Nálunk normalizálódott a dolog. Minden rendben van. Mindkét szerver jelenleg tökéletesen működik. Nem veszett el semmi, modok rendben, szal úgy néz ki vége a krízisnek :), lehet tervezni a hogyan továbbot :)
Nem csak a szerver halott, sok világom is. Bár érdekes, hogy nem tudja update-elni. Szerver indításnál meg érdemes figyelni a LOG fület, hátha meglesz a ludas. A világaimnál gyaníthatóan valamelyik vagy akár több mod is bekavarhat. Mod nélküli világomat gond nélkül betöltötte. Anno pont ezért nem akartam mod-okat használni. Nincs kész a játék, jön egy update és hetekig nem játszik az ember. Mondjuk annyira nem vagyok elkeseredve, mert az új Logitech G920-as eszközöm nagyon jól szuperál :D
Anno akcióban 10 Euro körüli áron vettem. Minden hibája ellenére maximálisan megérte az árát. Vegyétek, vigyétek aki gondolkodik még :) Itt az alkalom :)
HUN-Engineers szerver halott, teszt szerver halott :). Bár a teszt szerverem napok óta szar megint, minden restartnál töröl minden beállítást és mentést. Írtam suportnak, teszt szerver rendben van, szerver halott :D. A fura az, hogy az update végezte ki a legtöbb szervert, de elég sok ment már este gond nélkül, viszont sok más szerver viszont nem indult el. A miénk egyszerűen nem tud települni az update, félpercenként újraindul, leáll, elindul leáll a szeró. Próbáltam teljes törlést, újra telepítést az sem segített. Ma reggel meló előtt online-t írt a szerverre, de nem látható, nem elérhető, le nem állítható, el nem indítható :D.
Elvileg ha ma hazaérek, holnaptól lesz 5 nap szünetem a melóban, úgyis terveztem hogy új szervert indítok, ill reinstall ami most van. A teszt szerver helyére a jelenlegi mentést áttenném, és ott futna tovább majd 3-4 hétig a "régi szeró", ha valaki ott akarja folytatni, esetleg pár dolgot lementene, le bp-zne. Új szabályokkal, új felállásban, az elmúlt hónapban megszerzett tapasztalatok birtokában, 1-2 addon cserével, átrendezett világgal, pár ksiebb beállítás módosítással azt hiszem a legjobb lenne ha újra indulna a hatlövetű. A játékosok nagy része úgyis tovább állt már a sok lag miatt :)
Persze ha ilyen jól sikerülnek a Space Engineers update-ok, nagyon nem fog játszani senki :D. Azt a MAjor updateot, lehet ki kéne várni, ha tényleg annyi minden változik, lehet akkor kéne új életet kezdeni a szerverrel. De sajnos nem tudni pontosan, mikor is lesz ez a nagy update. Mintha azt írták volna, hogy év végén lesz, de ez is elég tág fogalom.
Igazából elkeserítő... sok játékban találkoztam már ezzel a problémával.. elkezd az ember vele játszani, elkezd vele foglalkozni és ahogy telnek a hetek, hónapok teljesen jól láthatóan, egyértelműen folyamatosan, fokozatosan egyre rosszabb, és rosszabb lesz a gama. Egyre több ah iba, egyre játszhatatlanabb a játék. SE sem kivétel sajnos :( Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.27. 08:35:48
A Halloween ruhát megtalálni lehet, a szellem ruhára meg fel lehet iratkozni. De az 1 hét múlva törlődik is a workshopból, szóval csak jövő csütörtökig elérhető, ezért kapta a limited edition címet.
Azt írják mostanra akarták a nagy major update-et, ami nagyon sok újdonságot hoz majd és hú király lesz :D, de még kérnek pár hetet arra hogy tökéletesítsék.
Ennyi röviden a mai update igen :D
Az biztos, hogy valamit elcsesztek, mert a világom nem tölt be. Helyette kifagy a játék és küldhetek hibajelentést...
Hopp, másik világom sem tölt be...
Érdekes, hogy amikor megjön a kedvem a játékhoz, akkor mindig elk***ják. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.10.26. 19:10:52
Frissítés gyanánt kaptunk halovénes szellem ruhát... Bár azt nem értem, hogy vehető vagy található. A többit még nézem.
Aha, persze. Elmennék egy körre a hajóval, 200 méterre az állomástól kiírja, hogy 250ms fölötti a latency-m. Emellett a sim. sebesség meg 15. Mennék vissza az állomásra, mert ezt így persze nem lehet, de nem tudok, mert 15 a sebesség és mellette nagy a latency. Még néha ki is írja, hogy nem válaszol a szerver. 100 méteren belülre érek az állomásnak, erre megjavul a sebesség...
Hát ezt tényleg nagyon durván összeraktad. Az állomásra nem lehet akkut építeni, mert csak annyi cella van, hogy egy kis hajónak elég legyen. A kis hajóra nem lehet napelemet tenni, mert nincs gerenda. Ha lemegy a Nap, akkor csak a földbe lógó napelem tölt valamennyit. Így sikerült szétszednem a kezdő hajót és összeraknom egy kis repülő járművet a sötétben. Különben még csak le sem ülhettem volna az állomás szélére, mert nem tud ülni a karakter :) Most a kis hajó dokkol az állomáson és várja, hogy legyen fény a feltöltéshez. Persze a dokkolás is érdekes volt külső nézet nélkül, de sikerült. Viszont a spectator megy. Lehet, hogy azt is ki kellene kapcsolni.
Bár nem lett volna rossz magyarul, de látom, hogy szeretted volna a külföldieket is bevonni. Angol nyelvűeket láttam már.
Nálam mindig leálltak a script-ek, mikor nem voltam online. Egy darabig még futott, aztán annyi. A TIM-nél akár ki is lehetett számolni, mert az LCD kiírta az utolsó lépést. És, ha kilépés előtt megnézted az utolsót, akkor máris lehetett számolni. De az automatic LCD-t is rendszeresen újra kellett indítanom, mert az sem ment. Szóval ezzel nem hiszem, hogy gond lenne.
Az szerintem is nagyon sokat jelentene amúgy! (belépők korlátozása)
Meg igen, a felelőtlen össze-vissza építgetés leállítása is, bár ott nem igazán limitekkel, hanem a játékosok figyeljenek rá oda! Én a magam részéről odafigyelek rá ezt megígérhetem.
Sőt még abban is benne lennék, hogy a szkriptek használata korlátozva legyen. Nem lehet valami olyasmit beállítani, hogy másodpercenként 1 embernek csak néhány szkriptje fusson le programozható blokkban? Pl. másodpercenként 5-10-re gondoltam. Így azok a bázisok amiken nem vagyunk épp ott, (amiket tartaléknak építünk), le kell állítani a szkriptek futását hogy a fő hajónkon/bázisokon jól fussanak. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.10.25. 16:06:38
Mint mondam ezért kellene le jelszvazni a szevert steam csoportban itt lhehet kérni a jelszót akkor ki lennének szürve az 1-2szer feljövök kipróblálok valamit játékosok szabályokat bevezetni akár a voxelt beállítani viszont akkor a keresledőhajókat vissza kellene rakni legyen miből nyersanyag
Sokan vannak, akik szeretnek túlzásokba esni. Én is szeretem feszegetni a határokat. Csak utána nagyon nehéz már visszatalálni a túloldalra, ahol még minden jó volt. Próbáltam a szerveren beállítani a blokk korlátokat, de valamiért nem fogadta el. Mert csak így tudod lekorlátozni, hogy mennyi finomítót és összeszerelőt tegyen le valaki. Vagy, hogy 25 fúrót tegyen a hajójára vagy 100-at. Sokaknál gond lehet, hogy nincs szerveres tapasztalatuk vagy kevés. Esetleg arra számítanak, hogy sokat fognak vele játszani és ezért kell, hogy gyorsabban jöjjön az anyag. Pl. a nap elején lefúrom az érceket, amiket nap végére elhasználok, ha jön a finomításból. Másnap megint fúrással kell kezdenem a műveletet. Persze nap végén is elmehetek fúrni, max otthagyom a hajót a sziklánál, darabokban. Ha rámjön, hogy most elég, akkor bemászok a krióba és nem elmegyek még fúrni, hogy legyen másnapra anyag. Amikor meg benne vagyok az építésben, akkor eszembe sem jut a fúrás.
Ok, világos teljesen érthető, de egy külső szerveren mint nálam, megy a finomító 24 órában, megy a szerelőgép 24 órában. 4 finomító 10x szorzóval 24 óra alatt irdatlan sok cuccot ki tud termelni. Nanite másnapra ha este otthagyod felépít 2-3000 blokkot a projektoron. Van időnj játszani, ha nincs meg minden az első nap akkor sincs vége semminek :). Nem sajnálom senkitől a 40 finomítót, meg a 150 szerelőgépet, de ha ez problémát okoz teszem azt a szerver futási sebességében akkor a többiek is isszák a levét. Bár, nem vagyok benne 100% ban biztos egyébként hogy akkora probléma lehet pl. 10-12 finomító, de mondjuk 40 TIM-el vezérelve az már lehet. Azért akkor is nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek nem elég mondjuk 4 finomítóval napi 25-30 000 uránt legyártani, mert elfogy a reaktorokban,emiatt 24 finomító kell neki.
Mindenesetre a komolyabb szervereken a finomító, szerelőgép szám igen le van korlátozva, gondolom nem véletlenül. Nálunk nincs, annyit épít mindenki amennyit akar, de nem is ott van a baj. No meg nem is az SG-sektől tartok ahogy Kipeti írta. Mindenki többet ért a játékhoz közülük mint én :D és korrektül, ésszerűen építkeznek, de vannak itt sokan mások is akik nem. Persze ez sem baj, hisz kezdőknek is meg kell tanulni valahogy, de ha valaki épít tényleg vagy 40-50 szerelőgépet, szanaszét kötve mindenre, mellé vagy 40 finomítót miközben sosincs energiája, nyersanyaga, állandóan menni kell hozzá hogy mi a baj.. minek a 40 finomító ha nincs 10 kiló uránja hogy ne álljon le a bázis ?
Én már valsz így hagyom ahogy van, de ha valaki szervert akar indítani, én azt hiszem kellenek a komoly korlátozások, szabályok, mert hosszútávon pár hét alatt vége a simnek akármit teszünk, akármilyen lelkiismeretesen takarítunk, próbálunk figyelni arra hogy rendben legyenek a dolgok. Ennél többet nem tudok tenni,aki gondban van megyek azonnal, volt hogy órákig próbálkoztunk rendbe hozni a dolgokat , toltam 90 napra 20 slot előfizetést, hátha jobb lesz a sim, mintha 10 slot lenne, kicsit több kakaót kapunk. Egyenlőre bevált, bár nem 100% hogy emiatt ált helyre. A legnagyobb baj, hogy 100%-ra semmiben nem lehet az SE-ben biztos az ember, mert annyi hiba lehetőség lehet :D. Jó lenne ha a playerek is felelősen játszanának, szem előtt tartva kicsit a közösséget is.
Szal az előző HSz-ben lehet félre érthető voltam, nem kívánom senkinek befolyásolni a játékét, elvenni a kedvét, csak jó lenne ha átgondoltabban építene a közösség, és nem gyártani feleslegesen hatalmas összeszerelő, finomító rendszereket, miközben 10x szorzó van mindenen, még az upgrade modulokon is. 10 finomító 10x szorzóval annyit termel mint 100 finomító.. csak elég kel legyen 100 000 Blokkra ? Ennyi a limit amit építhet bárki :) És nem kell mindent egy nap alatt, vagy egy óra alatt finomítani, megépíteni, hisz 24 órában termel a bázis
Na jó, de, ha már meg lehet építeni? És a TIM sem képes rendesen üzemelni, mert mindig leáll és nem tartja az értékeket, akkor inkább maga oldja meg az ember. Szerveren minden anyagnak adok 2 finomítót. Összeszerelőkből meg attól függ. A 8 gyorsabban gyárt, mint a 2. Arról se feledkezzünk meg, hogy a gyorsabb szereléssel rövidebb ideig is van terhelve a reaktor. Lehet, hogy több urán fogy, de rövidebb ideig is. A 2-3 NCF sem értelmetlen. Ha lenne egy általános upgrade modul és a kontroll fülön lehetne állítani, hogy épp mit csináljon, akkor elég lenne egy is. De így kell egy a normál építkezéshez, kell egy a projektoros építkezéshez és adott esetben kell egy a szétszereléshez. De, ha valaki bányászni akar, akkor ahhoz is kell. Mert mindegyiket más fejlesztéssel teszi körbe. És amúgy is, a több gyorsabban elvégzi a kívánt műveletet.
A fő világomban minden ércre 10 finomító jut, és minden alkatrészre 10 összeszerelő. Bővítőmodulokkal természetesen. Konténerből rengeteg van, kell az érceknek befele, kell a finomított anyagnak is pár és a kimenetet kicsit eltúloztam, ott durván sok van. Emellett még van vagy 9 O2 generátor, 10-10 körüli O2, H2 tartállyal. Emellett különböző hajók és egyebek. A sebességet szépen tudja 1-esen tartani, egész addig, amíg meg bele nem nézek az állomás inventory-jába. Akkor leesik úgy 0.5-re. És a reakció idő is csökken. Akár klikkelés, akár írás. Hogy miért ekkora? Mert SP és csak akkor megy a termelés, mikor játszom. De mikor játszom, akkor gyorsan kellenének a cuccok, hogy tovább tudjak játszani.
Amit belinkeltét susu, ott nagyon durva blokk korlátozások vannak! Nem semmi :/ 10k blokk per fő, és 5k blokk per grid. De végül is így talán működőképes lehet a dolog.
Az egyszálas kezelésen viszont meglepődtem, hogy mondtad. Elvileg nem volt már rá egy "nagy" performance update? 1.181. major Bár végül is igen, tényleg sejthető, hogy még mindig nem használja ki a több magot a játék :/
jelszavazd le a szervert belépő üzenetbe írd le miket ne használjunk többségében úgy is mi vagyunk fenn sg-sek
Jelenleg elég jól fut a szeró, kicsit szétnéztem ki hogy építkezik, mit csinál. Sok player nagyon felelőtlenül épít, pl. sok helyen látok 3-4 nanitot, 10-20 vagy több finomítót, 20-30 szerelőgépet vagy többet teljesen káoszban össze-vissza kötözgetve. 2-4 finomító 2-3 szerelőgép szerintem egy bázison maximálisan kiszolgál akármit akarsz építeni. Főleg hogy 10x szorzó van mindenen. nem is értem őket, nekem a fő bázisomon 4 finomító van, 3 szerelőgéppel. 1-2 óra bányászat után volt annyi cuccom, hogy másnapra, vagy harmadnapra ott van 35-40K urán, és minden nyersanyagból annyi, hogy 1 millió blokkot is megépíthetnék ha akarnám. Akinek meg 30 finomítója van feszt arra panaszkodik, hogy nincs üzemanyag, nincs nyersanyag, nincs semmi.. nem elég a napelem stb.. építenek össze-vissza közben nincs egy normális fúróhajójuk, vagy egy bármilyen hajójuk csak a sok BP-s káosz hajó. Felépítenek 3-4-5 vagy több NANITE-ot össze-vissza kötözgetve értelmetlen szállító rendszerekkel, aztán megy a panaszkodás, hogy nem építenek, nem bontanak, nem csinálják amit kell. 1 Nanite van mindig a bázisaimon és maximálisan elég bármire. 1-1 a hajókon amire kell.. szal sokan ész nélkül és felelőtlenül építenek, az is gond. Aztán ha behal a szerver mennek tovább másik szervert kivégezni :D.
A szerver előforrásmérőim akkor sem jelenek meg ha 3 órát van megnyitva az oldal sajnos, se Google C-vel, se Foxal, se IE vel nem látszanak pár napja, bár ez a legkevesebb. Bár lekopogom, jelenleg nincs gond, reméljük jó darabig. 1-2 szervert megnéztem ma, igazából olyat nem láttam ahol jó a sim és stabil. Az az érzésem el kell engedjem ezt a dolgot. A játék ezen része köszönő viszonyban nincs a vállalhatóhoz, azt hiszem soha nem lesz a Space Engineers alkalmas a multira csak kőkemény korlátozásokkal, szabályokkal.. no de akkor meg már nem Space engineers, ez van el kell fogadjuk :)
Az elsőt én sem tudom, wiki-n meg lehet nézni, bár lehet, hogy sokminden nem derül ki belőle. A második a voxel sebezhetősége. Arról beszéltem. Ha az nincs kipipálva, akkor nem tudod megfúrni a voxel-t. Sem felrobbantani. Röviden nem tudod megrongálni.
Voxel helyreállításról még nem is hallottam. Nekem ez új. Bár tényleg nem lenne rossz. Már csak kísérletképpen sem, hogy mit változtat a sebességen.
Nem hiszem, hogy a +10 slot-tal nőtt volna az erőforrás. Egyszerűen csak többen terhelhetik a szervert. A csíkokra meg időnként várni kell, nekem sem azonnal jelenítette meg.
Nem a G-portal vasával van gond, hanem azzal, hogy ők rátesznek egy vasra 10 szervert. De még az is lehet, hogy mindezt virtualizálva. A dedikált szerverek (amikor konkrét vasat bérelsz, vagy abból egy/két CPU-t) nem véletlenül méregdrágák.
A másik, az a többszálú futtathatóság. A játék fizikai része egy szálú, vagyis egy processzor mag tudja futtatni (mostmár optimalizáltak ebben valamennyit, így bizonyos részeket tud többszálon futtatni). Ezért fontos a CPU-k egymagos teljesítménye (single-core performance a szakzsargon rá). Ez jellemzően Intel CPU-k esetében jobb, én is intel CPU-t használok szervernek (és ez egy dedikált gép, semmi más nem fut rajta, csak az SE dedicated server).
Vannak olyan szerverek, amik évek óta mennek stabil simspeed-del. Persze az ottani adminok nem kevés energiát tesznek ebbe, és igen szigorú szabályaik vannak, pl. lap alján itt. Ők például egy vason futtatnak 4 szervert, amik között lehet ugrálni. Nyílván a fentebb említett egyszálú/többszálú dolog miatt így tudják kihasználni a vasat rendesen. De havi 113 EUR-t költenek a karbantartásra (de sokan adakoznak is, amiért kapsz játékpénzt, amivel tudsz brutális teljesítményű refinery-t, stb építeni).
Az esetleg nem lehet köztes megoldás, hogy a voxeleket időnként visszaépíti ? Valahogy be lehet állítani azt hiszem, hogy időnként mindent amit kifúrtunk visszaállítsa. Persze aki aszteroidába épített, vagy a föld alá annak szívás :). 1-2 player kérdezte is, mennyi időközönként állítjuk vissza a voxeleket, hát nemtom mert nemtom hol lehet ezt állítani :) illetve mi az alap. Sajnos nálunk a meteoreső egy jó ideig be volt kapcsolva, legalább 1 hétig, biztosan generált pár felesleges voxel deformációt :(. Ezért lenne jó ezt néha visszaállítani, mármint a kifúrt, átfúrt, eldeformált felületi sérülések visszaállítását.
Két opció van amit nem tudom mit változtat: VoxelGeneratorVersion (ez most alapból 2-esre van állítva) nem tudom mit jelent pontosan EnableVoxelDestruction (ez be van pipálva) elvileg engedélyezi a voxelek törlését, megsemmisítését, vagy megszüntetését kinek hogy tetszik
Jóég tudja pontosan mik ezek :)
Egyébként ma reggel bővítettem z előfizetést 20 slottra, de a 10 alap maradt beállítva. Elvileg ez dupla szerver erőforrás. Sajnos megnézni nem tudom :D pár napja a webes felület nem jelzi ki a CPU és RAM használat mértékét. Üres a két erőforrásjelző. Viszont egyenlőre úgy látom, hogy megérezni a dolgot, elég jól fut a szeró, teljesen jól játszható. Igaz már este is az volt ahogy eltűnt a problémás hajó. Persze nyilván az is közrejátszik hogy pl. reggel, hétköznap nem játszik a G-portal.com-nál csak pár ezer ember, hétvégén meg 40 000 is van. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.24. 09:20:04
Lehet tiltani a script-eket. Csak akkor meg a szortírozó rendszer tesz be. Yusukee nálunk is épített egy 30k blokkos hajót. Haza is vágta a szervert. Ahogy kivettem, azonnal jobb lett. Utána vezettem be a blokk korlátozást. De sajnos így is gondok voltak. Viszont eszembe jutott, hogy a legnagyobb gondot talán pont a túlélő mód okozza. Korábbi szerveren volt meteoreső. Na az a mentést vágta haza rendesen. Viszont a sok fúrás lehet, hogy problémát okoz a játéknak. Nem tudom, annyira nem értek hozzá, de a voxel lekezelése után a kifúrt területeket is számolnia kell már. Mint ahogy a meteor kráterek helyét is számolta. Később már a grafika is bebugzott.
Lehet, hogy érdemes lenne egy fél kreatív világot kipróbálni. Igaz, így nem kell fúró, hegesztő, szállító hajókat építeni, elég harci járműveket csinálni. A lényeg, hogy a voxeleket ne kelljen amortizálni. Ami azt illeti, még azt is be lehet kapcsolni, hogy nem rombolható a voxel. Azért csak fél kreatív lenne a dolog, mert életerő, oxigén és hidrogén fogyó cikk lenne. Vagyis meg lehetne halni. Korábban volt egy mod, amivel be lehetett tenni a világot menet közben kreatívba és úgy emlékszem, hogy attól még meg lehetett halni.
De ez csak egy ötlet. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.10.24. 01:45:39
Az a legnagyobb baj hogy 10000 dolog szétcseszheti a szervert. Túl sok lehetőség van a játékban és nem nagyon ellenőrizhető a legtöbb. este sikerült felnéznem a szerómra, elég stabil volt más a sim. Ki is derült mi vágta agyon oér napig a rendszert. Az egyik játékos egy hatalmas hajót épített kivetítővel. több ezer blokk volt, ami nem is lenne baj. A baj ott volt, hogy rengeteg programozható blokk és script volt benne. Még félig nem volt kész a hajó, de már attól szétesett a szeró ha a közelébe ment valaki. Lekapcsolta az egészet, lekezdte lebontani, máris rendbe jött minden. Ha belegondoltok a Setamen rengeteg BP van, amit sajnos sokan használnak. sok közülük 2-3-4 éve készült az akkor játék szerint az akkori scriptekkel agyon variálva. Kétlem, hogy jót tesz a szervernek, ha egy hasonló, többe ezer blokkos, 10-15 vagy több, több éve elavult scripttel teletűzdelt hajót kezd építeni valaki. Ez sajnos ellenőrizhetetlen. Nem mondom hogy minden baj okozója, de alighanem benne van a dologban ez is. HA a tag nem veszi észre, nem érti hogy nála a baj, nehezen derül erre fény. Szerencsére a srác nálunk észrevette, szólt is róla ahogy felmentem (kb. napi 14 órát van fent :D).
Amúgy nagyon nem is értem, ha valaki egy ilyen játékkal játszik, az miért nem épít, talál ki, tervez saját bázist, hajót. Ha másét másolod, másét építed akkor mi marad a játékból ? Hisz a Space engineers nagyon nem is szól másról :) Tervezel, építsz dolgokat, kipróbálod mit tudsz, szabadon engeded a krreatív énedet. Persze az ember szerezzen ötleteket mástól, és azt sem mondom hogy baj ha egy nagyon kafa, valakinek nagyon tetsző gépet, hajót megépít BP-ből, de azért jó lene ha erre is figyelne többség. Persze a játék 1000 sebtől vérzik, nyilván nem ez a legnagyobb baj, de ez is lehet egy kis szelet a simspeed tortából :)
Kipeti ! Sikerült végül megtelepedned ? A leszállással óvatosan kell bánni a kis sűrűségű légkör miatt, érdemes sikló repüléssel felvenni a magasságot és óvatosan fékezni. Utána nincs gond, ha jó a hajó :).
No húzok aludni :)
Akit érdekel régi szerverünk, az innen letöltheti. Csak a legutolsó mentés van benne, így nem lett olyan nagy. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.10.23. 23:45:18
Bocsi, kicsit el is felejtettem, meg sok időm sem volt. Illetve amikor időm lett volna, akkor mégsem akartam az 1Mbit-es feltöltési sávot terhelni. De most már van 15 Mbit is.
A szerveren nem igazán voltak idegenek. A csillagkapus rendszer miatt és mert elfogytak az állomások, az idegenek csak nézelődni tudtak a belépő állomáson. Úgyhogy nem túl sokan voltunk fenn.
Tavaly vagy tavaly előtt csináltam egy szervert. Akkor úgy oldottam meg a belépők korlátozását, hogy létrehoztam egy Steam csoportot. És a csoport azonosítóját megadtam a konfig fájlban. Akit a csoportba bevettem, az fel tudott menni a szerverre. A többiek nem. Ennél viszont jobb megoldásnak találtam a Csillagkapusat, főleg miután megtaláltam a Motd mod-ot is és üzenetet is tudtam írni mindjárt a belépőknek. De ott voltak az LCD-k is. Aki hajlandó volt ide elnézni, az kapott állomást...
Én attól félek, hogy az a teljesítmény jelző azt mutatja, amennyit a motor bír és nem állítható a dolog. Azért az igaz, hogy erősebb vason jobban fut, de közel nem használja ki a vas teljesítményét. Arra tökéletes lenne a játék, hogy míg a Covetor fúr az EVE-ben, addig te építesz valamit. Úgyis csak időnként kell átklikkelni és új kavicsra állni.
De amúgy azt mondod hogy jó vas kell hozzá, de én személy szerint nem hiszem hogy a G-Portal vasa gyenge lenne. Van is egy processzor kihasználtság mérője magának a G-Portalnak is, azt az előző szerónkon figyeltem rendszeresen. És még amikor a szervernek már állandósult 0.5 - 0.6-os szim. sebessége volt, még akkor sem ment fel a G-Portal mérője 30-35% fölé.
Másik: Egy dolog hogy magában az SE-ben levő processzor mérő (mit a shift+f11-el hozol elő) azt jelzi single playerben is, hogy 100% a CPU kihasználtság. De ezt a Windows erőforrás figyelője sem erősíti meg, sőt még az AIDA 64-el is futtattam CPU stressztesztet, és az magasabb hőmérsékletet ért el a processzoron, mint amit a játék tudott.
Egész egyszerűen arról van szó, hogy a játék annyit lát amennyit, és azt kihasználja, de ez közelében sincs a valós elérhető teljesítménynek. Azon pörgök folyamatosan, (már csak a szerver mérőjéből kiindulva is), hogy simán meg lehetne háromszorozni (legalább!) a játék teljesítményét, mert az egyszerűen nem képes kihasználni a rendszert! Vagyis összességében: pénzkidobás méregdrága gépet összehozni erre a játékra, úgy se tudja kihasználni. A multiplayer meg csak annyira jó, hogy építgetünk 1-2 hétig, aztán törlés. Megint építgetünk, megint törlés. És ennyi... ami nekem nem elég.
A mai laggba én is beszálltam "sikeresen" landoltam Normen bolygóján. Jelenleg a maradványok eltakarításán fáradozok.
Mindig látom hogy random embereknek törölve vannak a grid-jei. Rengetegen lépnek fel igen. De tényleg olyan sok mindent épített már mindenki, hogy elkezdje fogni a szerót? Ha lehetne korlátozni a belépők személyét, akkor megoldódna a gond?
Az előző szerónkon 5000 blokkos limit volt/grid, és 20k max. blokk/játékos, mégis laggolt mint állat :/ Mondjuk oda nem tudom hányan léptek fel, hány külföldi.
Julian elküldenéd a szeró utolsó mentését? Átnézném hogy mi okozhatta ezt a szintű laggot. Már jeleztem hogy megnézném, de nem tetted fel :D
Az a baj, hogy ahhoz, hogy jó legyen a simspeed, kell egy jó vas, meg szigorú szabályok (meg mondjuk hetente egy kézi törlés). A jó vasat bérelheted méregdrágán, vagy futtathatod otthon (én most az utóbbival kísérletezek, meglátjuk majd a villanyszámlát :D ).
Kapcsolódik: tegnap elindult a szerverem! Hardcore túlélő, vagyis nem könnyű. Pl. 1x inventory (de a mérnök zsákja meg van emelve 2000L-re), a kezdőbolygón nincs arany, ezüst, urán és platina. Aszteroidákon csak vas és ezüst van, a holdon csak arany és urán. Platinum pedig egyelőre "ismeretlen helyen" :). A bolygón nem működik a jetpack, nincs 3rd person view. Nincs meteor, pók, farkas.
Ha van kedvetek nézzetek be, de csak tapasztalt játékosoknak ajánlom. Igencsak be kell osztani a nyersanyagokat, és lassú a fejlődés.
Sajnos meloztam tegnap, es ma is meg bent vagyok. Telorol irok. Az elmult 2-3 napban nagyon mmegromlott a szerver jatszhatosaga. Sajnos valami oknal fogva rettenetesen ugral a sim. Egyenlore nem jottem ra most mi lehet az oka. Kicsit sok a melo. Valahogy tul sok kulfoldi jatekos isidetalal. Gportal.com on sf szeroknal 2. Helyen a szero latogatottsagan. Este 6-8 fo is van. Nem gondoltam h ennyien talalnak ide majd. Igazabol azt hittem max 4-5 magyar player tolja majd. Lehet a napelemes script is laggoltat, ranganak, hullamzanak a napelemek a rotorokon sok esetben. A TIMrol mar akartalak kerdezni, hogy kitehetem e, de meg akartam varni mig lesz 1-2 szabadnapom. Rettenet jol leirtad a dolgokat mindenkepp szeretnem kozzetenni, reklamozni az irasod, termeszetesen ahogy az illem megkivanja :). Bocs az irasert, telorol tolom, par percem volt szabad, at sem tudom nezni.
Csak ugrándozik a szim sebesség.. 1.0-án van, de attól még szaggatva mozgok, mert 0.3-ra le-le ugrál néha.
Szerintem nem is erőltetem akkor tovább a dolgot. Tényleg az egyetlen problémám az SE-vel ez a szim. sebesség, ez az ami az őrületbe kerget. Képtelen vagyok felfogni mennyire keveset bír a játék. Na mindegy ez ennyi volt akkor ismét. Talán pár hónap múlva...
Visszajött a szeró (gyanítom délben), jó hogy van ez az automatikus újraindítás :D
Nem megy már a szeró Normen? Próbáltam most fellépni, de nem adja ki a kereső.
Ha gondolod, beteheted a Taleden Inventory Management leírását is, amit készítettem :) Meg van az Automatic LCDs-hez is, bár az már régi leírás, de attól még sok infó kiolvasható belőle. http://sehu.atw.hu/index.html - oldalon el tudod érni őket. (leírások fül) Egyébként ezt az oldalt Julian csinálta. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.10.23. 09:02:41
MA volt egy kis szabadidőm, no meg kedvem is így az oldlalon elkészítettem z első Script ajánlást, illetve leírást. Egy napelem forgató rendszerről, ami követi a nap állását. Nagyjából hasonló rendszerben készítem majd el a leírásokat, ami nem egyszerű, lévén marhára nem értek semmit a scriptekhez, se a használatukhoz :D, azért remélem elfogadhatónak halljátok majd ti is. Igyekeztem úgy megírni, hogy a hozzám hasonló, a dologhoz keveset konyító player is megértse, használni, alkalmazni tudja.
Nekem az is jó lenne ha a mapbeálító gombok illetve az egyéb ablakok a játékban le lennének fordítva.
Elég sok az újdonság, nehéz követni a dolgot és ki tudja, még mi jön, min változtatnak. Legalábbis ahogy én látom. A mod-ok nincsenek is fordítva, arról nem is beszélve, hogy rendesen be tudnak kavarni, mert azok csak az angolt használják, még a németet sem. Az NCF-nél nagyon zavaró ez, mert amit leraksz és az NCF építi be, annak angol neve lesz, de az első kivétel, azt megtartja eredeti nem angol nevén. Így elég nehéz a szűrés, csoportosítás. Ilyen mod-oknál előnyösebb az angol használata. Szerintem.
Kérdés valaki tudja esetleg mikor lesz folytatva a magyarítása a játéknak? mert ez a félkész valami nagyon bántja a szemem
Tényleg fel kéne nézzek arra a szerverre :)
Na... ha már a teljes steam fiókomat amortizáltam újra töltikéztem a játékaimat és okosan a space engineert meg a Skyrim-ot az ssd re telepítettem belestem a játékba és azért igencsak segít a játéknak az ssd:) csütörtökig szabin vagyok csak lesz valami kedvem hozzá:) A grafika se rossz az új Asus RX460 4GB DDR5 vganak köszönhetően. Alapból bedőltem az ablak üveg effektnek. Nézem megyek de a karakter felkenődik valamire vissza pattantam hm mondom ajtó átlestem a másik oldalra és akkor láttam hogy az egy inverz ablak amit tapogattam :)
Sikerül lassan megvetni a lábam a szerver új bolygóján. Érdekes planéta, elsőre nem is gondoltam hogy ennyire változatos lesz. Víz kb. nulla :), így elkezdtem építeni egy víz/jég gyárt, a vaporator mod segítségével, de azt kell mondjam marha sok kell belőlük és irtó sok energiát zabálnak és kva kevés jeget termelnek :) Szal a kihívás megvan, ha jég kell a hidrogén tartályok etetéséhez. emelett ércek nincsenek csak a hegyekben, a sivatagi dűnék közt nincs, így egy hegytetőn vertem tanyát. Mivel az ércek a hegyekben, hegyeken találhatóak a megszokott vízszintes elhelyezésük is megváltozott. Különféle szögekben, változó formákban vannak bent a kőzetbn, sokkal érdekeebb, nehezebb a bányásaztuk mint a megszokott bolygóknál. Másik érdekes dolog a gravitáció és a légkör. A gravitáció hiába csak 0.8 g. a légkör ritkasága miatt az atmoszféra hajtóművek sokkal kisebb teljesítményűek. A fúróhajóm kb. fele, de inkább 40% annyi termehet bír el mint a földön, vagy a marson. Amikor megérkeztem, leszálláskor majdnem pórul jártam emiatt, mind a 10 körmömmel kapaszkodva fékeztem :D Ill muszáljvolt siklani a géppel és úgy felvenni a magasságot, miközben a földön, vagy a marson pl. simán leereszkedhetek az űrből merőlegesen.
Szóval rendkívül elégedett vagyok az új, sivatagi bolygóval. Érdekes rajta az élet, nehezebb sokkal az élet mint a három alapbolygó, de mégis megvan minden ami kellhet. Bár még platinát nem találtam, elvileg az is akad a bolygón. HA megvan a bázisom, elkezdem a nagyobb hajók, harci gépek építését :) Nem mintha nagy PVP menne a szerveren, a legtöbbünk elég békés, de sose lehet tudni, meg amúgy is miért ne :)
Elég sokat melóztam az elmúlt időszakban, a weboldal fejlesztése kissé belassult emiatt, de azért alakult valamelyest. Talán pár napon belül meglesznek az ajánlott szkripteknek az ismertetői, bemutatói. A szerveren szerencsére még mindig többet 1.0 a sim,. mint amennyit nem, ráadásul akármitől kezd el zuhanni, vagy tartósan 0.6-0.8 alá esni, egy rögtönzött restart megoldja és visszaáll 1.0-ra. Ezt kérhetik a játékosok a discord szerón is akár vagy bármikor a fent lévő adminoktól, de ha minden kötél szakad ott a weboldal fórum is. Szal így viszonylag megőrizhető a szerver stabilitás, futási sebesség. Egyre többen vagyunk állandó játékosok, igazából nem is vártuk, hogy 2-3 playernél többen játszanak majd nálunk, elég sok bázis épül, és esténként 4-6 player sem ritka. Egyenlőre nem tudom örüljünk-e ennek, vagy sem :D, hosszútávon minél több a nagyszabású építkezés, annál több lesz a probléma, de majd meglátjuk pár hónap múlva. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.20. 10:36:36
Csak meglett, hogy miért indul nekem két dedikált szerver a gépen és zabálja a memóriát. Az msconfig szolgáltatás fülén megtaláltam a Gamma kvadráns és Teszt szervereket, amikkel korábban kísérleteztem, csak nem akartak menni. Kilőttem őket, remélhetőleg a holnapi bekapcsolásnál már nem fognak indulni.
Jah, ha jól emlékszem, akkor földrengés vagy árvíz intézte el a gyárakat, ezért ment fel minden memóriás dolognak az ára. Ahogy írod, akkor a 256 GB-os tuti elég lesz. Régi gépemben az volt sokáig. Én úgy vagyok a játékokkal, hogy minden héten kb. más. Ezért van sok a gépen és ezért kellene még hely. Bár van amit nem szedek elő vagy fél évig, de utána meg... Ilyen a SE is. Utoljára talán úgy augusztusban játszottam még vele. Utána csak ritkán léptem fel. Mindig van valami, ami elveszi a kedvem. Pl. a szétszerelőm szétrobbanása a vacak piston-ok miatt. Nameg ott a net gond is. Eleve nagy a lag és arra még a szerver is rátett...
RoboKutya78: Grat az új cucchoz :), biztosan jól fog szolgálni sokáig :)
RJoco: Gondoltam én is 512 Gb-re váltsunk, de kellene 1-1 mindkét gépbe és egy 256 Gb-s SSD kb. 25 000 Ft. körül indul, 512 GB-s használható meg jóval 60 000 felett. Az nekünk elég sok hirtelen kiadás, ráadásul most van mindkét gépben egy 128 GB-s a rendszernek, de nekem azon van az is amivel játszom, mivel mással nem tolom csak a Space Engineersel, és a PUGB-vel (mindkettő viszonylag kicsi PUGB kb 8 GB csak) így még maradt rajta 50 GB szabad hely, szal ha emellé beteszek egy 256 GB-st az bőven elég lesz a játékoknak, a másikon marad a rendszer + van a gépben egy öreg 1 TB-s HDD ami szintén bőven elég. Barátnőm kb. kizárólag a Black Deserttel játszik mostanában (HDD-n-van most), az 50-60 Gb-körül van arra is elég egy 256 GB-s SSD. Nagyjából 1. ritka esetben 2 játékkal játszunk max egyszerre, ha meguntuk delete. Szal elég lesz sokáig remélem ha 256-ost teszünk majd a gépekbe, és ki van lőve a karácsonyi ajándék mindkettőnknek :D. Idén sok elment a gépekre, és hát.. tudjuk hogy elszáltak február óta az árak. Két évvel ezelőtt azt gondoltam, 2017 végére 1 TB-s SSD-k fognak repkedni 30 000 Ft-os árakon... hát nem úgy lett :) Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.19. 07:41:09
Grat a gyors művelethez. A galiba azért lehetett, mert az m.2-d nem tud PCIex4-gyel menni, ezért SATAIII-mal megy, de emiatt elveszett egy Sata port, gyaníthatóan az első. Legalábbis én erre tippelnék. Nem tudom, neked mi a horror ár, én megszoktam, hogy a 256 GB-os Samsung-ok 100€ körül mozognak. Bár épp most vettem valami Patriot 60GB-osat a rokonnak 45€-ért. Adatlap szerint tudja az 500/500 MB/s sebességet.
Ha kaptál vagy tudsz leszedni progit, akkor meg tudod nézni, hogy milyen kapcsolatot használ az m.2-d. Nekem a Samsung progija írja, más progival nem találtam meg ezt az infót.
Pont nemrég láttam egy külső 4 TB-os vinyót 100€-ért. Erről eszembe is jutott, hogy nekem is be kellene cserélnem a meglévőket. 2x 4TB megfelelő raid-ba kötve már elég biztonságos. Egyet nem veszek, mert, ha elszáll, akkor nagyon sok adat száll. Most van a gépben 2x1TB, 300GB, 500GB 600GB + 512GB m.2 rendszernek. És mellette van még 2x1TB külsőm. Nem mondom, hogy mind tele, de közelítenek, az 500-as meg hibás szektoros, ezért azzal óvatosan bánok. Bár mióta az én gépemben van, azóta nem gyűltek a hibák. 30 fok fölé nem is nagyon mennek. A 2x1TB néha 33-ig, de akkor a szobában is 28 fok van.
Na nehezen rávettem a gépemet hogy bevegye az ssd-t sajna mint kiderült össze vissza voltak a meghajtók dugdosva és megzavarodott a rendszer az ssdtől .Amikor a felső elsődleges slotba dugtam közölte hogy nincs rendszermeghajtásom és ahogy vettem észre a 3 winyóból csak 2-t látott és pont nem a rendszert így arrébb dugdostam a kábeleket majd felkiáltott hurrá van ssd. 120 gigányi anyagot ami a rendszerem tartalmazott bő 40 perc alatt átclonoztam elsőre sikerült most már onnan megy a windows 8.1 kávéra sincs időm és máris betöltött:) Az általam linkelt ssd-t nem annyiért kaptam ami ott van hanem 25 ért:) így jobban megérte. Én is samsung evot szerettem volna de mostanság nagyon nem fogsz kapni ha mégis horror áron. Most még kéne nékem egy 3 terrás meghajtó hogy kidobjam a régieket de ezzel is úgy vagyok hogy horror áron lesz mivel pont átmenet a keresett és nem keresett méretek között talán jobban járnék egy 5 terrással mert még olcsóbb lenne. Na majd meglátjuk de még nem sürgős még ketyegnek a tárhelyeim most van egy 250 es maxtorom amin a rendszer volt az most üres van egy 1 terrás samsungom meg egy 750 es samsungom + az ssd most ezeket kéne összenyomni mert fűtenek mint barom:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2017.10.18. 18:39:16
Szerintem is fölösleges az M.2. De igazán nincs akkora árkülönbség, hogy akkor már miért ne? Sőőőt, most nézem, hogy a linkelt oldalon a 250 GB-os m.2 100€, a SATA3-as 97€. Viszont sebességben nincs különbség. Ahol már van különbség, ott 130€ a 250GB-os m.2. Most nézem, hogy a normál kiszereléses 2TB-os SSD csak 930€. Jó 200-zal olcsóbb, mint az m.2 változat.
Ha sokféle játékkal játszotok, akkor lehet, hogy érdemesebb 512GB-ra váltani mindjárt. Főleg, ha nagyok a játékok és lassú a letöltés. A steam játékokat másik meghajtóra is lehet telepíteni, ha pl. 2 SSD van a gépben. De nekem ez a múltkor elkezdett vacakolni és nem akarta frissíteni azokat a játékokat, amik nem a rendszer meghajtón voltak. W10 betegség. Lehet, hogy már javították. Illetve rendszer újrarakásnál elég az előzőleg mentett steam könyvtárait visszamásolni és minden játék megvan, kivétel azok nincsenek meg, amik egy másik meghajtón voltak.
Igazából otthoni felhasználásra szerintem nem is biztos hogy annyire kell egy M.2 SSD. Ha valaki napi szintem mitomén nem vág videót, dolgozik hatamlas méretű álományokkal, annak bőven megteszi egy korrekt Sata3-as SSD is. Játékra meg pláne :). Szal még nem döntöttem el, kell-e nekem M.2 ssd, az biztos hogy a jelenlegi 120 Gb-s SSD-m kevés, kell egy legalább 256-os valamiylen SSD. Illetve kettő, mert barátnőm is sokat játszik, és nálunk mindenből kettőben kell gondolkodjak alapból ha már valamit fejlesztek. Szal az ár még inkább releváns :). Azért tudnék választani az általad felsoroltakból, de 50-60 000 Ft körülnél nem szívesen adnék ki többet 2 db. 256 Gb-s ssd-ért. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.18. 08:29:08
Western-t biztos, hogy nem vennék. És a Sandisk is kétséges, bár árban tényleg jó. Remélhetőleg a sebessége is jó. Teszteket érdemes nézni. Én inkább Samsung-okban gondolkodom. EVO 1TB Pro 1TB Pro 2TB Ilyenem van - 512GB
Igen vettem igaz sajna nem olyan gyorsat mint szerettem volna de 25 ezerért remélem ez is teszi majd a dolgát ma megyek érte ás este már ketyeg rajta majd valami:) M2SSD Talán gyorsabb egy ceppet mint egy usb kulcs:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2017.10.17. 06:42:16
Még is csak beszerzel egy m.2-t? Én is gondolkodom rajta, csak amit kinéztem, az drága egy kicsit (1200€). A játékot mostanában én sem szedtem elő. Még Normen szeróján sem voltam, pedig akartam. De valahogy nem viszi rá a kezem a kurzort az indítóra.
az a másik baj hogy igen sok újdonság van benne ami eddig nem volt és olyan esetlennek érzem magam benne minta nem játszottam volna vele több száz órát. Olyan mintha újból ismerkednem kéne vele.
Próbáld ki Normen szeróját, hátha kedvet kapsz :) Csak lépj fel, kezdj egy túlélőt. Ja és fogadd el hogy még mindig bugos.. :D :D De ha tényleg szeretnél vele játszani, meg fog jönni a kedved.
Amúgy én se játszottam már vele augusztus óta, most kipróbáltam Normen szeróját, kicsit megjött a kedvem. Bár időm úgy se lesz sajna játszani :/
Hát srácok nem gondoltam volna magamról Itt ülök az új vasamon a héten szerválok még egy m2ssdt már csak rá kéne tennem új rendszert vagy megpróbálom ráclonozni bár még nem csináltam ilyet. De nem gondoltam volna hogy egy ujjal se nyúlok a játékhoz ha meglesz a vasam.Időm kedvem sincs.és ötletem se
Kösz az ajánlást, mindenképpen meg fogom nézni, valsz kis is fogom próbálni. Sajnos vége szabimnak, vasárnap is meló volt este 11-ig, talán pénteken lesz kicsit több szabadidőm, foglalkozni a szeroval, játszani stb. De kösz az ajánlást.
Valóban elég hosszú az idő amíg a spawn lehetőség bejön, sajnos ez így volt a bolygók telepítése előtt is már pár napja. Nem tudom egyenlőre mi az oka, nem az addonok, nem a bolygók. HA a teszt szeróra felteszem az egész világot mindenestül, addonoustul, ott pik-pak bejelentkezik az ember és landolhat, születhet az orvosi szobámban. Azért nem 10 perc :) kb. 60-90 sec, legalábbis nálam, de ez is mindenképpen több mint aminek lenni kéne. Ráadásul mindegy hol loggolok ki, valamiért mindig meg kell várnom amíg betölt a marsi bázis, és utána választhatom ki hogy hova akarok menni. HA Cryoban megyek ki, akkor is előbb a Mars, aztán a Cryo jelenik meg.
Esetleg abban tudna abban segíteni valaki, hogy pontosan mivel lehet be/ki kapcsolni azt a lehetőséget hogy a játékban a kifúrt, bányászott, bolygófelszín, aszteroida területe hogy, milyen módon álljon vissza eredeti állapotába, vagy éppen ne álljon vissza? A Voxelekre van 1-2 beállítás, de nem tudom pontosan melyik, hogyan befolyásolja ezt a g-portal.com webs felületén.
Korábban írtam itt a moddolásaimról, gondoltam beküldöm ide is, hogy állok: trailerdiscord
A szerverből még csak tesztpéldány fut (itt a sarokban), egyelőre nem akarom kitenni, mert még random leállítgatom, próbálgatom. Utoljára szerkesztette: _susu_, 2017.10.15. 21:53:29
Amúgy próbáltam belépni a szeróra, de nem talált respawn pontot először. Aztán visszaléptem, eszembe jutott, hogy mondtad hogy nagyon nagy a világ mérete, és valszeg várni kell. Hát beletelt jó 10 percbe mire betöltötte ténylegesen :D
Mondjuk nem fogok túl sok mindent csinálni szerintem, inkább csak körbenézek milyen is.
És javítva lett a szim sebesség drop, egy hotfix formájában, de egyenlőre csak az építés során.
Normen biztosan te is követed az új dolgokat a Workshopban, de azért gondoltam belinkelem:
MEglehet holnap kicserélem a + bolygót. Bár nagyon szép munka, eléggé zavaró hogy bizonyos területeken betesz rengeteg új objektumot, fát, bokrot amik sajnos lilák és nincs hitbox-uk sem. Emellett áttextúrázza az érceket is a talajban. Bár elég jól néznek ki, de nagyon sötétek és pár méterről már alig lehet megkülönböztetni őket. Fúrás során erőlködik az ember szeme.. persze nem a legfontosabb dolog :). Egy sivatagi világ kerül valsz a helyére, méretben a mod kb 1/4 a mások világnak. Kerül be mellé egy új MOD, egy készülék amivel a légkör párájából lehet kivonni a vizet/jeget. Így lehet a mars víz nélküli területein, vagy a sivatagos bolygó kietlen felszínén pára lecsapoló rendszert építeni a hidrogén és oxigén utánpótláshoz. Bekerült továbbá egy mod, ami a JUMP feltöltöttségét szép köralakú diagramon ábrázolja, persze script is kell hozzá, de a mod nélkül a script csak szövegesen írja ki a töltést. A két mod, a JUMP mérő és a páragyűjtő fent van a szerveren, a weboldalon kint van már a leírásuk:
írtam már egyébként, de nem válaszolnak. A beállításokban tök mindegy mit állítok, minden törlődik minden újra indításnál. Még a szerver nevét is törli, bármit írok, pipálok ki/be azonnal törlődik amint újraindul valamilyen módon a teszt szeróm. Ezért próbáltam a teljes delete variációt is amivel megszüntettem a szervert és teljesen újat indítottam, új FTP eléréssel stb. Maradt ez az állapot. Miközben a játék szerón minden rendben van szerencsére. Ott minden megmarad, bármit változtatok, tökéletesen működik. Akkor leszek bajban, ha átmegy a baj oda is :)
Minden alkalommal csak a Create New World opciót tudom választani, ill nem tudom mert az van bent és pasz. Nem lehet módosítani, emiatt mindig új világ indul. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.14. 13:56:33
Nézd meg a beállításokat, lehet, hogy valami el lett állítva. Ha nem találsz semmit, akkor nyiss ticket-et és a support majd megoldja.
Nálam sem smakkol valami, szerencsére az alap szerver amin játszunk rendben működik, de van egy teszt szerverünk is, ami teljesen használhatatlan. Gyakorlatilag minden indításnál új szerver indul, teljesen nulláról. Nem őriz meg semmiféle beállítást, addont, szorzót, semmit még a szerver nevét sem. Reinstal, teljes delete, semmi nem oldja meg, egyszerűen akármit csinálok, a szerver mindig teljes törlésel indul újra. Mentett fájlokat sem lehet bemásolni, mert akkor is új, üres szerver indul el. Szerencsére a játék szerver rendesen működik, probléma nélkül. Nem is merek megváltoztatni semmit, persze nem is szükséges. A teszt szerveren viszont egy restart is elég ahhoz, hogy elszáljon minden.
Miért indul el most már 2 dedikált szerveres SE is a rendszer indításánál?
Nekem speciel, A föld és a Mars látszik az űrből ha a közelben van az ember, a de a föld -mars pozícióból már nem látom az Alient (kb 4000 km-re van). Kb. 3-3500 Km-ről látszanak a bolygók. Az új rendszert 5000 Km-re tettem fel nagyjából metszésben, hogy mind a 3 alaptól egyenlő távolságra legyenek +- 200 km. Ezzel nagyjából következtetni lehet hol vannak. egyébként űrhajósként megtaláltam :). Úgy 6-9 ugrás után (az új ugró hajómon 4 jump kb 1600 km egy ugrás) feltűnt a távolban. Még nem értem oda, kb. 3000 km-re lehetnek, már nem volt türelmem több feltöltést kivárni :). Persze ha nagyon nem találják a játékosok, vagy egyáltalán, lehet érdekességnek beteszek valamelyik holdra egy elhagyatott bázist, egy kijelzőn z új rendszer koordinátáival, mivelhogy a lakók hatalmas felfedezést tettek, és elindultak egy új világ felé, nem hagytak hátra mást, csak a koordinátákat :D. Így ha valakit érdekel az új világ, annak el kel utazni mondjuk a Titanra, és ott megkeresni ajeladót, és az elhagyott bázist. Onnan tudni fogja merre tovább.
Hmm na igen, a játék nagyon sokat változott az elmúlt pár hónapban, de azért durva hogy ennyi meló volt vele.
De nem látszanak az alap bolygóknál az űrből az újak?? Azt hogy? :D
(Egyszer mondjuk volt egy olyan bug, hogy a bolygók csak 2000 km-ről kezdtek látszani, szóval a Földszerűről és a Marsról nem láttad az Alien bolygót és Vica versa. De az csak 1-2 hétig volt így. Vagy csak én vettem észre később.)
Sajnos a legtöbb bolygó mod elég hibás. Rengeteget kipróbáltam. Soknak szétesnek a textúrái, nagyon soknál nincs egyáltalán érclelőhely, lila színű a felszín, vagy a légkör. Rengeteg bolygó mod van a Steam-en, de nagyon kevés az ami használható hosszútávon. Így is bekerült 1-2 lila fa és bokor a rendszerbe, de szerencsére nem zavaró. Pl, a nagy bolygónknál betett a készítő új típusú fákat, amik a földön is megjelennek a magasabb helyeken. Fenyőfa, és ezek nincsenek be textúrázva. De ez még minimális hiba, amit valsz majd javítani fog. Sok bolygó használhatatlan hosszú távú játékra, illetve vannak amiket a meglévők alapján raktak össze, de minek tegyünk be egy 2 földet, vagy marsot, stb. Amikor elkezdtem bolygók után kutatni, számos ötletem volt velük kapcsolatban, de ahogy kipróbáltam őket, sorra el kellett dobjam az ötleteket, már az is nagy szó, hogy van egy rendszer amit betehettem. Legalábbis én nagyon nehezen találtam használható planétákat. Gondoltam egy Dune bolygóra, vagy SW-ből egy-egy bolygóra, de mind használhatatlan volt, vagy nagyon elnagyolva volt elkészítve. Nem volt egyszerű dönteni, 3 napon keresztül napi meg sem tudom mondani hány órába tettem fel, vettem ki a bolygókat, míg ezeket kiválasztottam. Persze pár hónap múlva, valószínűleg sokkal jobb és érdekesebb szervert tudnék majd összerakni, de ez a tanuló/tapasztaló időszak. És ami van, azt már nem szeretném reinstallálni. Igaz nem sokan, de páran azért feljárnak. Had játszanak :). Bár az új bolygókon még senki nem járt, lehet még cserélgetni :D Én sem tudom hol vannak, kitöröltem a koordinátákat hogy meglegyen a felfedezés öröme. Szal nem lesz egyszerű megtalálni sem :) Már az is kihívás. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.11. 22:21:26
Szépek meg érdekesek igen a bolygók, meg szeretjük őket :D Csak amíg egy kisebb városokát sem lehet benne építeni, vagy egy hidat...
Nem baj az hogy nem kerültek be, csak érdekességek. Bár van 1-2 aminél már el kell gondolkozni hogy akkor hogyan is történjen az éldegélés rajta. Mint pl. korrozív légkör (amiben kb. nem lehet pajzs mod nélkül meglenni), vagy nagyobb gravitáció.
Én betettem volna egy 2G-s bolygót vagy holdat is, már csak a változatosság kedvéért. De persze ez a ti döntésetek. Én nem tartottam fontosnak extra égitestek betételét.
Sikerült ma reggel betelepítenem a bolygókat. Elkészült a weboldalunkon a bolygók leírása menü is, ahol már megtalálhatóak az új planéták ismertetői. A szerver sebességén, stabilitásán nem érezhető egyáltalán az új planéták elhelyezése. Remélem hosszútávon sem lesz gond. Persze a MOD-ok mérete így elég jól megnőtt, 600 mega összesen kb., de ezt még mindig másodpercek alatt tölti be a rendszer.
Avval kapcsolatban tud valaki infót, kb. mikor jöhet a következő nagy Update ?
Én kíváncsi lennék rá :) Meg kb. látnám hogy mi az ami így megfogta :/
Remélem Normen a te szeród több sikerrel jár majd :D
A szerver leállítva. 22 óra múlva úgyis megszűnik. A mentés folyamatban. Bár valószínű, hogy új szerveren úgyis újra kezdenénk. Mint eddig mindig. Akit érdekel a mentés, annak feltehetem.
elkészült a szerverre szánt bolygó rendszer. Egy nagy bolygó (120 km) és 3 db. különböző hold. A rendszer kb. 6-7000 Km-re lesz a többi alap bolygótól. A holdak 19, 30 és 40 km. átmérővel bírnak, különböző tulajdonságokkal, érc lelő helyekkel. A Bolygótól való távolságok 200-400 Km. között változik, egymástól átlag 600-800 km. lesznek. Elvileg holnap bekerülnek, hah olnap nem akkor a hétvégén. Kicsit még tesztelem a rendszert a teszt szeron (béreltem egyet, hogy szabadon garázdálkodhassak :P). A weboldalon készítek egy külön menüt ahol pár fontos infót olvashatunk majd a 3 alap bolygóról és természetesen az új planétáról és hodjairól .
2 kép nagyjából hogy néz ki a rendszer: http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/10/10/604Hunengineers_Planets_m.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/10/10/944Hunengineers_Planets_m.jpg