Amit még kifelejtett, hogy a PC-be bármikor beteheted a legújabb grafikus kártyát vagy még több RAM-ot.
"Az Nvidia éppen ezért nem vállalta el sem a PS4 sem pedig az Xbox One grafikus támogatását. Az akkoriban megjelent nyilatkozatuk szerint nem érte meg foglalkozni az egésszel. Ráadásul a mobilok elõbb-utóbb úgyis kilökik a piacról a következõ generációs konzolokat is - legalábbis ezt gondolja Tamasi. "
Nem vállalták, ha-ha. Az AMD-t választotta MS és Sony is. Ez olyan keserû a szõlõ szitunak tûnik még akkor is ha van némi igazság abban amit mond.
Hát ja. A cég a savanyú a szõlõ effektust használva magyarázkodik.
Az AMD közben besöpör vagy 3-5 mrd-t a konzol biznicbõl. A mobiloknál meg a legtöbben saját, vagy olcsó gpu megoldást használnak és lexarják a tegrát. Abból sincs pénz.
Erõsebb a PC, mint a konzol? Úgy mondanám, hogy a konzolgyártók most nem etetik ingyen a júzert. Az elõzõ generációkkal szemben nem kap feleárért egy csúcspécégyilkos új hw-t induláskor, hanem csak max egy erõs középkategóriásat némi tech hókuszpókusszal.
De a trendeket nézve a júzerek többségénél még vévekig nem lesz ilyen hw a PC-jjükben.
Szal fejleszthet az enyv&vídia ha kutya sem veszi a csúcs termékeit, csak az az 5 db bencsmárkhuszár.
Mióta elkezdték fejleszteni az új gen konzolokat, azóta sok víz lefolyt a dunán. Borítékolhatod, hogy egy egyéves PC veri az új konzolokat. Azt pedig gondolom ti jobban tudjátok az nVidiásnál, hogy a konzolgyártók hozzájuk fordultak-e elõbb, mielõtt az AMD-é lett a megrendelés...ugye?
Nem fordultak senkihez. A ket konzolgyarto felvazolta, hogy mire gondoltak es azt csak az AMD tudta hataridore teljesiteni (APU, kozos memoria cimter, stb.), mivel a kaveri-t idoben kezdtek el fejleszteni, a sony meg ms egy olyan alapokon nyugvo rendszert kert.
Azért a Sony/MS/Nvidia kooperációs konfliktusokról elég sok szó esett anno, szerintem nem véletlen, hogy ezúttal az AMD-t részesítették elõnyben. Tény, hogy megfordult a trend, míg anno a PC volt az elsõdleges platform, most a konzol az. Ezért, mivel konzolokra optimalizálnak és az engine-k nagyrésze is eleve arra készül, elegendõ hozzá egy gyengébb hardver. A PC-sek meg kínlódjanak a jobb-rosszabb, erõforrás zabáló átiratokkal... Mert ez a mentalitás megy jelenleg sajnos!
PC-n egy paradigma valtas keszulodik tobb fronton is.
A Valve uj oprendszert (SteamOS) fejleszt es egy olyan konzolra hajazo pc-t, ami a nappaliba viszi a jatekokat kontroller, eger, billentyu, stb. tamogatassal.
Az AMD uj grafikus API-t fejlesztett a DICE-al ami konzol szintu elerest biztosit a hardverekhez. Az AMD egy nvidia experience szintu programot csinalt a raptr-al karoltve. Vesa szabvanykent elfogadtak az amd 4K-s megjelenitok beallitasara vonatkozo rendszeret, amit barmelyik tv gyarto tud tamogatni (az elso ilyennel a Panasonic 4K-s tvje rukkol elo a Viera sorozattal.)
Ezzel egy idoben az Nvidia es az intel a mobil piacban latja a sajat jovojet. Intel mar bejelentette, hogy ritkabban jonnek ki uj asztali processzorral, stb.
Kezd kirajzolodni, hogy a PC-s jatekipart az AMD fogja uralni par ev mulva.
"A konzolok nem nõhetnek fel a PC grafikai szintjére" Errõl minek cikket írni, ezt mindenki tudja
És Tamási Tonykát ezután a hülyeség után még nem rúgták ki?
Nem azért de az Nvidia folyamatosan csúszik le. Tegra semmi, PC-s videókártyák piaca haldoklik - próbálnak magyarázkodni, de a tények makacs dolgok. Az AMD szépen kaszál a konzolokon az Nvidia ebbõl is kimarad. (Mellesleg nem is tudtak olyan architektúrát adni amit a Sony és az MS kért) Ez abszolút a próbáljuk magyarázni a bizonyítványt féle dolog. Meglepõdnék ha sokáig egy ilyen ember lenne ott a fõnök.
De az AMD eddig is ennyit ért szóval nem ahhoz kell hasonlítani. 2012-ben -10% volt a videókártyák piaca. 2013-ban legalább ugyanennyi lesz. Az AMD 2013-2014-ben le fog szállítani alsó hangon is 30-50 millió chipet a két konzolgyártónak (ha már az AMD-hez akarod hasonlítani). Ezzel szemben az Nvidia erõlködik a Tegrával ami szerintem minden csak nem sikersztori. Saját hordozható konzolával - ami egyértelmû bukta. Lehet fényezni de szerintem a jövõ olyannyira nem fényes az nvidia számára. Persze lehet, hogy van valami tartalékuk amit most még titkolnak, de majd 2014 év végén térjünk vissza rá, hogy mennyit erõsödtek vagy gyengültek.
Hát igen, furcsa is lenne ha a 120ezerbe kerülõ új konzol, verné a 300ezres VGA-val felszerelt csúcspc-t. Persze az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy a most 50ezerbe kerülõ PS3-on olyan grafikájú játékok jönnek ki, amilyet jelenleg 50ezerbõl kihozható PC-n az életbe nem lehetne futtatni. szóval lehet okoskodni itt Nvidia, meg akármilyen részrõl, csak kurvára fölösleges.
Ha kicsit vissza megyünk az idõben még nagyobb a kontraszt. 2006-ban az Xbox 65.000 Ft volt, és még mindig frankón el lehet vele játszani nem is rossz grafikával, pedig azóta eltelt 6 év! A 6 évvel ezelõtti PC-n mi fut most? Azt már meg sem merem kérdezni, hogy a 6 éve 65e forintból összerakott gépen mi futott akkor? És most?
Hat évvel ezelõtti PC-n konzolos színvonalú megjelenítéssel minden elfut. Az már más kérdés, hogy mai szinten ahhoz a játéknak "Very Low"-ra kell állítani a grafikus menüben mindent.
nyers teljesítményben nem, hiszen konzolban érdekes lenne egy 200w-ot fogyasztó gpu :)
De valós teljesítményben közelébe sem lesz az új konzoloknak... a pc... Mivel a directx és a windows hiányában a cpu terhelés 80%-tól megszabadulnak a játékok, emellett pedig az apik nem fogják vissza a gpu részt sem, nem gond hogy "kihajtjae" ;)
Az nv-nek pedig már rég óta savanyú a szõlõ, már akkor is az volt amikor kiderült hogy mind2 konzol amd cuccal jön, na meg kiderült hogy a tegra egy nem igazán jó SOC. Most nem tudják mit csináljanak, a pc piac zuhan a mobilcuccaik pedig gyengék.
Hát ezt erõsen kétlem. Nem tudom nálad mi volt 2006-ban az átlag PC (tekintsünk el a 65e forinttól), de biztos vagyok benne, hogy mondjuk egy Forza Horizon, Fifa14 stb játék konzolos szinten sem döcög el rajta. Lehet hogy elindul minden tök Low-n de hogy annak köze sem lesz a konzolos minõséghez az garantált.
Én négy éve 180ezerért raktam össze egy pc-t, amit nemrég cseréltem. Azon mondjuk már simán magasabbra lehetett húzni a grafikát, mint az elõzõ konzolgeneráción. De a vitának egyelõre olyan sok értelme szerintem nincs. Majd ha jönnek ki sorra a játékok, és meg lehet nézni, hogy milyen benchmarkot mutat a ps4, és 2 millióért, vagy kétszázezerét lehet hasonlót összehozni PC-n, akkor lesz értelme.
Mivel csak 720p-t kell hozni nagyjából 30 fps-sel, egy 2006-os gép meg tudna vele birkózni, mondjuk egy 8800 GT-vel.
Max 720p-n low grafikan max 30 fps-el igen. A regi konzolok se tudnak ettol tobbet.
Most ha az ujakkal szamolunk, akkor a multiert/coopert fizetni kell evi 15-19 ezer Ft-ot, ami 7-8 evre levetitve egy vga vagy apu csere ara. Igaz adnak ingyenes par eves jatekokat ha fizetsz, de csak addig jatszhatsz veluk, mig fizetsz.
Par honapja irtak, hogy ps4/xbox one jatekok ara nemhogy csokkenni, hanem emelkedni fog. Pc-t meg meg mindig masra is fel lehet hasznalni, nem csak a jatekok leteznek. Sokaknal kivaltja a hazimozit is jobb hangzassal mint a konzol pl.
Akkor lenne korrekt, ha megnéznénk, hogy mi az eladott PC-k átlag grafikai teljesítménye és ezt vetnénk össze a konzolokéval.
Tartok tõle, hogy az átlag PC laptop/netbook vonalon valami Intel HD4000 gyikság, asztali gépben az irodai gépek nagy száma miatt meg nem nagyon éri el egy középkategóriás önálló vidkarival felszerelt gép szintjét.
Szal arról áradozni, hogy mi a "PÉCÉ" (általában) határtalan elõnye a konzolhoz képest elég elméleti.
Lehet építeni viszonylag kevés pénzbõl akár a NG konzolokat is megverõ PC-t. Nade hány ilyet adnak el évente a világon? 2 milliót? Annyit sem? KB Az átlag PC, ha van ilyen jobban korlátos hardverileg, mint a konzolok, ráadásul milliónyi konfig van belõlük.
Talán jobb statisztika az átlag játékos pc-je. A steamen meg lehet nézni, hogy a felhasználók milyen arányban nagyjából milyen konfigokat használnak most. steam survey
Bár ez nem tudom miért korrekt, mert akkor átlagolni kéne az eladott konzolok teljesítményét is.
Amúgy is a játékok fogják megmondani, hogy minek van értelme. Egyelõre én még mindig csak a szimpatizánsok alaptalan harcának látom az egészet. Ha két évig nem lesz olyan játék, ami kihasználja a ps4 teljesítményét, akkor minek az olyan erõsségû konfig addig. De ha lesz, akkor az megint más szitu. Meglátjuk.
Aham persze. A 8800GT 2007!!! ÉV VÉGÉN!! Került 70.000 Ft-ba, 2006-ban természetesen még meg sem jelent... (Tehát megint izgalmas olvasni, hogy 1 VGA kártyánál olcsóbb - akkor már 2 éves konzolt - hasonlítunk egy összes többi alkatrésszel drágább PC-hez). Mellesleg ha youtube-ra beütöd akkor az is kiderül, hogy egy 8800Gt-s gép kb ugyanúgy és olyan látvánnyal futtatja a Tomb Raidert mint az X360... Akkor mégis mirõl beszélünk?
Oké de itt nincsenek számok. Erre mondta NEXUS, hogy mennyi emberrõl beszélünk? Az, hogy Nvidia kártya mit jelent? AMD kártya mit jelent? Ebben benne vannak az 5-6 éves kártyák is és azok az emberek is akik csak egy ezeréves játékot vettek egyszer Steam-en.
Ez sem jó, csak jobb annál, mintha az utolsó notebookot is belevennénk, amin még egy böngészõ sem megy rendesen. Szerintem mindenfajta ilyen átlagolás rossz. Erre írtam, hogy majd jönnek a benchmarkok, és meglátjuk mennyibe kerül egy olyan vas, ami azt tudja. (Egyébként nem tudom milyen számokra gondolsz pontosan, de a click more detail alatt az egyes kártyákra lebontva is megnézheted az arányokat - ha esetleg elkerülte a figyelmedet.)
Számok alatt azt értettem, hogy nem százalék, hanem mondjuk 15.000db ilyen kártya, 23456db olyan kártya. MEg mint írtam mindenki egy kalap alá van véve. Nagybátyám is aki a Railroad Tycoon II akció miatt regisztrált és azóta sem vett mást. Meg az is aki havonta 2 játékot megvesz és játszik. Nyilván elõbbi egy ezeréves notin is vígan eljátszik, utóbbinak a gépén valószínûleg 10db elõbbi notit lehetne venni. Ezért nem tiszta.
Ráadásul sokan leragadnak a puszta számoknál, mint pl felbontás. Ha konzolon valami 720p akkor szerinte ha a PC-t is arra veszi low-n akkor ugyanazt látja. Hát nemigen. Itt jön az optimalizálás és a normális hardver kihasználás, hogy bizony az a régi szar xbox mellé még teljesen jó fény-árnyékot számol, stb.stb. Az új konzoloknak (legalábbis az Xbox One-nak biztosan) is ez az egyik elõnyük. Ha azt nézed akkor szar mert csóró proci meg nem túl erõs videókártya, stb. Azokat meg soha nem számolja bele egyszeri user, hogy a proci mellé dobtak még x db segédprocesszort ami realtime tömörít textúrákat, számol effektet stb. Ehhez a CPU-t még meg sem kell mozdítani. PC-n meg minden ilyet a CPU csinál, ráadásul különféle memóriákban dolgozva küldözgetik egymásnak az adatokat a VGA-val. Az új konzoloknak a legnagyobb elõnye, hogy ez megszünt, ilyennel már nem kell foglalkozni, minden hardverelem ugyanazt látja. Ez iszonyatos elõny!
Nehéz úgy összehasonlítani, ha a konzolokat amúgy is veszteséges áron adják.
Hint: Azért olcsó a konzol, hogy a játékokat 7-8 évig vegyed rá emelt áron, a plusz szolgáltatásokból meg pl. multiplayer, cloud, stb. bezsebelnek még ez idõ alatt kb 120 ezer Ft-ot.
Akkor nálam megszívták pl. Nem multizom nincs is netre kötve a konzol. Játékért meg soha nem fizettem többet mint PC-s játékért, igaz nem is itthon veszem õket.
"A japán cég reményei szerint nem a hardvereladások, hanem a PlayStation Plus elõfizetések és a megjelenési címek eladásai teszik nyereségessé a next-gen konzolt."
"PlayStation 4 60 dollár veszteséget jelent a cégnek - ezt Ito tagadta. Ha viszont mégis igaz, még az sem elég, ha mindenki vesz egy játékot, mivel azok nagyjából 60 dollár körül kaphatóak, és a vásárlók többsége nem csak porfogónak vagy ajtótámasznak veszi a PS4-et. Valódi nyereség csak akkor termelõdik, amikor egy felhasználó legalább két játékkal tér haza,"
Valami nagy blõdséget hord itt össze a cikk szerzõje. Azzal, hogy megvesz egy 60 dolláros játékot valaki amihez a Sonynak semmi köze azzal mitõl csökkene a Sony "vesztesége" 60USD-vel? A 60 dolláros játékból a Sony csak a licenszdíjat kapja meg ami a korábbi tapasztalatokból kiindulva valahol az 5-10USD körül lehet.
Bár én azt mondom, hogy ha a PC-n búcsút mondhatunk a játékoknak, akkor ez az utolsó hagyományos értelemben vett asztali konzol generáció.
A többire esélyes, hogy már a mobil dolgokra fog épülni. Bár az Nvidia most a Shieldet fejleszti amit egy TV-re köthetõ kézi konzolnak szán.
xbox one és ps4 meg 7-8 évig el fog vegetálni a jelenlegi szintjükön ez idõ alatt kialakulhat a mobil konzolok terén valami egyeduralkodó, amit nem Ms és Sony csinált. Könnyen lehet, hogy ez lesz az utolsó konzol generáció.
Xbox360 vs PC Tomb Raider. A legtöbb esetben szinte teljesen egyforma, PC-n nyilván van néhány apróság amit a Box nem tud (törött üvegen hajszálrepedések stb. Viszont hozzátartozik, hogy a PC-s része High beállítással készült, ahoz képest szépen tart vele a box és egészen biztos, hogy egy 2006-os Pc-n nem fut ilyen beállítással a game...
Tök mindegy, akkor nézz egy 7900 GTO-t, a lényeg, hogy volt már 2006-ban is olyan teljesítményû kártya, mint amit a konzol tud, de ez van leírva amúgy a cikkben is. Tény, hogy drágább volt.
"Mellesleg ha youtube-ra beütöd akkor az is kiderül, hogy egy 8800Gt-s gép kb ugyanúgy és olyan látvánnyal futtatja a Tomb Raidert mint az X360... Akkor mégis mirõl beszélünk?"
Jó, és hány embernek van/volt ilyen teljesítményû PC-s hw-e, és ami a fontosabb a játékfejlesztõk erre gyártják/optimalizálják a progit, vagy valami gyengébbre?
Miközben egy adott (az átlagteljesítményû PC-hez képest mégiscsak elég jó HW-û) konzolból eladnak 10 milliókat, ezért aztán lehet is optimalizálni a gámét. Miközben a PC-nél meg ha a játékfejlesztõ látványosan fölélõ az aktuális HW szintnek, akkor meg megy a Krályziszezés. Amúgy meg lehet bencsmárkozni ezerrel az aranyárban vett vassal, meg 250 fps-sel futtatni valami gagyibb gámét.
Emellett persze van olyan progi Pl a LockOn elsõ verziói, amihez talán a kiadás óta nem adtak ki olyan PC HW-t, amin teljesen tökéletesen futna full beállításon. Pedig mai szemmel még olyan egetverõen szépnek/kidolgozottnak sem mondható. Ha egy progit megírtak 1 szálra, bízva abban, hogy pár év múlva úgy is lesz 9 GHZ-es proci, akkor az a mai gépeken is lassú!
Szerintem a lényeg, hogy adott idõszakban, adott felületû, adott technológiájú sziliciumból annyit hoznak ki amennyi üzletileg is bevállalható. Pont. Hogy ezt most egy fix dobozban adják (idõvel egyre olcsóbban) konzolként, vagy valami flexibilisebb formában kapod meg (PC-ként) az csak részletkérdés.
Nem fog sem a konzol, sem a PC gyártója jót tenni veled, itt a te pénzedre megy a játék. Te viszont döntsd el mivel játszol, ha pl Uncharteddel, akkor vegyél PS-t, Haló esetén XB-t, vagy ha mondjuk Civ-ezel, akkor PC-t. Attól, hogy a PC bikább nem fog rá megjelenni az Uncharted, vagy a GranTurismo! De ugyan így, ha a PS4 esetleg bikább mint az új XB attól még nem fog rajta futni a Halo.
Ez az egész csak szájkarate. Épp ezért érdekes látni, hogy az NV vezetõi is azokat a fordulatokat használják, amiket az itteni fórumokon is szoktunk mi tuskó felhasználók. Ez bizonyítja, hogy xarban vannak. Semmi koncepciójuk arra, hogy a köv évek alatt milyen irányba mozduljanak el.
Évek óta ment a nyühögés, hogy legyen már valami alacsonyabb szintû driver/API a PC-re, mert a jelenlegi szintû vagy 7 rétegû HW eléréssel nem lehet kihasználni a vasat.
A Mikrónak kellett volna már évekkel ezelõtt egyezségre jutni a gyártókkal és egy teljesen új DX-szerû valamit összehozni. Nem tették. Az NV sem volt elég tökös, az AMD/Ati-val szemben már nem bír mit kezdeni.
A jelelegi szituban tehát az Valve+AMD megtette azokat a lépéseket, amelyeket a piacvezetõknek kellett volna. A kérdés már csak az, hogy ennek elõnyeit milyen mélységben lesznek képesek kiaknázni.
Hát arról, hogy az egyik 65e forint volt a másikba CSAK A VIDEÓKÁRTYA volt 70e forint és még ugyanennyi a proci meg a többi sallang.... (Mellesleg rosszult fogalmaztam mert 8800GT-n kissé csúnyább grafikával eléggé szaggat a játék. Érdemes szintén rákeresni)
Miért kéne, hogy optimalizáció legyen? Félreértetted, sose az volt a cél, hogy konzolt csináljanak a PC-bõl. A nextgen konzolok a GCN architektúrára épülnek, tehát vehetjük a két konzolban lévõ grafikus chipet low grafikának és késõbb az új vga/apu-t grafikailag e fölé pozícionálni.
Plusz ugye úgy nem lehet technológiai fejlesztést alkalmazni, ha nincs bevétel. PC-n minden egyes fejlesztés finanszírozza a következõt. Míg a konzol megvesz egy aktuális fejlesztést ami szerinte jó és azt alkalmazza évekig.
Az Nvidia bevétele 4mrd$ volt, az AMD-é 5mrd$ 2012-ben. Természetesen az AMD-nél minden benne van, CPU&GPU. Bruttó profit: Nvidi: 2mrd$, AMD: 1,2mrd$
Egyértelmûen, az AMD-nek szüksége volt erre a piacra a fennmaradás miatt, mert túl sok haszont nem hiszem, hogy ki fog tudni venni belõle.
A mostani irányváltások 1-2 év múlva fognak lecsapódni. Akkor érdemes összevetni a bevételi mutatókat.
Az, hogy még nem jött ki PC-re nemtudom miért példaértéke.Tudtommal nem jelentették be konrkétan hogy nem jön ki, viszont minden jel arra mutat, hogy lesz, csak pár hónap késéssel.
Akkor lennék naív ha azt mondanám, hogy 100% hogy jön.
Ellenben egy logikus kérdést tettem fel, amire te személyeskedõ módon nem válaszoltál.
Mivel a PC-sem egy architektúra nélküli önmagában létezõ végtelen számítási teljesítmény (info-Isten), hanem végsõ soron bizony saját, régi technológiákból visszamaradt örökölt buszokból, felépítésbõl áll, ezért egyrészt a PC-re történõ optimalizálás is létezik (más platformokhoz képest).
Másrészt, ha a Steam-box ua alkatrészek, kapcsolatok, buszok bezsúfolása egy kis dobozba, akkor csak egy másik alaplap-szabványt fog jelenteni és semmi többet. Gyakorlatilag csak egy nagy lufi, egy Hoax lesz az egész.
A konzolok grafikája mindig is inferior volt a PC-khez képest (nem a megjelenés évévben, hanem a utána). Élsimítás nulla, felbontás nulla, textúrák nulla. Ez kell ahhoz, hogy a gagyifos régi vas még 5-6 évig vigye a játékokat. Az elõzõ konzolgenerációk csak egy-két évig voltak partiban az aktuális PC-s szinttel. Hihetetlen, hogy itt van, aki végi a grafikát, mikor teljesen nyilvánvaló, hogy nem igaz. Látszik is ma is minden konzolról átportolt játék nagyon csúnya PC-n, és a párhuzamos fejlesztésûek is le vannak butítva, különben szaggatna, mint állat.
Nézd én tudom mirõl beszélek, neked meg fingod sincs csak fanboy vagy és benyögtél valamit ;)
Egy befutott játék 8. részének a multiplatformosodás ér a legtöbbet. Egy induló, új címnek, és fejlesztõnek, kiadónak, viszont az exkluzivitás egyfajta inkubátor. Nem az aktuális legnagyobb címmel kell megküzdenie, a lehetõ legszélesebb (és legsekélyesebb) közízlésnek megfelelnie, hanem lehet rétegjáték. És innen aztán kinõheti magát.
Az X360 fõ koncepciója az volt, hogy a konzolok közül ez futtassa a legszebben a multiplat címeket, amíg a PS3 koncepciója, hogy egy szélesebb csokor exkluzívval adjon kb ugyan akkora lefedést. A két konzol a ciklus végére tökéletesen fej-fejmellett van. Szal melyik a "vagy" a jobb koncepció? Egyik sem? Mindkettõ? Nos?
Pc le van maradva tartalommal és minõséggel? Hát én sajnos ennek az ellenkezõjét látom. Van is egy kifejezésem erre, hogy "konzolszar" ez a tipikus konzolos/konzolosított végtelen buta játékokat jelenti. A COD szintûeket pl. Konzolon alakultak ki a 70%-ban átvezetõ animációkból álló scriptelt, csõjátékok (ahol valahogy mindig egy adott irányba terelik a játékost, még egy szabadnak látszó világban is), meg az ilyen kínkeservesen kiszenvedett "tartalmak" mint a QTE, vagy a játékon belüli minijátékok. Na meg hol vannak a minõségi szimulátorok, stratégiák, total war-ok konzolon? Sajnos sehol, pedig jó lenne, de hát az agyatlan kontrollerhez való ragaszkodással, és bemagyarázással hogy jó az mindenre, ez nem fog összejönni :(
Már azt is tudjuk mekkora lesz? Itx vagy micro atx?
Nextgen konzolok milyen alkatrészekbõl épülnek fel és mekkora dobozba vannak bezsúfolva? Az is hoax?
A Steamboxot azért kelti életre a Valve, mert neki oylan digitális boltja van, ami lényegében csak PC-re van kihegyezve. Mivel látja, hogy az emberek a konzol kényelme miatt is részben vesznek konzolt, emrt egyszerû kezelni, TV-re köthetõ, nem kell hardver elemeket összerakni, stb. Ezért csinál egy oylan gépet ami ezeknek mind megfelel és kontrollert is támogat. Ehhez miért kéne új alaplap?
Hát én az utóbbi idõben pont azért fordultam a konzolok irányába mert PC szinte teljesen kihalt. Az év nagy részében csak FPS jelenik meg ami nálam eleve felejtõs. Normális építgetõs stratégia is sajnos egyre ritkább. Total War Shogun nekem iszonyatosan nagy csalódás volt, örülök, hogy nem vettem meg :( Alig alig van jó játék PC-re SC2-n kívül szinte csak régi gamékkal játszom rajta, és azt veszem észre, hogy környezetemben még rengetegen vannak így. A legtöbb haver évek óta nem fejlesztett PC-t netezésre jó a régi gép is, játékra meg ott a konzol.
Azt nem mondtam, hogy hiánypótló. Csak magamról tudok beszélni. Utóbbi idõk legjobb játékai bizony a Halo, Fable sorozat, autósból egyértelmûen a Forza sorozat, GTAV ezek egyike sincs jelenleg (és akkor még GEOW féléket nem is említettem) és ami megjelent PC-re azok közül is szívesebben Fifázok konzolon, de azt sem tudom elképzelni, hogy Mass Effectet PC-n játsszak. Nekem ezek konzolos gamék, így arra is vettem meg õket.
"Ezért csinál egy oylan gépet ami ezeknek mind megfelel és kontrollert is támogat."
Csak azt nem értem, hogy akinek van egy PC-je az most miért venne egy másikat? Mert cuki dobozba van? És ha megvette az egyiket olcsóbban és a következõ játék egy év múlva szaggat rajta akkor megy és vesz egy nagyobbat? Semmi nem változik a mostani világhoz képest csak a cuki doboz (amit eddig is vehetett ha valaki akart). Én (és még sokan) azt hittük, hogy azt fogja mondani a Valve, hogy ez meg ez a specifikáció. Aki ilyen gépet épít az rárakhatja a Steambox logót, de akkor megvan, hogy milyen CPU, milyen VGA - és aki megveszi az biztos lehet benne, hogy azon jól fog futni az a játék amit a Steamrõl vesz. Most semmi nem garantálja, hogy ez így lenne. Marad minden a régiben.
Bocs, nem voltam világos (a megírt hszemet a kiba FF valahogy lenyelte).
Szal az egy dolog, hogy veszel egy marék csipet, vagy berakod õket egy másik dobozba, a lényeg, hogy ezeket új módon kösd össze, létrehozz egy új, valamilyen szempontból hatékonyabb architekturát.
Ha a Steam-box csak egy csini logo+dobozdizájn, és semmi új hw akkor Hoax.
Ha új OS, új hw architektura, a "PC" használatának új módja, akkor egy új termék. Ha bármelyik hiányzik, akkor gáz.
"Hát én az utóbbi idõben pont azért fordultam a konzolok irányába mert PC szinte teljesen kihalt. Az év nagy részében csak FPS jelenik meg ami nálam eleve felejtõs."
A steambox részben azoknak is készül akik eddig nehezen tudták eldönteni, hogy milyen PC-t vegyenek, vagy vettek valami laptopot amin minden szaggatott és inkább konzolra váltottak.
A steamboxot nem kötelezõ megvenni minden PC tulajnak. Persze eddig is megtehetted, hogy összekötöd a PC-t a TV-vel, ha tudtad, hogy ilyet lehet vagy tudtad hogyan kell.
A steambox egy olyan PC amit pl nagyobb brandek alianware, asus csinálnak. Egy gamer konfig, csak egységesítettebb lesz.
És egy brand configra sem mondaj senki, hogy hoax.
mert PC szinte teljesen kihalt. Az év nagy részében
Pontosan ezt írtam. És erre felsorolsz pár játékot aminek egy része tavaly jelent meg. 3 belõle FPS. Akkor ez nem pont, hogy megerõsíti amit írtam? Idén egyébként PC-re asszem csak HOTS-ot vette meg, meg idén vettem meg kiegészítõkkel a Civ V-t és az Xcomot is. Hirtelen azt hiszem mást nem is vettem idén PC-re.
"A Steam masinák esetében a Valve kidolgoz majd egy hitelesítési procedúrát, de alapvetõen szabad kezet kapnak a gyártópartnerek, így lesznek cuki, apró, alig fogyasztó megoldások, de a komolyabb igények esetén nagyobb teljesítményû rendszerek is válaszhatók, amelyek nyilván hangosabbak, és a mûködtetésük több energiát igényel. Ennek megfelelõen alakulnak majd az árak is, és itt fontos, hogy a SteamOS elõtelepítése ingyenes, tehát a szoftveres költségeket nem kell beépíteni az árba. Ha valakinek esetleg egyik alternatíva sem tetszik, akkor egyénileg is összerakható a hardver."
Lehet, hogy a te preferenciádhoz mérten kevés, csak ne úgy állítsd be mintha, csak annyi jelent volna meg amit te megvettél. Már az elsõ felsorolással is erre próbáltam utalni.
Nem egy linux, valamilyen felülettel. (még kérdés milyennel és hogy lehet váltani oda vissza közte és hogy fér meg Windows mellett)
"A steambox egy olyan PC amit pl nagyobb brandek alianware, asus csinálnak."
Hát ez az! És külföldön eddig is ez ment. Mivel lesz akkor más a Steambox (SteamMachine) egy ilyen alienware vagy Asus vagy Dell géptõl? A szoftvert mindenkinek ingyenes odaadják, tehát bárhova telepítheted.
"azt hittük, hogy azt fogja mondani a Valve, hogy ez meg ez a specifikáció. Aki ilyen gépet épít az rárakhatja a Steambox logót, de akkor megvan, hogy milyen CPU, milyen VGA - és aki megveszi az biztos lehet benne, hogy azon jól fog futni az a játék amit a Steamrõl vesz."
Amit ide bemásoltál az nem ugyanazt mondja mint amit idéztél, csak más megfogalmazásban?
Valve kidolgoz majd egy hitelesítési procedúrát = azt fogja mondani a Valve, hogy ez meg ez a specifikáció aki ilyen gépet épít az rárakhatja a Steambox logót
Persze, hogy az én preferenciámhoz kevés. Én írtam a hozzászólást így nem is Juliska preferenciájáról van szó. És engem nem boldogít, hogy haverom FPS rajongó és neki 1 évben 10-20 cím is megjelenik, hogyha engem ezek nem érdekel. Viszont pont errõl beszéltem, felsoroltál egy rakat játékot amelyek elérhetõk konzolra is, viszont amiket én írtam azok nincsenek PC-n. Tehát azok miatt már van egy konzolom, és mint írtam nekem eszembe sem jutna PC-n játszani Mass Effectet, Tomb Raider meg AC3-at sem. (A többit meg seholsem.) Amikor én kezdtem a PC-s játékipart akkor havonta több olyan játék is volt amit érdemes lett volna megvenni, egy évben annyi játék jelent meg PC-re, hogy fel sem tudtuk sorolni. Most meg jön rá 10 "A" kategóriás játék egy évben?
Ha nézted a cikket akkor ott van, hogy lehet AMD-s, Inteles, Nvidias, AMD videókártyás gép is. Nagyobb teljesítmény szöveg alatt nyilván azt kell érteni, hogy lesz olyan amiben 4GB RAM lesz és lesz amiben 16GB, de ha nem tetszenek az opciók akkor magad is összerakhatod a gépet. Akkor mire fejlesszen a fejlesztõ? A 4GB-ra és az AMD 1GB-os videókártyára vagy a 16GB-ra és Core i7-es szörnyre?
"Mivel több? Alapból steamOS lesz rajta, steam kliens-el, neki már csak accoutnot kell regisztrálni."
Biztos lesznek akik ezt így megveszik, de akiknek szánják azok szerinted nem a konzolt fogják választani? Van két nyomós okuk rá ugyanis. 1, Egészen biztosan olcsóbb lesz a konzol (a bukta miatt) 2, Már most exkluzív játékok garmadája van bejelentve.
Hm mivel dolgozom így nem sok szabadidõm marad, én nem modnanám erre, hogy kevés jön ki, fõleg, hogy PC-n inkább a multiplayer játékokkal játszanak, valaki csak BF3-al 2 éve vagy Dota 2, Tf2, Wow, stb.
Én 2003-ban kezdtem a PC-s játékipart, és akkor sem az számított, hogy mennyi az új. Hanem hogy milyen olyan 1-4 éves játék van amivel még nem játszottam, utána meg az, hogy ok új de jó is?
Szerintem ezt nem így kéne feltenni vagy felfogni. Ha már eleve PC-ben gondolkodik akkor nem konzolt vesz. Azt már cska eltudja dönteni, hogy konzol vagy PC és ha utóbbira szavaz akkor jöhet, hogy milyen hardver stb, amit a steambox szeretne megkönnyíteni.
Akkor azért csak egyrõl beszélünk. Tehát belõled sem élnek meg a PC-s játékgyártók. Én PC-n 98 óta Starcraftozok. I majd most a II.-vel is.
Csak azt ne felejtsük el, hogy konzolon fennál ugyanez. Van aki évekig COD-ozik vagy BF3-azik multiban. Engem ez a része nem érdekel de nincs különbség.
Ezzel tökéletesen egyetértek, de a Valve bevallottan a konzolos réteget akarja megfogni, hiszen azért találta ki az egészet mert a PC piac iszonyatos mértékben zsugorodik. Ha csak a PC-ben gondolkodókat tudja megfogni (nyilván azoknak is csak egy részét) akkor ez az egész projekt bukta mert semmi nem változik.