Azt el is felejtettem írni, hogy én is úgy gondoltam, hogy nem kell bányásznom, meg finomítanom, de sajnos tévedtem. Rengeteg acél lemezem lett, de egyé dolgok, mint pl. motor, fémrács és hasonlók sajnos nagyon kevés. Így muszáj bányászni és finomítani is.
Hát ez az. Neked kell erőteljesen játszanod azzal, hogy mennyi hajtóművet is akarjál rá. És még bele sem számolja az össztömegbe, így ezt neked kell megtenned fejben, papíron vagy gépen, ahogy akarod.
A grafikonos rész, ami egyedül jó. Ez az enyémben nincs, mert nem találtam táblázatot/grafikont a gravitáció/tolóerőre a wikin. De képletet sem, amivel számolható. És nem kísérletezgettem ki.
Az én táblázatom a tömeg alapján számol egy hajtómű számot, majd ezt a számot be kell írni a sorban egy másik oszlopba is. Ha a két szám megegyező marad, akkor a sor végén kijön az OK. Erre azért van szükség, mert hurkot sajnos nem lehet létrehozni, külön le kellene programozni a dolgot.
Alapvetően lebegésre és 10m/s gyorsulásra van tervezve. Át lehetne írni, de nekem így jó.
Ion hajtóművek nem szerepelnek benne, de bármikor bővíthető lenne. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.04.03. 10:15:39
Most esett le. Az tényleg külön kapcsolható.
Nekem nincs ilyen gondom. Amit eddig szétszedtem, azok eléggé egyben voltak, hogy csak nagyon kevés blokk lebegjen el.
Amúgy egy-egy blokknál annyira talán nem számít, ha kicsit megtolja a tető, úgysem megy gyorsan. Egy hajónál már aggódnék.
De az sem mindegy, hogy állsz be a hajóval. Az Argentavis-nak mindig a farka tetejét fogom meg, de más hajónak meg lehet, hogy az alját. És általában minden az aljához kapcsolódik, így kevés dolog száll el.
Az Argentavis esetében pl. a giroszkópok majdhogynem bele lebegnek a flexbe, mert alóluk eltűnik a blokk. Ha meg nem, akkor a hajó teteje úgyis beletolja. A két torony a tetejéről ami el szokott szállni, meg esetleg az eleje, ha rosszul álltam be.
Azért írtam, hogy még alakítgatom, mert szerintem is nagyon "egyszerűen" néz ki jelenleg, viszont ez volt a legfontosabb, hisz ez termeli a nyersanyagot, így e köré építkezek majd. :)
Csak az automata tapadást kapcsolom ki be, ami épp rögzít valamit (zöld), az úgy marad, de amelyik talp kék helyett szürke állapotban van, az így újra kék lesz. Neked nincs ilyen problémád?
Nem értem.
Miért csak az derülne ki? Megépíted a hajó "lényegi részét", ahogy te fogalmazol, azzal megvan a hajó tömege, aztán azt beírod ebbe a kalkulátorba, és meg tudod nézni mennyi hajtómű kell majd a lebegtetéséhez. Egyszerű... A tömeghez hozzáadva a hajtóművek tömegét még pontosabb adataid lesznek. A kalkulátor kiírja hogy az egyes légkör magasságokban is mennyi gyorsulása lehet a hajónak, szóval nem nevezném gyengének a hajótervezéshez. Annyi hogy nem végeredményt ad, hanem neked kell beírni a tervezett hajtómű számot. Azt nem hiszem hogy túl fáradságos munka lenne.
És azt is láthatod, hogy gravitáció nélküli mezőben mennyi a hajó tolóereje (42 km-nél már az űrben levő tolóerőt láthatod.) Vagy hogy mennyi lesz a hajód gyorsulása 8-9km magasan, ahol már a gravitációs mező is gyengül, még nincs toppon az ion, de már a légköri hajtómű is alig pár kN erőt tud adni.
Te mit használsz ami ennél sokkal jobb? Benne van abban is hogy mennyi az ion és légköri tolóereje eltérő magasságokban? Kíváncsi lennék rá. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.04.02. 22:38:36
Tyűha, nem semmi. Én azért adtam az enyémnek egy állomás formát, de így sem rossz.
Azt elhiszem, hogy a tied hatékonyabb, mindenhol van flex, míg nálam ez sakktábla kialakításban van. Fehér mezőkön van flex, feketén nincs.
A futóművek ki-be kapcsolgatását azért nem javallom, mert úgy a teljes hajónál érvényesül a dolog és ez ütközést, lökdösődést eredményezhet. De próbáld ki, hátha tévedek.
RJoco, csináltam képet az újrahasznosítómról :) Egy-két hajót már ledaráltam vele, simán vitte, illetve egyiknél elég durván belengett, de nem esett szét. Azóta még lejjebb vettem a sebességét és így már talán nem lesz gond. A képen egy talált bázist daráltam. :) Majd még csinosítgatom, körbeépítem, és egy időzítő blokkot is teszek valahová, mert ahogy észrevettem, a talpak autó üzemmódja kikapcsol, ha eltűnik, amire odatapadt, így azt 5-10 secenként ki-be kapcsoltatom majd.
Hajótervezéshez nagyon gyenge.
Ezzel a számolóval az a gond, hogy a hajó megépítése után max az derül ki, hogy repülésképtelen a hajód.
Nekem olyan van, ami a hajó lényegi részének a megépítése után ki tudom számoltatni, mennyi hajtómű kell a lebegéshez és 10m/s gyorsulás eléréséhez.
Be van kapcsolva a generátor?
A tartályok BE üzemben vannak?
A hidrogén hajtóművek csak megfelelő mennyiségű hidrogén esetén indulnak el. Egy tartálynál kell bele olyan 30%. És lehet, hogy a tartály állapotát közben KI üzembe kell állítani.
Egyéb ötletem most nincs.
Ha van valami fontos oldal változás amit viszontlátnátok a wikiben jelezzétek:)
Nézzétek mit találtam! Hajtómű súlyemelését számoló kalkulátor. Gyakorlatilag ezzel pofon egyszerűvé válik a légkört elhagyni képes hajó tervezése (akár hidrogén nélkül), megnézni mekkora a max. súly amit a hajód elbír a légkörben, stb...
Nagy nehezen üzembe helyeztem a hidrogénmeghajtású kis vadászgépem. Ő lesz majd a mentőcsónakom a hajóban. Még csak próbálgatom, vannak érthetetlen dolgok. Pl. nem mindegyik hidrogénhajtómű üzemel, ugyanakkor szépen ki van építve hozzá az összekötő rendszer. 6 oldalú azimuth kockákat használok erre. Aztán nem működik az oxigéngenerátorom. Beledobok egy adag jeget, és nem csinál semmit. Úgy van hajtásom, hogy a bázis hidrogénját beledobtam a rendszerbe, és bekapcsolt néhány hajtómű. Mér nem működik az oxigéngenerátorom? Mikor nem szokott az működni? Reaktor van a járművön, amihez reaktor kell, az működik.
Még akár az ablak keret sem rossz, az csak 1 gerendába kerül, mint ahogy nálam is van.
Azért a hangárajtós dolog jobb lenne, egyszer majd csak megcsinálom...
Hát ilyen Argentavis-al még nem is találkoztam, de ahogy nézem a neten, az jóval nagyobb, mint a kis Private Sail! :)
Közben megnéztem a mozidban, 45 szélesnek számoltam a talpakat, így az enyém gyerek méret a tiédhez képest! :)
Nekem az elröppenő félig darált részek felfelé és kifelé szállnak, és ha épp olyan a szög, akkor ott már nincs talp, ami megfogná, de szerintem miután felbővítettem, körbe fogom építeni 3x2-es ablakokkal, az legalább gyorsan megvan és mutat is.
Elsőre nem jött be a mentés, kilépett a játék.
Másodjára bejött, de nem vagyok elájulva. 1440x900-as felbontáson is csak 40 FPS-s van, ami nagyon gyér.
Kiderült, hogy a szimulációs sebesség miért volt 0.7 és szerintem az is, hogy miért nem töltötte be a mentést.
A nagy hajóm a hajó állapotában kicsit bugzott a fizika és remegett egy kicsit.
Szerencsére egy gombnyomásra át tudtam alakítani állomássá, így fix lett a pozíciója és a sebesség is felugrott ismét 1-re. De az FPS sajnos nem változott.
Mi a fene ez a Deluxe kiadás?
Kevés a bevétele a keen-nek?
Nem tudom, milyen széles, egy Argentavis kényelmesen befér. Illetve az elejére és hátuljára azért figyelni kell.
Egy ilyen hajó ledarálása kb. 30-40 perc. A tiédbe, hogy fér be?
Ha folyamatosan megy lefele a hajó, akkor a leszakadó elemek is lefele indulnak meg. Ezen kívül a futóművek ilyenkor nálam automatán vannak, ha valami felfele indul el, akkor azt megfogja.
Már nagyon régóta ki akarom bővíteni spéci falakkal, de eddig még nem jutottam el odáig. Egyrészt, mert ez mod-dal jár, másrészt, mert a fal sem fal, hanem hangár ajtó egy hangár mod-bol, amit nagyon hosszan ki lehet tolni, így nem gond a beparkolás és megfogja a kóricáló darabokat.
A szortírozó elég lassan tolja át a cuccokat a megfelelő helyre, kézzel meg azonnal megy.
Szerintem kicsit hülyeség ez a tanulós módszer. Jobban tetszett, mikor még egyenlően osztott szét mindent és egyszerre tolta át a cuccot. Bár ténylegesen még nem sikerült kipróbálnom.
Egy kapcsoló nem lenne rossz bele, hogy te határozd meg ezt az opciót.
Na, nem robbant szét! :) Egy Private Sail lett a teszt áldozata, simán ledarálta, bár 1 napelemet le kellett kapnom róla, mert nem fért el. 19 kocka széles, a tiéd mekkora?
Volt 1-2 félig darált elem, ami elszállt, azon még gondolkodom, hogy hogyan gátolhatnám meg. Felépítésre viszont fordítva működik, mint a tiéd, mert nem ráhúzom a talpas felső részt a darálókra, hanem rátolom 1 oszlopnyi pistonnal. Úgy fest, mint az első nyomdagépek.
Még kicsit csinosítom, aztán teszek fel képet róla.
Ma a STABLE is update-elve lett, nézd meg jó lett-e.
Egyébként kipróbáltam, valamiért a [TIM Uranium:AUTO] nem tetszik a szkriptnek, viszont a [TIM AUTO:Uranium] is ugyan azt csinálja.
Meg át lett alakítva a szkript is, most már nem ezreket rak be az ércekből a refinery-kbe, nem is egyenlően osztja szét, hanem csak pár 100-at rak be 1-1 lefutás alatt. És az párszor kifogy :( Szóval érdemes most már 1 mp-el futtatni a szkriptet, hogy minimalizáld az üresjárati időt.
Azt írja a user gide, hogy a szkript odafigyel arra is hogy mennyi a feldolgozási sebesség és 5 ciklus alatt "megtanulja" hogy mennyit rakjon be az adott refinery-be hogy ne fogyjon ki. De azért néha-néha csak üresen tölt egy kis időt.
Pffff. Nyamvadt játék nem tölti be a mentést. Kiírja, hogy kevés a memória. Pedig csak 10 GB foglalt a 16-ból. szóval számolni már nem tud. És 4-ből 1x sikerült azért betöltenie.
Mikor is jön a következő update?
Ok. Esetleg csinálj videót ;)
Mindenről szerintem nincs videóm, csak az általam érdekesebbnek tartott dolgokról. Nameg a problémákról, mert azokat linkeltem keen fórumára.
Nem semmi, hogy már mindenre van már építményed, videód! :)
Amúgy a bontó platformot nagyjából megcsináltam, de kicsit más felépítéssel, mint a tiéd. Ma tesztelem, aztán majd beszámolok, hogy szétrobbant e. :D
Akkor jó sok akksi kell és azok sem könnyűek. És a kimeneti energiára is figyelni kell, hogy elég legyen a hajtóműveknek.
De megoldható, hogy a hajó csak légköri és ion hajtóművekkel hagyja el a légkört, ha van platina az ionhoz.
A légköri hajtómű max 4000 méterig működik. Ott már van némi hatásfoka az ion-nak.
Erről elvileg van grafikon a wikipédián is.
A légköri hajókra kell lefele irányuló hajtómű is, mert van amikor nem akarnak leesni a hajók.
Ha csak kijutásra használod a hidrogént, ott is lehet spórolni. Ki lehet számolni, hogy adott tömeg mellett a gravitációs erő változása függvényében mekkora tolóerőt kell biztosítani a maximális sebesség tartásához. És nem billentyűkkel szabályozni a tolóerőt, hanem toolbar-ra beállítva lehet léptetni.
Itt látszik ahogy csökken a tolóerő. Időzítőkkel automatizáltam a dolgot. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.03.29. 15:13:34
Nem teszteltem 100%-ra, de elvileg a teli hidrogéntartályok képesek a hajót felfele mozgatni. Legalábbis ezt párszor már tapasztaltam, de, lehet, hogy csak bug volt és azóta talán javították is.
Én első próbálkozásra hamar abba is hagytam a játékot. Aztán csak pár hónap után szedtem elő és kellett a kreatív mód, hogy fogalmam legyen az alap dolgokról. Videókat nem néztem, szeretek magam rájönni egyes dolgokra. És talán annyi nem is volt belőle.
Ma már rengeteg a tutorial videó, a játékba épített tutorial-ról nem is beszélve. A többit meg össze lehet szedni már menet közben, kísérletezgetéssel.
Ezen a kinézet elrontáson én is gondolkodtam, és arra gondoltam, hogy egy összekötővel egy kiegészítő részt lehetne csatolni a hajókhoz, amin egy halom légköri hajtómű meg 1-2 aksi lenne. A bolygón, meg felette az űrben lehetne kis dokkolós állomás is napelemekkel, ahol feltöltődnének az aksik, amikor épp nincs használatban, így nem lenne gond a hirtelen többszörösére ugró energiaszükséglet sem a hajóknak.
[TIM Uranium:AUTO]
Ha ezt beírod a refinery-k nevébe, akkor a következő fog történni: Az adott refinery addig fog az urániumon dolgozni, amíg csak van készlet a hajón/bázison. Ha az elfogy, akkor elkezd mást feldolgozni, ami van. Ha több refinery nevében is benne van ez a tag, akkor pedig egyenlően fog közöttük megoszlani a cucc igen :)
Saját tapasztalataidból is meg fogod majd látni, hogy a H2 mennyire gyorsan fogy :D Légkörben csak H2-vel repkedni gyakorlatilag esélytelen, legalábbis rendszeresen le kell szállni újratölteni. És ugye minél nagyobb a hajó súlya, annál gyorsabban fogy a H2, a jég meg elég nehéz, nem olyan könnyű hosszú útra bepakolni. A hajó tömegének jelentős részét is kiteheti a H2 meghajtó rendszer, akkor már inkább jóval egyszerűbb ha csak a légkör elhagyására használod.
Egyébként egy kis ügyeskedéssel összehozható az is, hogy H2 nélkül el tudd hagyni a légkört, pusztán ion hajtómű és légköri hajtóművek vannak a hajón. Persze ez inkább a könnyű, kisméretű hajók kiváltsága, egy nagy hajóra nevetségesen sok ionhajtómű kellene, eléggé elrontaná a kinézetét. Meg persze az ionhajtóművekhez kell platina, úgyhogy ezt csak azután fogod tudni összehozni, miután egyszer már kimentél ionnal.
Ha kreatív módon akarsz építkezni, de közben tesztelni akarod a H2 fogyást, akkor javaslok egy módszert:
Indítsd el a játékot survival módban, majd miután beléptél, nyomj Alt+F10-et, és kapcsolt be az előjövő menüben a Space Master módot.
Space Master módban megtehetsz szinte mindent, meglesz a spectator kamera (F8 a szabad kamera, F6 - visszatérés a karakterhez), teleportálni tudod az emberedet oda ahol épp állsz a spectator kamerával (CTRL+SPACE lenyomásával), be tudsz illeszteni blueprinteket és mindenféle dolgot ami az inventoryba való (A Shift+F10 menüben) és építhetsz úgy mintha kreatívban lennél, még szimmetriával is.
Az egyetlen különbség az lesz, hogy fogy az energia, fogy az oxigén, fogy a hidrogén és a karaktered is meg tud halni, mint a survival módban. Így tesztelheted ezeket a dolgokat - mennyi időre elég az energia, a H2, stb.. Csatázhatsz egyet, mert a karaktered meg tud halni, le tudod tesztelni a hajóid survival körülmények között. Azt hiszem a lőszer is fogy, bár ebben nem vagyok biztos.
Én nem szeretek bányászni, így nekem a hidrogén teljesen zsákutca. A szállító hajók elfogásával és szétszedésével van nyersanyagom és azokból annyi uránium rúd jön, hogy el sem tudom használni.
Aztán majd ha nagyobb projektek jönnek, akkor majd meglátjuk, hogy ez mennyire lesz elég, de egyenlőre a hajók levadászása úgy is az egyik kedvenc tevékenységem a játékban, havert meg más nem is érdekli. :)
köszi szépen, nagyon hasznos infók ezek, segítenek tájékozódni a kavalkádban. El sem tudom képzelni, hogy egy teljesen kezdő hogy boldogul ezzel a játékkal. :D
Régen kicsit bugos volt és volt, hogy visszatermelt a H2 tartályba, de jég nélkül...
Ha mégsem bugosodott, akkor sem fogyott gyorsan.
De egy update alkalmával küszöbölték a gondot és elég rendesen el is kezdett fogyni a H2.
Az új HUD-nak köszönhetően viszont egyszerűen követhető a szint. Korábban csak scripttel és kijelzővel volt megoldható.
Amiért megéri hidrogén hajtóművet tenni, hogy nagyon jó a tolóereje, gyorsan lehet mozgatni a hajókat, illetve nagyobb súlyt is elbírnak társaihoz képest. Nem kell hozzá platina, ami a Földön nem található meg.
A hátránya több is van.
Egyrészt kell utánpótlás, vagyis jég. És tartályok is, amik hatalmasak. Valamint ezekhez ki kell építeni a csővezetéket is.
Szóval raktár, generátor, tartály és hajtómű. Ez rengeteg hely és mindig figyelni kell a szintet. És természetesen kell azért a reaktor is. Sok motort igényel, ha jól emlékszem. Bár nem annyit, mint az atmoszférikus hajtómű.
Az ion és atmoszférikus hajtóművet csak felaggatod a hajóra és megfelelő mennyiségű reaktorral ellátod.
Az uránium bányászása nem egyszerű, elég kemény anyag és adott esetben nehezen is fellelhető. Bár ezt inkább a játékot futtató gép határozza meg. A finomítása is lassabban megy, érdemes hozzá több finomítót építeni és telepakolni hatékonysági kiegekkel. Ide fölösleges energia takarékos kieget rakni.
Mindig legyen benne érc és akkor nincs gond. Single-ben nagyon jól elvagyok a kezdetektől, bár az elején azért érdemes először sok urániumot bányászni és legalább egy finomítót építeni erre. Akkor tuti, hogy nem lesz gondod vele. Egyszerűbb kezelni, mint a jeget és hidrogént.
Hidrogént leginkább gyorsításra és lassításra érdemes használni, a plafon úgyis csak 100m/s.
Eszembe jutott egy nagyon jó felhasználási terület, amivel korábban rengeteget szívtam. Ez pedig a finomítókban való szétszórás.
Elég durva szortírozó rendszert kellett kialakítanom miatta és még így sem tökéletes, csak, ha annyi ércet szedek, ami több, mint a finomítok raktere.
Vagyis ezzel a scripttel az összes adott finomítóban egyenlően oszthatom el az adott ércet. És még a finomítókhoz sem kell szortírozó, mert mindegyikbe csak az megy, ami meg van adva a scripttel.
Igen de az uránért is meg kell dolgozni, csak nálam még nem tiszta, hogy melyikért kell többet dolgozni. Oké mondjuk azt az űrben ki lehet váltani napenergiával, tehát mondhatjuk hogy egy explorer jellegű hajónak kötelező a hagyományos hajtómű.
tehát akkor a mostani helyzet szerint:
légkörben is használható nagyhajónak kizárólag tolóhajtóműre rakni a hidrogénthrustereket, kiegészítve rotorokkal, űrben pedig normál meghajtást használni.
Ha jól oldod meg a légzsilipeket és nincs kedved jeget farmolni, akkor nagyon nem éri meg a hidrogén hajtómű szerintem. Nagyon fogy és mivel hidrogént nem lehet előállítani pl. oxigén farm szerű megoldással, ezért meg kell dolgozni érte.
Köszi szépen srácok, nagyon jókat írtatok. Most még azon agyalok, hogy miért nem mindenki kizárólag hidrogénhajtóművet használ? Biztos hogy a fogyasztásban lesz a titok, vagyis hogy elcseszettül sokat és gyorsan nyeli a hidrogénkészleteket. Tehát most az a dilemmám, hogy tisztán hidrogénhajtóművet használjak, vagy cizelláljam, hogy légkörben csak tolóhajtóműnek használni a kitöréshez, az űrben pedig normál hajtómű. De ha nem fogyaszt olyan egetverően sokat, akkor talán jobb ha kizárólag hidrogénnel megyek. Kérdés tehát, hogy mi a hátulütője a hidrogénhajtóműnek szerintetek?
Ha az útvonal lehetséges A tárolóból B tárolóba, akkor megcsinálja igen.
Ha egy szortírozó engedélyezi hogy átmenjen rajta a vasérc, akkor a szkript át is fogja tudni vinni. De ha fekete listán van, akkor marad a konténerben. Alapból egyébként nem ellenőrzi sem a fúrófejeket, sem a hegesztőket és flex blokkokat. Így én a fúrófejekből szortírozóval szoktam kiszippantani a kibányászott érceket. Beállítás kérdése amúgy, be lehet állítani hogy azokat is ellenőrizze, én valamiért nem szoktam rá. Nem is tudom miért :D Lehet most rászokok :D
A hurok kialakulásának nincs esélye ezzel a szkripttel, sőt, gyakorlatilag nem is létezik ez a fogalom vele :D Ha több konténer is ugyanazzal a proritással tárolja mondjuk az érceket, akkor a szkript egyenlően szétosztja közöttük és kész. Ez pl. óriási segítség egy újabb esetben: A gravitációs hajtóművel rendelkező hajóknál ugye fontos hogy a súlypontja a hajónak ne nagyon mászkáljon. Hát ezzel a szkripttel a hajó telítettségétől függetlenül mindig ugyan ott lesz a súlypont, egyenlően szétoszlatja az árukat a hajó konténereiben. (Persze ha a konténerek is jól vannak elhelyezve a hajón.)
Ez jó kis script. Lényegében kiküszöbölhető a szortírozó rendszer, így kicsi az esélye, hogy hurok alakuljon ki.
Viszont azért szortírozón keresztül is átküldi a cuccot?
Egy 5. megoldási javaslat:
Konnektor + szkript futtatás
Konnektorral elég összekapcsolni a drónt a nagy hajóval. Azt pedig, hogy sose merüljenek le a drónod reaktorai, meg tudod oldani szkripttel. Ezt ajánlom: Taleden Invetory Manager
Futtasd a szkriptet valamelyik hajón, akár a nagyon, akár a kicsi drónon, egy időzítő blokkal pár másodpercenként. (Én 5 mp-et szoktam beállítani) A szkript 5 mp-ként így ellenőrzi az egész hajót, kutat előre megadott parancsok után az egyes blokkok nevében. Ha a drón reaktorainak nevében akárhol benne van ez az idézőjelek közti rész: "[TIM Ingot/Uranium:P1:20]" akkor a szkript 5mp-ként 20 urániumra kiegészíti a reaktor készletét, ha netán fogyott volna. A 20-as számot persze szabadon módosíthatod akármennyire.
A P1 jelzés az a prioritás. Ha pl. a nagy hajód reaktorán P2 jelzést használsz ( [TIM Ingot/Uranium:P2:20] ), akkor az másodlagos lesz, vagyis az lesz a szkriptnek a fontos, hogy a drónban legyen mindig elegendő az uránium. Ha van összesen 10 uránium az egész hajón, akkor mind a 10 a drónba megy. Ha van 100, akkor megy 20 a drónba, 80 meg marad a nagy hajóban, valamelyik tárolóban.
Összesen amúgy 1-9-ig kezeli a prioritást, szóval tudsz szépen variálni. Hogy még tovább bonyolítsam: mi van ha tényleg csak 10 urániumod marad? Nyilván nem az alacsony teljesítményű reaktorba akarod azt küldeni, hadd ne legyen elég energia a leszálláshoz. Azt csinálhatod, hogy a nagy hajó reaktorába beírod ezt: "[TIM Ingot/Uranium:P1:20]" Vagyis a nagy hajó reaktora is 1-es prioritású lesz. Ilyenkor az uránium megoszlik egyenlően a 2 reaktor között, vagyis 5-5 lesz bennük, majd ahogy merül tovább a készleted, 4-4, 3-3, stb.. amíg ki nem fogysz. Így mindig meglesz a max. teljesítményed is és a drónban is lesz mindig. És az ő reaktorait is tudod használni kiegészítésként a nagy hajódé mellé.
Nem csak uránium management-re jó ez a szkript, az egész inventory-t tudod vele menedzselni. Megoldhatod azt is, hogy bedokkolás után az ércek a bányászdrónodból az általad kijelölt tárolóba menjenek, bármiféle beavatkozás nélkül, automatikusan. De ezt még meg is tudod oldani sorterekkel is.
Azt viszont már nem, hogy pl. egy összeszerelő drón tárolójában, dokkolás után mindig kiegészüljenek a megfelelő számra az elhasznált alkatrészek. Ha megadod pl. hogy abban a drónban pl. mindig 5000 fémlap legyen, akkor dokkolás után 5 mp-en belül a tárolójába pontosan 5000 fémlap fog ugrani. És minden egyes alkatrészre egyedileg megadhatod hogy mennyi kerüljön az összeszerelő drónba. Ami neked hosszas pakolgatás lenne, az így megvan automatikusan. Én ezt a taget szoktam bemásolni a BEE nevű kis hegesztő hajóm nagy konténerének nevébe:
[TIM BulletproofGlass:P1:400 Computer:P1:300 Construction:P1:500 Detector:P1:25 Display:P1:40 Explosives:P1:60 Girder:P1:200 GravityGenerator:P1:6 InteriorPlate:P1:500 LargeTube:P1:200 Medical:P1:25 MetalGrid:P1:200 Motor:P1:1500 PowerCell:P1:360 RadioCommunication:P1:40 Reactor:P1:1200 SmallTube:P1:500 SolarCell:P1:320 SteelPlate:P1:5000 Superconductor:P1:100 Thrust:P1:50]
Minden alkatrésznek egyedileg megadhatod hogy mennyi töltődjön be a hegesztő hajóba :)
A szkript tud még pár más trükköt is, menedzselni az összeszerelőket és ércfeldolgozókat, kijelzőre kiírni hogy mennyi van a hajódon az egyes item-ekből, ilyesmi. Szerintem érdemes átbogarászni a leírását is :) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.03.27. 12:27:30
Több féle képpen tudod rögzíteni.
1. Van az összekapcsoló blokk, melyek csak azonos mérettel működnek. Vagyis kis hajót nem tudsz nagy hajóhoz így rögzíteni. Ez pedig azért van, mert, ha így kapcsolsz össze két hajót, akkor "egybeolvadnak". Az, hogy épp melyik nevét fogja viselni az így keletkezett hajó, hát nem tudom. És, hogy szétkapcsolódáskor sem kell meglepődni, ha esetleg nem kapja vissza valamelyik a régi nevét. Én nem ajánlom az ilyen fajta dokkolást. Azt is tartsd szem előtt, hogy ilyenkor a nagy hajóhoz kapcsolt drón hajtóművei ugyanúgy reagálnak, mint a nagy hajódé. Vagyis egyszerre.
2. Futómű. Teljesen jó, landolásnál ki kell kapcsolni a stabilizálást, hogy míg a nagy hajóval gyorsítasz, addig a drón ne akarjon fékezni. De a hajtóművek is kikapcsolhatóak. Méret független, kis kockákból épített hajóval is tudsz landolni. Emellett energia független is, vagyis a nagy hajód nem fogja a kis hajó reaktorait használni. Ez fontos!
3. Konnektor. Maga az átrakodó szerkezet. Hajtómű terén ugyan az, mint a 2. pontban.
Előnye, hogy egyből át is tudod pakolni a szerzett/fúrt cuccot a nagy hajóra. Hátránya, ha összekapcsolva hagyod, akkor minden elérhető energiaforrás használatban van. Én már jártam úgy, hogy az állomáson hagytam a szétszerelő hajóm és mikor leváltam róla, akkor nem volt energia, mert üresek voltak a reaktorok. Amíg él a kapcsolat két hajó/állomás között, addig van energia mindenhol. Ha megszakítod vagy számolási hiba miatt szakad meg, akkor meg cumi és adott esetben el is szállhat a hajód. Utána győzd megkeresni az űrben.
4. És én ezt ajánlom. Konnektor és futómű. Egyből ki tudsz pakolni, ha meg végeztél, akkor szétcsatlakozol, de a futómű a helyén tartja a hajót.
Kitolós fúrón én is gondolkodtam. Az esztétikát meg adott esetben a hatékonyság rovására lehet orvosolni. Ha 9 fejjel ronda, akkor kevesebbet kell használni.
Az volt a tervem, hogy a drónt kívülről dokkoltatom egy összekötőre a hajó oldalában, vagy tetején. Pl. bányász drón csak rákapcsolódik, és ott marad, és úgy is szállítom. És akkor lesz több ilyen drónom, amelyek a hajó testéről tudnak majd leválni. Azonban mint kiderült az összekötő nem arra van, hogy összekapcsolódjon egy másik összekötővel. De akkor mire tud rákapcsolódni egy összekötő? Van olyan építőelem, ami pontosan ilyen dokkolásra ad lehetőséget?
Igen, a drónt távirányítósra. Például bányászdrónt. Az első nagy művem egy olyan hajó volt, aminek az orrából egy fúrócső kipistonozott, és a szükséges nyersanyagot begyűjtötte. De ez elég fapados megoldásnak bizonyult,mivel a hajó nem bányász volt, és rejteni akartam a fúrófejet behúzott állapotban, de nem tudtam neki építeni esztétikus kamrát. Rohadt nagy helyet foglalt volna el a fúrókamra a hajóhoz képest, és így nem csináltam neki. Na most ezt az egész szopást kiváltja egy tisztességes bányászdrón. Az az egyik célom, hogy olyan hajót építeni, amiből nem feltétlen kell kimozdulni, akármi történik. Csak beülök az irányítópultba és mindent elintézek drónnal. Persze fogok hajón kívül mozogni, csak ez egy ilyen alap követelmény.
Egyelőre a hidrogénmeghajtást tanulmányozom, mivel adja magát, hogy csak hidrogén hajtóművet használjak fel, csak nem tudom megítélni hogy mekkora helyet foglalna el, és mekkora a fogyasztása. Annyi tényező van, hogy egyelőre bele vagyok zavarodva, és csak tesztelgetek ezt azt. :-D
Úgy néz ki, hogy nem is a szétszerelő okozta a gondot, hanem a nagy hajó.
Korábban nem tudtam forgatni és most mégis megy.
Mikor átmegyek a bolygóra, akkor valamiért el is kezd fordulni. És amilyen közel áll a szétszerelőhöz, meg is löki, ami ott a gondot okozza.
No igen. Ami azt illeti, a futóművekkel rögzíthetném is az oszlopokhoz. Kiemelni azért nem akarom, mert eléggé necces lenne visszahelyezni. Bár pistonokkal nem tudom, de, mint írtam, van kilengésük, esélyesebb, hogy az egyik oszlopon elakad a tető és leszakad a piston feje. A rugózásuk miatt kitolható futóművet sem csinálhatok rá, mert szintén csak bugolna a játék. Bár ezt még nem próbáltam, de a tapasztalatok alapján nem cseszem el az időm 10% esélyre.
A szétrobbanás eléggé változó. Volt amikor mindjárt betöltés után a csörömpölés volt hallható. Mikor odanéztem, már szállt el a messzeségbe. Tegnap kicsit nézelődtem az űrben. Új HUD, hajó próbálgatás, ilyensmi. Nem volt gond. Aztán csillagkapun keresztül átmentem a bolygóra, hogy ott is körbenézzek. Végül rájöttem, hogy nincs sehol hidrogénes hajóm, hogy megnézzem az új HUD reakcióját. Mert már erre is van egy csík. Mikor visszamentem, az állomás, amire a kapu nyílik, már szépen úszott az űrben, bár eléggé lassan. A szétszerelő vagy fél kilométerre járt, futóművek, oszlopok lerobbanva. A nagy állomást is érte valami, mert elkezdett forogni (ami lehetetlen) és össze is találkozott a két asgardi hajóval.
Ezért nincs beállítva nekem az automentés. Így csak kiléptem mentés nélkül.
Na, majd ha egyszer megépítem én is, akkor megosztom a tapasztalataimat :)
Amúgy azt írtad, hogy frissítéskor robban szét, úgy érted, hogy frissítés utáni első belépéskor? Ha igen, bele kellene tervezned egy "parkoló állapotot", ahol kiemelkedik az oszlopok közül, esetleg még a pistonokról is leválik a felső rész mondjuk egy felső talphoz tapadva, amikor épp nem használod.
0A pistonok nagyon szeretnek lengedezni, ami igencsak durva dolgokhoz vezethet. Az oszlopokkal nincs kilengési lehetőség. Így a piston sem tud eltörni. Bár lehet, hogy már változott a játék annyit, hogy nem kellenének az oszlopok.
Az is megfigyelhető, hogy egyesével kapcsolom a szinteket. Ez sem véletlen, ugyanis van a pistonoknak egy rugózási képességük is. Ha egyszerre mozogna az egész, akkor igencsak libegne a tető le/fel irányban. Tapasztaltam.
Aha, viszont ebben a pistonos megoldásban miért kellenek az oszlopok?
Már régen láttam a képet róla és azt hittem, hogy a szétszálló darabok miatt egy medence van, és annak a szélével súrolódik a felső rész.
Rendes kocka, de az nem ér az oszlopokhoz. Csak a futómű ér az oszlopokhoz és azok is rendes kockából vannak. Próbáltam ajtó blokkal is, de rosszabb volt a helyzet.
Itt egy videó a működéséről:
"az oszlopok és futóművek robbannak és az egész elindul valamerre"
Jól hangzik! :)
A szélét a felső mozgó résznek rendes kockával csináltad, vagy robbanás biztos ajtó blokkból?
Nálam be szokott lenni kapcsolva, hogy az állomás állomás anélkül is, hogy kavicshoz kapcsolnám. Sajnos ezt a játék néha kikapcsolja egy-egy update után.
A szétszerelő két részből áll(t) eredetileg.
Az alja egy állomás. A teteje viszont hajó volt, mert az mozgott. Az automatizálás miatt mára össze van kötve a teteje és az alja piston-okkal és azok mozgatják, nem a hajtóművek.
Hogy a piston ne nagyon lifegjen oldal irányba, ezért az oszlopok mentén futóművel tartom a távolságot. Sajnos néha bebugzott korábban a játék és a futómű belemélyedt az oszlopba és elfordult a tető. A piston-ok miatt most ilyen gond már nincs.
Viszont annyira passzentos az egész, hogy egy-egy update után valamit nem jól számol a játék és az állomás többé nem állomás, az oszlopok és futóművek robbannak és az egész elindul valamerre.
Olyan szétszerelőn én is gondolkoztam, amit láttam nálad. Mit jelent az, hogy "megint elszállt a francba"? Probléma szokott lenni vele? Simán az űrben lebeg, vagy rögzítetted egy aszteroidához?
1 GB-nyi mod. Nem csoda, hogy lassú volt. De még a világ betöltése is igencsak lassú volt.
Viszont nagyon szépen fut. 100 körüli FPS, a GPU is 99%-on, CPU 35-40% körül.
Bár az animációt nem tudtam elindítani, a videóból nem jöttem rá, hogy kell.
De ez alapján a saját világom mégis rosszul fut. Arról nem is beszélve, hogy megint nem kakaó került a palacsintába, állomásaim és hajóim elkezdtek maguktól mozogni. A szétszerelőm természetesen megint elszállt a francba. Ez így nem lesz jó.
Szóval a videó nem feltétlen mérvadó arra, hogy milyen gép is kell a játék alá. Az biztos, hogy minél nagyobb, amit a pénztárca enged és azon is túl.
A HUD szép lett.
Hiányzik a jelzés, hogy mikor van elég közel a futómű valamihez, hogy rögzíthessem. Így gáz.
FPS és szim. sebesség csökkent. Utóbbi elég rendesen.
FPS még éppen 30 fölött, bár a GPU-t nem tekerte meg annyira, mint vártam.
A teszt világ modjai még mindig nem jöttek le...
Pár órát nem játszom vele, erre jön egy patch.
Teljesen átszabták a menüt. A HUD-ot még nem látom, mert csak 38 modot szed le a teszt világhoz a játék. Nem is értem, MIÉRT?!
Nekem aztán szövegelhet angolul magyar felirat nélkül. De, ha legalább a lényeges dolgokat rakta volna ki akár angol felirattal, azt még talán meg is értettem volna.
A linket köszi, kíváncsiságból megnézem azért.
Nyilván csak akkor hasonlítható össze, ha te is ugyan azt a világot futtatod le, mint amit ő is.
Mondja is a videó elején, hogy azért vált lehetségessé a pontos összehasonlítás, mert bejött a játékba a scenario, a kamera automatikus mozgása pontosan megadott pozícióból-pozícióba. Amivel tudsz csinálni "mozi szerű felvételeket".
980Ti-m van és mégsem hoz olyan FPS adatokat, mint a videóban. Minden magasra van állítva, élsimítás x16-on, meg valami FXAA is be van kapcsolva.
A proci meg 4x4,2 GHz-en megy és mégis éppen 40 fölött van az FPS.
Azt nem látom, mennyit dolgozik a GPU, de azt látom, hogy a CPU 50% körül mozog.
Hát már rég építettem a játékban, de az biztos, hogy a régi rendszer jobban tetszett.
Viszont találtam a beállításoknál egy olyat, amivel bekapcsolható, hogy megjegyezze az elforgatott elem pozícióját vagy mindig rezetelje. Azt nem tudom, hogy jelenleg ez, hogy működik. Tavaly év vége felé borzasztó volt a dolog.
Tényleg ott szökött a levegő, meg a csövek körül, de kreatívban gyorsan kiderült és megoldódott, köszi.
Viszont újabb téma, kinek mennyire jön be az új forgatási segéd ami a jobb feljő részen van? Szerintem katasztrofális. A régin betanultam, hogy insert, home, stb mit csinál és az alapján csinálom, mert ezen egyszerűen nem látom merre fordítom adott gombra. :( Remélem visszaállítják.
Ez a mod nagy segítségedre lehet hogy megállapítsd melyik blokk zár légmentesen és melyik nem. A nagy hajóméretű nagy konténeteknek csak 6 db légzáró felszíne van az 54-ből, vagyis a 6 db középső négyzet a 6 oldalán. (mint egy 3x3-as Rubik kocka 6 db középső négyzete). A 6 conveyor kivezetés csak légzáró. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.03.22. 16:11:15
Nem tudok róla, de már rég mélyedtem ilyen szinten bele. Esetleg Keen fórumon tedd fel a kérdést, ott biztos tudják a választ, ha van ilyen.
Ha nincs, akkor wiki-n meg tudod nézni, hogy mely blokkok légzáróak és melyek nem. Ezek alapján meg tudod keresni a ludast.
A konténerek légzáróak, de azt nem tudom, hogy a nagy konténernél pl. a sarkokat hogy kezeli.
Azt lehet valahogy látni, hogy hol szökik egy teremből a levegő? Úgy értem, hogy arról már olvastam, hogy a gravitációs teret meg a szenzorok érzékelési zónáját meg lehet jeleníteni, de a levegő szökésére is van ilyesmi?
Vannak szintek közötti konténerek és egyéb blokkok és nem szedném szét az egészet, ha csak 1 gomb nyomásra megmutatja, hol a gond, mit érzékel a szellőztető lyuknak.
Számolgatni lehet. Ha ismered a tömeget, akkor abból már ki lehet számolni, hogy milyen hajtómű és mennyi kell rá.
Többféle módon tudod kivinni a hajót a légkörből.
Hidrogén hajtóműveket teszel rá, így egyaránt képes lesz az űrben és a bolygón is repülni.
Ion és légköri hajtóműveket teszel rá, megfelelő mennyiségben így is ki tud repülni.
Felteszed rá mind a három fajtát, de hidrogént csak tolónak, így azzal mész ki, míg a másik kettő tényleg csak specifikus. A teknősöm, ami az Angyal névre hallgat, ilyen.
Túlélőben figyelni kell, hogy legyen elég jég és hidrogén a tartályokban. Ion és légkörinél csak energiával kell ellátni.
Mintha láttam volna itt olyan videót, hogy egy programmal tervezték meg a hajót, amit utána BP-nek el tudtak menteni és bevinni a játékba. Azzal még jobb lenne tervezni, mert, ha túl hosszú vagy túl rövid, akkor egyszerűen csak kettévágja a hajót, ahol kell és a két darabot a szerkesztés után csak összetolja. Ezt még kreatívban sem lehet megcsinálni, bár Copy/Paste-val talán, de ott nagyon kell figyelni a formákra, különben nem engedi az összeillesztést.
A drónok alatt mit értesz? Írsz rájuk scriptet vagy csak távirányítással vezérelhetőek lesznek?
Még amikor először estem neki a játéknak, rendkívül hiányoltam valami tervezőprogramot. Mivel ugye survival módban toltam és sokszor kellett átépíteni amit rosszul csináltam, és tök jó lett volna ha előtte valahogy megtervezhetem. Most már rájöttem, hogy a kreatív mód az egyben egy tervezőprogram is.
A hajóépítést azon a minimál platformon kezdem el, amin csak egy aszteroida meg egy plató van, hogy csökkentsem a kockaszámot. Kipakolom azokat a blueprinteket, amikből merítem az ötleteket, aztán elkezdem. Megvan az az űrhajó ami az alapja lesz. Az a cél, hogy atmoszférában is tudjon repülni, és ki is tudjon törni onnan. Találtam egy ilyen hibrid meghajtásút, szerintem nagyon jól össze van rakva, ez adja az útmutatást, hogy a meghajtást hogyan is kellene.
Enyémnek legalább háromszor ekkorának kell lennie, mer tervezek hozzá drónokat, meg egy mentőhajót, ami egyben felfedezőhajó is, de az inspirációt ez adja.
Nem feltétlen csak a sok kocka, hanem a továbbító rendszer inkább, illetve a feldolgozó, tároló rendszer.
Ebben a világban, amiből a kép készült, rengeteg kocka van. Ami fölött a hajók állnak, az csak kb. 40 ezer, ha jól emlékszem.
Az én nagy bajom, hogy nem szerveren fut a játék, ezért gigantikus méretekre vagyok hajlamos. Ilyen a finomító állomásom, ahol minden ércre 18 finomító jut. Az összeszerelő állomáson 10 összeszerelő van alkatrészenként. A végén pedig egy hatalmas raktárral, ez látszik is a képen. Emellett van kb. 9 oxigén generátor rengeteg O2 és H2 tartállyal.
Ez azért van, mert a játéknak abban a pár órában kellene előállítania a nekem szükséges dolgokat, amíg játszom. Ehhez pedig egyszerre sok dolognak kell mennie.
Ezzel szemben egy szerveren elég mindenből pár darab, mert úgyis éjjel nappal fut, ha összeszedtem a nyersit, akkor vígan dolgoznak már a gépek.
A hajóim ettől függetlenül vagy minimalisták a cél érdekében vagy kényelmesen nagy helyek vannak benne, mert szeretem a nagy tereket. A nagy fúróm akár egy luxus csillagjáró panorámakilátással.
A legutóbbi szerveren akartam egy mindenes hajót építeni, de sajnos nem jutottam el a befejezésig, mert leállították és el is adták a gépet. A világgal nem tudom mi lett. Pedig nem is lett volna olyan gigantikus nagy és talán még szépre is sikeredett volna.
A survival-ban pont az a jó, hogy mindent össze kell szedni, gyártani, hegeszteni. Ettől függetlenül egyszerűbb, ha kreatívban megépíti az ember és utána projektor segítségével hozza össze túlélőben. Kreatívban egyszerűbb orvosolni a hibákat, bár projektorral sem egy leányálom építeni.
A nagy fúróm úgy készült, hogy megépítettem a vázat, mint egy vázlat. Ebből lett a BP, amit projektorral behegesztettem. És mindezt túlélőben. Szóval a kész hajót ténylegesen csak hegesztés után láttam.
Sajnos nem elég gigantikus, bár a vanilla hajók beleférnek, sok Argentavis-om volt korábban, azokat zúztam be vele.
A két asgardi hajó sajna már nem fér bele, szerintem ledarabolom akkorára őket, hogy másik hajóval betoljam a szétszerelőbe. Majd egyszer.
Ja hogy probléma lehet, ha túl sok kockából áll a hajó. De hát olyan gigantikus űrhajókat látok mindenfelé! Csak általában funkciótlanok. Építenek egy szép nagy valamit, jó karosszériával, de igazából semmire nem alkalmas. Én meg egy hajóba szeretném sűríteni csaknem az összes lehetőséget. :) 1 éve már nekiestem, akkor képzeld survival módban 3 napig napi 12 órában építettem egy hajót, bányásztam hozzá az alapanyagot, nagyon sokat pepecseltem, mire valaki felhívta a figyelmemet, hogy kreatívban pont az a lényeg, hogy nem kell az alapanyagokkal szerencsétlenkedni. :D
Most annyi a változás, hogy megvettem a játékot, rengeteg mod bejátszik, és kreatívban tolhatom.
Szép tervek. Igazán ezt már tényleg szerveren lenne jó megépíteni.
De kérdés, hogy miként viseli majd a játék single-ben is.
Ha megnyitom az inventory-t vagy a terminal-t, már leesik 0.7-re a szim sebesség és még ott is ugrálgat negatív irányban.
Amúgy szépen fut a játék 1-el.
Nagyobb szétszerelő állomást kell építenem, a Csillagkapus hajók nem férnek bele...
És az Asgard-on nem találtam meg két belső löveget. Jól eldugták, mert ők sem találtak meg engem :D
Basszus, tényleg, kreatívban kezdeni, majd átváltani túlélőre. :D Köszi szépen. Először nem értettem mért nem sima ez túlélő módban, kerestem a játékon belüli megoldásokat. :D
Csinálni fogok egy elképesztően fasza űrhajót felfedezésre optimalizálva, ami légkörben és űrben is egyaránt repül, vannak bányász és harci drónjai, van egy kis felderítő űrhajója, és mindez minél kompaktabb formában, szal nem lesznek óriási terek benne, törekszem arra hogy minél realisztikusabb legyen. Ehhez több tervrajból szedem ki az ötleteket. Szeretnék még egy napvitorlát is bele, amit kinyithatok az űrben. Kicsit sokat akarok, na. Aztán ha kész lesz, akkor túlélő módban kezdek az összetört vörös űrhajó mellett, csinálok egy projectort, és megépítem túlélőben is. :D
Kivetíted projektorral és megépíted. Arra kell figyelni, hogy az első blokknak, amit behegesztesz, valamihez kapcsolódnia kell. Akár a projektorhoz is kapcsolódhat vagy állomás/hajó egy blokkjához. Ha kész, akkor le kell bontani, amihez kapcsoltad - elvágni a köldökzsinórt.
Van egy billentyűkombináció, amivel elő lehet hozni a kreatívkodás egy részét. Mint pl. hogy BP-kből tehess be kreálmányokat.
Pontosan nem emlékszem a kombinációra, de CTRL vagy ALT és F10 vagy F11-et kell mellé nyomni, Elvileg megjelenik jobb oldalt egy panel, ahol engedélyezheted a karakternek a kreatív módot. Az egyik kombóra előjön a BP inventár, egy másikra meg egy olyan ablak, ahol voxel-t, egyéb anyagokat tudsz a játékba tenni.
Próbálgasd és meglesz. Ilyenkor minden fogy, vagyis a levegő, oxigén és a hajónak is kell urán, hidrogén.
Ha jól emlékszem, akkor a világ beállításainál mindenképp be kell kapcsolni a Copy/Paste funkciót, különben nem tudod betenni a BP-ből a hajót.
Van még egy mód. Kreatívra állítod a világot, beteszed ami kell, mentesz, főmenübe lépsz, majd átállítod túlélőre a világot és tesztelsz.
Ja de most nézem, hogy a projector az csak kivetíti amit szeretnék.
Akkor a kérdésem átfogalmazva: túlélő módban hogyan tudok behozni egy tervrajzon szereplő hajót, hogy azon kezdhessek?
Projectorral kapcsolatban lenne egy kérdésem. Túlélő módban szeretnék tesztelni egy tervrajzon szereplő hajót, konkrétan hogy fel tud-e normálisan szállni a földi atmoszférából, illetve hogy mennyi energiát fogyaszt közben. Odacsattogtam a projectorhoz, és mikor tölteném be, kiírja, hogy helytelen rácsméret, mert a projector méretének akkorának kell lennie, mint a tervrajzénak. És ezt most nem értem. A projector az egy szerkezet, hogyan tudok abból akkora rácsméretűt csinálni, mint a tervrajz? Több projectort pakolok le egymás mellé, ameddig már elég? Nem értem a rácsméretet sem, nem látom hogy hol tudnám ezt variálni.