Lenyomtam már pár eventet, de olyat még nem láttam, hogy csak bomber lett volna egy oldalon :) Elég jól súlyoz a rendszer, kb egyforma a bomber/hvy/fighter felhozatal.
A feladatot meg kb lehetetlen teljesíteni. A földi erõk kiszórásával nagyon ritkán dõl el a csata. 95%-ban az a vége, hogy valakinek elfogy a gépe. Az eventek lényege amúgy is az, hogy ne legyenek tápos gépek a csórók ellen.
Tudod milyen térképen milyen gépek jöhetnek szembe. Ez szerintem nagy elõny ahhoz képest, hogy az adott nemzettel besorsol valami térképre, és jöhet +/- 3 tier távolságból bármi (mondjuk itt akár egy 2 fedelessel is lelõhetsz akármit, nincs olyan mint a másik tankosban, hogy egy T1 egy T3 ellen már esélytelen. Régebben volt egy event, hogy T1-el kellett áthúzó jetekre lõdözni, és aki lelõtte kapott egy nyalókát (GE-t amúgy)).
Tudni kell, hogy a géped mit tud, és úgy kell játszani. Egy Me410 az romboló gép volt (nem véletlen hívták németül Zerstörer-nek), bombázók ellen. Lomha lõszeres vagon. A legtöbb "casual" játékos nem ért a gépéhez, nem tudja miben jó, csak repül, aztán néz mint a luki nyúl, hogy meghalt. Régen az USA oldal pl folyton kb 2 km-re emelkedett csak, a németek meg vígan BnZ-zték õket. Ment is az anyázás, hogy OP németek :) Aztán megtanultak emelkedni az amcsik, azóta nehezebb a dolguk a németeknek is.
Szal ez nem olyan, hogy a csapat fele kempel egy bokorban, és reménykedik, hogy nincs spottolva :))
Így már értem mire gondoltál. A tankoknál ha nem egyszerûsítik az irányítást, akkor minimum 2 játékos de inkább több kell majd /típustól függõen/ egy-egy tankba. Ebben az esetben ugye a lövészen és sofõrön kívül nem igazán lesz élvezetes hely a tankban, hacsak nem a parancsnok posztja. Ezért úgy gondolom vagy lesz valami egyszerûsítés, vagy durva skilleket kell majd kifejleszteni, ha egyedül akarunk egy tankban eredményeket elérni. Igaz csak offline, de játszogattam egy idõben Tiger vs T-34 fantázianévvel ellátott tankos remekkel. Ott a botok ellen sem volt ám egyszerû a sofõr, a lövész és a parancsnok pozíciója között ugrálni. Az árkád és a komolyabb módok között viszont lehet sok minden amiben eltérhetnek, mint például a ballisztika, a fizika, a láthatóság és biztos vannak még ilyenek. Dehát a játék fejlesztõi nyilván nem csak pár percet agyaltak ezeken mint mondjuk most Én. Bízom benne hogy jó dolgokat találtak ki és hoztak össze :)
Nekem még mindig ezen túl is van bajom az Event rendszerrel. Hiába az, hogy X gépekkel lehet repülni, és feladat van, azt tapasztalatom szerint nem nézi, hogy milyen gépekkel indulnak a játékosok.
Ha az egyik fél több bombázót visz, a másik több jó vadászgépet, akkor kb. eldõlt, hogy a vadászgépeket preferáló csapat fog gyõzni.
Harckocsisra fordítom a problémát: hiába lesz elõre meghatározva, hogy pl. Harkov-nál milyen harckocsik fordulhatnak elõ a két oldalnál, azt továbbra se súlyozza, hogy milyen harckocsikkal jön a két oldal. Ha az egyik oldal csak felderítõ-könnyû harckocsival jön, a másik meg tele van nehéz harckocsikkal, akkor a játékmódtól függõen elõre eldõlhet a csata már a csata kezdete elõtt. Igen, lehet mondani, hogy akkor ésszel kell játszani, de ez nem vígasztalja azt, aki zsínórban veszít, mert a játékostársai nem az adott szituációnak megfelelõ taktikát követik.
Ez pedig nem csak a játékosok hibája, hanem a játékfejlesztõké is, hiszen nem törekednek arra, hogy a két oldal ereje valahogy balanceban maradjon. Persze ez nagyon sok változós dolog, kezdve a már említett jármûbalance-tól a játékosok skilljének balancáig...
WT:AF-et tudom csak példaként hozni, a tank eddig homály, semmit nem tudni róla. Legnépszerûbb az arcade mód, ami a "casualitásnak" feleltethetõ meg. A többi mind ad egy kis realizmust és vele négyzetesen nehezedik a szükséges skill és az üzemeltetési ktg. Ha a magasabb szinteken jó vagy nem okoz gondot a járulékos teher és pozitív lesz a mérleg. Ez önmagában elég nagy visszatartó erõ az egydimenziós agyúaknak. AF-ben az is fenntartja a Realistic mód nívóját, hogy a szükséges beviteli perifériák nélkül nem lehet ott játszani, fejkövetõ, joy, pedál. Egyszerûen akinek nincs az nem rúg labdába. Ezért írtam, hogy a tankoknál el sem tudom képzelni, hogyan fogják ezt megoldani.
Cifu-nak igaza volt abban, hogy a random meccseken az MM-által kreált pályákon kicsit szerencsétlenül alakulhat a gépek szerepkörébõl adódó elõny(!) és hátrány is. Viszont az új peccsel bejött "történelmi" Eventekkel teljesen új alapokra helyezték a játék nívóját, megmondják hol, mennyi játékos, milyen gépekkel mehet. Így valamelyest bele vannak kényszerítve a játékosok egy elõre felvázolt helyzet megoldásába és nem egy teljesen az ad-hoc match maker dönt.
Én abból indultam ki, hogy pl a wotban a nagy többség sokezer csatával a háta mögött sem sajátított el olyan alap dolgokat, mint pl azt hogy nem a tank seggével támad... Mint már említettem, azért nincs a wotban az ágyúknak úgymond teste, mert a játékosok többségének meghaladná a szellemi képességeit az, hogy még arra is oda kell figyelni. Ha megoldható például az, hogy az egyik játékmódban "testetlen" a löveg egy komolyabban pedig beakad a falba, akkor ezzel máris egy nagy adag szobanövénynek elmegy a kedve az élethûbb játéktól, és nooboskodhat az arcade módban :) Persze lehet hogy ez szóba sem került, még nem tudunk semmit. De mindenképpen bízom benne, hogy a realisztikusabb játékmódok nem fognak majd bejönni a sok 2 bitesnek.
Várod mit reagálok, mert olvastad AF-ban, hogy csak most vettem meg a német heavy ágon õket? :)
Megvettem, mert az eventeken az eddig szerep nélküli torpedóromboló, zuhanóbombázó teret nyert. Élveztem velük menni, pedig fighter párti vagyok. Tovább fejtve nem alaptalan gondolat, hogy a német heavy ág teret nyer a megfelelõ Eventen. Pláne hogy a játék WvW módra van tervezve, ahol az attackerek nem igazán egymotorosok ellen fognak menni, hanem bomber vagy földi jármû.
ak. A jármûvek között enyhe unbalance van, viszont a "jobbat" drágább megvenni és fenntartani is.
Nem értek egyett, például a Me-410 esetében hiába a magas tier és az amúgy erõs fegyverzet, sem manõverezõképesség, sem emelkedõképesség, sem végsebesség tekintetében nem versenyképes az azonos tier-û egymotors gépekkel. Cserébe a javíttatás és megvétel nem nagyságrenddekkel könnyebb.
Szóval akadnak ott is problémák. Ezt pedig a játékosbázis a szokásos módon egyenlíti ki: nem használja azokat a gépeket, amelyek feltûnõen gyengék a saját tierjükben...
Na de hogy ugyanígy? A WT:AF-ban viszonylag hosszú a tanulási idõ Realistic módban. Egy taktikai manõver begyakorlása napok vagy hetek kérdése, egy guruló tanknál szimplán nincs ötletem hogyan fogják behozni a skillt, amitõl realisztikus lesz.
A teljesítményt elég jól díjazzák, ha valaki oda teszi magát. Tulajdonképpen alap mottója a játéknak. A jármûvek között enyhe unbalance van, viszont a "jobbat" drágább megvenni és fenntartani is. AF RB-n nincs egyértelmû határ jó és rossz között ott eléggé számít ki mennyire skillesen tudja irányítani a gépét. Ezt a tankoknál el nem tudom képzeni hogy fogják megvalósítani.
Someone enter in the PzIV in the Wt booth and shoot down the Wargaming pickup please! (igromiren ugye van WTnél egy kiállított Panzer IV)
Szvsz a megjelenés egy jó techdemo lesz, hogy mi várható majdan a játéktól. Kelleni fog egy kis idõ, amíg kiforrja magát a WT:GF. Mindenesetre a tank fanoknak érdemes a kezdeti stádiumban a hivatalos fórumban brainstormingolni, aktívan vitázni, mert a jó és megvalósítható ötleteket beépítik!
A startkor nem szabad extrém elvárásokat támasztani, mert csalódás lesz a vége. Arra is fel kell készülni, hogy nem nagyon lesz casual barát az arcade ellenére sem, és ha próbálnak valamennyire történelmileg hûek maradni a gépekhez az elkerülhetetlenül kis unbalanszot fog bevinni a játékba. Én a WT:AF-ben azt tapasztalom, hogy realizmus felé hajlanak inkább a fejlesztõk annak ellenére, hogy a bevétel az árkádból jön.
És tényleg, általában a második fül szokott az air forces topik lenni a böngészõben, most valamiért fordítva van, bocs.
Ennek a japó eventnek így nem sok értelme van, az összes vadászunk elmegy egy TBF után, a fél térképen keresztül kergetik mire lelövik, utána nincs lõszer, engem meg, aki balga módon próbálom megmenteni a bombázóink seggét, szétkapnak a P-39-esek...
Ja, aztán amikor a 60 ezer forintos kormány mellé való H-váltóval nem tudod végigzongorázni a tank 14 sebességét + 6 hátramenetet... Hú, ott milyen sírás lesz :D
Viszont tuti sokkal több hardcore tankos lesz majd FRB-n, mint amennyi a repülõsöknél van.
Én nagyon jó esélyt látok arra, hogy rengeteg új arc fog becsábulni. Pl én. Eddig a wot-al toltam, de most fogom magam és délután beregelek a WT-be. A wot-os játékos társaim és személyes barátaim is remegve várják WT:GF indulását. Szerintem nem vagyok egyedül. ;)
FRB módban tolhatod majd pedállal, joy-al (mint a WWIIOL-ben), de akár billentyûkkel is. Ott már lesz kuplung, stb stb. Persze a WASD meglesz az árkádosoknak is. Gyõzzük kivárni az elsõ videókat :)))
Én is a WOT-nak köszönhetem hogy mostmár felismerek egy Stug lll-t. Nagyon sok barátság kötõdött ezalatt a pár év alatt a wotnak köszönhetõen,remélem a WTGF-el tudom folytatni....
Az egy zsákmányolt prémium amcsi gép :) Elég régi a videó, akkor még kb semmi tapasztalatom nem volt és ezzel a tier 4es Hien-nel nagyon szépen lehet repülni :) FRB-ben sokkal könnyebb fordulgatni mint jól végrehajtani az energiaharcot úgyhogy tanulógépnek tökéletes volt :) Igazából nincs olyan amit nagyon utálok, úgyhogy akármilyen frb event van tuti találok magamnak tetszõ gépet :) Mostanában sajnos nem jut idõ igazán repkedni..aztán majd ha jönnek a tankok akkor aztán még kevesebb lesz mert már nagyon kíváncsi vagyok rá :)
Twi Én is feliratkoztam. H-h Japókkal mész? Ez az ág a main-ed? Olyan kevesen vannak akik velük mennek leginkább. Azt hittem egyedül Én vagyok ilyen elvakult fan :D On: Függetlenül attól, hogy nem kedvelem a tankokat mert lassú dögök kb mint egy harcos egy RPG-ben (ott is mindig tolvaj, íjász stb-vel megyek) ki fogom próbálni a GF-et, mert a Wot valahogy...hát ha nem is megszerettette de megkedveltette velem ezeket a masinákat. Na jó egy részüket. Kis részüket. Amik szépek meg gyorsak :) Nemsokára utána is nézek majd a Japán tankoknak, hajjaj mi lesz itt xD
Én úgy tudom csak Berlin parádén voltak ott az IS-3asok, az valószínûleg csak propaganda hogy harcoltak is. De ha mégis betennék akkor is max csak berlines historical mapon lenne az 1 a sokból.
Még nem világos nekem teljesen milyen módok lesznek és mikor de mondták szerintem, hogy lesz olyan hogy csak tank vs tank, meg ugye a közös ahol lehet repülõ is és tank is nálad. Vicces volt ahogy a vidiben mondták hogy miután kilõtték a tankodat visszamehetsz bosszút állni rajta akár egy bombázóval is azon aki kilõtt :D
azt kihagytam, hogy ilyen beállításokkal így néz ki nálam 720p-re butítva meg ezt még bandicammal vettem fel replay-bõl úgyhogy az megevett egy adag fps-t :) szóval a motor elég szépen muzsikál, saját bevallásuk szerint kenyérpirítón is elfut, jobb gépeken meg lenyûgözõ :D
a WT elõtt milyen játék ment? csak a végére léptem be...
http://www.youtube.com/watch?v=J4HXYvVbj04
Már ott vannak a WT standnál.
IS-3-ra ne vegyél mérget, hogy nem lehet majd látni mert nekem két dolog rémlik vagy részt vettek Berlin ostrománál (vagy csak az utána tartott parádén vonultak fel) illetve Mandzsúriában talán bevetették õket, nyilván itt nem a németek ellen de ha már ballance és 45 elején már voltak egységek vele felszerelve akkor elképzelhetõ, hogy belerakják vagy, ami szintén elképzelhetõ, hogy iszonyat javítási költsége lesz egy KT-nak.
Érdekes lesz az is, hogy egy játékos egy csatában vihet repülõt, tankot felváltva is. Érdekes lesz a ballance így az MM nem tudom, hogy fogja ezt összehozni meg mennyi játékos tud majd egyszerre játszani mert ha mindenki tankozik kevesen lesznek az égen, amíg el nem fogy a behozható tank. Jó lesz mert kilõnek a T-34 bõl aztán jössz az IL-2-vel megbosszulni.
Nagyon remélem, mert most újítottam gépet. Minden játék, amivel játszom rengeteget gyorsult. A wot meg, összeszarta magát! Szerintem a motorban van a hiba. (2 heti tesztelés alatt nem sikerült kifektetnem az új masinát)
Állítólag ilyen marad, vagy talán lejjebb sikerül vinni, ha tovább tudják optimalizálni (valami ilyesmit mondtak), de akinek csúcsszuperatomgigamega erõmûve meg 4 méteres monitora van hozzá, annak sokkal jobb grafikát ígérnek.
Fresh info: "1) Tanks aren't completely helpless and can shoot down a particularly stupid low flying aircraft 2) Controls are WoT like: WASD for movement, mouse for turret control. No aiming time unlike WoT. 3) Planes and tanks have seperete goals in mixed battle. Bombers and ground attack can go after human driven tanks obviously, but without markers it aint that easy. Hence ground and air are balanced by mostly ignoring each other. 4) They confirm that you can be both a pilot and a tanker in the same battle. 5) Some technical details about improved graphics and 3840 × 2160 that is playable with "just" a single geforce titan. Minimum system requirements will stay the same, but owners of high-end machines can expect a decent increase in picture quality."
Egy ismerõsöm találta. Irányításra itt a válasz.
ja leeset. esetleg nézd meg WT:AF-t még ha nem is érdekelnek a repülök akkor is sok mindent le lehet szûrni belõle.
Kíváncsi vagyok rá. Az a baj hogy nagyon titkolják a ground projectet, lehet a konkurencia miatt nem akarják felfedni hogy milyenre sikerült, lassan itt a november ugye ekkor jelenik meg de még azt se tudjuk hogy fog kinézni az irányítás és kezelõfelülete.
Amúgy amire még kíváncsi vagyok hogy mennyire lesz kezelhetõ a tank. Pl le lehet e állítani a motort és beindítani, na ez nagyon király lenne és remélem jó hangjaik lesznek nem benzines fûnyíró mint a wotba. Meg említették hogy lesz sebesség váltás is.
Szerintem arra céloz, hogy a WoT-nak az a baja, hogy a WT-ben amúgy HB-t vagy FRB-t játszó játékosok össze vannak zárva az arcade játékosokkal, és ez nem jó.
Hát a repülésnél is jelen van ez a hatalmas szakadék arcade és full realistic között. Pl full realisticet szerintem joystick nélkül nem is tudnám játszani, pont tegnap próbálkoztam a tutorialjával, na a felszállás is élmény volt de az 4. crashnél ráéreztem és felszállni már tudok de kb ennyi, utána hamar a földön kötök ki, azért egy joystickkel sokkal könnyebben lehetne egyenesen tartani a gépet, mert ez a folyamatos Q,Eveli próbálkozás nem igazán ment azt csatt.
azt ígérik, hogy a tankos részben az arcade és a historical között hatalmas szakadék lesz a repülõs részhez hasonlították, hogy olyan mint az arcade reserve(0 tier) repülõs tanuló része a full real battle-hez hasonlítva
ez azért bizakodásra ad okot :)
Bár olyan lenne majd a célzás ahogy Te is írtad. Bár Én attól félek, hogy nem fogják túlzásba vinni az élethûséget, mivel azzal ugye elveszik az átlag játékos kedvét. Wotban is azért nincs úgymond teste az ágyúnak, mert a játékosok nagy részének komoly gondot okozna úgy közlekedni a tankjával, hogy ne akadjon bele a löveg semmibe... Remélem itt azért másképp lesz.
Az hogy a wot "elhülyíti" az emberek többségét szerintem nem gond. Nem egy oktató program, ami megismerteti a régi tankokat a néppel, hanem egy játék. Ismerek olyat aki rengeteget tud a tankokról, a csatákról stb... viszont mint wot játékos nagyon gyenge :) Én pedig amikor rátaláltam a wot-ra annyit tudtam a tankokról, hogy volt Tigris, Sherman meg van Abrams. De felkeltette az érdeklõdésem a játék és azóta minden számomra fellelhetõ könyvet elolvasok a tankokról :)
Mivel az arcade stílusból és a wot hibáiból, gyengéibõl már elegem van, Én is nagyon várom a WT-s tankokat. Remélem lesz olyan mód ami túl sok lesz a núboknak és zömmel értelmes játékosok fogják játszani.
Én is nagyon várom már a tankos részt. Jó lesz végre történelmileg hû tanokkal játszani realisztikusabb körülmények között, de mégis arcade szinten is tartva és nem 70%ban prototípusokkal meg sose létezett blueprint tankokkal játszani. Régebben még rendben volt ez nekem, mondtam hogy jó ez mert legalább megismerünk olyanokat amik nem voltak más játékokban csak mostanra annyira elfajult ez hogy több a prototípus/nem létezõ tank mint a létezõ sorozat gyártott tank a játékban.
Meg ha történelmileg hû lövegek lesznek akkor a páncélok is érni fognak valamit, pl a párduc és a tigrisrõl nem az fog eszedbe jutni hogy papír meg simán átlövi minden hanem tényleg kemények lesznek szembõl és pl T-34/76ok szembõl át se tudják ütni, a 85 már igen de azzal se lesz olyan könnyû, mert határeset a 120 pen és itt több mint valószínû, hogy nem 50 méterrõl lövik egymást majd hanem inkább 500ról ahol csökken már az átütõerõ. Na tényleg erre lennék még kíváncsi hogy milyen lesz a ballisztika, gondolok itt arra hogy kell e majd állítani az optikát ha nagy távolságra lõsz vagy fölé kell kicsit már akkor célozni stb.
A wot meg olyan szempontból "elhülyíti" az emberek többségét akik nem értenek a tankokhoz és téves infókat vesznek természetesnek. Pl ha egy wotosnak azt mondod hogy KV-1s akkor õ arra gondol hogy hú de király tank jajj 122es ágyú és simán kilövi a tigrist meg mindent. Amire én gondolok KV-1s alatt: kicsi torony,rövid 76mmes ágyú ~86mmes átütéssel. a wot facebook oldalról meg ne is beszéljünk mikor van valamilyen tankos kép azt a sok tudatlan benyögi a marhaságait pl 2 T-34/76 mod.41 volt a képen azt komment: A-20! herp derp :D (nincsenek tisztában mi proto, mi nem, mi volt sorozat gyártva vagy sose létezett)
Historical battlebe nem lesz ott az IS-3 és semmi háború utáni cucc hála az égnek mivel azok nem harcoltak a 2. világháborúban. Arcadeban persze lesznek.
Igen, megelõztél! Amiket ebbõl leszûrök, hogy VÁÓ!!! Pont ez e történelmi hûség kell nekem. Emlékszem még arra is mikor még lehetett reménykedni, hogy a wot-ban is lesz ilyen játékmód. Azóta meg az árkádban kifáradtam. Még ara is emlékszem mikor pont te elemezgetted, hogy milyen is lenne a német-szovjet arzenál, ha a háború alatt legyártott és hadrendbe állított jármûvek csatáznának. Na, most ebbõl a videóból, most ennek az alapjait vélem felfedezni. Nagyon tetszk!
KT ellen ott lesz az IS-3 meg az összes többi háború utáni fejlesztés. Hasonló problémára számítok mint, ami most van a jet-eknél 2vh-s német technika vs. koreai háborús. Mindenesetre jónak tûnik csak jönne már.
Remélem ma már érkeznek infó morzsák, mert már nagyon, de nagyon kiváncsi vagyok a tankos részre. Amiket a repülõs részrõl hallok az alapján nem lehet rossz. Vágyom már egy kis tankos HB módra :)