Nem tudom, hogy ez másnál is így van-e de ha tutorialban elmentem a játékot majd betöltöm ami éppen nálam az inventorymban volt az eltűnik, köddé válik de bármilyen más cucc ami a tároló rekeszben van az meg megmarad. Lehet hogy úgy fogja fel, hogy meghaltam? :D Mert akkor van az, hogy a nálam levő dolgok eltűnnek (vagyis most már elvileg táskában ott marad vagy mi). Nem tudom más játék módban is ezt csinálja e majd megnézem. Esetleg ilyen csak a játék vagy ez nálam működik így?
Ez az a videót tuttko hogy nem talizom meg mert hajnali fél egykor találtam és félkómásan néztem meg a 30 perc gamepleyerét:)
Én láttam a videjót na ennek tuttkó nics szüksége fegyverzetre odamegy azt hamm bekapja
bár a 45 fokos mozgó conveyor lehet a leggyengébb láncszem rajta:)
Igen tudom, azokra már rákerestem! :D Amúgy gondolom láttátok már ezt a videót de akkor is nagyon komoly! Hamár úgy is szétszedő állomások készülnek!
Habár, hogy mennyire hatásos abban már nem vagyok biztos de akkor is komoly! :D Utoljára szerkesztette: SG fan, 2015.11.04. 15:30:51
Tegnap este láttam egy videjót
a srácnak volt egy rakat hajója és azt lestem hogy úgy irányította őket hogy kiszállt a hajóból és külső távirányítással mintha megtanította volna a karján levő eszközt hogy azon keresztül a felső hajómenüben kiválasztotta az irányítani kívánt egységet és odarepült a konnektorhoz majd külső nézelődőből rávezette a hajót a konnektorra.Na most ezt nem tudom vajh módolta vagy tényleg megoldható
Ugye ezt a módszert max úgy lehetne kivitelezni hogy beülsz egy vezető ülésbe kiváltasz külső nézelődőbe és odaviszed a kamerát a konnektorhoz és rácsekkolod a hajót a modulra. De úgy rémlik ezt se lehet megoldani mivel külsőből nem látod a székednek az irányítókonzoljait, bár ki kéne kísérleteznem.
Megnéztem, hogy, ha hajóban ülök és van rajta antenna, akkor látom e a szenzor hatóterületét, de sajnos így sem mutatja.
Majd még kipróbálom kreatívban, hátha csak úgy hajlandó mutatni.
valszínű ötvözték a kört egy lcd kijelzővel és abba kreálták meg a sok kép egymás utáni megjelenítését:)
Amikor én játszottam vele (jó régen) akkor még a pocsolya csak egy kék hártya volt, egy kép ami megjelent. Azóta videókban láttam van már fénye is (kék), meg hangja. Remélem egyszer megcsinálják a hullámzását is.
Van pár baylon és csk hajó konstrukció is odafennt:)
Ahh köszi nagyon komolyak a cuccok! Tudom most magamat égetem be de nem gondoltam volna, hogy egyáltalán lehetséges megoldani a csillagkapus utazást a játékon belűl ha tényleg működik. Plussz, hogy a francba csinálták meg az esemény horizontot? (a "pocsolyát") :D
Lehetséges, hogy akkor Bab5 mellett neki állok még egy Daedalus hajónak is majd egyszer! A Cheyenne parancsnokság pedig maga lenne az álom! :DD Utoljára szerkesztette: SG fan, 2015.11.04. 11:44:56
Régebben a feltöltésnél több menüt lehetett választani(pl script bluprint feltöltési lehetőség) azt nem tudom miért szedték ki így a steamen nincs értelme a bal oldali szűrő használatának se mert max az abban az időben kreált dolgokat találja meg rendesen a rendszer
Kár hogy kiszedték.
A másik amit nem vágok hogy miért nem használják a feltöltők értelmesen ha modos világot készítesz van egy megoldás hogy hozzá válogathatod a világ elemeit így biztosabb a dolog hogy meglesz minden elem hozzá a listádban és nem kell anyáznod amikor bluprintből betöltöd a modolt valamit és lesel hogy szétrobban a tereptárgy. Én ha csak tehetem ezzel a módszerrel osztom meg a dolgaimat mostantól.
Hát ez nagyon állat és mindjárt az első találat tartalmaz 3 különböző kaput is, ha jól láttam. Lehet Atlantis-t is építeni, meg köztes állomást, de akár egy nagy Destiny-t is a legrégebbi kapuval.
Tehát a túlélő világgal nem fog menni. Kár. Pedig csak a szállítóhajós részt kellett volna megkeresnem és kivennem a pipát előle.
Vajon miért függ ettől a dolog?
Például itt van ez a bolygószelet amit megalkottak erre rá lehetne alkotni a Cheyenne-hegyi bejárattal a dolgot:)
Csak írd be a keresőbe hogy Stargate és less csodát:)
hangok lcd kijelzők kapuk pocsolyaugróval:) dekoratőr elemek villágítástechnika
Már csak a kitartás és egy jól megtervezett alaprajz kell a csk parancsnokságról és mehet a buli megtervezése:)
Amúgy találtam olyan tervet amiben egy asteroidába volt megalkotva a parancsnoki központ bár nekem egy kicsit esetlennek tűnt:) 1 találat 2 találat 3 találat 4 találat 5 találat 6 találat 7 találat
Ahhoz, hogy az exploration (felfedezés) bekapcsoljon, 3 dolgot kell tenni:
1. Az „Aszteroidák” világot indítod el
2. Végtelen aszteroidagenerálásra állítod (az aszteroidaszám beállításakor a végtelent válaszd ki, magas, közepes vagy alacsony denzitással)
3. A Haladó pályabeállításokban vedd ki a pipát a szállítóhajók megjelenése négyzetből. (Most tabletről vagyok, nem tudom megnézni pontosan az-e a neve, de valami ilyesmi.)
Indíthatod a világot. Egy végtelen aszteroidamezőben leszel, ahol az aszteroidák viszonylag távol vannak egymástól. És találhatsz dolgokat :) Amúgy elég régen bejött már, asszem valamikor az 1.060 frissítéssel, szóval majd laza 9 hónapja :)
Én amikor abban a világban nyomtam, akkor leszedtem a Stargate modot, és építettem csillagkapukat az állomásokra amiket építettem/találtam. Király hogy volt hova menni :D (most meg már van szkriptes menü is a csillagkapukhoz, szóval nem névátírással kell szarakodni, hanem tárcsázni is tudsz :D )
Amúgy amikor egy Blueprintet töltesz fel a Steam-re, akkor azért szokta megkérdezni egy menü, hogy „Exploration” (és kipipálhatsz egy négyzetet ha akarsz) mert ha valaki feliratkozik rá, akkor ebben a Felfedező módban meg lehet találni. (Meg fel is szokott lenni tüntetve a Steamen egy plusz címkével, ha engedélyezve van, hogy „Blueprint, Eploration”)
De legalább már nagy blokkból kell összerakni őket. Igaz, max 12500-ból.
A DX9 meg szerintem a részvétel miatt is fontos. Nem mindenki gépe bírhatja el a DX11-et és mivel itt nagy hajóról beszélünk, a két DX között már feltünően mások lesznek a fény effektek is. De, hogy ők mire gondolhattak, azt nem tudom. Én ezekre gondoltam.
Hát a multiplayer még odébb van, főleg nekünk, ha normális közösséget akarunk, de nincs szerverünk. Majd utánanézek, hogy lehet erre direkt szervert bérelni és mibe fáj az. A játékélményért megérne havi 2-3 ezer forintot (nekem).
Én még nem próbáltam az Exploration-t. Ez akkor nemrég jöhetett be, mert mikor a világomat kezdtem, még nem volt ilyen kezdési lehetőség.
Szerintem minden irányba 1 nagy hatótávú érzékelő elég lenne a felfedezéshez (hátrafele nem is lenne annyira muszáj). Utána meg már jöhetnének a kisebb hatótávúak, hogy pontosabban be lehessen mérni a cél helyzetét.
Szívesen leírom majd míről szól de csak holnap mert ma már hulla fáradt vagyok munka után! :)
De röviden két féle kereskedő hajót akarnak. A Trade ship voltaképpen ilyen céges kereskedelmi hajó lenne, mint valami teherszállító de bárki fellszállhat kereskedhet ameddig csak akar.
A merchant már érdekesebb. Egy fajta utazó karaván az űrben. Ugyan csak kereskedő hajó de nem céges, nem nagy multi hanem voltaképpen egy fajta "maszek" vállalkozás. Az érdekesség, hogy feltétel min két kísérő őr hajó. Illetve olvastam valamit arról hogy a legénység közben éli a saját életét rajta. Vagyis legyen önellátó! Talán egyfajta mozgó bázis ami persze nem bázis hanem hajó? De ez csak tényleg nagyon tömören most hogy belepillantottam. Ha addig senki sem írja le részletesen majd holnap esetleg átrágom magam rajta. Ja és CSAK DX9-es nevezéseket fogadnak el. Érdekes... :) Utoljára szerkesztette: SG fan, 2015.11.03. 21:47:05
Még lenne mit csinosítani rajta, de köszi!
Nem marad vissza darab a csöveknél, mert van valamennyi hatótávja oldalra is a flexnek. És annak az esélye is kicsi, hogy pont gridre rakom a hajót (bár amilyen mázlim szokott lenni...), így mindig eléri valamelyik flex.
Ma előfordult pár elkóricáló blokk, de nem volt vészes és az üvegfal kezdemény megfogta őket.
Ha mindenhova tennék flexet, akkor az 1200 darabot jelentene. Az biztos, hogy gyorsabb lenne a szétszedés, de, ha még lejjebb esik a szimulációs sebesség akkor nem biztos, hogy megéri. Így is 15-20 között mozog flexelésnél, amúgy meg 40-50 között. Ez sajnos meg is látszik, mert a 2m/s sebesség valójában csak 1. Vagyis 10 métert nem 5, hanem 10 másodperc alatt teszek meg. 5km-nél meg...
Hajóban ülve még sosem próbáltam, gondoltam a szkafander rádiója elég hozzá. Az állomásokat és hajókat is tudom irányítani csak szkafanderben. Persze van rajtuk antenna és távirányító is. De majd akkor kipróbálom, köszi a tippet!
Újabb hajóépítő akciót hirdetnek a srácok részletek itt
Csak azt nem vágom hogy miért mindig csak hajó kell nekik?? Bázist ismétlem jó bázist jóval nehezebb kiötölni mint egy hajót.
A bázis sokkal összetettebb buli.
Antenna nélkül közeledő hajókat már csak akkor veszel észre, ha lő. Lehet az AI hajókon mindig van, de igen, elsődlegesen multiplayerhez terveztem. Plusz próbáltátok már az exploration módot? Amikor nem 10km-re feltűnő szállítóhajók vannak a világban, hanem eldugva találhatsz hajókat aszteroidák belsejében, aszteroidákon állomásokat, stb. Én egyszer találtam egy nagyon frankó aszteroidaállomást. De hatalmas szerencse kell hogy kiszúrd. Egy ilyen szkennerrel szerintem nem kéne többé a szerencsére hagyatkozni. Ekkor is jött az ötlet rá. Sajnálom nagyon hogy nem bírja a játék a nagy hatótávot :(
Ven egy mod, a blueG radar mod, ami megjeleníti a HUD-on az ismeretlen objektumokat. De én „menőbb” dolgot akartam létrehozni. Hát nem jött össze :(
Nem csak brutál nagy, hanem még színes is :D
Nem maradnak vissza alkatrészek azon a helyen, ahol cső van, nem pedig flex?
Az érzékelők hatósugarát hogyan próbálod megnézni? Elég fura ez az egész, én csak úgy tudtam megnézni az állomásomon levő érzékelők hatótávját, hogy egy olyan hajóban ülök, amin van antenna, illetve az állomáson is van antenna.
Felettébb érdekes, bár őszintén megmondom ezt így nem tudnám mire használni.
10km-en belül látható minden hajó, mert az antennájuknak és a bójának ekkora a hatótávja. És az AI hajókon mindig van antenna.
Akkor lenne hasznos, ha megmondaná, hogy, ha már lelőttem az antennát, akkor mégis milyen messze van. Mert ilyen esetben már nem tudom a távolságot (lőtávot) igazán belőni. Kis hajónál, drónnál lehet meg sem találom még kamerával sem, ami azért elég veszélyes tud lenni.
Multiplayerben hasznos lenne, mert, ha valaki antenna nélküli hajóval jön, vagy lekapcsolta az antennát, hogy lopakodjon...
De 800m-re lehet, hogy még így is ellátnak a tornyok és akkor már egy jól védett bázist sokkal nehezebb megközelíteni.
Jók a könnyű páncél blokkok, nem rongálódnak. A Blast Door, nem pont kocka alakú, tudna mozogni a tető a négy oldalirányba, az pedig súlyos károkat okozhatna. Lehet, hogy a Door nem sérülne, viszont a futóművek szerintem nem bírnák. Ha mégis, akkor meg a futómű mögött lévő blokk nem bírná.
Elég stabilan van a helyén a cucc és gyors mozgást amúgy sem lehet elérni vele. Ezenkívűl van rajta 2 giro felülírásra állítva, hogy amennyire csak lehet a helyén tartsa a tetőt és ne akarjon elforogni valamerre.
Igen, a nagy felhőből szedtem ki őket. Bár nem mind spawnolt 4-5 km-re, volt ami 10-re érkezett.
Van még egy foglalható 5 km-re, még azelőtt jelent meg, hogy kikapcsoltam a drónokat.
Arra lennék kíváncsi, hogy a hackelős blokk milyen messzire képes elhackelni. Antenna hatótáv vagy esetleg lőtávon belül?
Az oszlopokat nem volna jobb lecserélned Door elemekre??
tudom hogy nem akarsz modot használni de még talpak helyett ezt is használhatnád:) nehezebben rongálódnak
Ezeket a hajókat abból a naagy piros felhőből szedted el amit bedobál a gép 5 6 ezer méterre a bázisodtól?
Tools progiban átállítottam az ellenséges hajókat saját besorolásra most megyek meglesem megvannak e és nem respannol egy újabb felhő a régi helyére:) lesz nekem is aprítani valóm ha bejön a cucc lehet átlököm túlélőbe a dolgot:)
Na elkészültem. Egy szkenner modult akartam csinálni, ami 10000m, 5000m, 1000m-es távolságból is jelzi hogyha valami van ott. De nem csak azt jelzi hogy valami van 10000m-en belül, hanem azt is hogy merre van az a valami. Nagyon örültem és nagyon elszánttá váltam, amikor ez az ötlet megfogalmazódott bennem. Úgyhogy megcsináltam. Elkészültem vele teljesen, már minden kész van, tökéletesen működik. 1 dolgot leszámítva: amint áram alá helyezed, a játék gyakorlatilag meghal. A szimulációs sebesség valahol a béka segge alatt, olyan 0,01 körül lehet. A szkenner modul egyébként kb. 200 MW áramot fogyasztana, ami egy nagyméretű nagy hajóra való reaktor teljesítményének 2/3-a. Nem kevés az biztos, de tartható :D
Nem próbáltam még ki azt, hogy mi van ha lejjebb veszem a szkennelési hatótávolságot, hogy azt mennyire tolerálja a játék. De én eleve erre a távolságra terveztem, hogy észrevegyem a felbukanó hajókat (10000m-re), a kalózokat (5000m-re), a felfedezendő eldugott bázisokat. Hát ez nem jött össze :(
Szerintem 1 km-es érzékelőterületekkel működne a cucc. Csak akkor meg már minek szkenner?
(RJoco: A szkript ehhez a szkennerhez kellett volna. Előfordulhat ugyanis, hogyha rossz projektor kapcsol be, akkor valahogy újra kéne indítani a szkennert, hogy frissítse a kivetített képet. Amikor tesztelgettem - még kicsi hatótávokkal -, akkor párszor előfordult, hogy "elfelejtett" kikapcsolni egy projektor, vagy épp bekapcsolni.)
U.I.: most azért meglehetősen mérges vagyok a játékra.... elég sok munkám ment a SEMMIBE Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.11.03. 17:09:47
Az utolsó hajót is majdnem szétszedtem csak közben kifagyott a játék. De már megvan. Illetve nincs :)
Kicsit még bővítettem a szétszedőt, magasítottam rajta és elláttam pár érzékelővel, hogy lássam, biztos bent van a hajó a területen.
Gondoltam még kivilágítom, mint olajfinomítót Bécsnél, de ahhoz most nincs kedvem.
Még van mit csinálni rajta, összeszerelő blokk nincs rajta, ami szétbontaná az elemeket és még semmilyen dokkolási vagy másik állomásra továbbítási lehetőség sincs rajta. De ez már csak részlet kérdés.
Sajnos hiába kapcsolom be, hogy lássam az érzékelők hatósugarát vagy a grav.gen. területét, nem hajlandó megmutatni. A tömegközéppontot kijelzi mindennél, mindegy, hogy csak 1 valaminél kapcsoltam e be. Lehet a másik kettő csak kreatívban megy?
És egy utolsó kép az utolsó (jelenleg) ilyen hajómról:
Szétszedtem még egy szép nagy hajót. Kb 30 perc alatt megvan. Elég hatékony. A hajó 1500 tonnát nyomott.
A másolással nem volt semmi gond, látja az összes korábban telepített játékot. A mentett állások visszamásolása után azok is mennek.
Sajna a játék nem lett sem gyorsabb, sem jobb. Már megint bebugzott.
A CoD-ra csak 70 GB-ot szed le, mert a rohadékok nem voltak képesek összetömöríteni. Pedig van belőle lemezes verzió is.
A többit meglátjuk, persze, ha nem megy, akkor muszáj lesz.
Újratelepítettem a wint, kíváncsi vagyok mi fog ebből kisülni. Már másolom a steam könyvtárba a játékokat, aztán majd meglátjuk, hogy elfogadja e őket vagy letöltögethetek.
Szerintem, ha vegyes energiaforrást használsz, akkor a kettőn egyaránt osztoznak a fogyasztók. Vagyis fogy az uránium, ha a napelemek mellett be van kapcsolva a reaktor is.
Nem termel, csak raktároz. Bármi képes feltölteni, ami termeli az energiát. Napelem, reaktor, egyéb modban foglalt dolgok. Lehet, hogy egymást is képesek feltölteni, de annak ugye nem sok értelme van. Hacsaknem akkuval megy a hajód, az állomásodon meg napelem és akku látja el az energiaforrás szerepét. Ez esetben elméletileg át lehet tölteni, de sosem próbáltam.
nem termel energiát kell hozzá a napelem bár nem tudom hogy reaktorból újra lehet e tölteni mindig napelemmel párosítottam ebbe az esetbe meg nem kötelező a reaktor hisz korlátlan energiát ad a napellem ha úgy forogsz a hajóval:)
Ma készültem el az első kis hajómmal! Semmi extra csak egy kis sima utazó hajó! De amikor a munkám eredményében nem csak gyönyörködhettem hanem ki is próbálhattam és repülhettem vele úgy hogy minden tökéletesen működött az hihetetlenül isteni volt! :DDD Most még jobban megjött a kedvem a gémhez! :D
Ja és lenne egy kérdésem: Az akkumulátor az voltaképpen egy energiatároló/backup item? PL: vészhelyzet esetére ha nem megy a reaktor mert kifogyott vagy megsemmisült elromlott? Vagy termel is energiát? Vagy mire jó pontosan?
kár hogy nem lehet a sima blokokat is kiíratni ezzel a damabe parancsal
Most lestem meg csak úgy véletlenben elvileg az állomásom valami ok miatt 75 ponttal volt rossz állapotba így ki kellett javítanom.
Hmm ez egész érdekes! Majd ki kéne próbálni de kicsit, zavar hogy még csak alpha... :S
Én most kiegészítettem vagy 300 flexszel az állomást. Olyan mint a sakktábla, de csak a fehér mezőkön van flex. A többin a továbbító rendszer megy. A hatótávja felfele, hát ez jó kérdés. Most szedtem szét a hajót teljesen. Elvileg úgy lett megcsinálva a rendszer, hogy a futóművek alatt van 1 blokk szabad hely. Ezt még szét kellene szednie. De nem tette. Volt pár rámpa elem, amit nem szedett szét. Közelebb nem nagyon akarom vinni, nehogy egyszer véletlenül elkezdje lebontani a futóműveket.
A nagyon deformálódott blokkok gondot jelentenek, érdemes kijavítani az elején, hogy simán menjen a szétszedés.
0,2 m/s elég jó sebesség, nagyjából tudta tartani a szétszedő.
12000 hajtómű alkatrész jött ki a hajóból :)
Az tényleg egy hack számítógép és azt írja egy gép egyszerre csak 1 dolgot tud hackelni. Vagyis érdemes jópárat felpakolni, hogy a fegyverzetet és antennát egyszerre lehessen kiiktatni.
A kikapcsolt blokkot nem lehet távolról hackelni.
Majd megpróbálkozom vele.
Korábban próbálkoztam ilyensmivel, mindent bekapcsoltam és semmit nem mutatott. Még direkt az érzékelők hatósugarának a beállítása miatt csináltam. Antenna is volt az állomáson. És nem mutatott semmit. Ez akkoriban volt, mikor valaki programozott egy program blokkot és hol zölden, hol pirosan világított a lámpa, az érzékelő állapotától függően.
A kurzoros gond még mindig fennáll nálam is. Egy karakterrel hátrébb rakja a kurzort, mint ahova klikkelek.
Az egyszerű a progiba is meg tudod lesni
kell egy antenna a bázisodra
Nyomsz egy k betűt a felső menüben van az info menü ott találsz egy rakat pipa lehetőséget lehet nem az infó alatt nem emlékszem pontosan. Vannak ott olyan beállítások hogy az érzékelők hatósugarának mutatása vagy micsoda azt hiszem van egy a gravitációs mező mutatása pipa is. Ha bekapcsolod, kapcsold be a gravgent hogy mutassa a helyzetét a térképen a zöld halvány kocka fogja mutatni a gravitációs területet.
Nem beállítani akarom, csak megnézni, hogy éppen hogy van lefedve az állomás, illetve a környező terület gravitáció ügyileg. Jelenleg van 3 generátorom, de csak kettőnek tudom a pontos határait. A 3. olyan helyre van építve, hogy ott elég nehéz behatárolni.
Nameg a későbbiekben jó lenne tudni, hogy merre tegyem le a következőt.
Ha nem lesz más, akkor kell kerítenem egy raszter hálós papírt és magamnak kell rajzolgatnom.
igen azt a videjót láttam
Lehet rá kéne lesnem jobban a dologra bár a meghajtásnak az automatizálása lesz a legproblémásabb minnél kevesebb érzékelővel akarom megoldani a dolgot nagyon kicsi lett a drón hasznos felülete még a timer bloknak meg a számítógépnek is kell helyet találnom.
elven tutti kell két időzítő az oda vissza mozgáshoz ha jól sejtem.Az SeTools szerintem nem használható gravitáció beállításra ha jól sejtem nem éred el a blokok beállítási rendszerét.
Ha egy elem legyártási ideje 10s, akkor 300%-os teljesítménynél a legyártási ideje már csak 3,33s. Elméletben. A gyakorlatban sajnos nem így van vagy én nem tudom, honnan is számít a 10s. De az sem kizárt, hogy az SE wiki nem a legfrissebb és az a 10s nem 10-es.
Ma meglepődtem, a medical feltöltötte a hidrogén tankom. Sőt, a hajóban ülve az állomásra dokkolva is feltöltődtem. Teljesen.
A hidrogén palackot az oxigén tankba rakva tudtam eddig feltölteni. Viszont hidrogén nem volt a rendszerben. Hoztam át jeget a szétszedésre váró hajóból és most a hidrogén tankban is van hidrogén. A csaknem 10kg jég majdnem 50%-ra töltötte fel az oxigén tankot és 1,5% körülre a hidrogént.
Nem használok SETool progit. Bár már gondoltam rá, hogy megnézem, hátha áttekinthető lenne benne a gravitációs tér.
A fogott hajó programblokkjában talált progival lehet, hogy meg lehet oldani a drón problémád egy részét. Szerintem a menny ide és oda és dokkolj biztos menne. De ezt elméletileg az autopilóta is tudja, amikor bejött ez a funkció, még videó is volt róla. Az anyag mozgatást szortírozóval tudod megoldani. Az összekapcsoló kapcsolgatását meg szerintem időzítővel. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.11.02. 14:38:50
Nem tudom meg lehet e oldani valahogy a dronokat hogy járőrözzenek a bázis körül és ha valami sérülés keletkezik a bázisomon akkor keressék meg a sérült elemet és javítsák meg.
Illetve kéne okosítani egy drónt hogy csinálja a következőt
dokkoljon egy helyen és vegyen fel minden elemet ami a legközelebbi konténerben talál majd lavírozzon el egy másik helyre ahol dokkolás után feltölti az ott levő konténert.
Ha nem akarsz szenvedni a vissza bontással ott a tools progi lemented a játékot belépsz a progiba megnyitod a mentést kikeresed a hajót és átállítod a tulajdon jogot
visszamész és csodálkozol:) Elvben túlélőbe is mükszik.
5 fps-sel tényleg nagyon kitartó vagy. Én már beújítottam volna egy gépet vagy más elfoglaltságot kerestem volna. Hamar kimerít és erős fejfájást okoz, ha gond van az fps-sel.
Szerintem azzal, hogy átállítottad a hajó tulaját, lelassítottad a műveletet. Eddig azt vettem észre, hogy ami nem az enyém, azt sokkal tovább tart leflexelni, mint ami az enyém. Tegnap a szerver beállításnál volt a hacking-re egy paraméter, növelni vagy csökkenteni lehetett az általános időt. És más feltörést nem ismerek, minthogy lebontani kék vonal alá, majd visszaépíteni.
Tegnap csúnyát bakiztam így kénytelen voltam kreálni egy javító dron rendszert a bázisom köré:)
Felfegyvereztem a rendszert telepítettem pár gépágyút a grinder oldalaiba:)
Gondoltam printelek egy hajót kísérletezésre beraktam egy bányászt.
Eléggé nehezen kezdett neki a vágó leszedte a fúrókat.
Na mondom lehet hogy azért mert sajátként van beállítva a hajó és gondoltam akkor nem úgy áll neki a rendszer mint kéne.
Átállítottam space piratra.
Ebbe a pillanatban mint a barom elkezdték kilőni az ágyúk a helyéről a hajót az meg elindult valamerre csak úgy magától.
Na mondom gyorsan visszaállítom a hajó besorolását. Észrevettem hogy az egyik ágyú mint a barom lövi az egyik grinder fejet.
Húú mondom, na most hogy keresem meg melyik elem sérült a rendszerben.
Aztán eszembe jutott hogy az állomáson beállítottam egy monitort hogy mutassa a sérült rendszereket. Szerencsémre jól működött, viszont a blok beazonosításánál gondom volt mert több is volt abból a blokból azonos néven.
Na mondom akkor ezt is tisztázom átneveztem a 150 fejet más más számmal.
Oké be van azonosítva a sérült blokk lehet javítani, na de mondom az már milyen snassz egy engineer részéről ha ezt a feladatot se bonyolítja meg magának és miért ne oldaná meg a javítási problémákat a központi sky trónszékéből:)
Készítsünk egy drónt meglett a dolog a székemből simán fel tudom venni a hajóra a kívánt mennyiségű alkatrészt és nekiálltam a javításoknak:)
Hopi mondom ideje lenne meglesni mi az a piros felhő 5 6 ezer kilométerre tőlem, na akkor jön a következő fázis a harci dron alkalmazása a sky trónszékből:).......folyt köv?:)
Most jutott eszembe egy dron gyártót még be tudnék suvasztani a rendszerbe valahova:)Mindezt 5 fps-el kitartó vagyok!!:)
Pedig csak egy vágót akartam kreállni:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.11.02. 11:55:19
Ez jó kérdés, szerintem nem keletkezik hulladék. Ahhoz igencsak erős behatásnak kell történnie. Például megrakétázom a hajót.
0,5 m/s-nál semmilyen kár nem keletkezik ütközés során. Gyorsabban meg nem érdemes haladni, mert úgysem tudja eldolgozni a flex és amúgy sem akarok kárt okozni magamnak.
Kreatívban nem néztem, hogy mit dolgoz fel a gép. Ott teljesen lényegtelen. Próbáld meg túlélőben.
Amúgy nem tudom van e valami beállítási lehetőség e erre de kreatív módban amikor bedobtam a hajót a kések alá szinte semmi nyersanyag nem keletkezett lehet át kéne dobnom kreatívba a cucclit.
Nem tudom ezeknél a préselős rendszereknél a nem megfelelő vágási sebesség eltalálása esetén nem keletkezik több fém hulladék?Bár azt se tudom mikor jön létre fémhulladék biztos van valami behatási folyamat amire létrejön
A korábbi hsz-emben tévedhettem. Nem valószínű, hogy a mod bugos vagy a gép rossz.
Ha jól értelmezem, akkor, ha egy hajó belép az érzékelő hatótávjába, akkor az érzékelő működésbe hoz valamit. Mivel a hajó nem távozik, ezért tovább működteti a dolgot.
Mikor te leveszed az érzékelő hatótávját 1-re, akkor kiesik a hajó az érzékelési területből, ezért kikapcsolja azt a dolgot, amit működtetett.
Mikor ismét felviszed az érzékelő hatótávját, akkor ismét bekapcsolja a dolgot, mert ismét érzékelte a hajót.
Lényegében az érzékelő jól működik. Az életben is csak egyszer zárja az áramkört az érzékelő és egész addig zárva is tartja, amíg a hatótávjában van a tárgy. Innen kezdve az elektronika végzi a dolgát, amire kötve van.
A játékban a legegyszerűbb ilyen jellegű elektronika az időzítő. Csak szerintem nem jól állítottad be. Nem az érzékelőt kell kapcsolni vele, hanem azt a dolgot, amit működésbe akarsz hozni. Van rajta időzítő funkció is, így ismétlődőre is állíthatod a dolgot, de ehhez legalább 2 időzítő kell. Az egyikkel bizonyos idő elteltével bekapcsolod, majd a másikkal x idő múlva lekapcsolod és indul az egész újra. Ha a hajó eltűnt az érzékelő hatótávjából, akkor kikapcsolja a bekapcsoló időzítőt (vagy leállítja a visszaszámlálást).
Ismereteim nem hiánytalan e téren, de én így állnék hozzá a probléma megoldásához és menet közben, ahogy felfedezem a lehetőségeket és korlátokat, úgy igazítanám a megvalósítást is az elképzeléshez. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.11.02. 09:29:06
Még nincs szétszedve, mert a rámpás részek szeretnek becsúszni 2 flex közé és emiatt megakad a művelet. Még kicsit építenem kell hozzá.
Van még 2 ilyen hajóm próbálgatni :)
Nem igazán tudtam rávarázsolni a kerekeket, hogy minden oszlopra illeszkedjenek és rendesen mozogjanak is. A futómű egyszerűbb és stabilabb.
Az oldalirányú mozgás hasznos lenne, de vannak itt olyan erőhatások, hogy pikk-pakk szétrobbannak a dolgok és elszállnak.
Kipróbáltam a szétszerelő üzemem. Sajnálatos módon teljes egészében le kell fednem a területet flexekkel, mert a 2 méter üres területre simán beszorulhat valami. Bár még megpróbálom csillag szerűre megcsinálni, hátha nem kell annyi flex, de így is 600 fölé emeli a darabjukat. Viszont még mindig gyorsabb lesz a szétszedés, mint kézzel.
Sajnálatos mód bugok megint voltak, 2 futómű belemélyedt az oszlopba és nem akart kijönni. Persze ezzel egy időben a tető sem állt egyenesen. A szétszedni kívánt hajó elengedése után magától helyre rándult.
A másik bug, hogy egyes nagyon sérült blokkokat nem volt hajlandó szétszedni. Mivel grafikailag annyira eldeformálódott, hogy a széle a flexbe ütközött, ám a központi része 1 blokkal odébb volt, amit a flex már nem ért el.
15 kép készült, melyet albumba rendezve ITT érhettek el.
Akkor nem értem, hogy mire is kell. Szerintem a mod rossz, nem erre készítették fel. 5 km amúgy is elég távoli dolog. Lehet, hogy a géppel is gond van, nem bírja feldolgozni.
Jobb lenne, ha legközelebb valós gondot írnál le és akkor én sem vacakolom el az időmet olyannal, amire senkinek semmi szüksége.
A gomboknál nekem nincs gondom. Ma volt problémám a vezérlők elérésével. Nem mindig akart előjönni a sárga jelölés, hogy hozzáférjek.
A szövegmezőknél, mint amit a képen is írtál, ott volt gond. Mindig egyel odébb tette a kurzort, mint ahova klikkeltem. Most nem tudom, hogy a német nyelv miatt jött rendbe vagy csak egyszerűen már nem klikkelgetek így. Számokat törölni szoktam és újraírni. A szövegnél meg lehet, hogy megszoktam már.
Na mindegy, bonyolult lenne elmagyarázni miért, de akkor is arra lenne szükségem, hogy a szenzor újraellenőrizze az érzékelőterületét. Hogy újra akciót indítson ha találat van az érzékelőterületében. Ezt úgy lehetne megvalósítani, ha a szenzor hatótávja lecsökkenne 1-re, majd visszanövelnénk az előző értékre. Egy elég könnyű szkript lenne.
Meg tudom oldani timer blokkokkal a problémám, de az nem lenne 100%-ig megbízható megoldás!
Bevallom nem próbáltam ki hogy kilépésnek érzékeli-e ha valami felrobban a belsejében, az csak egy példa akart volna lenni, hogy szemléltessek, mert azt nem tudom leírni egyszerűen, és ez hasonlított a problémára a legjobb közelítésben. De a szenzor akkor is úgy működik, ahogy leírtam, mert a tényleges problémámnál ez a gond. Egyszerűen csak egy szkriptre lenne szükségem, ami a hatótávot lecsökkenti aztán visszaállítja és kész :D
Ha kész a kis eszköz amit kiötlöttem akkor megosztom és meglátjátok :D Csak e nélkül nem lesz tuti a cucc :D
Kezdem dörzsölni a tenyerem mikor fog összeomlani a játék az effajta elgépelési hibákból kifolyólag:)
Nem tudom csak nálam nem pozicionál rendesen az egér?? Vagy mindenkinél a nyíl hegye alá esik a találat jelzés??
Azt se vágom hogy egyes gombokat miért nem tudnak értelmesen pozicionálni
gondolok itt a blokoknál az első sorban levő on off gombra, ha a csoportot akarok megadni akkor ha véletlen a függőleges vonalnál kattanok egyet tutkó hogy kikapcsolom a blokot azt nézek miért nem jó a buli.
Olvastam, nem lehet megcsinálni, mivel scriptel nem lehet anyaggyártást inditani
A továbbító cső üveg felület kivétele elég érdekes. Ha elég messze megyek, akkor van üvegfelület és ahogy közeledek, úgy egyszercsak átalakul és az üveg olyan lesz, mint a keret.
Vagy a mod hibás vagy nincs jól beállítva nálad valami. Bár szerintem inkább a mod a hibás, ahogy leírtad a jelenséget.
Most próbáltam. Egyszerűen leraktam az érzékelő mellé egy lámpát. Beállítottam kis hajóra és semmi másra!
Csináltam egy kis hajót, tele bombával. Mikor az érzékelő fölé vittem, a lámpa zöldre váltott. Megsemmisítés után lekapcsolt a lámpa, mert nem maradt semmi.
Ez az életben is így van? :D De ez nem az élet, ez a Space Engineers. És itt nem így van. A probléma ott kezdődik, hogy a szenzor nem küld infót arról, hogyha valami nem kilép a hatótávjából, hanem megsemmisül benne!
Ahogy a játékban van: A szenzor nem küld folyamatosan infót arról, hogy valami a területén belül VAN. Egyetlen egyszer küld infót (jelet, inputot) arról, hogy valami BELÉPETT a területébe. És kész. Nem azt hogy ott van (másodpercenként valahányszor), hanem hogy belépett (egyetlen egyszer). Mert ha az a valami eltűnik, de úgy hogy nem kilépett a területről, hanem eltűnt, megsemmisült, akkor a szenzor azt nem érzékeli, nem küld arról információt (jelet, inputot) és nem áll le az időzítő amit a belépéskor bekapcsolt.
És ha a az időzítő nem áll le, akkor nekem fogalmam sem lesz arról, hogy az a valami ott van-e akkor még, vagy eltűnt-e már. Ezért gondoltam, hogy meg lehet-e oldani egy szkripttel a dolgot. Akár úgy hogy a szenzor hatótávját lecsökkenti 1-re, majd újra megnöveli az előző értékre (gyorsan, de fokozatosan), mert akkor kipróbáltam, a szenzor újra teljesítette az 1. slotjába bevitt parancsot, ha érzékelt. (Időzítő start) Mintha újra átvizsgálta volna az érzékelőterületét.
Egy moddal meg lehet növelni a hatótávjukat akármennyire (bár 50.000 m fölött nincs értelme, mert nincs a memóriában a fölött semmi, csak majd a bolygók), és érzékelőhálót akarok csinálni (5000m-es szenzor hatótáv). Minden egyes szenzornak le-fel csökkenteni a hatótávját azért hogy frissítsem "meglehetősen" időigényes. Mert 5000m-en belül meg tudom semmisíteni a hajókat a nélkül, hogy kilépnének a hatótávból. És így egy idő után már használhatatlan lesz a szenzorháló. Nekem kell manuálisan leállítani a szenzorok által futtatott időzítőket, és a hatótávot lecsökkenteni, majd újra megnövelni minden szenzornál, hogy újra aktiválódjon az 1. slotban lévő blokk és infót kapjak arról, hogy a hatótávon belül van-e még valami.
Érdekes, de a jel, input vagy akárhogy is nevezed, még mindig nem tiszta. Itt valamit működtetsz és a szenzor tulajdonságaiból adódóan, ha érzékel és zárja az áramkört, akkor az addig zárva marad, míg érzékel. Ez az életben is így van. Az, hogy mit működtetnek vele vagy esetleg egy IC lábára van kötve és onnan kezdve egy program végzi a műveleteket, már más kérdés. De az alap játék még nem ennyire bonyolult. Persze script-be sokmindent bele lehet írni, ha valaki ért hozzá.
Gyanítom hangot csak egyszer játszik le a rendszer és nem ismétli. Erre az esetre kell az időzítő. Mikor érzékel, akkor az időzítőt kapcsolja be és az ismétli a dolgát. Mikor nem érzékel, akkor kikapcsolja az időzítőt.
Én ezt egyszerűen lámpákkal akarom megoldani. Mikor hatótávban van valami, akkor világít, mikor nincs, akkor le van kapcsolva. De, ha úgy jobb, akkor pont fordítva is lehet kapcsolni.
RoboKutya78: Vagy használhatod az Amount parancsot, az a legegyszerűbb. Amount [G:fegyverek]. Minden egyes torony külön sorban ki lesz írva és progress barral a benne lévő muníció.
A szenzort annak a reményében kapcsolom ki-be, hogy hátha küld új jelet. De nem :/
A lényeg az lenne, hogy ha pl. felrobbantok valamit a hatótávon belül, akkor az ugye nem lép ki a hatótávból, tehát nem teljesül a szenzor 2. slotjában lévő parancs. Ezért arra gondoltam, hogy ki-be kapcsolom a szenzort és ha teljesül az 1. slotban lévő parancs akkor az objektum még ott van, ha pedig nem teljesül akkor nincs ott. De nem működőképes a dolog, mert hiába van még ott, akkor sem teljesül az 1. slotban lévő parancs, nem kapok információt :(
Ezért kéne valahogy megoldani, hogy de mégis teljesüljön, a szenzorral tudjak egy kérést intézni egy szkripttel, hogy a szenzor érzékeljen. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.11.01. 17:31:05
RoboKutya: Ne az Inventory parancsot használd, hanem az InvList-et. Tök ugyan az mint az Inventory, csak nincsennek kiírva a kategóriák, csak simán az anyagok mennyisége és kész. (Benne van a leírásban is.) Aztán meg az echo helyett a center-t használva középre rögzítve kiírhatod a torony nevét. A center tök ugyan úgy használatos mint az echo, csak itt középen lesz a szöveg
És miért kapcsolod ki a szenzort?
Egy időzítő blokk lehet, hogy megoldaná a gondot.
Milyen parancsot hajt végre pontosan a szenzor?