NA SRÁCOK a linket átraktam kitölthető szerkeszthető módba
Kérek mindenkit Mások Adatait ne Törölje szerkessze ha lehetséges
Köszönöm.
A Táblázatot mostantól lehet tölteni.!!
A steam linekt mindenképp töltsétek ki hogy ha csoportot csináljuk vissza lehessen hívni a jelentkezőket.
A link jó ötlet, csoport majd lesz, mert csak úgy lehet priváttá tenni. A nem csoport tagok nem jöhetnek fel. Így kizárjuk az idegeneket. (Persze ehhez még működésre kell bírnom.)
A linknél annyi, hogy kellene bele egy target=_blank rész, mert így az oldalra nyitja meg és nem nyit új fület.
i7-6700K (4x4GHz, turbo: 4,2 GHz)
16 GB DDR4
MSI GTX 980 Ti SeaHawk
Asrock OC-s alaplap.
Azért ez, mert a proci új generációs, 16 GB elengedhetetlen, de egyenlőre nem szükséges a 32, és bár a TitanX-en több a memória, ez olcsóbb volt és kb ugyanazt hozza tesztek szerint. Sőt, néha még jobbat is, kisebb fogyasztás mellett.
Az alaplap meg azért, hogy lehessen tuningolni a későbbiekben. A 4,8 GHz-et az alaplap programja támogatja, turbo módban.
Viszont most jelent meg a GTX 1080, amit már kiéleztek VR-ekre is.
FPS-sel és grafikával nincs gond, a szimulációs sebesség vacakol néha, de az már inkább a játék hibája, mert a procit csak nagyon ritkán használja ki teljesen. Az is általában fúrásnál van és csak egy pillanatra.
Más játékok is full grafon mennek.
Az SSD viszont már elengedhetetlen, rengeteget dob a sebességen.
Ez jó ötlet volt Robokutya! (szerintem az alaplap felesleges oda, elég a proci+vga+ram)
Tényleg csak megjegyzéseket tudtam írni, meglévőket nem lehet törölni. A megjegyzésekből majd neked kell átmásolni a cellákba a dolgokat gondolom :D
Nagyon szívesen tom36, a RAM árak tényleg kicsit meg vannak szaladva :/ De nem hiszem hogy sokkal olcsóbbak lesznek már, be kell rá fektetni.
Nahh ennek örülök, nem kell még többet rá áldoznom mind amit terveztem.
prociban a banchmark szerinti hasonló teljesítményüt terveztem venni csak az AMD-től
VGA -nál a R9-3xx es szériát
ram-ban meg még kiderül de ott is jó lenne a 16, de elég drágák sajna
= remélhetőleg nem lessz így gondom ezek szerint.
Thx a viszonyítási alapot. Utoljára szerkesztette: tom36, 2016.05.21. 13:10:58
Srácok a sárga csík alatt a jelentkezz itt link alá betettem egy online dokumentum linket
Kérés teszteljétek hogy jól állítottam be a dokumentum hozzáférést hogy csak megjegyzést lehessen írni bele átírás nem lehet e rajta csinálni.
Köszi
Hirtelen jobb ötletem nincs a jelentkezés megoldásra.Vagy max tényleg kell egy csoportot csinálni.
i7-4770S (4 mag, 8 szál, 3,1-3,9 GHz) ez tökéletesen elég
8 GB RAM - ezt valszeg fel kéne vinnem 12 GB-ra, néha egy-egy update után elő szokott fordulni amikor száguldozok a spectatorral a légkör felső rétegében, és sok a betöltendő voxel a bolygóból, akkor kilép a játék, aztán 1 hétre rá jön az optimalizáció és megjavul. De 16-al már tuti jó lenne :D és van is 2 szabad slotom, nem soká bővítek :)
videokártya: AMD R9-280x - miniumtól egészen high beállításokig játszható bolygón a játék, de már mediumon is sajnos előfordulnak mikroszaggatások, így minimumon játszom, hiába még high-on is tudná tartani a 30-40 fps-t. Mediumon 40-45 fps-el fut a játék, (bolygó felszínén szép kis bázissal :D ) az üvegfelületek gyönyörűen tükröződnek, de a játék be-be akad pillatokra, ami számomra egyszerűen hihetetlen... Bár nem tudom hogy ezek a mikroszaggatások is RAM-hiány miatt lennének?
Remélem segített :) Ezzel a konfiggal azért szépen játszható a játék :)
Lenne egy olyan kérésem, hogy aki úgy érzi hogy elég erős gépe van ahoz, hogy viszonylag gond nélkül futtassa (ésszerű méretek között) a játékot azt legyen szíves írja meg hogy milyen procija VGA-ja és mennyi RAM-ja van.
Szeretnék pár hónapon bellül egy új gépet venni és jó lenne valami viszonyítási alap, hogy mi az amit tényleg igényel.
Előre is kössz.
Hirtelen ötlet!
a link ide mutat egyenlőre.
Remélem mihamarabb megoldódik :) Már most úgy játszottam volna vele :D Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.05.20. 23:25:57
Az a helyzet, hogy itt max a config fájlt tudom szerkeszteni.
Próbáltam azt is, hogy gépen csináltam egy dedikált szervert, lementettem a config fájlt, átírtam az IP-t és feltöltöttem a szerverre, de így sem találom.
Az elérés és a nevek azok, mint korábban is írtam.
Ma már nem foglalkozom vele többet, holnap írok nekik egy ticket-et.
Ahh pedig volt itt egy videó ami a szerverek beállítását mutatta be, nem igaz hogy nem találom... Kár hogy nem került be a Gy.I.K-be.
Közben feltettem egy videót a szétszerelő üzemről munka közben. Elég unalmas, így 3 percre zsugorítottam 10x gyorsítással.
Valamiért nem megy az alap beállításokkal. Nem tudom, miért. A steam-es felcsatlakozás úgy működik, hogy a játék tulajdonságainál van egy indítási opciók gomb. Oda be kell írni "+connect ip:port". Elvileg közvetlen kellene csatlakoznia a szerverhez. A szolgáltató szerint a szerver fut.
(Próbáltam keresni pár perccel miután elindítottad, de nem találta a játékon belüli listán. A steames felcsatlakozást meg nem tudom hogyan kell :D ) Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.05.20. 21:47:11
Épp meg akartam írni a szerver címét, mikor a hotspot kidobott fájlmegosztásra hivatkozva. A nyavajás.
Szóval:
IP: 173.199.107.41:27015
Világ neve: 1. SG szerver
Szerver neve: SGHU szerver
Akinek van ideje, próbáljon meg rá felcsatlakozni. Sajnos nekem a közvetlen csatlakozást nem engedte a steam, a listában meg nem találtam meg. Lehet, hogy a hotspot miatt. Megpróbálom kicselezni, aztán vagy leszek vagy f*ckHotel lesz.
SAGENAK nem lehet egy rossz vasa de azért látom neki is összejön az a bűvös 10 fpses laggtenger:) főleg hogy ha jól láttam bandázós videó is ráadásul:)
Vacsi után megrendelem a szervert 3 hónapra, aztán leszünk, amennyien leszünk.
Akkor lehet konkrétumot is írni a steam-es csoportba. Úgyis volt ott is pár érdeklődő.
A játékos szám max 8 lesz egyenlőre.
A felfedezésről meg annyit, hogy lehet majd legalább felfedező hajókat is építeni. Ha valaki unja a fúrást meg építést, akkor elmehet keresgélni.
Nagy ötletem sok nincs a csoportgyűjtésre max ha készítünk egy csoportot steamre és oda bejelentkezhetnek azok akik itt keresik a csapatjátékosokat.
Vagy a magyar eniners csoportot kéne felrázni egy posttal.
Ha jól emlékszem, akkor a master mode bekapcsolásával a blokkokat is úgy teheted le, mint kreatívban. Igaz, ezen már nincs mit hegeszteni és nyersanyag sem kell hozzá.
Egy mod keretében el lehetne intézni az egészet, csak akkor a rengetegnél is több blokkod lenne a toolbarban. Valami olyansmire gondolok, mint az üvegek vagy a hangár ajtó mod. A 3x3-as fal 1 blokk lenne. Vagy a 10x13-as fal szintén egy blokk lenne. De azt akkor valakinek meg kell csinálnia előtte. Sérülés esetén meg kitudja, hogy kezelné a játék.
Egy 10x13-as fal nem is nagy szám szerintem. Én több, mint 10000 blokkot tettem le a nagy hajómhoz és még nem is tartok vele sehol.
Egy projekciót beállítani sokkal gyorsabb, mint lerakni 100 blokkot.
Lehetőségek vannak.
Mi meg nem építkezünk az űrben vagy, ha mégis, akkor eleve kész modulokat küldünk fel és kapcsoljuk a többihez. Szóval, hogy mennyire reális az építkezés az űrben... A földihez lehet viszonyítani. Amúgy a téglát sem a földből bányásszák készen, hanem legyártják. Csak a játékban te vagy egy személyben a gyári munkás és a kőműves is. Meg az épületmérnök, villany és vízvezeték szerelő. (Stb.)
Én benne lennék a szerverben természetesen pénzügyileg is. Az egymás megtalálási problémára meg oldás lehet egy alternatív Föld vs Mars konfliktus mint sok sci-fi-ben illetve a bolygótól meghatározott távolságra lehet csak bányászni/bányászállomást építeni pl. 2-300km ami a bolygók és holdak nyersanyag készletéhez hozzá adva szerintem kimeríthetetlen nyersanyag forrás
Hát nemtom, hogy egy hetekig-hónapokig tartó háborúban számít-e, hogy egy hetet kell keresgélni az ellenség bázisát... Kezdőbolygót meghatároznánk, aztán onnantól szabad a pálya. Ha valaki egy, megtámadhatatlannak gondolt bázist épít, az is egy módszer, szétszórni kis gyártóegységeket, decentralizáltan az meg egy másik. Nyersanyag úgyis kell a háborúhoz, szóval vagy a kezdőbolygón van, vagy az űrben, de aszteroida közelében.
Azt meg gondolom úgyis a megtámadott fél döntené el a végén, hogy megpróbál-e még felállni (mert esetleg van egy rejtett bázisa, amit nem találtak meg a támadók), vagy feladja és mehet a szerver restart. Respawn hajókat ki kéne kapcsolni, és akkor alapból úgy lehetne vége a háborúnak, hogy az ellenségnek nem marad medbay, amibe spawnolhat.
Az még mondjuk necces, hogy a kezdőbolygók nem igazán egyenértékűek, ha jól tudom, levegő csak a "Föld"-ön van, az alien bolygón meg a pesztráló mobok elvileg a föld alatt is tudnak közlekedni, vagy mi? Szal azért lenne mit átbeszélni a szabályokon...
Erről jut eszembe mekkora lenne már egy "projekció nézet" Amikor a kivetített dolgokat követné külső nézetben a kamera (3. személy nézetben, mint a mérnököt, vagy épp az űrhajókat mikor a székben ülünk). És ebben a kameraállásban lennének oldalt a kezelőgombok, a projekció térállásával és pozíciójával kapcsolatban, amiket lehetne módosítgatni. Mennyivel de mennyivel könnyebb lenne úgy a projekciók pozícionálása...
Zero_008: Tökéletes elképzelés, én is valami ilyen dologra gondoltam, és benne is lennék a szerverbérlésben.
Mint egy MMO, ahol folyamatosan építünk amit akarunk és akkor amikor akarjuk pár hónapig, aztán egymásnak eshetünk. A háború is eltarthat 1-2 hétig is, elvégre egy naprendszer elképesztően hatalmas. Ebből viszont adódik is egy gond: hogy találnánk meg egymást? :D Lehet a 2 hadiflotta az életben nem találkozna össze, azt meg ne várjuk el hogy a másik felfedje magát az antennáival :D Pár modot mindenképp javasolnék engedélyezni, pl. a 3D holographic radar egyenesen létfontosságú.
A titkos bázisok keresése is eltarthat hetekig is, e nélkül a radar nélkül, már ha egyáltalán lehetséges. A bolygókat viszont már-már könnyű átkutatni vele, na mindegy :/
Pár szabályt kellene meghatározni a fegyverzet terén, hogy ne építsünk azalatt a pár hónap alatt azért ilyen hajókat :D Szóval értitek. A szerver sem bírná szerintem.
1 embert már találtál az elképzelésedre! :D RoboKutya kiírhatnál valami olyasmit, hogy embereket keresünk közös szerver játékhoz. (És a már jelentkezettek neveit) Szerintem sokan vannak akiknek megvan a játék, de nem egy fórumozó típusok és egyszer eljutnak ide, de nem szólnak semmit. Viszont szívesen benne lennének egy ilyenben ők is.
RJoco őszintén, szerintem te ezt nagyon rosszul gondolod:
„Gondolj bele, hogy te egy kőműves vagy és egyesével rakosgatod a téglákat, ráadásul közéjük még kötőanyagot is kell tenned és, ha áll a fal, még közel sincs kész.
No kb így megy ez az űrben is. Persze a reális hangok bejönnek, csak az építkezés ne legyen reális ”
A hasonlatod nagyon is hibás: A kőműves készen rakja össze a téglákat, én nem! Én csak egy vázat rakok le, egyesével, amit később meg kell hegesztenem. Nem kész blokkokból építenék falat pillanatok alatt, hanem arra gondoltam hogy ha van nálam 100 acéllemez, akkor le tudjak rakni 100 darab vázat egyszerre, későbbi meghegesztéshez (elvégre mikor egyet lerakok, ahhoz kell 1 db acéllemez).
(Nem is szólva arról hogy az én acélblokkjaim közé nem kell kötőanyag, ez a másik sarkallatos hibája a hasonlatodnak, hiszen csak ki kell önteni a vasfalakat egyben és kész, azok nem blokkokból állnak :D Vagy ha az űrben vagy, garavitáció nélkül, akkor az vasolvadékot megfelelő méretű és alakú üregbe/öntőformába pumpálod, aztán később a kész falakat!! (nem blokkokat) egybemozgatva összehegeszted őket.
Ez, ha belegondolsz nem különbözik attól, hogy lerakok egy projectort és kivetítek vele egy 10x10-es falat! Az anyagot ott is ugyan úgy be kell fektetnem teljes egészében, csak kérdem én miért kellene minden falhoz nekem a projektorral szórakoznom, nem lenne egyszerűbb egy SHIFT+CTRL-el húzni egy 10x10-es rácsot? És mi van ha nekem egy 20x13-as fal kell? Vagy egy szoba? Mozgadgassam a projekciót, remek. Nem lenne tényleg egyszerűbb a falhúzási lehetőség...
Végezetül: Az SE egy játék, aminek az építés és szétszerelés fázisa eddig is távol állt a realitástól! Nagyon távol és nem tudom te miért gondolod reálisnak :D Akkor meg már miért ne lehetne a játékon egyszerűsíteni, túlélő módban is? Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.05.20. 17:57:04
http://www.spaceengineersgame.com/official-dedicated-servers-hosts.html - SE hivatalos oldal, támogatott szerverszolgáltatók (nem enged linkelni a faszSG még)
Én egyébként a gameservers.com-ot néztem, mert ha jól rémlik, tőlük már béreltem szervert (BF3) régebben amivel nem volt gond. Náluk 7.01EUR a legkisebb, nyolc fős szerver egy hónapra, az ha jól számolom, nincs 2500 forint se. Ahány ember dobja össze, annyi havonta kell ezt az összeget egy embernek kifizetni, ha pl hatan lennénk, az fél évente 2500 fejenként, az meg lófasz.
Én is túlélőmódról beszéltem. Mi hárman játszottunk haverokkal túlélőmódot, kb addig, hogy összeraktunk egy nagy hajót amin volt 4 assembler, 4 refinery, meg elég hidrogéntartály és hajtómű hogy az egész kócerájt felemelje az űrbe(plusz a sallang, két nagy hangár, négy jump drive, stb). Ennél a szintnél meg kb érdeklődés hiányában elhalt a játék, mert haverok jöttek azzal, hogy "Jó, kimész az űrbe. És..?" És erre tényleg nem nagyon van mit mondani jelenleg. Lehet harcolni a gyökérAI spawnolgató hulladékjaival, aztán ennyi.
Én úgy képzelném, hogy lenne egy szerver, amin mindenki akkor játszik, amikor kedve tartja, belép egy frakcióba, és építkezik. Bázist, űrhajót, vadászgépet, akármit. A végső cél a másik frakció kiirtása lenne, de időkorlát nélkül, amikor sikerül, és minden megengedett, kivéve az átállós-szabotálós genyóságot.
És akkor egy "kör" úgy nézne ki, hogy egy darabig (értsd: akár hetekig, hónapokig) mindenki csak építkezne, nem is látná egymást a két csapat, aztán egyszer csak az egyik oldal megindulna a megépített dolgaival, és vagy szétverné a másik csapatot, vagy lezúzná a saját cuccait a bázis védelmén.
És nem kell sok embert összeszedned, csak akikkel támadni akarsz együtt. Aztán az ellenség vagy otthon van és csinál valamit, vagy nincs, és az épített védelmi rendszereknek kell visszaverni a támadást. Ha vannak egyáltalán, és nem minden nyersanyag egy félkész, még röpképtelen csatahajóban áll. :P
A piros hajót én nem találom nagynak. Ami hajót mi építettünk, az lényegesen nagyobb, és az csak az egyik projektünk volt, van mellett még egy bázis, meg épül egy picsanagy large kategóriás bányagép is (csak a haver megunta az összehegesztését, meg a vasbányászatot hozzá). Tehát multiban ez semmi, a piros hajónál úgy érzésre vagy ötvenszer több dolgot kéne tudnia kezelni a játéknak. Abban meg nem bízok még igazán...
Küldhettél volna mindjárt egy linket is a szerver bérlésről. Pár hónapja még nem láttam egyet sem, amelyik SE szervert adott volna.
Az elképzelésed szép, csak hibás. Vagy kreatívban játszunk vagy túlélőben. Kreatívban nincs nyersanyag szükséglet. Túlélőben akár hetekig is lehetne építeni a hajókat.
2 piros hajó méretűt elbírt a szervergép gond nélkül. Igaz, nem volt teleaggatva tornyokkal, de jót szórakoztunk és úgy, hogy kreatívban játszottunk, eltelt 3 óra pikk-pakk.
Túl nagy hajót úgysincs értelme építeni, nehéz lenne összeszedni 2 hajóra való legénységet egy időben. Inkább kisebb hajók és amikor páran fenn vannak, már lehet tolni a harcot. Nem is feltétlen kell külön bázist építeni. Ha nem használunk tornyokat, csak fix fegyvereket, akkor simán lehet egymás ellen harcolni.
Én a túlélős szervert preferálom. Először bázist építeni és fenntartást, majd később a hajókat. A játékos lista meg zárt lenne, akárki nem jöhet be csak úgy rongálni meg trollkodni.
De amíg nincs szerver, addig mindenki csak ábrándozik. A 3-4 ezret meg nem sajnálnám, simán el tudok cseszni haszontalan dolgokra is havi 10-20 €-t.
Megnéztem múltkor a steamen, 2014ben vettem meg ezt a játékot. Egy hónapja játszottam vele két hetet, mert két haverom is megvette. Eddig tartott a lelkesedésük.
Ezt csak azért írom, hogy lásd, mennyire érdekel a játék, és mennyire szándékozom követni. Úgy kívántam tájékozódni, hogy megkérdezlek titeket, mert ti meg itt arról beszélgettek, hogy hetente nézitek a changelogot, meg mod update-eket vártok...
Na mindemellett HA van értelmes multija, AKKOR lehet, hogy elkezdenék vele jobban foglalkozni, de nem akarok csak azért foglalkozni vele, hogy kiderüljön, hogy még mindig nem érdekel különösebben. A céltalan legózást meguntam vele, nem az én stílusom, minecrafttal is annyit kreatívkodtam, hogy építettem egy nagy faszt. Oké, varázslótoronynak indult, de csak fasz lett belőle... :P
Egyébként valami 3-4 ezer pénz egy 8fős dedikált szerver per hó, az nem a világ, főleg ha beszállnak páran.
El tudnék képzelni bolygóközi háborút, vagy valami... Egy ilyen kreatív játékban háborúzni egészen vicces lehet. Építesz egy nagy hadihajót, és odamész az ellenség bolygójára, vagy megszórod a másik bolygót ballisztikus rakétákkal a saját bázisodról? Nagy csatahajó sok fegyverrel, vagy vadászgépek? Lesz-e elég nyersanyag a támadó anyahajón ha elhúzódik a háború, vagy le kell majd szállni a harc szüneteiben bányászni? Gyorsan megtámadjuk az ellenséget valami összehergyált szarral, vagy felkészülünk rendesen a háborúra?
Na ezek a problémák érdekelnének ebben a játékban, nem az, hogy mennyire áramvonalas űrhajót tudok összehegeszteni...
Mondjuk ehhez nyilván értelmes játékosok kellenek, nehogy az legyen, hogy belép valaki, beáll valamelyik oldalra, aztán egy éjszaka amikor egyedül van, lebontja a bázist...
Na meg ugye a játék képes letérdelni egyetlen nagy objektumtól is, lehet, hogy ilyen nagyobb szabású dologra alkalmatlan is a dolog...
Ma sikerült gond nélkül szétkapnom az Argentavis-t. Tegnap lehet, hogy nem tetszett neki a másfél óra pause.
Ha játszani akarnál vele, akkor illene követni is. Külföldi fórumokon biztos, hogy sok hasznos információra lelsz.
Múltkor ketten jól eljátszottunk, igaz nem dedikálton ment. Sajnos nincs közöttünk senki, aki szervert tudna csinálni hosszú távra, így mi is azt várjuk, hogy valaki csinál egyet. És akkor kiderül, hogy ténylegesen, hogy megy a dolog.
Volt pár update, ahol kifejezetten rámentek az MP részre. Bár már egy ideje, mint lentebb is említve van, nem nagyon erőltetik meg magukat a keen-esek. Vagy valami nagyot csinálnak, vagy ennyi volt, innen majd a modderek dolgoznak tovább. Kitudja? Utoljára szerkesztette: RJoco, 2016.05.20. 14:48:14
Na még egyszer, elsőre nem kaptam reakciót:
Mit tudtok a dedikált szerveréről a játéknak? Valahol hallottam, hogy szarul megy, nem prioritás a kijavítása a fejlesztőknek, majd ha kész lesz a játék összekalapálják. De lehet, hogy ez az infó túl régi, fogalmam sincs, mert annyira nem követem a játékot.
Szal működik már a dedikált szerver rendesen? Azt a játékban látom, hogy léteznek, de elég üresek nagyrészt.
Vagy felejtsem el egyelőre?
Jó lenne permanens világban játszani, ahová időnként mások is bejárnak, mert hárman haverokkal kb soha nem egyszerre akarnánk vele játszani és kicsit céltalan is, és egyedül hegeszteni meg még unalmas is számomra.
Legyen.. teszem hozzá én a setam műhely aktivitást úgy értem hogy a szűrő része a legújabb dolgokra keresnek rá illetve a blokkokból nézem az új dolgokat én így értem hogy kevesebb az új elem amit közzétesznek.
Az tény hogy a régi módok javulnak az új lehetőségek megjelenésével egyhuzamban ez jó dolog(csak csinálják okosan a bővítésüket és ne azok szívjanak miatta akik ezekből a blokkokból építenek) a múltkor is örömmel vettem észre hogy az egyik régebbi alkotás újabb blokkokat. Ezeket valahogy nem frissíti reálisan a műhely.
Hallottam ismerőst aki egy általa kiválasztott blokkból épített egy eszement hajót csili villi dolgokkal azt a blokkja kapott egy frissítést új beazonosító kóddal és szétkapta a járgányát:)
A modderek is csak addig tudnak jót alkotni amíg mi átlag játékosok tudunk velük kommunikálni és ötleteket adni mire volna épp szükségünk.
Lehet jobban át kéne nyálaznom az oldalait a játéknak:)
Én leginkább azt láttam a frissítésben, hogy a modderek dolgoztak maguknak. A keen meg csak ül a babérjain.
A tegnapi bugtól eltekintve nálam most egész jól fut a játék. Bár a teljesítményen még mindig lenne mit javítaniuk. Ha bekapcsolom a szétszerelő flexjeit, akkor már csak 0.6 a szimulációs sebesség. A szenzoros dologról nem is beszélve.
Engem nagyon ritkán szokott kidobni. Lehet, hogy elfogy a ram a játék alól? Vagy valamelyik mod kavar be?
Gondolj bele, hogy te egy kőműves vagy és egyesével rakosgatod a téglákat, ráadásul közéjük még kötőanyagot is kell tenned és, ha áll a fal, még közel sincs kész.
No kb így megy ez az űrben is. Persze a reális hangok bejönnek , csak az építkezés ne legyen reális
Amúgy meg ki lehet cselezni, én is azt tettem. Kreatívban csináltam könnyű és nehéz blokkból egy-egy 50x50 kocka méretű területet. Ez betettem BP-k közé. Túlélőben az állomás megfelelő pontjára lerakok egy projektort és megfelelő módon kivetítem a falat. Mivel nálam a szélek döntött páncél blokkok, így a 'keretet' először le kellett raknom egyesével. Viszont közte a rengeteg blokkot már nem. A döntés miatt az 50x50-ből csak annyi lesz behegesztve, amennyi kell is.
Hajóval már gyorsan megy a dolog.
De kreatívban megépítheted az állomást és utána projektorral átviheted túlélőbe. Mert a lényeg (többek között), hogy anyagot használj, így van értelme a feldolgozó és gyártó egységeknek, meg néhány hajónak. De persze a hegesztés sem egy utolsó dolog.
Szerintem kicsit eltorzítva látod te azt a műhelyet :D
Ha csak a mostani update leírását megnézed a fórumon, ott kapásból fel van sorolva pár modder.
De a műhelyben is a jelenlegi modok is folyamatosan frissülnek, most pl a Nanite Control Factory kapott egy szép update-et, fejlesztő blokkokat, (mint a finomítónál és összeszerelőnél), új képességeket (nem csak annak a rácsnak hegeszti meg a blokkjait amin van, mostmár képes egy másik rácsot is meghegeszteni ha teszünk rá egy beacont)...
De nem csak a NCF-en dolgoznak folyamatosan, a moon prism shield modot sem Sektan készítette, vagy pl. tegnap került fel egy alkotás a műhelybe, amivel a játékon belüli blokkokat irányíthatod böngészőből, a játékon kívülről! (Szerverekhez nagyon jól jöhet.)
Sektan tényleg nagyon ügyes, de: meglátott egy vadászt, megcsinálta 3D-ben és berakta a játékba. Az hogy neked az ő alkotásai tetszenek (mert persze nagyon jók azok is) és rájuk iratkozol fel, attól még a többiek is aktívak elhiheted :D Sektan az esztétikus, szép alkotások embere.
A Steam műhely nagyon is aktív, ha 1 hétig nem lépsz be, majd újra ránézel a 3 oldalnyi kiemelt alkotásra legfelül a SE műhelyében, max. 1-2 alkotás fog még meglenni 1 hét után is, és mindegyik azért kerül oda, mert értékelve van szép zöld csillagokkal. És bár kb. a fele nem modder munka, de olyan alkotások amitől szépen lehidalok, és a létrehozásuk ideje vetekszik egy mod megalkotásával! Egy olyan kidolgozott hajót nem órák, hanem napok megcsinálni, de ebben már neked is van tapasztalatod :)
1 jó éve amik ott ki voltak emelve, sok-sok alkotás és pár mod, (jó sok hajtómű mod :D ) de igazából csak néhány volt értékelve közülük, a többi azért volt ott mert épp arra iratkoztak fel a népek.
Engem elképeszt mennyi munkamennyiséget fektetnek a játékba a modderek, miket létre nem hoznak. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.05.20. 13:19:17
Az hogy hajókat meg ilyen olyan kreálmányok megjelennek az nem modderkedés.
Nem tudom a modderek mennyire dolgoznak vagy se de mostanában igencsak lecsappant a szerkesztgető kedvük ösz visz tényleg csak Sektantól látok némi aktivitást nem akarom agyon dicsérni a srácot de tényleg csak őt látom aktívan dolgozgatni a setam műhely bolkk részlegében.
Havonta esetleg egy blokkot teszek a kedvencek közé ami érdemes újításnak látok Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.05.20. 12:43:31
Én örülök azért neki, hogy bogárvadászat volt, az első „stabil” verzióhoz azért el kell jutni valahogy :D
A hét elején játszottam utoljára a SE-vel, akkor is azért hagytam abba, mert kidobott az asztalra. Éppen egy falat rakosgattam a bázisom köré, tehát semmi különös igazából, és kidobott... Az 5 perces automata mentés már annyiszor életet mentett, hogy nem is tudom megszámolni :D Most is csak pár perc veszett el, de a bug miatt lett elegem.
Erről jut eszembe: miért nincs survivalban olyan mint kreatívban, hogy ne egyesével kelljen sok száz acélblokkot lerakni, hanem lehet belőle sort, vagy épp falat is állítani?? Annyira idegesítő hogy ott rakosgassam egyesével!
Ez az új teaser nekem nagyon bejött! Mert tényleg ez van, a hang akkor terjed ha van miben terjednie! Nagyon örülök neki, hogy végre ezen a téren is reális lesz a játék.
Ó és: azt azért megfigyeltem, hogy ismét új lehetőségeket biztosítottak a moddereknek :D Hadd fejlesszék ők is a játékot :D Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.05.20. 12:04:46
Na már megint bogarak.
Nekiálltam szétszedni a ZPM szállítót, de közben el kellett sietnem, így csak lepauzáltam a játékot. Visszajöttem vagy másfél óra múlva és nekiálltam folytatni. Még nem is volt gond, bár az utolsó pár darabnál kicsit vacakolt a futómű rendszer.
Azért még beálltam alá az Argentavis-szal és egyszer csak azt látom, hogy forog a flex, a hajó egy része meg csak megy bele, de nem történik semmi. A flexek újraindítása után eldolgozták azt is, amit kellett. Közben néhány futómű megint rögzítette a semmit.
Kicsit később megint nem vitte a flex az anyagot, viszont most nem ment bele, hanem megállt fölötte. A flex újraindítása után megint jó volt, csakhogy annyira megfeszültek előtte a piston-ok, hogy rendesen behullámzott az egész és elvitt néhány flexet is. No itt kiléptem. Már késő van.
A hang effekt csak a jövő. Olyan, mint JD effekt. Egyszer belekerül. Vagy nem.
Ez most miféle fress volt mán ezen dolgoztak egy hetet? húú...
fontos volt ez a hangeffekt nem voltunk meg nélküle.
vagy más is van benne?
Új dolog nekünk megint nem jött az update-tel. Ha így fognak haladni a fejlesztéssel, akkor nem lesz érdemes nekünk a bétákat telepíteni, miután beteszik a lehetőséget a választásra.
Ha még gondolkodik valaki az eredeti megvételén itt occó
Az már megtörtént. Én a jövőben élek, van már lézer és plazma fegyverem, ugró hajtóművem, pajzs generátorom és az űrben vagyok :D
Csak nehogy jöjjön egy villám :D
Szerintem azt sehogy ez egy baromi nagy baki jó lenne ha javítanák
Többször megesett hogy rakéta közelébe raktam a cuccomat és azonnal elkezdte darabokra lőni Ez rosszabb mint a bekapcsolt állapotban való lerakása a dolgoknak.
Neked kell tisztában lenned azzal milyen védelmed van a bázison beállítva vagy kikapcsolod a fegyverzetet építkezés alatt. Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2016.05.19. 10:04:30
Azért nem gyenge a ZPM Hub. 1,2 GW energiája van a Halálistennek, de elfogyott és nem akart megállni. A fegyverek priót élveznek. Letettem 9 Hub-ot és 28,2 GW energiám lett.
Az energia fegyveres modban van lézer és plasma fegyver. A plazma elég durva cucc.
Hogyan lehet beállítani, hogy kreatívban amit lerakok az azonnal az én tulajdonomba kerüljön?
Így már oké, hogy nem nyerő a dolog. Azt hittem, hogy a sérülés effekt elmúlik.
A lézerfegyvert annál a készítőnél láttam, aki a beta shield-et is csinálta. Van még szélerőműve is, az sem hülyeség a bolygókra.
Én még nem tapasztaltam ilyet, de most hogy így említed, tuti elő fog jönni nálam is :D :D
A rakétáktól való panelszikrázás jó dolog, de a robbanások füstje és ricsaja attól még elég zavaró :D Plusz a sérülési effektet nem lehet kikapcsolni ha már vége a csatának és megjavítanád a hajót. Mindent egyesével le kell bontani csak egy bizonyos szintig, aztán újra meghegeszteni. És nagyon idegesítő ha valamit véletlen teljesen lebontasz :D
Hol láttál lézerfegyvert? :D
És egyszer beraktam a világomba a Star Wars Weapons modot, de amint lőtt volna akármelyik fegyver a modból, kifagyott a játék :( Pedig a vanilla fegyverzetet unom már egy kicsit, szerintem nagyon jó ha a hajó ebből a szempontból is egyedi.
Nálatok nem indul el néha a háttérben a dedikált szerver?
Én most megint azt vettem észre, hogy fut és megkajált 1GB-ot a ramból. Na nem mintha számított volna jelenleg, de idegesítő egy kicsit. És ma még a játékot sem indítottam el.
Hogy rakétákkal lőnek és a robbanástól szikráznak a dolgok körülötted. Mármint csak azok, amik a robbanás közelében vannak, de mivel mindig te vagy a célpont...
Fel is teszem a modot, meg ahogy láttam, a gyerek csinált lézer fegyvert is. Csak úgy kíváncsiságból.
Update volt a moon prism shield modban: "I choose to don't add gatlings because it's really a great loss of performance."
szóval: úgy néz ki nem fog belekerülni a gatling kivédése a pajzs képességei közé, mert nagy teljesítménycsökkenést okoz. Kár
Kombinálni kell a béta shield modot a moon prism moddal és tökéletes lesz minden :D
Mert a beta shield moddal az a baj hogy pl. a robbanások áthatolnak az üvegen, az üveg hiába nem sérül meg, ahogyan a hídon (az üveg mögötti) irányítópanelek sem, de állandóan bekapcsol rajtuk a sérülés effekt a robbanás miatt. Szikrázik a pult, meg ilyenek. Szóval ha a robbanások meg távol lesznek kivédve, akkor minden szép és jó és tökéletes Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.05.17. 23:16:19
Az Elite-ben is mozog minden. Igaz, az szervereken megy, de ahány rendszert számolnia kell annak, az rengeteg számolás.
SuperCruise módban sokminden nem látszik a bolygóról, főleg messziről, csak egy fény pont a sok közül, vagy annyi sem.
Mikor kilépsz SC-ből, akkor kicsit részletesebb lesz és még le is szállhatsz rá. Nem mindre, de elég sokra. És kb valós időben van megcsinálva, vagyis, ahogy a csillagászok mérték azokat. A bolygók körül keringenek az állomások és azok is folyamatosan változtatják a pozíciójukat. SC módban nagyon észrevehető, ha kilépünk belőle, akkor annyira nem, meg akkor már úgysem azt figyeljük.
Az ősök mondták azt, hogy 10k év, de azt nem mondták, hogy földi vagy atlantiszi időszámítás szerint.
Pajzs: nem kell egyfolytában üzemeltetni, csak akkor, amikor kell. Meteortámadásról is mindig értesülsz, az ellenséges hajót is láthatod. Nem kell pazarolni az energiát :)
Ebben a jelenlegi felállásban csak azt sajnálom, hogy így gyakorlatilag a bolygókon mindenütt egyenlő hosszúságúak a nappalok és az éjszakák. Nincs olyan hogy bolygó dőlésszög, nincs olyan hogy a nappal 16 óra, éjszaka meg 8, mint mifelénk itt a Föld bolygón drága országunkban :D Mindenütt egyenlítői az éjjel-nappal ciklus van a bolygón, csak annyi a különbség északra haladva a bolygó "sarkai" felé, hogy a nap egyre alacsonyabb szögben süt. De a nappal akkor is ugyanolyan hosszú, csak a nap van kevésbé felettünk.
Jó, oké, tényleg benéztem a bolygómozgást. Mea culpa.
A SE-ben valóban úgy van megoldva Zero_008, hogy a nap csak egy fényforrás, a háttér előtt, és az kering körülöttünk. Elérni nem lehet, mindenhol ugyan olyan messzinek látszik. Szerintem meg van adva egy távolság amilyen távol van, és ha pl. elindulnánk a Nap felé, a Nap is elmozdulna arrafelé. Így sosem érhetjük utól. Ha a bolygók mozognának, az hatalmas számítási igényt emésztene fel, nem is tudom lehetséges lenne-e ennyi voxelnek még a pozícióját is folyamatosan változtatni és újrarajzolni mindent, egy otthoni gépen, legyen benne akár a legjobb videokártya is.
A bolygók pedig nem mozognak az égen a nappal együtt, éjjel-nappal ugyan ott vannak az égbolton a talajról nézve. Az Empyrionban mozognak ha jól emlékszem, de ott a számítási igény miatt nem is egy térképen vannak a bolygók és az űr és az aszteroidák és minden, a légkörbe való belépéskor átlépünk egy másik térképre, a bolygó térképére. Az űrből pedig a bolygókat csak egy gömbként kezeli a játék. (De ez itt az SE-ben is így van megoldva, ha távol vagyunk a bolygótól, csak egy színes gömbé válik és nem eszi a RAM-ot, közel érve hozzá pedig megjelennek a domborulatok.)
RJoco: a Csillagkapu Atlantiszban az egyik időutazós epizódban maguk az ősök mondták azt, hogy 10k évig fog állni a pajzs, mire a várost felfedezik. (Első évad eleje körüli részei közt van valahol, amelyikben felébresztik az öreg Elizabeth-et)
De visszatérve az SE-re: ha pl. használom a shield modot, a nélkül hogy a hajóra lőnék, 3 nagy reaktor 1 órai teljesítménye így se sok ideig tartaná fennt a pajzsot :D Szóval tényleg lehetne több is.
Pedig a Nap kering körülöttünk. Ha a bolygó forogna, akkor az égi bázisomról láthatnám, ahogy a táj változik alant. Vagy a földi bázisomról el kellene tűnnie a Holdnak és az égi bázisomnak is. De egyik sem következik be. A Nap kering valahol nagyon-nagyon messze tőlünk. Nem próbáltam még elérni ugró hajtóművel, de gyanítom, hogy nem is lehet, mert inkább csak egy fényforrás, mint égitest.
De, arra biztosan rájöttünk, mert ha körülöttünk csinálja, akkor kering. Forogni a saját tengelye körül tud csak bármi. (nyelvtannáci off)
Egyébként abból kiindulva, hogy a bolygók is mozognak az égen a nappal együtt, meg hogy lehet állítani a nap hosszát, sztem egészen biztos, hogy a bolygó forog és a forgási sebességét lehet a nap hosszával állítani, nem pedig a nap száguldozik 10000000000m/s-mal az űrben a bolygó körül.
Ami azt illeti, még nem jöttünk rá, hogy nem a Nap forog körülöttünk, hanem mi a Nap körül.
Mi mindig a saját időszámításunkhoz viszonyítunk. De ez nem azt jelenti, hogy mindenhol 24 óra 1 nap és 365 nap 1 év.
A filmekben könnyen dobálóznak ezzel és csak ritkán tekintenek ki a részletekre. És minden idegen már átszámolva mondja a 'földi' korát.
Azért, mert valaki le tud fordítani egy szöveget, ami azt írja, hogy 10000 év, még nem jelenti azt, hogy az a mi időszámításunk szerint 10000. Lehet, hogy ott 1 év annyi, mint nekünk 1 nap.
A játékbeli időt nem befolyásolja a Nap sebessége. A játék a mi időszámításunkhoz igazodik, függetlenül attól, hogy a Nap milyen gyorsan kerül meg minket.
Én csak arra akartam rávilágítani, hogy minden relatív és más-más nézőpontból mást mutat.
Nem hiszem hogy a játékban 1 óra a valósághoz képest arányosan rövidebb lenne attól, hogy a nap forgását nem 24 hanem 2 órára állítom. Időm persze most nincs letesztelni, de úgy sejtem erről már szóltak volna fejlesztőék korábban, pl. akkor amikor bevezették a napforgást. :D
kapcsold ki majd be őket :) hátha.vagy nincs tulajdonosuk?:)
Nekem is furcsák néha.
miért, miért, miért?
Az érzékelők, amik a szétszerelőn vannak, korábban jól működtek, de most valami történt velük, mert, ha a saját állomásukat kellene érzékelniük, akkor arra nem hajlandóak. Engem érzékelnek, ha beállítom és a közelükben vagyok. De ez így nem jó.
Kis fogyasztású pajzsot kell készíteni hozzá.
Amúgy csak a víz súlyát kellett elbírnia, nem pedig támadásokat. És kb minden rendszere inaktív volt.
És azt se felejtsük el, hogy a játékban 1 nap nem feltétlen 24 óra. Nálam is 2 óra alatt megfordul.
Persze a játékban nincs pajzs erő-fogyasztás szabályozás. Főleg, hogy a játékban nincs is pajzs, csak mod-dal tehető be.
Tölthető a HUB. Kisegítő rendszernek szerintem nagyon jó. Persze nálam jelenleg csak van, nincs kulcsfontosságú szerepe.
1 nagyméretű nagy reaktor ad 300 MWh teljesítményt, tehát 1 ZPM 3 nagy reaktor 1 órai teljesítményét, vagy 1 nagy reaktor 3 órai teljesítményét nyújta. Ennél azért kicsit többre számítottam :D (elvégre 10000 évig fenntartott 3 ZPM egy városméretű pajzsot :D )
Egyébként tölthető is a HUD?
A ZPM Hub
A kimenete
Hát ez nem lenne rossz. Bár szerintem az egyéb dolgok annyira keveset fogyasztanak, hogy kb nem számít.
Persze a finomító, összeszerelő kivétel, de hajóra ritkán rak az ember, meg akkor már elég kakaót is biztosít.
Szóval mérnöki módon kell gondolkodni.
Van egy kis szállítóhajóm. Eredetileg 1 közepes konti, egy konnektor volt csak rajta. 2 kicsi reaktor vitte és már a fejlesztett változaton minden irányban 2 kicsi hajtómű volt. Mondanom sem kell, nem kellett megtöltenem a kontit, mert akkor már meg sem moccant. Viszont a mérete miatt kellett hegesztésre, így rátettem egy hegesztőt. Viszont csak kevés anyagot tudtam cipelni, sokszor kellett töltenem. A kis hajtóművek helyére felpakoltam nagyokat. Minden irányba egyet. És kapott még egy kis reaktort. Meg sem próbáltam 3 kis reaktorral elindulni, mert fölösleges lett volna. Viszont, hogy a téglalap szerű alakzatból ne lépjek ki, nagy reaktort nem tehettem rá, mert az már kilógott volna. Így kapott 2 akkut az aljára, ott úgyis elfért a futómű miatt és nem is lóg ki. A tetejére meg tettem egy napelemet, az elég vékony, nem számít már. Így probléma nélkül elbírja a hajtóműveket, akár 3 irányba is, mert az akkuk annyit besegítenek. És nem is kellett őket teljesen feltölteni, elég volt, hogy van bennük egy kicsi.
A ZPM-ből ZPM Hub-ot tudsz csinálni. Olyat, mint ami az Atlantis-t hajtotta. Egy szállító hajóban pont 3 darab van. Megépítés után ez kb úgy működik, mint az akku. Asszem annak is van beállítva. Azt leszámítva, hogy, ha jól emlékszem, akkor 1GJ-t energiát tud tárolni és talán ennyit képes is egyszerre leadni, de ebben nem vagyok biztos, utána kell néznem.
SUPERTRABI: talán az ebben a világban levő szkript, ami a hajó "számítógépét" reprezentálná, adhat pár tippet a leendő OS-ed megvalósításában: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=685447511 Utoljára szerkesztette: laci4321, 2016.05.16. 22:03:41
Tényleg van ZPM szállító?? Én meg már tök ideges voltam hogy hogy a francba lehet ZPM-et gyártani, de ezek szerint sehogy, azt csak szerezni lehet. Mennyi kakaót tud biztosítani egy ZPM és mennyi ideig? :D
Az energia prioritás bevezetésén már én is nagyon rég óta gondolkozom, hogy milyen hasznos lenne. Pl. 1-5-ig megadhatnád melyik egység élvezzen prioritást az energiaellátásban, ami akkor működne amikor a reaktor túl van terhelve. Amikor pl. megadhatnánk hogy a hajtóművek nagyobb prioritásúak lehetnének a világításnál, hegesztő, flexelő, ércfeldolgozó, összeszerelő, stb blokkoknál, és így túltöltés esetén is működne a csillapítás, mert először azok a blokkok kapcsolnának le energiahiányban, amik alacsonyabb prioritásúak. És mondjuk meg lehetne adni egy 0-s prioritást is, ami egy túltöltést jelentene, amikor a blokk szép lassan sérül, de cserébe nagyobb teljesítménnyel működne amíg még funkcióképes. Pl. Jumpdrive töltődés gyorsabb 0-s prioritáson (akár csak 1 ugrás erejéig is), hajtómű nagyobb tolóerőt adna, összeszerelő gyorsabban gyártaná a töltényládákat nekünk, pajzs moddal is lehetne mókolni, stb. Cserébe sérülnének szép lassan a blokkok, ami szerintem életszerű lenne.
Kíváncsi voltam, hogy, ha 2000 km-t ugrom, akkor is egy pillanat vagy lesz esetleg valami késleltetés. Hátha a látványon kívül lehet némi funkcióhoz is kötni a készülő effektet. Eddig mindig 100 km-en belülre ugrottam. De pont olyan gyorsan tettem meg a 2000 km-t, mint a 100 km-t.
Azonnal meg is jelent egy piros a kijelzőn és lám, egy ZPM szállító volt. Ezen a hajón nincs egy darab fegyver sem, viszont van egy projector, meg két kijelző a Jaffa Kree szavakkal. Én meg a vadász szállítóval mentem, amin épp rajta is volt a vadász. A hajó már a bázisomnál parkol, eddigi tapasztalataim szerint legalább 3 ZPM-mel az egyik konténerében.
Az Epszilon 1-el (vadász szállító) távirányítással és kamerával parkoltam le.
Tényleg neki kell már állnom bontanom, ez rengeteg nyersanyag :D
Ezt igazán beleprogramozhatta volna a készítő.
- Hogy állunk a pajzzsal Spock?
- Nem tudom kapitány, de csökken, mert lőnek minket!
- Scotty, mi van a pajzs kijelzéssel?!
- Sajnálom kapitány, még nem volt idő beszerelni. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2016.05.16. 12:38:08