Én nem vagyok annyira elnéző mint a videó készítője, a New Order után sajnos erős visszalépésnek érzem hangulat, történet, és pályadizájn téren is az új részt, de leszögezem, alapvetően élveztem a játékot. (Mindenesetre míg a New Ordernek azonnal neki akartam állni a másik idővonalon is, ennek szerintem majd valamikor később fogok csak).
A gunplay és a harcrendszer tényleg nagyon jó, kisebb de átgondolt újításokat kapott. A flintáknál egyszerűsítették az upgrade rendszert, a perkök sokkal természetesebben, fokozatosabban oldhatók ki, illetve összeszedhető három, a mozgáskultúrát módosító kütyü is (az egyikkel áttörhetjük a gyengébb falakat/ajtókat, a másodikkal szűk helyeken is átkúszhatunk, a harmadikkal magasabb helyeket is elérhetünk). Fegyverből nincs túl sok, de mindegyiknek megvan a maga ereje-gyengéje, az előddel szemben pedig nehézfegyverből ezúttal több típus is van. A signature Laserkraftwerk helyett a Wyatt-idővonalon ezúttal egy Dieselkraftwerk nevű kütyüt kapunk, a kések helyett pedig mindkét timeline-on baltát, nagyon jó mészárlást lehet velük csinálni, élvezetes és vérbő a harc.
Számomra az erősségek viszont ezekben kimerülnek. Jelenleg 15 órám van a játékban, a progi mégis rövidebbnek érződik a New Ordernél. Egyrészt mert a tartalom egy jelentős részét opcionális mellékküldetések adják, amiken voltaképp a korábban már meglátogatott pályákra térünk vissza valami extra side mission miatt; másrészt pedig mert kevesebb a helyszín is a New Orderhez viszonyítva (hat különböző helyen fordulunk meg, szemben az előd cirka tucatnyi területével). Ráadásul azok sem olyan látványosak zömében: kevés a nagyobb ütős setpiece, az akció zömében szűk folyosókon hentelünk, és azokból is kb. kétféle variáció van (lerobbant csatorna/metró vagy high-tech náci bázis).
A sztori szintén gyengébb szerintem. A New Order (olykor) groteszk humorral tarkított nyomasztó, de alapjáraton mégis komoly dieselpunk világát elvitték egy harsányabb, abszurdabb irányba. Rengeteg a tabudöntögető, eltúlzottan brutális, ámde öncélú átvezető és szkriptelt jelenet, amik mögött a New Orderrel szemben szerintem nincs sem mélység, sem üzenet, sem tiszta cél és szándék. Frau Engel mint főgonosz egy kifordult pszichopata karikatúrája, Deathsheaddel szemben semmi komplexitása nincs a karakternek, a jelenléte kimerül az eltúlzott röhögésben vagy épp őrjöngésben. Az újonnan behozott ellenállók szintén elég idegesítőek és valamilyen sztereotípia eltúlzott karikatúrái (nagyszájú kötekedő afroamerikai nő, elviselhetetlen konteós, meg egy alkoholista komcsi adja többek között a felhozatalt). Mellé pedig a főszál zavaróan hirtelen ér véget, én pl. konkrétan akkor jöttem csak rá, hogy egy ütközet a végső bossharc volt, amikor elindult a stáblista.
Hozzáteszem, ezek a sirámok javarészt a New Order számlájára írhatóak, ami változatosság, hossz, karakterek, tehát az egész narratív élmény terén szerintem kiforrottabb volt. A New Colossus ezek hiánya mellett is szórakoztató szóló FPS, élvezet benne harcolni, de nem ér fel az elődjéhez. Szerintem. :)
Nagyjából egyetértek. Nekem voltak nagyon fura dolgok a sztoriban, illetve én nem bajlódtam (egyelőre) az extra pályákkal, így 12 óra alatt simán kitoltam.
Köszi a hasznos összefoglalót, és külön gratuláció a stílushoz, ritkán olvasni ilyen összeszedett, egyben lévő szösszenetet egy fórumon :)
Most túladagoltam magamnak a játékokat, szóval ez biztos várat magára, az pedig aggaszt egy kicsit, amit te is említettél, hogy a karakterek habitusában túlteng a mostanság divatos über liberális SJW vonal. Értem én, hogy gonosz nácikat kell írtani, de azért azt is lehet stílusosan. A New Order-ben szerintem ezt eltalálták, de ahogy olvasom, itt nagyon túl van tolva a dolog. Mi erről a véleményed?
Köszönöm, fórumtárs! Az SJW-vonal megítélése szerintem egyéni felfogás kérdése, én személy szerint úgy éreztem (de ez semmiképpen sem objektív ténymegállapítás), hogy a játék első negyedében a játék ilyen téren elég képmutató, nagyon túltolták a társadalomkritikus(nak) szánt témákat benne. Ezzel önmagában nem is lenne baj, inkább az zavart, hogy a jól megalapozott kibontás helyett csak polgárpukkasztó jelleggel feldobták őket, és nem adtak rájuk semmilyen választ.
Spoilerek nélkül, a játék az első három órában például egymásra dobálva érinti a családon belüli erőszakot, az antiszemitizmust, a kora huszadik századi amerikai rasszizmust, az állatkínzást, a rasszok közötti házasságot, de (szigorúan csak szerintem) képmutatóan lándzsát tör olyan kortárs, rendszeresen netes hisztibe torkolló témák mellett is mint a fat shaming vagy a nyilvános szoptatás (!!!). Ezeknek pedig aládolgozik egy kicsit az is, hogy a lopakodás közben kihallgatható náci beszélgetések jó része szintén elég abszurd, komikus (két katona pl. azért panaszkodik, mert nem lehet manapság kulturáltan, erőszak nélkül vitatkozni a náci eszmékről, aztán örömködnek, hogy mindkettejüket áthelyezték egy kivégzőosztagba). Sokuk esetén lerí, hogy az alt-right brigád (főleg a Richard Spencer-féle vonaluk) fikázására írták őket.
A játékot mégsem érzem egyoldalúnak, mert a sztori második felében "egyenlít a mérlegen". Egyrészt mert pl. a marxista karaktereket is szétoltják bennük (így úgy érzem, hogy a kortárs nyugati antifa-mozgalom is megkapja a magáét benne, nem állítja be őket a nácizmus elfogadható alternatívájaként), mint ahogy - spoilerek nélkül - a feketék fehér elleni rasszizmusát is erősen elítéli a játék egy igen lényeges jelenetben. A náci talpasok pedig a korábban említett abszurd párbeszédek dacára sem teljesen dehumanizált ellenfelek: van, aki a nyaralását tervezi, egy másik a gyerekeihez készül haza, egy harmadik meg pl. azért szomorkodik, mert a halott társa épp megnősült. Egy részük tehát továbbra is átlagember, akik balszerencséjükre viszont egy ocsmány rendszert szolgálnak, így nincs kegyelem. :)
Röviden, szerintem a játék kicsit képmutatóbb és harsányabb mint az elődje, de ezúttal sem teljesen egyoldalú. Gyanítom, hogy a Bethesda erőltethette ezt a hangulati váltást (már csak trollkodó reklámkampányuk alapján is), mert kétlem, hogy a New Order írói elfelejtették volna, hogy kell hatékonyan és finoman világot és karaktereket építeni. Utoljára szerkesztette: JohnBart, 2017.11.09. 11:20:58
Sziasztok! A kmkcsatorna is csinált egy bemutatót a játékról. (kicsit megkésve) Mondjátok el a véleményetek a játékról és a kritikáról!
arra van vmi megoldás, hogy ne szemeteljen a kép ?
a régi konfigomon ami jóval gyengébb volt mint a mostani (na ez se egy csúcs gép) egészen jól, de legalábbis hibamentesen futott
amd x2 proc, 7770 1 MB vidkari, annyi hogy belassult sok helyen
mostani x4 proc, 7870 2 MB vidkari
újratelepíttem, gondoltam végigviszem mert nagyon jó benyomást tett rám anno, azért hagytam abba mert szeretek magas nehézségen játszani, és zavaró volt hogy komoly tűzharcoknál hátráltat a belassulás
erre villódznak a textúrák, ha mindent minimumra veszek akkor is, kicsit magasabbra állítva custommal picit javul, legmagasabb beállítások mellett meg tele van kékes villódzással
nem tudok vele mit tenni, utánaolvasta neten is
miért nem jó ezen a konfigomon, van rá megoldás ?
A hiba jelenség az hardveres hibára utal. Túlmelegedés / videokártya memória hiba. Próbáld ki másik hasonló kaliberű játékkal is. Nagyon ritka , hogy szoftver ilyen hiba jelenséget okozzon. A ventilátor (vidikari ) megy rendesen ? venti profil ? Utoljára szerkesztette: otto13, 2017.12.29. 10:18:21
Teljesen korrekt hozzászólás, bár én szerintem egyáltalán nem lett egyenlő a mérleg.
Ennyi év után már lehet spoileresen beszélni a játékról, szóval: Tökre meglepő számomra a játék istenítése mindenhol, mert a sorozat egyik leggyengébb része szerintem. Idegesítő karakterek tömkelege. Egytől egyik sablonos vagy rühellni való karakter. A hihetetlenül unalmas párbeszédek, az első pár órába még figyeltem rájuk hátha viccesek vagy érdekesek de ó istenem botrány. A küldetések sablonosak és érdektelenek, az megvan hogy jártunk a vénuszon? emlékszik még rá valaki milyen emlékezetes volt? na én tegnap voltam ott de már most se. Az ellenfelekből van kb 6 fajta abból ismétlődik 4 állandóan. A vége meg... hát vicc. Év fps-e meg a túrót.
Sziasztok! Egy kis segítség kéne a Wolf 2 TNC-vel kapcsolatban. Azért ide írom, mert nem találtam hozzá külön topicot. Másodszor játszom a játékkal és ugyanabba az érthetetlen problémába ütközöm. Szeretném megszerezni a robotlábat, de az Enigma gépben a megfelelő körzetet nem lehet kiválasztani a Vénuszon, csak a többit. A másik kettő ok, de ami kéne az szürke, már azt is próbáltam, hogy a másik kettőt megfejtem hátha akkor megnyílik, de nem. Van erre valami megoldás, mit tudnék csinálni?