1939-44 között Japán két Jamato-osztályú csatahajót és egy Jamato-teknõre épülõ repülõgép-hordozót (Shinano) építettek úgy, hogy a szövetséges hírszerzésnek semmi, de semmi információja nem volt róla, amíg ki nem futottak.
A szovjetek nagyon fejlett lézer-kutatást folytattak, az egyik ilyen program része volt egy "lézer-harckocsi", ami rubint szilárdtest lézerrel volt felszerelve, és az ellenséges pct. rakéták ill. aknagránátok elleni védelmet biztosította volna egy konvoj számára. A programról 2009-ben került nyílvánsosságra az elsõ információ.
A Blizzard Titan projectjérõl 2007 óta csak annyit tudni, amit kvázi õk engedtek ki (létezik, nem a meglévõ három Blizzard franchise része, stb.).
Ezek olyan példák, amikor messze nem "friends & family" szintû projectet tökéletes hírzárlatot tudtak fenttartani...
A hivatalos fórumon volt olyan válasz, amely szerint a fejlesztõk szeretnék a jelenlegi Tier alapú rendszert idõpont-alapúra változtatni. Tehát mondjuk 1939 elõtt készült harcjármûvek, 1940-ben készült harcjármûvek, és így tovább.
Azt õk is elismerik, hogy ez rengeteg alapvetõ kérdést fog felvetni, és nem lesz egyszerû. Ugyanakkor sokkal reálisabb megközelítés lenne a valóság lemodellezésének.
Egy példával élve 1939-40 esetében a német és szovjet harckocsik tömege a könnyen páncélozott, és jellemzõen max. 50mm-es hosszú csövû ágyúkkal, ill. 75mm-es rövid csövû tarackokkal lenne felszerelve. A fõ elõny pedig (dobpergés) a szovjeteknél lesz, mivel a T-34-76 és a KV-1 illetve KV-2 messze-messze hatékonyabb volt, mint a velük szemben álló Pz.III és Pz.IV, illetve Pz.39(t) típusok. A Pz.VI (Tiger) megjelenésével, illetve a hosszú csövû 75mm-es lövegekkel felszerelt Pz.IV változatokkal valamelyeset kiegyenlítõdik persze aztán a dolog, de ne feledjük, hogy a jelentõs része a harckocsiknak ezeknél jóval gyengébb típus (szovjeteknél rengeteg BT-7 van még mindig, a németeknék Pz.III változatok).
Szumma szummarium, ha ezt megvalósítják, és a WT(G) is ezen elvekre fog eleve épülni, csúnya anyázások lesznek mindenestre... :)
Nekem az lesz a problémám, hogy teszem azt, egy PzIII 50mm-s ágyúval, hogy fogok sikeresen fellépni egy T-34/76 mod.1940 vagy egy KV-1 ellen. Ha jól tudom, a Barbarossa alatt is fõleg a légierõ vagy a 88mm-s AT lövegek semmisítették meg ezeket a harcjármûveket. Már elõre látom, hogy kell majd vörösök oldalába sunnyogni és onnan lõni hátha átviszi. :)
Ugyanez vica-versa lesz, ha a 76mm-es löveggel szerelt T-34-76 szembesül egy Tigrissel, nem gondolod?
Persze a lenti dolog egy fél-hivatalos álláspont, említette az angol nyelvû fórum Gaijin szuper-adminja, hogy terveznek ilyet, nincs összefüggésben a kérdés a WT(G)-vel, de logikusnak tûnik, hogy azonos besorolás és MM lesz mindhárom fegyvernemnél.
Úgy érzem, vagyis inkább remélem, hogy HB és FRB módokban jobban kimutatkozik majd a játékos ügyessége, mint a WoT-ban. Akkora mapon mint a repülõsöknek van, eszméletlenül sok lehetõség lenne taktikázni. Elképesztõen király lesz. :)
Én pont ettõl félek. Egy nagyobb mapon simán belefut az ember abba a problémába, hogy a pálya két szélén karistol az utolsó harckocsi, na most próbáld meg majd megtalálni a másikat...
Remélem, hogy lesz felderítés, és lesz jelentõsége, így a könnyû harckocsik, esetleg páncélautók fontossága is meglenne...
Marha egyszerû, ezek a tankok még nem tüzeltek menet közben, meg kellett állni ehhez. Bár egyes tigris ászok tüzérei nagy gyakorlatuk miatt képesek voltak erre, és az amerikai tankoknál a Shermantól(talán már a Leetõl?) kezdve volt kezdetleges függõleges tengelyû lövegstabilizátor, azért a fõszabály ez.
Igen, már az M3 General Lee/Grant mindkét ágyúja (a 37 és a 75mm-es is) rendelkezett egy kezdetleges giroszkópos lövegstabilizátorral, ám ezt csak az amerikai egységek kapták meg, a szovjet és brit hadseregnek a Land-lease keretében küldött harckocsikról ez hiányzott.
Ugyanakkor ezek a kezdetleges lövegstabilizátorok még nem igazán tették lehetõvé azt, hogy menet közben hatásosan tûzeljenek, inkább az volt a cél, hogy a tûzkiváltásokkori megállások közötti manõver hatásait negálja, vagyis ugyanarra nézzen a löveg (és irányzóberendezés) a megállás után is, mint elõtte, így gyorsabban megtalálta az irányzó a célt, rövidebb idõbe telt a korrekció, hogy aztán a tûzkiváltás után ismét mozgásba lendülhessen a harckocsi...
Azért azt tegyük hozzá a nagy realisztikussághoz, hogy a II.VH nagy csatáit nem eszetlenül lövöldözõ tankok és katonák harcolták, hanem ott voltak a nagy taktikai zsenik is mögöttük, akik képesek voltak olyan helyzetekben is gyõzelemre vinni katonáikat, ahol technikai hátrányban voltak az ellenféllel szemben. Szóval amíg nem rendelkezik minden játékos Guderian-féle képességekkel, addig nem kell annyira komolyan venni a valósághûséget...
Ezt meg lehet oldani úgy, hogy nem az összes harckocsi kilövése kell a gyõzelemhez, hanem pl. stratégiai pontok elfoglalása.
Nyilván.Ez most is így van.Elfoglalni egy addot pontot és x ideig tartani.AI Utánpótlás konvolyokat megsemmisíteni stb. Ha valaki bújkál a map szélén az érdemben nem igazán tud beleszólni az ilyesmibe és különben is,ott rohadjon meg,ahol van!:)
Azt, hogy a való életben a technikai fölény legyõzhetõ jó taktikával. Ha bevezetik azt, amirõl itt egyesek beszéltek, hogy csak olyan tankok fognak egymás ellen játszani, amik a való életben is találkozhattak, az nem valami jó hír, ha azt vesszük figyelembe, hogy a játékosok többsége nem valami jó taktikus, sõt sokuktól még az egyszerû együttmûködés is távol áll...
pontosan ez a jó hír, ez a lényege a játéknak, hova tovább az egész evolúciós elmélet ezen alapszik, az gyõz (gyõzzön az) aki a legjobban tud alkalmazkodni
én állítom, hogy a wot-os frusztráció igen nagy része pont abból adódik, hogy hiába vagy jó (például egy igen ígéretes szituációba kerültél), még hatost is kell dobnod (szvsz ez egy tûzzel-vassal irtandó felfogás)
Ez egy játék marad attól még, amelynek a célja a szórakoztatás, arra pedig tûzzel-vassal se fogod rávenni a tömegeket, hogy úgy játszanak, ahogy taktikai okokból szükséges lenne. Csak nézd meg a Arcade Battle WT(A)-t...
Az a fõ kérdés mennyire tudják majd ebbe az elég statikus harcmodorba átültetni a WT alapfilozófiáját "get more skill to earn much"! Ha nem sikerül teljes bukás és a Ganjin gazdasági, erkölcsi csõdje lesz a tankos rész.
WT(A) árkád rossz példa, mert a tournamentek kizárólag HB vagy RB módban mennek.
"tûzzel-vassal se fogod rávenni a tömegeket, hogy úgy játszanak, ahogy taktikai okokból szükséges lenne."
Ha a bõrükön érzik majd, mint a WT(A)-nál, minimum a törekvés meglesz, vagy klánokba mennek.
én az égvilágon senkit nem akarok rávenni semmire, nem érdekel én csak szeretném, ha lenne egy olyan szintû harckocsi szimuláció, mint amilyen a red orchestra 1/darkest hourban volt, már pedig itt HB, RB módban (ha lesz ilyen) van remény erre
Nincs infó,hogy hogyan tervezik a háborúzást? A ww II online mintájára pl el tudnám képzelni.Ott kurva jól megoldották.
Hát, ha egyszer összfegyvernemezni akarják, akkor muszáj lesz olyanra csinálni.
CSak hát az nagyon elriasztó a pénzes casual tömegek számára... rendes parancsnoki lánc ahol csak kis fogaskerék vagy és azt kell csinálni amit a kövér német kisfiú (az "admirális-generális" mond).... :)
Szerintem nem WWII online szerûen lesz megoldva. Egyszerû klán szintû lesz az összfegyvernem. Minek bonyolítanák. Klánban x repül y tankozik z meg hajózik ha a map erre lehetõséget ad.
Ott azt mondták vegyétek be Caen-t(példa)és kijelölték rá az alegységeket akkor onnantól már viszonylag nagyobb mozgástered volt,mit a wot-os kis térképeken,ahol a field commander sokszor azt is megmondta,hogy a C3-ban lévõ 5-ik bokortól 23 méterre állj meg.Ez a halálom volt egyébként.Mintha meg lettem volna kötözve.:)
Hát, én nem mondom hogy a ww2 online jobb.. inkább MÁS :)
Évekkel ezelõtt kipróbáltam amikor volt vmi free weekend, jó hogy nagy a térkép meg minden, de kb annyi volt a játékélményem, hogy:
A. gyalogosként spanoltam, elindultam arrafelé ahol az akciót jelölték, aztán vki egy bokorból kempelve lelõtt 10 perc séta után. Ezt elismételte még 4x, mir vhogy sikerült kitalálnom hol volt és revansot vettem. kellemmes 1 óás játék volt.
B. szintén gyalogosként spawnoltam, vmi házat kellett elfoglalni/tartani, mindezt úgy hogy ellenséges tankok elõl kellett bújkálnom. Választhattam hogy hogyan halok meg, mert ugye bakaként sok opcióm nem volt tankelhárításra.
Nyílván nem méjedtem nagyon el a játékban (ahhoz túl csúnya volt szegény), de kb az volt a benyomásom hogy ez nem az a játék, ahol amikor éppen idõm van beugrok és tologatom egy kicsit... szóval nagyobb elkötelezettség kell hozzá, az meg nekem elég a család és a munkahely területén.
Nekem már a WOT klánháború is túl idõrabló, gyakorlások, aztán idõre ott kell lenni, aztán éjfélig húzódnak a csaták... nem is járok oda se.
Most komolyan mi van a játékkal???? Legszarabb vesztes csata után is plusz 5 ezer lionnal jövök ki? Régen egy ilyen csata után nem kaptam volna semmit nem hogy plusz 5 ezerbe jöjjön ki a dolog... xp is egész jól jön, valami akciós idõszak van?
én pontosan értettem mire gondoltál
lehet lesz dinamikus kampány is, de se nem lesz olyan kidolgozott (mint a wwii onlie-ban), se nem ez lesz a prioritása a játéknak (fejlesztõknek) alapvetõen más a két játék koncepciója és amit szeretnél itt látni, pont abszolút nem illik a WT-be
Rossz topik. De egyébként ez a War Thunder, és nem a World of Tanks, ahol kapsz kemény 120XP-t ha vesztetek mert éppen siemkanoobokból áll a csapatod, vagy csak éppen az ellenség kettõvel több tier10-es TD-t kapott.
Érezhetõen kezdenek magukhoz térni és figyelni arra a sok sírásra amit a közönség nyomat (lásd artynerf, pedig hogy nem akarták megcsinálni)... istenuccse, egyszer még a victory bónuszt is eltörlik és csak az egyéni teljesítményt fogják jutalmazni... :)
Többen jövendölték már meg az elmúlt 3 évben a WOT bukását mint amennyien a maja világvégével foglalkoztak.... hol ezért, hol azért :)
Nagyon olcsóak az emberek, egy 3x vagy 5x szorzóval, ne adj isten 1 napi akciós prémmel a tömegeket kilóra meg lehet venni :D
Nem találtam statisztikát sajnos - ha valakinek van ne tartsa vissza - de a wowpben ide a rozsdás bökõt hogy megsokszorozódott a játékosok száma, most hogy tokeneket lehet kapni amit WOT+WOWP prémre lehet beváltani... :D
DE én örülök a helyzetnek, hiszen így is - úgy is mi játékosok csak nyerhetünk.
Szó sincs bukásról, csak arról, hogy a mostani nemtörõdöm stílust muszáj lesz valamennyire még nekik is befejezni, mert lesz alternatíva. Most egy csomóan azért játszanak még a WOTtal, mert egyszerûen nincs épkézláb alternatívája.
Aki képes minden nap játszani a WoWP-vel, az tényleg meg is érdemli azt a két havi prémiumot, akkora szemétdomb az a játék. :D
Ez a WT-ben is így volt/van/lesz, nemrég lehetett 5 gyõzelemmel 300 Golden Eagle-t (WoT-ul: aranyat) kapni. No úgy ráestek a népek a játékra, hogy a login szerver lehalt, a játék szerverei pedig túlterhelõdtek hála annak, hogy a szokásos játékosállomány durván duplája loginolt be...
-Új gépek -Új játék(mód?) opciók -Új dolgok -Bugfixek
És igen, a harckocsik hamarosan jönnek...
Hát ha a token akciót nem fogják mûködtetni örökké, akkor gyorsan vissza fog esni a játékosok száma a Wowp-ben. Ilyen keresztcsatolt akciókkal be lehet csábítani az emberket, aztán mutogatni a megnövetkedett számokat a befektetõknek, de mind tudjuk hogy ez csak ideiglenes. Ha lejár a WoT-ba prémiumot adó WoWP akció, az emberek visszatérnek majd a jobb minõségû játékhoz a mûfajban.
Engem még azzal sem vettek rá, hogy azzal játszak :) Mentem párat és... annyira nem kell a wot prémium hogy wowp-vel játszak. Wiszont amint lehet majd tankozni a WT-ban szerintem elfelejtem a wotot, legfeljebb cw-kre néha felmászok majd.
Hát, majd kiszámolják hogy mi éri meg nekik és miért.... Lásd pl az 50K Xps akciót a tankosban, ami ugye ért 1 nap prémet, minden nap meg lehett csinálni és úgy nézett ki hogy ez csak a 15 éves évfordulóra lesz.
Azt mit ad isten, prolongálták vmi furcsa okból :D Kitalálnak majd vmi más keresztmarketinges akciót, aztán megy tovább as zekér.
Rávenni amúgy engem sem lehetett azzal hogy repüljek - no nem azért mert annyira szar, hanem egyszerûen azért mert nem jön be a repülés (ezért nem rontom a levegõt a WT topikban se). De úgy tûnik a tömegek nem így gondolkodnak.
"Most egy csomóan azért játszanak még a WOTtal, mert egyszerûen nincs épkézláb alternatívája." Ezt nehezen tudom elfogadni... egyszerûen azért mert ha valami annyira szar, akkor egyszerûen nem játszom vele. Nehezen tudom elképzelni hogy a tömegek annyira tankfüggõk hogy 1 hét alatt meghalnának ha nem tudnak vmi tankos játékkal játszani.
Nyilván csökkenni fog a játékosbázis ha két azonos stílusú játék lesz a piacon (bár ez sem törvényszerû: mi van ha nekem pl mindkettõ tetszik? :) ) Pl: azért mert van COD, haldoklik a Battlefield?
Nem érted. Nem arról van szó, hogy nem lesz WOT, ha kijön a WT (G), hanem hogy aki tankos játékkal akar játszani, az "kénytelen" a WOT-tal játszani, mert nincs más tankos MMO a piacon, és el kell fogadnia, hogy a fejlesztõket nem érdekli a hibás MM, vagy a fantáziátlan játékmechanika, vagy egyszerûen az, hogy valami ÚJAT vigyenek bele a játékba. És nem, itt nem a harmincadik T-54 klónra gondolok, mert az nem új.
"...ha valami annyira szar, akkor egyszerûen nem játszom vele."
Pontosan ebben a stádiumban vagyok, a klánbéli régi motorosok jelentõs részével karöltve. Nincs semmi új a játékban, nincs miért játszani vele. Maradnak viszont a "tömegek", akik képtelenek elhinni, hogy a báziskörünkön kívül is létezik világ, vagy éppen ha egy spotterrel nem halottak 30s-el a csata kezdése után, attól még nem lesznek noobok. Ha a WT (G)-nek csak a HB részét megcsinálják olyan realisztikusra, hogy ezeket az "embereket" távol tartsa, onnantól sehogy se süllyedhet a WOT szintje alá a játék.
Hogy a Bf-es példáddal éljek: ha csak a gyalog rohangálás meg a puttyogtatás érdekel, akkor megyek COD-ozni, de ha használni akarom az eszemet is, akkor belépek a Bf-be, beugrok valamelyik helibe, megtanulok vele repülni és átlátni a helyzetet, és a sz*rt is kiverem abból a stingeres semmirekellõbõl :D
Látod, neked nem is igazán a WOTtal van bajod, hanem a játékosbázissal... (mindamellett hogy egyetértek veled abban hogy semmi fantáziát nem hoznak, csak tankmodell klónozás meg térképgyártás).
Az a baj hogy két utat látok:
A - a WT arcade módja hasonló "bonyolultságú" lesz mint a WOT -> a "hülyék" ott is megjelennek, ergo a WT arcadeos tankmódja ugyanúgy játszhatatlan lesz a JÁTÉKOSOK miatt
B - jó komplexre megcsinálják a HB-t.... az meg nincs hatással a WOTos tömegekre, mert aki arcadeozni akar, nem fog HBval küszködni.
Tehát neked a HBra fáj a fogad, az viszont nem a WOT konkurenciája, mert szerintem a WOT népszerûsége pont abban van, hogy egy könnyed arcade játék. Ha a WT ezt a népszerûséget lovagolja meg arcadeban, akkor amit nyersz a réven (jobb játék) elveszted a vámon (tele lesz ez is hülyével) :)
Pontosan ez a baj a WOTtal, hogy nem lehet elkülönülni a "hülyéktõl", itt legalább valamennyire el lehet. Alapvetõen a repülõkkel is HB-ban szeretnék játszani, csak mostanában, a prém gépes akció miatt játszok arcade-ot, mert ott hamarabb összejön a szükséges kill mennyiség. A tankosban (ha tesznek bele HB módot, márpedig miért ne tennének) is ez lesz a helyzet, engem nem érdekel hogy hányan játsszák ugyanazt amit én, az inkább, hogy kik azok.
Aki megszokta/szerette hogy a tanknak hp-ja van ès gombnyomásra gyôgyul,annak nem biztos hogy tetszik majd ha kilôvik a láncát ès nem tud javitani.Mèg nem tudni milyen lesz de gondolom azt se akarják hogy wot klôn legyen viszont meg kell nyerni az embereket.HB /RB az más persze.De nyugi ott is lesznek hülyèk ;-)
Tudom, most is vannak, csak 15-bõl 1-2 aki olyan, mindjárt nem úgy áll az ember szája mintha 15-bõl 10-en lennének.
Nem hiszem hogy hagynák, hogy egy tankot ilyen könnyû legyen "kivonni a forgalomból", lehet hogy régebben ide írtam, de nagyjából elfogadható lenne, ha pl. az egyik legénységi tagot ki lehetne küldeni láncot javítani, de abban a fél percben (lehet több is) a tank még a géppuskatûzre is nagyon érzékeny lenne, mert ugye a paraszt kint van.
Pedig a repülõs résznél is így van árkádban is. 1-1 kritikus találat és már csak kb nyíl egyenesen repülõ célpontnak vagy jó :) És ezekhez néha elég 1-1 lövés is. A pilóta halálozásról ne is beszéljünk :D
Szerintem olyasmi lesz, mint a WT(A), hogy a sérülések véglegesek lesznek és kihatnak a tank teljesítményére, de páncélozott jármûvek lévén több találatot elviselhetnek bizonyos pontokon, szögekbõl. Fikcióm szerint ha valakit telibe nyomnak egy kumulatív lövedékkel, nem 'tom volt-e WWII-ben, az azon nyomban ki is vonhatja õt a forgalomból. Arra is számítok, hogy a ballisztika skill faktor lesz mint a WT(A)-ban. Egyébként nem tudom miben hozhatna újat, mint a WoT, max jobb a grafja.
A jobb grafika mellett tehetnének bele értelmes játékmódokat, nagyobb és életszerûbb térképeket, hitelesebben kidolgozott tankokat, valós lõtávolságot és ebbõl fakadóan valós elõnyöket és hátrányokat, stb. Lehetne mit újítani a WOT-ban is, csak lusták hozzá...
hát inkább ez, mint az hogy véreres szemekkel meredjek az 500 méterre lévõ bozótosra, hogy az a kis pötty az most egy virág vagy egy jagdtiger lánctalpának kilógó csücske...
Hát, akkor egy meccs nem 5 percig tartana, hanem minimum 25....oda a pörgõs akció, ami persze van akinek bejönne. Persze tudom, te a realizmus híve vagy, én meg az árkád felüdítõ lövöldözésé :)
Én úgy képzelem el a dolgot, mint a WTA-ban. Lelövik a láncodat, akkor szépen kapsz egy kritet amivel csak körbe-körbe tudsz forogni. Ha meg állsz, akkor szép lassan (1-2 perc, HB-n esetleg több) visszarakják. Így nem esel ki végleg a harcból, viszont az sem történik meg, hogy miközben csúszol a lendület miatt, már vissza is raktad a láncod, ráadásul az enemy idõt is kap arra, hogy kihasználja a mozdulatlanságodat. Ha mozogsz (forgatod a testet), akkor a számláló újraindul.
Meg akár hogy itt a páncélvadászok pl tényleg olyan lövedéket kapnak ami azért könnyebben átlövi a páncélt... és nem annyit jelent h 1 tank aminek nincs tornya... mert mikor én legutóbb WoToztam (kb 1 éve) akkor nem igazán volt semmi elõnye a páncélvadásznak inkább csak hátránya
Jelenleg a TD-k gyak. átvették az arty-k helyét. Némelyik egy lövéssel többet sebez, mintha egy arty telibetalálna... Már jóval többek, mint torony nélküli tankok.
Ja, és fõleg, hogy nem egy tornyos td is került a játékba...
Én is T-54et húznék most, az ideiglegesen belõle megszerezhetõ object140 miatt de eszméletlenül szar a Wot, nemigen bírok játszani vele, pedig már csak 140E XP kéne. Gyakorlatilag tehetség helyett mostanában három faktoron dõlnek el a meccsek: - hogy hülye vagy jó társakkal rak össze (még megérteném bizonyos szintig, bár valahogy a hülyék mindig az egyik oldalon koncentrálódnak) - hogy melyik csapatnak van több tier tízes TD-je - hogy a szándékosan igazságtalanra és asszimetrikusra tervezett térképeken (redshire, murovanka stb) melyik oldalon kezdesz, a tuti vagy a szopóág oldalon. Errõl szól mostanában a WoT.
Másik probléma meg ugye hogy a WoT az igazi népjáték, így a játékosközösség háromnegyede jól érzékelhetõen igazi kõegyszerû parasztbunkó, jómodor ás bármiféle taktikai érzék nélkül. Komolyan úgy érzi az ember sokszor a meccseken mintha egy csapatnyi amõba értelmi színvonalán vegetáló fociszurkoló között ülne.
Most õszintén: a WT:A arcade-ja nem ugyanilyen? Ráadásul itt még gondolkodni sem kell. Kinézel egy piros pöttyöt arra mész és arra lövöldözöl. Szerencsére van HB és FRB... Ha ez a kettõ nem lenne akkor a véleményem egybe vágna Serb kedvenc mondásával:"How terrible!" :D
Itt nem 120 XP-vel távozol ha a csapat hülye és bebukjátok a meccset. Meg nincsenek rejtélyes 10 vereség - 10 gyõzelem sorozatok egyhuzamban. Másszóval a War Thunderben nem cinkeltek a meccsek, míg a WoTban igen.