"A szárazföldieknél, hogy tudnád elképzelni a lánctalp sérülés javítását?" Itt talán egy egészen más probléma jön majd elõ mégpedig a játék életkori besorolása. Tehát nem valószínû, hogy a tankból elkezd majd a személyzet kimászni és láncot javítani, amiket te majd jól legéppuskázhatsz mert ezzel egybõl 18-as "karika" kellene (ha jól tudom 13+ os a játék de javítsatok ki ha nem). Ezért én arra számítok, hogy mint WoT-ban magától felkerül a lánc. HB-ban valószínûleg több idõ lesz ez vagy ha kritikus a sérülés akkor lehetetlen.
Más: FRB lesz egyáltalán GF-ben? Mert mintha valaki azt írta volna, hogy a HB olyan lesz mint az FRB a repülõknél. Igazából nem tudom mit lehetne még nehezíteni, hogy ténylegesen FRB legyen és akkora lépcsõ legyen mint a repcsiknél.
Úgy érti, hogy a WoT/WoWP-ban egy darab életerõ csík van a tank/repülõ felett, rálõsz, elfogy a csík és leesik. Míg szerinte a WT:AFben az egyes részegységeknek(pl:motor,elevator) van egy életerõcsíkja, ami ha lemegy az adott cucc nem fog mûködni. Én ezt az elméletet nem látom alátámasztottnak, HB-n nagyon szépen ha eltalálod valahol, akkor ott sebzõdik, ha nagy a sérülés akkor meg tönkremegy az adott részegység, teljesen realisztikusan. Bugok és hibák persze vannak(hogyne lennének, béta az egész) a rendszerben, de én nem hinnm hogy életerõ alapû lenne a sebzésrendszer a részegységeknél.
Cifu! A tied is egy véleményem. Amivel más véleményekhez hasonlóan egyet lehet érteni, vagy sem. Ez a szépsége a véleménykülönbségeknek. Lehet rájuk érvelni és ellenérvelni. Mivel megtiszteltél véleményeddel és szinte minden külön álló mondatomra reagáltál, néhányra megteszem én is.
Ha ezt a topicot azért hozták létre, hogy a War Thunder-t a WOt-tal hasonlítsák össze, akkor talán WT vs WOT topicra lenne célszerû átnevezni. :)
Az, hogy a BF játékosok egy része korábban CS-zet, nem vitatom. Bár a "kérdés" szempontjából nem releváns. Nem vagyok benne biztos, hogy aki manapság AION-t, Guild Wars 2, Rift... játékokat játszik az elötte WOW-ozott. Bár biztos találsz olyan játékokat, amivel a Te gondolat menetedet tudod alátámasztani. Szóval ez akár nyitott kérdés is maradhat.
Mit értesz globális HP-n? Ezzel a kifejezéssel még nem találkoztam. Nem tudom, hogy mire gondoltál. Így érdemben nem tudok hozzászólni a felvetésedre.
Igazad van, hogy a sérült repülõ visszatér a repülõtérre és megjavítják. Ez a valóságban is így volt. A szárazföldieknél, hogy tudnád elképzelni a lánctalp sérülés javítását? Szerintem ez szintén egy érdekes kérdés a játék alakulása szempontjából.
Valóban az arcade repülõs módban összevissza repülés megy. Meg is lehet nézni sok csata hatékonyságát. Ha squadron-ban repülünk, mi támogatjuk egymást. Egyébként én azt fejtegettem ki, hogy véleményem szerint a játék szárazföldi, késõbb tengeri módjainak becsatolásával nagyobb kooperációra lesz szükség, ha szakaszok, századok hatékonyabbak, sikeresebbek akarnak lenni a játékban.
Szintén igazad van. Ahogy írtad: A WOT-ban egy OP jármûvet vezetõ veterán, aki jól ismeri a WOT játékot és azok tankjait, akár 1 lövéssel kiszedi az ellenfelet. Így van. A különbözõ WOT statisztikák szerint - állítólag - ez a játékosok talán kevesebb, mint 10%-a. Gondolok arra, aki az átlagos játékos felett van. Ha jól tudom ezeket a besorolásokat a statisztikát összeállítók a hatékonysági mutatók szerint vizsgálják. De ez a kérdés szintén megér egy misét a WOT-tal kapcsolatban. De az nem ebben a topicban téma.
Szintén igazat kell adjak. A Gaijin valóban azt írja, hogy béta állapotú játék. Bár úgy gondolom, hogy a béta állapot definíciójának egy megerõszakolása ez. A WOT-ra is csak béta alapotot mondanak.
És végezetül egy régebbi bejegyzésedre is reagálnék.
"Nem kell radar hozzá, csak egy megfigyelõ, aki látja, hogy honnan indultak a rakéták / lövedékek. Egy "katyusa" esetében pedig erre adott a lehetõség. A megfigyelõ látta a pozíciót, honnan indultak, rádiózott egybõl a tüzérségnek, hogy mondjuk HT42-es térképkoordinátákról katyusa, a tüzér gyorsan kiszámolta a lõelemeket, és máris indulhat az ellencsapás..."
Ez szintén igaz. Látható célok esetében. A tábori tüzérség a nagy lõtávolsága végett az elsõ lépcsõben lévõ zászlóaljak mögött a dandárok - II. világháborúban az ezredek - hátsó peremvonalához közel foglaltak tüzelõállásokat. A tüzelõállások kijelölése tekintetében kritérium a "fedettség", azaz valamilyen takarást biztosító fedezõgerinc, tereptárgy. Éppen ezért ezeket csak a mélységi felderítõk észlelhették, ha eljutottak addig. Szóval ezen ütegek/osztályok felderítése nem olyan egyszerû. A HT42 megadása, mint koordináta egy tüzérnek elég sovány. A térkép méretarányától függõen az 333x333 méteres területtõl akár ennél lényegesebb nagyobb terület is lehet. A tüzérségnek pontos, ötszámjegyû x és y koordinátára és a cél tengerszint feletti magasságára van szükség. Meg még sok minden másra is a pontos célzás érdekében. Ennél pontatlanabb célmeghatározás és arra tûzvezetés lõszerpocsékolás.
"A WT:G egyértelmûen a WOTban lévõ tömegeket akarja/fogja megszerezni, ezért NEM összehasonlítani a WOTtal teljesen rossz hozzáállás... ketten hajtanak ugyanarra a tortára, pont úgy mint a repülõsnél."
Aztán miután a jövevények kiárkádozták magukat, szép számuk szépen tovább fog lépni HB meg FRB módra, meg történelemhû jármûves csatákra, amire a WoTban soha sem volt lehetõség, hiába ígérte meg többször is a Wargaming sok éve már. Ez NEM teljesen ugyanaz a torta.
Az arcade meg ugyanúgy siemkanoob gyûktõhelyként fog funkcionálni mint most a WT:AF-ben, és kiszûri a növények zömét a komolyabb játékmódokból.
"Ennél egy kicsit összetettebb a dolog, ugyanis ha tudásom nem csal, a WT-ben is van HP, legalábbis a WT(A)-ban biztos. A gép részegységeinek van állapota, amit a bal oldalon lévõ állapotjelzõ ikon mutat."
Ehhez hozzá jön hogy hol és milyen szögben lövöd meg a HP-val rendelkezõ elemet. Külsõ nézetben nem látszik jól Realistic módban igen. 45 mm-es ha betalál az letör valamit biztosan. Valójában mégse, ha pontatlan valaki és csak karcolgat.
Szerintem a WT egyik nagy elõnye, hogy nem csak arcade játékmód lesz. Ezzel már meg is szûrõdnek a növények. A WOT-ot az egyre híguló játékosállomány vágja szép lassan tönkre (Nekem sokszor azért nincs kedvem elindítani sem a játékot, mert agyfaszt kapok a sok retardálttól) és nem úgy tûnik hogy tennének ellene valamit. Kiadnak pár akciót amit az értelmesebbek hamarabb el tudnak végezni és jobban tudnak farmolni, de itt meg is állt az egész. Azzal hogy WT-ben ott lesz az arcade a csak szórakozni, puffogtatni, a tankjaikban gyönyörködni vágyó játékosoknak és a gyengébbeknek esetleg túl nehéz lesz a másik két mód engem máris megnyertek.
"S kérdem, egy lelõtt láncot a kezelõszemélyzet elkezdett megjavítani a harc hevében?"
Más szemében a szálkát, sajátban a gerendát nem? :)
A WT:G egyértelmûen a WOTban lévõ tömegeket akarja/fogja megszerezni, ezért NEM összehasonlítani a WOTtal teljesen rossz hozzáállás... ketten hajtanak ugyanarra a tortára, pont úgy mint a repülõsnél.
"Magyarul belátták, hogy iszonyú rossz tényleg a PR-jük eddig..."...hivhatnának embert a WG-töl...ott most felszabadul némi munkaerõ:-) A bemutatokon sem értem, miért ugyanazokat a demokat nyomják.Rengeteg kiváló video készült játékosok álltal,elég a külõnbözö pályázati videokra gondolni(pl;The great dictator) de vannak jó gameplayek is
Cifu, tudod nagyon jól hogy mit ért HP alatt, felesleges sokadszorra is belekötni, itt szimplán nincs megadva a "6 lövés után meghalsz" szabály, lehet 1 és 10 is.
A WG-sek utóbb visszakoztak a "World War mode" bevezetésétõl, mert szerintük nem tudnák megfelelõen balanszolni a dolgot. Ebben mondjuk lehet valami, de majd kiderül.
Az arcade csatában a lángoló/zuhanó (esetenként már szó szerint darabokra lõtt) ellenfél után lohol a legtöbb játékos, hogy megkapják az assistért a 40 xp-t meg a 150 oroszlánjukat, míg például õket is üldözik... HB-ban sokkal "jobb a társaság", hajlamosabbak segíteni az emberen, ha kell, sokszor van egy-egy csapattársnak annyi esze, hogy amíg 6 km-rõl lemegyünk BnZ-zni németekkel pár ellenségre, addig õ a gépével odafent marad, hátha valami kóborangyal befut leszedni minket, vagy bombázókkal csapatban repülni, remélhetõleg így lesz tankkal is.
A WT GF játékot a WOT-tal kezdik összehasonlítani.
Ezt a topicot is ezért hozták életre... :)
Véleményem szerint nem is ugyanazt a réteget célozza meg a Gaijin. A fejlesztõk egy realisztikusabb játék mód irányba mentek el az arcade típusban is.
Nem értek egyett. Az Arcade pont ugyan azt a játékosréteget célozza meg, az AB noha tényleg realisztikusabb, de ugyanarra épül, mégpedig hogy egy szórakoztató lövöldözésre adjon módot a játékosoknak. Ez kb. olyan szintû különbség, mint a Counter-Strike és a Battlefield. Hiába sokkal összetettebb a Battlefield, a BF játékosok igen jelentõs része korábban CS-zet...
A II. világháborúban a szárazföldi ütközetek során az esetek többségében a harckocsikat tüzérség is és légierõ is támogatta. Esetenként a haditengerészet is. A WT GF egy ilyen játék. A WOT mást képvisel.
Noha a WoT eredetileg tényleg "Counter-Strike tankokkal" elképzelésre épült, azt már elég korán kinyilatkozták, hogy akarnak World Wide War-t, vagyis hogy repülõgépek és haditengerészet is legyen a játékban, cross-battle stílusban. Amiben a WT jelentõs elõnyben volt, hogy amíg a WoT eredendõen csak harckocsi-csatákra készült, így utólag kell a többi hadnemet beleépíteni. A WT ellenben egy olyan játékra (IL2:BoP) épül, amelyik eleve tartalmazta mindhárom hadnemet...
A WOT HP-val operál, a WT GF nem. Szintén hiba lenne kierõszakolni a HP-t.
Ennél egy kicsit összetettebb a dolog, ugyanis ha tudásom nem csal, a WT-ben is van HP, legalábbis a WT(A)-ban biztos. A gép részegységeinek van állapota, amit a bal oldalon lévõ állapotjelzõ ikon mutat. Persze eltér az AB, HB és FRB sérülésmodellje, de ezek alapján szerintem nem beszélhetünk arról, hogy nem HP alapú lenne a rendszer. Legfeljebb nem globális HP alapú...
S kérdem, egy lelõtt láncot a kezelõszemélyzet elkezdett megjavítani a harc hevében?
Nem egészen azonos jellegû dolog, de AB-ben repülés közben újratöltõdõ bomba- és lõszerkészletünk van, sõt, leszállva egy reptérre egy roncsból is vadonatúj gépet varázsolnak 2 perc alatt...
A WT GF-ban valószínûleg az ilyen típusú játékosok nem élnek meg sokáig, sõt hamar ott is fogják hagyni, mert már kellene az eszüket használni.
Hát én nagyon ritkán látok komolyabb teamplayt AB-n. Az is ritka, hogy egy bombázó azt kéri, hogy valaki kísérje, vagy esetleg arra bátorítja a többi bombázót, hogy repüljenek alakzatban, és bombázzák az ellenfél repterét. Ellenben volt, hogy lazán szitává lõttek, a csapattársak, mert útban voltam nekik, hogy a "zsíros" bombázóba õk is belelõhessenek. Az is általános jelenség, hogy miközben egy lassú, és könnyû célpontot jelentõ He-111-est hatan kergettek, a repteret védtelenül hagyták, és simán átforgatta az ellenfél. Miért lenne akkor tehát más a WT AB csatája, mint a WoT csatái?
Pillanatok alatt kiszedi vagy a tüzérség vagy a légierõ.
WoT-ban ugyanúgy kiszedi õket a pályát és játékot jól ismerõ, csúcsra kifejlesztett OP jármûvet vezetõ veterán játékos...
Majd béta alatt ki lehet próbálni, megtapasztalni dolgokat, s akkor lehet korrekt véleményt formálni.
Szabadjon megjegyeznem, hogy a WT(A) is béta állapotban van még mindig...
Olvasva a sok hozzászólást, alapvetõ problémát látok. A WT GF játékot a WOT-tal kezdik összehasonlítani. Úgy gondolom nagy hiba. Véleményem szerint nem is ugyanazt a réteget célozza meg a Gaijin. A fejlesztõk egy realisztikusabb játék mód irányba mentek el az arcade típusban is.
A II. világháborúban a szárazföldi ütközetek során az esetek többségében a harckocsikat tüzérség is és légierõ is támogatta. Esetenként a haditengerészet is. A WT GF egy ilyen játék. A WOT mást képvisel. Amivel érzésem szerint semmi probléma nincs. Lesz, aki az egyikben, s lesz aki a másikban találja meg a számára nagyobb játékélményt. Az más kérdés, hogy egy "call for fire" esetén milyen gyorsan lõ a tüzérség. Ezen esetleg lehet változtatni, de kivenni a játék módból kár lenne.
A WOT HP-val operál, a WT GF nem. Szintén hiba lenne kierõszakolni a HP-t. Aki azt preferálja, játszon a WOT-tal. Ha belegondoltok, a valóságban is elõfordult, hogy egy lövéssel kiiktatták a tankot. S kérdem, egy lelõtt láncot a kezelõszemélyzet elkezdett megjavítani a harc hevében? Hát nem. Lõttek, amíg tudtak. S vagy túlélték, vagy nem.
Úgy gondolom, hogy a Gaijin fejlesztése abba az irányba megy el, hogy komoly kooperációra, összefogásra és kommunikációra lesz szükség egy-egy csata során. Oda kell figyelni egymásra. Szükség esetén védeni, támogatni kell a másikat. Akár szárazföldrõl, akár levegõbõl. S igen, felmerül ebben az esetben, hogy random csapatokkal ezt nem lehet korrektül megcsinálni. Akkor kérni kell a fejlesztõket, hogy engedjenek szakaszokat és századokat csinálni. De ez a cél szerintem el is érhetõ.
A WOT-ozok legnagyobb sérelme az utóbbi idõben, hogy a játékot ellepték a vérpistikék, akik nem törõdnek a csapattársakkal, nem segítenek, taktikázás nélkül rárontanak az ellenfélre, mint macska a gombolyagra, campelnek... A WT GF-ban valószínûleg az ilyen típusú játékosok nem élnek meg sokáig, sõt hamar ott is fogják hagyni, mert már kellene az eszüket használni. Próbáljon meg valaki campelni. Pillanatok alatt kiszedi vagy a tüzérség vagy a légierõ.
Egy szó, mint száz. Láttunk 20 percsi tankos videót egy kiadás elõtti fázisból, arcade módban, szép grafikával és szép hangeffektusokkal. Ebbõl messzemenõ következtetéseket kár levonni. Heteken belül biztos elkezdik csepegtetni a játék további részleteit. De még az is kevés lesz. Majd béta alatt ki lehet próbálni, megtapasztalni dolgokat, s akkor lehet korrekt véleményt formálni.
"There are lots of ppl queueing up to play ground forces, and they play like 6 on 6 maximum with a very short time limit. So we deliberately buffed artillery so it can make be seen. Heavy tanks can't use it, lots of players prefer just to go in their tanks never trying artillery feature, so artillery kills are very rare."
"Tanks won't be an easy target at all. Believe me." - Repülõgépekkel
"Guys, Scarper and I are at IgroMir, working and watching tanks gameplay 8 hours per day. l find it amusing how people already "know" everything about game and how game will function. Believe me, game is nothing like WoT, which I played for years, WT is much, much better. Do not forget this is very early release tuned, as Senio said for people to try it at IgroMir.
It is impossible to write about game just by watching short demo. You have to try it, and then you can make conclusions. I tried it, and conclusion is that WT tanks are going to be awesome :)
What cannot be seen from stream is feeling you have when you play game. All technical issues can be solved as long as game feels good to play, and playing tanks in WT feels really, really good."
Készíteni fognak egy FAQ-t a sok kérdés és félreértelmezés miatt.
Bal oldalt alul van egy kis szürke visszajelzõ, bár nehéz megmondani, hogy mit is ábrázol.
Nem kell radar hozzá, csak egy megfigyelõ, aki látja, hogy honnan indultak a rakéták / lövedékek. Egy "katyusa" esetében pedig erre adott a lehetõség. A megfigyelõ látta a pozíciót, honnan indultak, rádiózott egybõl a tüzérségnek, hogy mondjuk HT42-es térképkoordinátákról katyusa, a tüzér gyorsan kiszámolta a lõelemeket, és máris indulhat az ellencsapás...
Hát ja, meglepõ, hogy egy kiállítási spéci pályán látottak alapján mindenki milyen messze menõ következtetéseket tud levonni. De majd meglátják milyen lesz a valóságban.
Ez még csak nem is béta állapot, hanem alfa, még van minimum 3 hét az elsõ megjelenésig. Emlékszek milyen volt a repcsis rész az elején, aztán hogy kinõtte magát :) Ugyan ez lesz a tankokkal is. Fasza kis játék lesz, én azt mondom :)
Glo lassan jöhet a mondatod :-) Nekem mindegy milyen arty lesz...és a Stukámat se érdekli
remélem az élesben majd csak a scoutok fognak tudni artyt hívni, az nagy jóság lenne, ha ez dedikáltan az õ dolguk lenne, ha már van kváziarty a játékban
Jövõ héten tutira lesz már valami hivatalos HD videó errõl az egészrõl, hogy hogyan tervezik :) Ez csak bohóckodás :)
Hát igen, végülis arra kíváncsi a nép, nem Il-4-esre. Az van nekem is. :D
Nem azt mondták, hogy hatalmas térképeken fog játszódni a játék? Úgy néz ki, mintha az erdõ közepén egy homokozó lenne...
A repcsiknek sokkal messzebbrõl kell majd spawnolni, hogy a tankoknak legyen esélye pozíciót változtatni.
amúgy ez a pálya külön az expóra készült, ennél másabb lesz majd a valóság.
De most mi ez repülõbemutató vagy wtf. Nem a tankokból kéne ízelítõt adni? Vagy így promótálják milyen jó lesz a tankos játék hogy szarrálövik õket repülõvel?
Na már megy, csak évezhetetlenül laggol. Épp az van hogy egy IL hogy kaszabolja halálra a földi playereket
Pontosan én sem tudom,hogyan számolják.Én lövegparancsnok voltam,így nem az én feladatom volt.:) Az ellenséges tûzcsapást megfigyelik az arra hívatott szakemberek.Tüzérségi tájoló mûszerekkel (nekünk pab-2 volt)a becsapódások iránya és ideje alapján,meghatároznak bizonyos adatokat,amikkel a kidolgozó a kidolgozó táblán(talán puo volt a neve)megcsinálja a visszametszést.A visszametszett vonalon valamilyen számítással meg tudta határozni azt a pontot ahonnan az ellenséges gránátokat kilõtték.Aztán már csak annak a pontnak a koordinátáit kellet kiszámolni és jelenteni a lövegeknek,akik kiszámolták az irányzék és az oldal állást.Ezután már jó esetben oda lõttünk ahol az ellenséges tüzérség tevékenykedett.
Srácok,egy biztos,felesleges összehasonlítani a 2 tankos játékot,mert látom többen is a WOT-ból az agyukba ültetett gondolkodással figyelik ezt a még csak készülõfélben levõ játékot,holott teljesen más lesz,és addig amíg ténylegesen nem tudunk vele játszani felesleges bármilyen okoskodás.
Kedves Adjunktus! Azt szeretném megkérdezni, miként érted azt, hogy
"... Az ellenséges tüzérség bemérésére is volt lehetõség (visszametszésnek hívják)amikor az ellenséges gránátok becsapódásának és röppályájának visszametszésébõl határozták meg a pozíciójukat. ..."
Ha jól tudom, a második világháborúban nem voltak még röppályafelderítõ lokátorok. Röppályát másképpen, hogy lehet visszametszeni?
Nem mondtam hogy temessük, csak kicsit fura lesz, hogy látszólag minden med és light bárkire ráküldheti az áldást, ami pár másodpercen belül már érkezik is. Így nem tudom, hogy miért is indítanék heavy tankot, ha tudom, hogy random medek fedezékbõl kilövethetnek az artyval, és semmit nem tudok ellene tenni...
Nagyon OP-k lesznek így azok a tankok (gondolom medek és lightok), amiknek meglesz ez az arty képességük. Mindenki azokkal fog játszani, mert lövés nélkül ki lehet velük szedni tankokat...
Ez egészen addig hangzik jól, amig repülõkkel közös mapon mész. Ellenkezõ esetben nem lesz aki hatástalanítsa õket, fõleg a csata elsõ felében, mert gondolom nem az elsõ sorokba kell õket keresni.
Ha ez így egész jó ötlet lenne,ha tényleg megvalósítanák szerintem. Amúgy,persze én is úgy gondolom hogy csak akkor van értelme az arty.nak ha normálisan meg lesznek csinálva és balanszolva.
"Someone on reddit posted that the arty is located somewhere on the map and can be destroyed so if you destroy it with a bomber at the start of the match you cant use it anymore in that match"
Ez az arty támogatás max úgy lenne jó ha mindkét csapatban csak 1-1 ember rendelkezne ilyennel és csak parancsnoki jármûbõl lehetne kérni. Értem ezt HB/FRB-re , AB-ben felõlem azt csinálnak amit akarnak.
A hivatalos fórumon már meg is indult az arty elleni hadjárat: szavazás :)
Tiszta chatet csinálok a topicból, de új info, orosz oldalon van kint a hír: "Apparently "Planes vs Tanks" stream begins @ 17:00 local Moscow time" Tehát helyi idõ szerint 15:00-tól érdemes nézni a streamet.
Erõs lesz a játékos állomány, már most látni
[IMG][/IMG]
Fórumon írták, hogy van kint egy srác az expo-n aki a Warthunder standon a tankos részlegen dolgozik, és küldi az infokat amint megtud valamit.
Addig itt van ez tegnapi anyag egyben sezrintem mert elég hosszú. (Munkahelyen vagyok, nem tudok megnézni)
Nyilván.Egyszerre több célkoordináta is meglehet.Aztán ha valamelyikre hirtelen lõni kell,akkor csak a célpont azonosítóját küldik ki a lövegekhez,azok meg rögtön tudnak irányozni rá.De még így is eltelik minimum 1-2 perc az elsõ becsapódásokig.
Maximum úgy volt lehetséges, hogy már korábban be volt mérve a terület, és azonnal tüzeltek amint jött az info, hogy Szása kigurult a Katyusával a bozótból ás rá kéne lõni.
Na az tutira mák volt!:)Gondolom pont belefutott egy menetrendszerû tûzcsapásba. Akkoriban még a kidolgozó katonák határozták meg a célkoordinátákat.Vagy a tüzérségi felderítõ adatai alapján,vagy a frontról bejövõ koordináta infók alapján.Az ellenséges tüzérség bemérésére is volt lehetõség (visszametszésnek hívják)amikor az ellenséges gránátok becsapódásának és röppályájának visszametszésébõl határozták meg a pozíciójukat. de ezek közül egyik sem hajtható végre másodpercek alatt!:) Bemérés,céladatok kiszámolása,a lövegek irányzása és a tûzcsapás. A gránátok röppályán eltöltött ideje is 15 km távolságnál kb 20 másodperc körül mozog. Ez tehát,hogy ráviszem a kört egy területre,klikkelek és piff paff,enyhén szólva is sületlenség.
Of: A németek nem a spájzban voltak? Bocs de nem tudtam kihagyni;D On: Nincs új videó,írtátok hogy ma még várható esetleg?.
Ahol lakom, a II. világháborúban egy ideig a falu melletti szõlõben volt beásva a szovjet tüzérség, a német tüzérség a kb. 15km-re levõ Tokaj körül volt. Az egyik falu melletti dûlõre kihajtott egy Katyusa, eleresztette a rakétáit, és már ment is. Állítólag 200m-t se tett meg, a gránátok szinte pontosan a helyébe csapódtak. Nagyapám mesélte, õ még gyerek volt akkor. Tehát végül is kisebb pályán lehet off-map a tüzérség (30*30 az már rendesen HB térkép, az arcade szerintem 20*20 sincs).