réééééééég nem vettem elő a játékot, de ha érvényes még az ami régen akkor ezen dobozokban és a tradernél kéne még lennie ez RARE tárgy szal próbálkozni kell és kimaxolni a trader perket jobb áruért a speciális + sor a tradernél ami személyes, tudtommal még mindig ugyanaz minden tradernél szal nem érdemes ezért átmenni másikhoz de persze mint sima loot esélyel lehet van nála a nem személyes panelokon, bár sztem az kicsi esélyel több ilyen fajta dobozt találhatsz ilyen építő-eszköz(tool) üzletekben Utoljára szerkesztette: Infrath, 2019.06.01. 20:40:56
Hol érdemes keresni a Tool & Die Set-et? Árusnál nem találok. Sok épületet néztem már meg. Tuti pont ott nem keresem, ahol lenne.. Utoljára szerkesztette: Bal0924, 2019.06.01. 18:43:54
Azt észrevettétek, hogy az új, 17.4 es verzión jelentős optimalizációt hajtottak végre? Nálam például, az eddigi 45-60 FPS helyett 110 ig is felmegy!!! Full HD, Ultra beállítás mellett.
nézegetem az új képeket a leendő 18 ból, szépek. Most már rendesen fut is, lassan lesz egy jó játékunk? Utoljára szerkesztette: havenday, 2019.06.01. 10:30:43
Új screenshotok az alfa18-ból.Új textúrát kapott a Sedan,és agy kanyargós út:
A kő visszatért a sivatagban az alsó rétegekben! Az alfa 18-ban természetesen! Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2019.05.28. 12:27:21
Amúgy lassan 4 napja van már alfa17.4 experimental.
We've just released Alpha 17.4 Experimental B4
For A17.4 we have potential performance improvements for you all. Several video options were fixed or added to allow players to e.g. disable SSR. A memory leak was identified and taken care of! The GFX command is no longer locked behind admin power and can now be used by any client. We fixed a problem that caused traders to be opened at night or closed during the day.
Added Bloom and SS Reflections graphics options and reordered Medium shadow distance option (closer than the old low) and reduced low to faster values Ultra graphics preset (similar to old High) and reduced Medium and High settings a little Automove console command
Changed Gfx command default permission, so all clients can use
Fixed Explosion kills don’t yield experience Molotov burning kills only giving xp for first enemy Trader has problems with opening times Launcher not supporting macOS < 10.14 SSAO graphics option, so not always on Zombies don't damage clients after they change their appearance on P2P games It is very difficult to harvest pigs Memory leak causing client game crashes
Fantasztikus az a18-as Random Gen:
A gravel eltünt immár a bányászatból,és csak dirt veszi körbe a nyersanyagokat az új splat map rendszerben! Ha jól veszem ki az irásból,az auger-nek,és a chainsaw-nak is lőttek már!
Köszönöm, mindenkinek! Ma megfogom találni azt a hiányzó 3 szöget....
én kiégett részen szoktam keresni a szemetesekben meg kukákban ami a romoknál és elszórva van. Volt olyan, hogy egy éjszakán át kerestem és rengeteget átkutattam. Sok egyéb hasznos dologgal is gazdagodtam.
Köszi Kicsit leszűkült a kör. És merre érdemes keresni a szemétben? vagy félszáz szemetet átnéztem... Semmi találtat. (játékbeli 3napja folyamatosan járok körbe-körbe és nem találom.) Keresgélés közben egy alfa farkas és sima farkas, és 2 zombikutya támadt meg közben...
Város, erdő, sivatag, havasi táj, leégett- esetleg a lerombolt terület? Utoljára szerkesztette: Bal0924, 2019.05.18. 23:04:55
Szöget, csak találni lehet meg a kohóban csinálni? Alternatíva létezik? Hol érdemes keresgélni szög után?
Szerveremen holnap átállunk 17.3-ra. További részletek Discordon és Facebookon.
Na, az milyen lesz ha a lándzsa a fejéből áll ki és még mindig mozog... De akkor érdemes több lándzsát is csinálni nem csak 1-et... nem?
Kérdés mekkorát fog sebezni? HA nagyobbat mint az íj,akkor már nem érdemes nyilakat gyártani,viszont lehet hogy csak egy darabot tudunk tárolni egy slotban.
Azszép! Pár ilyen lándzsa a kutyákba is!!! Remélem lelassitja öket! Felújítottam a gépemet,ma már meglesz,szépen ssd-ről fog futni a windows is,meg a játék is!
a [HUN] csupasz ugar szerver IP címe IP: 176.57.153.7:26970 a jelszó maradt
Ha nem csinálnak semmit a közelharci rendszererl akkor nagy köszönet nem lesz a lándzsában... kb egy modell csere az egész, és ugyanúgy fog működni mint az összes többi fegyver.
Más játékoknál (pl ark) a culture az a nyelv beállítása volt (pl en -> angol)
Azt el tudom képzelni hogy vmi configból beolvas más nyelvet (nem akartad pl magyarosítani) de mivel azt nem támogatja, lesz egy ilyen hiba. Amit értelmesebb helyeken úgy oldanak meg hogy simán visszaesik a játék adefault nyelvre, ami angol.
Véletlenül nincs alatta ott egyből az hogy "Localization language: English" ?
Mert akkor szerintem semmi komolyabb gond nincs...
tudja valaki, hogy ez mit jelenthet? 2019-05-15T14:25:34 0.145 WRN Setting global culture failed! szerver konfigurálás után, a " logs " nál írja ki, azt gondolom, hogy hiba, de mi lehet? Ja és a szerver nem látható a keresőben
miért állnék neki egy apokalipszis közepén kőből pattintgatni lándzsa hegyet? Nem is tudok viszont, hála ex-civilizációnk termelte hulladéknak, csak találnék lándzsának alkalmasabb dolgot, mondjuk fémből.
A szerveremen valamiért változott az IP cím és a port! Nem tudom mi az oka, de hétfőn tapasztalták az ott élők. Aki rákeres keresőben megtalálja Random_ kulcsszóval, de aki IP alapján megy annak meglepő lehet, hogy nem látszik.
IP: 176.57.153.6:26910
Eh! Hozzá se nyúltak az experimentalhoz.Ugyanaz a build jött ki stabilba.
We have fixed the issue which caused chunks to be reset to their original state, often affecting players’ bases.
To report bugs please go here: Alpha 17.3 B18 Bug Reporting Thread
RWG
For RWG we worked over to remove the POI replication spawns (radio tower cities), reworked the roads so be more vehicle-friendly, overworked the world layout and adjusted the placement of POIs and cities. This framework we are backporting to 17.3 is part of a larger Alpha 18 plan to make it awesome. Added
gfx console command (key changes shader keywords, pp changes postprocessing, type gfx for help). God casting to debug mode (shift+Q key moves you to where you are looking or 100m if nothing hit) Giveselfxp should not be modified by XP multiplier (added help command) Explosions wake sleepers even if no damage Changed
Quests now will try to find closer POIs. One repair kit will be sufficient to fully repair one item. Stack size reduced to 25. Sun and moon to rise in east and set in west (sun has southerly track, moon northerly) Stars to track east to west and is slower Zombies don’t trigger infection right now Wearable items no longer able to be activated when on toolbelt Increased breath hold duration of Olympic Swimmer Rebalanced stealth noise levels Clarified the description of several stealth perks Explosions on zombies to just damage closest collider like animals Sledgehammer is paying out 25% harvest amount Fixed
Some fences upgrade to full sized blocks Stag and Doe often stand after death Mac rendering very bright and washed out Burnt zombie sound radius is too large World light levels are inconsistent with time of day (fixed moonlight jump at midnight, moonlight angle, redid horizon light angle clamping) Harvest amount is paid out 2x Rocket launcher explosions are no longer doing the damage listed in xml Forges are never really off and waste fuel Easy camera clipping exploit in A17 with e.g. ramps Pistol silencer blocking iron sights Jacket (white one) when worn will render upper torso transparent Removed Christmas items from loot table Small typo in rwgmixer.xml prop instead of prob Smelt in system of forge carries over time to dragged over items 3rd person anim delay when throwing molotov XP pop out value is not updated on second block when upgrading blocks. Mining helmet will not turn on if equipped from the tool belt Burning shaft mod flame effect can transfer to other items on the toolbelt Mats in crafting queue are lost on re-log Holding shift key does decreases speed on ladder and in godmode Night vision goggles no longer working Mining helmet light doesn’t show for second players Player can consume any consumable while mounted in vehicle but will not get the buff/debuff on sp and mp (disabled Use in vehicles) Game crash while in 4×4 inventory makes vehicle unusable Zombies can walk between pillars size 50 and defeat players traps Client Molotov doesn’t hurt other client Crafting timer doesn’t advance properly when the chunk is unloaded Double swing with melee weapons Reflex sight + ak and 4x zoom break weapon hold and camera when switched when zoomed in Clients see bow hold animation of other clients holding a club Crafting items finish nearly instantly after another the item in the first slot is cancelled Smelt in system of forge carries over time to dragged over items. XP gained shown when level up is reached is limited to amount required to level up. Changing equipment slots was usually not flagged as changed, so other players would only see your changes after you did another action WRN Biome image contains unknown biome color POIs in RWG not checking against biome for spawning Charismatic nature perk doesn’t buff other players as described Buff stacking for buffs procced by other players was not working over network Hatches don’t always open on the first try RWG replication POI spawns Large stacks of material vanish when used in workstations Dynamite will not explode in player’s hand Bloodmoon stinger does not react to Bloodmoon range pref Buy button for Attributes not showing the correct required points if the attribute is boosted by a buff Gyrocopter floats in air if the pilot gets disconnected/logs out (vehicles will fall once their chunk loads) Fixed LiteNetLib randomly disconnecting all players The Arrow Rest Mod and schematic is not in loot table anywhere therefore un-obtainable Cloth and wood are not fully defined as block repair materials Retracting stock mod has no effect Drugs do not display their water cost Wrong description on the spiked knuckles schematic Player can not provoke a dismemberment of zombies arms/legs but traps can (even when all perks are purchased) Cigar bartering buff % is now only showing a zero Pipe bombs are very weak against sleeper zombies Illness indicator buff sticks around for too long AI sometimes jumping for .5m heights by padding the step height The noise reduction of perkFromTheShadows only works at night Explosion damage decreasing per collider, so was mostly zero Silencer doesn’t have much of an effect Known Issues
Tool damage localization is different than actual value Trader Jen has a deep voice Shotgun driver loses sound on 4×4 after a while Workstation tools do not refresh the recipe list when the tools are installed Can use torch and flaming arrows as light underwater RWG preview tool localization Firearms do a duplicate reload animation after reloading while zoomed (locked in zoom) Client molotovs thrown down from an edge not working as good as Host Player model jumps forward of the player camera when accessing an auto turret inventory Turrets will not target self when set to do so Healing other players with RMB doesn’t work Self medicated is not working properly. Not being able to purchase perk is intended. Crashes on Mac for a possible workaround, please look at https://7daystodie.com/forums/showthread.php?101758-Found-workaround-for-constant-crashes-on-Mac&p=914106#post914106 If connection to server fails, try removing steamnetworking as a disabled function from the serverconfig.xml Some Linux users experience problems Showbounds for landclaims shows a box instead of it actual infinite size for y When kicked while in vehicle interaction window, vehicle may become unresponsive If you are suffering from low FPS,please type “gfx pp enable 0” in console, to get a possible performance gain Memory may not clear properly after leaving the server, please restart the game, if you run into this issue cabin_11 not showing up in RWG Weapons require unzooming before switching slots
A sivatag,és a lándzsa,az alfa18-ban (katt a kis képekre!):
Szerintem is már jobb lenne ha abbahagynák az ötletelést,mert a végén már a kutya se lesz kiváncsi az egész átdolgozott játékukra.Az elején mennyien szórakoztunk még vele,senkinek se hiányzott az egész fejlődési mizéria.Craftolás volt a sláger,az volt a játék fő jellemzője,abban nagyon jó volt,főleg a négyzethálós időkben,mikor ki kellett rakni a hozzávalókat.
Mindkettő hülyeségnek tűnik és a programozási hozzáállásuk alapján szinte tuti, hogy nem csinálják meg. A mínusz 10 szint azért, mert skillpontokkal mi lesz? Naplózni kellene minden skill pont elköltést és ha nincs szabad, akkor az időben visszafelé haladva levenni a skill fáról. Ehhez egy teljesen új modult kellene írni! 3 év! :) A másik meg kivitelezhetetlen, mivel külön van a pénz számolva a karaktertől. Beleteszi a játékos egy dobozba, vagy többe, esetleg nem is sajátjába, mert mással együtt gyűjti. Még visszakövetni sem lehetne.
Vannak játékok ahol van ilyen "Ironman" mód, ami pont erről szól. Nem egy nagy dolog megcsinálni, de az tuti hogy ha nem választható opcióként építik be, akkor lángokban fog állni a funpimps iroda :D Utoljára szerkesztette: lammaer, 2019.05.14. 16:55:10
Hmmm.Bevezetnék a permament death-et véglegesen valahogyan a játékba? Madmole azt irja hogy szerinte a halál az halál,de szeretné azt is hogy ki lehessen váltani valahogy egy plusz életet,csak erős kompromisszummal,pl 10 szintet elvesztenénk cserébe,vagy kemény 50 ezer zseton lenne az ára.LOL
Egyébként optimalizáltak a játékon,és akinek most szarul futott,annak sokkal jobban fog menni a játék az alfa18-ra,és egy kicsivel gyorsabban is tölt be. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2019.05.14. 10:50:24
De amúgy vannak alkalmazottak a The Fun Pimps HQ-nál,szóval nem kell aggódni hogy jobban lelassul a project.Folyamatosan dolgoznak az alfa18-on,és ha kijön a 17.3 stabil,akkor már mindenki az alfa18-ra fog fókuszálni.A 17.3 bugjavitásai is abba fognak bekerülni.
Más:A banditák meg fognak jelenni az alfa18-ban,de egyelőre küldetések részeiként jópár épületben.Szabadon nem fognak kóricálni,és velünk se jöhetnek npc-k.Egyelőre a korai szakaszban csak bunkósbotok,és kések lesznek náluk. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2019.05.13. 13:27:15
Vicc, vicc, vicc. 1 db. Játék mennyibe kerül? Mennyit adtak el már? Mi az hog valaki más munkahelyen dolgozik, nem ér rá a generálással foglalkozni. Mindrnt hátráltat egy ilyen kollega. Hihetetlen...
Én is ezt gondolom és a pályagenerálás mellett csomó minden változik a játékban ami hat a pályára is. Lehet egyik map jól működik egy verzión, de egy másikon kevésbé. Pl valóban szar volt az alpha 17.2-ben hogy adótornyok voltak halomban...
Nem nem tudja, hogy mit akar, hanem hajlik erre-arra, hagyja magát befolyásolni,szerintem
Ezzel az erővel kivezethetnék a felhasználói felületre gy kapcsolóként hogy realisztikus vagy változatos biome elrendezést kérünk.
Amióta figyelem a játékot van egy olyan érzésem hogy a csávó igazából nem tudja mit akar. Folyamatosan koncepciót vált, hintáztatja a játékot (erre a legjobb péda tényleg ez a biome dolog, de ott van pl a fegyver craftoló rész is)
Eh.. most komolyan. Ülnek az asztalnál, megbeszélik mit, merre, hogy stb. Ezt találják ki ? Ez fejlesztés, újítás ? Hát erre nem adnék fizetést az biztos ha én lennék ott a góré :)
Ezek hülyék, nem úgy volt, hogy még jobban elrendezik a biome-kat, és északon hideg lesz, és dél felé fog emelkedni a hőmérséklet, vagy hogy a hegyekben lesz hideg? Ez a pepita most mi?
Most megint visszahozták a régi biome elrendezést a 17.3-ban.Mozaikszerüen helyezkednek el újra a területek,és nem folytatólagosan ahogy a 17.2-ben.Mondjuk ez utóbbi (17.2) nekem jobban tetszett,mert ha bementél egy havas területre,akkor onnantól már végig az volt.Most megint minden váltja mindent.
Most olvasom hogy a ruházatokhoz lesz egy mod slot,ha megtaláljuk a hozzájuk tartozó könyvet,akkor csökkenni fog a teherviselési súly. Madmole azt irja azt szeretné,ha megtalálnánk a varrókészletet,és zsebet tudnánk a ruhákra varrni,az adna külön tároló slotot amibe lehet pakolni,és független lenne a hátizsáktól.Érdekes lenne. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2019.05.10. 11:16:38
Az alfa18 se fog kijönni már ebben a félévben ilyen tempó mellett,ahogy igérték (még mindig olvasni lehet az alfa18 jegyzetek fórum első oldalán a dátumot).A 17.3 experimental se hozott egetrengető újításokat,csak bugfixeket,meg simitott utakat,ami azt eredményezte hogy a poi-kat összevissza rakja le,némelyiket nem az út mentén,csak úgy a fűbe.Épületek lógnak a levegőbe megint..stb.Nagyon nem megy nekik ez a random generálás,de állítólag az alfa18-ban már rendben lesz minden. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2019.05.10. 11:11:45
For A17.3 we have set focus on bug fixes and RWG. We have fixed the issue which caused chunks to be reset to their original state, often affecting players' bases.
RWG For RWG we worked over to remove the POI replication spawns (radio tower cities), reworked the roads so be more vehicle-friendly, overworked the world layout and adjusted the placement of POIs and cities. This framework we are backporting to 17.3 is part of a larger Alpha 18 plan to make it awesome.
Added gfx console command (key changes shader keywords, pp changes postprocessing, type gfx for help). God casting to debug mode (shift+Q key moves you to where you are looking or 100m if nothing hit) Giveselfxp should not be modified by XP multiplier (added help command) Explosions wake sleepers even if no damage
Changed Quests now will try to find closer POIs. One repair kit will be sufficient to fully repair one item. Stack size reduced to 25. Sun and moon to rise in east and set in west (sun has southerly track, moon northerly) Stars to track east to west and is slower Zombies don't trigger infection right now Wearable items no longer able to be activated when on toolbelt Increased breath hold duration of Olympic Swimmer Rebalanced stealth noise levels Clarified the description of several stealth perks Explosions on zombies to just damage closest collider like animals Sledgehammer is paying out 25% harvest amount
Fixed Mining helmet will not turn on if equipped from the tool belt Some fences upgrade to full sized blocks Stag and Doe often stand after death Mac rendering very bright and washed out Burnt zombie sound radius is too large World light levels are inconsistent with time of day (fixed moonlight jump at midnight, moonlight angle, redid horizon light angle clamping) Harvest amount is paid out 2x Rocket launcher explosions are no longer doing the damage listed in xml Forges are never really off and waste fuel Easy camera clipping exploit in A17 with e.g. ramps Pistol silencer blocking iron sights Jacket (white one) when worn will render upper torso transparent Removed Christmas items from loot table Small typo in rwgmixer.xml prop instead of prob Smelt in system of forge carries over time to dragged over items 3rd person anim delay when throwing molotov XP pop out value is not updated on second block when upgrading blocks. Mining helmet will not turn on if equipped from the tool belt Burning shaft mod flame effect can transfer to other items on the toolbelt Mats in crafting queue are lost on re-log Holding shift key does decreases speed on ladder and in godmode Night vision goggles no longer working Mining helmet light doesn't show for second players Player can consume any consumable while mounted in vehicle but will not get the buff/debuff on sp and mp (disabled Use in vehicles) Game crash while in 4x4 inventory makes vehicle unusable Zombies can walk between pillars size 50 and defeat players traps Client Molotov doesn't hurt other client Crafting timer doesn't advance properly when the chunk is unloaded Double swing with melee weapons Reflex sight + ak and 4x zoom break weapon hold and camera when switched when zoomed in Clients see bow hold animation of other clients holding a club Crafting items finish nearly instantly after another the item in the first slot is cancelled Smelt in system of forge carries over time to dragged over items. XP gained shown when level up is reached is limited to amount required to level up. Changing equipment slots was usually not flagged as changed, so other players would only see your changes after you did another action WRN Biome image contains unknown biome color POIs in RWG not checking against biome for spawning Charismatic nature perk doesn't buff other players as described Buff stacking for buffs procced by other players was not working over network Hatches don't always open on the first try RWG replication POI spawns Large stacks of material vanish when used in workstations Dynamite will not explode in player's hand Bloodmoon stinger does not react to Bloodmoon range pref Buy button for Attributes not showing the correct required points if the attribute is boosted by a buff Gyrocopter floats in air if the pilot gets disconnected/logs out (vehicles will fall once their chunk loads) Fixed LiteNetLib randomly disconnecting all players The Arrow Rest Mod and schematic is not in loot table anywhere therefore un-obtainable Cloth and wood are not fully defined as block repair materials Retracting stock mod has no effect Drugs do not display their water cost Wrong description on the spiked knuckles schematic Player can not provoke a dismemberment of zombies arms/legs but traps can (even when all perks are purchased) Cigar bartering buff % is now only showing a zero Pipe bombs are very weak against sleeper zombies Illness indicator buff sticks around for too long AI sometimes jumping for .5m heights by padding the step height The noise reduction of perkFromTheShadows only works at night Explosion damage decreasing per collider, so was mostly zero Silencer doesn't have much of an effect
Known Issues Tool damage localization is different than actual value Trader Jen has a deep voice Shotgun driver loses sound on 4×4 after a while Workstation tools do not refresh the recipe list when the tools are installed Can use torch and flaming arrows as light underwater RWG preview tool localization Firearms do a duplicate reload animation after reloading while zoomed (locked in zoom) Client molotovs thrown down from an edge not working as good as Host Player model jumps forward of the player camera when accessing an auto turret inventory Turrets will not target self when set to do so Healing other players with RMB doesn’t work Self medicated is not working properly. Not being able to purchase perk is intended. Crashes on Mac for a possible workaround, please look at https://7daystodie.com/forums/showth...106#post914106 If connection to server fails, try removing steamnetworking as a disabled function from the serverconfig.xml Some Linux users experience problems Showbounds for landclaims shows a box instead of it actual infinite size for y When kicked while in vehicle interaction window, vehicle may become unresponsive