Ha valaki esetleg letöltené a finomítómat és nála is jelentkezik ez a tengerzúgásos dolog jelezze már nekem Van fent ez elevator musik mod elképzelhető hogy annak a mellékhatását hallom:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.10.13. 10:13:18
Felettébb érdekes. Míg be nem töltöm a világot, addig majd 100%-ra terheli a GPU-t a játék. Utána is 60% fölött marad, de jellemzően inkább 70 környékén. Az FPS mostanában változó, 13-tól felfelé, 20-30 között a leggyakrabban. Fúrásnál viszont durván terhelte mind a 4 proci magot a játék, majd 100% volt a terheltség. Amúgy itt is a 60% és fölötte volt a jellemző. Sajnos fúrás után visszaugorva az állomáshoz is ugyanúgy elkezdett akadni a játék, mint korábban.
Viszont az ugrás nagyon durva túlélő módban. A hajón csak 2 darab kicsi reaktor van, így amikor kiadom ugrásra a parancsot, akkor egy pillanatra minden lekapcsol, pirosra vált. Majd miután visszajött a villany, a JD zöldre vált, majd kékre, miután feltöltődött. Csak ezután kapcsolnak be a hajtóművek. És mindezt még ugrás előtt megcsinálja. 20 km-es táv esetén pár másodperc a visszatöltési ideje a JD-nek. Amúgy 1 JD-vel (naggyal) 2000 km-t lehet ugrani. Most elég pontosan ráugrott a koordinátára, lényegében az aszteroida mellett rakott le.
Na most vagy én hallucinálok vagy valami nincs rendben a játékkal De a hangok közt most olyat kezdek hallucinálni mintha tengerhullámzás lenne vagy nem tudom.
És itt jegyzem meg hogy nem tükörépítkezést csináltam azt sajna még nem vágom hogy kell alkalmazni így minden oldalt külön kellett megépítenem:)
Miért van ez ilyen rohadtul megoldva? Ráálltam a fúrómmal az összekapcsolóra, a rohadék odarántotta és jól el is szállt, meg körülötte minden. Nem értem miért nem lehet kikapcsolni a mágneses tulajdonságát, hogy ne csessze szét mindig a blokkokat.
Jól emlékeztem, hogy van állítható mesterséges tömeg. Az pedig a labda avagy a Ball. Bár csak 20T-áig, míg a rendes kocka 50T. Sajnos a 20T és egy grav.gen elég gyengén muzsikál.
Gondoltam, felrakok egy JD-t a hajóra. A kis blokk esetén 1 blokk nagyságú a JD. Nagy blokk esetén 9x2 blokk nagyságú. Át kell alakítanom a fúrót, mert nincs rajta így hely.
A kis hajtóművek károsítják a finomítós upgrade modulokat. Lehet, hogy mást is. Elég bosszantó, elvileg a nagy blokkokat nem kellene, hogy károsítsák. Asszem ki fogom kapcsolni ezt.
Túlélő módban nem lehet sorokat, meg területet húzni a blokkokból. Mindent egyesével kell letenni. Ennyi kreatívkodás után furcsa is a túlélés.
Na lassan befejezem a Finomítós szortírozós hangáramat most olyan 90% ban van kész Most jönnek a sriptek :) meg némi világítás technika:) Azé ne mondjátok hogy nem szebb ha nem ezernyi tubes van egymás mellett mintha csak egy van berakva szerintem így jobban fest a finomítóm teteje:) http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?edit=true&id=534175920
Hát a csináld magad toronynak tényleg durva a tűzereje. Megcsináltam normál motorokkal, újratölthetőre a dolgot. De akár még konténer is rakható rá, hogy még több rakétát lehessen tárolni benne. Persze ez csak egy kezdetleges teszt, hajóra építeni más tészta már, de kiindulásnak jó lehet. Képek a spoilerben.
1) NINCS az a penz hogy en a hajomon ki/be maszkaljak loszert toltogetni !!!! AZ MILYEN LENNE MAR?! 1.2 szoval tudom van osszekoto meg minden, en is gondolkoztam rajta de macera... 2) tudom hogy van rendes raketa torony, de az csak tul egyszeru es sablon lenne + egy jol iranyitott raketa kilovo (vagy 2) amugy tud durvabb lenni mint egy sima raketa turett (a sebzes ugyanaz, de a tuz gyorsasag kb 5-10 szeres) 2.1 es ezert szeretnem inkabb ha lehet az advanced rotorral, mert a raketa kilovoben tarolhato 20 raketat kb 10-20 mp-re eleg, AMI NEM SOK
Van a játékban rendes rakétatorony. Szerintem elég hatásosak azok is. Bár egy hegesztőt nem árt a közelébe rakni, hogy mindig javítva legyen, mert könnyen sérül. Legalábbis a kis hajón lévő.
Rá kell szerelni egy összekötőt, amivel a hajóhoz és a tárolórendszerhez tudsz csatlakozni, akkor nem kell kézzel kimászkálni.
Na ezzel mar oda lehet porkolni Bar en nem akarom hogy a turret kis blokkokbol legyen (sokan abbol epitik mert szebb, de sokkal gyengebb, 1-2 raketa es annyi a toronynak)
En azert akartam advanced rotort rakni a hajomra, mert igy nem kell folyton ujra toltogetni. Amugy en ugy tudtam hogy mind a 2 rotort atalakitottak... ezek szerint nem, szoval lehet hogy akkor megprobalok egy sima fajtat is, DE amugy nekem nem azert valt le sok pancel volt a tornyom hanem csak azert mert a pancel kialakitasa miatt (hogy ne csovesen nezzen mar ki!) veletlen beleakadt a torony also reszebe es letort, amig nem utkozott neki valaminek addig nem volt semmi baj. (ezt azzal oldom meg hogy korlatozom a rotor forgasi szogeit)
Eddig en is eljutottam Nekem sem forgot/nem forgot, en azzal olodttam meg hogy a rotorokat kikapcsotam (ekkor megszunik az ellenallasa, es a gyro forgatja) de a gyronak lekellett venni az erejet (power) 10%-ra. ugy jo volt.
De, elvileg átmegy, mert minden megy rajta, csak valamiért a girot nem akarja működtetni. Lehet, hogy egy akku is elég rá. Összeraktam egy távirányítósat is, csak az közben szétesett, mielőtt még működhetett volna rendesen. Aztán csináltam a képen láthatót. Próbálkoztam úgy is, hogy a kétoldalt motor és összekötöttem, de az nem volt az igazi. Lehet, hogy a motoroknak egy irányba kell állniuk és nem tükörben. De azt is meg lehet éppen oldani elvileg.
A cuccosra kell egy reaktor is, nameg a giro. Így fog forogni, mint ahogy az enyémen is van. Bár van némi kivetnivaló a forgásban, lehetne jobb is, nálam elég rosszul ment, nem volt valami folyamatos vagy pedig túl gyors volt. De a lényeg, hogy giro és reaktor, hiába volt az állomáson reaktor és világított zölden a giro, nem volt hajlandó forogni egérre. Persze az ülés helyett távirányítót kell rakni, de elvileg annak is működnie kell.
Hurrá akkor ezt is tisztáztuk Kösz az infóhalmazt:)
Most jöttem rá hogy a hajómnak használt 3ds eleme az asztal nem volt valami miatt közép szimmetrikus így a középvonaltól számítva az egyik oldala talán egy sornyi kockával el lett tolva így most pánikolok vagy újrakezdem vagy hagyom az egészet és kiböjtölök egy értelmes masinát ami nem ragaszkodik az 5-10 fps es képkockahalmokhoz esélytelen így a játék és kezdem unni a dolgot. Nem hinném hogy a gépem lenne ennyire kevés a dologhoz. valami itt nem kóser. Tudom Noti de akkor is.
A hajó neve a név mezőben magyarul van, Égi Fény és így engedte feltölteni, csak a mentés nevében nem lehetett ékezet.
Hauptcockpit, avagy a fő irányító mező kitöltése: ha ki van pipálva, akkor csak és kizárólag azzal az egyben ülve irányíthatod a hajót. Ha kiveszed a pipát, akkor az összes többinél lehetőséged van kapcsolgatni, hogy mit irányíthatnak és mit nem vagy kiválaszthatsz egy másik fő ülést, így a többi lesz automatikusan tiltva. Szóval először ki kell venned a pipát, hogy máshol be tudd tenni vagy, hogy akárhonnan irányíthasd a hajót. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.10.11. 23:03:37
Azt nem tudom, hogy magában a világban, ha ékezet van, akkor feltölti-e, a versenymunkám német és angol elemeket tartalmazott. Bár talán a hajó neve lehet, hogy ékezetes volt, ennek utánanézek mindjárt. Viszont, ha a világ nevében ékezet van, akkor azt nem fogja feltölteni. Csak ékezet nélküli - gyanítom csak angol - karakteresen írt világ nevű fájlt enged feltölteni.
Én sosem szoktam ékezeteket használni, más játékok megtanítottak rá, úgyhogy nem tudom itt lehet-e.
Srácok furcsa megfigyelésem van A játékban ha a mentett világod ékezeteket használsz elképzelhető hogy allergiás a rendszer rá és ezért nem tölti fel az alkotásokat?? Most mindent meglestem kiszedtem a hátteret is bepipáltam minden elérhető funkciót a világ méretét is hagytam a legmagasabbon ékezettel mentettem nem mentette el ékezetek nélkül simán mentett. Diszkriminálták az ékezeteket??
Tudtommal van mod, mellyel nagy hajóra kis blokkokat lehet feltenni.
Én normál motorral oldanám meg a dolgot, viszont a rakéták alá még építenék egy sor kis páncél blokkot és ráraknék egy kis összekötőt. A hajóra alulra szintén ezt tenném. Így nemhasználat esetén az összekötőket zárni lehet és az tuti, hogy fixen tartaná a szerkezetet, valamint a rakéták újratöltése is megoldódna. Persze ez nehezíteni is a szerkezetet, de a motorok állításával kompenzálni lehetne. A 4 rakétavető úgyis mindig ugyanarra néz és egyszerre fordulnak, így nem lenne gond, ha össze is lennének kötve.
Mármint akkortól válik gyengévé a továbbfejlesztett rotor, ha úgy döntesz raksz egy kis páncélt is az ágyúdra. Páncél nélküli nagyon könnyű, azt elbírja az advanced rotor is :)
Arra azért figyelj oda, hogy az Advanced Rotoroknak (belül szállítócsöves rotor) baromi gyenge a tartóereje, vagyis ha gyorsulsz/lassulsz a hajóval, gyakran elenged a forgó rész! És akkor pá-pá, már repül is a turret másfelé. Anno a sima rotorokkal is ez volt, de azt már kijavították.
Én ezt figyelembe véve csináltam egy rakétavetős ágyút a hajómra: Large Turret Ennek az ágyúnak az az érdekessége, hogy újra kell töltögetni, mert az egyes részek között connectorokon át megy a lőszer, a forgáspontokban nem advanced rotor, hanem sima rotor van, így az ágyú nem esett még le egyszer sem nekem.
Az első verzióval (1 rakétavetővel) még tüzelhetsz folyamatosan, de az kizárólag állomásra tehető, mert az esik is le egyből ha gyorsulsz/lassulsz az advanced rotor miatt. Így meg kellett csináljam a fenti verziót. Manual large rocket turret Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.10.11. 10:27:46
Mikor a versenyre szánt hajót megrövidítettem közép tájt, akkor összeillesztés után újraindult az újonnan lerakott aktív blokkok számlálója. Mivel az összes blokkot átneveztem, így lényege nem volt. A cockpit-ekből csak kettő van az elején még összeillesztés előtt, 1 repülőülés, amit csak később tettem rá és 6 vezérlő pult, amit szintén később tettem fel, így ezeknél nem volt gond.
Szerintem szereld le az összes irányító egységet és az elejéről kezd el visszatenni őket, hátha, akkor jó lesz a dolog. Vagy teljesen elszáll és lesz egy nagy nyersanyagforrása a kalózoknak :)
Amúgy nem azt írtad, hogy egy modolt vezérlőt raksz fel? Lehet az a gond.
Hát nálam nem mert tényleg csak egy helyen lehet bepipálni.
A Control Panel/Flight Seat kontrol-menüjében van egy bepipálható rész. hogy Main Cockpit. Az irányítja a hajót. Minden más ugyanilyen ülés nem.
Ahh igy mar vilagos :D de meg mindig nem teljesen ertem en se hogy mi lehet a problema
Várj, ha megszokom a németet és azt fogom használni :D
De viccet félretéve, a magyar fordítás jó hozzá, nem értem miért nem azt használják a magyarok. Persze akinek életcélja, hogy a workshop-ba töltsön fel, és minél többen töltsék azt le, az angolt fog használni.
összekötő = merge block összekapcsoló = connector vezérlő pult = control panel fülke =cockpit repülőülés = na ezt nem tudom, de valami flight seat-ot szokott ráfordítani a google.
Nekem az sem egészen világos, hogy mi a gond, mit ért a menü inaktivitáson. Az alsó számsorral van a gond vagy a K betűre bejövővel. Én utóbbira gondoltam, nekem az a menü. Meg az irányító pult és a cockpit nem ugyanaz.
A félreértések elkerülése végett aki angolt használ, az maradhatna az angolnál, aki meg magyart, az a magyarnál. Az angolosoknak úgyis át kellene tudniuk fordítani az anyanyelvükre a dolgokat, a magyart használók meg akár az SE wikin is tájékozódhatnak.
szerintem is ez a pilotafulke lesz, de a "fo pilota fulke" csak arra vonatkozik hogy honnan lehet vezetni a hajot, a tobbi funkciohoz pedig hozza kellene ferni
**oszinten szolva amugy nem teljesen ertettem, ezek a magyar elnevezesek nagyon zavaroak nekem -"összekötővel " = merge block,vagy connector? -"irányító pultot" = cockpit, vagy controll panel, vagy mi? Utoljára szerkesztette: LookUsArts, 2015.10.10. 12:43:41
coopkit? Magyarul mi lehet? Vagy németül? Mikor építettem a korvettet, akkor csak 1 vezérlőt, legyen az cockpit vagy vezérlőpult vagy repülőülés fogadott el a hajó fő vezérlőnek, amivel a hajót irányíthattam, a többinél ez a funkció tiltva volt és mindig ki is írta a játék, hogy nem a fő ülésben ülök. Ha esetleg erre gondolnál.
ahm a gyrot elfelejtettem szerintem csak az lesz a baja Ezek fejlesztett rotorok azaz továbbítóval vannak felszerelve a rotor alján továbbító van feltéve így csatlakozik a konténerhez. A távirányítón keresztül minden alkatrész különböző színű így nem állhat kapcsolatba a hajóval Viszont egy dolgot nem vágok A hajó alját összekötővel illesztettem a hajó felső részéhez és ha a hajó aljában berakok egy irányító pultot azt írja ki hogy nem coopcit minősítésű a platform és a coopkit menü inaktív. Olyan mintha csak virtuálisan lenne összekapcsolva a hajóm alja a tetejével. Pedig összekapcsoltak a kapcsolók rendesen és kapcsolódás után körbeépítettem a kapcsokat és utána szedtem ki csak őket. Ezt még jobban lecsekkolom Iszonyat szar 5-10 fpssel építgetni ekkora jószágot. Vadásznom kell rajta a sérüléseket mindig.
valami olyasmire gyanakszom, de szimplan csak szar...
Pont errol csinaltam videot Amugy van ra egy script... pontosan meg nem mondom melyik de workshopon fenn van weapon controll aszem, azzal konnyebb. En az Engineeresebb utat valasztottam, Rotor-t kapcsold ki+arra a reszre rakod ra az iranyitot is+gyroskop es akkor utana mar lehet iranyitani
Hát, ha minden álláson pilótafülke lenne, akkor talán könnyebb dolgod lenne. De csak talán. Így viszont látni kellene, hogy az a rakéta állás hogy csatlakozik a hajóhoz. Esetleg megoldás lehetne, ha futóműre szereled az állást, az teljesen különválasztja a hajótól a tornyot, így a távirányításnak reagálnia kell az egérre és ezzel a motoroknak is. Illetve talán a rotoroknak is. Viszont giroszkópot tegyél rá, anélkül nem fog menni.
A képet elnézve rossz helyen van a távirányitós blokk, annak a rotor másik oldalán kell lennie, és javaslom használj ez esetben 1 rotort és úgy kapcsold össze őket. valamint a kamera is ott legyen a remote blokk mellet illetve nem árt oda 1-2 giroszkóp sem, csak hogy tudd mozgatni :)
Srácok Rotor zsonglőrök jelentkezését várom:) Van egy projektem irányítható rakéta löveg kamerával távirányítóval. A középső összekötőn van egy fülke a lámpa oszlop mellett onnant szeretném irányítani a két szélén kialakítani kívánt tornyot. A távirányítót beraktam a kabinba a kamera üzemel a rakétavetők is működnek. A rotorokkal van gondom hogy a túróba veszem át felettük az egérrel az irányítást szét kell kapcsolni őket vagy mimanó?? Úgy fest a hajóm lesz vagy 75 millió tonna:)
Valószínű hogy a falak akadtak össze valahogy nem hiába tették be a blastdoor alkalmazást.ha legalább a szélét csinálja meg ezzel a kockával talán megússza az esetet.
Akkor jól sejtettem, hogy a végén erről van szó. A motorra feltett cuccal addig szórakoztál, hogy nem volt türelmem kivárni a végét és a végere tekertem. Nem akadt el valamiben a fal, hogy a piston visszament a helyére, a fej meg ott maradt?
Nálam a pistonra szerelt futómű rögzítésénél csinálta a futóműs patch után. Eléggé mérges voltam rá, át kellett alakítanom a hajót.
Én sem tudtam sosem, mire is jók ezek. Az X Rebirth-ben szereztem, mikor a játék még játszhatatlan fázisban volt. Mondjuk most sem igazán értem, hogy mire jók.
jaaaaj, te ezekre gondolsz... haaat szerintem ha lesz is valaha (szerintem biztos lesz) az nem most lesz. Minden fele olcso/ocska jateknak vannak ilyen kartyai, biztos ennek is lesznek, csak meg ido mire megcsinaljak ez amolyan "utolso fazis dolog" szerintem mert az biztos fontosabb hogy legyenek bolygok, meg mukodo multyplayer...stb mint hogy legyenek steam kartyak
ui: igy mar en is tudom mirol van szo nekem is van egy par, de sose ertettem mire jo azon felul hogy HUUUHUUUUU
Itt van a részletes leírása a dolognak Lényege bizonyos játékokhoz kitűzőt meg háttérképet lehet szerválni és az a kérdés hogy belekerül e egyáltalán valaha ez a játék ebbe a listába:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.10.09. 14:04:06
En szoktam neha az eredeti Space Engineers forumon is irogatni/olvasgatni, szoval mondjuk szoktam veluk beszelgetni, de mit jelent az hogy "kartyas" rendszer? Nekem is van steam-em de fingom sincs mirol van szo
Srácok valaki tud a készítő bandával értelmesen csevegni? Meg kéne érdeklődni hogy van e bármiféle esélye annak hogy Steamen lesz e kártyás rendszere a játéknak? Kéne pár jó alkotásról néhány elviselhető háttér:) Most EvE Online képet használok de nem az igazi:) robokutya seam ID
Ha eddig hiányoltad az értelmes méretű hangárajtókat akkor itt egy újabb direktíva hozzá:) S - HangarDoor
Eheti ragasztó tubusból kinyomott javítás tömeg.nem egy hű de teljesítmény.Úgy látom a piston gond még megoldatlan. Fixes - armor box turret hack - turret performance - small FPS improvement (large when there are many ships in great distance) - G screen performance (special thanks to Andrew Woodall for submitting this fix through github) - fixed blocks ignoring enable/disable (LCD panels, artificial masses, gravity generators) - fixed oxygen farm red when placed in creative - fixed jump drive white when merged with another grid - fixed switch lock ON/OFF action for ejectors Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2015.10.09. 10:39:21
Nálam akkor esett le az FPS 7-9-re, mikor kb 10000 behegesztetlen blokk volt a játékban és arra fele fordultam. Persze nekem asztalim van, ami esélyes, hogy erősebb, mint egy noti. A világ betöltési sebessége nem túl gyors és betöltés után is meg szokott akadni a játék egy pillanatra, de csak egyszer. Illetve valahol az automatikus mentések között, félidőben szintén szokott lenni egy apró akadás. Ettől eltekintve jól fut.
Nem néztem meg a teljes videót, de a végén mintha a pistonról levált volna a fej. Ez volt a gond?
Igen, ez a legeslegidegesítőbb dolog szerintem is, ami teljesen elrontja a harcokat a játékban, hogy az automata ellenséges turretek tökéletesen tudják hogy te hol vagy, átlőnek 1-2 réteg páncélt és máris meg van bénulva a hajó, mert kilőtték a pilótát.... Utoljára szerkesztette: laci4321, 2015.10.08. 21:09:51
Mit ossze nem szenvedek ezen...
Most én is azt néztem hogy a kicsike csónakom egye inkább hízik és egyre nehezebben töltikézi be a játék a dolgokat Az is igaz hogy mivel nem egy erős gépen tolom a profilomban levő notival 5 10 fps környékén szambázom a játékban. Most egy kicsit közelebb vittem a masinát egy támadó rajhoz nem tudom a rakéták mi a szart csinálnak de tutti nem a drónokat pufogtatták hanem simán belelőttek az én drágaságomba. Próbálok olyan hátteret kergetni a játékba ami nem korbácsolja fel annyira az fps változását de nem tudom.Kicsit gáz ennyi fpssel játszani még ha csak építkezek. Kisebb alkotásoknál érdekes módon azé nem ilyen tragikus a dolog, bázist még mindig kényelmesebben építgetek. ott nincs ekkora zuhanása az fps nek.
Én úgy vettem észre, hogy 10000 blokk felett mindegy, mert így is úgy is lassan tölti be a világot. Sőt sajna már új generálásánál sem mondható gyorsnak, nem tudom miért. 100 méteren max párhuzamosan tudsz lerakni 100 blokkot, mert a nagy blokk alap mérete a 2x2x2 méter. Egy cső is 2 méter hosszú vagyis máris spóroltál 50 blokkot a 100 méteren :D Az anyagigényét nem néztem, ha nem nő arányosan a kicsi blokkokkal, ahogy egyre hosszabb lesz, akkor elég nagy könnyítés, Viszont az egészet nézve sokkal könnyebb eltalálni és ezáltal működésképtelenné tenni, mintha lenne ugyanakkora hosszúságban sok rövidebb. Az igaz, hogy kinézetre is mást mutat, talán kicsit esztétikusabb az egy hosszú,. Na asszem írtam pár pro és kontrát.
Nem vágjátok a lényeget. Itt én a játék betöltési idejéről beszélek Tegyük fel hogy leraksz egy 100 méteren 100 blokkot és ezzel a móddal leraksz 10 blokkot ugyanazon az úton. Ezzel máris rövidíted a betöltési időt.
Pont ez a lényege hisz ezeket a csöveket is be kell renderelnie betöltésnél a játéknak így ez egy jó ötlet és elsősorban meggyorsítja az építkezési sebességet.
Köszi! Érdekes megoldás a futóműre szerelt giroszkóp.
Nálam a nap forgása automatikusan be van állítva minden új pályára és nem én tettem. Mindegy, hogy kreatív vagy túlélő. Nem zavar, így legalább látom a készítményem éjszaka is. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.10.06. 21:34:24
Köszi, ez hasznos volt, most már látom, mik az előnyei, akár még SP-ben is. Ha 2 állomásom van, akkor az egyikről így is tudok parancsokat adni a másiknak, gyártást állítani, ilyensmit, anélkül, hogy oda kellene mennem.
Én a nap forgást még sosem aktiváltam, nem szoktam survivalozni, csak kreatívkodom. Komoly, ha a játék tényleg a valós idő alapján forgatja a napot :D Bár szervereken érthető lenne a dolog. Köszönöm Carmang, igen a multiplayerben jön jól nagyon a lézerantenna :)
Jó, 48km-ig pont nem ér el, csak 40km-ig a nagyméretű.
És én hogy látom a másik bázst 48 km-re a lézerantennával? Ezt akkor tesztelnem kell nagy távolságból is.
Kipróbáltam a giroszkópot egy 'hajón'. Lényegében egy állomás volt, reaktor, vezérlőpult és egy giro. Hajtómű nem kell rá. A girot felülírásra raktam és beállítottam egy forgási sebességet, így a tengelye körül forog most. Hosszában szimmetrikus és ennek a közepére került a giro. Lehet még vele előre-hátra dönteni és a síkja mentén is forgatni - körülforgatni. Szerintem itt van elsősorban jelentősége, hogy melyik irányban rakjuk le.
A napelemes cucc sajna nem igazodik a játékhoz. Most léptem be és teljesen máshol volt a nap, mint mikor tegnap kiléptem. Úgy látszik a valós órát is figyelembe veszi és aszerint állítja be a napot is. Vagy csak a véletlen műve. Szerveren már lenne értelme és nem lenne akkora vesződség.
Valahol olvastam valamit a gravitációs meghajtásról, gondoltam kipróbálom. 11 mesterséges tömeg hátulra és 11 grav. generátor előre. 1s alatt elértem a 107 m/s sebességet. Ha lekapcsoltam ezután a tömeget, akkor beállt 104-re a sebesség. Viszont valamilyen oknál fogva elhúzott a hajó felfele. Nem tudom, mit számolhatott a játék, az igaz, hogy az aljára semmit nem tettem és a tetején volt a kisegítő hajtómű, vezérlőpult, giro és reaktor. Megálláshoz kell a hajtómű, nem lehet 0-ra csökkenteni a grav.gen.ekkel a hajót. És az oldalra sodródás még meg sincs oldva. Viszont nagyon gyorsan el lehet érni a maximális sebességet, ez azért elég jó. És elvileg nagyon gyorsan meg is lehet állni, ha gyorsan tudja az ember visszaállítani a gravitációt a másik irányba, majd amikor kell kikapcsolni azt. Ha egyszer visszatérek túlélő világomra, akkor lehet, hogy a fúróra felszerelek ilyet. Vagy JD-t. Már az is sokat segítene.
Nem írta a kolléga, hogy a lézerantenna lenti felhasználásának multiplayerben (ellenséges frakciókkal) van értelme :) És akkor az ellenség nem látja 48km-ről a bázisát.
Szerintem mindegy, hogy merre áll. Esetleg, ha beállítod neki a felülírást és forgást, akkor lehet, hogy nem. Bár nekem fogalmam nincs, hogy melyik az eleje és melyik a hátulja. Erről viszont eszembe jut, hogy pont most néztem, lehet billegtetést és forgást is beállítani, vagyis hajó formájában kivitelezhető egy forgó állomás, amire, ha rögzítővel kapcsolódik az ember, akkor is hajó marad a hajó, mert ténylegesen nem állomáshoz kapcsolódott. Na ezt majd ki kell próbálnom. Mármint a forgó állomás részt.
Az előző hsz-emből kimaradt, nem bonyolult blokkokat állomássá tenni. Kell egy állomás blokk, rá egy összekapcsoló, a lebegő részre hajtómű és összekapcsoló, hogy mikor az állomáshoz kapcsolódsz, akkor a hajó egy blokkja és az állomás egy blokkja egybe olvadjon. És ismét van egy állomásod, az összekapcsoló eltávolítható.
Nem lenne felesleges az a külön számolás, ha tényleg, teljesen forgó állomást akarna csinálni az ember, a játék szimulációs részéről nem is beszélve. És engem inkább a szimulációs része foglalkoztat, legyen lehetőség az élethűségre.
A lézerantennát akkor sem igazán értem. Bár, ha a sima antenna hatósugarán kívül is működik, jó messze, akkor a kommunikáció szempontjából jó dolog és ahogy néztem, ha a két antenna helyet változtat, de nem szakad meg a kapcsolat, akkor követik egymást. Akár még hajóra is jó lehet. Viszont sajnos te nem tudsz megadni neki semmilyen koordinátát sem, csak, ha kimásolod az egyik pozícióját és beilleszted a másikba és vissza, csak akkor találják meg egymást. Legalábbis nem jöttem rá, hogy lehet másképp irányba állítani. Helymeghatározásra meg nem értem, hogy lehetne használni, mikor semmilyen adatot nem biztosít a HUD-on, ha két állomás között él a kapcsolat, akkor lekérhető mindkettő GPS koordinátája, amit a GPS fülön beállítva már megtalálható az állomás. A teamspeak-et meg nem mindenki szereti.
Kérdés a giroszkopok fel helyezésénél számít hogy melyik oldala merre figyel? gondolok itt a színes csíkra és a gömböcre a másik oldalán? vagy itt nem számít hogy milyen állásba dobod fel mint a gravitációs kútnál?
Akár hogy karcsúsítom a csónakomat jelenleg 71 millió kilót nyom a drágaság:) Befoltoztam az elejét a csónakomnak feldobtam rá egy rakat star warsos lézer ágyút rakétavetőt, befoltoztam az elejét hátulját. Viszont azt nem komálom hogy a túróba találnak meg a dronok hogy hol irányítom a hajót Leraktam vagy 4 kabint a lentebb említett modból. A dron végig pásztázott és csekély egy lövéssel szarrá szedte a pultot és ki kellett ugranom.
Igen, a hajtóművek egyszerűen csak a hajó valódi tömegének mozgatására vannak kalibrálva, nem pedig koncentráltan fejtenek ki erőt, mint a mesterséges tömeg a gravitációs mezőben. Ez egy nagy egyszerűsítése az engine-nek, hogy ne zabáljon tényleg tök feleslegesen erőforrást a játék. Sokkal egyszerűbb giroszkópokkal megoldani a forgást, egy vezérlés felülírással. Megoldani azt, hogy minden egyes hajtómű külön erőként hasson, és a tehetetlenségi csillapítást is a rendszer minden egyes hajtóműre egyesével számolgassa a játék, aztán ezeket az erőket valahogy szummázza? Felesleges...
Ha a B betű használatával csinálsz állomást, akkor figyelj oda arra, hogy ha véletlen az építésnél leválasztasz egy bázisrészt, akkor az nagy hajóvá válik. Nem lehet egyszerűen visszatenni közéjük egy páncél blokkot, hogy újra egyesüljenek.
Az sima antenna egy nagyon szép dolog, de egy baj van vele: 50km-en belül mindenki tudni fogja, hogy ott van egy nagy hajó. Erre jó a lézerantenna. Azok csak célzottan egymásnak küldenek jelet, tehát 2 bázis/hajó tájékoztatja egymást a helyzetéről, de azokat más nem láthatja. Vegyük az alábbi helyzetet: Te egy bázison vagy (A), tőled van 48 km-re még egy titkos bázisod (B), amit nem akarsz kikotyogni az ő 48 km-es körzetén belül mindenkinek, mert ugye ahhoz hogy lásd hogy ott van kell rá egy 48 km-re állított antenna, vagy jelzőfény. (beacon), de te azért jó lenne ha megtalálnád. (GPS használata nélkül). Amit csinálsz: raksz B bázisra egy lézerantennát, amit összekötsz az A bázis lézerantennájával. Az A bázisra teszel egy normál antennát is, amit beállítasz mondjuk 500m-re. Ha A bázis normális antennájának 500m-es körzetén belül vagy, akkor látod a HUD-on B bázist, mert a normál antennád közli ezt veled. (De csak te, mert a tiéd a lézerantenna.) Ha elhagyod A bázis 500m-es antennáját, akkor nem látod sem A bázist, sem B bázist. Ha A bázis normál antennáját 50km-re állítod, akkor A bázist látod mindig és B Bázist is, de csak TE látod B bázist! Erre való :)
Akkor sem jön rosszul, ha mondjuk egy flottát akarsz elrejteni :D Nem szólni a skaccoknak, hogy 50km-re jársz, készüljenek fel. Ráérnek akkor észbe kapni, amikor 2 km-en belül vagy. (Jó persze, az ugróhajtóművek...) És közben a flotta kommunikálhat a bázissal lézerantennával. Bevezették a játékban a beszélgetést még nem is tudom mikor, amit csak az antennákon keresztül használhatsz. Persze a TeamSpeak tökéletesen helyettesíti, de azért a lehetőség megvan.
Rájöttem, mi is az a B betű. Lényegében az állomás első még le nem rakott kockáját tudjuk vele forgatni minden irányban. Így dőlt állomást is építhetünk.
Tudtommal két lézerantenna között az energiát is át lehet küldeni, de erre opciót nem találtam. Lényegében mire jó a lézerantenna, mert sok értelmét eddig nem látom azon kívül, hogy a kettő csatlakozik egymáshoz és elég sok energiát felemésztenek.
Nap követő napelemes egységet nem nehéz egy állomásra rakni, meg kell határozni az állomáshoz képest a nap útját és arra merőlegesen letenni egy motort, amire majd a napelemtartókat tesszük és arra a napelemet. Ezután már csak a sebességet kell belőni a motoron és persze a forgásirány sem elhanyagolható. 4 órás nap periódusban a sebesség 0.0012-re állítható, bár így egy kicsit gyorsabb lesz a motor, de ez csak sok idő elteltével fog jelentkezni. Itt lehet számoltatni a dolgokat. Megadjuk a fok/óra adatot, ami a világ adatai közt van, alapból 4 óra. És a rad/min lesz az a sebesség, amit a motornak meg kell adni. Persze állomásunk nem fog jól állni, ezért egy másik motorral célszerű beállítani a nap pályájára a merőlegest, amit utána rögzíteni is lehet.
Kicsit (nagyot) csalódtam a játékmechanikában. Úgy gondoltam, ha egy hajó egyik oldalára felhajtó, másik oldalára lehajtó hajtóművet teszek és ezeket egyidejűleg bekapcsolom, akkor elkezd forogni a hajó a tengelye körül (szimmetrikus esetén). Sajnos nem történt semmi, a hajó egy helyben állt. Giroszkóppal sem működött a dolog. A hajó képes volt a fel és le mozgásra, de a forgásra csak a giroval és a 'Q''E' billentyűkkel.
Edit: a sebesség meghatározása még sem olyan egyszerű, ezen még dolgoznom kell. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2015.10.05. 21:59:21
én foglalásra egy jól páncélozott vadászt használok 7 gépágyú az orrban 1 kamera pont középen 700 m távolságból pont az ellenséges hajó mögé beállok és rövid sorozatokkal kiszedem a védelmet utána dokkolás a hajon mágneses kapcsokkal fékezés erőmű elfoglalása irányító elfoglalása és kész :D