a leültem és egyben végigvittem a storyt. Már a Chaos Arena bejövetele előtt abbahagytam, nem szeretek játszogatni egy játékkal, vagy csinálom rendesen vagy sehogy. Community, spectator, chat. Ezek hiányából fakadóan nem álltam át rá, viszont a hs is szünetel és szünetelni is fog. Én a legends comebackben nem hiszek, az elején nem kezdett be rendesen aki akkor csalódott az nem nagyon fog visszatérni. Csodák történhetnek, de ahogy az open bétába helyezést is kezelték, nem hiszem hogy valaha is megmernék lépni a komolyabb marketinget, főleg egy csalódás után amit a játékosbázis rohamos csökkenése okozott. Oké a tes6-al jöhet ingyen pack,bár abban a játékban 10packot szerezni kb gyerekjáték. De akkor sem egy évvel a megjelenés után kéne a marketingbe belehúzni.
Csak,hogy példát is hozzak: Blizzard HotS. Létezik, de nagyon kevés a riválisok ellen. Tavaly kapott egy kis marketinget,illetve hogy fejlesztik acompetitív részét a játéknak,hogy odakerüljön a nagyok közé, még se gyarapodott a játékos szám. Sőt most jött be wow-ban 2 új mount, 15hots meccsért cserébe, még is alig szaladgálnak velük. Amit egyszer leírnak azt nem igazán hozzák már fel.
Hát ez már egyéni megítélés kérdése. Én ma időhiány miatt csak 2 menet Legendset játszottam, egyet nyertem, a másikon pedig elképesztő, hogy milyen epic csatám volt. Úgy győzött le az ellenfelem vert helyzetből, hogy csak néztem. Mindketten nagyon ki voltunk fogyva, 1-2 tauntot (Guard) tartott a kezében, de nagyon ügyesen bánt velük, mindig úgy tette őket, hogy véletlenül se támadhassak, végül 1 HP-ra vittem le, de nem adta fel, tartotta magát, topdeckelt 1-2 mákosat, végül le is gyűrt :D Jó játékos volt, tudta mit csinál, olyanokat túlélt, hogy kinn volt a mindenre +1/+1 artifactom és erre benyomtam 2x azt a spellt, ami lerak 4 db 1/1 tokent, nyilván mindből 2/2 lett azonnal, de nem hatotta meg ez se, inkább bevállalta, hogy apróságokkal darálom a tauntjait, de nem engedett sebezni :D Hozzáteszem, egy burst spell elég lett volna nekem, de nem jött...
Én még mindig előbbre tenném az Eternalt a Legendstől, pedig nem kevés aspektusát nem bírom neki, de a Legends annyira semmilyen egy hs-el összevetve például. Pedig szoktam időnként Legendes youtubert nézegetni(The Justin Larson), de mindig arra jutok, hogy időnként 1-2 meccset érdekes megnézni viszont nem nagyon szeretném visszarakni a gépre a játékot.
A Gwentet is nézegettem, de ott már nagyon hamar nem értettem, hogy mit bírnak az emberek ebben a játékban.
A legtöbb ilyen játéknak leginkább szerintem az a baja, hogy jelenleg kb ccg túladagolásba szenved az iparág. Értem én, hogy mindenki szeretne egy szeletet a tortából, de vajon van-e annyi torta, hogy jusson belőle mindenkinek?
Igen, tudom, nagyrészt igaz is, amit írsz. Amúgy bárkivel beszéltem, aki próbálta mindkettőt, összességében a Legends-et hozta ki jobbnak (játékmechanikák, élvezeti faktor, stb), a HS mellett ilyen érvek szóltak: - Éveket öltem a HS-be, nem akarom hagyni, hogy kárba vesszen. - Nincs időm mindkettőre. - HS-ben egy rakás barátom van és óriási community, Legendsnek ez még nincs. - A HS könnyedebb, színesebb, olyan hülyéskedős fun game. 2017 van. Szerintem, ha 14-ben, vagy előtte jön ki a Legends, tarolta volna a piacot. De durvát késtek, sőt kb. a HS sikere inspirálhatta őket... Mostanra, annyira az információ korát éljük (gondolj bele, ha kijön egyetlen új lap egy HS kiegben, azonnal mindenki arról beszél és itt a fórumban is garantáltan megjelenik 30 percen belül) és annyi rohan mindenki mindenhova (és akkor utazás közben a könnyedebbre vágyik), hogy csak egyetlen dologgal érhetsz el nagy tömegeket és nyomhatod le a torkukon a termékedet: nagyon erős és agresszív internetes marketinggel. A Legends ebben most ott tart, hogy még a Legends-decks oldalra sem könnyű odatalálni, pedig nagyon szép és igényes. Marketing költsége is maximum nagyon kis töredéke a HS-ének. 0 fejlesztői stream, interjú, stb. Ez marketing szinten lett elcseszve, bele kellett volna menni egy nagyon erőteljes kampányba, nem csak jelentkezni, hogy hello, itt vagyunk. És már ez IS, mikor kijött a nyílt béta nagy tömegeket szívott fel, de nem tudták megtartani őket, de szerintem ez nem amiatt van, hogy ne lenne jó a game. Inkább azért, mert azóta a HS kihozott 2 kieget, és a csapból is az folyt. Jött a Gwent híre is, hoppá, azt is ki kell próbálni. Rossz volt az időzítés. De lesz még esélye, szorgosan fejlesztik, balance-patchek kb. kéthavonta vannak, minden hónap végén kijön 1 új epic jutalomkártya, te is tudod. Azt kéne majd, hogy a TES VI előtt nagyon megnyomni a Legendset, kiadni egy kieget, és a TES VI vásárlások mellé adni mondjuk 10 packot ajándékba. Vagy hasonlók, de onnan indul a dolog, hogy késtek és le kell nyomni egy nagyágyút. Szerintem félnek pumpálni a pénzt, túl nagy a kockázat...pedig a játék nagyon élvezetes és igényes. És eddig NEM erőszakolja meg a loret, sőt. Kifejezetten poén, próbáltad a Chaos Arenát? Sheogorath rendezi, ő a TES világában az Őrület istene, és van kb. 10 random (de tényleg fun) különböző pálya, ahol ezek a meccsek lemennek. Pl. meccs elején azonnal decket cseréltek, vagy el van tolva középen a csík és 6-2 a két oldal felállása, így csak 2 lényt tehetsz stealthbe, a másik oldalon akinek több lénye van, az lő 1 sebet az ellenfélbe a köre elején és ilyenek. Olyan állatságok vannak, hogy hiába random (amúgy a játékban sokkal kevesebb a random mint a HS-ben) szétröhögtem az agyam, nem lehetett rá haragudni. Sheo beszólásai is pluszban hozzáadtak, legyőztek és mondja, hogy jól feltörölték veled a padlót, de ne búsulj, ha nem az ellenfél, akkor én öllek meg :D Meg már az alap arénában is mekkora ötlet már, hogy leszerződtették az Oblivion arénás gladiátor küldetéssorozatának a kommentátorát...van ebben munka, csak nem elég nagy a hype.
Lásd erre a tökéletes példát: No Man's Sky. Jól el lett adva a szar, a megfelelő hype és információcsurgatás után. Aztán bukó lett. A Legends, ha rendbe tennék ezt a részt, akkor fel tudna jönni, ha nem is győzné le a HS-t, de méltó alternatíva lenne.
A legendset meglehetősen sokan kipróbálták. Aztán 10-ből 9 ember ott is hagyta kb. Csinálhatnak bármit nem hiszem,hogy ezek az emberek nagyon akarnának adni neki még egy esélyt. Volt egy netdecker oldala ahol óránként 6-10decket kreáltak és sorban jött rá 10+ upvote, most már csak 3-6óránként kreálnak 5db decket és összesen van az 5db-on 1db upvote. Twitchen volt 200-500 néző, ha épp nem játszott sponsorált játékos, most van 30-50. Kb 5éve kezdődött az igazi esport őrület. Azóta ha van a kategóriájában kiemelkedő játék és nem robbant óriásit egyből amit a publikum elé kerül akkor megy a süllyesztőbe.
Moba: Lol,dota2. Azóta megjelent jó pár játék, de vetélytársuk nem jött. Talán a hots ami a legközelebb áll, de talán tized akkora a játékosbázis. Fps: CS:GO, a valve üzleti modelje jó, rengteg bajnokság,látványos, taktikus, a mikrotranzakcióból bevétel. A szerencsejáték efektusnak köszönhetően még több embert csábít a pénz költése. Rengeteg FPS jött azóta, egyedül az OW állja meg a helyét, de az egyből berobbant nem szenvedett. TCG: HS, hiába jön bármi. A hs-be annyi időtöltek a játékosok, hogy nem fogják ott hagyni, hiába olyan amilyen. Itt is egy nagy belépő kéne valamilyen játéktól. Szerintem: viszonylag egyszerű, kevés random ( de azért egy kicsi kell), normális kezelőfelület, kész csevegési felület ( ha már a legends képes volt enélkül kijönni), kidolgozott és működő online tournament rendszer, jó marketing mind a publikum felé, mind pedig nagyobb streamerek sponzorálásában, hogy folyamat 5-10k + néző legyen twitchen. Amég ezek nincsenek addig kb esélyük sincs egy olyan játékkal szemben amibe a célközönség rengeteg időt és pénzt fektetett. Az nem megoldás, hogy nyilt lesz a játék és aztán majd idővel jön az update, mert nem fognak az igéretek miatt játszani. Mire meg jönne addigra elfelejtődik a játék.
Én kipróbáltam a HS mellett a Hex-et, Eternalt, Legends-et, valamint ránéztem a Gwentre és a Magicre (az új, steamesre, tudjátok) , szerintem csak a Legends lehetne igazi kihívója a HS-nek (üzleti modell, lore, felépítés, játékmechanika, balance...khmm), csak jobban meg kéne nyomni a marketinget. Ha a Legends jött volna ki 3 évvel ezelőtt, akkor nyert ügye van. Így sajnos szenved és döcög, de még béta, és én, több 100 óra Elder Scrolls játékóra után elmondhatom, hogy a lore-ja legalább annyira jó (nekem jobban is tetszik), mint a WoW-nak. Akkora őrületes potenciál van benne és annyiféle lehetséges kiegészítő téma, hogy tényleg érdemben csak az állhat majd ki 1-2 éven belül a HS-sel szemben. Elméletben legalábbis, a gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a HS a tökéletes marketingje és a kiegészítők ütemezése, hypolása és a fanboyok miatt gyakorlatilag letarolja a piacot. Ellenben saját maguk alatt is vágják a fát, és szvsz Ben Brode egy faszkalap :D
A GWENT-tel úgy vagyok, hogy rettentően tetszik W3-ban, mert kicsit megszakítja az addigi kalandozást, kikapcsol, és ennyi. Megvan a béta kódom a játékhoz, de nincs kedvem hozzá GOG-ot telepíteni, és nincs kedvem napi szinten még egy játékhoz láncolni magam. A HS jókor jött ki, és nagyon nagy baklövést kell hozzá csinálniuk (néha igyekeznek ezt összehozni), hogy otthagyjam ezt a játékot. Amúgy amit ír Lifecoach azzal javarészt egyet értek, csak bízni tudok benne, hogy a HS fejlesztői is olvassák/látják ezeket a videókat és levonják a következtetést és tanulnak belőle. Amúgy a GWENT szintén nem lesz olyan sikeres, kicsit olyan ez, mint a WoW, jött ki utána számtalan mmo, de egyik sem tudott hozzá felnőni, legalábbis játékosállományban tuti nem. Ez lesz a HS-sel is.
Kis kiegészítés, tudom, hogy elsőnek PC-re jött ki, de ez érthető, hisz a Blizzard PCs fejlesztő és rögtön úgy lett bejelentve, hogy jön telefonra, tabletre is.
Pontosan, a Blizzard ezt egyértelműen ilyen vécén/buszon játszogatós fun dolognak szánta és ők se számítottak rá, hogy így felkapja a streamer/esport scene. Abból is látszik, hogy spectator mód se volt benne alapból, tournament mód pedig a mai napig nincs.
WoT ok, hogy World of Tanks de mi a másik? Ráadásul én úgy tudom a WoT elég erősen pay to win. Az meg a másik, hogy azért a HS ahhoz képest, hogy csak egy szar kártyajáték csúnyán aláz sok MMO-t, játékosbázist tekintve, meg szerintem bevételben is. Utoljára szerkesztette: Shep, 2017.02.26. 12:08:45
Egyébként tetszik, vagy sem, a Blizz pont ezzel a skilltől független 50% körüli winrattel húzott nagyot, mert így a fizetőképes kazuár játékosokat szolgálják ki. Az egyszerű játékos utálja amikor jön az egész nap a gép előtt ülök Józsi és folyamatosan ledarálja a CS-ben, BF-ben meg a Titánesőben, ezt ismerte fel nagyon jól a röhögőbrigád és csinált egy ilyen mindenki számára sikerélményt nyújtó játékot. Azt nézték csak be, hogy esport lesz belőle amihez viszont nem megfelelő ez a fajta játékkoncepció. Ezért próbálnak most belepiszkálni és pofozgatni innen-onnan, de az egyértelmű, hogy ebből sosem lesz egy ténylegesen skill alapú játék, ezt vagy elfogadjuk, vagy keresünk mást. Az persze jogos, hogy nem lenne szabad hagyniuk egyes kasztok ennyire hosszú egyeduralmát. Utoljára szerkesztette: Shep, 2017.02.26. 10:42:12
Ugyan az vár rá ami a többi kártyajátékra, ha egy játékra nem ugranak már rá a bétában akkor kb ennyi volt meghalt. Legendset átlag 200-500ember nézte, jelenleg már csak 20-30. A gwent-et jelenleg nézik kb 1000-en de abból 600 superjj streamen van, ha őt nem vesszük akkor kb a legendses számokat hozza általában.
Lifecoach dúsgazdag lett pókeren, majd a nyereségét befektetve. ugyh neki nem kell pénz, hsből se kellett sose neki ;) Csak funért játszék Nyilván játékosok mint kripp nem dobhatják el hirtelen a gamet. De pl Forsen eldobta most pedig onnan jött a nagy pénze. (bár ő is elrakta/befekteti )