Na megnéztem pár dolgot a játékban, remélem segít.
A légköri hajtóművek 4000m-ig működnek. A gravitáció viszont 5000m-től kezd el csökkenni. Tehát 1000m-t kell áthidalni hidrogénmeghajtással. A gravitációs tér egészen 40.000m-ig csökken folyamatosan., kb. 25.000m-en fele akkora a G erő mint a felszínen. Tehát tulajdonképpen ezt (4000-25000m-ig) ha áthidalod hidrogénmeghajtással, utána már talán az ionmeghajtó is elbírja a hajót.
Megnéztem minden egyes hajtóműtípusnak az erejét. Az elméletem ez volt: 1G-ben 9.81 m/s2 a gyorsulás, tehát a hajó tömegét 9.81-el kell megszorozni hogy megkapjam, mekkora N erőt kell a hajtóműveknek kifejteni hogy lebegni (felemelkedni) tudjak. 0,5G-ben 4,905 m/s2 a gyorsulás, tehát a hajó tömegét már csak 4,905-el kell megszorozni. S így szépen ki tudom majd számolni, mikortól milyen hajtómű kell majd. Eredmény: És ez tényleg így van :D
Kis hajón:
- Kis ionhajtómű: 12 kN
- Nagy ionhajtómű: 144kN
- Kis légköri hajtómű: 65 kN
- Nagy légköri hajtómű: 340 kN
- Kis hidrogénhajtómű: 82 kN
- Nagy hidrogénhajtómű: 400 kN
Nagy hajón:
- Kis ionhajtómű: 288 kN
- Nagy ionhajtómű: 3.6 MN
- Kis légköri hajtómű: 350 kN
- Nagy légköri hajtómű: 4.5 MN
- Kis hidrogénhajtómű: 900 kN
- Nagy hidrogénhajtómű: 6 MN
( 1kN = 1000N, 1MN = 1.000.000N )
A teszt ahogy kinézett: A légköri meghajtással és páncélblokkokkal rakosgatásával tesztelgettem mekkora súlyt bírnak el.
9.740.716 kg (nehéz blokkok, reaktor, hajtóművek összsúlya) megemeléséhez 21 nagy légköri hatómű és 7 kis légköri hajtómű kellett teljes tolóerővel, ami 96950000 N tolóerő. Ez az érték a tömegnek a 9.95-szerese. Tehát az elmélet működőképes :)
Megcsináltam a dolgot kisebben is, 3.658.905 kg megemeléséhez 8 nagy légköri hajtómű és 1 db kicsi légköri hajtómű kellett, ami összesen 36.350.000 N tolóerő, gyakorlatilag a tömeg 9,934-szerese, ami elég közel van a 10-hez. Nem 9.81, ami a pontos 1G-s érték, inkább 10-el érdemes számolni. De ez csak a lebegésre elég, tehát ez egy zuhanó tárgy sebességét még éppen csak semmivel sem tudja csökkenteni! Érdemes ennek a párszorosával számolni, tehát a hajó tömegénél 20-25-ször annyi N tolóerőt biztosítani, az már jó manőverezhetőséget ad a légkörben, és simán lefékez egy zuhanó (légkörbe gyorsan belépő) hajót. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.11.23. 21:55:52
Köszi!
Szeretek legózni, a tegnapi napot át is legóztam.
Kár, hogy ma szétesett, de van mentésem :)
Sajnos a leszálló egység nem igazán lett jó.
Elsőre belehaltam, másodszorra a hajó fele és minden lényeges dolog megsemmisült. Én éppen, hogy túléltem.
A hidrogén hajtómű sem volt képes már lassítani 1G-nél.
Úgy látszik nagyobbat kell építenem vagy legalábbis nagy légköri hajtóművel. És kell rá a plusz hidrogén hajtómű is, ha fel akarok vele majd szállni.
Hiába, túl nehéz.
Ezek is csak egy irányba visznek egyszerre, csak ferdén állnak. A képen látszik is a fekete nyíl sárga alapon, a korongok oldalán, az jelzi hogy merre fejt ki tolóerőt. És amúgy tényleg a mátrix jutott eszembe nekem is. :D Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.11.23. 18:55:03
Hm.. érdekes Dron felderítő rendszerek cikázását látom magam előtt a befagyott tundrán.Kezd egyre jobban frusztrálni a dx11 hiánya:)
Eszement elevátorokat lehet kreálni belőle:)
Nincs véletlen valami hasonló rakéta rendszer amiből elég csak egy darab és megy minden irányba a hajó tőle?
és nem kell minden irányba rakétát rakni?
Épp befejeztem a bolygóra szálló hajómat, mikor a játék aranyosan kilépett. Pedig egész délután gond nélkül futott.
Elég sok építés veszett így el, hála a készítőknek
Végre egy szép alkotás de tutkó hogy nem kerül be a játékba csak módként lehet alkalmazni:)
Ha az nvidia logót ki lehet cserélni benne csak egy file lecserélésével akkor kóser munka:) S - NVIDIA Thruster - DX11
És Sektan a készítője felvett barátba ha nagyon kell valakinek meg is tudakolhatom hogy ki lehet e cserélni.
Anyám de szeretem a hanyag script készítő engineer pajtások tisztelet a kivételnek.
Imádom azokat a sripteket amiknek a leírása szinte semmit nem mesél el az adott sriptről.
Legalább egy tesztvideót raknának fel.Vagy annyit írna le hogy mi kell a sript használatához
Tévedtem, a korábban lementett aszteroida ott van ahol hagytam csak tényleg eltűnt 7 km felett.
Láttam megint egy csomó Argentavis-t a bolygó körül. Volt amit utolérni is nehéz volt és csak sodródott. Be a légkör felé.
Ráadásul ezek a hajók addig követnek, amíg van üzemanyaguk. Mindig 4-5 km távol állnak meg tőled, viszont, ha az állomásod közted és egy Argentavis- között van, akkor lesz mit javítanod.
Néha nem rossz, ha van pár ilyen, de most már kezdenek bosszantóak lenni.
Van arra valami mód vagy leírás, hogy meghatározzam mennyi hajtómű kell a légkörben való közlekedéshez?
Szerintem is jöhetne már a német fordítás, mert most egy része magyar, másik része német, az újítások meg angol.
Minden bizonnyal a kedves kolléga nem akart monumentális dolgot építeni és elvolt a kezdő bázisán.
Ilyenen nem szoktam fenn akadni és inkább egy bug miatt állítottam be, mint fps nyerés miatt. Persze a bug akkor nem tűnt el, de vissza már nem állítottam.
Nem tudom ki felelős a fordításért, de én is szívesen segítenék :)
Nem tudom a fordítás magyarra milyen állapotban van de az új cuccokat beállításokat lefordíthatnák már ha meg be van küldve akkor meg frissíthetnék a nyelvészetért felelős kollégák.
A látóteret tutti hogy lementi a játék.Gondolom azért van külön kiemelve mint beállítási funkció Kedves kolléga volt humorában és a 7 km es beállítást ratyi gépekhez javasolta:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.11.22. 11:08:43
Azok az aszteroidák maradnak meg, aminek a közelében van valamid. Mint ahogy a hajót az eredeti állomás helyemnél hagytam, így ott megmaradtak az aszteroidák.
De lehet, hogy az is számít, mekkora látótér van beállítva. Nálam ez 7 km.
Nem maradnak meg a generált aszteroidák?? Érdekes... bár való igaz, hogyha megmaradnának, akkor hatalmasra nőne a mentés mérete. (Nem csak az maradna meg, hogy épp hova generálódott egy aszteroida, de az is hogy ha megfúrod valamelyiket, akkor hogy néz ki éppen. Ez elég sok adat lenne.)
De azért néhány aszteroida csak megmarad nem? Mondjuk amire már építkeztél.
Végre sikerült a hajókat ismét állomássá alakítani.
Amikor az Argentavis-szal fordultam a szétszerelő bejáratára, akkor lépett ki.
Lehet, hogy ez mostani új bug?
A planet előtt ilyen nem volt. Így már gyanús, hogy egyszerű, sokszor csinált műveletnél is kilép a játék. Küldözgetem is ezerrel a hibajelentéseket.
Érdekes, hogy az aszteroidák helyét nem tárolja a játék. Én azt hittem igen, de ahova vittem az állomást, onnan eltűnt az előzőleg lementett koordinátákról a kavics.
Mikor visszamentem az eredeti helyre az Argentavis-ért, akkor csak a kezdő kavics és a közelben lévő 1 kavics maradt meg. Az összes többi, hiába volt látótávon belül, eltűnt.
A felhasználói könyvtárba általában egyik uninstall sem nyúl bele. Legalábbis nem szokásuk, ezért is szokott szemetes maradni a rendszer. Azt neked kell manuálisan törölnöd.
Engem nem engedett gravitációs térbe ugrani és nem számolt újra semmit. Egyszerűen kiírta, hogy gravitációs térbe nem ugrik.
Persze azóta változhatott, jött egy-két frissítés.
Az újratelepítés nem oldott meg semmit. A blokkok továbbra is állandóan resetelt orientációval jelennek meg újra. Még akkor is, amikor a 0-ra nyomok, és újra a blokkra.
Sőt elég érdekes, hogy gyakorlatilag megmaradt minden kimentés és minden blueprint, amit a gépre mentettem. Ilyenkor legyél biztos abban, hogy tényleg normálisan újratelepítette-e.... Elég gáz hogy ennyi szemét hátramarad egy steames törlés után.
Tovább próbálkoztam az ugrálgatással. Akkor lép ki, ha a bolygó gravitációs terén belül van az ugrópont.
Még jó hogy elvileg ilyenkor újraszámolja a koordinátákat a játék és a gravitációs téren kívülre ugrik a hajó....
Én ma ugortam jópárat, nem lépett ki egyszer sem. Ellenben mikor a 3 hajóból állomást akartam csinálni, akkor kilépett.
Úgy vettem észre, hogy a kilépés összefügg a szimulációs sebességgel. Ha túl sokat kellene számolnia egy időben és már nem bírja, akkor kilép.
Na királyság van :D Amikor ugranék, akkor kilép a SE :D Hihetetlen, ez az ugrás mindig bugos, komolyan mondom kész szerencsejáték, hogy mikor ugorhatsz és mikor nem, egyik héten javítják, a következőn megint nem lehet.
steamen a hétvégén
--bocs most valszínű nem lehet csak a space-t Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.11.21. 20:34:16
Hogy lehet kipróbálni a Medieval Engineers-t ingyen? Nem találok letöltési lehetőséget rá.
Oks utánna néztem, de akinek van erről véleménye azért írja meg, de ha csak dx11 el megy akkor egyelőre hagyom (támogatja a kártyám de valszeg akadna) plussz igaz, hogy megy min 3 gb-al is de ajánlott 8. Nekem van 4. A többit számoljuk ki, főleg a ha space engiből indulok ki. Na mindegy egyelőre sztem ezt is hagyom de majd kiderül! :) Utoljára szerkesztette: SG fan, 2015.11.21. 19:32:37
Gondolkodom a Medievil Engiben. Eddig nem érdekelt mert inkább a sci fis cuccokat szeretem habár a középkori lovagos téma sem áll távól a szívemtől de valahogy a Space engiben több lehetőséget érzek. Viszont ha az ME nek kevesebb a gépigénye akkor tennék vele egy próbát. Valaki erről tud valamit? Mert sztem ott nem kell annyi mindent számolni a gépnek és a programnak. :) Aki esetleg tud valamit róla, hogy érdemes-e meg venni írjon már valamit! Mert amíg nem lesz jobb gépem és csak ilyen nagyon alap cuccokat tudok SE-ben addig nyomathanám abban! :DD
Úgy látszik mégsem teljesen a játékkal van a gond, mikor meghülyül ez a nagy tömeg.
Jópár hajóval landolok rajta.
Mikor megpróbálom forgatni a cuccot (ez természetesen nem lehetséges, kevés a giro) vagy kicsit odébb megyek (ez működik, annyi hajtómű van már rajta), valamiért a landolt hajók erőt fejtenek ki az hordozóra. Mikor a hajókba ülök és felszállok, akkor megbillennek egy kicsit és eltávolodnak a hordozótól. Újbóli landolás után és a hordozót nem piszkálva ismét normálisan ugrik és ott is marad az ugrási pontot.
Még 40-60 perc az életben (2-3 ugrás) és elérem a célt. Hacsak nem jön megint 1-2 váratlan esemény, kifagyás, kalóz.
Én meg most nem tudom szétszedni az összedokkolt állomás-hajóim, mert mindig kilép a program.
Ha viszont az egész együtt ugrik, akkor meg meghülyül és összevissza repked. Szerencsére most még a bolygó felé sodródik, de, ha már elég közel leszek, akkor nem szeretném, ha belesodródna a gravitációs terébe.
Az első 2 ugrásnál érdekes mód nem volt ilyen gond.
Most megpróbálom újratelepíteni a játékot, remélem az megoldja. Nekem sosem volt így. A blokkok mindig is megőrizték az orientációjukat, az adott hajón/állomáson. Ha újra kijelöltem őket, akkor mindig is ugyan úgy jelentek meg, ahogy átváltottam róluk, nem kellett sosem újraforgatni semmit ugyanabba, mindig csak akkor kellett forgatni, ha máshogy akartam hogy álljanak. És minden hajónál/állomásnál egyedileg "emlékeztek" az orientációra. Akkor resetelődtek csak, amikor kiléptem a pályáról.
9808 MB szabad hely kell neki, hogy újrarakja. Nem semmi :D Szépen felhízott a játék, amikor én először letöltöttem (tavaly szeptember) még csak 780 MB volt.
Nálam ez mindig is így volt.
Ha csak üres kezet csinálsz és újra a korábbi blokkot választod, akkor nincs gond, de, ha blokkot váltasz, akkor alaphelyzetbe áll.
A blokk állása mindig függ a hajó vagy állomás állásától is.
Egy rendkívül IDEGESÍTŐ bug jött elő nálam. Megnéznétek, hogy nálatok is így van-e?
Egy hajót építenék éppen, és ÁLLANDÓAN újra kell forgatni minden egyes páncél blokkot, amikor egy másikra váltok és vissza. Mert mindig resetelődik az orientációja. Na már most amikor egy 4 blokkból álló leejtőt építek (tudjátok, amelyik 45°-os az egyik irányba, és 60°-os a másikba) és minden egyes blokkot újra kell forgatni állandóan minden egyes blokkváltás után, komolyan mondom megöli az időmet, az energiámat, a türelmemet és a tűrőképességemet. Gyakorlatilag csak a kockát nem kell állandóan újraforgatni a megfelelő orientációba.
Ideges vagyok...
Naaaa> par valasz az olvasottakra
1) HA gondolkozol hogy megveszed, akkor tolsd le steamrol (most ingyenesen kiprobalhatod az eredetit) ha mukodik ugy ahogy elkepzelted kifizetheted utana is. DE am megneztem es G2A-n meg mindig ugyan ilyen 4000ft korul van MINDIG nem kell varni a steam akciokra.
2) Bolygokhoz szerintem is sok ram kell, de nem kotelezo bolygokon jatszani (lehet holdon is pl, kisebb ram... hasonlo elmeny)
-szamokat nem mondok, nekem fixen fut a jatek de nekem eleg izmos gepem van szamokat nem szeretnek mondani (mert ossze tornem a sziveteket )
3) Ha a multy-ert veszed meg.... ne tedd... most nemreg adtam meg egy probat a multy-nak, es megint csalodnom kellet, van egy mindenki altal ismert hibaja a jateknak (netcode) pontosabban programozasi gyengesege. Amitol nagyon rosszul meg a multy. Elmeletileg most majd ez lesz a kovetkezo nagy project amit javitanak. (pl volt hogy 2-en jatszottunk haverommal KISHAJOVAL nem nagy cirkalokkal vagy valami, es en kilottem ot, de neki csak FEL PERC mulva jelezte a jatek hogy "heee oreg megvagy halva" addig meg hallgattam a fulesen amig o meg mindig nagyban lovoldozott... addig en meg neztem a sodrodo hajo roncsat.. )
4) Medieval engineers (en anno egy Keen-es versenyert ingyen megkaptam ) bele-bele neztem, nem rossz... az AI-s resz sokkal jobb, vannak barbarok meg sajat "szolgalok" de meg joval le van maradva mint az SE az egyetlen dolog ami nagyon izgatot az a "varjatek" aminel 2 csapat jatszik var vedot es tamadot, sajnos 1 ember nem volt fenn az EGESZ szerveren igy nem nagyon tudtam vele jatszani... szoval ha valaki megis megvenne lecci szoljon, szivesen kiprobalnam mert nagyon fun
Most lesem a leírását dx 11 en fut csak vagy ez is olyan mint a space?
Mindenkinek más a fontossági sorrendje. Amennyibe az új gépem lesz, annyiból más már autót vesz. Én az autót hetente 1x használom és csak ritkán megyek nagy távolságokat (700+ km), így még elég kényelmes.
A ME-n én is gondolkodtam, de annyi játékom van, hogy nem játszanák már vele.
Meg amúgy is kell minden pénz az új gépre, úgyhogy most nem szabad nagyon játékot vásárolnom. Már csak azért sem, mert a SW Battlefront-ot is akarom, meg a GTA V is kelleni fog.
Na ha tudok vele játszani ha nem a Mediavelt most becsekkoltam 3000 ropit megér még akkor is ha pihen egy kicsit a játék listámban.
Sajna van pár játék amit mostanában szerváltam be és esélyem nincs a használatára pl.: a Verdüne játék izgat főleg hogy nyertem Steamgiften:)
Korábban már sokat játszottam vele így tudom mit bír, de kihívás híján eddig vártam a megvásárlásával, de most meg ami a lényeg lenne az nem megy, másrészt a multi sokat dobna rajta de lehetőségem nincs, meg a gépi korlátaim miatt eséjes hogy nem is lenne értelme.
Mindenesetre valszínüleg megveszem azt majd egyszer talán ki is tudom majd használni
Lehúzod a játékot minimális grafra választasz neki egy olyan hátteret az építkezésedhez ami nem zavarja nagyon a rendszert. Kisebb hajókat bázisokat rendszereket ettől még tudsz építeni.Az már gondot jelenthet ha bányászattal szeretnél foglalkozni, de vannak olyan modok amikkel kiváltható a bányászat a rendszered tesztelése idejére. Kisebb aszteroida bázisok amikbe furkálni akarsz azzal már gond lehet.
Igazad van
megnéztem a dxdiag parancsal de ott DX11-et irt, de az everest már normálisan kijelezte és tényleg DX10.1
akkor a bolygós részt tényleg megszívtam.
THX
50%-os akció nem is emlékszem már mikor volt utoljára, elég régen. Ha most kihagyod, kb. (fél-)1 év múlva lesz ismét. (Már ha észreveszed, mert én egyszer lecsúsztam róla.)
Szerintem vedd meg :)
A futtatással tégy egy próbát, de nem fogsz tudni nagy dolgokat összerakni az biztos. És a csatázás is nehezen fog menni. A jobb gépen látványos javulást fogsz tapasztalni, ha eljutsz odáig, csak akkor már a játék is 2-szer annyi lesz, ha nem most veszed meg.
Azért van visszafogva a gépem mer ami normál állapotban is elmenne rajta az ezzel is elmegy mer nem jelent nagy különbséget így még, de legalább kíméli a gépet, másrészt jó eséllyel ennek köszönhetem, hogy még megy mer ahogy megtudtam az a táp amim van az elég nagy mellényulás volt kényszerhelyzetből mer rengeteg rá a panasz hogy a procit kiégeti és a szervizben is amikor látták azt mondták hogy ha tehetem cseréljem ki, de már több mind 4 éve bírja úgy hogy eléggé a határai vannak feszegetve a tápnak (ha normál állapoton menne minden akkor nem túl sok + W lenne a tápban)
Én szívesen vennék egy új gépet, de néhány játék miatt (X Rebirth, GTA V, Empyrion, KSP,...) nem veszek újat. Valahogy többet ér nekem az hogy a valóságban repkedhetek, meg járhatom be Európát abból a kuporgatott diákmelós pénzemből.
Ennek a megvásárlására még van pár napom, de hajlok afelé, hogy ezt nem kellene kihagyni.
Csak emlegetnem kellett a flaska kijelzését. Míg ültem a kádban, jött egy frissítés és ismét kijelzi.
A leírás szerint 8 GB a minimum, de az ajánlott is.
Nálam most megeszik 4,5 GB-ot, de a rendszer általában elfogyaszt 2,5 GB-ot.
Ha minimumra veszed a rendszert és a futó programokat, akkor elég lehet a 4 GB.
Hogy mire, azt nem tudom.
A lapozófájlt teheted nem rendszer vinyóra is. Nekem sem ott van, pedig a rendszervinyóm SSD. De inkább a HDD-t nyektesse, ha kell.
Nem igazán értem, hogy miért van visszafogva a géped. Ha melegedés miatt, akkor elég lehet egy portalanítás. Ha meg azért, mert már nem stabil, akkor szerintem fölösleges várnod a tönkremenetellel. Vegyél most egy újat és ne szenvedj, ha van rá lehetőséged. Én is most fogok összerakni egy játékgépet az új Skylake procival.
A mostani is viszi a játékot, de túl nagyok a terveim, hogy elbírja gond nélkül. A nagyot lehet szó szerint venni.
Nekem 4 giga ramom van, de az csak arra jó hogy az alapokat elsajátítsd a játékban. Ha valami komolyabb projektet, vagy (gondolom) bolygós cuccot akarsz akkor mindenképp több ramra lesz szükséged. Szerintem itt nincs olyan, hogy elég... :DDD
Proci: AMD Phenom 9850 BE (2,5 ről 2 Ghz re levéve manuálísan)
VGA: ATI Radeon HD 4850 512MB
RAM: 2x2 GB 1066 MHz (800-ra visszafogva) ebből alapjáraton 1,5 GB-ot megeszik a gép
DX11 -et tudja a gépem
Win 7-en futtatom simán
RAM terén sajna csak 4 GB van és már nem is akarom fejleszteni mer arra várok hogy a gépem megadja magát és akkor veszek úgyis egy elég erős gépet megint. A lapozófájlokat nem tudom tovább bővíteni mer most is 4 GB-ot megeszik és szabad terület terén nem akarok 4-5 GB alá menni a windowszos partíción.
A RAM ha elég is lenne valszinüleg nemigazán tudnék élni a lehetőségekkel ezek szerint.
Érdemes most megvenned a játékot mert max téli leértékelés alatt lesz talán 25% os akciója.
Ha írsz egy jelenlegi gépleírást srácoknak könnyebb lenne ötletet adniuk:)
Az én kis Notim teljesítményét ne nagyon vedd etalonnak Talán ha nem noti lenne hanem asztali hasonló felépítésben és dx11 es vga karival talán eldöcögne rajta:)
Szerintem féláron mindenképp érdemes megvenni, főleg, ha érdekel is a játék.
DX11: tudja a videokártyád?
Windows-mellé: linuxon futtatod? Ez gond lehet.
RAM: megoszlanak a vélemények. Ettől függetlenül a 8 GB szerintem ajánlott, de talán még 4-el is elmegy kompromisszumokkal. Esetleg nagy lapozó fájl, de attól meg lassú lehet.
Üdv all
Most hogy van benne bolygó és 50% os akció van a game-re úgy vagyok vele hogy végre megvenném ezért utánanéztem a véleményeknek kommenteknek... és gondba ütköztem.
1. mennyi RAM-ot eszik (a bolygó) mer van ahol elég magas értékeket olvastam és még ott is kevés volt másnál meg könnyebben futott.
2. tudtommal csal DX11 alatt fut, de amikor a törtet kipróbáltam tesztelésként akkor valamiért másokkal ellentétben valamiért nem akart átállni DX11-be újraindítás után, így az eredetinél is gond lehet (ugyanazt szedtem le ami mindenkinek jó volt, próbáltam régi verziót is), vagy egyszerüen csak megkéri azt hogy windows-mellé legyen rakva ?
bár az itteni komentek és a máshol olvasottak alapján lehet hogy továbbra is jegelem pár hónapra pedig egy jó játék.
Van valami ötletetek hogy mennyi ram-ot ehet valójában, és mi lehet a DX11-es probléma ?
előre is THX
Hipp-hipp-éljen!
Már csak 144 km volt a bolygótól, mikor behülyült a cucc és elkezdett összevissza mozogni.
20 km ugrás kb 16-20perc töltési idő.
Újabb bug, hogy az o2 flaskán nincs semmi jelzés, hogy meddig van, és, ha már párszor töltődtél belőle, akkor utána nem fogsz. Valószínű a hidrogénesnél is ez a helyzet. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.11.20. 17:59:49
Én ezt nem értem. Tegnap még 37 milla kilóval tudtam volna 10000 km-t ugrani. Ma 59 millával már csak 20 km-t enged.
A poén, hogy ez bug, számolási probléma, mert, ha gyors elmentem és még semmi nem sérült, akkor visszatöltés után minden a mentett pozíción áll. Nem mozog, hanem áll.
ezzel a mozgolódással én is gondban voltam amikor a három rakétát illesztetem össze kénytelen voltam minden irányba meghajtást tenni mert elment volna a rendszer a fenébe.illetve össze vissza rázta a hajtó mire összekapcsolt a két modul
Ingyen hétvége a steamen 3 napig! Ki lehet próbálni sok-sok játékot, köztük az SE-t illetve a ME-t is :) Akinek eddig nem volt eredetiben (pld én) az játszhat vele 3 teljes napig. Valamint 50% os kedvezmény is van szintétn sok-sok játékra SE re is ME re is, sazl aki meg megkivánja megvenni, az most olcsóbban megteheti :) (11-12€)
Sikerült 2 állomást hajóvá alakítani, de a fő állomásommal még gondba vagyok.
Érdekes jelenségek voltak tapasztalhatóak. Ha futóművel rögzítve volt minden állomás egymáshoz és a hajóhoz, akkor az egyik átalakításánál az egész cucc elkezdett irreálisan mozogni (25m/s, össze-vissza forogva).
Most már csak a fő állomásom csinálja ezt, függetlenül attól, hogy a hajóhoz van dokkolva vagy nincs. A többi állomás nem dokkol a fő állomáson.
Már egy órája szórakozok ezzel, aminek normál esetben 5 perc alatt meg kellett volna lennie. Dehát a bolygók sokkal fontosabbak voltak.
Space Engineers büszke a képességére, hogy a munkát jól csinálja - mindegy milyen nagy, milyen összetett vagy milyen távoli. (Körül-belül fordítás.)
Nem, a flexelő még állomás, a tető hajó, de az majd rögzítve lesz az oszlopokhoz az egyik Argentavis-szal. A másikat szétszedtem.
Amit forgatni akartam, azon csak a landolt hajók vannak, de nincs giro felülírás egyiken sem. És a hajtóművek is ki vannak kapcsolva rajtuk.
Szerintem is kevés van rajta, kéne még rá kb 300 és akkor elméletileg úgy fordulna, mint egy Argentavis. Azok 1,5 millió kg-osak és 16 giro van rajtuk. Szal kb 400 kellene a közel 40 millió kg-hoz. De gondoltam, hátha forog 100-zal is, csak nem olyan gyorsan. De meg sem moccant.
Nekem anno azért volt nehéz a forgás, mert több ágyú is volt a hajón, rotorral csatlakoztatva, és nehezítették a forgást. Mert azok külön hajónak számítanak, és az ő giroszkópjaik csillapítása ellenállt. Plusz remegett is a célkereszt folyamatosan.
Nem tudom mennyi mozgó alkatrész van az állomáson, de úgy látom van rajta egy hatalmas fel-le mozgó flexelő fal, ami tulajdonképpen egy külön hajó. Nem lehet hogy annak a gyro-ja ellenáll a forgásnak? (Már ha van rajta.) Sőt akármi ami külön hajónak számít és elmozdíthatatlanul csatlakozik az állomáshoz, a csillapításával akadályozza annak forgását.
Ezt jó tudni, akkor ezért nem maradt fenn a nehézpáncélozott hajóm.
Most akkor lépett ki, mikor először bekapcsoltam a fúró hajómon az összekapcsoló blokkot. Azt a fix fajtát. De aztán rájöttem, hogy nem 360 000 km-t kell ugranom, hanem csak 360 000 m-t, így a 10 000 km-es hatótávba belefér az és nem kell a fúró hajót is rákötnöm a plusz JD-ért.
Aztán akkor lépett ki mikor az egyik állomásom hajóvá alakítottam. A folyamat nem ment végbe.
Hozzáteszem, hogy ezt 0.2-es szimulációs sebességnél tettem. Szerintem már nem bírt számolni a játék.
Én is gondoltam, hogy kell még rá giro, de az rengeteg anyag. Végül az állomáshoz tudtam vinni a hajót és rá tudtam fogni futóművel. Így már lehetséges az ugrás.
A mozgó alkatrészeket nem egészen értem. Hajók dokkolnak rajta futóművel, amúgy fúrók vannak csak rajta. Se motor, se piston.
Már hogy ne működne az ionhajtómű a légkörben? :) Csak ötöd akkora a teljesítménye, mint a légköri hajtóműnek, úgyhogy nagyon sok kell belőle. Nagyon sok! Kivéve persze ha kicsi a tömeg, akkor össze lehet dobni egy űrkompot.
Nekem akkor lép ki folyamatosan a játék, ha windows gombot nyomok és megnyitom a paintet. Ilyenkor nem lehet visszalépni a játékba (sötét képernyő), a zene is szaggatva játszódik le. Kb 5 perc szaggatott zenelejátszás után a játék leáll és lehet küldeni a hibaüzenetet a KSH-nak.
Szerintem tenni kell rá még gyrot. Esetleg elképzelhető, hogy azért nem forog el, mert a mozgó alkatrészek nem engedik, azokon nincs gyro. (Nekem is volt már ilyenre példa!)
Nem tudom lehet-e a légkörből beszívni oxigént. A hétvégén kipróbálom. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.11.19. 20:16:06
Gondoltam elviszem a bázisom minden cuccommal együtt a bolygóhoz, de valami nem bírja, mert folyamat kilép hibával.
Vagy a gép kicsi vagy a motor nem bírja a sok blokkot.
38 millió kg elforgatásához mennyi giro kell?
Jelenleg 115 van rajta és 40 nagy hajtómű.
Előre, hátra, jobbra, balra mozog, de nem forog.
Nem a gravitációs erővel van a gond, hanem, hogy az ion hajtómű nem működik légkörben.
Mikor bekreatívkodtam az elfogó hajómat, egyszerűen leesett a földre, pedig be voltak kapcsolva a hajtóművek és meg kellett volna tartaniuk (szerintem). Viszont csak ion hajtómű volt rajta.
No mindegy, lesz mit kísérletezgetni, de már kitaláltam egy jó szétszerelő állomást. Bele kell helyezni a gravitációs térbe és az összes hajó és minden lehulló darabja esni fog a flexek felé.
A kérdés csak az, hogy működni fog-e az a dolog, hogy gravitáción kívüli állomáshoz csatolom a szétszerelőt és ott marad-e majd, vagy elkezd esni. Ha elkezd esni, akkor a másik megoldás, hogy építek egy kb 30 km magas oszlopot a földtől és arra teszem rá. 12 ezer blokk. Még jó, hogy nemsokára jön az új gép...
Azon gondolkodtam hogy menő lenne gázóriások, aszteroidagyűrűk, csillagködök a játékban. Lehetne gyűjteni a gázokból hidrogént, hidrogénkollektorral, mint az oxigénfarm a napból.
Egyébként a légkörben lehet létrehozni egy légmentesen záró teret, majd a ventillátorokkal kiszívni a levegőt? Mert ha igen, akkor gyakorlatilag akármennyi O2 tartályt fel lehet tölteni, és kivinni az űrbe. Ki kell próbálni. :D Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.11.19. 12:24:17
Ameddig a légköri hajtóművek felvisznek, ott még messze van a gravitációs erő csökkenése. Ha pedig az ionhajtóművel tovább tudod vinni, akkor tulajdonképpen a talajszintről is fel tudsz velük emelkedni. Ez azért elég jól ki lett így találva.
Az atmoszférahajtóművek pedig csak akkor tudnak lassítani, ha egyben el is bírják a hajót, tehát jó sok kell belőlük. Atmoszféra + hidrogén kombóval hatékonyan el lehet hagyni a légkört, csak bonyolultabb az egyszerű ionnál.
De steamen pont tegnap találtam hogy van már pár kis járgány (űrkomp?), aminél ügyesen kombinálták a tömegarányt, légköri és ionmeghajtást, így hidrogén nélkül is el lehet velük simán hagyni a légkört. Elég „gazdaságos” megoldás.
Légkörbelépéshez bármi jó. Még hajtómű sem kell, csak gravitációs térbe kerülj. A megállás persze más kérdés.
Mivel 104m/s fölé nem gyorsulsz, elméletileg az atmoszféra hajtóművek is képesek lelassítani és megállítani a hajót a légkörben.
Csak az elhagyáshoz kell hidrogén hajtómű, mert annak nagy a toló ereje.
Viszont azon gondolkodtam, ha sikerülne elég magasra emelkednem elég sok légköri hajtóművel, akkor megfelelő magasságban már üzemel az űri hajtómű. Vagyis van egy olyan réteg ahol mind a kettő megy. De lehet, hogy addig semennyi légköri hajtómű nem visz fel.
Én valahogy úgy gondoltam hogy ahol felszáll a kilövő helyén egy kivetítővel újra lehetne szerkeszteni az alsó részét.
Az űrben levő bázison meg várná már az újabb alsó rész. Bár azt nem tudom hogy a légkörbe való belépéshez szintén szükség van hidrogén hajtóműre vagy használható a normál meghajtó rendszer. Az a baj hogy ha valaha kész lesz a kis csónak nem fogom tudni kipróbálni hogy hogy muzsikál éles helyzetben.
Még mindig nem vágom hogy mért nem használja a gondola mind a négy kapcsoló rendszert lehet szét kéne vágnom az alsó részeket hogy beugorjanak a helyükre?
Pontosan az űrsiklók rendszerét szeretném valahogy imitálni:)