A géppel meredekebb emelkedőn is sikerült felmennem. Meg le is tudtam jönni. Túl nagy sebességnél meg nem célszerű kanyarodni vele. Úgy megcsúsztam, hogy csináltam egy 180 fokost. Szerencsére volt helyem :) Sajnos a piston-os dolog nem működik tökéletesen. Csak 1 fogja azt a tetőt, a másik 3 csak van ott. Ráadásul a mozgástól még néha szikrázik is.
Egy másik bug az inventory-val. Ha nem az inventory-t nyitod meg vagy fület váltasz, majd visszatérsz az inventory fülre, sajnos csak az aktuális dolog inventory-ját mutatja. Mintha egyedül lenne. Ha megnyitod direkt az inventory-t, akkor mutatja a teljes állomás/jármű készletét.
A programozható blokkhoz nem kell időzítő. Csak betöltöttem a progit (LCD script) és működik gond nélkül. Meglátjuk mi lesz majd a frissítésekkel. Eddig jó volt, de eddig még nem is léptem ki. Majd holnap kiderül mikor megint elindítom.
A munkagép az érc derítő hajóhoz és az állomáshoz képest.
A munkagép jól teljesít. A futóművet egy kockával lejjebb tettem, így nagyobb lett a hasmagassága a járműnek. Simán ki tudtam menni vele egy enyhébb emelkedőn a mederből. Apró hibája, hogy a 40m egy kicsit kevés. A komolyabb ércek lejjebb vannak. De arra nagyon jó, hogy 40 métert lefúrok vele, majd lefuvarozom magam és onnan mégiscsak egyszerűbb a 20 métert megtenni kézivel :D De most már van ezüstöm, nem gond a repülő fúróhajó megépítése sem.
Apró bugok azért vannak. A hegesztő nem áll le, ha kész a blokk vagy nincs alkatrész a blokkhoz. A félkész blokkra nyomva nem írja ki, hogy mi hiányzik neki a folytatáshoz, nekiáll hegeszteni, de nem halad semmit (ha nincs nálad a kellő anyag). Fúrásnál röpködnek a kavicsok. Jobb egérgombosnál is, de azokat nem tudod felvenni. Viszont útban vannak. Bal egérgombosnál is van törmelék, amit nem tudsz felvenni. Viszonylag rövid időn belül eltűnik, de azért zavaró kézi fúrásnál, mert olyan, mintha a karakter is megakadna benne. Nem tudom, hogy a Star System sajátossága e, vagy az offline módé, de nálam megint nem látható az érclelő hely. Nincs sötétebb hely, mint ami szerveren eddig mindig volt. Mondjuk ez már régi világommal is így volt.
Egy felettébb érdekes dologba futottam bele az imént. Pont fúrás és fantom kavicsok közepette. Bezáródott a program és grafikai problémára panaszkodott. Konkrétan, hogy a videokártyám drivere leállt. A chrome is elvesztette az oldalakat. Mondjuk a mai frissítést követően megint visszaállította medium-ra, én meg megint visszaállítottam high, hogy nehogymár ne bírja a drága kártyám. Úgy néz ki tényleg nehezen viseli. Kihasználtsága folyamatosan 99% és 70 fok. Gondolom mikor fúrkáltam, akkor még melegedhetett egy kicsit. Sajnos azt nem monitoroztam. A visszatöltésnél meg nem jártam annyit, hogy esetleg gondja legyen. Asszem visszaállítom mégiscsak mediumra. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2018.02.05. 21:57:33
Valamit tényleg csináltak a srácok. Egy működő munkagép: Bár még egy kicsit kell rajta fejleszteni, egy-két lámpa, kamera, de eddig nem esett szét.
Az options/graphics részen van egy olyan, hogy Enable PostProcessing. Ezt kikapcsolva eltűnik a homályosság a széleken. Tényleg zavaró, nem a napfény okozta.
Most kezdtem egy új túlélő világot. Meglátjuk meddig bírja a játék és én. Modok terén csak LCD, kijelzés és színes ikon került fel. De most nézem, hogy bekerült néhány blokk a harci fülkéhez. Azt ki is fogom szedni. Egyelőre extra blokkok nélkül akarom játszani. Mint régen.
A sisak tükröződése nekem sem tetszik. De, ha nem úgy süt a nap, akkor nem zavaró. Ha viszont úgy süt, akkor nagyon is. A világomban most nem volt olyan durva a képszétcsúszás, bár egy kicsit érzékelhető volt. Ami érdekes, hogy más, sokkal kevesebb blokkot tartalmazó világban egyáltalán nem jelentkezik. A szétszerelőm még mindig robban és a csillagkapuk sem üzemelnek. Szerintem már a világgal lesz a probléma. Legalábbis a csillagkapuk terén. A szétszerelőmet egyértelműen a keen tette tönkre.
A futóművek jelzései kifejezetten rosszak. Alig lehet látni, hogy épp milyen színű, milyen állapotban van. A fényeken meg szerintem is van még mit finomítani.
De összességében nekem is tetszik ez most. Meglátjuk milyen bugok jöttek. És a kerekeket még nem is néztem.
Az az elmosódási effekt a képernyő szélén nagyon nem tetszik, meg hogy külön válnak a színek piros, zöld, kékre.. De szerencsére már meg is oldja egy mod: Screen Gunk Be Gone
Már csak azt az óriási fehér pacát kellene eltüntetni a fényszórók elől.
Ezeket leszámítva amúgy nekem tetszik a többi dolog. Egészen máshogy fest. Csak ugyanabban a világban ahol előtte 1.00 volt a szimulációs sebesség (ahol körbenéztem mi a változás), most stablil 0.95 Pedig elvileg performance update is volt benne.
Kaptunk egy szép nagy update-et.
Ha esetlen nem lenne róla parancsikon az asztalon, próbáld meg azt hogy kiraksz róla egyet. Nálam akkor ismerte fel az AMD programja. Medium beállításokon játszogatok mostanság (bár már egy pár napja nem indítottam el), de azon nem jelentkezik ez a probléma.
Témaváltás: Építettem egy hajót, nagyon jó dolgokkal. Igazi mindenes hajó. Arra építettem, hogy el lehessen hagyni vele a légkört, és tud lebegni hidrogén nélkül is (bár kell H2 ahhoz hogy el is hagyja), az űrben pedig gravitációs hajtóművel mozog. Egyszerre pedig egy nagyon jó kis harcihajó is (regenerálódó fegyverzettel és a nagyobb légköri hajtóműveket sem lehet kilőni, és van rajta 2 nagy rakétavetős automata forgó ágyú), és van feldolgozó kapacitása is. Mégis az egész ~2300 blokk körül mozog, tehát nem óriási! És szerintem még szép is :)
Összesen 6 szkript fut rajta: monitor vezérlő (Automatic LCDs 2), gravitációs hajtómű (JRGD), TIM, egy grafikus LCD kép vezérlő (instrument panel) és egy ami a nagy ágyúkat forgatja (Whip's automatic turret) és egy pajzsenergia kijelző szkript, mert használtam a pajzs modot. Bár az nem szükséges igazából. Csak a móka kedvéért :)
1.00 a szimulációs sebesség, mégis folyton meghalnak a szkriptek, állandóan újra kell indítgatni. A gravitációs hajtómű nélkül meg ugye nehéz az űrben sebességet változtatni... (Bár H2 égetéssel lehet.) Csak hogy az aktív kijelzők is folyton meghalnak, az kiakaszt... Na mindegy. Megint letettem így a játékot..
A következő héten csütörtökön ha minden igaz egy nagy update jön, amin már 11 hete dolgoznak.. :D Kíváncsian várom mit fog hozni.
november óta nem néztem rá jelenleg pihenőn van nálam
Gondoltam kicsit játszom, de olyan szinten el van rontva a grafika, hogy inkább letettem róla. Nem tudom, hogy másnál is jelentkezett e a gond. Fullos beállítás mellett szétcsúszik a kép egy-egy pillanatra mozgás közben. Van egy Nvidia-s beállítás, mely ezt okozza, de ebben a játékban nincs rá kapcsoló, sem a beállítás neve. Az Nvidia programja meg még a játékot sem látja, hogy esetleg ott állíthassak rajta.
Kipróbáltam az új hajót Entersprite, tetszik nagyon a csali kilövő rendszer :D
Ezt sajnálattal hallom Robokutya :/ Reméltem hogy enged legalább 3-4-et. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2018.01.15. 13:20:52
kiderítettem csak az a baj hogy max két elemet enged :( Leszedel egy obj 3ds modelt és asteroidának konvertálom le sevel és csak két alkotóelemet enged beletenni:(
Ha jól sejtem akkor egy aszteroidát akarsz betenni a játékba.
Odáig nem mentem el én sosem :/
Srácok valaki esetleg behatóbban tanulmányozta az Se tools progit? Spec arra lennék kíváncsi ha egy obj modult szeretnék beemelni és azt szeretném hogy minden érc benne legyen a modellbe azt hogy tudnám megoldani? Az rendben megy hogy egy ércből meg tudom rajzoltatni a modult de többel hogy lehet?
Elkészült az újabb változat, kellemes hétvégét mindenkinek!
Őszintén nem is értem miért kellene fejből megtanulni mi kell az egyes blokkokhoz :D
Pár nagyon szükséges dolgot meg kell jegyezni, mint pl. - gravitációs generátor komponenshez kobalt kell, fém rácshoz is kobalt kell (de egy mérnökös kobalt gyűjtéssel, kb. 8 ezer kobaltot viszel vissza, akkor abból jó sok fémrácsot tudsz legyártani) - nikkel majdnem mindenhez kell, olyan fontos mint a vas, de főleg a motorokhoz és a fém rácshoz - nagyon sok motor a légköri hajtóművekhez szükséges - Arany alig kell pár dologhoz, mivel csak a szupravezető komponens igényli és szintén a gravgen komponens, így csak reaktornál és a gravgen-nél kell egy kevés, meg az ugróhajtóműnél jó sok - Ezüst meg csak a reaktorhoz kell (meg az orvosi szobához)
Igazából az hogy pontosan mihez mennyi kell, már akkor értelmét veszti, mikor kicsit is több komponenst tudsz legyártani az első kis bányászhajóval behozott mennyiségekből. Mert mindenből legyártok valamennyit, aztán el van intézve a dolog, majd pótolom a hiányt. A mérnök hátizsákjába meg amikor építem az első bányászhajót és hegesztő hajót, akkor egy standard összetételt rakok mindig, kb. ennyi alkatrészekkel: ~150-200 steel plate, ~100-150 construction component, ~100-150 interior plate, ~30-50 computer, ~10-15 large tube, ~10-15 metal grid, ~30-40 small steel tube, ~40-100 motor. Ezekkel szépen meg lehet építeni mindent. Ha valamiből kifogyok, visszarepülök pótolni. Ha pedig speciális dolgot építek (antenna, kijelző, ércdetektor, pilótafülke, reaktor, amiből hajónként általában csak néhány van), akkor az ahhoz szükséges alkatrészeket külön bepakolom a hátizsákba a következő visszarepüléskor.
A mérnökség arról is szól, hogy hogyan könnyítsük meg a saját életünket :D A játék későbbi szakaszán ezért a TIM és Automatic LCDs 2 szkripttel mindent meg lehet oldani azért hogy szép gyors legyen a fejlődés.
Egy esetben lenne tényleg szükség arra hogy megjegyezzem a dolgokat: ha 1x hátizsákkal ÉS szkriptek nélküli világban játszanék. De mazochista meg nem vagyok :D
Mikor utoljára próbálkoztam valami piston-os, rotor-os, kerekes dologgal, hát egyik sem ment hiba nélkül. Bár a piston még egész tűrhető így is a másik kettőhöz képest.
Az Easy inventorty tényleg jó cucc, de így nem tanulod meg, hogy mi kell a blokkok elkészítéséhez. Szóval nélküle játszani már egy jó agytréning is. De néha csak játszani szeretnék.
A színes ikonok szerintem is alap lenne.
Az összeszerelőben való keresgélésnél egyrészt szintén agytorna és táblázatok, mint egy mérnöknél. Másrészt meg néha tényleg csak játszani szeretnék (már megint) és még úgy is egyszerűbb leírnom az alkotóelemeket és azokat beadni, mint a kis vacak ábrák közül kikeresni. Már ha ott van egyáltalán. A sok mod miatt nem is szoktam mindent megtalálni.
Nekem is már 1200 órám van benne :D
Folyton vissza-visszaránt, de a bugok miatt egyszerűen nem tudom folytatni :( 1200 óra után meg már elmondhatom, hogy a modok nélküli alapjátékkal játszottam már eleget, modokkal kissé érdekesebbé akarom tenni a játékot, vagy épp könnyebben kezelhetővé (easy inventory, színes ikonok...). De eljutni odáig hogy 1-2 óránként kifagy a játék, áhh.
Nem tartható ez így. Pedig még ott sem tartok, hogy építek egy űrhajót hogy kimenjek az űrbe. Az állandó támadóhajók miatt beástam magam egy hegy oldalába, előbb azt a bázist akartam egy nagyon király kis hegyi bázissá alakítani. De hát nem lehet...
Csak ismételni tudom magam... Ez egy irgalmatlanul jó játék.. lehetne, helyette egy igazán szar játék. Igen, továbbra is hiányzik az összeszerelőkben a kereső funkció.
Istenem de kár ezért a gamáért :( Utoljára szerkesztette: Normen76, 2018.01.09. 22:17:56
A napokban újra elővetem a játékot, singleplayer-ezni. Beraktam néhány modot: légellenállás, lézer welder - az NCF helyett, hogy kicsit nehezebb dolgom legyen (ez 8 blokk távolságra hegeszt egyenesen előre, és kész ennyit tud, meg van flex és fúrófej is hasonlóan), jelenjenek meg hajók a légkörben, színes ikonok, easy inventory.
Azt még eltűrtem, hogy rendszeresen manuálisan kellett törölgetni a roncsokat, mert a támadó hajók és földi járművek hagytak maguk után rendesen. De jó móka volt menekülni előlük, meg védelmet kiépíteni a bázisra. Az NCF hiányával is tök jól megbékéltem.
DE... hál isten az advanced motor most is bugos, vagyis nem továbbít semmi alkatrészt önmagán keresztül. Először ez kezdett idegesíteni, de azért még játszottam tovább. Csakhogy most már kb. 1 hét játék után ott tartok, hogy rendszeresen kifagy, és bezáródik a játék. 1-2 óránként meghal a cucc. Nem is folytatom már inkább tovább.
Szóval jelentem: még mindig bughalmaz..
Nem tudom a modok okozzák-e, vagy miért, de nem is érdekel, vannak modok amik nálam alapvetőek, mint pl. a színes ikonok, vagy az easy inventory, mert az alap játékból egyszerűen hiányoznak. Lézer cuccokat még csak nem is építettem, meg más modot sem használtam igazán.
Csak szerintem hiányzik a kereső funkció még mindig az összeszerelőkből?? Ha pl. csak egy giroszkóp vagy időzítő blokk, vagy csak 1-1 adott blokkhoz való alkatrészeket akarok legyártani, néha fél percbe is beletelik csak az, hogy kikeressem az adott blokkot a listából az összeszerelő ablakban.
Stabilitásban, optimalizációban multi és major update-ben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok!
Susu: Mi van a szervereddel? Leállítottad?
Parasztvakítás, hogy még egy kis zsét lehúzzanak a játékosokról.
akkor sok értelme nincs zenét meg bevágom yutuberól :) arany ruci meg nem érdekel azért dühítő hogy ezeket azoknak nem adják oda kapásra akik megvették az első kiadást
Pár plusz dolgot ad, amolyan fanoknak való dolgokat.
1. arany űrruha (skin) 2. Az SE 2013-as első kiadásos verzióját - mikor még nem voltak benne bolygók, multiplayer (az még most sincs :D :D ) 3. Az összes, 52 db SE zene, ami a játék alatt szól 4. Művészi alkotások - több mint 200 nem publikált kép, videók, korábbi koncepciók a fejlesztés folyamán
Ennyi ami az SE-re vonatkozik.
srácok mi a különbség a delux meg a sima engineers között dió héjban?
Steam-en most 60%-os napi leárazásban lehet venni, akit érdekel!
Skacok vajh mért fordul elő az az effekt hogy teljesen lekapcsolt meghajtás mellett ha bizdergákok egyetlenegy pistont ami felemel egy leszállóplatformot a hajóm mint a megkergült vadállat rákapcsol és elszáguld ? már nem az első akár közvetlen kapcsolom fel vagy kapcsolón keresztül random megcsinálja
Én tegnap próbáltam mod nélküli világot indítani. Valamiért nem indult el. Valami mentés készült, mert utána betölthettem, de nem töltött be semmit. alt+f4 segített...
Skacok bajlódok az Lcd monitorok képélességével. Ha berakok egy képet az lcd-re alapállapotban baromira nem látszik semmi viszont ha rávilágítok a fejlámpával majdnem jó a képélesség ezt hogy tudom befolyásolni hogy akkor is lássam ami a képen van ha nem állok előtte és világítok rá? Lámpával.
lámpa nélkül
bocsi ha hülye kérdéseket teszek fel de tényleg csak mostanában vettem elő újra a nagy frissítés óta a játékot és most úgy érzem vele magam mint aki most vette le a bolt polcáról a játékot:) 1-2 éve rá se lestem a játékra:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2017.11.30. 07:16:00
Robokutya... Ez komoly?
Az inventory-ban ki van írva mindennek nem csak a térfogata, hanem a súlya is. Az valós érték, a hajó tömegéhez adódik hozzá! Figyeld meg, csak nézd a HUD-ot... :D
Annak meg, hogy minek mennyi súlya van, vagy kitapasztalod a játékon belül, vagy egy szimpla kereséssel rákeresel ;)
A másik: gravitációs hajtóművel a megépített hajó súlya gyakorlatilag nem fog többé számítani. És van olyan, ami a hajó forgatásában is segít, besegít a giroszkópoknak.
A lenti Dromedár is csak térugrásra lenne képes főleg megpakolva:)így alapban terhelés nélkül is elég súlyos egyéniség lett. Illetve a fordulásra is csak a nagyobb erejű gyroszkopnak köszönhető hogy egyáltalán kanyarodik. Tényleg nem figyeltem meg de gondolom csak csökkent a súlya a feles kockának a felváltásával gondolom legalábbis fele a súlya mint egy egész kockának. a dromedárba még be kell állítanom a világítást az ajtók használatát fel kell szerelnem a komputerszobát a legénységi szárnyat a fő irányító helységet szóval van még mit csinálni. tesztelnem kell hogy a hajó gondoláit képes vagyok e az irányító helységből rendesen vezérelni. mert azokat úgy csináltam meg hogy távvezérléssel külön hajóegységként funkcionáljon. illetve kíváncsi vagyok ha megtöltöm a konténereket mennyi lesz a hajó súlya ha egyáltalán hozzáadódik a konténerek tartalmának a súlya a hajóhoz. Illetve kérdés a konténerekbe tehető tárgyaknak van e súlya és ha igen minek mennyi? gondolok itt arra ha egy rakat töltény teszek az egyikbe és fémércet a másikba melyiknek van nagyobb súlya?
Érdekes elképzelés, bár a hajó vonalait nem igen lehetne ilyen szépen tartani, mint ahogy a kép kinéz.
Szerintem vágj bele ;) Mindenesetre ez egy nagy hajó lesz szerintem, mire befejezed... Ergo soha nem lesz használható :D Az oldalára, a fehér rész elé be lehetne tenni egy hajón átérő hangárt. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.11.29. 16:59:07
Hm ha befejezem a dromedárt lehet belefogok ebbe a madárkába csak ki kéne találni a léptéket hozzá. a vezető pilóta állásra máris lenne ötletem egy kétemeletes megoldásba gondolkodva
Na felfrissítem a dromedáromat kicsit karcsúsítottam fogyókúrázott a feles blokoknak hála leadott pár tonnácskát https://imgur.com/a/FvUUi
Azt tudom lehet használom is majd azt a progit Tényleg teljesen leálltak annak a programnak a fejlesztésével vagy valaki dédelgeti még?
Visszatöltesz egy korábbi mentett állást. Alapesetben 5 backup-ot is csinál a játék. Hacsak nem kapcsoltad ki az opciót. A SEToolBox-szal tudsz még színezni. Ha jól emlékszem.
Srácok olyat vissza lehet valahogy vonni hogy ha egy nagyobb felületet befestek véletlenül vissza tudom állítani a régi színezést ha nem mentek előtte?
A piston-ra szerelt leszálló talpra már nem fagyizik a játék. Viszont a Csillagkapu mod megint nem működik.
közbe megtaliztam:)
Bocs, de én ezt nem igazán értem. Egy, két vesszőt vagy pontot azért rakhatnál. A színeket a P-től jobbra lévő két billentyűvel tudod még léptetni. Vagy a P-t nyomva mindig kiválasztod azt, amelyik kell. Ha egymás mellé bekonfigurálsz 2 színt, akkor csak oda-vissza kell állítgatnod a billentyűkkel. Ha leraktál már egy blokkot és annak a színét akarod megváltoztatni, akkor azt a középső egérgombbal tudod. De csak úgy, ha van egy blokk a kezedben. Kézi szerszámmal sajnos nem tudsz színt változtatni. Ebből adódóan olyan blokk színét sem tudod megváltoztatni, amit nagyon beépítettél, nem férsz hozzá, de látszik. Pl. reaktor alatti blokk színét a reaktor felől nem tudod megváltoztatni. Viszont ki tudod flexelni és utána új színnel visszaépíteni. Nagyobb területeket a Shift+középső egérgomb kombóval tudsz színezni. Viszont ezt nehéz irányítani és 3D-ben színez. Ha egy színűre akarod az egész objektumot, akkor ezzel az egyszerűbb. Itt nem számít, ha esetleg takarásban van a blokk. Elméletileg van egy mintavételezés is, de az lehet, hogy csak moddal működik. Bogarászd át a beállításokat, hátha ott rálelsz, ha mod nélkül is megy.
Srácok próbálom feleleveníteni az építkezés alaprészleteit:) ha beállítom a szint egy bloknál és lerakom majd beállítok egy másik blokkszínt az előző blokk színét hogyan tudom rádobni a lerakni kívánt blokkra?
Mindkét szerómon stabil a sim, 1.0 általában. Nagy hajót senki nem épít, szal azt nem tudom mennyire javult a maximálisan mozgatható blokkok száma. Én úgy látom, hogy sokkal jobban futnak a szerverek, de nem tudom az új korlátokat, mostanában kevesebb időm van jelenleg ezzel foglalkozni. A kivetítők továbbra is gyilkolják simet. Mindegy szinte mekkora a BP amit betöltesz. Tettem a kivetítőre egy gombot amive tudom be/ki kapcsolni a hologramot tesztelési célból. Egy kb. 350 blokkos kis fúróhajó Bp-vel próbálkoztam amit én építettem anno, teljesen alap mod mentes akkus fúró. Amint bekapcsolom a hologramot lemegy a sim 0.3-ra és kell pár másodperc amíg helyreáll. Akárhányszor kapcsolom ki/be mindig ez van, a BP betöltésekor ugyanez van.. Akkor is ha be van állítva, hogy csak a következő blokkot mutassa. Szala kivetítő semmit nem javult, de a szerverek elég stabilak jelenleg. Ez azért gondot okozhat ha valaki kis blokkokból szeret BP-zni, mert azt elég nehéz szépen építeni, mert sokszor 3-4 nlokkot beépít egy slunkkra, é sokan ki/be kapcsolgatják a kivetítőt, mert így könnyebb építeni a kis blokk BP-t. Továbbra is az a véleményem, jobb nélküle, mint vele :). Több player is jelezte, hogy nem bánnák egyáltalán ha kivenném, még gondolkodom rajta. Szelep/piston, rotorok szerintem semmivel nem lettek jobbak, ugyanúgy beguggolnak, beremegnek időnként mint régen. Én úgy látom, hogy hangyányival talán stabilabb a rendszer, de kb szinte észrevehetetlen. A régi, komoly bugok, a mozgó alkatrészek, rotorok, szelep, kerekek, pont olyan szarok mint rég, ah nem szarabbak. Kerekes járművet ami rendesen működik szinte lehetetlen építeni, de a sim az nagyrészt 1.0 nálam mindkét szerón.
Nagyjából ennyi az én tapasztalatom, leginkább a hard szerón játszom, ott meg nem mostanában lesz 1500 nagy blokkos hajóm, másnak sem nem csak nekem :).
Mit szóltok az update-hez? Jobban fut tőle a játék, a szerók? Nőtt valamelyest a blokk/rács szám a szervereken is, vagy még mindig elkezd haldokolni 1200 fölött az egész? Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.11.24. 11:20:45
Mer van :) És mert nincsenek bent az eredeti, gyári bolygók, és azoknak tudsz csak olyan beállítást betenni, hogy ne legyen urán. De nem az igazi ok :)Egyéni, egyedi bolygókat nem tudsz módosítani (legalábbis én csak a gyári bolygókat tudom) A szeró nem HC, csak H :). De nem az az oka.. :)
Rengeteg olyan szerver van, ahol 1x szorzók, gyári bolygók urán nélkül beállítás van. Modok is épülnek erre, pl arany-ezüst csak holdon, urán aszteroidán stb.) Nem akartam még egy iylen szerót magyar játékosoknak hisz ott van már susu-é és rengeteg külföldi szeró. Próbáltam egyedi rendszert megalkotni, kitalálni amin nem esik az öledbe minden, de nem is kell mittomén két héti, egy hónapig játszani ahhoz hogy kijuss az űrbe, de azért legyen kihívás a kezdés, meg keljen oldani pár dolgot. NE legyen NCF stb. Pl. az ércek nagy része 100-150 méteren van (arany-ezüst csak nagyon méllyen) és nem láthatóak a sötét foltok, ráadásul csak a hegyek kráterek környékén vannak, és ott em mindenütt. Ezért váalsztottam kezdő bolygónak a Nunataqu-t.
Nem magamnak készítettem a szerót, ott van HC-nek susu szerója, ott játszanék én is a legszívesebben, és akkor nem is kéne szerverekkel kínlódnom :). De lássuk be a többség nem a leg szélsőségesebb körülmények között akar játszani (bár azokon a legjobb). Olyan szervert szerettem volna ami kicsit érdekesebb az átlagnál, van benne nehézség is valamelyest, de módjával. Igazán nehéz szervernek ott van susu-szerója. Nem akartam neki sem konkurenciát állítani, sokat dolgozott a szerverével. Lefedi a magyar játékosok közül azokat akik hasonló szerveren akarnak játszani. Minek készítettem volna egy ugyanolyat ? Ugyanolyan nehézséggel ? Ha nem vágtam volna bele én is ott játszanék :), de már van két szeróm is ez van. Így neki is megvan a játékos bázisa, nekem is, nem is állítottam neki konkurenciát.. és így hál istennek mindnekinek van van miből választani. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.21. 07:50:45
Remekül alakulnak a dolgok. Az új szerón is volt már 5 fő online, közben megy a régi is, este gyakran 4-5 fővel. A simmel egyiken sincs gond jelenleg, remélem kitart a jó szerencse még egy ideig.
Hrd szerón egész jó kis kecóm van már, találtam vasat, nikkel,t, kobaltot, uránt. Tulajdonképpen minden adott ahhoz, hogy ki tudjak menni az űrbe majd idővel. A szétszedett kapszulában elég sok üveg volt, abból lett annyi szilicium, amiből építettem még pár napeleet. Napkövető scripttel szépen termelnek. A kis robogón található két kis reaktor összesen 1 MW-ot termel, ami nem keváés. HA konnektorral felcsatlakozok a bázisra, be tud segíteni ha lemerültek az aksik. Szal energia gond kipipálva. A rendszeresen érkező signalokban találtam pár jó szerszámot, igen sokat segítenek és mindig lebontom a reaktorokat, így már van kb. 30 reaktor elem. HA megvan a 100 lehet egy rendes reaktorom is akár, 15 MW-al. Az meg már mindenre elég a bázison.
Az űrbe hidrogénnal indulok majd, de beletelik még jó pár napba megépíteni a hajót, főleg hogy sűrű lesz a hét a munka miatt. Van a szerón már több játékos, szépen építenek, fejlődgetnek. Egyszer kértek csak segítséget, egy kis felderítő drón beragadt, nem tudta elhagyni a felszínt, ha elmozdult, visszaugrott midig a kezdő helyére, de azt meg tudtam oldani. Más gond/bug nem volt a szerón. Lekopogom, minden remekül működik.
A betöltési sorrend váltogatásival sikerült megtalálni a megfelelő pozíciót, így a kis detektort manuálisan (a detektor csúszkáját mozgatva) 100 m-re lehet állítani ami kb. 150 méteres hatótávot jelent az érzékelésben. Mivel a kezdő bolygón az ércek álltalában nagyon mélyen vannak, így kézi fúróval, vagy 50 méteres detektálásal nem lehet őket megtalálni (mivel a sötét foltok sem látszanak). Viszont így a kevés kezdő alapanyagból, ha jól kiszámolja az ember lehet építeni egy kis felderítő hajót egy közepes konténerrel, és el lehet kezdeni a játékot. Urán és magnézium gyakori a hegyekben, vas, nikkel, szilícium ritk vendég, kevés a hegyekben és kevés található a nagyobb kráterekben. Arany, ezüst nagyon ritka és mélyen fekvő rétegekben található.
Vigyázz, mert büdös lesz! Legközelebb meg fogalmazz pontosabban és akkor nem az fog lejönni, hogy a környékeden akarsz egy kicsit körbenézni, hogy megkönnyítsd a dolgod. Amúgy meg azt feltételeztem, hogy megnézted, mit raksz a világba. Elnézésedet kérem, hogy ilyet feltételeztem!
Ha az NCF a játékban van, akkor mért lenne csalás? Mert, ha így nézem, akkor a bővített érc detektor is csalás. Amúgy meg mind a kettőnek az a célja, hogy megkönnyítse a dolgod. Úgyis megtalálod az érced, akkor minek repkedni 10 percig, mikor 1 perc alatt is meg lehet oldani. Úgyis megépül a hajód, akkor minek órákat tölteni az építéssel, mikor csak az NCF-et kell feltölteni anyaggal, hogy dolgozhasson. Nincs különbség a kettő között.
A kreatívban tervezés, meg nagyon hasznos dolog. Minden technikai eszközünk tervezésre épül. Csak az a nem mindegy, hogy valaki tényleg mérnöki szinten űzi a fizikát/egyebet és fejből tudja, mi mennyi vagy játszani szeretne...
Az, hogy más annyira csökött agyú, hogy nem képes saját hajót építeni, hanem műhelyből csórja el, nem tudok rá mit mondani. Ki tudod zárni, ha rájössz és nem tetszik. Vagy elviseled. Mást nemigen tehetsz.
"Az otthoni nézelődést kicsit csalás szagúnak tartom más játékosokkal szemben. Persze más játékosok lehetnek találékonyabbak, ügyesebbek és semmiről sem tudnak, így nem is fáj nekik. "
Te miről beszélsz ? Mégis hogy a csudába tudjam meg, hogy a moddolt bolygó rendben van-e, valóban vannak-e rajta ércek, és azok elérhetőek. A legtöbb bolygóhoz nem mellékelnek pontos információt, minimum száz felől meg kell néznem a dolgot, ellenőrizni, mielőtt beteszem a játékosoknak.. Ez hol csalás ?? Nem azt nézem, hogy ahol én leszáltam hol vannak az ércek, hanem azt, hogy vannak-e egyáltalán, az update nem tette-e tönkre a rendszert, játszható-e a rendszer. A kis detektor gyárilag 50 m. a nagy 150 m. +- egy kicsi. Kézi fúróval is addig látsz el (50m), a kis detektor nemcsak szerintem kevés, van rá közösségi összefogás és összefogás stb.. ne mrészletezem, ehhez most fáratd vagyok... beszarok rajtad.. csalás szagú... hát kurvára az ha próbálok ellenőrizni, letesztelni mindent amit beteszek. Így is sokszor nem az lesz a végeredmény.... inkább tartom csalásnak ha egy túlélő világban, nehéz körülmények között NCF-el, kivetítővel stb.. építgeti valaki más BP-jét, vagy épp amit kreatívban rakott össze százszor variálva :)
Hát jah, nem vagyunk egyformák az biztos :)
Az nem csalás, ha kreatívban építesz és azt szereled össze NCF-el ? Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.19. 01:47:45
A probléma a szeróddal, hogy nagy hajó a kezdőhajó. (Csak sejtem, nem néztem fel mostanában.) Kis blokkos bázist nem tud építeni senki, szal ezért is gondolom, hogy nagy blokkos a kezdő hajó, mert mindjárt merge blokkal indítanak. A másik gond, hogy van is a hajón már egy kész blokk. És még ki is írtad a honlapra, de lehet, hogy a szerverre lépve is megjelenik. Nem tudom, csak tippelem. Ilyenről beszéltél itt korábban. A másik oka a gondnak az lehet, hogy nem magyar a játékos.
Szóval jó megoldás lenne, ha kis blokkos hajóval indítanának a kezdők.
A kis érc detektor szerintem messzebb visz, mint a kézi fúród. Sőt, biztos. A másik előnye, hogy gyorsabban tudsz közlekedni egy kis hajóval, mint gyalog. 20 méterre a földtől, esetleg még alatta repülve, ha megy, simán megtalálod az érceket. Persze, ha olyan moddolt bolygót tettél be, amin meg vannak ezek variálva, akkor arról nem a játék tehet. Az otthoni nézelődést kicsit csalás szagúnak tartom más játékosokkal szemben. Persze más játékosok lehetnek találékonyabbak, ügyesebbek és semmiről sem tudnak, így nem is fáj nekik. Én épp ezért játszottam a szerveremen. Mert csak úgy tudja meg a készítő, hogy mit is készített, ha használja is.
Ezen kívül nem kell ezüst ahhoz, hogy egy nagy hajót építs légköri hajtóművel. Susu szervere erre nagyon jól megtanított. Sok-sok akkuval is meg lehet oldani a dolgot. És még szállítani is tudsz majd esetleg vele, bár 150m alá fúrni kézzel semmiképp sem jó. 400 métert gyalogolni csak az ércig - kicsit túl van nehezítve. Szerintem. 200 méter még éppen elmegy. Szintén tapasztalat, mert a bázisom az érclelőtől 400 méterre van. Az érc a felszín alatt valahol 70 méter körül, de kb. 140 métert kell gyalogolnom, hogy felérjek a felszínre.
Sőt, egy olyat is tapasztaltam susu szerverén, hogy a mélyebben fekvő érc táblák nagyobbak, mint a felszínhez közelebbiek. Nem tudom, hogy máshol is így van e.
srácok hol lehet most a játékot olcsón beszerválni?
Jah, jó ötlet.. a gond az hogy az érkező annak ellenére hogy ki van írva a bejelentkező képernyőn, a weboldalaon hogy nem használjuk a merge blokkot, az első 10 percben azt építi meg először :) 2 player jött fel egymástól függetlenül délelőtt, mind a kettő megpróbálta összekapcsolni a bázisát a lander poddal merge blokkal. Ezért kéne másik megoldás.. nem is értem ,ezt az apró hajót miért nem szedik szét egyből. Kb 5 perc.
Egyébként tudtam kicsit játszani én is. A vártnál nehezebb a kezdés, mert sajnos a mod ami a kis érc detektort 150 méters hatótávra növeli, a mai update-val tönkrement. Így rohadt nehéz érceket találni a bolygón. Soha nem értettem mi értelme van a kis érc detektornak, ha alapból annyit lát mint a fúró a kezemben. Igazán feltolhatnák 100 m-re legalább.
No szal izgalmas volt a landolásom, megpróbáltam egy hegyre esni, manőverezni, de közben kétszer rám támadtak kalóz drónok, alig bírtam elmenekülni ami nem egyszerű egy olyan hajóval aminek csak az alján van két hajtómű :D. Azért sikerült. Leszállás után feltettem az egyetlen napelemet amit meg tudtam építeni, szétszedtem a hajóm, letettem egy aksit (a másik aksi alkatrészeit inkább szétbontottam, kellet az extra nikkel), orvosi szobát, egy kemencét, oxigén generátort és a szerelőgépet. Építettem a maradékból egy kis robogót, amivel terveim szerint az érceket deríteném fel, de így hogy a detektor nem lát csak 50 métert, sok haszna nincs. A signal-okból beszedtem 3-4 darabot közben, óriási értékkel bírnak :). Így a robogómba tudtam építeni két kis reaktort az 1 db. aksija mellé amit napelemmel töltöttem fel. Uránt azt találtam, pont fölé estem, de kb. ennyi. Kobalt volt még kb. 2 km-re tőlem egy kráter mélyén, de több órás keresgélés után sem találtam kézzel mást (otthon szerón megnéztem a bolygót, iszonyú ritka az ezüst és az arany, kobalt, urán, magnézium a leggyakoribb, nikkel és szilícium szintén kva ritka). Szal épp most melózok hajnal kettőig, de remélem holnap nagyobb szerencsével járok, úg néz ki a hidrogén hajtást kell összehoznom, másképp nem tudok majd közlekedni nagy érc detektorral, anélkül meg nem tudok érceket találni. Ezüst nélkül, hiába van a seggem alatt rengeteg urán, nem tudom mire használni :). Két napelemet tudtam végül megépíteni a szétbontott üvegből, de ha nem lesz szilícium, akkor bajban leszek. Nem könnyű a kezdés, de próbálkozok még, nagyon nehéz megtalálni az érceket (persze pont ezt akartam, hogy nehéz legyen a kezdés). Alaposabban át kell néznem a bolygót otthoni szerón, mert amikor a teszt szerveren megépítettem a rendszert, és építettem a moddolt kis érc detektorral egy kereső hajót, hamar találtam mindent, viszont most nem találok semmit szinte.. szal remélem jó a bolygó, van rajta érc ahogy eredetileg meg lett építve (hegyek-kráterek). HA Ezüstöt nem is találok, az sem gond, napenergiával eldolgozok majd, de szilicium nélkül bajban leszek.
Hehehe. Az egyik hajómra tettem piston-t és leszálló talpat. Addig nem is volt gond, míg a talp nem érintkezett semmivel. Ahogy elérte a talajt, úgy hanyatlott meg a játék. A másik, kerekes járművem, meg valamiért nem működik. Lóg a levegőben, hiába állítom át, hogy állomás vagy hajó legyen, amit normál esetben a bolygón nem is tehet meg az ember, ott lóg. Csak az egyik kereke mozog, a többit valamiért nem hajlandó mozgatni. A piston-oknál van egy olyan malőr, hogy alapból egyik sem hajlandó mozogni, mert a nyomaték 0-án van. Mire erre rájöttem... A kerékmozgásra visszatérve. Azt a furcsaságot is észrevettem, hogy a nyelvezet a BP-k esetén nem stimmel, nem egyértelmű. Mikor a járművet építettem, német nyelvet használtam. A BP is így lett elmentve, így is kellett volna visszakapnom. Erre most egyes elemek angolul jelennek meg. És mintha csak az a kerék mozgott volna, ami angolul jelent meg. Jelenleg angolul játszom a szerverek, de főleg az NCF miatt. De ez így baromira nem oké, hogy nem tudják az azonosítást normálisan megcsinálni. Vagy elszúrták.
Én nem is találok már ilyen beállítást a játékban. Csak egy "Enable Convert to Station"-t, ami hozzáadja a terminálhoz a gombot, amivel át lehet alakítani.
Amúgy meg az érkező egyszerűen szétszedi a hajóját és meg is van oldva a dolog.
susu had kérdezzem meg, nálad a "Station Voxel Support" engedélyezve van, vagy ki van kapcsolva. Lehet ezzel megoldanám a merge blokk problémát. HA jól értelmezem, elvileg ha engedélyezve van, akkor az építmény ha nem csatlakozik bolygóhoz, aszteroidához automatikusan mozgathatóvá vállik. HA nem engedélyezem, akkor marad bázis, fix pozícióban amíg át nem konvertálom hajóvá. Alapból engedélyezve van mindig, de lehet érdemes lenne kikapcsolnom.
A szero rendben működik, viszont a merge blokkal történő lander csatlakozásoknál továbbra is bebuggol az inventory. Természetesen mindenkinek az az első, hogy az a szerencsétlen, semmire nem jó kezdő kapszulát merge blokkal össze kösse valamivel :). Úgy tűnik ezzel a patchel sem sikerült ezt megjavítaniuk.
sajnos most egy jó ideig nem fogom tudni ki próbálni :(
Most hogy megjött a "nagy" update, és tulajdonképpen el is készültem a szerverrel és a weboldal nagy részével is, elindítottam az új HARD Survival szervert is. Nagyjából, úgy mostantól lehet is menni játszani.
Az elmúlt napokban nagyon sok időt és energiát öltem abba, hogy a szerverekhez tartozó weboldalt is átalakítsam. Sokkal áttekinthetőbb, átláthatóbb lett az oldal, külön menü elemeket kaptak a szerverek.
Szal a HUNG-Engineers NWE World szerver mellett elindult a kissé nagyobb kihívásokat magába rejtő, nehezebb játékmenetet kedvelő játékosokat megcélzó HUN-Engineers HARD Survival szerver is.
Kösz mindenkinek a tanácsokat, javaslatokat, építő jellegű kritikákat !
Sajnos régi világom rosszabb lett, mint volt. A nem működő szétszerelő üzemem tovább robbantódott a piston-oknak hála. Aztán a játék is kifagyott mikor a bolygóra akartam menni a csillagkapuval.
Viszont kaptunk egy figyelmeztetést, ha gond van a világban és meg lehet nézni, hogy mik a problémák. Az egyik a túl sok objektum/blokk volt...
susu szervered mikor lesz online?
Meg is érkezett az update. Egy nagy adag fizikai cucc. Hivataols frissítési lista. A játékot még nem próbáltam, de ma be kell lépnem mindenképp. Kíváncsivá tettek.
A nagy update a mai nap folyamán jön, Marek Rosa (A SE kitalálója) bloggolt egyet szerdán, hogy pénteken elő Twitch adásban mutatják be a nagy update-et, az egyik játék fizika részének fejlesztővel.
Susu, nem tudok csatlakozni a szerverhez. Azt irja hogy megy, de nem lehetséges a csatlakozás. Szegény replikátoraim, túlszaporodtak volna? Utoljára szerkesztette: Tauri, 2017.11.15. 07:12:49
Csak nem csillagkapu fan valaki? :D Nyáron indítottam egy szervert, mely erősen támaszkodott a csillagkapukra. Csak aztán meghalt a sebesség és kihalt a szerver.
Normen, megnéztem a két szerveredet. A Hard teszt szervern akár jó is lehetne :) Nagyon bejön a POD, jól van csinálva. Én csupán egyet sajnálok hogy nem 1-1-1 és 400 backpack. Szerintem ne emeld fel 2000 re, mert okafogyottá válnak a kisebb hegesztő hajók használata. Meglátásom szerint a 400 as backpack mellett jobban kell használnod az agyad, és uj dolgokat kitalálni.
A hátizsák szorzó nem feltétlen számít bele a konténer szorzóba. A kis hajó kis konténere 125 L-es, a közepes olyan 3375 L. A nagy hajó kis konténere meg olyan 15625 L-es. Ezeken nincs szorzó, de a tatyó mérete 2000-es, ami alap esetben viszont 400 L-es lenne.
Én nem tapasztaltam ilyet egyik szerveren sem. Pedig építettem hatalmas dolgot kivetítésből és a szerver sebességét az nem befolyásolta. Jó, mondjuk olyan hatalmas nem volt, mint egy 30k blokkból álló bázis. A másik meg, hogy hiába tartalmaz a BP scriptet, azt el is kell indítani, de ahhoz először meg kell építeni az adott dolgot. Ha meg olyan blokkot tartalmaz a BP ami nincs a világban, akkor egyszerűen nem jeleníti meg. Vagyis meg sem lehet építeni.
Nálam a legtöbb gondot az okozta a kivetítő, hogy a hajón - amin volt a kivetítő is - nem jelentek meg a hiányzó blokkok. Ami azt illeti, ha a hajó képét pontosan ráillesztettem a hajóra, akkor a kivetítőből eltűnt a BP és nem mutatott semmit. Így meg nem lehet normálisan hajót javítani. Hozzáteszem, hogy kivetítővel lett építve a hajó.
:) az 5x-et azért választottam, mert akkor 2 000 000 a hátizsák és az egy szép kerek szám :D. Emellett a hátizsák szorzó a konténerekét is befolyásolja, és a kis konténer bizony elég kis konténer 3x szorzónál már. Bár ha használjuk a Codecat konténereket (+10 db. konténer) annyira nem jelentős a probléma, szal lehet 3 lesz az az 5, majd meglátom még. Van idő csiszolni a rendszert. LEhet karácsonyig sem lesz meg a beígért nagy update :)
A kivetítők sajnos egyértelműen gondot okoznak, és okoztak. Sokszor amikor megjelenik a kivetített kép, még ha nem is nagyobb hajó, objektum azonnal beesik a sim, persze nem minden esetben. Attól függ mi kerüle bele, azt mikor készítették stb. Sőt 2-3 alkalommal arra is volt példa nálunk, , hogy bebuggol a kivetítő és leviszi a simet tartósan amíg le nem bontotta a tulaj, vagy nem töröltem. Nem tudja kikapcsolni sem, mert ha lekapcsolja akkor is ott maradt a kép. A kivetítő már 2014-ben is gondot okozott, és azóta nem sokat javult a helyzet, sajnos bármi belekerülhet. Ha valaki le BP-zik egy bugos hajót, akkor a BP-ben benne marad a bug is. Sok-sok ezer bp van a steamen, rengeteg hibás, sőt a nagy részük hibás, régi, olyan scripteket tartalmaznak amikben több száz hiba van, hisz az évek során rengeteget változott a játék, de a BP az nem frissül, marad olyan, mint mikor lefotózták.
Bár lekopogom, mostanában ezzel nem volt gond, de nem is nagyon építget senki vele különösebben bonyolult dolgokat. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.14. 09:15:08