Amúgy érdemes a 2.5-re átállni? Van benne annyi újdonság meg optimalizáció? Olvasgattam a release notest de nekem nem tűnik akkora lépésnek, ezért kérdem... :)
Szép! Bárcsak én járnék már itt,hogy nyugodtan repülhetek. Egyelőre még próbálom belőni a grafikát és az fps-t,de valahogy nem sikerül összhangba hozni a kettőt. Amúgy látom, neked viszonylag stabil az fps,nálam olyan gáz néha,hogy kameranézetnél egyik pillanatban 40 az fps,váltok kameranézetet,majd vissza az eredetire és akkor már csak 5 az fps. Meg van ahol felugrik 60-ra is az fps,majd lemegyek 5-re,utána meg vissza 50-60-ra. Van esetleg valami tipped,hogy mi lehet? Illetve olvastam,hogy az SGSS-t nem érdemes bekapcsolni neki,mert kinyírja a framet amit észre is vettem,de ha nem kapcsolom be,akkor meg eléggé recések az élek és zajos a kép. Szóval napok óta próbálom belőni a P3D-t,de nem sikerül. Ja, a másik,hogy elég sokszor Out of Memory van, addon sceneryn pl alig tudok felszállni vagy leszállni,mert kiakad. Esetleg te raktál valami extrát a cfg-be a default beállításokon kívűl?
Ha rám hallgatsz, akkor úgy kezded, hogy megnézed a géped kihasználtságát! CPU-Z és a Feladatkezelő/Erőforrás figyelővel megnézed, hogy repülés közben mit csinál a CPU/GPU páros! Aztán lehet bele mászni a CFG-be! Érdemes! Én jó pár napot szántam rá, mire "ezt" elértem! Ide a forumra kellene valahogy egy FAQ-ba össze szedni ezeket a dolgokat, hogy mások is könnyen rátaláljanak a megoldásra!
Igen, lassan jó lesz, de ez a vidi konvertálás, ez nem az én műfajom... Ami a 2.5-t illeti! Még nincs fent! Ill feltettem, de nem tudtam Orbx dolgokat telepíteni, ezért vissza raktam a 2.4-t!
A legújabb ORBXlibs-el már lehet telepíteni az ORBX cuccokat P3D 2.5-re. Nekem is fel vannak telepítve. Amúgy már gondolkodtam azon is,hogy kipróbálom én is a 2.4-et,hátha az stabilabban működik mint a 2.5. Több helyen olvastam,hogy nem szeretik.
Mivel FSX-ben nálam sosem működött ez az NGX (azonnali CTD mindig), gondoltam kipróbálom a P3D verzióját - és láss csodát, működik! :) Egy rövid tesztkörre volt csak még időm default sceneryn, így nem sok tapasztalat van még vele. Az FPS egészen jó, de ez a torz kabin egyszerűen hányingerkeltő, hiába szépek rajta a textúrák. Az is kétkedésre ad okot hogy kb 2/3-os terheléssel ~130 kts-es approach speed-el úgy ellebegett hogy majdnem a pálya 1/3-ánál értem földet...érdekes. Majd még tesztelem ha lesz rá időm...
Na akkor ma este én is kipróbálom...! Ma jött még egy R9 290, kíváncsi vagyok mennyit dob rajt. (dob-e egyáltalán valamit...) Használ valaki közülünk CrossFire-t?
Köszi a linkt, tegnap este kipróbáltam, nem tapasztaltam változást az fps terén. Most is 25-40 között ingadozik. Pedig még találtam egy felhőkre vonatkozó optimalization sort is, azt is bekapcsoltam. Na sebaj... :)
Nekem van egy olyan problémám P3D v2.5-el,hogy tök jó az fps (40) és van,hogy kameraváltásnál leugrik 2-3 fps-re és úgy marad 20-30 secig,majd visszaugrik ismét 40-re magától de ha nem,akkor csak rámegyek az Options/Settings/Display-re,nyomok egy OK-t és visszaugrik ismét magasra. Ez mitől lehet? Másnak nincs ilyen problémája?
Keress egy olyan ENB-t, ami megsötétíti a felhőket éjjel. Igaz, akkor a nappalod is lehet változni fog picit... Nekem régebben volt egy ilyen ini fájlom, de annyira nem jött be.
Ezek REX4 felhők, generátornak meg FSrealWX Pro -t használok. FSX ben már használtam ENB -et annyira nekem se jött be, viszont itt nem csinál semmit ha berakom neki.
HDR.hlsl ben próbáltam sötétíteni, sikerült is csak nappal is elég sötét lett minden, így visszaállítottam.
Ez a gép is minden fillérjét megérte! QW Avro RJ85 - LHBP-EPWA
Apropó, ha már képek... Valaki tud rá megoldást, miért néz nálam így ki LHPP? A libraryban rendben levőnek látszik minden, mégis hiányoznak a statik objektekből egy csomó meg van pár kósza járdaszél is... :(
Ez nálam is így néz ki...:( pl LHDC-n a pályán keresztbe megy egy kerítés,, de hála az égnek úgy megy átt rajt, mint a migránsok! LHPP nálam is hiányoznak a statikus gépek, csak az árnyékok vannak, mint Nálad! Lassan azért látom Nálad is össze áll P3D-is... Az Avro-n én is gondolkodok! LHBP milyen távolságból látod szürkületben a bevezető fénysort? Én pl ha a 31L re megyek, akkor 31R pályaküszöb vonalából jelenik csak meg...
Na akkor megnyugodtam... :) Nem akartam ezzel a Sanyiékat csesztetni, hisz elvégre belerakták a ridmijébe hogy a P3D csak részlegesen támogatott. Ezek szerint akkor ez ezt jelenti. :)
Ja ja, mint azt a másik topikban gondolom olvastad, mostanában erős stabilitási gondjaim akadtak az FSX minden verziójával, ezért gondoltam teszek egy újabb próbát a P3D-vel - és meg kell mondjam (el ne kiabáljam ... kopp-kopp-kopp) eddig atomstabilan üzemel a cucc, pedig nyúzom rendesen. Apránként rakosgatom alá a különböző stuffokat és figyelem a stabilitását, eddig még csillagos ötös. Ha ez hosszútávon is így marad, túrom is lefele az FSX-eket.
Az Avro-n ne gondolkozz, vedd meg nyugodtan! Azt imádom benne hogy kellemesen ötvözi a retro-t a modernebb technikával - már nem full fapad mint egy B732 de még nem is egy B736. Pláne a hozzá elérhető HD repaintokkal brutál jó a cucc, szóval én csak ajánlani tudom! Az v1.3-as verzió nálam folyton elszállt, de Pollux hálaégnek felhomályosított, hogy van már v1.4 is, így azóta hibátlanul teljesít a gép. Szóval minden tök tuti. :)
LHBP-t még nem próbáltam ilyen időjárási körülmények között, de majd este ha lesz időm rá megnézem - úgyis vissza akarok jönni valamikor a kis Avro-val Varsóból Ferihegyre. :)
Urak! Egy gyors kérdés, remélem gyors lesz a válasz is. :-D Az Aerosoft féle budapestből van prepar3D telepítő külön, vagy az FSX-est kell ráerőszakolni? THX.
Build5 verzió az már P3D hez is jó! Remélem elég gyors volt... Utoljára szerkesztette: Hont, 2015.09.25. 11:33:41
Jaj!!!! De figyelmetlen vagyok... Sory! Én azt csináltam, hogy vásároltam egy FSX-SE és azt használom "konvertálásra"! Oda feltett sceneryket bemásolom a P3D-be! A kiegészítők 70% működik így! (Pl Innsbruck nem! ) :(
Semmi extrára, csak megkaptam, hogy oldjam meg, hogy a prepar3D-ben, amiben a szimulált UAV mozgását szoktuk megjeleníteni, ne az ocsmány default scenery felett repüljön a gép. De végól én is az FSX-re telepített sceneryt másoltam át a prepar3D-re, mert FSX nélkül nem hajlandó települni. Ezzel a projektet lezártnak tekintem. :-D
Időközben megnéztem a pályafényeket. Sajna nem pont szürkületben sikerült megérkeznem... De ha fontos az időpont, akkor lerepülöm mégegyszer az útvonalat, rajtam ne múljék...
Szép ez a Prepar3D, bár egy felhő- és ég textúrapakk nem ártana azért hozzá...csak kicsit sokallom azt a 7,5 gigás cuccot a REX-éktől...
Köszönöm szépen, kb nálam is így néz ki LHBP bevezető fénysor! Nekem eddig soha nem volt szerencsém szürkületben, ill este LHBP megközelítéshez, csak videokból ismerem, de szerintem sokkal fényesebbnek kellene lenni... Talán lesz most októberben valami esti Beechjet vizsga, majd ott meglesem... #441 Nagyon jó képek! A fények azért szerintem valóban nagyon közel vannak a realitáshoz! Felhők tényleg lehetnének jobbak.Még én se próbáltam semmilyen időjárás progit!
Tuning nélkül már ilyen?:O Én is nagyon agyalok rajta,hogy mit lehet kihozni belőle,hátha..Árnyékos részek is milyen jók,meg,hogy kidobja az AO hatást.:O
Így pár napos, és pár órás mélyrehatóbb használat után pár dolog azért feltűnt.
- A visszajátszás bugzik elég erőteljesen, ugyanis közben eltűnik majdnem a komplett Ferihegy, szinte csak a ground texture marad, meg pár objektum. Még pályafények sincsenek sajnos. :(
- Az objekt vetett árnyékok baromi jól néznek ki mikor elrepülsz egy erdős-fás-bokros terület felett, de nagyon bénán hat, mikor gurulsz a betonon és egy 6 km-re levő fa tűéles árnyéka rávetül a gép törzsére...
- Látszik hogy itt azért sokkal mélyebbrehatóan belepiszkáltak a grafikai motorba; az FSX-eknél jellemző fekete kockázást a ground texture-nél itt egyetlen egyszer sem tapasztaltam alap cfg esetén sem. :)
- Valahogy jobban bírja a grafikai motor a sceneryket is. Először csak Ferihegy volt alárakva, majd tegnap próbából bekapcsoltam mögé az Aerosoft LHBP City-t is, és felkészültem az érezhető fps esésre. Ezzel szemben gyakorlatilag az fps nem változott, pedig a várost tökéletesen betöltötte a P3D a maga sűrű házaivel és egyéb custom objektumaival.
- A felhőkön és az égen továbbra is kellene valamit csiszolni - lehet mégiscsak alárakok valami REX-et - mert habár a lenti képeken viszonylag jól néz ki, de a szürkület és az éjjel közötti átmenetkor az a mély lila égbolt valami okádék. :(
Nos, végül alá raktam a P3D-nek a REX4 Texture Direct-et, próbálgattam a különböző textúra-csomagjait és ezzel párhuzamosan kísérletezgettem az időjárás add-onokkal is. A tapasztalataim: Sajnos képtelen vagyok olyan szintű grafikát (felhőzet, égbolt) előállítani mint FSX-ben. Ott néha álleesős felhőzetet lehet generálni, ám P3D-ben egyfolytában kis szürke aljú pacákból állnak a felhők. Az alap időjárás témák nagyságrendekkel rondábbak mint az FSX-ben. Úgy veszem észre, itt lényeges a különbség a két szimulátor közt - az FSX javára. Csináltam kereszt-próbát is: a REX4 TD-ből nem P3D-be hanem FSX-be konvertáltam a textúrákat (erre lehetőséget ad a REX, semmi buhera nem kell hozzá), és megnéztem, hogy ugyan az a textúra szett hogy mutat FSX-ben. Hát szemmel láthatóan szebben - de nem annyira szépek mint a REX Essential + Overdrive textúrái. Véleményem szerint azokban sokkal szebbek a felhők, mint a REX4 TD-ben. Szóval elképzelhető hogy a végső megoldás a REX EO lesz, bár kérdés, van-e értelme erőltetni a P3D szemmel láthatóan teljesen különböző időjárás megjelenítése miatt. Tehát lesznek-e olyan szép felhők mint FSX-ben? Egyenlőre arra gyanakszom hogy nem... Aztán kipróbáltam több real weather progit is. Ugyebár a P3D beépített témái eleve felejtősek, mert túl azon hogy a P3D eleve nem támogatja a real weather-t, ezek a statikus témák bűn rondák is, akár default felhőzettel, akár REX textúrákkal. Itt van két kép róla:
Okádék, na. Aztán próbáltam a RealWX Pro-t is. Ebből ahogy észrevettem nincs free (vagy csak valamit nem vettem észre?) csak valami evaluation copy ami 30 napig érvényes, utána nem tudom mi van. :) De nem is lényeges, mert nem voltam vele igazán megelégedve. Elég gyatra időjárást generál amire rájátszik még a P3D felhőmegjenenítési bénázása. Ráadásul volt egy időszak amikor nem is volt hajlandó működni. Talán nem tudott a szerverével kontaktot teremteni és emiatt nem injektált időjárást a P3D-be, pedig az ablakában azt írta hogy megvan a kapcsolat ő közte és a P3D között. Na mindegy, végülis kikukáztam a stuffot, nem erőlködtem vele tovább. Egy kép a képességeiről:
Aztán jött - volna - az Active Sky. De ebből sajnos nem találtam olyan verziót amelyet mertem volna feltelepíteni. Így ez a stuff kimaradt.
Következett a REX4 Weather Architect. Na erről azt se tudtam eszik-e vagy isszák, csak leszedtem és felraktam. Majd kb. 10 perc után ment is a levesbe. Akar a franc bíbelődni azzal hogy rakosgassa ki magának egyenként a zivatarzónákat az útvonalra. Tudom, az én hibám volt hogy benéztem, ez van. :)
Végül jött az OpusFSI. Azt már látni hogy nem túl júzer frendli a cucc, de azért el lehet vele boldogulni. Időjárásban ez generálná a legszebbet sejtésem szerint - ha a P3D buzi felhőpacái nem tennék tönkre az egész látványt. :( Szóval itt tartok most, egy picit most elakadva, merre tovább a szebb időjárás-látvány érdekében... Ha valakinek van ötlete, ne tartsa magába! :))) Zárásként itt van pár kép az OpusFSI-ről, kíváncsi vagyok nektek hogy tetszik...
A fényviszony az szerintem szép,de a felhő az tényleg lehetne ilyen!
Hát elnézve a listát sajna több benne a bugfix mint a fejlesztés... De sebaj, legalább foglalkoznak vele, és amint olvasom, pár grafikai motor optimalizálás is történt, és ez mindenképp biztató. Közben azt hiszem nekem is kezd összeállni a felhőzet Mármint kinézetileg Valamelyik tecsős video alatt találtam egy megosztott REX4 TD beállítást, azt megkerestem és beállítottam. Így most az OpusFSI-vel karöltve már egész szép látványt mutat. De persze még további tesztek szükségesek.
Igen, szerintem is biztató a fejlődés - már ha a régebben posztolt képeimhez viszonyítok... Az EMB-vel sok tapasztalatom még nincs, mindössze egyetlen nagy iskolakört repültem vele CYUL-on meglehetősen virblis időben. Igazából a beépített útvonaltervezőjére leszek majd kíváncsi, remélem hamarosan lesz rá időm hogy kipróbáljam. Egyelőre még csak a robotot próbálgattam, de még nem teljesen úgy működik az sem, mint ahogy szeretném, meg ahogy logikus lenne. De majd további tesztek következnek... A fellelhetőségéről csak privátban tudok nyilatkozni...
Összességében nem rossz ez a EMB! De azért nem ilyen könnyű repülni velük... Alapgázzal ereszkedtem 31L-re 2000 varióval A küszöbön 120 volt a sebi és majd nem ellebegett charlie pontig... Azért tetszik!
Ez igen!Egyből mennyit változtak a felhők.:O Fentről az ötödik képed kirakom háttérnek
Na jól van skacok, akkor én nekiállok installni...
Megy az skacok! Valahogy simábban is mint a 2.5... és az UI is egy picit javult. De csak picit...
Köszönöm szépen,bele is fogom operálni! #474 #473 Kissé elhavaztam,mint látom:) Mostanában a téli szezonnal kellett foglalkoznom,előtte meg a zöldségfélék betakarítása,szőlő szüret is most volt.:D Leszedem,felrakom megnézem! Hypo bácsinak is lehet sok a dolga.:D