Szép és látványos járgány, de több hiba is van. És ahogy nézem ez a mélység felesleges is, mert a hasznos anyag igencsak kis rétegben volt. Nem tudom, hogy a többi milyen mélyen van és mekkora rétegben.
A hibák: Egyszerre csak 1 piston mozogjon. Mint a videóban is látszik, a piston-oknak van némi rugalmasságuk, ami nem minden esetben hasznos. Itt sem mondanám annak.
A másik dolog, hogy azok a kerekek nagyon kevesek. Mint látni, eléggé beimbolyog a cucc lefele haladáskor. És szállítási állapotba állításnál is még rendesen imbolyog.
Így még épp elbírja a játék, viszont multiban kicsit más a helyzet és jobban kijönnek ezek a gondok.
Itt egy videó ahol szintén a piston az egyik főszereplő. Voltak velük nagyon durva dolgaim, volt amikor szétesett az egész. Jelenleg stabil a dolog. Sima blokkot és futóművet használok, hogy stabilan tartsam a szerkezetet. Most már nem megy a futómű sem a blokkba, régen simán ferdült a tető és textúra hiba lépett fel, ami elég nagy galibát is okozott utána.
Vagy csökkentsd a lefúrási mélységet vegyél ki pár pistont és ötletként lépcsőzetesen haladj lefele és furj alá a kocsinak is hogy a kocsi be tudjon álni a kis gödörbe:sokan beleesnek a dologba hogy minnél mélyebre fúrjanak egy eszközzel ami lehet nem egészséges.Haladj kis lépésekkel ugy is le tudsz ásni.
Ha jól tippelek a sok piston ami egyszerre nyúlik ki igencsak instabill lesz egy idő után jó lenne szim sebességi adatokat látni a többiek jobban rálátnának akkor.Az is elképzelhető hogy a kavicsok amik a pistonon vergődnek felfele azok csapják szét a rendszert lehet a továbbítást a fúrás idejére kikapcsolni legyenek tele a fúrótartályok és ha tele van leállsz a fúrással és begyűjtöd a cuccot.
Sziasztok!
Csináltam kreativba egy bányászautót, elég stabilnak tűnik, még multiba nem teszteltük, de amikor haverral játszunk, általában, durván ugrálnak a gépek, aztán szétesnek. Ezelőtt amikor játszottunk nem volt ilyen. Ez valami frissítés óta van, vagy nálunk van a hiba?
Szabályos időközönként leesik a szimulációs sebesség 0.6-ra. Ilyenkor akad egy pillanatra a játék. Nem értem. Lehet tényleg hanyagolnom kellene a modokat.
Nem értem miért lehet ez így, nálam tökéletesen működik. Egyedi buggal küszködhetsz.
Ki is próbáltam pár perce, itt vannak róla képek:
Itt látszik, hogy különálló rácsra nem lehet úgy blokkot rakni, hogy az közben érintkezik egy másik ráccsal is. Viszont a Blast Door pár mm-rel rövidebb, így ha a páncél blokkot nem arra rakod rá, hanem a másik páncél blokkra, azt már engedi a játék.
Többször is le-fel küldözgettem a liftet, és nem lett rajta semmilyen sérülés.
Érdekes, hogy az újragondolt beillesztési mód amit a múlt heti DEV update videóban mondtak (valami variáltak a másolás-beillesztésekkel, hogy ne laggoljon be a játék egy pillanatra) azt is eredményezi, hogy a piston által fel-le mozgatott lift szaggatva mozog amikor felfelé halad :D
Igazából az a fő probléma, hogy hiába van szintkülönbségben a piston, hiába van blastdoor blokkokkal kirakva, nem enged pistonheadre tett blokk mind a 4 oldalára épiteni. 2 oldalt enged csak.
Igen a lényeg az, hogy a szélét blast door blokkokkal (hangárajtó blokkokkal) rakd ki, mert azok pár cm-rel (mm-rel?) rövidebbek a normál blokkoknál, így amikor emelkedik/süllyed a lift, nem fog érintkezni a fallal mellette, és ép marad.
Plusz akkor rakd rá a blast blokkokat a lift szélére, amikor létrehozol szintkülönbséget (a pistont nyújts ki, vagy épp húd össze), mert ami a piston tetején van, az különálló rácsnak számít. És 2 rács blokkjait nem lehet közvetlen egymás mellé rakni úgy hogy érintkezzenek.
Mi ezzel a gond?
A pistonra ráraksz egy kockát és azt körbeépíted, ahogy akarod. Itt a szélén a door block van, ezzel be lehet csúszni más blokkok mellé-közé. A videóban sárga színe van és ezért is van szintkülönbség a leszálló résszel.
De egy ilyenhez szerintem 4 pistont használt, egyel lehet, hogy instabil lenne. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2016.10.16. 20:31:50
Nem egészen értem mit értesz vehicle lift alatt. Kifejtenéd? :)
A-a... A KAS (Kerbal Attachment System) csak összekapcsolni jó dolgokat (mágnes, mászókampó, cső). Effektive egy űrhajót az űrben nem tudsz vele összerakni. A KIS (Kerbal Inventory System) pedig csak tárolóhely. Belepiszkálás nélkül csak a kerbalod inventoryjának (~400 liter asszem) megfelelő méretű alkatrészt tudsz kézzel felszerelni.
Van mód amivel a világürbe felvitt építményeken is módosítani tudj most nem tudom melyik kas vagy kis ha igaz
másképp kell gondolkodni igen ha megváltozik a fizika körülötedd lesz surlódás meg miegyéb:)
bajba lenszünk ha ilyen fizikája lesz ennek a játéknak is:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.10.16. 14:41:56
Továbbra is off :)
Van lehetőség komoly dolgokat késziteni, de a kerbal inkább a miniatűrizálásról szól. Mert amit már egyszer megépitettél és kilőtted, módositani nem lehet. Legfeljebb a docking portokon keresztül lehet hozzátenni. Modokkal (MKS) arra van még lehetőség, hogy másik bolygón bányássz, és ott épitsd meg a hangárban összerakott dolgaid. TAC life support pedig egy szivás :)
Más : SE-ben hogy tudok egy sima vehicle liftet csinálni pistonnal? rengeteg videóban láttam már, de nekem nem engedi a piston 4 oldalára pakolni a blokkokat.
kimentetek megnézni a térkép felső részén lévő fekete pontot?
gyikot bővítettem a kerbál programmal onan is le lehet tölteni Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.10.16. 13:06:46
KAS/KIS, KW Rocketry Modular Rocket System, Raster Prop monitor, TAC Life support, ScanSat, DMagic Orbital Science, Science Station.
de lehet kihagytam párat.
A felrakott modok többsége a gamedata mappában van.
Megoldható az is megfelelő modokkal
akár olyat is hogy elsőre felviszel egy ürálomást a hold pályájára néhány esetleges mentőkabint csatlakoztatva rá és szépen lassan felviszed a hodbázis alkotóelemeit.
a szétszort elemekkel nekem is gondom volt. űrnézetben fent van egy elrejetett panel a kép közepén onnan be tudod gyüjteni a szemetet is és az esetleges fejleszői pontokat is. Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.10.16. 13:05:41
Nem rossz.
Arra gondoltam, hogy az elkóborolt első űrhajóst össze tudjam szedni, mert nem sikerült orbitra állítanom.
De az sem lenne utolsó, ha vihetnék telepeseket egy bolygóra. A hajó maga lenne a későbbi telep is. Végül űrjáratokat lehetne indítani a telepek között utaztatási és szállítási célokkal.
mit értesz komoly ürhajón?
keress rá kerbal space mega ship szavakra:)
építeni lehet csak kérdés haszna is van illetve repül is a kitűzött cél felé? https://gfycat.com/HarmoniousColossalHarrierhawk
őt viszont nem vágom hogy kreálták:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.10.16. 10:59:41
Ez nagyon jó, nekem még sosem sikerült pályára állítani semmit.
Ismerősök igencsak durván nyomták, építették az űrállomást, mentőakciót szerveztek a Marsra egy ottmaradt asztronauta miatt, stb. A modok sokat segítettek.
Vajon van vagy lesz lehetőség komoly űrhajót is készíteni?
Alatta ott a leírás. Amúgy kb a gépem van beletömörítve. Eddig a legerősebb, amit láttam laptopban. De már van 1070-essel szerelt is, csak még teszteredményt nem láttam a GPU-ról.
Kerbalhoz : mint mondtam korábban is, Kerbal Engineer Redux. Alkatrészekből összepakolod, TWM 1.2 -1.5 legyen minimum, deltaV a Kerbin orbitális pályához 4000 elég a kezdőknek is. kilövés után pár fokkal megdöntöd a gépet a horizont felé. Szépen apránként lehet döntögetni, 28-30.000 méter magasan kell a 45°-nak meglennie. Akkor kiváltasz a bolygó nézetbe, látni fogod a röppálya ivét. 70.000 méter már a légkör, 80-100-nál szoktuk orbitális pályára tenni. Tehát a röppályád magasságát még a kerbinről való gyorsításnál tudod befolyásolni. Én úgy szoktam, hogy szinte 40.000 méternél már lekapcsolom a hajtóműveket és hagyom a pályacsúcsig "sodródni" a rakettát. Pályacsúcson előtt picivel ráállsz a horizont szintre, és csutkagázzal rástartolsz az orbitális pályára. A nehéz dolog későbbiekben a dokkolás lesz...
Viszont kezdem egy kicsit jobban kapizsgálni a Kerbal játékot bár tény hogy jóval nehezebb a játék mint ez.
Igaz 4 napnyi kitartó bizderga után sikerült egy műhód pályáraállítása viszont a bázis építés még igencsak felejtős nem hogy a naprendszer elhagyása Nem egyzserű a navigációs rendszer elsajátítása. kell hozzá némi űrmérnöki egyetem hozzá:)
Ha van kedvetek Itt egy kb 1 gigás telepítést nem igénylő verzió a legfrissebb alkalmazásokkal pár telepített segédmóddal együtt.
hu ha van egy kis fény az alagút végén..
hétfőtől melózok minimum 2 hónapot ha kibírom a melót.bár a kapható lóvéból neigen futja majd hirtelen uj gépre max a notim kaphat memot meg ssdt Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.10.15. 22:47:21
jahm nem tudom milyenek lehetnel a lenovo notik amit gemer felirattal látnak el de durva ára van
azért occóbban is lehet jó gamer notit venni:) és azért 2xer meggondolnám hogy ilyen vékony lapot vegyek gamer cuccnak.
inkább legyen 9 10 kilós a cucc fémből böszme hőelvezetőkkel lásd msi ja és ebbe az esetben se magán a notin tenyerelnék órákat:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.10.15. 22:44:58
Úgy tűnik az egyszeri hiba volt, pár órával visszaléptem, megpróbáltam később és sikerült.
Most viszont az nem megy, hogy a Wheel Suspension-ok összekapcsolódjanak a rotorfejjel. Akárhogy mozgok ott benne, nem "harap rá". Így nem tudok létrehozni újabb lebegő elemeket :(
Aha, oké... nem lehet a lebegő turretemről blueprintet készíteni, mert a játék kilép... :D
Istenem XDDD
ÉÉsss igen! új STABLE verzió, és kijavítva a kapcsolat-másolási hiba :D
Viszont jött egy új :D Ha egy összekapcsolt páros egyik tagját egy voxelbe (aszteroidába/talajba) illeszted be, (tehát nem egy voxelben jelen levő bázisra, akkor nincs baj, hanem egy új bázist akarsz létrehozni a voxelen) akkor az kiugrik a voxelből, kirázkódik belőle. Eddig nincs baj, ezt eddig is csinálta, viszont ha ezután vágólapra akarod tenni a párost (Ctlr+x-el kitörölni ha már kiugrott) akkor meghal a játék :D
De mindegy, akkor nem illesztgetek be közvetlen voxelbe és kész :D Lehet folytatni az Academy-t. Meg a lebegő turretet is befejezem a hétvégén :D (bár jó pár hét múlva lesz csak kész, mert nagyon sok egyéb dolgom van)
Nekem eppen tegnap sikerult kicsit jatszanom. Befejeztem a hangart a tulelo hajomon. Vegre teljesen legmentes, es felprogramoztam egy kijelzot is, hogy a statuszat megjelenitse, meg a legnyomas esesre figyelmezteto fenyeket is megcsinaltam. Nagyon elegedett is voltam. kiszivattyuztam a levegot, ment lefele szepen az O2 szazalek. Vissza feltoltottem, kinyitottam a hangarajtot, erre feluvoltott az osszes riaszto es az oxigen szint leesett 1%-ra. Hmmm... Eddig nekem ugy tunt, belelegezheto legkoru bolygon vagyok.
Amíg nem kapunk egy következő STABLE-t, amiben ki lesz javítva már végre valahára az összekapcsolódások másolási hibája, addig nincs kedvem elindítani a játékot. Nagyon nincs :D Az Akadémiához ugyanis a legalapvetőbb dolog lenne ez...
Ja meg hogy nem lehet a projekciókat teljesen meghegeszteni, mert a kivetített blokkok hegesztési pontjai máshova kerültek. Pl. egy nagy hajóra való Programozható blokk projekcióját csak akkor lehet meghegeszteni, ha (szemben állva a számítógép panellel) a bal oldalán egy kocka páncélblokk van... Fuck logic :D
Ja meg a Nanite Controll Factory rossz orientációban hegeszti meg a kivetített blokkokat, (pl a páncél rámpát is pont fordítva) szóval ez sem használható jelenleg a játékban :D
Na skacok most hogy nem megy a gépem miatt a játék kísérletezek a kerbalal jóval összetettebb cucc igényel némi űrmatematikát is hogy egyáltalán kijuss a légkör határáig vagy azon túl.Nem arról szól hogy építkezek van kitűzött célja is. fejlesztői pontokért kapod az alkatrészeket is.Ez legalább fut is igaz low grafon de annyira nem számít nála.
Na hagytam mindent alapon
moderállás bejelentkezés kikapcsolva szabad a hozzászólás
A leírt módszer hogy ide írod azt amit látni szeretnél gyikban az nem okos megoldás mert nem mindig figyelem fórumban leírtakat ha 10 20 oldal lemaradásom van nem biztos hogy kedvem van végig olvasni.
Ha gyik anyagot szeretnétek írni írjátok meg privátba a lev ládába én meg kirakom.
Ha úgyis moderálod, akkor minek név?
Szerintem teljesen felesleges, de akkor már inkább azt állítsd be, hogy nevet kelljen beírni, mert eredeti név alapján amúgy sem biztos, hogy tudni fogod, éppen ki volt a fórumról.
Engem úgyis nagyon zavar, hogy össze van kötve a google-val, anélkül, hogy erre engedélyt adtam volna.
A gyik okosítást meg akkor már jobb lenne úgy megoldani, hogy itt le van írva és ez alapján te beszerkeszted a szövegtörzsbe. Sokkal átláthatóbb lenne.
Gondolom van mindenkinek google fiókja most azon keresztül lehet megjegyezni a gyikba
üzenetküldésnek meg itt a fórum vagy a postaláda ha mindent belepakolok akkor az már lassan egy fórum a fórumban lenne.
így meg csak az adott gyik kérdést lehet okosítani moderálás mellett.
Bár az jobb lenne ha nem anonim ként lehetne hozzászólni azt lehet beállítom még.így nem tudom ki firkát be okosságot Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.10.03. 12:24:42
azt be tudod állítani hogy nézzen ki ahhoz már egy kis html átalakítási kódot kéne megadnom neki az meg nem megy.
kapm a leveleket a fiokomba ha hozzászólás kerül be így ellenőrzés nélkül nem kerül be semmi.
Jóvá is kell hagynod.
Esetleg egy azonnali üzenetküldőt is betehetnél a lap szélére, ami jóváhagyás nélkül is megy, mondjuk 200 karakterkorláttal.
Az oldalsávos megjelenítés nekem jobban bejön, mint a forgó kártyás.
Aha most már vágom nekem kell saját magam engedélyezni a hozzászólás lehetőségét most már elvileg engedi a belejegyzetelést.
A gyik nál az utolsó bejegyzésemnél a block készítése menüben ha a végére húzod az egeret elvileg megjelenik egy hozzászólómenü. lehet nem aktiválódott minden bejegyzés mellé nem vágom hogy mükszik ez a blog szerkesztő kísérletezem vele.
Holnaptól elképzelhető lesz vége meló de még nem százas a dolog megyek a kékkabátosokhoz irodai alkalmazottnak:)Talán lesz esélyem összekaparni egy két alkatrészt a régi masinámba bár eléggé karcsú lesz a lóvé de talán lesz
Érdemes lenne figyelni a keen fórumot. A dev-hez minden héten jön patch és általában a legtöbb dolog be is kerül a stabilba később. Bár hozzáteszem, a dev-et én sem figyelem, viszont a stabilhoz meg nem rendszeresen jön, de mikor frissíti a steam, akkor megnézem, mit tettek bele.
Szóval a csoport dolog már vagy 1 hónapja benne van, ha nem régebb óta. Ez is mutatja, hogy mennyire hanyagolom mostanában a játékot. És mikor bekerült, akkor is az volt vele a gondom, hogy nem tudtam váltani a csoporton belül.
Megcsinálták azt is, hogy mikor a lerakandó blokk pozícióját határozod meg, akkor nem ugrik a blokk, hanem elfordul arra, amerre forgattad. Azt hittem hülyeség, de mikor most a motorokat tettem le, nagyon is hasznos dolog látni, hogy épp merre fordítottam.
Konténereknél nem is kicsi a jelentősége, főleg a kis blokk, nagy konténernél. Hiszen ott csak 3 nagy ajtó van és azoknak nem mindegy, hogy épp merre állnak lerakáskor. Sokszor kellett arrébb másznom vagy olyan helyre mozgatnom, hogy jól lássam, hogy állnak az ajtók, majd utána a helyére vinni és letenni. Így nagyban könnyítik a dolgom.
Robokutya: még mindig nincs mód arra hogy kommenteket írjunk a GY.I.K blogodon.
Amúgy ha most lenne lehetőséged frissíteni a játékot és az összes frissítést berakni amit már csak DX11-re írtak, szinte rá sem ismernél a játékra, nagyon sokat változott. Az amit írtam az is ilyen dolog.
Képzeljétek - még nem jöttem rá ugyan, hogy pontosan mi okozza, de - csináltam egy olyan rendszert ami túlélőmódban a semmiből termel komponenseket. Pár perc alatt 4 ezer interior plate-t, 1000 construction component-et, kb. 200 motort, és pár displayt termeltem, stb.. minden olyan komponens, amiből egy large cargo container áll, az csak úgy termelődik... Érdekes :D És egyben elég gáz :D
hm ez nekem uj gondolom azé mert nem dx9 fejlesztés:)
vagy az eleje óta bent van?én minden cucc alkotóját kiraktam hogy elérhetőő legyen:)
Görgetéssel kell. Miután már kijelölted a kockát és előtted lebeg és csak arra vár hogy lerakd egy kattintással, csak görgess egyet az egérgörgővel.
Minden blokk aminek a G menüben ott van egy kereszt a jobb felső sarkában, a görgővel tudod váltogatni a típusait. Így lehet váltani a kocka-rámpa-háromszög-és hiányos sarok blokk között, 2x1-es rámpa aljsó és felső része között, a kis ionhajtómű-nagy ionhajtómű között, többi hajtómű között, ülések között, stb... :) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.10.02. 20:09:20
Mert nem vágják, hanem teszik, amúgy meg vegyél erős gépet, hogy neked is gond legyen belőle
Én még mindig nem jöttem rá a megoldásra.
És megalkottam a kinyúló futóművet, motorokkal.
Nem bugos, rögzíthető és nem esik szét. Az egyedüli hátránya, hogy viszonylag nagy helyet foglal.
Ami a legjobb, hogy bármilyen talajon lehet vele landolni vagyis bolygón is jól használható és vízszintben lehet a hajót rögzíteni a felszínhez. Persze azért nagyon rücskös helyen nem biztos, hogy talál a futómű fogási pontot, viszont így sem fogja a hajót eltolni.
Eddig csak kreatívban teszteltem, de majd lesz mibe beépítenem :)
Hülye kérdés, de hogy tudom a kocka blokkot átállítani háromszögesre és a többire?
Sajnos ezt nem írja sehol.
Annyira király, hogy hetekkel ezelőtt kijött a STABLE, mégis képtelenek voltak még mindig javítani azt a bugot, hogy nem lehet másolni a rotor, advanced rotor, wheel suspension - rotorfej kapcsolatokat, mert az első másolás után kitörlődik a kapcsolat ténye, a második másoláskor meg már nem is másolódik le a 2 összekapcsolt részegység, csak az egyik...
SŐT már az első másoláskor is előjön az a hiba, hogy ha lemásolsz egy hajót és mellé teszed a másolatát, és abban a hajóban van egy kapcsolás a fent említett 3 mód közül, akkor valami rejtélyes oknál fogva az a 4 alegység (2 hajó, 2-2 alegységgel ugye) minden tagja összekapcsolódik és az egész rendszer elrepül a picsába, nem is szólva arról, hogy azon a világon onnantól kezdve 0.7-1.0 között fog ugrálni a szim. sebesség, ha netán bekapcsolva van a sérthetetlen blokkok opció. Amikor esetleg az ember tervezne valamit!
Hogy a francba képesek ezek állandóan elrontani valamit??? Ennyi idő után még mindig képtelenek letesztelni a változtatásokat?? Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.10.01. 11:42:00
Ő még egy dolgot nem vágok ebben a játékban vagy csak én nem tudtam még kiprodukálni benne.
Ha olyan világot kreálok meg magamnak amiben vannak ellenséges járművek azok vahj mért nem hajlandóak támadni? Vagy véletlenszerű útvonalon támadópozícióba érve tüzet nyitni rám? Kicsit uncsi hogy 5000 kilométeren vagy mennyin kolbászol és csak akkor matat ha közel megyek hozzá.
Egy jó magyar leírást összefoglalót kéne alkotni lehet volnának páran akik csak azért nem vágnak bele mert nem értik a nyelvet amin magyaráznak:)
A SE wikin van infó, hogy kell a blendert úgy beállítani, hogy SE méretarányos legyen. Bár az utána lévő konvertálós rész nekem annyira nem tiszta.
Youtube-on kb 3 személytől találtam oktató videót, de csak egyiknek volt elfogadható a stílusa. 3 videónál egyik sem jutott tovább, szóval a nagyon alapokat el lehet sajátítani, a többi... (Fórumok).
Akkor nekem nem tűnt fel a jelenléte eddig a steamen:)
Kéne valami infó a blokkok alkotásáról blenderhez és írom a csempét a gyikbe hozzá Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.09.30. 12:32:44
Nem is létezik olyan hogy demó verzió :D
A Blender mindig is egy ingyenes program volt, open source. És eddig is le lehetett tölteni akármikor a hivatalos oldalukról. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.09.30. 12:17:30
Most látom hogy a blender fent van steamen és nem demó verzióban.