A Blackguards egy körökre osztott statégiai szerepjáték a Daedalic Entertainment-töl. Három kaszt közül lehet választani, férfi vagy nöi karaktert. A játék már elérhetõ a Steam Early Access keretében, egyenlöre az elsõ fejezet játszható. A második fejezet még ebben a hónapban, további kettö majd decemberben és az utolsó végül januárban a végleges megjelenéskor. Mellékküldetések és választási lehetöségek is helyet kaptak a játékban.
Én megvettem és végigvittem, elég jól sikerült, aki kedveli a stílust annak bátran ajánlható. Elvileg 5 Chapter lesz, ebbõl az elsõ olyan 7-8 óra tiszta játékidõt nyújt, szóval nem lesz rövid a játék. A grafika kifejezetten jó lett, és a helyszínek is változatosak. Nagyon tetszett, hogy sokszor és sokféleképpen fel lehet használni a csatahelyszíneken lévõ dolgokat, hogy megkönnyítsd a harcot. (Tûzmágiával lángra lobbantani a bozótot, nyíllal lelõni az ellenfél feje fölül a darázsfészket stb.) A sztori átlagos, viszont az NPC-k jól sikerültek, elég jól kidolgozott személyiséget kaptak. A fejlõdési rendszer kicsit fura, egy német PnP RPG rendszer az alapja, nem rossz, de nem is kiemelkedõ. Ami nem tetszett, az a karakteralkotás (Gyakorlatilag elõre megalkotott karakterek között választhatsz, nem oszthatod el a pontokat szabadon) - bár az gondolom a teljesben más lesz - és a varázslatrendszer, amiben a debuff varázslatok eléggé használhatatlannak tûnnek. A játék nemkész mivolta kijön néhány helyen, fõleg a boltokban az árak megoszlása eléggé random, és pár mellékküldetés nincs kész teljesen.
Plusz a játék kimondottan nehéz hardon, komolyan kell taktikázni a sikerért.
Biztos a rácsok miatt gondolod, de nem igazán hasonlit. Itt nem seregeket irányitasz hanem egy 3-4 fõs partyt.A hangulat se olyan vidám inkább komor mivel a játék alapja a The Dark Eye szerepjáték világa. Nincs lovaglás és gyüjtögetés a térképen, stb.
Csak a körökre osztott harcban hasonlitanak. Az rpg rész is jóval kidolgozotabb mint ott / több loot, több képesség, stb /
10 óra alatt a harmadik fejezet is kipipálva a vége elég epic volt.
Gameplayben semmi se változott és szerencsére a nehézség is megmaradt egyre jobban kell az adott harcra felkészülni nagyon nem mindegy mit és hogyan csinálunk a partyval. Az már biztos, hogy ez a játék nem lesz a casual réteg kedvence, de ez nem is baj nekünk, max csak a srácoknak ha nem fogy majd ugy a game mint szeretnék.
Most kapott egy 10%-os leárazást a "Holiday Sale"-ben, bíztam egy kicsit nagyobban, de mindegy, valamikor hamarosan beszerzem.
Bár mostanában az early access-es meg kickstarter-es dolgokban kezdek szkeptikus lenni. Valahogy mintha nem hoznák azt a szintet, amit az indulás idején megálmodtak, ígértek. Most pl. a Wasteland 2-õt látva.... hát nem tudom, nagyon unalmasnak, meg egysíkúnak látszik játékmenetben meg kinézetben is. Tudom nem a grafika számít, de egy 10 éves Silent Storm is jobban néz ki nála. És a grafika nálam nem a technológiát, meg effekteket jelenti, hanem a mûvészi, minõségi rajzokat. A Blackguards legalább ilyen szempontból bõven hozza az elvártat. Most a legújabb hír az volt, hogy nem csak az elõre elkészített karakterek lesznek, hanem lesz lehetõség majd magunknak "kreálni" is, de ez már csak a végleges verzióban.
Én egyenlõre nem kezdtem el az új chaptereket, megvárom most már a teljest. Jó hír, hogy ezek szerint hallgatnak a közösség véleményére, a karaktergenerálás volt az egyik olyan dolog ami a legtöbbünknek szúrta a csõrét.
50% a steamen még 4 órán át.
Megjelent a negyedik fejezet is. Most már csak januárban lesz frissités akkor már a full játék jön.
Hú gyerekek, ez a játék nekem nagyon tetszik. A M&M Legacy 10, ez meg a Wasteland 2 is várós mert jónak néznek ki. Igaz tavaly nem volt értelmes RPG. Nekem a Chapter 3-ig van meg a Game nem tudom a mentést vajon tovább lehet e vinni a 4 es verzióra? Letisztult a játékmenet a fegyverek, minden szuper. Viszont elég rosszl váltják a kereskedõk a cuccokat egy healing kristály vagy mi 3 ér veszi és 80 ért adja szóval kereskedni nem nagyon szabad benne:) Elején el kell dönteni mit akarsz és végig ahhoz ragaszkodni... Vannak különösen nehéz küldetések benne a törpés pl a két mérgezõ törpével ráadásul a cuccunk is elveszik bent, vagy a mengentendõ lány akit a varázsló szeret hát azt meg 4 kör alatt hogy mented meg mikor blokádolják az utat keményen? Szóval szuper GAME... Meg kellene venni ha megjelenik.
Ja egyet értek az Early acces-ekrõl írottakkal. Wasteland 2t nem érdemes megvenni így mert csak ölöd vele az ideget. Ez nagyon letisztult ebben az értelemben is. A shadowsrun is gyengécske lett az a baj ha már a fejlesztõk zsebében csücsül a pénz akkor már úgy vannak vele miért mi idegeskedjünk, onnan a játékosoké a kockázat, és sokan sajna az Oldschool Rpg t úgy értelmezik hogy abban gyengébb grafika is elmehet , pedig nem az csak erõs régimódi szabályrendszert jelent.
Most vedd meg igy olcsóbb mintha január 24-én veszed meg a full játékot.
Én bizony beszereztem a winter sale alatt - egyszer volt csak akcióban, ha jól láttam. Most már megvárom a végleges megjelenést, csak éppen belepillantottam eddig. Én még a Legends of Eisenwald-nak szavaztam bizalmat, így az early access kapcsán...hát majd meglátjuk. A Blackguards minõségében biztosabb vagyok.
Blackguards - Video Guide 1: Character Class Selection.
Kijött a demo amiben a teljes elsõ fejezet végigjátszható / az új karaktergenáráló ficsör is benne van már / akinek kétségei voltak a vásárlással most tehet egy próbát.
Van olyan ea ami nem éri meg mert csak idegeskedsz vele a sok bug miatt A Blackguards és a Grim Dawn viszont nagyon megéri/megérte early access megvenni mert már béta állapotban is teljesen élvezhetöek.
Ez a csapat tényleg megbízhatóan csinálta a dolgokat. Hamarosan nekiugrok a játéknak, úgyhogy teszem félre a Final Fantasy 13-at (megint), és a napi 1,5-2 órás adagommal egy hónap múlva már talán végzek is. Ugye jól emlékszem, hogy hard fokozaton ajánlod?
Csak ha bírod a gyürödést mert hardon van kihívás az elején. Persze ahogy tanulod a képeségeket ugy lesz egyre könnyebb de szerencsére azért lesz kihivás böven késöbb is. Természetesen az se mindegy milyen kasztal indulsz de ez így szokott lenni.
Az ijász az elején gyenge de a harmadik fejezetöl nagyon erõs lesz Amig nem tudsz triplát löni addig be kell érned avval ami van. Majd a harmadik fejezetben lesz egy elf csaj trainer akitöl kapsz egy jó ijat is és ö tanitja a tripla lövést is. A találathoz föleg pakolj a dexre és mindenre ami növeli a ranged attackot.
sziasztok, az mitõl lehet hogy a balm of healing spell már 14-es (rank3) és még mindig csak 10HP-t tölt vissza?
Még nem kezdtem el vele játszani, de nincs valami modifier, amivel növelheted az erõsségét a varázslat elsütésekor? Meg azt hiszem 4szintenként nõ eggyel. Legalábbis a régebbi Drakensang játékokban talán így volt. Ez a szerepjátékrendszer egy kicsit különbözik a megszokottól...
Meg egy ilyet találtam: "Balm of Healing: The target will be healed. The number of Vitality Points which the target receives depends on the level of the spell caster. However, the spell cannot provide more than the total Vitality."
Ja, én is korábban vettem, a legjobb early acces vétel. Nálam 2013-ban az év játéka lett volna, ha az élvezet faktort nézzük. Idén azért lehet pár komoly versenytárs.
Toolbart a guin nem lehet mozgatni azaz mashova tenni ?
Végére értem 45h alatt és azt kell mondjam, hogy az utobbi egy évben evvel az rpg-vel szórakoztam a legjobban. A hangulat , hangok/zenék, itemizáció a fejlödési rendszer és elsõsorban a harcrendszer mind-mind 10 pontos nálam. Viszont a grafra és a storyra semmiképp se tudnék nyolc pontnál többet adni.
Egy gyenge kilencest kap tölem a játék, ilyen minöségû rpg még jöhet böven az idén és akkor jó kis évünk lesz.
Mentségünkre szóljon, hogy máshol is csak többnyire pozitivan beszélnek a játékról teljesen megérdemelten, szvsz. Remélem ez egy olyan lökést ad a srácoknak, hogy lesz még ennek a játéknak folytatása.
Ok, nyomom hardon, még Chapter1-ben vagyok. Változó a nehézség, a dwarf games, meg a baroness mentés egy "kicsit" szívatósabb volt. De nagyon élvezem, jók a pályák, a szerepjátékrendszert is jól portolták. Nekik kellene/kellett volna Realms of Arkania folytatást, vagy remake-t csinálni.
legjobban az arenaban az szivatott meg amikor a zaszlo kore kellet gyulni es folyamatosan jottek a fold alol a bogarak plusz szuk jaratokon lehetett csak kozlekedni... vagy 3 szori nekifutasra egy ora volt
rengeteg skillhez nem találtam trainert chapter 5-ig (pl dual wield 2-3) ez normális vagy valamit benéztem? A nyílvesszõk is elfogytak az összes vendortól, pedig csak egy karakterem használ íjat...
En chapter 1et vegeztem ki ma, eddig 0 db ketkezes kardot talaltam a jatekban :D Chapter 2bol vissza lehet majd menni 1be?
Miert nem birom teljesen jobbra huzni a fegyvernel azt a csuszkat? Hiaba huzom oda, nem menti el es visszaall kozepre. Pedig vegre talaltam egy ket kezes kardot :D
Ahh nem ertem ezt a jatekot, a torpe 1 kezes baltaval tobbet sebez mint en 2 kezes kardal. Pedig jobbak a statjaim is, nem birom felfogni ennek a mukodeset :D
Cuccok nelkul, mindketten 8 attack, felveszem a fegyvert, neki 15 attack, nekem is 15.
Atlagban sebzek 10et egy 2D6+4 fegyverel :D
Szevasztok!
Abban tudna nekem valaki segíteni, hogy :
Annál a küldetésnél vagyok (még nagyon az elején), mikor elmegyek egy városba és Gyíkemberek ostromolják a várost. Elsõ ott lévõ harc sikerült vagy 10 nekifutás után. 2. része már nehezebbnek tûnik. Van egy kristály a pályán ami az összes nyomoroncot felgyógyítja. 2. küldetésen folyik a víz :). ha tudna nekem valaki segíteni azt megköszönném.
Üdv
Törd össze a kristályt / sok ilyen pálya lesz még /
Hali! Csak Steamen keresztül lehet megvenni? Mert nem igen találtam digitális verzión kívül mást :) Ajándékba adnám és jó lenne ha dobozos verziót tudnátok ajánlani. Köszönöm
Köszi!
Amúgy mennyi ütés kell neki mert egyszer próbáltam de nagyon nem ment :s. Varázslóval kezdtem.. mert én már csak ilyen mazó vagyok.
Holisit. Amennyire bena elkurt rpg utanzatnak tunt ez a jatek felora utan,annyira hamar derult ki mekkorat tevedtem.Abbahagyhatatlan. Igaz a skilleket meg szoknom kell,es a harcrendszert,de eddig a legjobb rpg 2013ban/iden.
pl a dual 2-3 at egy mellekkuldetes vegen (valami assasinos) tudod megtanulni.. es van jo par trainer amit mellekkuldetessekel tudsz aktivalni csak.. erdemes a harmadik chapterben vegig csinalni oket.
Jo lenne ha lenne ebbol a jatekbol multis moka xcom mintajara.. ejj de szep volna:)
köszi, azt hittem mindent megcsináltam pedig:( Kor spear darabjairol valami listát tud valaki esetleg? 1 hiányzik:( az alkímista küldit nem csináltam meg aki a kutat akarta kisajátítani, ott kaptam volna?
Meglett az 5. emberen a gladiatoroktol. Kesobb fogok meg kapni valakit? Vagy lehet majd esetleg cserelgetni?
Yay!
Sikerült megcsinálnom a pályát. Az volt a gond, hogy a törpe harcosnál egy csontbunkó vagy mi volt ami magic damagénak számított, a kristályok pedig immunisak voltak rá. Nem csoda , hogy nem tudtam szétverni...
üdv all lenen egy ojan problémám hogy túl vagyok a gladiátorosdin már jóal, de bejöt egy ojan gond hogy a varázslóim (mannája) nem regenerálódik hiába irja azt hogy +1 (+2) astral regen / kör valahogy nem akar müködni és már egy jó ideje használhatatlan mind a 2 varázslóm emiatt a kocsmákban meg hiába fizetel a pihenésért ott sem tölti vissza, csak az ÉP. ez miért lehet ?
Ez valami bug lehet.Lesz a tortenetnek egy olyan resze ahol az egyik varazstudod nem tudja hasznalni a magikus kepessegeit egy darabig,de az hogy a csapatbol senki?Olyan nalam nem volt. Dokihoz is rendszeresen vidd az embereid(ha a karakterek kepen latsz egy/ket karcolast akkor az azt jelenti hogy serultek),es utana kocsmaba pihenni.Esetleg probalj manapotit itatni veluk.Ja es NE adj rajuk heavy armort,mert az sem nekik valo. Vegso esetben reload.
használni tudom õket csak a mannájukat nem tudom tölteni más módon csak ha potit itatok velük különben nem regenerálódik vagy a túl nagy armor is okozhatja hogy nem töltõdik a manna ? mer mindenkin a lehetõ legerõsebb van amit tudtam adni rájuk
már rendbejöt most már van értelme fojtatni, igy hogy jón a manna thx a segítséget
Nem tartom korrektnek a játékot. Ugyanolyan beteg nehéz mint a Minght Magic X. Úgy látszik idén csak hard fokozatú nehézségú RPG-ket adnak ki amivel elveszik az emberek kedvét a mûfajtól. 3. Gladiátoros pályán vagyok és nem tudom tovább csinálni. Mire odaérek az embereim életereje már lent van erre megkapok egy ugyanolyan erõ csapatot mint én csak õk frissek és minden pósönnel fel vannak szerelve. Ez konkrétan csalás... Legalább engednék hogy minden menet után pihenhess. Unfer
Hardon nyomom, de azért meg lehet csinálni így is, néha a szerencse is számít. Ne mindig ugyanazt a taktikát erõltesd, érdemes egész máshogy nekiugrani, ha nem megy. Ez most az elsõ 3-as csomag (elsõ nap) vagy az utolsó? De szerintem az 1 gladiátoros napról beszélhetsz, a potionok miatt gondolom. Nekem az 7-8-9-es menettel volt gondom, azt többször (5-6-szor) újrakezdtem. Az elsõ két napra már nem emlékszem. De talán ott is voltak ilyen gyógyító oszlopok, azokat érdemes mindig kihasználni és az utolsó ellenséget meghagyni, amíg fel nem gyógyítasz mindenkit fullra.
dE HÁT AZ EGÉSZ EGYSZERÛEN JÁTSZHATATLAN. Úgy küzdöttem meg az öreg gladiátorral hogy egy mágussal dobott be Manapont nélkül...Ott szaladgáltam körbe körbe 20 körön át a dobozok körül hogy legyen végre manapontom. Nem enged sehol pihenni a játék és mindenhol reménytelen helyzetekbe dob be. Ez nem játék hanem küszködés. Most berakott a krokodilos helyre de mire odaérek már nincs manapontom eleve pénzt nem ad hogy vehet mana potionokat és úgy kell megküzdenem 8 óriás krokodillal akiket alig tudok sebezni s ha ellopnak 4 húst meghal a csaj. Hát tök nonszensz... Annyira örültem hogy év elején kijött kér RPG is , de úgy látszik ma az a trend hogy ne adjunk játékörömet hanem vérig szivassuk meg a játékosokat. És ettõl várják el hogy legyen rangja a játéknak. :( Jó lenne ha kijönne már egy olyan RPG amiben lehet fejlõdni és élvezetes a játék, ne legyen könnyû de ne legyen folyton lehetetlen közeli !!!
Egyszerüen nem ehhez vagy szokva a régi rpg-k mind ilyenek voltak.
Na ez a krokodilos pálya engem is szivatott, 6-szor biztos nekiugrottam. Én úgy kezdtem a pályát, hogy egy emberem volt kiütve az elõzõ harc miatt, tehát egy HP-ja volt, a többiek rendbe voltak. Ezzel az eggyel egybõl rohantam a kis oszlophoz gyógyítani illetve a másik oldalon is a felsõ krokodilt támadtam. Én hat húsra emlékszem, ebbõl négyet simán hagytam a krokodiloknak: egy krokodil csak egyet vesz el, legalábbis az elején, utána jön támadni. A két felsõ krokodilt nem hagytam enni.A végén pedig meghagytam egy krokodilt egész addig, amíg fel nem gyógyítottam mindenkit. A következõ -utolsó- pálya az meg egyébként is inkább rohangálós pálya, mert egyébként meg rémálom lenne, ha leállnál harcolni