Én is kipróbáltam. A játékban eszméletlen potenciál van, azonban ezt a verziót nem nevezném Beta-nak, inkább valamiféle pre-alpha. Eszméletlen sok idegesítõ hiba van, ami sajnos alapvetõ, tehát nem a félkész állapotból adódik. Ilyen pl. az irányítás és a kamerakezelés, melyek borzalmasak. Kényelmetlen a tool selection, nem értem, miért nem lehet a görgõvel választani. Fizika elég jó, különösen érdekes megoldás a roncsolódás. Nem csak szétesik az objektum darabokra, hanem felgyûrõdik, deformálódik. Ha ezt az egyébként igen kiváló alapötletet jól oldják meg, akkor egy kiváló játék lesz. De ha az irányítás ilyen esetlen marad, akkor el fog vérezni. Engem 1 órá játék után már idegesített. De nagyon bízom benne, hogy ez csak a korai stádium miatt ilyen, és szurkolok a készítõknek, hogy meglegyen a finanszírozás és rendesen meg tudják valósítani ami szeretnének. Annyival tudok hozzájárulni, hogy megveszem Steam-en.
na meg olyan hajókat építeni ami bombázni képes ellenséges stationokat:D
lenne 2 kérdésem
1. ezt a landing gear-t hanyas patchbe rakták bele?
2. hova menti a játék a mentéseket?
megtaláltam az összes kérdésre a válaszom :D
1. a legújabb patch amit használok az 1.006-os, ebben már van dokkolás, de nekem megtelt memóriával nem engedett tovább építkezni, majd ki-be lépés után törölt pár pici hajómat... :(
2. a mentések a sajátfelhasználóneved/appdata/roaming/spaceengineers/saves-ben van mentést hiába másoltam, hibásnak érzékelte, nem lehet olyan egyszerûen kiszúrni vele és néha rosszul is tölti be a mentést (újbóli betöltés orvosolja a dolgot)
Jó játékot! :)
Ez még nagyon pre-alpha game. Jó két éve, mire játszható lesz. Nekem tetszik az alapötlet, de egyelõre kínszenvedés az irányítás, akad, nehézkes, eleve nem szeretem, ha az ilyen mindecraft style játékokban eleve mutatja a tárgyat folyamatosan mintha le akarnám tenni, mert idegesít, hogy kitakarja képet.Meg azt sem értem, miért nem lehet a megszokott módon görgõvel választani a tárgyak között, szóval ez még nagyon gyerekcipõben jár.
De ha jól láttam csak komplett ûrhajókat lehet vele, részegységeket nem... Pedig pont annak lenne értelme, elég szopás volt megcsinálni szimmetrikusra a Tie Interceptorom szárnyait :D
Jópofa ez a game, de egyelõre az értelmét nem látom. Ha az építés a cél, akkor jóval több elemet kéne beletenni, mert így nem sok eszköz van a kreativitáshoz. E za új feautre is érdekes, csak ennek sem látom értelmét. Lehet fûrni szép lyukat aszteroidába, de minek? Bányászni is lehet egyúttal? Nem látok kereskedelmet, tudományos kutatást a játékban, még kezdetleges szinten sem. Akkor mihez kellene érc? Ha nem kell érc, akkor minek fúrunk aszteroidát?
Én kipróbáltam, de az irányítás egyelõre nagyon rossz. Így még azzal sem élvezetes építeni, ami már mûködik vagy benne van a játékban. Még minimum 1-2év, mire ebbõl lesz valami értelems. Inkább az a gondom, hogy már az alap koncepciót sem értem, de majd megnézem mit írnak a fejlesztõk a terveiknél...
Ez alpha... meg kéne érteni... A minecraft ennél sokkal kezdetlegesebben jött ki... legalább is az építõelemekben sokkal kevésbé sokszínû volt. Egyenlõre az építés ami tesztelhetõ kreatív módban. Lehet találgatni, de evidens, hogy idõ kell amíg kirajzolódik. Amúgy meg vannak olyan elõzetes bemutató videók, ahol az ûrhajó építõkockáinak oldalait is egyesévvel lehet majd felhegeszteni stb.. építéshez meg nyilván kreatív módon kívül nyersanyag kell... én is már várom a végleges verziót ami sajnos nem holnap lesz, de addig már elég sokan sokmindent kihoztak ebbõl a kevésbõl is, ha körülnéztek youtubeon!
honlap-features alatt ott van mit terveznek még bele. minecraft ûrben,kb igy képzeld el
Pl. görgõvel nem választhatók ki az elemek, csak az 1-9 key-ekkel. Idegesítõ, ha már minecraft az ûrben. A jól bevált megoldást amit milliók szeretnek, nem tudom, miért kell lecserélni. Aztán, a kiválasztott elemet már lerakás elõtt is mutatja, folyamatosan a "kézben van". Nagyon idegesítõ, nagyobb tárgyaktól semmit nem látni. Ha felveszek egy tárgyat és közben úgy döntök, odébb kívánok menni, akkor folyamatosan pakolgatja a kezemben lévõ tárgyat az éppen aktuális blockra, nekem meg kifolyik a szemem és zavar. Vagyis rá vagyok kényszerítve, hogy egy üres slotot tartsak, amit kiválasztva végre nincs zavaró tényezõ a képben. Ezzel így nem lehet gyorsan dolgozni, legalább is, engem nagyon idegesít. Valójában, emiatt lett végül delete...nem volt hozzá idegem.
0-ával van az üres kéz, ott van a slot sor végén, direkt erre... te nagyon nem nézted meg... :) nincs nagy türelmed, viszont ez az elem berakása magad elé nagy hajónál tényleg idegesítõ, de szerintem ez is csak az alfa mivoltának tudható be még!!! neked egyszerûen csak várni kell :)
én viszont nem bírok várni!! rohadt jó, nem bírom ki hogy ne építkezzek!!! :D csak tartok tõle, hogy egyszer más mentési formátumot fognak kitalálni és így nem fogom tudni átrakni az újabb patchre...
egyetértek:) biztosan változni fog,majd szólunk ha megtörtént,aztán adsz neki még egy esélyt
Arra van lehetõség, hogy a kis hajó a nagyban maradjon, amikor mozgatom? Azt hittem, hogy a talpak azért is vannak, hogy dokkolás után a helyén maradjon, de ahogy elindulok a naggyal, a kicsi azonnal elcsúszik.:)
P betût kell megnyomni azt hiszem, akkor bekapcsol a talp
Nagy hajóban maradni: én mindig leszállok "P"-t nyomok a dokkoláshoz, majd "y" a hajtómûvek lekapcsolásához, így rögzítve marad a hajó és nem akar az "ûrhöz" képest egyhelyben maradni hajtómûvek segítségével.
Az én problémám olyan, hogy a jetpackkal megyek és valamitõl nem akar lefékezni és egy helyben állni, ha nem nyomok semmit. Erre tudja valaki a megoldást, vagy hogy mitõl lehet?
Azóta új frissítés 1.012:
Nagy hajóban maradni: én mindig leszállok "P"-t nyomok a dokkoláshoz, majd "y" a hajtómûvek lekapcsolásához, így rögzítve marad a hajó és nem akar az "ûrhöz" képest egyhelyben maradni hajtómûvek segítségével.
Az én problémám olyan, hogy a jetpackkal megyek és valamitõl nem akar lefékezni és egy helyben állni, ha nem nyomok semmit. Erre tudja valaki a megoldást, vagy hogy mitõl lehet?
Azóta új frissítés 1.012:
Elnézést a dupla postért! Elõször hibát írt ki...
Megtaláltam a problémámra a megoldást, "Z"-vel lehet be-ki kapcsolni a jatpack egy helyben maradását, vagy sodródást.
Az ajtónyitási megoldás nagyon gáz...Minden egyes ajtó kinyitásnál/becsukásnál feljön egy menü, ahol gombokra kell klikkelni?? Ez így szörnyû. Miért nem lehet az FPS-ekben megszokott, halál egyszerû megoldást használni (jobb klikk és kész)? Az a baj ezzel a játékkal, hogy tele van potenciállal és jó ötlettel, de néhol borzasztóan gyatra kivitelezési megoldások miatt egyelõre a kezelése nem túl felhasználóbarát.
Jó, csak vigyázz, nehogy Te is belezuhanj abba a csapdába, hogy rajongóvá válsz még idõ elõtt. Ha közzétesznek valamit, akkor az nyilván azért van, hogy értékeljük és nem azért, hogy mindent dalolva befogadjunk, akár jó, akár tré. Engem pl. érdekel, hogyan nyílik az ajtó, mert ha olyan hajót vagy állomást építek amiben rengeteg ajtó van, akkor elég idegesítõ lesz minden alkalommal egy menüben kotorászni, hogy ki lehessen nyitni. Értem, hogy Alpha verzió, ezt kár elmondani ötvenszer, mert nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy betesznek dolgokat a játékba és arról videót dobnak fel a közösségnek. A közzésg pedig értékeli a látottakat. Ennyi.
Óriási potenciált látok ebben a játékban. Le a kalappal a cseh kollégák elõtt, mert nagyon szép ütemben haladnak és mûszakilag elég komoly teljesítmény amit eddig is összehoztak.
Amit még mondani akarok, hogy nekem már most kedvem van valami kis magyar csapatot szervezgetni, hogy elkezdjük együtt az építkezést multiban, együtt próbálgassuk. Érdekel valakit? Teamspeak is van hozzá. (Normál játék, nem hamachis etc. warez verzió)
Én azt várom, hogy a rotor-ral elválasztott modulok a hajón mûködjenek együtt a hajó többi részével. Tehát lehessen összekötni õket. Van pár tervem ezzel kapcsolatban, és egy prototípus hajót össze is dobtam, ami a workshopban elérhetõ. Sajnos a fegyverek így nem mûködnek, de az elv érthetõ.
Azt raktam fel. Játék fut, se Nod, se 2 spyware szar sem riasztott pedig kerestettem velük.
Viszont a mutli még kérdés. Haver olyasmit mondott hogy a LAN a következõ patchen jön. Nem tudom hogy ha valami spéci Steamre mennék fel a haverokkal hogy ott mûködne e ..
Na tanulva más közösségekbõl, csináltam steam groupot, háthat összegyûlünk néhányan együttes játékra: Space Engineers Magyarország http://steamcommunity.com/groups/spehun
Ti is ilyen kevés szervert láttok? nálam most csak 4-5 db van, máskor több szokott lenni, történt valami?
szerintem elromlott a keresõ... olyan szervereket mutat, amik már nincsenek is
Értem, remélem javítják, ahogy más dolgokra is ráférne a javítás :)
Amúgy nem értem, hogy egyesek, miután építenek egy nagyon jó hajót, vagy állomást, miért teszik tönkre lámpák százaival/ezreivel. Éppen egy station-t próbálok játszhatóvá tenni, ami nagyon tetszik, viszont a körülbelül 1000 lámpa teljesen tönkreteszi nálam, alig marad 5-8 fps-em szerintem. Kiváncsi leszek, hogy ha leszedtem a lámpákat, mennyivel lesz jobb. Sajnos nálam úgy tûnik, hogy ez a gyengepontja a játéknak, a saját hajómon kívül a workshop-ban szinte csak olyan dolgokkal találkozok, ami megakasztja a játékot. Érdekes, hogy a sajátom még nem :)
Gondolom ez gépfüggõ is. Szerencsére nekem még elég jól fut a játék, bár egyszer én is letöltöttem valami sok ûrhajós workshop munkát és pillanatok alatt megakasztotta. Akkor talán segít, ha lejjebbveszed a grafikát.
Egyébként van ötletetek, hogy lehetne megoldani ezt a problémát:
Nagy nehezen megépítettem ezt a liftet, úgy hogy bemegy a felszín alá, ezért elég sokat kellett faragni :) Viszont az a gond vele, hogy elég, ha rásétálok és máris elbillen, ráadásul nem is kicsit. Nem értem, hogy a hajtómûvek miért nem egyenlítik ki a terhelést, miért nem marad mozdulatlan. Valahogy meg lehet ezt oldani szerintetek? :)
Az a gond ezekkel a nagy hajókkal, hogy hihetetlenül meg tudják akasztani a gépet. Van fent a workshopban egy 1:1-es Enterprise, szabályosan el lehet benne tévedni. És akkor hol van az még méretben az ennyire nagyoktól :)