Az Age of Wonders 3 fejlesztõje, a Triumph Studio kiadott egy videót, amelyben a körökre osztott fantasy stratégiai játékot mûködés közben láthatjuk és segítségével betekinthetünk a birodalomépítés mûvészetébe. A játék mindig a vezetõ kaszt körül forog. A korábbi részekben valamelyik, a szerepjátékokból jól ismert kaszt tagjai voltunk, mint pl. varázsló. Ezeket az alapkasztokat most továbbfejlesztették, hogy képesek legyenek egy fantasy birodalom vezetésére, így lett a harcosból hadúr, a papból teokrata. Ez a változás azután következett be, hogy a Triumph elhatározta, hogy más játékaiból ismert mechanikákat is beépít a darabba pl. az Overlordét, amelyben alapvetõen egy erõs karaktert irányítunk, rajta keresztül pedig az alárendeltjeit.
\"Ezt az élményt akartuk ebbe a játékba is behozni, de sokkal grandiózusabb formában\" mondta Lennart Sas, a játék rendezõje az Eurogamernek adott interjújában. \"Birodalmad bármelyik aspektusát megszervezheted és továbbfejlesztheted, és meglesz az az érzés is, hogy egy valóban hatalmas vezetõ irányítja fantasy birodalmadat.\"
Az Age of Wonders 3-ban Civilization-stílusú térképrendszert használhatunk a birodalomépítéshez és körökre osztott harcrendszert, szabadon mozgatható kamerával a csatákhoz. Birodalmunk építése és az új területek meghódítása közben e között a kettõ között váltogatunk.
A játék megjelenésének tervezett dátuma 2013 õsze, de a fejlesztõk elmondták, hogy nem félnek attól, hogy ezt 2014 elejére tolják ha kell. \"Nagyon fontos számunkra, hogy a játék megfelelõen kidolgozott legyen, és ne okozzunk csalódást a rajongóknak, és persze Markusnak sem\" – mondta Sas, arra utalva, hogy Markus \"Notch\" Persson is befektetett a játékba, miután a Triumph megkereste ez ügyben. Ez még a Kickstarteres kampány kezdete elõtt történt. Notch általában úgy támogatja a neki tetszõ Kickstarteres kezdeményezéseket, hogy megveszi a legnagyobb csomagot, itt nem ez történt, egy kicsivel többel támogatta az alkotókat. \"Persze nem több millió dolláros támogatásról van szó, de számottevõ összegrõl beszélhetünk.\"
Az Age of Wonders 3-ban lesz szóló kampány, multiplayer és még emailben is játszhatunk barátainkkal úgy, hogy lépéseinket elküldjük, és arra akkor válaszolnak, amikor kedvük tartja.
A cikk az Ipon-ról származik, de itt az SG-n is volt már róla szó.
A videó alapján nagyon ígéretesnek tûnik, remélem rendesen összerakják és nem kapkodják el a kiadását.
Kreatív ahogy lopnak mindenbõl egy kicsit de a grafika szép :)
Kevesen alkotnak tényleg egyedit ma a játékpiacon. Az, meg ha a jó dolgokat összegyúrják/lopják és egy élvezhetõ játékot hoznak össze megbocsájtható bûn :)
Ez most milyen játék, mert nem jöttem rá (azt látom hogy a Civ 5 motorját használja kb egy az egyben, szinte minden egyezik.) Ez egy Civ 5 féle játék, Heroes elemekkel, vagy egy Heroes féle Civ 5el? :D
Az AOW elõzõ részei kb a régi Master of Magicet próbálták feléleszteni. Fõbb jelemzõi:
- körökre osztott stratégiai játékmenet a'la CIV (városfejlesztés, research, felfedezés, egységgyártás) - körökre osztott taktika csaták ha harc van - stratégiai varázslatok
Jelenleg a Fallen Enchantress az, ami ilyen jellegû és elég élvezhetõ, illetve fõként harcra kihegyezve a Warlock: Master of Arcane (az is igen hajaz a CIv megjelenítésére, csak hiányzik belõle a birodalom management, szinte tisztán csak harc a hexa térképen)
Remélhetõleg az AOW3 egy CIV5 komplexitású (biroalom fejlesztés és management) fantasy (varázslatok/hõsök) játék lesz, jó taktikai harcrendszerrel.
QUESTION (from Tyler Dallmann @Facebook) Do you think that AoW 3 will surpass the cult popularity of the original? What popular aspects of the previous games will we see return to the stage?
TRIUMPH: Age of Wonders 3 is a sequel staying true to the genre’s roots with many improvements to gameplay, presentation and interface. Although we hope to reach new people, we haven’t dumbed the game down – on the contrary!
QUESTION (from Rudolf Walker @Facebook): Will you be able to pre-order? And when? Is there gonna be a physical copy or downloads only?
TRIUMPH: The game should be available for pre-order, details will follow closer to release. The game has a digital release in multiple international digital stores, as well as physical copies in certain territories where there’s still a healthy demand for PC games on disc.
QUESTION (from GeorgBrombeere @Twitter): Will there be plenty of time to explore, research & build an empire or will you have to hurry before enemies get too strong?
TRIUMPH: This really depends on the scenario type. Some might be more focused on battle where you quickly need to get to action. Other maps focus on adventure or empire building giving you more time. The totally rewritten random map generator allows you to generate scenarios according to your wishes at the click of a button.
TRIUMPH: Music Maestro @Michiel has returned to make the music for the game and some classic themes will reappear! Stay tuned for a feature on his music!
QUESTION (from EirikHH @Twitter): Does a party still contain max 8 units and do you use the aow or aow2 wall-mechanic?
TRIUMPH: A party now contains 6 units, but we allow 42 units in a single battle from adjacent hexes. AoW3 will have the AoW3 wall-mechanic :D
QUESTION (from RandallBlandin @Twitter): Will there be signposts in a map editor that players can use to name features on custom maps? Like Skullbreaker Canyon?
TRIUMPH: We’ll release the tools to the game and we can confirm they include the options to edit signposts.
Valakinek nem jár véletlenül a PC Gamer UK? Kíváncsi lennék a 20-21-oldalra...
During the Game Developers Conference in San Francisco we had one of the friendly editors from PC Gamer UK over to join us for a game of Age of Wonders III. And in the new June issue you can read all about it on pages 20 and 21. Don’t forget to pick up a copy!
Nem tartja az idei megjelenési dátumát az Age of Wonders 3.
1999-ben jelent meg a legelsõ Age of Wonders rész, melyet a Triumph Studios és az Epic Games közösen álmodtak meg. A februárban bejelentett harmadik részen pedig már három éve dolgozik a csapat, mely elméletileg év végén látott volna napvilágot PC-n. Ma azonban bejelentették, hogy ez nem fog bekövetkezni.
A hivatalos indoklás szerint az Age of Wonders III lesz a széria eddigi legtartalmasabb és legnagyobb része és ennek elkészítéséhez még idõre van szükségük. Szóval jelen állás szerint csak 2014-ben lesz elérhetõ a termék, annak is az elsõ felében.
Fura ez a játék. Régi emlékeket hoz fel, kevés azok közül amivel sokat játszottam, az elsõ és második részel. Mostanában nagyon ritkán érzem azt valamin hogy elõre lépés a régi részekhez képest. Ez mintha az lenne. Huh pedig hány hajnal ment el úgy hogy nem bírtam abbahagyni a játékot a második résszel meg az elsõvel :)
háát. :( Nekem kicsit vegyes, a térkép tényleg Civ5, a lények hõsök nagyjából Fallen Enchantress, a várostrom Age of Wonder. Szinte biztos hogy meglesz, márcsak azért is mert körökre osztott. Képi világban jobban örültem volna egy Eador Master of the Broken World térképnek és lényeknek Age of Wonders szerkezetben.
Napról-napra több videó van fent a Youtube-on. Azok alapján, egész jó kis játék lesz, egy pár órát biztosan eltöltök vele én is.
Nagyon várom. Én például egyáltalán nem bánom, hogy van benne valami Civ V utánérzés. Igen, olyan Civ V, Heroes és Fallen Enchantress keveréknek tûnik, ha az elmúlt években megjelent játékokhoz akarjuk hasonlítani. Remélem mindegyikbõl a legjobb dolgokat viszi tovább, és tanult azok gyengéibõl. Igazi hiánypótló, régóta várok már egy hasonló fantasyt.
Innen az infó, de jó lenne már délelõtt egy kellemes meglepetés. release
Köszi! Ezek szerint, ha munkából hazaérek, már tudom tölteni Steamen. (Otthoni idõ szerint 18 óra, az itt 17, akkor ér véget a mûszakom és egy órával késõbb érek haza)
Kivéve persze, ha nem bírják a szerverek a túlterhelést. Remélhetõleg ilyen gond nem lesz.
Én úrrá lettem magamon és még 11 elõtt elmentem aludni... persze mindig úgy voltam, hogy na, még ezt a csatát végigjátszom, na még azt lenyomom :D Remélem a két hadjárat meglehetõsen hosszú lesz, és sokáig leköti az embert :)
Én is remélem, hogy viszonylag hosszú lesz, és, hogy jó történetet kapunk. Amúgy, pár dolog kicsit más lett a legutóbbi rész óta, például a jobb egérgombos parancsvégrehajtás, de szokható.
az ember öregszik meg minden, de ezek a dolgok idõtlenek. Ebbe bele lehet veszni, nem veszed észre és elrepül az idõ. Nagyon nagyon nagy piros pont a triumph studionak. olyan jó, hogy vannak azok akiken nem fog az idõ!!!! A metacritic-en, ritka valami a játékosok és a szakírók részére is egyformán jó, pláne egy rétegjátéknál ami az is maradt!!!!
Az elsõ javítás jön hamarosan. A következõket tartalmazza majd:
"Likely fixes:
WQHD / QHD (up to 2560 x 1440 / 2560 *1600) native resolution display support (the Black & White boxes and blurry text should disappear) Frame Drops, particularly when having an army selected removed. AI Difficulty lowered for “Squire” – people dying in the first Elven Court mission is not good. AI Global Spell Disjunction Spamming is limited AI Leaving their walls less quickly in combat Disabling of controller / joystick input to avoid camera drift Saving profile – e.g. graphics settings – fixed for the ‘Guest’ account.
New Features:
Previous/Next Button for Cities (added to the city header) Quick Save Option."
Nekem különösen az autosave és a prev/next gomb pótlása tetszik. :)
Van mint javítani... jelent pillatatban én azt mondom ez a játék broken... Az Elven Court kampány meg vicc. Az ellenfélnek 10x olyan erõsek az egységei mint amit én tudok kiképezni, pedig minden ki vagy kutatva és fel van építve ami egységet ad. Harcban a körönkénti fireball spammról ami spellenként kinyír tõlem egy egész egységet ne is beszéljünk. Cooldown esetleg? Minek... Egy egység HP-ja miért nincs hatással a sebzésére? Ennek így semmi értelme, van egy 80 HP-s 6 , buzogányos orkból álló osztag, 17 a melee sebzése max HP-n, ami ugyan ennyi 12 HP-n egyetlen egy állva maradt orkkal is. Ugyan úgy lecsapja egy full HP-s egységem felét, mire azok vissza ütnek. Játszott Heroes-zal, és Kings Bounty-val is. Szerintem a AoW3 harc rendszere nem igazán mûködik.
Elsõ benyomásra nekem is ez az egyetlen bajom, hogy egy egy hp-s egység ne sebezzen már teljes értékût, fõleg, ha grafikailaig is le van csökkentve a csapat a legtöbb esetben... mert egy egy "fõ" ellenségnél, vagy hõsnél még azt mondom, hogy 1 HP-n is elfogadható a max sebzése, de amikor egy csapatról beszélünk...
Nekem nincs gondom, a vezér baromi sokat nyom a latba a sereg bonuszokkal. inkább lehetne még fajokat mint a sötét elf hozzáadni. :) Mondjuk én random kampányt nyomom, nem a legerõsebben de hardon eddig kettõ ellenfél leverve a 4-bõl. Az egységek fajonként lehetnének variáltabbak is aki végigböngészte a helpet az látja sajnos ugyanarra a szisztémára fejlesztették a fajok egységeit ez egy kicsit csalódás nekem. De amúgy nem rossz. Egyenlõre a kettõ a nagy kedvenc nem a három de majd kiderül.
Ha jól olvasom a patchet pont az elven missiont javították is azonnal. Aranyos az emberek hullottak rajta mint a legyek :) Ha nehéz az a baj ha könnyû az. :)
Akkor röviden amit eddig látok random térkép alapján. - Tehát class szerinti felosztás van egyedi egységekben, nem race ez nekem nem annyira tetszik de ez van. - Viszont a varázslatos rész az megint fantasztikus. itt gonoszkodhatsz rendesen. :) - Vannak birodalom szinten mûködõ spellek is erre érdemes figyelni az egyik ellenfelet aki le akart rohanni nehéz harc árán, mérgezett területen való áthaladással kicsit meggyengítettem. - lehet új városokat is létrehozni tudsz szövetséget kötni független városokkal is, mármint beolvasztani. :) Erõdöket építeni tehát szokás szerint az rpg és a stratégiai elemek nagy kombinációja van. Viszont nekem egyszerûnek tûnik a rendszer. Kicsit egy kaptafás. Nektek is így tûnnik vagy legalábbis hiányolom a race specifikus egységeket :D -
Szerintem tévedsz, végre van némi kihívás, nem tudsz elsõre végig rohanni egy full sereggel az egész térképen és neked ez a baj? Nooboknak most tesznek be valami baromi könnyû fokozatot. Az hogy minimum Hp-s egység maxot sebez lehet fura, de ha átlátod a játék mechanikáját (amit nyilván nem) akkor megérted hogy miért van így és így van jól.
Én legnehezebben tolom a kampányt és igen csak a második térképen vagyok, baromira élvezem. Nem lehet egy sereggel végig futni, a várakat õrizni kell, megéri felderíteni, nem mindegy kivel kit támadsz és mikor, figyelni kell mire van feltétlen szükséged. Ezt úgy hívják ki van egyensúlyozva a játék, manapság ilyesmire sosincs már ideje a fejlesztõknek.
Nekem eddig egy dolog nem tetszik csak: Van olyan sereg ami átváltozik egy komolyabb sereggé miután elérte az Elite szintet. Ez jó dolog mert vigyázol rá, figyelsz hogy õ kapja a sok XP-t, szöszölsz vele. Én a egy Dracinoan hatchlinggel megcsináltam legnehezebb fokozaton kampány 2. térképén, várom hogy na akkor most minimum sárkánnyá változik, erre lett belõle sima íjjász, amit mindjárt elsõ nap tudtam volna gyártani. Na ez nem OK.
Sötét Elfek nem lehetnek, mert egyesültek a Wood Elfekkel, és High Elfekké váltak. A játék elején elhangzik.
Kvázi 0-ás szintû egységbõl (draconian hatchling/ivadékok) ne is legyen mindjárt tier 4-es lény. Jó az, hogy "csak" tier 1-re változik. Így potyán kapott egysgéek külön beruházás nélkül jobbá válnak idõvel.
De lesz majd olyan lénycsapat is ami tier-t ugrik (egyes kígyók, vagy a baby kraken durvább kígyóvá és full kraken lénnyé változik). Az alap elf egység speciel egy igen combos el varázsló trióvá változik elit szinten (storm witch egységgé).
A nehézség egész jól van belõve. Ki kell használni az idézhetõ lényeket, a mindenféle piszkos trükköket amikkel városokra lehet hatni és nem elsz gond az elõre haladással. Igaz csak normál fokozaton játszom, de eddig nem volt gond a nehézséggel.
Jelenleg azonban a sztoriban (elven court sztori) elakadtam a 6-os pályának a végén. :(
Nem tudja valaki hogyan kell elfogni élve az ellenfél vezetõit? Az elf királyt már sikerült (fogalmam sincs hogyan, egyszer csak bekerült a dutyimba az egyik emberével egyetemben), de az emberi királyt nem tudom elkapni hiába verem le mindig. A városát meg nem szabad elfoglalni mert akkor automatice kipurcan és az bukott feladatot jelent. Korábbi részekben volt hasonló feladat esetleg ahol be kellett börtönözni valakit?
A szori elsõ két lépcsõje megvolt. Normálon nem volt túl könnyû de nehéz se. Ahogy Saga írta jól van belõve. Szomorú ha ehhez patchot kell adni. Egészen durván leszoktatják az embereket a gondolkodásról.
Szóval nekem különösen nem kellett összetörnöm magam, bár volt jópár harc amit többször vissza kellett töltenem nomrálon is. De miután az gép ostoba módon kijön az erõdbõl nem volt különösebben gond az utolsó harc az elsõ pályán kicsit nehéz volt mert két 100HP-s gépet is bedobott a gép ellenem és ez két seregemet a háromból kifektette de végül gyõzött a túlerõ. :)
Sok idõm nincs játszani, a 2. pályán vagyok, ami meg tud szivatni az ellenfél succubusai, vagy hogy kell írni, amikor mind control-t tolnak a hõsre, és akkor egybõl game over... Amúgy jó a játék, rendesen leköt :)
Próbáld meg, nem támadsz amíg nincs jó erõs sereged több város által támogatva. Nem könnyû, nem mondom de jelentõs túlerõ kell a támadáshoz. Én így nyertem meg persze két hõs van és kell a dispel amivel leszeded a mind controlt.
Jelentõs túlerõ? Normálon támadtam az egyik ellenség fõvárosát, aminek kõfala volt és 16 egysége. Nekem 9 egységem volt, és azt írta, hogy: "Very likely defeat." (Nagy valószínûséggel veszítek.). Egy egység elvesztésével nyertem. (Meg egy pár alig élte túl.) :)
Lehet de azért sajnálom hogy nem maradtak külön, viszont nagyon látszik hogy dlc-s lesz, hiszen fajok hiányoznak, plz démonokkal nem nagyon találkozunk és hát nekem a csontik is hiányoznak, igazából azt érzem hogy dark oldal kicsit hátérbe szorult. De valószínû hogy dlc miatt.
Igen, a fõhõs nem hal meg, Õ elmenekül a void-ba, de a többi hõs, akinek ugyanúgy életben kell maradnia már nem bírja a mind control-t :) Ettõl persze simán megcsinálható a 2. pálya is.
Üdv Most kezdtem a játékot és érdekelne tudtok e valamien leírást a játék értékeirõl képességeirõl varázslatairól. Elõre is köszi
Ha tudsz angolul, akkor a játékban lévõ enciklopédiát is megnézheted bármikor, játék közben. Az F1 billentyûvel nyitható meg, vagy a bal felsõ sarokban található ikonnal.