Mostanában történnek érdekes jelenségek a játékomban. Hol ez sérül meg, hol meg az. Pedig a közelében sem járok a dolgoknak. És ellenséges mozgás sincs olyan közel, hogy megsértse.
Nem bírtam magammal, fogtam még egyet. Így már van 3. És most kis hajóm meg sem sérült, ügyesen kilőttem mindent. A drónok rendesen kaptak, biztos ami biztos.
Sajnálatos mód a játék közben valamiért bebugzott. Éreztem én, hogy valami nem stimmel, leesett az FPS és elkezdett kicsit akadni. Mikor visszaértem az utolsó foglalt hajóval, akkor láttam, hogy a rohadt nehéz hajókezdeményem össze-vissza mozog az űrben. Ami lehetetlen, mert túl kevés rajta a hajtómű, hogy 0,1 m/s sebességnél nagyobbra képes legyen. Visszatöltés után már nem ugrált, viszont az állomásomhoz és az eredeti pozíciójához képest most fejjel lefelé van és kb 600m távol felette. Ez elég gáz, tekintve, hogy nem tudom visszavinni. Valószínű nem kellett volna két futóműre rádokkoltatni a két foglalt hajót. Most a 3. hajó is rajta dokkol. Én meg dolgozhatom a hajtóműveken, hogy vissza tudja vinni eredeti helyére. Vagy kreatívkodom egy kicsit, ami talán egyszerűbb.
elkészült a szétszedő állomásom:) még csak 90% os a cucc Kéne nékem egy valami olyasmi script ami általános ajtóra és lámpára lenne írva és a ki be funkciót illetve az off funciót mutatná nékem valami módon:) Én amikor ezt a blokot postoltam azt hittem hogy a blokot készítette el úgy hogy lámpát rakott rá de tévedtem még jobb ötlete támadt a srácnak. Minden lehetséges verzióban berakta ezt a 3 szög alakú lámpát és bármilyen blokra rá lehet ültetni:) Most kitaliztam egy jó lehetőséget de erről holnap dobok egy képet majd:)
Míg el nem felejtem. A második foglalt hajón megnéztem a programozható blokkot és az időzítőt. Előbbiben volt program, utóbbiban volt indítandó elem. Amit ki tudtam venni a programból, koordinátákra vonatkoztak mindösszesen. Az időzítők másik időzítőt és a programozható blokkokat indították. Ha érdekel valakit, akkor majd kimásolhatom ide a programot.
Én egyszerű dologra gondoltam. Kell egy nagy üst, az alján a flexekkel, meg grav. generátorral. A 4 sarkán 4 oszlop és egy tető tüskés nehéz páncéllal. A tető kerekeken gurul az oszlopok mentén, így nyomva bele a hajót az üstbe. Ha elég lassúra állítom, akkor szépen mindent el tud dolgozni a gépezet. Arra kell figyelni, ha esetleg valamiben érc van, akkor a leeső darab ne zúzza szét az üstöt. Érdemes kicsire állítani a gravitációt, hogy a kis elszálló darabokat azért megfogja és lehúzza.
valami olyasmit csináltam mint egy star trek szerelő állás :) csak elszúrtam így is mert a szélessége még így is kicsi lesz nem tudtam belepakolni egy szelepet:) Meg nem tudom hogy lehetne megjeleníteni a grinderek hatótávát hogy lássam. Illetve a gravitációval is játszanom kéne hogy az elszabadult eszközök hozzáérjenek a grinerekhez:) Lesz még itt okosodni való:)
No igen, a modok. Ezt a világomat még mindig mod nélkül játszom. Egy szétszerelő üzemen már én is gondolkodom, természetesen mod nélkül. De ekkora hajókhoz tényleg méretes darabot kell összeraknom. A hajót négyszögbe zárva nagyobb, mint az állomásom. Persze, ha orral lefele tolom be az összeszerelőbe, akkor elég egy kisebbet építenem. És viszonylag messze is kellene az állomástól, hogy az egyszem védelmi tornyom ne kezdje el lőni, ha nem teszem teljesen magamévá. Hisz elég lenne csak a pilótaszéket és a reaktort a magamévá tenni, meg leszerelni a távirányítót. A többi úgyis megy aprításba. A konténer tartalmát meg eldolgozza a szétszerelő. Hacsak nincs benne érc.
vannak ilyenek de csak móddal csináltak nagyobb hatótávú eszközöket most kreálok egy szétszerelő állomást csupa módal kiv leszek belefér e majd ez a hajó amit tel elcsakliztál:)
Igazán kifejleszthetnék már a nagyobb hatótávú érzékelőket. Elég gáz, hogy, ha lelövöm valaminek az antennáját, akkor utána fogalmam nem lesz, hogy merre van. Persze ő azonnal megtalál, neki nagyon jó a szeme. Ezeket a pici drónokat, ha nem úgy süt a nap, akkor esélytelen észrevenni. Most is szívtam velük egy csomót.
Nem bírtam magammal, fogtam még egy nagy hajót. Sajnos pont elhozatal előtt az egyik ilyen kicsi életben maradt drón még bele tudott lőni a seggébe, leszedve 2 nagy hajtóművet és a bóját.
Bár most már kicsit csaltam, mert nagyon lassan megy az ajtók leflexelése. x5-ös felx és hegesztő mellett már elég jól lehet munkálkodni.
No ezt nem volt egyszerű elfoglalni, főleg, hogy a távirányító blokkot jól körbepáncélozták és amíg le nem szereltem, nem tudtam megmozdítani a hajót. De azért csak sikerült hazavinnem :) Képek a spoilerben.
Így is úgy is magamévá kell tennem az összes blokkot, vagy lebontani az egészet, úgyhogy nekiálltam. Ha már csak a Távirányító marad és addig nem találom meg, akkor majd a gépágyú torony megtalálja :D Azért képet majd csinálok róla, kis hajómhoz képest elég nagy dög ez.
Azt írta, hogy hiba a barát felvételekor. Amúgy melyik vagy te, a robokutya vagy a robokutya78? Esetleg mind a kettő? Itt vagyok én Julian név alatt megtalálsz, az alkotónál ott a profilképem is. Próbálj meg felvenni, hátha neked megy. Nálam szokott vacakolni a Steam. Van amikor a kliens kiírja, hogy feliratkozáshoz, meg kívánságlistához lépjek be. Amúgy meg be vagyok lépve. Webes felületen gyakran be sem léptet.
Jaja, túlélőben. Így az izgis. Viszont, hogy lehet megtalálni egy idegen hajón a Távirányító blokkot? Már vagy egy órája vacakolok és nem tudom a hajót elmozdítani, mert a távirányítás nem engedi. És nem találom a blokkot.
Én is most ismerkedem a Linuxszal és eddig nem jön be, de hátha okosodhatunk együtt. Az FTP kliens mire kell? (ATW-n van a honlapod?) A virtuális gépeknek van némi hátrányuk hálózati kapcsolatok esetén. Legalábbis korábbi tapasztalat. Honlapkezdemény? Ez pontosan mit takar?
Átállítottam kreatívba és jó lett. Aztán visszaállítottam túlélőbe és jó maradt.
Elfoglaltam a hajót. Szép termetes, nem semmi mit össze nem dobott a gép. Ráadásul kis drónokat is gyártott, még jó, hogy nem mozogtak, így simán szét tudtam szedni őket. A hajó saját gravitációval, oxigénellátással, összeszerelővel és belső védelemmel van ellátva. Még JD is van rajta.
Csak úgy OFF-ba merem megkérdezni nincs köztetek véletlenül linux tudor? Ftp kliens tudással?:) Elkezdtem tanulni a rendszert összedobtam egy virtuális gépet meg egy linuxot ár de valahogy a szerkesztett honlapkezdeményem nem jelenik meg a firefoxban:)
Hm hát akkor ebbe az esetbe előveszed a SeToolst és adsz a karakterednek egy új koordinátát és voálá:) vagy nem tudom van e más megoldás ebbe a szorult helyzetedbe:)
Éreztem én, hogy nem kellene nekem most ezzel játszani. Hirtelen megnövekedtek az ellenségek számai, ahhoz képest, hogy békés beállítással játszom. Megközelítettem egy nagy objektumot, erre elkezdett nehéz drónt gyártani. Lelőttem az antennát, meg két gépágyú tornyot, de sajna a rakéták közeledését már csak akkor látom, mikor késő. Visszamentem az állomásomra kijavítani a hajót, aztán jól beszorultam egy kis helyre, hogy meghaltam. Utálom az ilyet. Visszatöltöttem egy automentést, hát nem a kis lyukban mentett?! Most meg nincs semmi mozgás, se azonnali halál, még a jetpack-et sem tudom bekapcsolni. Szerszámokat használni sem enged. Röhej és barom idegesítő.
Nálatok mi a helyzet?
Azon már én is gondolkodtam, hogy fel kellene tennem azt a nagyon hosszú script-et. Harc után vagy esetleg ütközés következtében jó lenne látni az összes sérült blokkot, mert nem mindegyiken jelentkezik külsőleg a rongálódás. Arról nem is beszélve, amikor anyaghiány miatt elfelejtem teljesen behegeszteni a kockát és bár működik, de nem olyan erős, mint lehetne.
Megszületett a korvett hajók versenyének az eredménye. Hát nem lettem benne az első háromban, de legalább utolsó sem lettem. Az esztétikát kritizálták nagyon és, hogy pár találat és elszökött a levegő. Nameg, hogy nagyon a tetejére koncentráltam a tűzerőt. Végülis mindez igaz, de tekintve, hogy 2 hetem volt rá munka mellett, elszúrt piston-futómű párossal, én azért elégedett vagyok.
Ez a rongálódás elvileg csak a te alkalmazásaidra kellene hogy hatással legyen bár így én se próbáltam A félkész blokokat meg max úgy lehet megoldani hogy megcsinálod a blokkot és vagy nem fejezed be vagy kikapcsolod a blokk rongálást és miután végzel visszakapcsolod. Viszont SETools progiban nem vágom miért lehet sérült blokkokra is szűrni ha nem lehet állítani a blokk minősítését Vagy lehet csak én nem tudom hogyan?? Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.10.18. 11:42:36
Ennek majd utána nézek. Bár, ha a blokkok nem rongálódnak, akkor hogy lövöm le az ellen fegyverzetét? Az effekt külön kikapcsolásának van értelme. Ha nagyon eldeformálódik egy blokk, akkor esetleg elzárhatja a ki/bejáratot. Ilyenkor vagy leflexeled vagy meghegeszted. Sajnos az sem működik, hogy kicsit megflexeled, míg félkész alakot vesz fel, mert a játék a rongálódott formáját kezeli, ami te már nem látsz.
Nem tudom próbáltátok e úgy a dolgokat tesztelni hogy kiszeditek a beállításokból azt a két kis pipát ami a blokkokra való rongálódásra vonatkozik .Hátha úgy nincsenek ilyen problémák. Szívjon más a gondokkal ne a hajó tervezője:)
Bár ezeket a kapcsolókat se vágom Ugye van egy ami a blokkok rongálódását kapcsolja ki meg van egy ami a blokkok rongálódásából fakadó effekteket kapcsolja ki külön ha jól emlékszem Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.10.18. 10:52:20
Érdekes bugra akadtam, a motorra szerelt decay-jal nem hajlandó felszállni a hajó, a rotor elválik a motortól. Igenám, csakhogy a vezérlésre meg reagál. Elég érdekes, hogy a hajóval odébb repülök, kiadom a motornak a forgás parancsot és elkezd forogni a rotor és a rászerelt kar a decay-jal a végén csak úgy a semmiben.
Egy igazi űrmérnök :D Nem semmi. Kár hogy nem válaszol senki a lézer antennás távolsági aktiválós ötletemre :( Kiírtam a space engineers fórumra is pedig.
Gondoltam motorra szerelem a decay-t, ezzel mozgó célpontot adva az ellennek, hátha nehezebben találja el. Szépen meg is csináltam, majd elment egy próbakörre. Mikor megyek vissza landolni, akkor látom, hogy a rotor elvált a motortól és a szerkezet fixen áll a levegőben. Szétflexelésnél sem mozdult meg, sem amikor nekimentem.
Valami kalóz bázis költözhetett tőlem 3 km-es távra. Fixen csak ott van. Pár jel elhaladt fölöttem, de most úgy 5 km-re vannak. 6-7 km-re lehetnek a bázisuktól. Elég idegesítő.
Az FPS mostanában nálam is eléggé leesett, nem tudom mi van a játékkal.
Nagyon durva az eheti bolygó bemutató! De nagyon! És az utolsó másodpercek? Áhh, már nem bírok várni :D Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.10.16. 13:33:13
Ilyenekkel én nem találkoztam. Minek a megtámadása esetén jönnek? Milyen ellenség beállítást használsz?
kétféle dronnal futottam össze az egyik egy gömb alakúra kreált izé két stukival az oldalán a másik egy két háromszöget formázó alak benne két számítógép meg 3 időzítő a meghajtás meg egy gyémántalakba lerakott formába volt csomagolva az elején egy géppityuval. Képem még nincs mert nem azon filóztam hogy fotózzak:)
Ügyesen belőtte a szimmetrikus építkezést. Az ügyes vágta és gyorsította fel a videót. Vajon ténylegesen meddig építhette?
Érdekes. Nálam a fegyverzetet célozza először mindig. Ha sikerül segítséget hívnia, akkor az is először a fegyverzetet célozza és csak utána lövi a hajó többi részét. Drónt még úgy igazán nem láttam, van róla képed?
ez egy állat :) Mármint az építkezési stílusa az a videjót lessétek:) Aki képes arra hogy felvegyen egy teljes állomás felépítését az már vér profi játékos:)
Nagyon kezd elegem lenni a játékból akár mit találok ki az ellen mindig megtalálja a gyenge pontját a járműmnek Csináltam egy dront távirányítással ugye a kamera a leggyengébb láncszem ebbe az esetben Naná hogy teli vágja rakétával a mocsok. még azt se tudtam mi talált el . Visszacammogtam a cuccomhoz hogy meglessem mi vaan erre a kis nyomi dron benne csücsült a kockám közepébe és úgy repült vele elfele mint a szél.pedig 5 5 meghajtó volt mind a 4 oldalán a kockámnak ez a kishajó meg a törpe meghajtóival uhh pedig a kockám volt vagy 1 milla tonnás.
Lehet ideje váltanom vissza kell lesnem star trekbe mi folyik ottan.
Srácok tudtok nekem olyan értelmes youtube letöltőt mondani amivel komplett albumcsomagokat is le lehet rántani?? A flash Got jó lenne de az csak letölti a filokat de nem konvertál egybe mp3 ra:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.10.15. 11:54:01
A képeken tényleg nem világítanak a tartályokon a lámpa. Lehet, hogy valami bug.
Azon vacillálok hogy anno automatikusan elkezdett feltölteni a tartály most meg azt se látom hogy hány zöld kocka van rajta vagy csak én nem látom?:)
Hét kis kocka szabad terület volt a hajtómű alatt és a rohadék így is felrobbant. Kikapcsoltam a hajtómű sérülést. Az új Sakk-Matt: A decay még nincs rajta és nem olyan szép, mint elődje volt, de remélhetőleg jobban teljesít majd. Ebbe már került 2 közepes konténer is. A hajtómű sérül kikapcsolása révén lehet átalakítom a hajtómű szekciókat. De mára már elég volt a játékból. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.10.14. 20:23:58
Ez a decoy jó ötlet, nem is tudtam a létezéséről, szerelek is párat a hajóra. Úgyis át akarom alakítani egy kicsit. Megint felrobbant egy nagy hajtómű, pedig vagy 3 blokk üres rész volt alatta. Ráadásul valamiért leszakadt 3 futómű is, holott el sem talált az áldozat.
Úgy gondoltam a magamévá tenni, hogy az egészet elfoglalni és irányításom alá vonni. De akkor ez csak sok idővel lehetséges. Ma egy Carrige-t fogtam és a saját hajtóműveivel vittem haza, mert a kis hajóm elég nehezen bírta volna el. Viszont csak 1 rakéta torony volt rajta.
Nálatok is baromira fénylik az antenna környéke úgy 1000m-en belülről? Elég zavaró.
Én még raknék erre a hajóra decoy-okat, hogy azokat lőjék az ellenséges ágyúk, természetesen nehézblokk mögé, és valahova az orra környékére.
Az alatt mit értesz, hogy nem tudtad magadévá tenni a hajót? Ha irányítani akarod, akkor a Control Station-t kell magadévá tenni. Ha a tárolókba, reaktorba, mindenfélébe is bele akarsz nyúlni (nyilván bele akarsz nyúlni, és ki akarod szedni, ami bennük van), akkor azokat egyesével kell magadévá tenni. Bizony, ez van...
NA a legjobb megoldás erre a problémára, ha teletöltesz egy tartályt, lecsatlakoztatod valami módon az oxigén generátorrol, igy nem töltődik fel mikor kimegy belőle a levegő. És ugyan ebből a tartályból szivod ki-be a levegőt, elvileg azt a termet meg kell tudnia tölteni 1 tartálynak, de ha nem akkor kettőt vagy többet töltesz meg amiket szintén lecsatlakoztatsz az oxigenerátorról és azokba töltöd ki-be a levegőt, akkor elvileg 100% lesz a tartályban ha nincs a a szobában levegő, és ha kifújod akkor legyem mondjuk 90%ra de csak akkor töltödik vissza amikor a szobából visszaszivod a levegőt a tartály(ok)ba. remélem elég jó tipp :)
No igen. Én is így oldottam meg az Égi Fény-nél. Viszont kreatív módban sosem telik meg a tartály.
Nálad nem kevés befújásra az egy venti? Azt látom, hogy kifele gyorsan akarod szívni.
Nem vagyok igazán otthon a témában, mert én ilyet még nem üzemeltetek túlélőben, de: Azt tudom tanácsolni, hogy tölts meg tartályokat levegővel. Akkor talán mindig fogy. De megpróbálhatsz egy szortírozót is betenni a rendszerbe és visszavezetni a levegőt a fő tartályba. Persze, csak, ha van rá lehetőség, nem tudom, hogy a szortírozó a levegőt is kezeli e. A másik és tuti működő megoldás az lehet, ha a hajó külső falára teszel egy ventit, mely mindig kifújja a levegőt és erre kötöd az elszívó rendszered. Persze ez pazarlás, de ha az előző ötletek nem működnek, akkor... Nekem most más nem jut az eszembe.
Edit: Én mindig lekapcsoltam az elszívót is, hogy tuti ne szívja el a levegőt, amit a másik beküld. De lehet, hogy működik az is, hogy amikor nyomás alá helyezed a helységet, akkor az elszívó visszaküldi a levegőt és csak utána kapcsol be a rendes szellőzés. Persze ehhez jó időzítés kell vagy, ha megoldható, akkor scripttel kell üzemeltetni a rendszert. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.10.14. 16:43:41
A bázis megy ahogy kell, azzal nincs gond. Akkor van szívás, ha egy járműben ülök és visszatöltés után éppen kiszállnék. No igen ám, de a jármű magasan van, így jetpack-kel kellett beszállnom. És könnyű lecsúszni a járműről is, adott esetben nem is fölötte voltam mikor beszálltam. És ugye oda rak ki a játék, ahol beszálltál. A dolgot tetézi, hogy mindezt 1G-s gravitációs környezetben tetted. Vagyis amikor kiszállsz és nem számítasz rá, hogy nem megy a jetpack (mert a hud szerint be van kapcsolva), akkor szépen leesel és szörnyet halsz. Nálam szerencsére csak 0,3G a gravitáció, pont az esések miatt, de ez nem mindig és mindenhol lesz így.
Igen nálam is csütörtök óta kikapcsolt energia rendszerrel éled a bázis lehet megpróbálták ezzel csökkenteni a betöltési idejét a rendszernek. vicces amikor a szikrahangot hallod meg először a játékban:)
Tényleg Baromi jó érzés ebbe a játékba ha valamire az ember saját maga jön rá attól független hogy mennyire nézett utána a dolgoknak:) Végre összehoztam az első levegő elszívós hangár rendszeremet:) Első képen bal oldalon látható a levegőszállító rendszere a bázisomnak egy oxigén tartály egy ventilátor. A jobb oldalt az elszívó rendszer ami nincs a hálózatra kötve van egy tartály ami begyűjtésre van állítva és van 3 venti ami elszívásra. A kép az alap állapotot mutatja
Ajtó kinyitásnál a bal oldali ventit lezártam a jobb oldali kinyitva a hudon szépen lassan lowba megy a mutató majd kinyitnak a kapuk, és nem vágódók ki a légnyomástól a hangárból:) Most még lehet finomítani hang fény efeltekkel a dolgot majd:) -- Viszont egy dologban kellene a segítségetek azt hogy tudom megoldani hogy a beszívó tartályt gombnyomásra üríteni tudjam mert jelenleg csak beszívja a levegőt azt 100% nál kihal a rendszer:)
A rakéta vető sokkal hatékonyabb, mint az ágyú, viszont a kicsibe max 40 darab fér és nem újratölthető. Az újratölthetőhöz meg csak nagy továbbító cső rakható, így az orrába azt nem tudom felszerelni, hogy újra tudjam tölteni. Ahhoz nagyobb hajót kellene építeni.
A hajó nevét el is felejtettem írni. Sakk-Matt-nak hívják :)
Ma gondoltam levadászok egy Mining Hauler-t. Hát nem jött össze. Volt rajta 2 rakétatorony, meg vagy 4 ágyú torony. Én meg kevés rakétával mentem, az ágyútoronnyal meg nem lehet ráközelíteni, így nem tudtam, pontosan hova lövök. Szomorúan tapasztaltam, hogy a rakétáknak is kell platinium és, hogy egy hauler-en több a fegyverzet, mint a Private Sail-on.
Nálatok is azt csinálja mostanában, hogy a világ betöltése után kikapcsolt állapotban van a Jetpack? Elég idegesítő, holott kilépésnél még be volt kapcsolva.
Szeretem bekamerázni a hajókat és akkor nem a külső nézetet használom. Bár ezen jelenleg nem a legjobb helyen vannak a kamerák és nincs is minden irányban.. Amúgy van hátrafelé is egy és igen, a konnektornál is van egy, ez csak természetes. Bár az sem a legjobb helyen van még. A másik hajóra való landolást külső nézetből csináltam, még van mit csiszolni a kamerákon. Nameg Flight Assist nélkül nem olyan egyszerű a dolog, de mozgó hajóra másképp nem lehet leszállni. (Flight Assist (Elite) = Csillapítás) Azért sajnálatos, hogy kamerával nem lehet körbenézni, mint a pilótaszékből. Az első-felső kamera tényleg nem a tuti, bár nem a nézelődés, hanem inkább a célzás miatt. Az alsóval egyszerűbben lövök fölé. Viszont amikor tüzelnek az ágyúk, akkor sajna sok mindent nem lehet látni. Meglátjuk a rakétákkal mi lesz a helyzet majd.
Nem lenne rossz lézer célzós fegyverzet. Akkor tuti, hogy pontosan lehetne lőni és nem csak kb-ra. Lőszer spórolás lenne. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.10.13. 21:56:48
hi hi.... sakktábla. Na ezt vedd észre messziről:) nincs rajta egy kicsit felesleges kamera mennyiség? Előre minek kettő az oldalát se vágom minek az ott, alul van a konnektornál? Elöl a fülkénél én inkább lehegyesíteném. Az alsó jó az maradhat mivel 2 kockányival előrébb lát:)
Építek egy kicsit az egyik oldalon, majd építek kicsit a másik oldalon és így lesz szimmetrikus a hajó. Az alant lévő hajó is szimmetrikus, ráadásul túlélő módban csináltam az egészet.
Azt el is felejtettem írni, hogy azért hajót fogni nem annyira egyszerű. Lehet, hogy nem hátulról kellett volna neki mennem, hanem elölről, ott nem volt fegyverzete és a hajó kialakítása miatt nem is érhetett volna el a hátsó fegyvereivel. Nameg, ha leszedem az antennát az elején, akkor nem tud segítséget hívni :D
Mindjárt fogtam is vele egy Private Sail-t. Igaz a 3 ágyú az elején elhalálozott, a kis mocsok leszedte őket, de addigra pont az ő fegyverzetének is annyi volt. Aztán még segítséget is hívott, még jó, hogy volt tornyom, azzal azt már el tudtam intézni. Rátalpaltam a kicsikére, megflexeltem a hajtóműveit, meg a sérült modulokat távolítottam el és a jeladóit csonkítottam meg, majd hazavontattam. Sajnálatos mód sehogy sem sikerült a magamévá tenni. Minden áramforrását megcsonkítottam, de úgy vettem észre, hogy minden aktív elemet meg kell rongálni, hogy utána magamévá tehessem. Nem vacakoltam, szétszedtem az egészet. Jó sok akkunak és napelemnek való került ki belőle. Viszont a kis hajóra asszem rakétavetőt kell tegyek az elejére, az talán hatásosabb, mint az ágyú.
Hm ez érdekes ötlet:) Lesz egy kis energiám meglesem köszi:) ezt a funkciót nem is láttam benne:)
Amúgy SETool box-szal van lehetőséged rá, hogy kijavítsd az asszimetriahibákat. 1. hozd létre a szimmetriasíkot a játékban 2. Hagyd meg azt a részét a hajónak, ami alapján le akarod másolni a másikat. A hibás szimmetriájú hajórészt töröld ki. 3. Mentsd el a világot és lépj ki a SE-ből 4. Nyisd meg a világot a SETool-boxban és keresd meg a lemásolandó hajót a listában. 5. Jobb oldalon van egy „Mirror” fül, arra katt és valami olyasmire kell nyomni aztán egy listában hogy „Mirroring with defined symmetry” - tükrözés megadott szimmetriasíkon. Ilyenkor a SETool box felépíti a szimmetriasík alapján a hiányzó hajórészeket. (Én még csak páncélblokkokkal próbáltam, nem tudom hogy másféle blokkokkal is működik-e a tükrözés)
RoboKutya78: Hogyan rakj szimmetriát a hajóra: 1.: Válassz ki valamilyen blokkot, pl egy páncél blokkot és nézz rá a hajóra, mintha rá akarnád tenni. 2./a: Nyomj "m" betűt. (többször is nyomhatsz) Ilyenkor a blokkon amire rá akarnád tenni a másikat, színes szimmetriasíkok jelennek meg. Ha megvan a megfelelő, amit rá akarsz tenni, nyomj bal egérgombot. Ha jobb egérgombot nyomsz, azzal törölhetsz már meglévő szimmetriasíkokat. 2./b: Ha pl. törölni akarsz egy már meglévő piros szimmetriasíkot, akkor jelöld ki ugyan azt a szimmetriasíkot az "m" betű nyomogatásával, illeszd rá a már meglévőre (egy megfelelő blokkra nézel) és nyomj egy jobb egérgombot. 3.: A szimmetriaszerkesztést úgy tudod bezárni, hogy megnyomod 2-szer az "n" betűt. (Ha csak 1-szer nyomsz, azzal kikapcsolod a szimmetriát (és ezzel együtt a szimmetriaszerkesztőt), ezért meg kell nyomni újra hogy bekapcsold, de ezúttal már szimmetriamód kapcsol be, a szerkesztője nem, azt az "m"-el tudod újra bekapcsolni.)
Srácok ezt a scriptet hogy configoljam hogy 20 perces napforgásra reagáljon?
/* Script for automatic rotor stop when a solar panel or oxygen farm has high output. Version: 0.99d
Sigurd Hansen */ #region Variables const int HighPwrValue = 200; // Set this to your minimum power requirement per panel. (Or oxygen L/min) const string NameOfSolar = "SolarMain"; // Search for Solar Blocks(Or oxygen farm) const string NameOfRotorX = "RotorX"; // Search for Rotor Blocks with this name. const float rotorspeed = 2f; // Max speed of rotor. Will be dynamically adjusted when close to target. Do not remove "f"
const bool EnableTimerMgmt = false; // Enable Dynamic Timer Trigger Management for better accuracy and performance. const string NameOfTimer = "SolarTimer"; // Set this to the timer responsible for triggering this program. const float TimerIdleDelay = 8f; // Delay of timer when idle. Do not remove "f" const float TimerActiveDelay = 2f; // Delay of timer when active. Do not remove "f". Do not set below 2.
const bool EnableTwoAxisMode = true; // Support for dual axis configuration const string NameOfRotorY = "RotorY"; // Search for this name for extra axis. Must not find x-axis rotors.
// Changes below this line not recommended //------------------------------------------------------------
List<IMyTerminalBlock> solarBlocks = new List<IMyTerminalBlock>(); List<IMyTerminalBlock> rotorBlocksX = new List<IMyTerminalBlock>(); List<IMyTerminalBlock> rotorBlocksY = new List<IMyTerminalBlock>(); IMyTimerBlock timer;
bool firstrun = true; #endregion #region Main void Main() { if (firstrun) { GridTerminalSystem.SearchBlocksOfName(NameOfSolar, solarBlocks); // Search for Solar Blocks GridTerminalSystem.SearchBlocksOfName(NameOfRotorX, rotorBlocksX); // Search for Rotor Blocks GridTerminalSystem.SearchBlocksOfName(NameOfRotorY, rotorBlocksY); // Search for RotorY Blocks timer = GridTerminalSystem.GetBlockWithName(NameOfTimer) as IMyTimerBlock; if (timer == null && EnableTimerMgmt) { throw new Exception("Cannot find timer. Check timer name and recompile."); } if (solarBlocks.Count == 0) { throw new Exception("Cannot find solar panel. Check name and recompile."); } if (rotorBlocksX.Count == 0) { throw new Exception("Cannot find x-axis rotor blocks. Check name and recompile."); } if (rotorBlocksY.Count == 0 && EnableTwoAxisMode) { throw new Exception("Cannot find y-axis rotor blocks. Check name and recompile."); } if (rotorBlocksY.Count < rotorBlocksX.Count && EnableTwoAxisMode) { int diff = rotorBlocksX.Count - rotorBlocksY.Count; throw new Exception(diff + " Y-axis rotors missing. Fix and recompile."); }
firstrun = false; }
bool[] rotorOn = new bool[rotorBlocksX.Count]; // Stop or start rotor bool[] rotorLow = new bool[rotorBlocksX.Count]; // True when power is way to low bool[] rotorFineTune = new bool[rotorBlocksX.Count]; // Fine Tune, very slow rotor bool[] reverse = new bool[rotorBlocksX.Count]; // Reverse rotor bool[] rotorOnY = new bool[rotorBlocksY.Count]; // Stop or start rotor
bool containsFalse = false; // Dynamic timer management. Increase or decrease timer float pwr = 0f, lastPwr = 0f; // Current and last power reading
if (EnableOxygenMode) { for(int i = 0; i < solarBlocks.Count; i++) { // For each oxygen farm... var solar = solarBlocks as IMyOxygenFarm; // Support for oxygen farm if(solar != null) { // Yes I am GetOxygen(solar, ref pwr); // Get oxygen level, return into existing pwr variable lastPwr = GetAndSetLastOxygen(solar, pwr); // Get and set last runs oxygen level reverse = (lastPwr < pwr || pwr == 0) ? false : true; // Change rotor direction rotorOn = (pwr <= HighPwrValue) ? true : false; // Turn on rotor rotorLow = (pwr < HighPwrValue/2) ? true : false; // Slow or fast rotor rotorFineTune = (pwr > HighPwrValue*10/11) ? true : false; // Fine tune rotor } } } else { for(int i = 0; i < solarBlocks.Count; i++) { // For each solar panel... var solar = solarBlocks as IMySolarPanel; // I am a Solar Panel if(solar != null) { // Yes I am GetPower(solar, ref pwr); // Get Power from solar panel, return into existing pwr variable lastPwr = GetAndSetLastPwr(solar, pwr); // Get and set last runs power reverse = (lastPwr < pwr || pwr == 0) ? false : true; // Change rotor direction rotorOn = (pwr <= HighPwrValue) ? true : false; // Turn on rotor rotorLow = (pwr < HighPwrValue/2) ? true : false; // Slow or fast rotor rotorFineTune = (pwr > HighPwrValue*10/11) ? true : false; // Fine tune rotor } } }
for(int i = 0; i < rotorBlocksX.Count; i++) { // For each rotorX... IMyMotorStator rotor = rotorBlocksX as IMyMotorStator; // I am a Rotor if(rotor != null) { // Yes I am SetRotorSpeed(rotor, rotorLow, rotorFineTune); // Dynamic rotor speed if (!rotorOn) { // Turn off... TriggerRotor(rotor, false, false, ref containsFalse); // Stop rotor } else if (rotorOn && EnableTwoAxisMode && reverse) { // Turn On, dual axis mode, and reverse rotorOnY = CheckAndUpdateRotorName(rotor); if (rotorOnY) { TriggerRotor(rotor, false, false, ref containsFalse); // Y on, therefore X off. }
if (!rotorOnY) { TriggerRotor(rotor, true, reverse, ref containsFalse); // Y off, therefore X on, and reverse. } } else if (rotorOn && EnableTwoAxisMode && !reverse) { rotorOnY = CheckAndUpdateRotorName(rotor); if (!rotorOnY) { TriggerRotor(rotor, true, reverse, ref containsFalse); // Start rotor. Reverse if needed } } else { TriggerRotor(rotor, true, reverse, ref containsFalse); // Start rotor. Reverse if needed } } }
if (EnableTwoAxisMode) { for(int i = 0; i < rotorBlocksY.Count; i++) { // For each rotorY... IMyMotorStator rotor = rotorBlocksY as IMyMotorStator; // I am a Rotor if(rotor != null) { // Yes I am if (rotorOnY == true) { SetRotorSpeed(rotor, rotorLow, rotorFineTune); // Dynamic rotor speed TriggerRotor(rotor, true, reverse, ref containsFalse); // Start rotor Y. Reverse if needed } else { TriggerRotor(rotor, false, false, ref containsFalse); } } } }
void GetPower(IMySolarPanel solar, ref float pwr) { string value = ""; string type = ""; System.Text.RegularExpressions.Regex matchthis = new System.Text.RegularExpressions.Regex(@"^.+\n.+\:\s?([0-9\.]+)\s(.*)\n.+$"); System.Text.RegularExpressions.Match match = matchthis.Match(solar.DetailedInfo); if (match.Success) { value = match.Groups[1].Value; type = match.Groups[2].Value; Echo (value + " " + type); } else throw new Exception("Can't parse DetailedInfo with regex"); bool test = float.TryParse(value, out pwr); // Get power into variable if (type == "W") { pwr /= 1000; } // Make sure power is in kW if (!test) { throw new Exception("Can't parse power reading from solar panel: " + value); } }
void GetOxygen(IMyOxygenFarm solar, ref float pwr) { string value = ""; System.Text.RegularExpressions.Regex matchthis = new System.Text.RegularExpressions.Regex(@"^.+\n.+\n.+\:\s?([0-9\.]+)\s?L.*$"); System.Text.RegularExpressions.Match match = matchthis.Match(solar.DetailedInfo); if (match.Success) { value = match.Groups[1].Value; Echo (value + " L/min"); } else { Echo("Assuming 0; Can't parse DetailedInfo: " + value); value = "0"; } bool test = float.TryParse(value, out pwr); // Get oxygen into variable if (!test) { throw new Exception("Can't parse reading from oxygen farm\n"); } }
void SetRotorSpeed(IMyMotorStator rotor, bool fast, bool FineTune) { float SetTo = 0f; bool VelocityPositive = (rotor.GetValueFloat("Velocity") > 0f) ? true : false; // True if positive velocity if (fast) { // Under half of required power from solar panel. Will increase speed SetTo = (VelocityPositive) ? rotorspeed : -rotorspeed; } else if (FineTune) { // Fine tune speed SetTo = (VelocityPositive) ? rotorspeed/3.7f : -rotorspeed/3.7f; } else { // Not far from required power. Lower speed for increased accuracy SetTo = (VelocityPositive) ? rotorspeed/1.7f : -rotorspeed/1.7f; } rotor.SetValue("Velocity", SetTo); }
float GetAndSetLastPwr(IMySolarPanel solar, float CurrentPower) { float OldPwr = 0f; string[] words = solar.CustomName.Split(':'); // Colon split words if (words.Length > 1) { // If there is data after colon if (!float.TryParse(words[1], out OldPwr)) { OldPwr = 0f;} // Try to get data into float variable } solar.SetCustomName(words[0] + ":" + CurrentPower); // Set current power in solar panel name return OldPwr; } float GetAndSetLastOxygen(IMyOxygenFarm solar, float CurrentPower) { float OldPwr = 0f; string[] words = solar.CustomName.Split(':'); // Colon split words if (words.Length > 1) { // If there is data after colon if (!float.TryParse(words[1], out OldPwr)) { OldPwr = 0f;} // Try to get data into float variable } solar.SetCustomName(words[0] + ":" + CurrentPower); // Set current power in solar panel name return OldPwr; }
bool CheckAndUpdateRotorName(IMyMotorStator rotor) { int OldCount = 0; string[] words = rotor.CustomName.Split(':'); // Colon split words if (words.Length > 1) { // If there is data after colon if (!int.TryParse(words[1], out OldCount)) { OldCount = 0;} // Try to get data into int variable } int NewCount = OldCount + 1; if (OldCount > 6) { rotor.SetCustomName(words[0] + ":0"); return true; } else if (OldCount >= 3) { rotor.SetCustomName(words[0] + ":" + NewCount); // Set current count in rotor name return true; } else { rotor.SetCustomName(words[0] + ":" + NewCount); // Set current count in rotor name return false; } } #endregion
Most nézem, hogy a finomító tára 4000-ről 7500-ra nőtt. De csak az újonnan lerakottaké.
Kellemes zene. Ajánlom neked az X3 Reunion zenei összeállítást.