WTF!?!
Mi a fenének kell egy meglévő játékban olyant bekapcsolni, ami korábban nem volt? Hiányzik a fenének az agresszív husky.
Most már azért jó lenne, ha barátságos teremtményeket is betennének, nem csak ellenséges kutyát, robot kutyát, meg pókokat.
Amúgy elég jól megcsinálták.
És valami javítva is lett, mert betöltötte a 10 mod-os világot, ami hónapok óta fagyott. Igaz, kicsit döcögve ment neki, de betöltötte. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.03.21. 10:32:07
na most már muszály lesz körbelesnem mit mókolnak ezek odafent össze vissza:)régen hegesztettem:)
Haha, tényleg! :D
Este fel is veszem a spotify listámra! ;)
jah mondjuk űrbéli magányos hegesztgetés közben lehetne ilyeneket hallgatni :)
https://www.youtube.com/watch?v=nkr77jE5GFY
Pont a napokban próbálkoztam egyedi hang (zene) berakásával, de sajnos a legtöbbször kilépett a játék a zene indításánál és nem is igazán játszotta le jól, mikor nem lépett ki.. Majd már a mentés betöltésénél is kilépett, utána hagytam. Nem tudom, hogy lehetne jól belőni a config fájlját. Vagy a hosszúsága nem tetszett neki.
Igen ez a saját mappába másolás nagyon jó ötlet, bár így neked kell majd figyelni arra, hogy a modok is működőképesek maradjanak a jelenlegi játékverzióval amivel játszol. Gyakran van olyan, hogy egy játékfrissítés után a mod már nem működik tovább. A modfejlesztő ezt orvosolni szokta 1-2 napon belül (már ha még SE-zik persze) és az automatikus letöltögetéssel akkor le is töltődik ez a frissítés, neked nem kell foglalkozni vele.
Egyébként ha a kicsomagolt mappát átnevezed saját tetszés szerint, akkor a világ beállításainál amikor a modokat pakolgatod ki-be, azt a megadott nevet fogod látni.
Ja és nem csak a total commanderrel, de WinRAR-al vagy 7-zip-el is kicsomagolhatod, csak társítani kell.
(Egyébként ha nagyon sok moddal játszol akkor tényleg meghosszabodik jelentősen a betöltési idő, és vannak olyan balszerencsés modok is, amik a játék teljesítményét rontják. Nekem pl. volt szerencsém egyszerű hangárajtó modhoz is már, amit ha kivettem a világból akkor a szim. sebesség 0.55 helyett 0.9 lett. Még akkor is leromlott 0.55-re, amikor csak egyetlen egy hangárajtó volt betéve az egész világban. Jó nyilván ez egy extrém példa, de sok kicsi sokra megy alapon ha van pár ilyen laggos mod a világban, akkor oda a játékélmény.)
Köszi szépen!!
Örülök, hogy megjavult!
A mod-ok a workshop-ból jönnek, ezért nem valószínű, hogy eltűnnének. Ami azt illeti, ha innen vannak, akkor mindig kapod mellé a frissítést is. Ez fontos, mert a játék frissítésekor általában a mod-ra is ráfér egy kis frissítés.
A mod-okat leszedi a játék, elvileg utána csak az ellenőrzés van, hogy megfelelően friss-e. Ha gyenge a netkapcsolatod, akkor ez lehet a lassúság oka. Illetve, ha sok van.
Ha nem akarod, hogy ellenőrizgesse, akkor az "c:\Users\felhasználónév\AppData\Roaming\SpaceEngineers\Mods\" könyvtárban megtalálod a letöltötteket .sbm formátumban. TotalCommander-rel simán bele lehet lépni, mint egy tömörített állományba. Onnan kimásolod a Mods könyvtárba, egy általad létrehozott könyvtárba. És a világ beállításánál ezt teszed be, nem a műhelyest. A mod-ok számkódokkal vannak jelezve. Így nem tudod, hogy melyik, melyik. Vagy van a fájlon belül egy fájl, amiben megtalálod, hogy melyik mod-ról van szó, vagy nem. A steam-es műhely fejlécében viszont ott van a számsor, amivel be tudod azonosítani a mod-okat. És a feliratkozott mod-okat egyszerűen el is érheted.
A töltés nagyban függ attól, hogy mekkora a világ és mennyi minden van benne. Nekem is lassan tölt, de tölthetne még lassabban. Nagyon sokat segít, ha a HDD-t SSD-re cseréled a játék alatt.
Korábban a játék elindítása is vagy fél-egy percig tartott, míg jelenleg ez pár pillanat. A mentésre szerintem 1 percnél többet nem kell várnom és elég sokminden van a világomban. HDD-ről nem tudom mennyi idő lenne, hamar SSD-re került a játék.
Srácok, nagyon köszi, sikerült. 4.6.1-es Net keretrendszert frissítettem 4.6.2-re, és ez megoldotta. A büdös életbe nem jöttem volna erre rá. :)
Két további kérdésem is van, hátha van rá megoldás. Amikor betöltöm egy mentésemet, minden egyes alkalommal letölti az összes modot. Ez egyrészt hosszadalmas, másrészt nincs rá garancia, hogy ezek a modok örökké fenn lesznek az oldalon, ahonnan letölti, ezért kicsit aggaszt a dolog. Meg lehet-e valahogy oldani, hogy ha egyszer letöltött egy modot, ne töltse le újra?
Illetve iszonyatosan sokáig tölti be a mentésemet. 10 percig tölti alsó hangon. Mi a tökömet tölt ennyit azt nem tudom. Nem találtatok ki erre még valami megoldást?
Ha csináltál backupot, akkor nyugodtan törölheted azt a cfg fájlt. Ha nem oldja meg, akkor marad, amit a többiek írtak.
Lehet, hogy a net.framework kellett neki, az sok programnak kell és sokszor csesznek szólni, hogy kell. Feltételezik, hogy mindenki naprakészen tartja a win-t, de ez csak W10 esetén van így.
És nem csak ezzel van így, egyéb kiegészítők is kelleni szoktak, mint pl. runtime c++ és hasonlók, melyek általában a rendszerfrissítésekkel jönnek is, ha mindent engedélyezel. De a telepítők könyvtárába is bele szokták tenni, ha kell az adott programnak.
Elég szépen pakolgatják be az SE-be, hogy a játék egyre újabb és újabb funkciókat kérjen. A legútóbbi STABLE update után pl. nem tudtam addig elindítani a játékot, amíg le nem szedtem valami új keretrendszert vagy mit. (Konkrétan kiírta, hogy addig öreg nem játszhatsz amíg ez le nincs töltve :D )
Javaslom frissíts minden drivert amit csak tudsz a legfrissebb verzióra, hátha az segít.
Köszi a válaszokat:
Nincs olyan hogy config könyvtár, csináltam egy teljes backupot, de egyelőre nem mertem törölni.
Van Blueprints, Mods, Saves, Screenshots, ShaderCache, Shadercache2, Storage köynvtáram, illetve IngameScript.dll, SpaceEngineers.cfg (ez lenne a config?), illetve logfájlok.
A jelenség pedig nem mentés betöltésekor, hanem a játék indításakor keletkezik. Asztalon rányomok a parancsikonra, kidob egy crash ablakot, majd ennek ellenére betölti a menűt, ami viszont már fagyott, csak az alt+tab működik, ha szabadulni akarok.
Ezt kicsit pontosítsd kérlek!
A játék nem indul vagy egy régi világodat nem tölti be?
Nálam, ha crash-el, akkor kidob az asztalra és megjelenik egy ablak, amivel elküldhetem a hibajelentést. Egyéb crash-eléssel nem találkoztam még, kivétel talán a real camera plugin-nál, amikor nem idnult el a játék.
Ha a mentett állás betöltéssel van a gondod, akkor szedj ki pár mod-ot, mert azok fognak bekavarni. Sajnos a beta óta van pár galiba. És minden esetben az asztalra rúg ki.
Illetve érdemes olyat is megnézni, hogy a nem vortex-hez (bolygók, aszteroidák) kapcsolódó állomás hajó lesz beállítás jól van e beállítva. Lehet, hogy az állomásod hajó lett betöltésnél és gondjai vannak a fizikával. Amit tudtommal még mindig nem orvosoltak. A külön álló objektumok (hajók) összekapcsolt állapota okozza a gondot. Ha vortex-hez kapcsolódik, akkor nincs gond.
SE elég drasztikusan jelzi, hogyha szerinte lejjebb kell venni a grafikát. Én pl. nem tudtam elhagyni a föld gravitációs vonzását, amíg nem vettem vissza a grafikából, pedig i3 proci 16 GB ram és rx460-as kártya van a gépemben. Próbáld meg kitörölni a régi config fájlaid a C:\Users\"username"\AppData\Roaming\SpaceEngineers alatt, esetleg az egész könyvtárat.
Sajnos nekem nem indul a játék. Kiírja hogy crash, utána bedobja a menűt, ami le van fagyva szépen. Nem tudom találkoztatok-e ezzel a hibajelenséggel. 2009-es AMD Radeon HD 5800 kártyám van amivel sok mai játék is simán fut, Resident Evil 7-el is szépen elvoltam, Space Engineerrel is elvoltam úgy pár hónappal ezelőttig. Windows 7 az oprendszerem. Valami ötlet? Utoljára szerkesztette: dereksmart, 2017.03.14. 08:56:40
Arra is érdemes figyelni, hogy bár a játék nem szerveren fut, viszont a világ beállításainál van 3 vagy 4 opció. Ezek közül csak az offline mód a tényleges solo.
Pedig már ez is jó rég benne van.
Emlékszem, egyszer én is kifogtam egy ilyet. Meg is lepődtem, de sikerült szétlőnöm a hajómmal. Utána meg már lelőttem az antennát róla, így nem tudott vészjelet küldeni :)
A mostani lehetőségekkel elvileg sokkal brutálisabb dolgot is betehetnek, mint egy deszka és rajta egy beltéri fegyver a minimális utazó cuccal.
És talán majd eljön az az idő is, mikor az Argentavis tényleg összerakja a drónját a hajó alatt és nem csak odaspawnol valahova.
Bocs, én néztem be, tényleg lelőttek. Megpróbáltam újra és úgy tűnik, ha a hajó közelébe érek, akkor vészjelet ad le a hajó és jön egy drón, és az lőtt le. :)
Na, ilyen nem volt az én időmben! :)
Már nagyon rég foglaltam hajót, akkor még nem voltak gondok, ellenben szerveren már tavaly nyáron is súlyos problémák voltak.
Nem lehetett összekapcsolt hajókat otthagyni (se összekötővel, se futóművel), mert meghülyült a fizika és elkezdett össze-vissza mozogni. Ha benne voltál (krioban) és kiszálltál belőle, akkor permahalál. Ha szétválasztottad őket, akkor helyreállt a dolog, bár bolygón volt akinek összetört a járgánya.
De most így jobban belegondolva, ez egy elég régi hiba, még posztoltam is keen-ék fórumára. Csak nálam az állomásaim hülyültek meg, mert egy update kikapcsolta a fix állomáshely pozíció beállítást és ami nem voxelhez kapcsolódik, az mozoghat. Miután visszakapcsoltam jó lett, de azóta nem túl sokat játszottam a játékkal. Ez is elvette a kedvem némileg.
És szomorú, hogy a mai napig nem csináltak vele semmit.
Tuti! Egyik alkalommal bent voltam az ajtónál és az alsó lemezt bontottam éppen, másiknál meg a szállító cső mellett akartam bontani a külső burkolatot, hogy az talán nyitottabb, nem üt neki semminek.
Mert neked más a tapasztalatod?
Hát, azt hiszem ez a játék továbbra sincs azon a szinten, ami játszhatóvá tenné. :(
Saját gépen, azaz 0 lag-al játszogattam, és felbukkant egy bányász szállító hajó. Gondoltam, ingyen nyersanyag! :) Odarepültem csak úgy szkafanderben, alsó feléről simán elértem, és elkezdtem felvágni. Erre bum-bum-bum és meghaltam. Ez mi? 1,5 éve ez volt a legégetőbb probléma, hogy szervereken szinkronizációs problémák miatt volt hogy a saját hajója ölte meg az embert, a szállító hajók meg pláne. Viszont egy játékos módban nem volt ilyen. A 1,5 év fejlesztéssel eljutottak odáig, hogy már itt is szar? :D Hihetetlen! Azt hiszem sajnos ezt a játékot teljesen kukázhatom, mert ha 1,5 év alatt nem tudták ezt megoldani, csak rontottak rajta, akkor nem is fogják soha! :(
ui.: amúgy érdekes, hogy 2 éve még nem volt ilyen súlyos ez a probléma. Anno azon szórakoztunk, hogy nem is kellett bányászni, mert annyi rabolt hajónk volt, hogy szétszedésükkel sem végeztünk, mire jött a következő ;)
Nos nekem sajnos nincs semennyi időm mostanában a PC-s játékra, de azért nyomon követem az SE sorsát, mert nagyon érdekel. Ez most egy ilyen életszakaszom, idővel újra folytatni tudom én is, de úgy vagyok vele, hogy többet már én sem akarok a single player módban játszani.
Itt lenne hova tovább, ha megcsinálnának még 1-2 dolgot.
Bár tök jó, hogy behozták az égitesteket (nekem nem hiányzott...), de normális kerekes járművet még mindig nem lehet építeni. Az oké, hogy elmegy sík területen kb. bármi, de, ha jön egy domb, akkor annyi neki. A különböző bugokról nem is beszélve, mikor piston-nal megemelem a járgányt, hogy ismét kereket varázsoljak rá, erre nem emelkedik. Mikor lesüllyesztem, akkor meg megemelkedik és lóg a levegőben.
Az update bugokról nem is beszélve. Bár most legutoljára éppen jól működött a világom, de a korábbi update-eknél volt olyan, hogy az egyik állomásom felrobbant és elszállt a fenébe.
Szóval az ilyen apróságok is arra sarkallnak, hogy mással játszak. Korábban GTAVO volt, most Elite-ezek és WoW-ozok.
Anno én is azért hagytam abba, mert miután felfedezed a játékot és megépítesz 1-2 dolgot, ami érdekel, utána nincs hova tovább, már csak teng-leng az ember, ha nincs egy jó társaság, akik húzzák egymást.
Közben a "7 days to die"-al is nyom[om/tam], de tulajdonképpen ott is hasonló a helyzet. Az Avorion-ban viszont látnám a lehetőséget, de az az építési rendszer annyira nem jön be, hogy hiába tetszik nagyon a többi rész, nem érzem azt, hogy olyan hajót építek, amilyet szeretnék, vagy úgy alakítom át, ahogy igényem hozza.
A szervert már rég leállította a tulaj. Sajnos sávszélességi gondok adódtak, nagy volt a lag több játékos esetén.
1Mbit feltöltési csík kevés egy szerverhez és minden csatlakozó játékos ezen keresztül kapta a map-ot is, ami így igencsak lassan csordogált.
Én sajnálom, mert jó volt a társaság (akikkel találkoztam) és egész jól épült a hajóm is. Single-ben most nem találom a célokat olyan motiválónak.
Megtaláltam a régi szerver keresőt és benne 2 magyart. Az régebbi SE HUN szerény forgalommal, meg egy új [HU] SjoCi TEST PVE 5-7 emberrel naponta.
Tegnap elindítottam a játékot, de az irányításon még mindig nem egyszerűsítettek :( Nem értem mért nem változtatnak a hud-on, hogy amikor valaki elkezdi a játékot, akkor ne kelljen úgy éreznie magát, már gyalog is, mintha egy repülőgép szimulátorral játszania! :) F, G, X, J, H, V, stb. Simán lehetne az elején még mondjuk ctrl vagy alt lenyomására kattintani a megfelelő ikonra. Később, már úgy is mindenki billentyűről használná, de kezdetben jóval könnyebb lenne.
Laci, ezek szerint szólóban nyomod, vagy zárt körben?
Lehet hogy van még egy magyar szerver. Bár most kerestem vagy 30 percig én nem találtam meg :( "Space 2016" a szerver neve és "Space" a világ neve. Lehet nem véletlen nem találtam meg, utoljára 2 hónapja hallottunk felőle.
Köszi a válaszokat és Lacinak is a részletes szkriptes részt!
Lehet akkor benézek újra, aztán meglátjuk. A videókról tudok, anno néztem mindig, de 2 évnyit azért nagyon fárasztó lenne megtekinteni. :)
Van esetleg valami magyar szerver, lehetőleg nem nagyon modolt, hogy lássam az alap játékot is? Nem tuti, hogy csatlakozok, de ha beszippant megint, akkor jó lenne előre tudni! ;)
Ha szeretnél tudni tényleg MINDEN változást, ami az alapjátékban történt az oxigén óta, szeretnél visszatérni a játékba, akkor javaslom rágd át magad az update videókon, amik azóta születtek. Itt is van az összes: Update videók az SE-hez
Azóta több mint 90 videó született, hát jó régen volt az biztos :D Szóval van mit nézni :D 2 évnyi termés :) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.02.20. 19:52:49
franky79: Nos a játékban szinte minden téren van változás, összefoglalni az oxigén bevezetése óta kész regény lenne. De tényleg. Javaslom derítsd ki, lépj be és fedezd fel ismét a játékot. A multiplayer is sokat fejlődött, a grafika is, stb. stb.. Jelenleg az AI fejlesztésén van szerintem a nagy hangsúly, hogy legyen élet a játékban. Ezt érzem már csak nagy hiányosságnak, meg persze azt hogy még mindig zabálja az erősforrást a játék, bár e téren is fejlődött azért elég sokat. Ja meg még a folyékony víz se jönne rosszul.
Se baráti NPC-kről, se küldikről, se kereskedésről nem lehet beszélni sajnos még, bármennyire is szép a játék, még mindig "csak" egy építgetős túlélőzés. Az majd a fejlődő AI-nak lesz köszönhető, ha megvalósul, de szerintem az még várat magára egy darabig, pár hónapig legalábbis még biztosan.
Blokk programozáshoz még mindig kell egy C## tudás sajnos, bár rengeteg szkript van már a játékhoz, ha azokat felhasználod gyakorlatilag nem is kell neked sajátokat írogatni, szinte mindenre van már kész megoldás. Az "Easy Automation 2.0" szkirpttel pl. rengeteg minden megoldható, egész folyamatsorokat lehet megvalósítani, de ott vannak még ugye a "Configurable Automatic LCDs" 2.0-ás verziója, ami még gyorsabb, stabilabb, az "Automatic LCDs 2", "Taleden's Inventory Manager" is. Számtalan légzsilip vezérlő, LCD vezérlő szkript van, sőt még olyan is ami kirajzolja egy LCD-re a hajód tervrajzát és azt is jelzi hol sérült a hajó. Van játékos által készített turret-eket automatikusan vezérlő szkript is, napelemeket forgató szkript amit nem is kell konfigurálni, csak futtatod és kész. Vagy ne felejtkezzek meg a jelenleg legjobb gravitációs hajtómű szkriptről sem, ami figyeli milyen gombokat nyomsz meg amíg a pilótafülkében ülsz, és így simán a WASD-fel-le billentyűparancsokat tudod használni az irányításhoz. Vagy a torpedó vezérlő szkriptekről, amik képesek arra pl. hogy rögzítik a célpontot, amire rá nézel egy kamerával, és aztán automatikusan több torpedót szimultán vezérelnek amikkel eltalálják azt a céltpontot. Stb. stb. stb... A szkriptek rengeteget fejlődtek, neked mint felhasználónak minimális munkát kell csak csinálnod hogy használd őket, gyakorlatilag bármit összehozhatsz velük.
Már tényleg csak egy jó AI ami nagyon nagyon kell a játékba :D (A víz csak "kéne" :D ) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.02.20. 19:47:05
Ja és ugye felkerült a BETA megnevezés a játék neve mellé ami igencsak elgondolkodtathat egyes emberkéket akik régen elhagyták a játékot:)
Én mos inkább Kerbálozok bár kicsit nehezebb mint eme játék:)
Viszont most lesz ha igaz kb két hét meló nélküli világom talán belelesek jobban én is
Nézz meg egy changelog-ot, mert elég sok minden változott, mióta bevezették az oxigént.
Kinézet, kezelés, hangok, rengeteg hibajavítás...
Nekem mostanában nincs időm játszani vele, két másik játék a meló mellett most elviszi minden időm, de néha bennem van, hogy elindítom.
Valaki játszik még ezzel? :)
Én elég régen ott hagytam, nem sokkal az oxigén bevezetése után. Most találtam egy másik építgetős űrös játékot, amiben vannak tök jó dolgok, de az építés pont nem tetszik annyira, nem olyan emberközeli. :) Szóval gondoltam felteszem megint a SE-t, de jó lenne tudni mi változott. A bolygókról tudok, de lett valami kezdve a npc hajókkal, amik szerveren szétrázkódtak a szinkronizációs problémák miatt? Esetleg vannak baráti NPC-k is, kereskedés, küldik? Blokk programozáshoz még mindig diploma kell valami objektum orientált nyelven?
Amúgy amit megnéztem, az az Avorion. Így az elején úgy tűnik, hogy jól el lehet vele játszadozni single is, nem csak építkezni. Az építés viszont nem olyan élvezetes. :(
Azóta sem javították az ablak bugot?
Ez nálam is elő fordult már sztem bug ablak blokk nál volt nálam is 2venti között 2-3 blokkban nem volt oxigén
Éésss megvalósult! Az eheti update videóban. Rácsok között is képes mostmár kommunikálni a programozható-blokk! Na nem mimtha eddig nem tudták volna valami ügyeskedéssel összehozni a dolgot... de mit is jelent ez az új funkció?
Mondjuk dón-anyahajókat! Telepített szenzorhálót!? Drón bázisokat! Stb.. stb!
Ismét léptünk egyet előre szerintem a játék történelmében :) És ki is írtak egy 5 millió doláros(!!) díjat is, MI programozásra.Nagy lépéseket tettek meg ezzel az MI-k felé.
Tényleg?? A moddolt blokkokból nem csinál .obj-? Mégis miért nem? Istenem... :D Újabb vicc. :D
elsőre majdnem jó csak az a gond hogy alap blokokat enged feltenni:(
Hmm utána néztem, és megtaláltam rá a választ.
Exportáld a hajód először is egy .obj objektumba úgy, hogy ránézel és megnyomod a Ctrl+Alt+E billenytűkombót. Erről van is egy videó.
Ezt az .obj objektumot pedig fel tudod már tölteni a Sketchfab-ra. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.01.16. 20:09:42
Valaki tudja hogyan lehet lemodellezni a saját elkészített modelleinket Sketchfab formátumba?:)
Sziasztok! a topikban működik a sketchfab támogatás.
Embed BBCODE részt kell bemásolni, és ilyen lesz:
[sketchfab]01b4a0690d2b48619c614cac669a511c[/sketchfab] Gilgamesh Class Destroyer by Timejumper on Sketchfab
Utoljára szerkesztette: Jim Morrison, 2017.01.13. 19:06:48
Belenéztem ebbe, de sajnos az adott világból kimaradtak a modok.
Ezért lenne jobb, ha az egész világot feltennéd, mellé csomagolva az összes modot.
Így is túl sok mod van már a listában, nem akarom még átláthatatlanabbá tenni a listámat további feliratkozásokkal.
És a világ beállításaiban eleve meglennének a szükséges modok, így biztos, hogy nem kavarna be más mod.
Bár ez ami most fent van Large Grid 5874 elvben az a hajó amin dolgozom éppen
Na holnap fedobom a jelenlegi verzit azt ha esetleg ránézel és nálad is gebaszos a levegő akkor tényleg én csesztem el valamit.
Azon filózom hogy az ívelt lekerekített kör alakú blokok amit a tetején használok nem e szivárognak eseteg.bár most visszaépítettem a leszedett blokokat körülötte így nem szivároghat a mostani helyzetében.Félek a vissza akarom rakni az FTL meghajtót a hajó gyomrába nem fog elférni a jelenlegi kialakítás mellett:(
Lehet, hogy elhasználtad a levegőt a folyosóról.
Tégy be egy ventilátort és nézd meg úgy. Ha ereszt valahol, akkor sárgán világít.
Zölden csak akkor világít, ha jól szigetel a helyiség. Nincs köztes állapot, vagyis nem szökhet el a levegő valahol félúton egy lyuk miatt. És ha szökik is (kinyitott ajtó), akkor egy pillanat alatt és nem idővel.
laci4321 bug-ját is érdemes megnézni, hátha az a gond.
Kreatív módban semmilyen anyaghasználat nincs. De csak, ha teljes világra él a dolog és nem csak rád.
Az elképzelhető viszont az üvegfolyósó le van zárva mind a két írányba amint látni. És a második részében a hajóban szintén van generátor ami elvben ontja a hajóba a levegőt.Így az űvegfolyósó akár lehetne légüres tér is ennek ellenére kéne lennie levegőnek.
Robokutya elég nagy kihívás volt rájönni hogy mi lehet a gond :D
Találtam még korábban egy bugot, ami azt eredményezi, hogy a levegő nem mindig megy át egy 1*1-es, 1*2-es üvegfolyosón. A hiba forrása a 2*1-es háromszög alakú oldalsó üvegablak (nem a 2*1-es testátlós üvegháromszög!). Itt is van, talán ez a te gondod is: AIR BUG
Skacok ez az oxigén forgalom kezd megőrjíteni!!
A hajó egyik felében van dögivel levegő aztán az összekötő ablakos folyósón áthaladva FÉLUTON elfogy a levegő
A folyósó végén bezárom az ajtót elzárok mindent.
Az összes ventillátor csutkán zölden világít az o2 generátorokat minden heiségből el tudom érni benne van minden generátorban pár száz darabnyi jég bár kreatívban nem kéne használni anyagot a működéshez ha jól sejtem. A játék beállításában mind a két oxigénre vonatkozó beállítás be van pipálva.AKKÓ most mi a kórság van?? Elvben nem használok olyan cuclit ami szökésre késztetné a levegőt a légtérből. Van valami olyan cucci ami megfestené a levegőt hogy hol ereszt mégis ha netán? A blokrongálódás ki van kapcsolva tehát spontán rongálódás nem lehetséges a blokokknál. Az üveges közlekedőben a hajó alján sima üveges összekötő volt lerakva ez meggátolt abban hogy a jeget átdobjam a másik oldalon levő előállítóba így azt kicseréltem tehát ott is át tud menni minden ami kellhet.
Az akkunál pont úgy működik. A cellákat nem kapod vissza, csak szemetet. Bár neki majdnem mindegy, hogy rakod le, de azért esztétikailag mégsem mindegy.
Ahogy laci4321 is írta, én már el is felejtettem, az LCD is borzasztó, de ez a hiba megvan már kezdetektől. Csakhogy most simán másképp is állhat kezdő pozícióban az első és második próbálkozásnál és a többinél is.
Sajnos a térben forgatott blokkot úgy kezeli, mintha oda is le lehetne rakni és állomás kezdő blokkja lenne.
Én is azt mondom, hogy ne a felülethez viszonyítsa a pozíciót, hanem mindig hozzám és aszerint, hogy nekem mi álló, fekvő, stb és ezt jegyezze meg mindegy egyes blokkra az adott világban. És a blokkok körvonalai is lehetnének élesebbek, mert múltkor simán leraktam a dőlt páncélt, mert azt hittem, hogy kocka.
Jövő héten lesz időm, lehet, hogy írok nekik egy szépet. Csak ilyen angol tudással az is minimum fél óra.
He he.... ezek után még jó hogy nem találják ki azt hogy ami blokott leraksz és kiderül rosszul rakod le és lebontod elfelejti az alkatrészeket újra odaadni :) vagy a rosszabbik ötlet ha hulladékként kapod vissza az alkotóelemeket :) bár remélem ezt most találtam ki és tényleg nem így működik.... tólélőben nem volt még kedvem szenvedni.
Én már pl. nem is használom a jobb felső sarokban levő kockát, ami az irányt mutatná meg a blokkok forgatásához. Ki is kapcsoltam, egy idő után sokkal egyszerűbb ha csak lenyomok egy forgatás irányt, és máris tudom hogy kell forgatni tovább, mint azt a kockát értelmeznem.
Engem személy szerint az őrületbe kerget a jelenlegi blokkpozíciós szórakozás. Ha más síkú felületre nézek, majd vissza, elfordul a blokk... Ahogy Julian is írta. Ha épp lerakok egy új blokkot, annak az oldala máris egy másik felületű sík, amire én épp nézek is. Egyszerűen már néha kilépek inkább a fenébe, mert unok minden áldott blokkot a helyére forgatni lerakás előtt. Vagy sikerül 2 blokkot lerakni egymás után jól, erre a harmadik elforog. Szerintem egyszerűen használhatatlan a jelenlegi rendszer, sokkal jobban örülnék annak ha minden rácson meg lenne jegyezve a blokkok pozíciója, és falfelülettől függetlenül ugyan úgy állna. Majd én elforgatom. Azzal legalább képes lennék arra, hogy egy 45-45 fokos (sarok blokkok) leejtőt kirakjak, mert most így, egy ilyen egyszerű dolog is kivitelezhetetlen állandó forgatgatás nélkül.
És a második Julian által leírt jelenség is roppant idegesítő. Kész álom egy refinery-t lerakni túlélőben... Azt se látod hol lesznek a cső-csatlakozási pontjai, olyan közelről tudod csak lerakni. Bevezethetnék azt, hogy a levegőben beállított pozíciója megmaradjon a blokkoknak, miután egy rácsra nézel. Na azzal tudnának csak megspórolni sok forgatgatást nekünk a fejlesztők!
Vagy hogy csak azután tudod meg hogy jól raktál-e le egy LCD kijelzőt, miután már meghegesztetted. Sőt, jelenleg még abban sem lehetsz biztos, hogy egymás mellé 3 kijelzőt sikerült ugyan úgy lerakni, mert folyamat elforognak azok is!
Vagy néha nem látszik valamiért a rotornál hogy hol vannak a fokok. Néha úgy dönt a játék, hogy lemaradnak a számok, csak azután jelennek meg miután leraktad és meghegesztetted a rotort. Azért nagyon nem mindegy, ha azt a rotort használni is akarod valamire. Csak a példa kedvéért, hogy a 0 és 90 közötti tartományban kell gondolkodni, vagy a 270 és 360 közöttiben.
Sajnálatos módon ez a része a játéknak eléggé el van cseszve még. Vagy pedig szokni kell.
És nem ugrál az, csak nem kell össze vissza rángatnod az egeret.
Egyrészt számít, hogy melyik felületre akarod letenni. A játék igyekszik megjegyezni az utolsó pozíciót, de van, ha elnézel máshova vagy egy merőleges falra kerül a blokk, mint ahol előzőleg volt, akkor pozíciót vált annak megfelelően. Mikor visszahúzod, akkor meg szeret rezetelődni az utolsó helyzet és alaphelyzetbe áll. Lassabb gépeken ez sok időt is igénybe vehet, de még az én gépemen is érezhető és bosszantó a dolog. Főleg miután leraktam 3-at jól és a negyedik elfordul, mert a haladás miatt kicsit félrenéztem és elfelejtette a pozíciót. Az animált forgás miatt ez időbe telik és van, amikor gyorsabban klikkelek, minthogy átfordulna a blokk. De persze a játék már az új helyzettel kezeli a blokk lerakását.
A másik nagyon idegesítő dolog ebből kiindulva, hogy túlélő módban éppen kicsivel messzebb ér el a kezünk, mint 3 blokk távolsága. Vagyis nagy blokkok lerakásánál esélytelen, hogy normálisan lássuk a blokk pozícióját. (Konténer, hidrogén tank, finomító, jumpdrive)
Az átlátszósággal nem foglalkoztam, sajnos a HUD (menüt is beleértve) is el lett kicsit szúrva, nem játszottam vele annyit, hogy újra beállítsam, múltkor is nehezen akarta bevenni a dolgokat.
Másik Zavaró tényező amit meg akartam kérdezni már igenrégen de most az utóbbi időben igen zavaró lett számomra.
Lehet e valahogy modosítani a kezemben tartott blokk szilutettjét iszonyú zavaró ez az átlátszósága alig kivehető hogy milyen irányba áll pl egy hídnak a korlátja.Nem hinném hogy a menű átláthatóság szabályzása erre is kihatna de ha igen hülyét kapok.Arról már ne is beszéljek hogy úgy pattog a kezembe a blokk íránya mintha saját élete lenne:)
"Pl még olyan kellene hogy azt hogyan tudnám kivitelezni hogy a hangárba vezető ajtó ne nyíljon ki ha odabennt nincs levegő vagy nincs becsukva a hangárajtó?Illetve ezt pluszban egy fényforrás is mutassa valami módon. "
Erre 2 megoldás is van. Az egyik timer blokkok által, a másik szkriptekkel.
Timer blokkos megoldás: 2 db timer blokkot rakj le valahol a hajón:
- Az egyikbe rakd be az összes olyan akciót, amik akkor akarsz hogy ha a hangárban nincs levegő. (hangárba vezető ajtók OFF (ekkor nem lehet kinyitni sem őket), piros lámpák bekapcsoljanak, szóljon a sziréna, akármi..)
- A másikba pedig rakd be azokat az akciókat amiket akkor akarsz, ha van levegő. (ajtók nyithatók = ajtók ON, piros lámpák lekapcs, stb...)
- A hangárban levő egyik levegő ventillátorral indítsd ezeket a timer blokkokat. Rendelj hozzá akciókat (mint a szenzoroknál). Az első rublikába tedd be az első timert (akkor aktiválja ha a hangár nyomása magas lesz), a második rublikába meg tedd bele a második timert (akkor aktiválja, ha a levegő kiszökik a hangárból) TRIGGER NOW (indítás azonnal) paranccsal.
Programozható blokkos megoldás:
Vannak megfelelő O2 indikátor szkriptek, airlock szkriptek, nézz utánuk a műhelyben. Le vannak írva a használataik is.
Ha igazán egyedi megoldást akarsz összehozni, akkor saját programot is írhatsz az Easy Automation 2.0 szkripttel. A megtanulása hosszútávon nagyon kifizetődő, bármit össze lehet hozni vele ;) Én már írtam egyszer egy levegő figyelő programot, a Cutting Principle mk2-höz csináltam. Kiszedheted belőle ha ezt az utat választod, (az egyik LCD kijelzőben van a számítógép teremben), vagy ha kéred kiszedem én neked, mert kb. 5 perc mire eljutok odáig még én is hogy beillesszem a világba a hajót, egy rosszabb gépen képzelem mennyi idő lehet.
Alapjáraton most úgy van beállítva a script, hogy csak annak a rácsnak az elemeit lássa, amire leraktad a programozható blokkot.
Vagyis csak azt a hajót nézi, amin a blokk van. Ha az a hajó több rácsból áll (összekötővel összekötött hajórészek) az összekötőn nem lát át. (Asszem a rotorfejeken sem lát át, bár bevallom ebben nem vagyok biztos.)
Hogy ez ne így legyen, törölt ki a "T:" párost a programozható blokkban, a "T:[LCD]" részből innen: 53. sor:
public const string LCD_TAG = "T:[LCD]"
Tehát írd át erre:
public const string LCD_TAG = "[LCD]"
Az a T: mondja a szkriptnek, hogy ne nézzen tovább a rácsösszekötő elemeknél, az utána levő szögletes zárójeles tagot csak a saját rácsán vegye figyelembe. Nekem - ritka alkalmakat leszámítva - szinte mindig az első dolgom az, hogy onnan kitörlöm. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.01.07. 18:05:38
ahm köszi
Most rávettem magam hogy a hajót kiokosítom a kijelzőit legyen valami interakt is benne:)
De még mindíg vibrál ez a nyavajás:( A világításmód volt az a zöld kocka amit a képen is látmi lehetett.Érdekes volt mert a csomag más lámpái meg nem csináltak ilyet így arra cseréltem őket ki.
Pl még olyan kellene hogy azt hogyan tudnám kivitelezni hogy a hangárba vezető ajtó ne nyíljon ki ha odabennt nincs levegő vagy nincs becsukva a hangárajtó?Illetve ezt pluszban egy fényforrás is mutassa valami módon.
Akkor neked ez kell:
NoC: (NoConstruction) Ha ezt a szót a parancs mögé teszed (DamageNoC, DamageXNoC), akkor nem jeleníti meg az építés/bontás miatt nem 100%-os blokkokat a listán, csak a sérülteket.
Skacok egy kérdés.
Ha valaki használta esetleg a Configure LCD progi sérülésfigyelő modul részét.
"echo Damage Block!!; DamageX"
Ezt a sort hogyan lehet kibővíteni úgy hogy mondjuk egy block típust ne vegyen figyelembe?Van a hajómon egy dísznek berakott hidrogén nagy hajtómű ami 50% ra van csak megépítve és beveszi a listába mint sérült elemet.Viszont érdekes módon az összekötők után felépített gondola részt ami a konténereket tartja azokat a blokokkat meg nem is látja.
Lehet hogy az összekötők után lerakott blokokat nem látja?Ez mondjuk nem is izgat nekem csak az kéne hogy azt az elnevezhető blockot ki tudjam szűrni.
Használnom kéne ezt a szűrést mellé? {G:???(???)} tegyem egy csoportba azt a meghajtót és zárjam ki a csoportot a megjelenítésből?
belső szépítkezés van az új verzión némi klső módosítás is van. de inkább az interaktivítást dolgozom ki éppen
De jó neked! Én is kipróbálnám a Vive-t. Bár félő, hogy akkor vennék is egyet...
Ráadásul még 28-ig akciós áron, 800 euróért meg lehet venni. És, ha jól néztem, akkor postaköltség sincs rá. Legalábbis németbe.
Azért 100 euróval kevesebb és máris jobban hangzik.
Elvben van egy verziója fent a mühelyemben Cargo Ships névent megtalálod a profilomon kiemelve igaz ez a verzió csak 8 módot tartalmaz de erőt veszek magamon és felmókolom holnap a mostani verzióját.
Ő az akivel szenvedek:)
Szerintem egész szép kis csónakocska. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=668201189
A blokk súlyokat meg tudod nézni a wikin.
A hajót tedd fel valahova ér ránézek. Csak tedd egyszerűen elérhetővé a modokat is, amit használtál, különben nálam nem lesz olyan, mint nálad.
A legjobb lenne a modjait külön föltenni, hogy ne műhelyből kelljen behúznom. Jobban át tudnám látni az egészet később.
Érdekes módon a második belépést követően az uj blokverziók mejelenése után most oksé a dolog.
Viszont az a vibrállás nem akar megszűnni.
Beemeltem a kisméretü welder station állomásom azon semmi gond nincs van némi fura háttérzaj mintha valahol egy motor vagy esetleg pár szétszedő korong müködne de annak semmi baja. Még a scriptek is jók azok is amiket tölletek kaptam. Ajtónyitásra elszíneződő lámpascript pl:)
Lehet át kéne nyálaznom a hajót blokokkra újraépíteni juj..6 millió tonnát.. ha jól kalkuláltam elképzelhető hogy 500 kiló egy kocka?
Nem a modderekkel szúrtak ki elsősorban, hanem a játékosokkal.
Mellesleg azt nem értem, ha van dev verzió és stabil verzió, akkor a moddereknek simán lehetne már új kinézetű blokkjuk, mert a dev-ben látni kellene a változást. De úgy látszik, hogy ennyire foglalkoznak vele...
Ez a fejlesztéssel járó nyűg. Egy béta játéknál szerintem nem kell ilyenen sírni. Ki kell venni a modot, ha nem tetszik a lila színe és meg kell oldani kreatívan másból.
köszönöm a válaszokat. A könnyebbik utat választottam és modoltam a lézer antennákat. 200 km-est töltöttem le. :)
Akkor nekem pl miért váltott át egy rakat mód vibráló lila effekt halommá??
Pl a kedvenc irányító pultom meg egy feliratos tábla módot használok ezek mind belilultak.
Nem értem most mire gondolsz RoboKutya.
Az új blokk kinézetek bejöttek igen, de ennek mi köze van a műhelyhez?
A moddolt blokkok előtte is és azóta is ugyan úgy néznek ki. Aki nem akarja, az nem frissíti a kinézetét a moddolt blokkjának és kész. De egyébként meg ha frissítenék is, akkor nem kéne új modra feliratkozni, a már meglévő műhely-elemben is kicserélhetik a blokkot egy másik kinézetűre. Egy példa: Az ARC reaktort is pl. jó párszor lecserélték már, és nem kellett átiratkozni másik műhely-elemre.
Ainz: a játéknak van egy tutorialja igen, azt végig tudod nyomni. Amikor új játékot kezdesz, akkor a tutorialt indítsd el.
Persze az csak az alap infókkal ruház fel, én személy szerint javaslom azt, hogy nézz meg néhány youtube videót arról, hogy hogyan játszanak, majd azután nézhetsz építési tippekről szóló videókat is. A játéknak nagy a tanulási görbéje, de cserébe gyakorlatilag végtelen játékidőt kínál :)
Srácok nem tudtok e arról valamit hogy ezzel az új dezingel kapcsolatban most direkt kiszurtak a moderekkel vagy van rá valami halovány remény hogy ne a moderre keljen várni hogy a több száz modot ujra frissítse és ezzel ismét telepumpálják a mühely ujjabb block másolatokkal? Nem volt elég a dx9 dx11 váltás most meg még emiatt is beduplázzák az amugyis átláthatatlan műhelyablakot.
Lassan a játékkészítőket kellene rávenni arra hogy csináljanak rendet a műhelybe.
Adok söprűt meg lapátot el fogom póstázni nekik:)
Üdv!
Valami friss tutorial nincs a játékról ? :D nem tűnik valami egyszerűnek, de tetszik..
3. lehetőség: Nagy hajóból kell csináld meg a műholdat. De még így is csak 40km a max. hatótáv, úgyhogy a légkörben is kell mókolni valamit :( (Én egy hegycsúcson levő átjátszóállomást javasolnék.)
Az űrben igazából már nem kell rá semmi hajtómű meg giroszkóp sem, szóval nagyon olcsón kijössz. Egy antenna, (egy akksi), néhány napelem és el is van intézve a dolog. (Vagy ha nagyobb biztonságra mész áramellátás terén, akkor egy kis reaktor.)
Napelem tipp: Úgy forgasd a műholdat, hogy nap keringési síkjára merőlegesen álljanak napelemek. Ennek a merőlegesnek a mentén állíts fel napelempárosokat (90 fokkal elforgatsz egy másik napelemet az egyikhez képest, így állandó stabil áramellátást kapsz, a nap pozíciójától függetlenül.) Egy nagy lézer antenna áramigénye max. 576 kWh. Egy napelempáros 120 kWh (egyik napelemre tökéletesen áll a nap, a másikra 0°-os szögből süt) és olyan 150 kWh között (mindkét napelemre 45°-ben süt a nap) termel, szóval egy nagy lézerantenna állandó ellátásához kell 5 napelempáros, vagyis 10 napelem. Persze gondolom szeretnél rá még egy nagy lézerantennát, szóval még 10 napelem fog kelleni rá.
(Kis hajóból még macerásabb megoldani a dolgot 42 km-en. Jó sok napelemmel és akkumulátorral megoldható ugyan az állandó lebegtetés is, de ha 42 km-t akarsz áthidalni kis hajóval, akkor a földi antennának legalább 2 km magasan kell lennie, ami szintén igényelne egy második lebegő antenna drónt is, vagy egy hegycsúcsot. Már csak anyagárban is sokkal jobban kijössz 1 nagy hajóval amit nem kell lebegtetni, és a hegycsúcsra tett átjátszóállomással.)
Kétr megoldás lehet.
1 vagy csinálsz még egy antennát 20 km távolságra.
2 vagy bemodoltatod az antennát elvben léteznek olyan modok amik nagyobb távra látnak.
Nekem hírtelen ez jutott eszembe:)
Sziasztok, segitséget szeretnék kérni. Survival-ban elhagytam a bolygómat, hogy egy muholdat állitsak fel a bolygó tömegvonzásán kivül. Ez 42km nálam a földfelszintől. Egy small ship -et csináltam laser antennával. Illetve a bolygó felszinén is csináltam laser antennát a bázisomon hogy a kamerák képét lenn is láthassam. Viszont nem csatlakoztak valamiért. Pedig mindent jól csináltam. Nem értettem mi van és szétnéztem neten és akkor láttam, hogy a small laser antennának csak 20 km a hatótávja. Ami agyrém szerintem. Hogy csinálnátok muholdat amivel tudtok kommunikálni, ilyen körülmények között? 20 km-en még bőven van gravitáció, nem akarom hogy folyamatosan "repüljön".
Valamiért én kimaradtam ebből a custom data dologból. Úgy látom van LCD képernyőknél is, azt már tudom hogy az Automatic LCDs 2 oda igényli most már az utasításokat.
De a timer blokkoknál az mégis mi célt szolgálna? :D