Attól az állomástól már messze vagyok nagyon. Amúgy semmilyen medic stationt nem láttam, még az első sok csillagkapusat sem. (csak azt az egy raktár bázisomét ahol keltem, 1000 km-re mindentől)
A hajóm neve, ami az állomás mellett van amúgy Main Ship, ha az elég Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.18. 17:36:50
Még nem raktam kaput, épp befejeztem a külsejét. Ha minden igaz Static Grid 4119 a neve. Van egy nagy állomás üresen és egy működő hajó. Ha nem ez a neve, koodrinátát tudok mondani, mert az megvan. (még 500km-re vagyok :))
Szerk: ja nem.. Static Grid a hajóm neve, amin most vagyok. Megkeresem a nevét, ha végre nem űldöz a kis drón. Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.18. 17:30:46
nem tudom fnt áll e még sz s lehetőség hoy ha valaki modokkal építkezik és a modkészitő modosít valamit a blokokon az hatással lesz e másnak a munkáján?Nem ez történt véletlen?
Ha jött valami bug, akkor előfordulhat, hogy közel jönnek.
Single-ben volt olyanom, hogy közel jött egy Argentavis, majd a kirakott drónja pont betalált az állomásomon.
Bár elvileg csak player-ek közelében spawn-olnak, bár nekem is voltak már sérült blokkjaim és hajószemét is a környéken, bár maga a hajó eltűnt.
De majd utánanézek.
Mi az állomásod neve?
Kész is vagyok :D
3 LCD-n 11 profilt tudok váltogatni 1-1 kantintással :) Gyakorlatilag kész vagyok a bázishajómmal, nem tudom mit lehetne még ráraknom :D
Kicsit tovább tartott a tervezése mint vártam, de most már ideje lesz megépítenem a szerveren is :)
Az NPC hajók nem nagyon jönnek 3-5 km-nél közelebbre, úgyhogy nem hiszem. Ez azért elég durva :/ Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.18. 15:48:47
Az lehetséges, hogy egy npc hajó szétlőtte a bázisomat, míg offline voltam? Eltűnt a medical stationom és meg is haltam. :(
Nem tudná esetleg megnézni valaki, mi történt ott? 1000km-re van és nincs jump driveom :( Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.18. 15:48:36
És tényleg. Ha projectorral és NCF-fel építek, akkor azt nem számítja a blokkjaim közé. De, ha én rakom le a blokkot, amit beépít az NCF, akkor számolja.
És érdekes mód van jópár olyan blokkom is, ami már nem az enyém, de mégis látom a listában. Zsolexteer-től, laci4321-től is és jópár kallódó is, pedig én nem törtem össze egyik hajómat sem. Legalábbis nem emlékszem rá.
Ez az UPS indó nagyon hasznos volt. Ha 30 alá csökken, akkor gondjaim vannak. Amíg fölötte van, addig játszható.
Értek mindent, nagy vagy, köszönöm
Igen. De ha 2 LCD-re akarod ugyanazt, akkor elég, ha a tag ugyanaz. 1 profil akárhány LCD-t tud kezelni. Nyilván ha mindegyik neve [Yusukee_LCD Status1] akkor egyszerre fog mind változni. De ilyenkor elég 1 profil az összesre.
Amúgy a prefix-et át lehet írni, csak azért lett ez, hogy feltűnő legyen
Sőt az argumentet is át lehet nevezni, csak az a lényeg, hogy az argument amit megadsz megegyezzen switch case "----ezzel-----": (mert ami ez után és a break; előtt van az fog lefutni) Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.15. 18:45:57
Az zavart össze amúgy, hogy a public void után is Profile_2 volt, meg a ProfileName is ugyan ez, szóval azt hittem csak úgy működik a dolog, ha a kettő megegyezik.
Jó tudom utólag már rájöttem hogy nem, de nincs benne gyakorlatom :D Csak nagyon alap szinten értek hozzá.
A betűtípust valószínű tényleg nem lehet átállítani, a FloorPlan szkript is meg a 3D ship projection szkript sem állítja át monospace-re a betűtípust, azt nekünk kell megcsinálni mindig. Mindegy, annyi baj legyen :) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.15. 18:28:50
Hmm, már értem te hogy gondoltad!! :D
Tehát ha van 3 LCD-m, és mindegyikre 3 profilt akarok tenni, akkor:
Első LCD neve: LCD 1 [Yusukee_LCD Status1]
Második LCD neve: LCD 2 [Yusukee_LCD Status2]
Harmadik LCD neve: LCD 3 [Yusukee_LCD Status 3]
És akkor 9 ilyenem lesz:
public void Profile_1()
public void Profile_2()
public void Profile_3()
.
.
public void Profile_9()
És az első 3 ilyenben ez fog szereplni:
string profileName = "Status1"
És a 4. 5. 6.-ban ez fog szerepelni:
string profileName = "Status2"
Míg a 7. 8. 9.-ben ez fog:
string profileName = "Status3"
Így az első 3 profil az első LCD-t fogja változtatgatni, míg a 4., 5., 6. a második LCD-t, a 7., 8., 9. pedig a harmadik LCD-met.
Tökéletes :D
És persze nem felejtgetem el így is majd beírogatni az új argumenteket sem:
2.: A parancsokat ; - vel kell elválasztani és minden parancs után kell egy Echo. (ez csak Automated LCDs 2-nél megy pl.: Power;Echo;PowerSummary;Echo.....) Nem tudom az én oldalamon meg lehet e oldani, de még ránézek.
3.: Ahogy én néztem, nem lehet programom belül megváltoztatni a betűtípust. TIM sem változtatja meg, csak ügyes a szóközökkel. A játék mappájában tudod kicserélni a lcd-k fontját, bár azt nem tudom mennyire életképes.
1.: Ezt nem teljesen értem (vagyis igen, de mégsem :)). Lehet nem teljesen világosan írtam le a dolgokat.
public void Main(string args)
{
switch (args)
{
case "Profile_1": //<--------------------------------------- Argument-ben megadott érték
Profile_1(); //<---------------------------------------- Lefut a Profile_1()
break;
case "Profile_2":
Profile_2();
break;
default:
break;
}
}
public void Profile_1() //<---------------------------------------- Profile_1()
{
// Profil neve
string profileName = "Profile_1"; //<---------------------------------------- profile neve, bár
lényegében teljesen mindegy mi ez, csak azért kell, hogy lehessen hogy azonosítani a
blokkokat. Lehet akár "asdadsa" is, nem számít amíg ez van a blokk tagjában is.
// LCD nevében lévő teljes tag (itt pl: [Yusukee_LCD Profile_1] )
string tag = prefix + " " + profileName + postfix;
// új custom data
string customData = "";
// betűméret 0 - 1-ig a végén F fontos!
float fontSize = 0.7F;
// betű színe (Red,Green,Blue) mind a 3 érték 0-255
Color fontColor = new Color(0,0,255);
// háttér színe
Color backgroundColor = new Color(255,255,255);
Profile_1 -ben a profileName = "Status"
Profile_2 -ben is a profileName = "Status"
ha meghívod a Profile_1 argumentel a scriptet akkor lefut a 2 LCD-re a Profile_1
ha meghívod a Profile_2 argumentel a scriptet akkor lefut a 2 LCD-re a Profile_2
Valamilyen egyedi prefix pedig szerintem mindenképpen kell, mert amúgy lassú lenne a script sok LCD esetén. Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.15. 18:12:25
Az első hiba első megoldása gondolom csak annyi lenne, hogy törlök egy kicsi részt ebből a sorból:
string tag = prefix + " " + profileName + postfix;
átírás erre:
string tag = prefix + postfix;
A második megoldási javaslat meg úgy sejtem annyi lenne, hogy:
string tag = prefix + " " + profileName + postfix;
sor helyett csak odaírnám, hogy:
string tag = [Yusukee_LCD]
És akkor az adott profil minden LCD-t átírna miben a [Yusukee_LCD] tag szerepel.
Ezután: 3 LCD-m lenne, bennük 3 tag: [Yusukee_LCD_1], [Yusukee_LCD_2], [Yusukee_LCD_3]
És akkor a profilokban egyesével adnám meg, hogy az adott profil melyik LCD-t írja át éppen. Beírnám azt az argumentet, hogy Profile_1, és az átírná azt az LCD-t, amiben a [Yusukee_LCD_3] tag szerepel. (már ha azt állítom be a profilban)
De ez csak egy logikusnak tűnő gondolkodás, nem értek hozzá hogy biztos lehessek benne. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.15. 18:06:00
Óriási vagy!! :D Be tudtam üzemelni, sikerült váltani a 2 profil között, még egy harmadikat is be tudtam illeszteni.
Viszont nem tökéletes még :)
1.: ahhoz hogy egy LCD-t átváltsak egyik profilról a másikra, az LCD nevében is szerepelnie kell a profil nevének. Tehát mindig amikor váltani akarok, az LCD nevét is át kell írnom. Éppen megoldható a névátírás egy másik szkripttel (Easy Automation v2.0 például), de ez csak egy felesleges plusz lépés.
Első megoldási javaslat: a profil nevét ne kelljen az LCD tag-ba is beírni.
Eredmény: minden LCD-nek külön programozható blokk kell majd, hiszen a szkript az elején levő prefix+postfix alapján csak 1 LCD-t tud majd azonosítani, tehát nekem pl. 3 LCD-nél 3 db, de a dolog működni fog.
Második megoldási javaslat: A profilokban legyen benne a teljes LCD tag, a szkript elején ne legyen semmi ilyesmi. És úgy, hogy a profil neve se kelljen szerepeljen az LCD-ben.
Eredmény: Minden profil azt az LCD-t fogja átírni, amit épp kell, amit én megadok neki, s így minden egyes LCD váltásához mindösszesen 1 db programozható blokk elegendő lesz.
2.: Hogy lehet azt megoldani, hogy több soros Custom Data legyen beillesztve? :D Csak 1 sorosat sikerült :/ Ha entert nyomok, és új sorba írom, akkor hibát jelez a szkriptben.
3.: Kimaradt egy opció, a betűtípus váltása. Már ha lehetséges. Azért kellene, hogy tudjak monospace betűtípusra váltani, ha pl. egy olyan szkript képét akarom tükrözni, ami azt használja (FloorPlan, 3D ship projection szkripteket pl.) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.15. 17:35:43
Próbáld ki, hogy erre gondoltál-e. https://pastebin.com/p1ZvnbUA (nem tudok linket csinálni, nem rég regisztáltam)
Megvan. Egy holdon vagyok. Az a kis ellenséges hajó, azt hiszem assaulter a neve ide jött keménykedni, de lezuhant és bebugolódott a felszínbe. Rázkódott össze-vissza. Szétszedtem, most jónak tűnik.
Nem lehet hogy akkor valami hálózati probléma van? 3-as UPS-nél mintha alig menne át a jel.
Most felléptem gyorsan a szeróra, nálam 60 körüli az UPS, szóval a szerverrel nincs gond.
Na szóval most ilyen:
FPS: 60
UPS: 3(!)
Sim speed: 0.13
server sim: 1
Valami baj lett nálam, amint belépek 1 fps-em van :S. Valami nagyon szétrobbanhatott, vagy nem tudom. Single-ban megy rendesen.
szerk: pedig minden egyben van. Érdekes. Sim speed is 0.1-0.2 Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.15. 15:05:38
Uhh, félreolvastam, azt hogy "valami a hajódnál nem stimmel akkor" :D
(Mintha Yusukee-nak írtad volna.)
De az én hajóm nem az aszteroidába épült ;)
Igen igen, már tudjuk hogy az aszteroida engedi ki a levegőt ;)
A mod-olt hangárajtók légzáróak. Valami a hajómnál nem stimmel akkor.
Az erőteres hangár ajtót nem értem. Átállítottam kalózra és mégis át tudtam rajta menni. Igaz kreatívban, de akkor is. A fizikain biztos, hogy nem megy át senki, míg le nem építi vagy ki nem lövi.
De a légzárás itt is működik.
Ja és a profil nevei lennének az argumentek, amikkel csak futtathatnám a szkriptet :)
Vagy egy egyszerű "next" argumenttel mindig a következőt futtatnám. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.15. 12:30:05
Valahogy úgy képzeltem el, hogy a profilok számát egyszerű másolás beillesztéssel tudnám növelni.
És valahogy úgy nézne ki a dolog a szkriptben, hogy:
profil neve: XYZ
LCD kijelző azonosítója a nevében: "ABC123" (és akkor lenne itt valami tag ami alapján azonosítja egyértelműen az lcd-t a neve alapján, mint mondjuk a TIM szkriptnél is, vagy az Automatic LCDs 2-nél is.)
Custom Data: ....
Betűméret: ...
Betűtípus: ...
(betűszín: ... )
(háttérszín: ...)
És akkor kitölteném a megfelelő profilokat majd én magam, úgy ahogy azt kell, azon már nem múlik a dolog, annak utánanézek hogyan kell a színeket beállítani, meg ilyenek. A profilok számát meg majd másolással és átírással bővíteném.
De ha ez nem járható út, akkor mondjuk 3 LCD-re 10 profil kellene :)
2000 km-re az medical centertől volt az ütközés és utána meghaltam egy bug miatt így nem tudom hol vannak a roncsok.
Biztos nem számolja, mert van egy 5000 blokkos hajóm, de az Info panelon azt írja, hogy 773/100000 blokkom van. Utoljára szerkesztette: Yusukee01, 2017.07.15. 12:15:27
Jó ötlet. Úgysincs másra most nagyon lehetőségem.
Kerestem én ezt a mod-ot, de nem találtam. Valamiért nem iratkoztatott fel a steam rá. Pedig a Husi szerverén is volt.
Legközelebbi újraindításkor beteszem.
Még nagyon nem ástam bele magam a programozásba, de nem tűnik bonyolultnak. Kezdésnek annyit kellene tudnom, hogy hány lcd-nek akarod változtatni a custom datáját és hogy hány LCD profilt szeretnél.
Nekem mintha számolná, de majd utánanézek.
Ha nincs áram alatt, akkor elvileg ki kellene törlődnie, de sajnos ez sem működik megfelelően.
Viszont egy Area Beacon és NCF-fel felszerelt hajóval a közeli darabokat össze tudtad volna szedni.
Amúgy most így utólag is belegondolva még nem is lehetne az sem fontos, hogy ilyen LCD profilok legyenek.
Szimplán csak ha lefuttatom a szkriptet, akkor írja át egy megadott LCD Custom Data-ját, betűméretét és betűtípusát. (Esetleg betűszínt, háttérszínt).
És akkor csak futtatom mindig a megfelelő programozható blokkot és kész. Elhelyezek a hajó gyomrában pl. 10 programozható blokkot, amivel 10 LCD képet tudok kitenni a hídon levő 3 kijelzőre.
Ez a profilozás csak arra lenne jó, hogy 1 db programozható blokk kelljen csak. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.15. 12:03:47
Na igen... Már régóta kampányolnak azért hogy az aszteroida is légzáró legyen.. :D
Yasukee jól emlékszem hogy te tudsz programozni igaz?
Kellene nekem egy olyan szkript, amivel az LCD-k Custom Data szövegét tudom átírni. (Így egy kijelzőn váltogathatnám az Automatic LCD-s által kiírt képet.) Eddig nem lenne bonyolult szerintem :)
És akkor beírogathatnám a szkriptbe megfelelő helyre hogy épp mit írogasson be az adott LCD Custom Data-jába. Egy-egy ilyen Custom Data lehetne egy "LCD profil". És az egyes ilyen profilok között egy argumenttel ugrálhatnék. (Option 1, Option 2, vagy csak next, next, next.. tudom is én :D )
Fontos lenne hogy ne csak 1 soros szövegeket lehessen beírni a Custom Data-ba, bár ha nincs más mód akkor jó lesz az is. (legfeljebb akkor tükrözgetek más LCD-ket, mert arra is képes az Automatic LCDs 2)
Esetleg ha még tovább akarnám bonyolítani, akkor azt is meg lehetne adni minden egyes "LCD profilnál", hogy a Custom Data mellett átírja a betűméretet is, vagy a betűtípust, de ez már nem annyira fontos, csak jól jövő kiegészítés lenne :)
Remélem jól érthetően írtam le, már csak ez hiányzik egy amolyan fedélzeti számítógép szerűséghez. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.07.15. 11:52:38
Ááá megvan... Aszteroida átengedi az oxigént... Hát akkor nem lesz oxigén a bázisomon :(
Már az is elég lenne, hogy ha be lehetne kapcsolni, hogy a vent akkor is nyomja az oxigént, ha szivárgás van. Effectből lehetne látni, hogy hol a szivárgás. Mint az ajtónál.
Teszteljétek le azokat a hangárajtókat egy kreatív singleplayer világban szerintem. Én mondjuk eleve nem is azt a modot javasoltam, hanem ezt.
Kéne már a játékba egy szivárgás ellenőrző igen... :D De sajnos az nincs. :/
Úgy tűnik ez a HAVOK engine amire átálltak, csak nem képes kihasználni a teljes erőforrást, hiába a nagy reklámszövege. Vagy csak még mindig a memória-processzor sávszélesség a limitáló tényező? A proci most már ki lehetne aknázható, de kb. egy quad channel memória kellene ahhoz hogy ténylegesen működjön a dolog? Így is nagyon sokat fejlődött a játék az biztos, de sajnos ez még mindig nem elég. 20%-os kihasználtság mellett ilyet nem szabadna produkálnia! (És még a folyékony víz sincs meg :D )
Akkor lehet nekem is a hangárajtóval lesz a gond, mert igazából csak arra nyitott a bázis.
A roncsot pedig nem szedtem össze. Rengeteg alkatrész, ingot meg ore meg roncsdarab lehet ott. Az a gáz, hogy mivel NCF-el lett építve, ki sem tudom törölni a menüből őket. Csak azokat lehet, amiket én építettem. (NCF-et nem is számolja bele a block limitbe)
Pedig sajnos ezt csak nézelődéssel és a blokkok ismeretével tudod megnézni.
Nálam úgy néz ki, hogy a blast door és a modolt hangárajtó fogja okozni egyik termem szivárgását.
De még nincs kész a hajó, hogy más részeit is teszteljem.
Akkor még mindig nagyon várjuk a multi update-et. Lehet, hogy jelenleg ennyit bír a játék. Azért most már többünknek van nagyobb hajója, állomása. És elvileg Yusukee roncsai is valahol az űrben lebegnek, ha nem szedte össze őket.
Majd megint ránézek takarítás ügyileg. Csak azt sem lehet vacak nettel.
Nekem az NCF-fel van bajom. Az első blokkot megépíti a beállított nyelven, az összes utána lévőt a sorban már angol nevekkel építi. De, ha egyesével építem, akkor jók maradnak a nevek. Idegesítő és sok így az utómunka a terminálon.
Azt ki lehet valahogy deríteni, hogy hol szökik el a levegő a zárt teremből? Már 3x körbejártam, de nem találtam semmit. Armor blokkal van körbeépítve minden.
Köszi hogy szóltál, nyomorult projektor úgy vetítette ki a medical room-ot az épülő bányászhajón, hogy nem őrizte meg a tulajdonosi jogomat...
Viszont nem azért ugrál a szim. sebesség, mert dokkolva volt a 2 hajóm és "rezegtek" együtt. Hanem pont hogy azért rezegtek, mert a szim. sebesség ugrál. Ezt bizonyítja hogy miután ledokkolok, nem történik semmi változás a szimulációs sebességben, ugyan úgy ugrál. Néha lemegy egy pillanatra 0.7-ig is, én szakaszosan, változó sebességgel mozgok az űrhajóval. Elég veszélyes így repülni, nem tudod megbecsülni milyen gyorsan haladsz. Ledokkoltam a fenti dokkolóról a kis hajóval, és átrepültem az alsóra, érdekes egy művelet volt. De egyik dokkolón sem láttam már ugrálást.
Mindegy úgy néz ki így kell játszani. :/
laci4321, a tiéd a cucc. Bár most nem láttam ugrálni a dolgot, de újra indítottam a szervert, mert engem meg nem engedett be. Megszakadt a kapcsolat. Most úgy néz ki, megy.
Lehet, hogy nem csoda, hogy gond van a sebességgel.
Van két tulajdonos nélküli medical. Az egyiknél egy hajót látok, rengeteg hidrogén hajtóművel és rajta dokkol egy fúró hajó, ami érdekesen mozog/ugrál a csatlakozón. És mintha a hajtóművek is próbálnának korrigálni.
Nem is hallottam még ilyenről a projectorral kapcsolatban. Azért valahol érthető is.
A szerverrel nem tudom, mi van. Már rég játszottam vele 20 percig is. Tegnap is ledobott (persze nem üres batyuval), utána meg meghaltam a semmiben, úgyhogy már nem is léptem vissza. Jelenleg nincs is kedvem. A pornó bezzeg gond nélkül fut, de online ne akarjak játszani semmivel...
Inventory bug jópár nappal ezelőtt volt (de lehetett egy hete is). Az egyik NCF-ben nem láttam semmit, nem is tudtam kipakolni. Ettől eltekintve nem olyan vészes. Úgyis mindig csak acél lemez, beltéri lemez és flex kell, a többit elintézi az NCF.
Hát érdekes lesz az biztos...
Hosszú idő után ismét eljutottam odáig, hogy szerverezzek :D Szomorúan tapasztalom, hogy eléggé ugrál a szerver szim. sebesség, valami nagyon zabálja. Mégis a G-Portal mérője szerint max. 20%-ot ér el a CPU felhasználás. WTF???
És az inventory bug is még mindig ugyan annyira súlyos, mint hetekkel ezelőtt mikor abba kellett hagynom a játékot. Nanite Controll Factory és Easy Inventory nélkül halott lenne nagyon a túlélőzés, 10-20 megépített blokkonként ki-be kellene lépegetni, nálam már kb. meg van fagyva az inventory 80%-a, 20 perc játék után, pedig csak párszor léptem bele. A tegnapi már a 6. minor update volt, lassan már itt az ideje annak a major javító update-nek.
Úgy olvastam a default korlát az 8000 körül van. Kézzel lehet építeni, mert neked megjelenik az összes blokk, de ha kilépsz kikapcsol a projector és vissza csak manuálisan lehet.
Mii, tényleg le van korlátozva?? :O
Hogy fogom én akkor a bázishajómat megépíteni? Az kb. 7500 blokkos...
A projectorok mennyi blokkot képesek megjeleníteni a szerveren? Azt hittem valami bug miatt nem épít a NFC, közben meg csak le van korlátozva a projector. Legalább írhatná a blokk, hogy ne próbálkozz, úgysem fog menni :)
És tud naplózni az AIDA is, mint az Everest. A beállításokban kell keresni és ott megadni a paramétereket. Két fájlt készít, az egyik a rendes napló, meghatározott időnként rögzítve az értékeket, a másik egy statisztika, ahol a minimum, maximum és átlag értékeket tekinthetjük meg. Én most ezt teszem ide fel. Célszerű letölteni, nekem a google nem jelenítette meg jól.
A játék, amit elindítottam a Project CARS volt, a SpaceEngineers annyira nem terhelte a GPU-t, de arról is van képem.
Nem offolsz, írd nyugodtan.
Most nem tudok belépni, hogy meglessem, de ilyet szokott csinálni. Van olyan, hogy nem tudok elmenni előre egy bizonyos helyről, mert mindig visszahúz valami. Legalábbis kis lendülettel nem enged. És mindig ugyanannál a helynél csak.
Kérés megjött és elfogadva. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.07.13. 17:53:20
Félreértettem, én azt hittem, hogy folyadékos hűtőd van a procin. Szóval akkor neked normál bordás procihűtőd van és azon fújja/szívja keresztül a levegőt lentről felfele. Vagy inkább a hát hátuljáról húzza be a friss levegőt a procira? Olyan vertikális irányú hűtőt még úgysem láttam, csak horizontálisat.
A hőfokokat meglesem, van portable Aida-m, meg Everest-em is, de GPU tuningos progit is fel tudok rakni, az is figyeli.
Nektek nem lett darabos a mozgás? Állok egy helyben, de dobál össze vissza. Nem tudok építeni, mert nem tudom becélozni a blokkokat. Ping 80, sim speed pedig 1.
Küldtem én is neked tegnap, nézd meg hátha megkaptad.
Csodás, látom az üzenet 90%-a elveszett... (mobilnetről küldtem, gondolom nem volt teljes az adatátvitel)
Amikor azt írtam, hogy fújja befelé, azt úgy értettem, hogy a házon kívülről belülre (a "friss" levegőt!). Megfordítottam a proci ventilátorát igen, vagyis most már nem a proci hűtőjéről fújja ki a házon kívülre a meleg levegőt, hanem kintről szívja be a friss levegőt a proci hűtőre. A ház tetején levő 2 db 14 cm-es pedig kiszívja a meleget a házból és fújja ki felfelé. Az előlap alján levő 12 cm-es pedig a (háttértárakra és a) videokártya aljához fújja be a házon kívüli levegőt. Így gyakorlatilag egy felfelé irányuló légáramlatot értem el.
Szóval semmilyen meleg levegőt nem fújatok én sehova, igazából nem is értem honnan fújathatnék meleg levegőt a "procira belülről" (így írtam), félre értetted a mondatot ;)
Mindenesetre a max. terhelés alatti 73 °C-os GPU dióda hőmérsékletet még mindig sokallom, oké hogy a gép egyszer sem omlott még össze ezen a hőfokon már. Azt olvastam hogy a felső kategóriás kártyák esetében 60-70 fok szokott előfordulni, de jobban örülnék azért a 60 közelinek. Bár való igaz hogy sosem figyeltem még újkorában a hőfok értékeket, szóval lehet csak én aggódom feleslegesen, nincs viszonyítási alapom. Ha egyszer ráérsz, vetnél egy pillantást te is arra, hogy nálad hány fokos terhelés alatt a GPU dióda? (Vannak az Aida64-nek portable verziói is, nem kell telepíteni, csak elindítani és kész, azzal jóval egyszerűbb a dolog, pár kattintás.) Kíváncsi lennék mennyit segít egy vízhűtés.
Akkor lehet, hogy nem neked küldtem?
A profil adatok nem voltak megcsinálva, de Yusukee névvel csak 1 volt. A másik Yusukee. és yusukee volt.
"Megfordítottam a processzor hűtőbordáján levő ventillátort, hogy ne szívja ki a meleg levegőt, hanem fújja befelé."
Ezt én is úgy értettem. Vagyis a kinti hűvösebb levegőt felmelegítetted a processzorról lejövő hővel, így meleg levegőt fújtál a házba. Fűtést csináltál hűtés helyett az alkatrészeknek. A processzor mindig melegebb, mint a szobahőmérséklet.
Amikor azt írtam, hogy fújja befelé, azt úgy értettem, hogy a házon kívülről belülre
Szerver fut.
A jelenlegi mentés mérete 34 MB. A szerver holnap jár le, be van állítva az automatikus hosszabítás, szóval nem szabad leállnia, de azért szedtem most le a világot, biztos, ami biztos.
Akkor lehet, hogy érdemes lenne leszedned egy Everest-et, én azzal naplóztam is, az biztos.
A meleg levegőt nem célszerű befújni a házba. Nekem úgy van megcsinálva, hogy elől jön be két nagy ventilátorral és hátul megy ki egy 12-essel (GPU vizes hűtője) és felül két 14-essel a proci vizes hűtője húzza ki. Ha terhelve van a gép, akkor gyorsabban húzza ki, mert a proci hűtői a proci hőmérsékletére változtatják a sebességüket. Így a vinyóknak is jó a hűtésük és az alaplapnak is. Mondjuk alulról is tud beszívni levegőt, mert ott sem zárt. A hátulján a fölös lyukakat meg amennyire lehetett letakartam, hogy falsot ne szívjon onnan.
Egyedüli nagy bajom a gépházzal, hogy föntről nagyon jön be a por. Bár most már csak a finom por tud beesni, mert elszívó szűrőbetétet erősítettem a tetejére. Elöl-alul meg porszűrős rács van gyárilag.
Azért brutál, hogy mennyire észrevehető más játékokhoz képest, hogy a SE nem használja ki a gép képességeit, még mindig optimalizálatlan.
Ha SE-vel játszok pár órát, akkor semmi gáz, emelkedik a szobahőmérséklet 1 fokot. Ha ProjectCars-szal játszom 1 órát, akkor simán 3 fokot is feljebb kúszik. És egy alap 26 fokos szobában azért nem mindegy, hogy 27 lesz vagy majd 30. De inkább lenne 30 és futna nagyon szépen a játék fix 1-es sebességgel.
Sem a videokártya, sem a RAM, sem az alaplap, sem a processzor, sem a háttértárak.. minden működött teljesen.
Az Aida sajnos nem tud naplózni, szóval leállás után nem lehet visszanyerni a mért adatokat (vagy csak én nem tudtam rájönni mit kéne nyomni, az összes gombot végigpróbáltam :D ), pusztán mérni tud, és vezetni egy grafikont. De ha a gép elszáll, akkor a grafikon is oda.
Nem olvastam a fórumot, de köszönöm hogy fáradtál a hozzászólás megírásával, mert tartalmazta a megoldást is! Még az írásod estéjén gondoltam én is rá, legalábbis eddig úgy néz ki hogy tényleg ez a megoldás: Az Aida hőfokfigyelőjét néztem folyamatosan úgy, hogy letettem a játékot az asztalra, és azt láttam, hogy a GPU dióda már 80 °C-nál tart. Ekkor gyorsan kiléptem, nehogy meghaljon nekem megint a gép. Megfordítottam a processzor hűtőbordáján levő ventillátort, hogy ne szívja ki a meleg levegőt, hanem fújja befelé. Még a RAM-ok berakásakor tettem át a borda másik oldalára, hogy elférjenek a RAM-ok, szóval egybevág a probléma kezdetével, hogy azt hittem a RAM-ok okozzák a gondot. A ház tetején levő 2 nagy ventillátort átfordítottam pedig szívásra, így most a ház tetején jön ki a meleg, a processzor és előlapi (HDD hűtő) ventilátor pedig szívják be a levegőt. Már ez a fordítás is elég volt arra, hogy max. 78 °C-on tetőzzön a GPU dióda hőmérséklete. Aztán eltöltöttem 3 órát azzal, hogy kitakarítottam az egész házat, szétszedtem mindent, a processzort is újrapasztáztam. A proci magok hőmérséklete 10-10 °C-ot esett terhelés alatt is és alapjáraton is, a GPU dióda pedig 73 °C-on tetőzik. Úgy tűnik ez már elég neki, ma egész nap tesztelgettem, játszogattam az SE-vel, futtattam stressztesztet, és nem halt meg. Bár a biztonság kedvéért azért még ráállítom az asztali ventillátort is :D
Naná, hogy akkor lagol be, mikor épp hajót foglalnék és másik hajóval dokkolnék rá.
Vagy amikor épp fúrnék egy kavicsot.
Neadjisten visszadokkolnék a fúróval.
Az NCF baromi gyorsan szétkap egy ZPM szállítót és semmit nem hagy belőle. A leszakadt darabokat is szétszedi és beviszi. Csak arra kell figyelni, ha nincs rögzítve a hajó, akkor előfordulhat, hogy egy-egy leszakadt blokk és fizikai bug miatt megmozdulhat. Ha már nincs rajta hajtómű, akkor az állomás körül galibát csinálhat.
Nézz rá egy HD Sentinel-lel a vinyóra, hátha az halódik.
Mivel RAM-ot cseréltél, ezért érdemes lenne a régiekkel is megpróbálni.
Szedd ki a RAM-okat és videokártyát és fújd ki sűrített levegővel a csatikat, meg úgy az egész alaplapot.
Lehet, hogy érdemes a procit is kiszedni, de azt inkább csak végső esetben.
A vinyók kábeleit és csatijait is fújd ki.
A por csúnya dolgokra képes. A régi gépemen kb. havonta kellett le/fel dugnom a sata kábelt a vinyón, mert egy idő után már nem volt hajlandó elindulni sem a rendszer. De az olvasási hibát is ki szokta írni a HD Sentinel.
De érdemes lenne egy CPU és GPU hőfokfigyelőt is feltenni, hátha túlmelegedés okozza a gondot és vészleáll. Ezért nincs hibajelzés és csak hűlés után hajlandó elindulni. Régen Everest volt erre jó, ma már Aida64-nek nevezik. Elvileg képes naplózni, így leállás után is meg tudod nézni az értékeke.
Nos srácok, úgy tűnik hogy határozatlan időre ki kell szálljak a játékból.
Bekövetkezett amitől minden játékos fél, a gépem igen csak tönkrement. Az elmúlt 3 napban 3-szor raktam újra, egyszer "atikmpag.sys" hibával produkált halálokat, másodjára szintén azzal, a jelenlegi újrarakás után viszont elindulni sem biztos, hogy elindul, miután lefagyott. Ha ilyen ütemben romlik, napok alatt tönkre is megy teljesen.
Az egész akkor kezdődött, mikor az új RAM-ot megvettem bele. 1 hétre rá beadta a kulcsot, akkor újraraktam. 2 hétre rá meg megint beadta a kulcsot, és azóta raktam újra már harmadjára a mai nap folyamán. Konkrétan ha bármilyen játékot elindítok, percek múlva a számítógép meghal. Jelenleg nem is írja ki mi a gondja, egyszerűen lefagy és nem reagál semmire, semeddig. Aztán meg reménykedek hogy egyáltalán induljon már el.
Már minden problémát körbejártam ami csak eszembe jutott, RAM, videokártya, alaplap? De nem jutottam semmivel sem előrébb, csak nyomok vannak hogy mi lehet a gond, de megoldásom nincs.
És őszintén nem tudom mikor lesz pénzem egy szervizre, vagy ha akkora a baj, akkor cserealkatrészre, szóval sajnos ez van, kiestem a körből :/
Megvettem a játékot magamnak meg havernak is.. már tölt lefelé :D
Amúgy látom a játék főmenüjében már a mikro update-ek is megjelennek, szóval most már lehet tudni mindig hogy épp miért volt frissítés, mit javítottak :D
Szerver frissítve!
A szerver nemsokára újraindul. Aki játékban van, az legyen oly jó és lépjen ki.
Úgyis frissítenie kell a játékát is.