tud valaki valamit arról hogy hol lehet platinát találni ? a marson kezdtem és majdnem 30 asteroidát vizsgáltam át és mentetem el, de seholsem találtam. pedig a nagy detektorral néztem és max-ra állítva az érzékelését. (bár volt a aszteroida ami üres volt már ha létezik ilyen)
Nem csak blokkonként javítani, hanem a leszakadozott blokkok még pluszban terhelik a motort. Egyik szerverünkön valahogy az egyik játékos nagyon gyorsan összeépített egy 30 ezer blokkból álló objektumot (köszi NCF :(...) Ezzel ki is nyírta a szervert. Végül rájöttünk és törölve lett a világból, mindjárt jobb lett a játék. Majd bevezettem néhány méret korlátot, ami egyeseknek nem tetszett, illetve a szerver sem futott olyan jól és kihalt lett. Hiába, a játék hibái mellett a mikrolagos hibákat is elviselni nagyon nehéz. Arról nem is beszélve, hogy két hajó nem maradhatott összekapcsolva, mert elkezdtek össze-vissza mozogni (ugrálni) és a hajtómű kompenzációja miatt elfogyott a nafta. Ilyenkor elindultak valamerre, áram nélkül. Hogy azóta mennyivel lettek jobbak a szerverek, nem tudom.
Beteheted mod-ként. Akármikor. Ezzel meg is van oldva a gondod. Bár én mindig is szerettem építeni fúróhajót, hegesztő és bontó hajót. Vagy épp bontó állomást. Sokkal érdekesebb és nagyban megnöveli a szórakoztatási faktort, nem úgy, mint az NCF, amit felraksz egy hajóra odaállsz a cél objektum mellé, rádobod a megfelelő jeladót és elmész aludni...
Nem céltalan, mert a célokat és a nehézségi szinte te állíthatod be magadnak. Persze sokkal egyszerűbb, ha megcsinálják az ember helyett a készítők, mert akkor lehet őket nyugodtan ócsárolni, hogy milyen nehéz vagy épp milyen könnyű. Így meg max magunkat vagyunk kénytelenek. A játékot különféle módokon lehet módosítani. Volt egy olyan szerver, amit egyik magyar fórumozó társunk készített, ahol sok minden nem volt a kezdő bolygón. Bizonyos dolgok nem voltak az űrben és egyes dolgokat csak bizonyos helyeken lehetett megtalálni. Ez eléggé megnehezítette/élvezetessé tette a játékot. Sajnos játékosok hiányában le lett állítva. Mai fejjel én is örülnék a homokozóban egy csinos óvónéninek, de a homok nem érdekelne...
a játék halála amúgy a komplexitása is,hogy minden blokkról blokkra fel lehet építeni...nincs az a gép ami multiban elbír két három teljest bázist a komplett hajóhaddal együtt,több tízezer blokkról beszélve...egy bázis még hagyján,ott szobákat épít az ember,de egy csatahajó felszínét képesek vagyunk több blokk vastagon páncélozni,de igy is szarrá megy minden egy ütközésnél,aztán lehet blokkonként javítani.
a másik része a programozás,nekem sincs kedven szöszölni scriptek írásával hogy automata bányászhajóm legyen,vagy hogy egy kerék úgy forogjon ahogy kell :D valahogy egyszerűsíteni kéne a dolgokat,de mégis jó lenne ha megmaradna az a része hogy olyan formát építessz amilyet akarsz.
Lehet vele építeni, javítani, bontani, bányászni. Elég sok mindenre jó.
Nemtom mi az az NCF, de francnak lenne kedve mindent kézzel kalapálni... isten ments, az pont jó ha el lehet érni valami FUNKCIONÁLIS fejlődést a játékban, ahol nem csak azért épitek vmit mert mehtehetem hanem azért mert értelme is van.
A Marsos az nekem is tetszett. Am értem én hogy neked nem jön be az NCF, de attól lehetne benne. Nem kötelező használni semmit sem attól mert van. Így épül fel egy normális játék. Az elején minden kis szart neked kell kézzel összegyűjteni/összerakni, de endgameben miért kellene ezzel foglalkozni? Hogy 100 méterről vasat hozzak fel vagy több ezer blokkos hajót blokkonként építsek meg.
Én vmi single player contentre várok. Sztorira, célokra, mint az a marsos mod.
Nem szeretem a céltalan open world játékokat... gondolom sztorit, szövegeket, küldetéseket "nehezebb" csinálnia a készitőknek mint leprogramozni a motort. Vagy nem annyira érdekes vagy mittomén... de szeretik ellógni, inkább csinálnak egy homokozót, azt szórakoztasd el magad benne. De nekem kell az óvónéni a homokozóba, hogy mondja mit építsek és utána megdícsérjen ha kész :D Tudom én hibám de na! Utoljára szerkesztette: lammaer, 2019.02.26. 11:26:21
Azért ők sokkal többet beletettek, mint amit először akartak. Bolygók, kerekes járművek, realisztikus hang, stb. Szóval e téren nem lehet kifogása senkinek. Az NCF pont, hogy nem hiányzik. Ott a kreatív mód akkor. A nagy dolgokat úgysem kezeli jól a játék. Ha úgy gondolja valaki, hogy ez a bányászat nem elég hatékony, akkor játszon egy kicsit az Osiris: New Dawn játékkal. Mindent csak kézzel lehet összeszedni, van amit elég macerás is. Emellett úgy néz ki, hogy soha nem is fogják befejezni.
Persze értem én. Úgy jogos ahogy mondod. Ha valaki belekezd valamibe akkor fejezze is be. Bár ez most be lesz fejezve/ki lesz adva :D de remélem folytatják is. Még nem hiszem hogy elérték volna a játék határait. Lenne itt még bőven lehetőség csak az a baj nehezen raknak be újításokat. Most ez a szélerőmű és hidrogén motor is olyan dolog aminek már rég benne kellett volna lennie. Van egy csomó jó mod is és basznak bele tenni. Ott van pl az egyik kedvenc a Nanite Control Facility. Én pl hiányolom az automatizált bányászatot. Endgameben már bőven nem ezzel kellene foglalkozni. Értem én hogy lehet programozni meg ilyenek de én nem tudok és nem is akarok.
Amúgy az általad idézett steames üzi nem egy hivatalos szerződés, gyakorlatilag csak leírják azt amit sanszosan az eltelt évek alatt tapasztaltak illetve ami a józan paraszti ész. Ettől ez a "gyakorlat" nem lett mindjárt elfogadható és helyes.
Kb mint a biciklilopás - ha nem láncolod le, valaki el fogja tolni sanszosan, és magadra vess ha nem láncoltad le. De, ha vki eltol egy le nem láncolt bicót, attól az még lopás...
Node elég az offból, feltételezzük a legjobbat az SE brigádról.
"Tisztában kell lenned azzal, hogy egyes csapatok esetleg nem lesznek képesek „befejezni” játékukat. Ezért csak akkor érdemes korai hozzáférésű játékot vásárolnod, ha jelenlegi állapotában is érdekel a vele való játék."
Amikor megveszel egy EA játékot ezt fogadod el:
Korai hozzáférésű játék Szerezz azonnali hozzáférést és kezdj játszani; légy részese a játék fejlődésének. Megjegyzés: Ez a korai hozzáférésű játék nincs készen, és vagy változik a továbbiakban, vagy nem. Ha nem izgat a vele való játék a jelenlegi állapotában, érdemes lehet várni, míg a játék fejlesztése előrehaladottabbá válik. Tudj meg többet.
Sajnálnám én is ha elhagynák a játékot megjelenés után. Ez a DLC-s dolog egyébként honnan jött? Én követem őket facen, Youtubeon de még soha nem hallottam ilyenről.
Én nem szeretem ezt a hozzáállást, megkapták előre a lóvét (erről szól az EA), tessék szépen leszállítani készen a terméket. Minden más okból történő release csak átverés.
Főleg ha ezek után megkezdik a nagy DLCs korszakukat is...
De persze értem az álláspontod, el is fogadom, csak én szeretem ha az emberek betartják amit vállaltak. Ugye egy játéknál mondjuk ezt eleve nehéz számonkérni, sanszosan nem volt roadmapjük amit el lehetne most verni rajtuk :D Utoljára szerkesztette: lammaer, 2019.02.25. 12:18:00
Én 9,50-ért vettem és 865 órám van benne. És közben egyet vettem másnak ajándékba is 11,50-ért. Az egyik legtöbbet játszott játékom. Talán csak az X3: Reunion előzi meg, de arról nincs steam adat. Ha jól emlékszem a statisztikára, akkor jóval 1000 óra fölött.
A pénz biztos kell nekik, de a fejlesztéseket elnézve lehet, hogy elérték a játék határait. Ami nincs benne gyárilag, az megtalálható mod-ban. A kiadást követően talán a mod-ok is fixálódni fognak, kérdés, hogy a régi fejlesztők mennyit fogna foglalkozni a frissítéssel.
Mint ahogy mindenki más ők is pénzből élnek. Most kiadják a játékot. Eladnak még párat aztán majd kiderül mennyit foglalkoznak vele. Szerintem ezzel mindenki így van. Ha csökken a bevétele a projektnek amibe rengeteg időt és pénzt fektet az ember akkor mindenki így tenne. Igazából 20€-ért kaptam egy játékot amibe van 300 órám. Én mondjuk nem panaszkodhatnék akkor sem ha ki sem adnák a játékot.
Gondolom ez is azért hagyja el az EAt mint a többi... az eladások csökkentek, ideje a steam főoldalra kerülni azzal hogy release van egy kis marketing boost érdekében :( Utoljára szerkesztette: lammaer, 2019.02.21. 09:11:41
Már elég régóta vannak bolygók a játékban. Korábban mod-okat csináltak a játékosok, de végül beletették "gyárilag". Sőt, azóta bejöttek a kerekek is, mint kerekes jármű építési lehetőség. A gravitáció is égitestenként változó, valamint a levegő minősége is. Szóval elég sok célt lehet találni és emellett ott vannak az acsik is, amik célok lehetnek.
A multi rész kérdéses, hogy mennyire megy, már rég próbáltam és akkor még gondjai voltak. Ígérték a nagy multi frissítést, de mióta nincs rendszeres heti frissítés így nem követem. Sajnos semmilyen rendszert nem csináltak már a frissítésekre. Amikor úgy érezték/kedvük volt, akkor kaptunk valamit.
Okosan csinálják, most kiadják a játékot, később a nagyobb küldetéseket meg akár plusz pénzért is vesztegethetik steam-en.
A fejlesztésekre én is kíváncsi leszek. Remélem a multit rendesen megcsinálják, mert anélkül már csak fél játék a játék. Hiába, az a mézesmadzag...
Itt azt állítják hogy nem fogják magára hagyni a játékot. Jelenleg csak ezzel foglalkoznak. Persze ez lehet csak bullshit, de remélem igazat írtak :)
jó az üzenet hogy kilépünk bétából teljesbe,amolyan érzért kelt hogy magára hagyják a játékot..megjelent már nem lesz prioritás..pedig lenne még mit javítani
Sandbox tehát most így kb ennyi a játék single playerben. Vannak a Steam Workshopban elvétve scenariok amik célt adnak a játéknak mint például az Escape From Mars. Itt az a cél hogy el kell hagyni a Marsot úgy hogy az építkezés limitálva van. Ilyeneket egyébként terveznek a játékba mint ahogy most is van egy The First Jump nevezetű scenario.
Skacok itt már van olyan (vagy várható olyan), hogy valami épkézláb univerzumot, vagy naprendszert adnak hozzá játéktérnek? Nekem megvan a játék, és egyszer beszippantott annyira, hogy 3 napon keresztül építettem a hajómat napi 16 órában (nem fogtam fel, hogy van tervező mód, ezért mindent úgy bányásztam és hegesztettem hozzá, és piszkosul élveztem :D) és a vécén is a hajó alján futó csőrendszereket terveztem kockás papíron, de aztán végül akkor ért véget a játék, amikor kész lett a hajó. Kicsit bóklásztam vele az aszteroidák között, aztán rájöttem arra, amit az elejétől fogva tudtam, hogy addig tart a játék, amíg meg nem építem amit akarok. Így viszont nincs motivációm újra belevágni. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.02.19. 20:54:16
Azt írják lesznek meglepetések is. Szerintem vissza fog kerülni a létra a játékba :)
2019. február 28-án, 5 órás UTC alakul :) most jön a teljes verzió nem Béta lesz már link ha nem müködne fordíton keresztül kor itt az eredeti : https://blog.marekrosa.org/2019/02/space-engineers-release-date.html
A játékot nem gyakran látom frissülni, de a műhelytartalom majd minden nap frissül.
Igen mostanában ráálltak erre a nagyobb frissítésekre ami sajnos elég sok időbe telik. Szerintem ezekkel a tesztekkel az a céljuk hogy szinte készen kapjuk meg őket. Ne utólag keljen kismillió patchel javítgatni. Viszont ez így nagyon lassú. Én is már szeretnék kezdeni egyet de ezt már mindenféleképpen megvárom. Sajnos azt olvastam hogy lesz még egy tesztelési időszak mielőtt kiadnák. Ez a Stationeers is elég érdekesnek tűnik. Kár hogy 22€.
Kezdem egy kicsit unni hogy mindig csak tesztelgetnek, de valahogy frissítés nem akar jönni. Megjött hozzá megint a kedvem, viszont ez a szélerőműves dolgot be akarom várni meg a többit. Elkezdem videókat nézni a Stationeers-ről és vannak azért benne jó ötletek, bár enyhénszólva is megbonyolítaná a játékot már ha csak néhány dolog is át lenne véve. (a végső nehézségi szint :) )
Akinek esetleg van kedve/ideje most újra elérhető a teszt szerverük.
Steamen a játékon jobb klikk, tulajdonságok majd a felugró ablakban az utolsó fül (BÉTÁK).
Itt be kell írni az általuk adott kódot (nt8WuDw9kdvE) majd a kód ellenőrzése gombra kell kattintani. Ez után lehet kiválasztani a legördülőmenüből a playtest opciót.
Én is ezt várm nagyon, hogy ne csak egy sandbox legyen, hanem legyenek elérhető célok, ami felé lehet haladni.
Sajnos nem vagyok jó ebben a "nesze itt van minden azt szórakoztasd magad" játékstílusban, kell egy kis irányítás.... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2019.01.31. 11:24:07
Ha jól tudom időjárás nem lesz még most. A szélgenerátor csak egy alternatíva lesz, hogy legyen éjszaka is energia, ugyanis a bolygókról és holdakról kivették az uránt. Csakis az aszteroidákon lesz megtalálható. Így egy bolygós kezdésen nem lehet majd a reaktorokra támaszkodni. Lesz még hidrogén motor is és nem lesz minden blokk elérhető kezdéskor. Valami fejlődési rendszer lesz benne.
Jó munkához idő kell, persze kérdés, hogy megengedhetik-e ezt maguknak! :)
Itt a híreik között két dologra lettem figyelmes. Január 9-én egy bejegyzés a szélről, és a videóban egy szélgenerátor található, amint forog. Szélgenerátorral még nem találkoztam, bár mod-ról már hallottam.
A másik, ami szerintem nem akkora szám, hogy még mindig semmi hasznosat nem csinál, 14-én történt. A pilóta ülés kijelzői sötétek, míg a hajón nincs energia. Bekapcsolásnál megjelennek rajta a szokásos kék képek. És még fényvisszatükröződést is kapott (értsd: vakít)... Nem haladnak rossz irányba, de ezzel a sebességgel addigra sem lesznek kész, mint SC. Pedig annak is kell vagy egy évtized még legalább.
Szia! A 16 GB már elég. Ha csak most kezded, akkor inkább single-ben ismerkedj a játékkal, mert szerveren sok anyag odaveszhet a bakikban. Persze van aki élvezi a mindig nulláról, bukások utána a felállást. Ez is ad egy kihívást. De amikor ezen bukások mellé betársul a szerver hibáiból álló veszteségek is, akkor nagyon elronthatja a játékélményt.
Jelenleg nem nagyon tudok aktív magyar szerverről, de mostanában nem sokat játszottam vele. Mióta nincs heti frissítés, azóta úgy tűnik mintha nem is fejlesztenének. Legalábbis nekem.
Van most aktív magyar szerver vagy magyar közösség?
Hali! Régen meg van már a játék de nem volt, hozzá elég jó a gépem. Szóval nem nagyon tudtam vele nyomni. Nos azóta beszereztem egy új gépet (a 16gb memória most már elég lesz vagy még ez is kevés? Ezt tőletek kérdem) Persze semmit nem tudok a játékról szóval most jöhet a tanulás rendesen. Hát reméljük a legjobbakat.
Én elkezdtem ismét vele játszani, 2 hétig nyomtam is egy multiplayer szerón.
Tapasztalatom: Elég jó volt, futott folyékonyan, bár 8 GB-nál több memória kellett neki, különben ugrált a szim sebesség egy idő után. Egy tálcára letétel, feladatkezelő megnyitás, majd várakozás 1-2 percet megoldotta a gondot, ürült a memória, lehetett ismét játszani valameddig (~20-30 perc) folyékonyan. De persze hosszútávon fárasztó. Na mindegy. Én nem fáradtam ki benne :D
Az alaplapomon úgy néz ki meghibásodott a 4. memória foglalat, így nem tudom mind a 4*4 GB-ot beletenni, csak 12 GB-ot tudok, így viszont néha az egész rendszerem valamiért összeomlott :/ (Hetente 1-szer). Szóval csak 8 GB van benne most és nem játszok az SE-vel.
De összességében nem emiatt álltam le ismét vele, most 20-30 percenként az az 1-2 perc megállás belefért. Hanem hogy jött egy "Hotfix", ami azt eredményezte, hogy az FPS rendszeresen leesett. Futott a játék a szerón 1.0-s szim sebességen, közben nekem meg 10-15 FPS-en volt amikor a bázisom közelében voltam. (Messzebb egy kis hajóval, aszteroidák nélkül 60-80 FPS). Egy régi hiba volt ez, hogy a környezetedben minden blokkot számol a GPU, textúra, forma, mind állandó számolgatás alatt volt. Na én ezt elégeltem meg.
Akármennyire is tök jó most a multi, de ez a bug ismét eltántorított :D
Bár annyi pici probléma van, hogy a szerver szinkronizáció 2km-en belül zajlik le csak, egyszóval: minden egyes gridet csak 2 km-en belül lát meg az ember, amikor szinkronizálja a szeró a te gépeddel. Vagyis ha nincs egy antenna a bázisodon, azt az életben nem fogják megtalálni, ugyan így te sem látod meg másokét. 2km-es látótávval a levegőből se látod meg az alattad levő bázisokat..
Gyanítóm még lessz 1-2 multi teszt mire azt mondják hogy 1 fokkal jobban működik, de cserébe a gépigény megint megugrik. Meg azért tehetnének bele 1-2 újítást mer egy kicsit sivár tud lenni a játék single -ben.
Mostanában nem nagyon foglalkozom én sem a játékkal. A Marson leparkoltam és azóta sem történt semmi. A multi tesztről nem hallottam semmit. Pedig, ha jól sikerült, akkor csak jött volna egy nagyobb frissítés, de nem emlékszem ilyenre. Az X4-et én is várom, de asszem először megvárom, míg a többiek megírják, hogy milyen. Úgysem jár előnnyel a sima verzió elővásárlása.
Nagyon halgat a fórum! Meg értelmes frissítés sincs sajnos már egy ideje, pedig nem ártana. Amúgy 1 csapat dolgozik mind a 3 játékon ? (space engineers, medieval e., miner wars ), mer akkor érthető hogy miért haladnak így. A medieval e. -re feküdtek rá ahogy nézem, legalábbis eléggé fellendülni látszik. Mostanában elkezdtem folyamatosan olvasgatni az X4 fórumot és ahogy az beindult ez le is állt :( (Bár jelenleg arra várok én is, már csak gépem nincs alá)
Most nézem, hogy bétára kell állítani a játékot, hogy elérhető legyen az egy napos szerver. Asszem megvárom, míg kijön a frissítés.
Addig is lehet gondolkodni, ismerkedni a játékkal, hogy ne az új szerveren kelljen :D Kíváncsiságból a frissítés után valamikor november közepe után indítok egyet, ha más nem fogja megtenni addig.
Jól hangzik. Legalább látszik, hogy dolgoznak a multi részén, amit már elég régre beígértek. És kipróbálhatjuk élesben is. Bár a túlélő mód miatt túl nagy dologra nem lesz lehetőségünk, de kiderül, hogy viseli majd a motor a sok kisebb objektumot.
Kíváncsi vagyok mi lesz ez a relative dampening. https://steamcommunity.com/games/244850/announcements/detail/3212647026411057981
A kisebbik változata pont arra való :) Kis felfedező hajó, hangárral, asszem 2 refineryvel, 4 large cargoval meg 3 large reactorral. De inkább mindig csinálok egy másikat. Régebben volt itt szerver, páran összejártunk, de akkor még annyira gyenge volt a multi, hogy minden szervert kinyírtunk fél nap alatt, amikor elkezdtük belakni, én akkor félre is raktam sokáig a játékot. Mostanában sem vagyok online inkább különféle scenariokat tolok, az Escape From Mars volt az egyik legjobb de most végeztem a Super Engineer Adventures - Mission: Infinity Nexus [SEAMIN] scenarioval is. Ez is jó volt de azért kicsit ette a gépet.
Jó kis felfedező hajót kell csinálni belőle. Mondjuk lehetne faragni a formán, de ez csak szerény véleményem. Melyik szerveren tolod? Megnézném szívesen.
Igazából akartam egy igazán durva hajót, ami ha egyszer lesznek stabil nagy létszámú szerverek, akkor akár otthont tud nyújtani több játékosnak is. A kisebb hajóimból durva mennyiség fér bele a hangárba, most gyorsan beraktam kreatívba és befotóztam a belteret is. Kéne még rajta finomítani mert iszonyú súlya van, egyelőre nem tudom hova rejthetnék légköri hajtóművekből annyit, hogy ne legyen brutál hidrogén fogyasztás :) Persze sok raktér van, elfér ha van pár millió jég, de lehetne még javítani, ha még több H2 generátort raknék rá. Ja és ez nehéz páncélos, gravitációs hajtóművel is, amit egyszer megcsináltam poénnak, aztán benne hagytam :) Meg lehet építeni Survivalban, de annyira szűk néhol a rétegek közötti rész, hogy elég bajos lenne sima hegesztő hajóval, esetleg, ha rétegenként lenne több blueprint, csináltam már olyat is. A Nanite CF modot nem annyira használom, szerintem a Build and Repair kevésbé OP, csak 75 méter a hatótáv és kb annyit tud, mintha lenne veled még 1 játékos aki hegeszt, bont, felveszi, ha valamit elszórsz. A mostani hajóimban már mindig van nekik hely, miután elfoglalok egy bázist, mindig fölé szállok és bekapcsolom, hogy akkor ami értékes (minden ami nem armor block) azt szedje fel. Az űr fúró hajóm, az egy régi változat, valamelyik szerveren csináltam még túlélőben, miután valaki egyszer befoglalta a jég alatti bázisomat, amíg offline voltam. Összepakoltam mindent és ki az űrbe. Pont ezért maradtak rajta a légköriek is. Nem Tunelernek készült, legtöbb érc elérhető így is, illetve legutóbb már pistont is használtam egy ilyen fúró egységgel, azzal meg pláne minden elérhető. Ha mégsem, akkor keresek másik aszteroidát, viszont így a szerveren le tudtam szállni vele a többiekhez, meg úgy elég durva kinézete volt :) A karos dolgoknál még olyat is csináltam, hogy vissza tudtam csukni teljesen a hajóra és egy connectorral rögzíteni. Csak akkor még full bugos volt, nem volt safety lock így a légkörből kifelé menet elhagytam a hajóm egy részét, utána már inkább leflexeltem repüléshez :) Mostmár azért sokkal jobbak a rotorok és pistonok ahogy én látom, legalább is offline biztos :)
Pár beltéri fotó, a hidat annyira nem rendeztem be, vanillának akartam, elvileg az is, mégis mondja pastekor hogy valami hiányzik belőle, de nem látom sehol :)
Szép nagy dög. Én is gondoltam ilyenre, de inkább kisebbet építettem. Még az állomásaim sem ekkorák. Sajnos a játék nem biztos, hogy nagyon bírná. Nameg túlélőben ezt megépíteni.... Egy szerveren oké lenne, mert ott mindig készül az alapanyag, ha megvan a nyersanyag. BP-ből meg lehet építeni, nem számít, hogy mennyire hozzáférhető, úgy halad az ember, hogy minden meglegyen. Hegesztő hajóval nagyobb területet is lehet építeni, nem csak 1 blokkot egyszerre. Ilyen hajómból van pár hatékony az űrre tervezve. Vagy ott a Nanite Control Factory mod, ami bármit meghegeszt. Elég nagy a hatótávja és nem számítanak a falak és egyebek. Egyik szerverünkön volt is. Emellett bányászni is tud, bár az elég időigényes, szintén szerveren érdemesebb. És maga a "gyár" baromi sok energiát elfogyaszt, legalább egy nagy reaktor kell hozzá. És jó sok uránium.
Az űrben lévő fúróhajódon érdekesen mutat a légköri hajtómű. Nekem csak az vele a gondom, hogy túl mélyre nem lehet befúrni vele sehova.
A Hold fúrón csak 1 giro van, a kicsi földin 2. Általában elég 1 is, kettővel gyorsabban fordul, ha túl sokat teszel rá, akkor meg minden kis egérmozdításra sokat reagál. Volt olyan fúróhajóm, ahol a kettőből egyet kikapcsolva tartottam, mert túl érzékeny volt. Szépen haladsz, csak így tovább!
Általánosságban elmondható, hogy a mozgó járművekből automatikusan átkerülnek az ércek az állomás finomítójába. Viszont két jármű esetén vagy kézzel kell mozgatni vagy szortírozó rendszer kell. Esetleg TIM. A nem érc dolgok szintén nem vándorolnak maguktól, de ez így jó.
Köszi szépen :) Az alienes és az utolsó az kreatívban készült. Utóbbi a 4ik alapján egy igazi nehézpáncélos mindenesnek. Sima survivalban nem hiszem, hogy le lehetne hegeszteni, nem férsz hozzá mindenhez, de ha használsz modot, amit pl ajánlok, a Build and repair, akkor ha elég ügyesen pakolja az ember a blokkokat és persze van elég nyersanyag akkor kb fél nap alatt tuti lehegeszti :) A Kisebb fehér Capital is 2 napig készült, de az full survivalban :)
Te se ma kezdted. Jók ezek is! A kocsiról az Aliens film ugrik be nekem. Látom bátrabban bánsz a rotorokkal meg a piston-okkal. Én úgy emlékszem könnyedén szétesnek. Az a fúrótorony tényleg ígéretes. Ki is fogom próbálni! Az a hajó meg iszonyat méret. Mennyi idő alatt készült el?
Ez meg szerintem a legjobb megoldás, van rajta 2 refinery, 4 assembler, meg minden ami kell, ahogy találok platinát úgy mehetnek rá az ion hajtóművek :)
Ma már mindig hasonlóan indulok, aztán aszteroida bázis, rendes bányagéppel, végül pedig olyan capital ship, ami képes leszállni bolygóra és el is hagyni azt: Ott áll az engineer rajta :)
Köszi a képeket! Tetszik az ötlet a fúrófejek lefelé pozícionálásával. De ha így tele van fúróval kell hozzá sok gyroscope? Mennyire stabil? Dombos-hegyes részen kezdtem el. Építettem egy bázist, de elfelejtettem az első kockát vízszintbe rakni, ezért az egész cuccos enyhén dől. Gondoltam rakok rá kerekeket aztán inkább mozgó platform lesz. Kiástam, kerekek rajta de nem engedi átkonvertálni.
Amíg "kicsi" voltam, addig úgy oldottam meg, hogy csináltam egy szállító hajót, sok lefelé hajtóművel és 3-4 medium cargoval, és minden helyre kitelepítettem egy fúrótornyot. Egy Large Cargo egy small reactor, pistonok, rotor és úgy általában jó sok fúrófej. De ma már úgy csinálom, hogy összerakok egy alap hydrós gépet, ki az űrbe és hajrá, ott könnyebb bányászni sokkal :)
Mondjuk a nagyon is van egy kis reaktor, de van rajta elég hely, hogy még pár akksi rámehessen. Először légköri hajtóművel épült, akkor kicsit másképp nézett ki, bár fúró résznél ugyanilyen volt, csak az ion helyett légköri volt. Viszont a Holdon nem működött. Ha kell, akkor tudok nézni légköris nagyot is, szerintem van olyan BP-m. Illetve kicsiben van olyan, ami csak akkuval megy és 4 fúrófej van rajta. Kb. 30 percre elég a kapacitás, de bármilyen mélységig le tud menni. Viszont sokat kell fordulni, mert nagyon keveset szed ki. És egyszeres kapacitáshoz készült, 10x-est nem hiszem, hogy elbírna.
Mivel elég sok képről van szó, ezért spoiler-be teszem. A Föld-nél volt némi textúra betöltési gond, ezért olyan a táj, amilyen. És több hsz-be is szedem, mert, ha jól emlékszem, akkor a beszúrható képek száma korlátozott.
Először nézzük a kis fúró hajót a Földön. Kezdésnek nagyon jó, anyagigénye nem sok. Bár nagy reaktor van rajta, de kell az akksi is, hogy elbírja ezt a sok hajtóművet.
Gravitációs térbe én teljesen más hajót építek, mint tom36. Mivel lefele egyszerűbb fúrni, ezért az összes fúró a hajó alján van. Kis hajtóműveket használok csak, még a nagy blokkos hajón is, bár nagy blokkos földi fúrót nem építettem, csak holdit. A holdin a fúrók sakktáblaszerűen helyezkedtek el. Fehér a fúró, fekete a felfele toló hajtómű. De a széleken csak fúró van, így lehet szép lyukat fúrni és bármeddig lemenni. Minden egyebet fölé építettem úgy, hogy semmi nem lóg a fúrókon túlra. Így inkább magasabb, mint szélesebb. A Földön csak kis fúróhajót építettem, ott a hajtóművek a fúró felett vannak megfelelő távolságra, hogy ne sérüljön semmi a hajtómű sugarától. Oldal irányba nem szoktam sok hajtóművet tenni, mert csak plusz súly. És kevéssel is lehet közlekedni, csak nagyobb féktávot kell venni, meg lassabban is gyorsul. És természetesen oldalra nem döntöm. Mindig sík terepen landolok, és általában blokkokból építek is neki egy leszállót. A fúrófejekre teszem le, majd kikapcsolom a csillapítást. Így a hajtómű nem fogyaszt, a gép meg nem csúszik el.
Majd csinálok pár új képet és megmutatom miket építettem.
RJoco jól mondja bár már 2 aksival is bírni szokta 20-30 percig attól függően mekkora a szerkezet. a sérülések elkerülése végett a sarkokon, kiálló dolgokon mindig raktam néhány blokkot hogy az sérüljön ne a drága létfontosságú alkatrész. egy kicsit visszanézve a 6603. hozzászólásnál van egy kép a kis fúrómról azon jól látszik, egyetlen hiba hogy a leszálló talpakat nem tudtam védeni és közbe letört, de nem is igazán használtam. Ha jól emlékszem 5 vagy 6 kis hajtómű volt rajta előrefele így közel 40t -ig elbírta ha függőlegesen kellett ki tolatni. Még 1 tipp próbálj minél rövidebb hajót építeni, hogy a saját lyukjában hamar el tudjon fordulni.
Én már az elejétől túlélőben játszom. A fórumot visszanézegetve találsz pár képet, amit építgettem. Volt egy szerver is, ahol nagyon durva volt a túlélés, mert a jetpack semmit nem ért a bolygón és reaktort sem tudtál építeni. Uránium sem volt a bolygón, meg arany és ezüst. Szóval nagyon tuti volt. Csak sajnos le lett állítva játékosok nélkül. Nekem akkor nagyon rossz netem volt.
Kreatívban meg lehet építeni és tesztelni. Ha jól működik, akkor blueprint-et csinálni belőle és egy projektor segítségével megépítheted a pontos mását túlélőben. Ezt a módszert főként szerveren alkalmaztam. Egyedül játszva megvan a lehetőség a visszatöltésre, ha valami nagyon nem jól sikerülne és törne. Az idővel annyira nem foglalkozom, míg nem vész el fölöslegesen anyag.
A kerekes dolgokat jól megcsinálták, én kerekes fúró járművet raktam össze utoljára a Földön. Jó mélyre le tud fúrni, mindent elérek vele. És a kerekek miatt bőven elég az akku. De azért napelem is van rajta. A Holdon sajnos nem használható, nem olyan a terep. De ahogy nézem a Marson talán használható lesz.
Dobj rá még egy akksit, akkor kétszer annyi ideig bírja. Meg érdemes a fékező hajtóműveket kikapcsolni mikor előre haladsz hosszabb távon. Akkor nem kell folyamatosan tolnia a toló hajtóműnek, mert 100-nál jobban úgysem megy, de 20-szal is meg lehet tenni 1-2 km-t. Ha viszont nem nyomod előre, akkor a fékező hajtóművek megállítják a hajót. A csillapítást a gravitáció miatt nem kapcsolhatod ki, ezért jó ez a megoldás. Energiát takarítasz meg. A girót be szoktam rakni felülírásba mikor fúrok. Természetesen vízszintes hajónál. Ilyenkor kevésbé dől el a Z tengely mentén, viszont x, y tengelyen tudsz mozogni és a Z tengelyen is le és fel. Fordulni, meg forogni úgysem kell/célszerű a földben. És a felfele toló hajtóművekből legyen elég, mert az ércnek is van súlya, el kell bírnia a hajónak. Ezért is célszerű rá mindjárt egy kő kidobót szerelni, ha túlsúlyos lennél, akkor a kövektől megszabadulva talán fel tudsz emelkedni. Követ sajnos mindig fúr az ember. A megnövekedett tömeg miatt nő a fogyasztás is, kevés ideig fogják bírni az akku-k. 4 akku-val én általában elvoltam egy repülő fúrón. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2018.09.30. 14:57:42
Durva! Én 3 napja próbálgatom a survival-t. Tetszik, de nagyon időigényes. Ott tartok hogy összeraktam az első kis bányászhajóm a Földön. Még nem tudtam vele bányászni, 2 fúró van rajta 1 battery de mire leérek 60m mélyre lemerül. + elég gyakran sérül is.
Útban a Mars felé, ami épp próbálja eltakarni a Napot.
Megérkeztem a Marsra és találtam egy szép helyet jó kilátással holdjára.
Az acsiknál viszont nincs számolva a meglátogatott bolygók. De ez nem tántorít el attól, hogy bejárjam mind a 6 égitestet és állomást hozzak létre rajtuk. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2018.09.30. 11:58:34