Kérdés: utat nem tudok upgradelni amolyan simcity-s módon, anélkül h le kéne buldózereznem? ez így nagyon barátságtalan h ha csak egy buszsávot akarok egy normális autós sáv dacára akkor is rombolnom kéne érte, holott az alapterület nem változik. Másik, hogy azt nem tudom kinyomni valahogy, hogy a tömegközlekedési vonalak ne látszódjanak állandóan? baromira idegesítõ h mindenféle szín ragyogja körbe az utakat, így nem látom át a forgalmat annyira, meg zavar ha csak nézelõdni szeretnék :D.
Ez az út textúrás fa Bug valami fantasztikus így alt+tab után (Hogy a francba csinál nagyobb felbontású PrintScreen-t mint amin játszom?)
A villamos simán megy felsõ vezeték nélkül, de az áramszedõ kint van
Nem megy nekem a játék :S A 350 megásat meg nem tudom hogy kell telepíteni. Iso-k vannak benne, de az ultra iso nem látja.
nem, de a 3-as metró menetideje is 40 perc körül van
Szerintem el kell mozdítani a tizedes vesszõt. Tehát ha a játék azt írja, hogy 5.15 tehát 5 óra 15 perc akkor az 51.5 azaz 51 és fél perc. így teljesen reális.
Gyorsban megnéztem hogy pest é-d irányban kb 20-30 km és nem rémlik, hogy volna olyan busz ami átszállás nélkül megy végig. Igaz csak pár hónapot laktam pesten. Viszont Londonban amelyik buszt vezetem az kb 22 km útvonalat tesz meg egy irányba és az 1óra 10 perc.
Szóval ez alapján ha a tizedes vesszõt elmozdítjuk akkor akár reál is lehet.
21 km-es pályán a villamos 5 óra alatt ért végig.(játékbeli óra ofkorz) az normális? addigra megõszülnek az emberek :(
egyébként egy pár helyen nagyon lehúzták a játékot
jaja, semmi gixer nincs vele, orosz a telepítõje de felmegy rá simán és marad ugyanúgy nagol a játék. Annyi van h mivel még nem volt idõm tüzetesebben átnézni nem tudom h tényleg benne vannak e a modern jármûvek, majd ma este már talán lesz idõm és hangulatom elmütyürködni vele.
leszedtem a reloaded tört verziót de nem megy :S Van valakinek ötlete?
semmi baj nincs a Vitézyvel. A referenciája pedig az, hogy érdekli a dolog, és nem csak egy újabb vezetõ egy dinoszaurusz vállalatnál. Én nem tudom, hogy te mennyire figyelsz ilyenekre, de ami hírek mostanában jönnek, azok igencsak kedvezõen elõremutatók, leszámítva amikor a kormány belepofátlankodik a szisztémába. (elõvárosi járatok elvétele stb)Lehet, hogy a Vitézyben van egy adag karriervágy, de legalább nem úgy képzeli el a dolgot, hogy semmittevéssel is lehet karriert csinálni. Abuszok színérõl meg a következõt gondolom 1, senki nem mondta, hogy errõl meg kell kérdezni a lakosságot, fõleg mivel Magyarországon mindig mindenki azt akarja, hogy ne változzon semmi 2, Azt mondta, hogy azért ezt a színt választotta, mert vidámabb árnyalat. Vagyis ezen a ponton sem szarja le az utasok morálját. Egyébként egy csomó olyan apró változtatás van minden téren, ami az mutatja, hogy itt valami jó készül. Például május 1-tõl lehet kerékpárt szállítani HÉV pótló buszokon, amin az elmúlt 100 éven nem lehetett, megpróbálják bevinni a 2 déli hévet az Astoriáig, az éjszakai buszok megvárják egymást, ami pár évvel ezelõttig egyszerûen nem létezett, eleve az éjszakai hálózat sokkal sûrûbb mint volt, amit még a VEKE csinált meg ilyenre. Egész éjjel jár a 4-6-os. Elindították a hajót, amit bérlettel is használhatsz, és legalább 50 éve volt téma, nyárra megjön a bérelhetõ kerékpár, illetve nemsokára jön a központi utastájékoztató rendszer, meg az elektronikus jegyet is elkezdték már elõkészíteni. Ehhez képest a Demszky 20 éve alatt kizárólag csak járatok szûntek meg, meg ráerõszakolta a városra a súlyosan városkárosító 4-es metrót. Egyébként már az is a Vitézyék érdeme még a vekés idõszakból, hogy a 41-es villamos elmegy a Batthányi térre, vagy hogy a Volánok is számot kaptak (bár ez nem mindenhol sült el jól), és egyesített bérlettel utazhatsz a vonaton és a volánon is. A közvetlen lakókörnyezetemben is javult a tömegközlekedés, ami elõtte 20 évig egy rosszul beállított lámpa miatt a dugóban vesztegelt, a busz és a 12 perces menetidõ gyakran 40-50 perc volt. Azóta buszsávot is kaptunk, meg gyorsjáratot is. De például szintén ennek a gárdának az érdeme a 5-233E és 239-es busz, ami mindhárom hiánypótló, és rengeteg könnyebbséget jelent például nekem is, meg az is, hogy a Márc. 15 téri buszvégállomást megszüntették, és elsõ lépésben áttették az Urániához (késõbb a Blahához kerül) így nem kell 10 percet gyalogolni a metróig. Ott van még a budai fonódó, amirõl alig várom, hogy elkészüljön, mert az is legalább napi 10-15 percet jelentene nekem. 20 év után végre elkezdõdött az 1-es villamos hosszabbítása, pont ma láttam, hogy elkezdték takarítani a nyomvonalat. Ahhoz képest, ami az elmúlt 30 évben ment ebben a városban a tömegközlekedéssel, ez a mostani helyzet egyszerûen egy csoda. Egyébként én a TFL-rõl azt gondolom, hogy egy szar, és szerintem ha nem lennénk így megszorulva a buszokkal, akkor nem is kellett volna bevezetni a dolgot. Én kifejezetten elégedett vagyok a Vitézyvel még akkor is, ha kifejezetten tudom, hogy nem feltétlenül a tömegközlekedési rajongása miatt volt a Vekében. (egyébként a Vekéék a Vitézy nélkül hihetetlenül besavanyodtak, meg én nem nagyon szeretem a Dorner Lajost sem)
Nem is mondtam, hogy jobb lennék. Most nem mennék bele, a BKK minõsítésébe, bár kicist zavar, hogy az emberek megkérdezése nélkül színezi át a buszokat a neki tetszõre. Ez kb olyan mintha Londonban leváltanák a TFL vezért az új meg átszínezné a buszokat mondjuk citromsárgára úgy, hogy errõl kb senkivel nem egyeztet. Ja meg az is zavaró, hogy olyan embert neveznek ki egy ilyen fontos posztra akinek semmilyen referenciája nincs hasonló munkakörben. Londonban buszvezetõ nem lehetsz minimum egyéves buszvezetõ leigazolható referencia nélkül... De az összes általam ismert buszgarázs manager illetve mindenféle iBus controller de igazából mindenki buszvezetõként kezdte. Pl az egyik nagy TFL vezetõ nemrég valami nosztalgia buszt vezetett valami évfordulón...
Félre értesz, normál vasúti motorvonatról beszélek mint a FLIRT, vagy a Desiro, Talent, ezeken sokkal kisebb az ajtó szám és nagyobb sebességûek, egyszóval valójában vasút a HÉV-nek is nálunk külterületen hasonló sebességgel kellene közlekednie. Itt is ha egyszer lesz vasúti pályaudvar, eldönthetnénk, hogy metrórendszerbe kötünk be egy kisvárost, vagy egy pályaudvarhoz.
Nyílván minden pici utat nem lehet berakni, arra nincs elég hely. Ház szerkeztás egyszerû akár Google ScetchUp vagy 3ds max stb. Valahogy tutti rálehet húzni a textúrát a talajra, kell egy screenshot google maps-ból és szerintem megoldható, fõleg ha várunk kicsit míg lesznek segéd progik.
A BKK teljesen a Londoni rendszert másolja (én ott vagyok buszvezetõ) csak persze szarul. Gondolom Dávidka volt nyaralni Londonban és megpróbálja lemásolni a rendszert, csak sajnos nem igen akar neki összejönni, fõleg a korrupt rendszer illetve a tapasztalatlansága miatt.
valami nincs rendben a játékkal. Folyamatos grafikai bugok. Egyhuzamban max 10 percet tudok játszani... utána fatal error in gc... Néztem fórumot, annyit írnak, hogy vedd le a grafikát. kipróbáltam. minden off. ugyan az... Érdekesség, hogy full grafon a tutoriallal semmi gond nem volt...
(nem mai gépem van, de Far Cry 3 és Sim City is szinte fullon megy 1440x900-on, hiba nélkül, tehát nem vas az akadály)
Technikailag elég nagy különbségek vannak, pl a sebesség és ha nagy távot mész mert itt is vannak már távoli városrészek sokkal jobb egy 120-as szerelvény amit a metró már nem tud+ kevesebb ajtó több ülés és ezáltal a játék logikája szerint akár nagyobb kapacitás, és ha lennének hagyományos pályaudvarok, használhatná ez is.
Page up, és down. Húzol egy hosszú szakaszt ott nyomod valamelyik gombot így emeli meg vagy süllyeszti le. Ez pl a CIM1-ben fõleg metró móddal sokkal jobb volt. Ami még ordítóan hiányzik, az a HÉV-hez hasonló suburban rail szerûség, ez vonat is lehet persze, leginkább motorvonat ugye.
Szakmában vagyok ez még messze pici ez a 8x8-as térkép Budapestre, és elég maximalista vagyok tehát kéne egy házszerkesztõ program. Sõt a legjobb ötlet lenne valahogy egy google maps alapból az úthálózatot átlehessen emelni, vagy berakni a talajra mint egy layout, hogy csak azokra kelljen ráhúzni az utakat, mint segítség. BKK-ról pedig nem sok jót nem tudok mondani sajnos ez tapasztalat, ráadásul a volt BKV-sok miatt mûködik akik többségének nem volt választásuk át kellett menniük. 8x8-ra alig több mint az árpád híd- lágymányosi táv
- Nagy fehér folt lett az egész terület, újra kellett indítanom a játékot - A a városon kívüli fák/erdõk is lakóházak lettek egy idõre - random kilépés a játékból, semmi hibaüzenet - Metrót nekem sem sikerült sehogysem föld alá vinni (lehet én vagyok béna, de elsõ részben egyértelmû volt...)
Én azt mondom, hogy ez az új engine egy nagyon jó alap, ahhoz hogy kultusz játék legyen belõle, mint anno TT-bõl. DE tény, hogy ez így csak egy jó mod alap, rengeteg lehetõséggel.
Úgy látom, hogy szerintem meg lehetne csinálni pl Budapestet full lemodellezni megcsinálni szinte minden vonalat, beállítani a valós jegy árakat, jármû árakat, fenntartási költségeket és be lehet bizonyítani, hogy jobbak vagyunk mint a BKK...
Nah tegnap este kipróbáltam a dolgokat. Tapasztalataim és akkor kezdem a pozitívakkal: A grafikai motor egész jó, nem hiszem, hogy sokat kell belenyúlni majd a patchekkel, pár apró bug van és kész, a jármûmozgás egész szép, bár a villamosokon javítanék még. Mertek megpróbálni újítani de ez még nem sikerült jól szerintem patchek kellenek! A jármûvek amik vannak szépek, tetszik a buszsáv ötlet, hogy végre egész napon át megy a ciklus. Negatív dolgok: A menetrend szerkesztõ szerintem még kész katasztrófa, vagy én nem értem jól. De egy viszonylatnak gyakorlatilag van 2 végállomása kevés kivétellel, de ha hosszú mindenképpen. Most nem lehet 1 viszonylatot feltölteni több pontról, csak egy kezdõ pont van és ott vannak az indulások. Így pont nem jön ki pl az éjszaka hatása, meg azért sem, mert túl gyors az idõ. Pont azt éred el egy hosszú vonalnál hogy a kezdõponton kevés jármûvet állítasz be éjjelre, mert logikus, de így reggelre csúcsforgalomban a másik végén ez az éjjeli követés megy, míg a kezdõ oldalnál tele van jármûvel. (Ez így Katasztrófa!, a menetrend készítés egy mûvészet nagyon sok apró részlettel, erre kapunk valami iszonytató buta megoldást rá.)
Nem érzékelem, hogy lenne valami automatikus forgalomírányító rendszer, mindig késik a jármû, csak akkor tudnám mire számol menetidõt?
Továbbá mikor jutunk már el villamosnál metrónál oda, hogy végállomás van. 2 vagy több telephelyrõl úgy adsz jármûveket mint a valóságban, többnyire cél a nagy végállomásokhoz közelebb lenni, fõleg a villamosremízeknél.
A játékból hiányzik az élet, a pályaudvarok a forgalom a a város lüktetése, kevés a jármû, csak a gyorsulás van megadva tulajdonságnak a jármûveknél, szerintem CIM1 ben a megálló adata a vastagabb határozott színekkel jobb volt.
Nem elé személyre szabható, de majd a modok. A gond az, hogy a játék nincs kész, és nagyon sokat vártunk tõle, elérték azt mutatták na ez lesz az, és sajnos ez még nem az. Sok munka lesz még vele, de bizakodó vagyok. Most a játék 70%-on van, graf ok, európai házakat bele, meg pár pályát, és ezeket amiket fennt említettem orvosolni, akkor már maradandóra sikerülhet a dolog.
De jó nektek már toljátok!
egyébként a metrómegállónál ki dönti el, hogy hol lesz a feljárat? A játékos is állíthatja, vagy mindig a peron közepén? Csak mert ha mindig a peron közepén, akkor elég nehéz lesz metrót vezetni
egy csomó olyan volt benne, ami engem pl zavart, hogy az egyik ház a másiknak a tûzfalára nézett meg ilyenek.
A DLC nélkül milyen durva már a jármû kínálat :D?, Valakinek ötlet, hogy két telephelyrõl adjam a viszonylatot az hogyan oldható meg? Kicsit más feltölteni a vonalat úgy.
Valaki nem tudja, hogy kerülhetem el a depót viszonylat készítésnél? Engem idegesít hogy minden körben bemegy, holott csak este kéne neki.
A multi még patchre várhat ugyanis döglött.
Érdekes, hogy a MOD pályán lévõ buszmegállók meg troli felsõvezetékek a város tulajdonában vannak. Tehát nem a játékos költségvetésébõl vonja le a fenntartást a játék. (elvileg)
Helyenként jobbnak tûnik a graffja mint az új simcitynek!
Ez gyors volt:). Magukra a modokra amik a játékba nyúlnak idõ kell majd, de szerintem hamarosan jönnek dlc-k patchek. Paradoxnál eladásban most elsõ, úgy hogy egész jól sikerült talán anyagilag.
Hát nekem eddig csalódás, nem elég letisztult áttekinthetõ a menürendszer nem jó a színek használata például a lila a trolinál kifejezetten idegesítõ, a városok sem hangulatosak sajnos. Persze vannak elõnyei is jó ötlet a menetrend de ehhez túl gyors most az idõ vissza kellene venni kb 3-adára egyébként is az idõ amúgy sem lényeges szempont itt, hiszen ha jól érzékelem nincs fejlõdés és új jármûvek. A jármûtípusok száma is kevés nem kiforrott a játék de a moddolásokkal sokat lehet majd javítani, jah és a jármû kapacitások még mindig viccesek. A Solaris csuklós troli 24 fõs ha nincs elbarmolva van az 40 ülõhelyes is, az álló utastól meg miért is irtózunk annyira:D?
Én úgy látom, hogy a jelenlegi verzió egy elég jó alap egy rongyá modolható mókához. Szóval a gyári pályákon elég ratyik a közterek, de belekukkantottam az editorba, és szinte bármi kihozható belõle.
Mintha egy teljesen más játékkal játszanék, csak a hangok ugyanazok mint az elsõ részben. Ami a legjobban nem tetszik, ha az egeret a képernyõ szélére viszem nem megy a kamera, wsad-vel kell mozgatni. Van a menüben Store menü pont ami még üres. Metro-t nem sikerült a föld alá vinnem. Buszból össz vissz 4 db-van. Gondolom majd a store-ból... :) Viszont elsõre részletesebbnek hat a szimuláció. Például a buszok ülõhelyei nagyjából jók, viszont nem írja mennyi az állóhely, a játék azonban számolja, miután elérte a max ülõhelyet az utasok száma besárgul a busz felett a szám és pl 20/20 helyet 30/20 lesz azaz 10-en állnak a buszon.
Steam-esek aztán a képeket majd nyomjátok!
igen, kellene elõször egy torrent, hogy kiderüljön miért 3500 forint. (bár az elõzõ érsz is annyi volt, és az is jó volt. Igaz, ott megpróbáltak aztán eladni egy 2 megállót tartalmazó DLC-t 2000 forintért)
Van már crack?
N Cdgalaxisban, de kipróbálom, hogy bírja e a gépem.
egyébként remélem megoldották azt a problémát, ami az 1-ben volt, hogy attól jött a pénz, ha minél több átszállással volt megcsinálva a forgalom, mert a menetidõ nem számított, ebbõl kifolyólag pedig inkább körbebuszozták a várost, mint hogy metróra szálljanak