Aha, nem figyeltem, hogy mire válaszolt.
Mellesleg akkor mivel megy a légköri hajtómű, ha nem oxigénnel?
A StarTrek-et utálják a fiúk, ez már kiderült. De, hogy ne oxigént használjon a légköri hajtómű, akkor azt honnan szedték vajon?
Az, hogy a légkör sűrűbb, egy dolog, de nem mindegy, hogy mivel.
Senki sem àllította, hogy a légkörihez gravitáció kell ;)
Viszont! A légkör és az oxigén nem egy és ugyan az az SE-ben sem! Lehet úgy is légkör, hogy egy deka oxigén nincs benne, szerintem ez van a Holdon most. (Az Alien bolygón is pl. a légkör sűrűbb, így a légköri hajtóművek jobban működnek, mégis alig van oxigén, a mérnök enyhén fulldoklik is szkafander nélkül. Ugyan így még a Marson sincs oxigén, légkör mégis van a légköri hajtóműveknek.)
Ezen tény ismeretében viccesen jött ki, hogy a Holdról beszélgetünk, megkérdezed van-e oxigén, Yasukee válaszol nemmel, te meg megkérdezed hogy hol nincs oxigén :D
Ha azt mondja nincs oxigén, te meg megkérdezed hol nincs? Most akkor mit értettél azalatt, hogy "hol"?
(Amúgy a Wind energy (szélkerék mód) mod számszerűen is kiírja milyen sűrű a légkör ott ahol épp a szélkerék van. És az sem egyezik az oxigén szinttel.)
@laci4321: igen én kérdeztem, tekintve, hogy az ion hajtómű nem megy, a légköri meg igen. És a légkörihez légkör kellene és nem gravitáció. Szóval a kérdés jogos volt és nem vicces...
A szervert azért nem célszerű újraindítani, mert aki benn van, az meghal. És minden ami nála volt, elvész.
Lehet küldeni befele egy üzenetet, hogy lépjenek ki, csak egy fájlt kell felmásolni az egyik mappába. 1 percre rá megjelenik bent az üzenet és ott marad, amíg be van állítva. Jelenleg 10 perc. Az üzenet lefutását követően törlődik a fájl.
Majd valamikor megmutatom, hogy kell csinálni.
@Normen76: Köszi az állomást!
A sebességnövelést szerveren egyenlőre nem akarom, mert így is sokat bugzik a játék. Hát, ha még gyorsan is mennénk.
A csillagkapuk igazán a légkör és világűr közti járkálás miatt jók és hajóval is át lehet menni. Single-ben építettem ilyen hajót.
Egyéb esetre meg ott a JumpDrive.
Az tényleg működik, hogy, ha adott koordinátán van valami, akkor attól 1-2 km-re teszi a következő hajót.
Nagyon ritkán fordult elő velem a szerveren, hogy csak pár száz méterre érkeztem a célomtól. De előfordult. Viszont soha nem bele. Semmibe.
Robokutya szerintem te a Kerbal Space program fórummal kevered ezt :D
F12? (Az az SE-ben a képernyőfelvétel.)
És milyen pár fokos eltérés? (Pontos koordinátára ugrásról van szó, nem arról hogy odafordulva ugorsz egy távolságot.)
Meg műholdat feltenni? :D Bolygón nem is működik a jump drive.. :D Nem lehet vele műholdat kitenni a grav mező szélére, azt fel kell vinni hajóval.
A jump drive elvileg úgy működik, hogy a koordináta körül körbe néz, és ha valamiért nem stimmel a koordináta (pl. aszteroida van a közelben, vagy másik hajó), akkor max. 1,5-2 km-el arrébb ugorhat a hajód. Ha ez nem teljesülhet, akkor nem ugrik oda a hajó. Elvileg így 2 hajó nem is ugorhat egymás mellé sem, talán csak ha egyszerre indítják.
Meg elvileg ki lehet így alakítani egy olyan térrészt, ahova nem ugorhatnak hajók (teszel kicsi szondákat 1-1,5 km-re egymástól), de ezt még nem próbáltam sosem.
Szóval ha minden igaz akkor nincs rá esély, de ez a SE.. :D Bughalmaz :D
ha azonos koordinátát adsz meg akkor csattan mind a kettő:)
Én csináltam olyat hogy f12 vel tettem fel egy műholdat ugyanarra a pontra és robbant mind a kettő:)
Pár fokos eltérést adj meg neki mindíg Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2017.07.29. 17:22:16
Ha jump drive-val koordinátára ugrok, de van ott egy másik hajó / építmény, akkor van esélye annak, hogy rá / bele ugrik, vagy mindig mellé?
Alien bolygón az egyik kezdő bázis csillagkapuját kinyitottam, a bázist átneveztem "senki+ re és a neve: "Felújított állomás". Hagytam kb 500 kg. uránt a reaktorban, van pár napelem is, és hagytam kezdő nyersanyagot. Én odébb költöztem, egy kezdő játékosnak kiválló lehetőség :). Van pár palack is az oxigén generátorban és elegendő jég.
Időzítő nélkül, ami folyamatosan futtatja szerintem nem lehet, eddig minden szkripthez kellett használnom ami folyamatosan fut :/ Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.29. 11:03:30
Fent van az is, bár nem sok minden módosult. Raktam bele TIM-es profilt is, mert azt használom inventory figyelésre. Meg egy üzenetet, hogy lefutott a recompile, mert mostanában elég sokszor leállnak a scriptek.
3 tengelyesre én is ki akarom bővíteni, de úgy akarom hagyni, hogy ne kelljen időzítő hozzá. Bár nem tudom meg lehet-e így csinálni Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.29. 10:01:08
Amiért jó:
1. Ez a székben (pilótafülkében) ülve figyeli milyen gombot nyomsz le, így WASD-C-Space gombokat nyomva tudsz 3 tengely mentén mozogni, mintha csak normál hajtóműveid lennének.
2. A generátorok mezőméretét automatikusan beállítja.
3. Több eltérő gravitációs hajtóművet tehetsz le a hajó különböző pontjain. A meghajtás úgy történik, hogy figyelembe veszi hol van a hajó tömegközéppontja, és kiszámolja hogy kell úgy beállítani az egyes generátorok mezőerejét, hogy a "mesterséges tömegközéppont" egybe essen vele. Ezután már lehet úgy lökni a hajót adott irányba, nem fog elfordulni.
VAGYIS: a hajó tömegközéppontja akárhol lehet, és akár változhat is!
4. Több gravitációs hajtómű kell (lehetnek kicsik is, pár blokkosak csak). Én az egyik hajómnál pl. 5 db-ot tettem le. És a szkript még akkor is tökéletesen tudja a megfelelő irányba lökni a hajót, ha csak 3 db van, vagyis csatázni is lehet nyugodtan :D Minimum 3 db kell a jó irányításhoz, de akár 10 is lehet.
5. JAA és a giroszkópokra is rásegítenek.
6. Ja és van csillapítás is :) (bár ahhoz kell 1 db normál hajtómű, hogy a Z-vel tudd kapcsolgatni. Ha nincs, akkor argument-tel kell ki-be kapcsolni, a toolbar-ba téve) Tényleg mintha normál hajtóműveid lennének :)
Szóval szerintem most ez a legjobb :)
Amúgy felraknád az következő verzióját az LCD panel szkriptednek?
(A szeró pedig újraindítva amúgy, már majd 15 perce.) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.29. 09:44:23
Amíg nem lehetett belépni a frissítés miatt, megcsináltam a gravitációs meghajtásomhoz a scriptet. 3 dolgot kell kirakni a toolbárra repüléskor: előre, hátra, kikapcsolás. Többit elintézi.
Akit érdekel itt megtalálja, az összes eddigi scriptemmel együtt. https://github.com/YusukeeGIT/SpaceEngineers-Scripts
Tudom, biztos van steam-en jobb, de ezek egyszerűek, többséghez időzítő sem kell és gyorsan lefutnak.
kint vagyok:) ezért nem léptem ki mert 2órája bontom lefele a felesleges alkatrészeket mert költözök
Javítva lett 3 dolog, és ez 230 MB?? :D
5 percet várok hogy mentsen egyet (25-kor ment) és azután újraindítom.
lépek is kifelé
Nem indíthatom újra a szerót igen, úgy hogy valaki fent van még.
Megvárjuk míg kilép :D
Bár nem egészen értem, miért is nem?
Julian a Holdon nincs oxigén, te kérdezted hogy van-e, amire Yasukee válaszolt XDD
Normen a sebesség modon mi is sokat tanakodtunk, legalább 200-ra meg kellene növelni a max. sebességet, de végül Julian abban maradt, hogy elég lesz a csillagkapu mod is.
Jelenleg amúgy a hajó blokkjai külön-külön vibrálnak nagy sebességen, és a sebesség növelésével egyre erősödik ez a vibrálás. 100 m/s fölött nem tudjuk mi lenne a helyzet.
akkor én ki nem lépek 50k acél rácsot bontogatok éppen már csak 20k van belőle
Meg kell hagyni, sűrűn van update :) Gondoltam reggel építgetek kicsit, illetve a "kiadó" kezdő bázisom szabaddá teszem, de megint update és egyenlőre nem tudok felmenni :)
Addig is, ha valaki esetleg nem ismeri, ajánlanék egy modot ami szépen működik, és módosítani lehet a kis és nagy hajók sebességét benne. A játékon belül kell beírni konzol paranccsal amit szeretnénk. A mod neve:
Configurable Max Ship Speed Mod
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=599536562
HA ,egvan az enter lenyomása után játékon belül így lehet beállítani a sebességeket pl:
/configspeed LargeShipSpeed 800
/configspeed SmallShipSpeed 400
Azt nem tudom, hogy egy nyilvános szerveren pontosan hogy szerepel a dolog, de itthon, az itthoni játékomban kiválóan működik. Persze nem árt észben tartani, hogy pl. 800 m/s sebességnél a fékút is 8x-os lesz, ill érdemes a hajót, a hajtóműveket úgy tervezni, hogy legyen kakaó fékezni. Nálam szépen, bug mentesen működik a dolog, nem rossz azért ha nyolcad annyi idő alatt érek el valahova, mint eredetileg :)
HA esetleg valaki játszik singlében, vagy haverokkal saját privát szerón, érdemes kipróbálni.
Egy nagy létszámú külföldi (Orosz) szerveren láttam, ott be van üzemelve a szerveren is, innen kaptam az ötletet. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.07.29. 07:54:18
Hol nincs oxigén?
Közben egy érdekesség: építettem egy hajót. Ráraktam egy nanite javító jeladót, amit én hegesztettem be, így beépültek a blokkok. Majd a végén leszedtem a jeladót és áttettem máshova, de ott már az NCF építette be. Úgy, hogy az űrben lebegett a hajó és nem volt rajta jeladó...
Bontó hajót építettem és el is kezdtem bontani, míg el nem halt a netem. A bontott cucc bekerült a konténerbe, viszont a hajó tömege nem nőtt...
Nem gond letenni egy új állomást, szóval akár el is bonthatod alapanyagnak.
De akár vissza is állíthatod senkire, meg a csillagkaput is hagyd nyitva, így aki legközelebb jön, az hamar talál egy új állomást magának.
Annyi, hogy az állomást nevezd át "Felújított állomás"-sá, hogy tudjam melyikről van szó.
Megkezdődött a terraformálása.
De akkor van rajta oxigén is?
Csodálatos, akkor úgy tűnik kapott a Hold egy légkört, a legutóbbi 3 hét update-jeinek valamelyikében.. :D Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.28. 17:46:21
Állítottam a játék törlési beállításain is, és, ha jól emlékszem, akkor ott 50-es blokklimitet adtam meg. Vagyis ami alatta van, azt törli. De, ha van rajta energia, akkor elvileg nem.
Viszont az is be van állítva, hogy 1 óra késleltetéssel csinálja, de az ezek szerint valamiért nem megy.
Hát én holdon vagyok, ion kb semmit nem ér, atmo meg teljes erővel megy. Érdekes
Úgy tűnik a szerveren nem lehetséges csinálni motorok által forgatott napelem farmot, mert szétremeg az egész és szétrobban. Sem az advanced rotor, sem a sima rotor nem használható, mindkettő szétremeg.
Újabb bug megismerésével gazdagodtam :)
Egy másik bug pedig amire rá kellett jöjjek, hogy a 2x1x1-es páncél sarkok (a normálak, nem az invertáltak) nem zárják a levegőt, eltöltöttem vagy 1 órát azzal, hogy keresgéljem hol nem zár a levegő a kupolámon. De aztán rájöttem, hogy maga a levegőzáró rendszer rossz még mindig, az a bug súlyt még mindig! Merthogy csak a lerakott blokkok oldalait nézi.
Pl. a 2x1x1 normál (nem az inverz) páncél sarok (a nagyobbik) blokknak nincs légzáró oldala. Szóval ha azzal akarunk betömni egy "kis lyukat" a sarokban, hiába fizikailag betömtük, mégis átereszt. És simán össze lehet hozni olyan járatokat is üvegből, amin át lehet sétálni, de a levegő rajtuk nem megy ki. (Airlock készítés... :D )
Erről a bugról még tavaly írtam a Keen-en, úgy sejtem elveszett a süllyesztőben... :D
Jajj mikor lesz már vége ennek.. :D
Bár úgy vettem észre, hogy az 50+ blokkosoknál csak írja, hogy törölni fogja, de nem törli
Na egy "Játékfájlok épségének ellenőrzése..." megoldotta a problémát, frissült is az SE.
A takarító mod amúgy tényleg jól működik, sikeresen szétlőtték a saját ágyúim a saját nagy bányászhajómat. Elmentem bányászni a kis hajómmal (szilikon hiány), és mire visszaértem már nem volt meg semmilyen lehullott törmelék, nem kellett kitakarítani semmit, lehetett is kezdeni a javítást.
Az mi, hogy a szerver frissült az újabb verzióra, én meg nem tudok rá fellépni játszani mert az én SE-m nem hajlandó frissülni??
Azt írja nekem még mindig az 1.182.019 verzió van (frissítés előtti), ezért nem lép fel a szeróra, mert azon már az 1.182.102 fut.
Ki-be léptem már a steam-be, újraindítottam a gépet, de nem csinál semmit még mindig, viszont amikor belépek a játékba én magam, a főmenüben az a felirat van, hogy az én verzióm is 1.182.102. (jobb alsó sarok)
Julian te takarítottál ott, ahol becsapódott a hajóm, vagy a mod dolgozik ilyen jól? 2 nagy törmelék blokk és 1 még energia alatt lévő blokkupac kivételével minden eltűnt. Ha mod, akkor legalább nem kell aggódni törmelék miatt, ha csatázni fogunk.
Szevasztok ! Volt 1-2 napom kicsit játszani, illetve augusztusban szabin leszek, építgetek majd ezt-azt.
Kipeti által rám hagyott alien bolygós kezdő bázist ráhagynám én is valakire, aki most kezd. Illetve a vezetőséget kérdezem, hogy legyen megoldvaa dolog?
Elköltöztem úgy 70 km. arrébb.
A kezdőbázist kb. az alapfelállásra visszaépítettem, hagytam bent némi kezdő nyersanyagot az új játékosnak. Állítsam vissza senki-re a tulajdonost, nyissam ki a csillagkaput ? Vagy más megoldást javasoltok ?. Egy szabad csillagkapu lenne így egy új, kezdő játékosnak.
Nekem szépen ment. Aztán meg nem. De az én netem vacakol.
De mintha javult volna valamit a játék, bár a memória még mindig gond. Most visszavettem a grafikát medium-ra. De akkor is röhej.
Elvileg hétvégétől lesz jó netem 2 hétre. Ha így lesz, akkor mindenképp kihasználom :D
Wow valami történt. Fixen 0.3 sim speed és 250 + ping. Netem jó
Ez érdekes volt. vagy 5 perc után megjavult Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.27. 21:26:22
Frissítés érkezett, sajnos nem láttam benne olyat, hogy javították volna a memória gondot.
Érdekes, ha a Föld és a Mars felé nézek (Az Alien bolygónál vagyok), akkor a GPU kihasználtság leesik 15%-ra, és az FPS is leesik 14-re.. :D Gondolom azért, mert arrafelé sokan vagytok, de akkor is: 4000 km-re vannak a bázisaitok! Meg miért esik le a GPU kihasználtság?? Nem arról van szó, hogy túlterhelődik és nem bírja, hanem leesik a kihasználtság?
Az Alien felé nézve 60-80 az fps-em, míg kifelé a világűrbe, amerre tuti senki nincs (túl az Alien bolygón) akár 110-117 is lehet az FPS számom.
Arra tudok gondolni, hogy betöltene mindent ami arrafelé van a (GPU?) memóriába, és az kifogy a sávszélességből. És a sok adat miatt amit be kéne tölteni, a GPU magnak meg csak 15 fps előállításra marad elég sávszélesség.
Pedig ennek nem szabadna bekövetkeznie, erre való a látótávolság...
Ugyan úgy ahogy senki nincs épp egy bázis közelében, mégis betöltődik a memóriába (Yasukee 30k-s bázisa), szintén rombolja a szim. sebességet.
A legutóbbi nagy performance update inkább tönkretette azt, megfelejtkeztek a memóriáról és látótávolság optimalizálásról szerintem. Julian te is szerintem ugyan erről a problémáról írtál, hogy a játék ismét zablálni kezdte a RAM-ot.
A bolygók megjelenése viszont a legutóbbi kis update-el helyreállt, most már ismét megjelennek 2000 km fölött is.
A legidegesítőbb viszont mindennek ellenére szerintem az, hogy hiába nézel rá a megfelelő helyeken a blokkokra, nem jelenik meg a sárga villogás. Szenvedve lehet a legtöbb blokkon belépni az inventory-ba, kinyitni az ajtókat, beülni a székekbe hogy vezessük a hajót, vagy épp a medical room-ban is szinte lehetetlen tölteni magunkat.
Nem jeleztem még feléjük én magam, a rengeteg bugjelentést minden update után pedig már unom átolvasni, de reménykedem benne hogy ilyen hibákról tudnak :/ Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.27. 15:56:53
Hát mondjuk én pár hete fúrtam utoljára, akkor még teljesen jól működött. Ha a konnektor előtt megállt egy kődarab, akkor pirosra váltott a konnektor és nem is lökött ki újabbat. Amúgy szépen tudta kifele adagolni megállás nélkül.
Ezekszerint ezt is elcseszték valamikor...
Jelezve van feléjük?
Az a bajom, hogy a konnektor nem elég gyorsan löki ki. És a következő kilökött kődarab beleütközik az előtte kilököttbe. És az ütközéses bug miatt, ha jön a 3. szikla, az már nagyon közel van a konnektorhoz, és megsemmisül.
Gravitációs generátor nélkül nagyon kockázatos kiüríteni jelenleg.
Remélem a mai frissítéssel javítják a memória hibát. Kilépek a világból a főmenübe és 9,5 GB-ról felugrik 10 GB-ra a ram fogyasztásom. És nem is esik vissza, új világot vagy újracsatlakozást már nem célszerű megkísérelni, mert 14 GB-os memóra használatnál kidob a játék.
Az inventory bug nálam is előjött megint. Meg most az is, hogy az összes NCF-em fehéren világít és nem dolgoznak.
Én ilyennel még nem találkoztam. Mondjuk nem is igazán tudtam ma játszani.
Azt észrevettem, hogy a Nanite Beacon-nel kijelölt területet nem akarta elbontani az NCF és mivel a hajóra már nem tudok letenni egy bontó bóját sem, így kézzel kellett nekiállnom. Aztán annyi lett a netnek.
Nem értem mi a bajod a konnektoros kilökéssel. Gravitációs generátor sem kell hozzá, mert kilökődik és máris távolodik el a konnektortól.
No persze ehhez az kell, hogy ne abba az irányba haladj, amerre a konnektor néz. Nameg azt sem szereti, ha oldalra mászkálsz, de előre nem. Célszerű álló helyzetben csinálni vagy kapásból akkor, mikor mész befele a sziklába gyűjteni az anyagot. Természetesen hátul legyen a kidobó.
Nekem így még nem volt gondom vele.
Mivel 56 a floating object limit, így elég hamar el is tűnnek. Érdekes mód, mindig a messze kallódó, régen szétszórt dolgok maradnak meg. Ez a szikla esetében nem is baj. Szerencsére a többinek meg van ideje, hogy összeszedje az NCF.
A két csapatos dolgot már próbáltuk, nem jött be.
Meg amúgy is szövetkeznének az emberek maguktól és nem baj, ha több csapat alakul ki, néhány magány farkassal esetleg.
Az aszteroida mezővel az a gond, hogy nem láttam mostanában azt az opciót a játékban. Szerintem kivették és egyszerűen csak az elszórt módot hagyták benn.
És, ha jól tudom az is gond lenne, hogy a 0,0,0 pont körül lennének ezek, az meg a Föld közepe. Lehet, ezért is vették ki.
Én meg jelenleg nem vállalom egy ilyen mező kiépítését, bár elvileg nem lenne lehetetlen.
2 új bug áldozata lettem ismét. Az egyik hogy random kikapcsolnak a blokkjaim. Pl. egyszer csak azt vettem észre, hogy hiába nyomkodtam a szűm gombot, hogy a kamera képére váltsak, nem csinálta meg az istennek sem. Aztán kontroll menüben látom, hogy ki van kapcsolva a kamera...
De ugyan ez lett a helyzet az egyik gravitációs generátorommal is, egyszer csak kikapcsolt.
Nagyon fasza ez az ütközéses bug is. Konektorral és gravitációs generátorral küldenék ki köveket a világűrbe. A gravi generátor eddig jól ment, aztán egyszer csak az egyik aszteroidához érve már nem volt bekapcsolva. A kidobott kövek pedig a konnektorok közelében maradtak, és fel is robbant szinte az összes. Csodálatos.. :D Még jó hogy van a bányászhajón a javításhoz projektor, és szimplán csak közel kell repülnöm az NCF-es hajóhoz vele, hogy megjavítsa.
Igen, ezen én is gondolkodtam, hogy tök jó, hogy elépítgetünk magunkban, de ehhez nem is kéne szerver. Szóval valami PvP motivációs dolog jó lenne :) Tetszik ez az aszteroida mezős dolog, ahol van nyersanyag dögivel (máshol nincs is aszteroida), a bolygókon meg béke honol :D (és mindenki vadul fegyverkezik az Öv meghódítására). Egy ilyet támogatnék :)
Ezt még meg lehet fűszerezni, ha csinálunk két csapatot :)
Az a baj, hogy én realista is vagyok.
Persze, a nagy bázis hajó tök jó lenne, de az bázis hajó és nem csatahajó. Bár tény, hogy van védelme. Viszont más bázisokat létesíteni vele, a jelenlegi játékbeállítások mellett, fölösleges. Akkor lenne nagyon jó, ha a játékban csak pár hatalmas nagy aszteroida lenne mindenféle nyersanyaggal. Mint anno az a játékbeállítás, ahol kaptál mondjuk 7 nagy aszteroidát, mellettük pár kicsivel és kész. Akkor lenne értelme a bázisalapításnak, nameg a fegyverzetnek is ott, hisz meg kell védeni a helyet másoktól. Az aszteroidák koordinátái meg vagy ismeretesek lennének vagy egy bizonyos útvonal mentén lennének, hogy könnyen meg lehessen találni őket. A bolygókon meg ugyanúgy lehetne építkezni, lenne forrás az aszteroidák meghódításához.
Ha könnyű páncélblokkos hajóval mész könnyű páncélblokkos hajó ellen, akkor páncélzat szempontjából ugyanannyit ér mind a két hajó. Egy bázishajót érdemesebb bevédeni nehéz blokkal, hiszen, ha nincs utánpótlás, akkor nagy gondok lesznek.
Azok nem csak rombolók, hanem bázishajók. Nagy a feldolgozó kapacitásuk is a harci képesség mellett, így egy bányászhajót mellérakva bejárhatom a naprendszert és szerte alapíthatok bázisokat is.
De most jut eszembe hogy van nekem 5000 blokk alatti hajóm is (olyan 2500 körüli), csak még kb. 80%-os, azt arra terveztem, hogy tudjak vele a légkörben is repülni, el is tudjam hagyni azt vele, akár egy teletöltött nagy konténerrel is, és az űrben is piszok gyors (gravitációs hajtómű is van rajta). Csak ugye a könnyű páncél blokkoknak köszönhetően nem annyira jó csatára.
Viszont ha kicseréltetem SeTool-al a könnyű páncélokat nehéz páncélra, és még pár ágyút elhelyezek rajta, akkor már egész jó hajó lesz az űrcsatákhoz is.
Mindenesetre most nem ezzel foglalkozom, inkább megalapítom az első bázisomat :) Mert még mindig nem tartok ott sem :D
Sajnos ez nem csak itt jellemző. Még Elite-nél is akadnak hibák a patch-ek után, olyanok, amiket nem ért a közösség.
Csak itt sokkal jobban zavaró, mert hetente kapjuk az új hibákat. Míg olyan túl nagy változás nem történik. A memória igény változás is eltűnt és nekem folyamat reklamál. Pedig ma még nem is mászkáltam messze, csak az állomásom környékén.
A röhej, mikor rányomok a főmenübe lépés gombra, aztán jön a wines hibaüzi, de közben a SE is feldobtam a probléma ablakát, amit okézva be is zárja a játékot.
Más: Sajnálom, hogy nincs 5000 blokk alatti hajód és nem is értem. Egy ember mi a fenét tud kezdeni egy batár rombolóval?
Úgy tűnik 2000 km fölött már a bolygók sem látszanak, így nem fordulhat elő az, hogy mindhárom bolygót látod egyszerre... Csodás.
És hála ennek a nagyszerű aszinkronikus blokkmegjelenítésnek, nem csak nőtt elvileg az fps szám, de nagy sebességnél a hajó blokkjai vibrálnak külön-külön is... :D
Az ugróhajtóművekben az esetek 50%-ban is akár megmarad az energia még egy ugráshoz miután használtuk, valamint néha a léphetek ki a szerverről majd vissza, mert ugrás után a a kép villódzik, a hajóm meg láthatatlan.
Ezeket a bugokat kajak ilyen nehéz volna észrevenni még a fejlesztéskor??? Mi a halálért kell vajon folyton bughalmazként kiadni a frissítéseket?
Más: Én benne vagyok egy csatározásban, bár nincs 5000 blokk alatti hajóm ami alkalmas rá :( Terveznem kellene egyet... Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.26. 16:54:39
Tetü játék úgy kifagyott, hogy alaphelyzetbe állította vissza magát.
Van valakinek olyan beállítása, ami még a régi billentyűzetkiosztást tartalmazza?
Azt amelyikben az F nem volt jó kb. semmire és a T-vel tudom kapcsolgatni az automatikus forgatást ki és be. Mert arra most valamiért nincs gombom.
És jó lenne, ha a képernyő közepén nem cseszné a szemem a hülye segéd felirat. Nem vagyok már kezdő játékos...
Még egy nagyon jó ötlet, ha elérnénk a 20k blokkot.
Lövöldözünk kicsit egymásra és máris lehet ismét építeni.
Azon kívül mi értelme lenne a szervernek, hiszen csak úgy építeni single-ben is lehet, igaz, ott nem mennek folyamat a finomítók, hogy csak elég legyen egyik nap anyagot fúrni és utána bármikor lépünk be, mindig tudunk gyártani.
Még senki nem érte el, szerintem fölösleges már most aggódni ezen.
Az NCF nagy segítség, de el is vesz a játékból, lehet hogy ki kellene szedni?
Azt az állomást 40 NCF-fel szedtem szét. És miután lecsökkent az állomás mérete, már nem volt gond az akadozással. Azt viszont nem tudom, hogy mennyi volt az a blokkszám, ahol megszűnt, mert nem néztem végig a bontást, közben mást csináltam.
Aki játszik a szerveren az legyen szíves figyelni az időt és napokat, hogy mikor fut jól és mikor nem!
Esélyes, hogy a játékbeli akadozást egy-egy forgalmasabb időpontban a kiszolgáló terheltsége okozza. Az egy dolog, hogy mennyi erőforrás van a játék számára fenntartva, az más kérdés, hogy ezt milyen módon képes kezelni a hardver és szoftver.
Az addig oké, hogy max. 5000 blokk, de ha elérjük a 20000 maxot, akkor mit csinálunk tovább a játékban?
Sajnálatos hogy a játék csak ennyi blokkot bír el...
Amúgy az NCF is nagyon erőforrásigényes, merthogy minden egyes nanite külön NPC-ként viselkedik és kéri a számításokat. Single player világban 4-5 NCF fölött már elkezdek tapasztalni droppokat. Úgy vettem észre nincs korlátozva az, hogy NCF másodpercenként mennyiszer számolgathat.
Az a 30k blokkos állomás sem okozott volna ekkora laggot úgy gondolom, ha csak 1-2 NCF lett volna rajta.
Inkább azt kellene korlátozni, hogy játékosként 2-3 NCF lehessen csak. Mert az a 20k limit kevés lesz.
Nekem is majd 8000 a hajóm, amit most bonthatok vissza. A szép, hogy erre már nem is építhetek rá, úgyhogy az a tervem, hogy egy Nanite Beacont teszek rá, kukás.
Max teszek a szétszedős NCF hajómra egyet és azzal úgy állok oda, hogy csak az legyen lebontva, amit akarok.
Viszont kis trükközéssel összehozható lenne a bázishajó, ha javították már a fizikai bugot. A közepét beleépíted 5000 blokkba, majd csinálsz neki egy "keretet", amin a hajtóművek és védelem van a szállításhoz. Futóművel és Connector-ral összekapcsolod és van egy nagy hajód. A kérdés, hogy mikor jön elő az a bizonyos bug, amitől meghülyül a hajó.
De azt is fontos szem előtt tartani, hogy jelenleg 20000 a max lerakható blokk játékosonként.
De a hajód sincs még elveszve, ha így jól megy a szerver, akkor lehet növelni az értéket akár 10000-ig is. Viszont, ha ott már nem megy jól...
Szokjuk meg, hogy nem kell minden hajót barominagyra építeni tekintve, hogy többnyire mindenki magában játszik.
Az viszont biztos, hogy NCF nélkül sokkal tovább tartana elérni a majd 30000-es méretű bázist is. Még projektor-ral is.
Single-ben is és ez egy nagyon régi hiba.
Én elsősorban az Argentavis ajtajainál találkoztam vele.
Oda kell figyelni, mert amúgy kijelzi a jobb oldalt, hogy épp mit szedsz szét. De néha elég éppen annyi, hogy kicsit beremeg a flex a kézben és máris átcsúszik a másik blokkra. Egy Elite flexszel meg veszélyes.
De, ha jól emlékszem, akkor volt már a szerveren is ilyenem és olyankor nem az a blokk volt kijelölve, amit szétszedtem, hanem átugrott máshova a jelölés. Jellemzően a mellette lévőre. Csak, ha közel áll az ember a blokkhoz, akkor lehet, hogy nem veszi észre időben.
Ajánlom a sima flex használatát. Én mostanában azzal szoktam repkedni.
Elfogadom az állomást. Holnaptól nekem már hétvége, lesz időm újra építeni. Ez a "nem azt a blokkot szedi szét / hegeszti ami ki van jelölve" csak szerveren van, vagy single módba is? Már többször belefutottam, de eddig nem okozott nagy kárt.
Az üdvözlőüzenet egy mod, nem tartalmazza a játék. Viszont ki és bekapcsolható, hogy bejöjjön a belépésnél. Majd valamikor írok egy help fájlt neki, amit majd a /help paranccsal elérhet mindenki. Lesz benne más segítség is.
A "Space Master: 30 perces rendszerüzenet" egy ismétlődő üzenet. Minden 30 percben kiírja. A 30 percet a szerver indításától számolja. De örülök, hogy észrevetted. Sajnos az üzenet csak rövid ideig látszik és a kommunikációs fülön nem jelenik meg.
5 és 60 perc között állítható az ismétlődés és több üzenetet is be lehet írni, melyek sorban követik egymást az adott idő elteltével.
Egyenlőre nincs jelentősége, de ezt is tudja a mod.
Tekintve, hogy nem volt bent senki, jóváhagytam volna a dolgot.
A mód, ahogy ezt orvosolni kellett volna, hogy azonnal leállítja laci4321 a szervert. Így nem készült volna újabb mentés és a backup-ok is megmaradtak volna. 5-öt csinál és 5 percenként van mentés.
A másik backup az valahogy az egész szerverről csinál valamilyen mentést. Arra nem szeretném, ha visszaállnánk, mert az a módosítások előtt készült, pont azért, ha valamit elcseszek a mentés fájlok szerkesztése közben, akkor se vesszen el minden. A módosítások kb. 2 órámba kerültek, mondjuk ez most lehet, hogy gyorsabban is menne már. És délelőtt csatlakozott Gfegyver is, nem tudom, mennyit játszott, de akkor az is mind elveszik.
A Backup azért nem jött össze, mert 19-20 óra között nem lehet csinálni. Ezt ki is írja. Én is néztem múltkor, mire észrevettem, hogy mennyi az idő...
Backup esetén a szervert is leállítja, ami mondjuk jól jött volna.
A mentés backup visszaállításához FTP kapcsolatot célszerű használni, úgy a legegyszerűbb.
@Yusukee: Ne add fel! Ez benne a kihívás! És azért az mondjuk elég durva, hogy 1 blokk miatt esett le a hajód.
Az NCF és blueprint-eknek köszönhetően hamar újat lehet építeni. Leteszek egy új állomást neked, több nyersanyagot tolok bele, hogy azért mégse az elejéről kezdd és mehet a móka. A lag-okra meg figyelni kell. Nem tudom, miért csinálja. Néha nagyon szépen fut nálam is, néha meg inkább ki sem lépek a krióból.
Jó de nem egy bugnak kellene megtörténnie, hanem akkor már inkább figyelmetlenség miatt legyen baj, és akkor magadat tudod hibáztatni.
Azért az már durva lenne. Pont az a lényeg, hogy ami megtörtént, az megtörtént.
Eltűnt a 19:20-as mentés konfig fájlja, már csak a 19:25-ös van meg, ami az üzeneted után keletkezett.
Nem engedte hogy bakcup-ot csináljak :(
Ami lehetőség van az a tegnap hajnal 1 órai backup visszaállítása, de ebbe bele kell mennie a többieknek is, ne menjen el 1 napi melója mindenkinek.
Én a részemről beleegyezem, nem csináltam semmi értelmeset azóta. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.25. 19:49:51
Az 5 darab utolsó mentést megtartja a játék, megtaláltam a config fáljjait.
De ha nem engedi 2 percen belül hogy mentést csináljak, oda lesz a 19:20-as mentés :(
Arra gondoltam, hogy csinálok egy backuppot, amit majd le lehet tölteni, majd visszatölteni egy pár perccel korábbi állást, majd visszatölteni fel.
De ez fogad: "There was an error creating the backup". Nem engedi hogy csináljak :/
Szerintem csak az utolsó mentés van meg mindig. Mindegy, elbasztam. A roncsokat úgyis ki kell szedni valahogy, mert fogja a szervert.
Hmm, úgy látom csak tegnap hajnal 1 óra 9 perckor van backup... :/
Nem értem, a szeró mennyi időközönként ment? Hol lehetnek vajon a mentések backup-jai? Az utolsó pár mentésre csak be van állítva, hogy vissza lehessen ugrani.
Passz, vagy 20 perce, de nem hiszem, hogy Julian jóváhagyná.
Csinálunk egy szerver backuppot Yasukee, azon nem múlik a dolog! Mikor történt az eset?
Én vagyok bent egyedül a szerveren, de én csak annyit csináltam eddig, hogy várom hogy töltsenek a megépített jumpdrive-ok.. :D
Amúgy nem egészen értem mit kellett a szkripten updgrade-elni, de elküldheted a javított verziót :)
Jó, végeztem. Emiatt a bugos lagos fos miatt nem azt a blockot szedte szét ami ki volt jelölve, így a bázishajóm belezuhant a holdba. Kezdem összeszedni, erre a mod kiszedi a roncs nagy részét. Lehet törölni minden hozzám tartozó blockot, ha lehet olyat.
Majd egyszer talán visszajövök.
Mi volt ez, hogy "Space Master: 30 perces rendszerüzenet"?
Hurrá na elvileg sikerült a dolog most már a normál kártyát használom de viszont egy baki van még az az hogy csak dvi kábelen hajlandó képet adni.Most az a kérdés hogy a kábel rossz a vga kártyának vagy mi van?
Még nem tudtam tesztelni játékkal jelenleg tesztelek alapjáraton.
Jajj oké, beléptem a szeróra és egyből látom az üdvözlő üzenetet.
Érdekes, hogy lehet azt bekapcsolni?
Akkor tehát 5000/grid lett a limit, szóval lehetséges mondjuk 3 db 4500 blokkos hajót/bázist építenem.
Persze így a bázishajóm ki is lett lőve, az 8000 blokk körüli :/ Pedig nagyon sok időm ment el a megtervezésére.
Mekkora lett a blokk limit Julian?
És ez teljes blokk limit lett, tehát összesen annyi blokkot birtokolhatunk, tökmindegy hány grid-re van szétszedve?
Na most nekem kiírta, hogy törölt 1 gridet, ami kevesebb volt, mint 50 blokk
A szervert újraindítottam, most már lehet menni :)
Volt frissítés.
Eddig nem ment a beépített takarító.
Én takarítottam tegnap is egy kicsit.
A kerekek már eleve nem voltak rajta, ott remegett a talajon. Próbáltam megállítani, de csak lassítani sikerült. Nem árt, ha teszel rá egy piston-os futóművet, amivel rögzíteni tudod, mikor otthagyod.
Hát azért ez már nem olyan egyszerű, mint az előző. Amúgy mikor tegnap reggel beléptem, kiírta, hogy vagy 10 gridemet akarja törölni. Este már nem írta őket. Te törölted, vagy mégis megy a mod? Az biztos, hogy a kerekeket lerobbantotta valami a holdjárómról :(
A beépített takarító nem működik amúgy? Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.25. 07:48:47