Én most kezdtem egy újat stalkeren. Az most a célom, hogy letelepedek egy helyre és ott addig maradok amíg már alig van tartalékom, utána pedig keresni egy új "bázis"-t Crystal Lake Office lett az első állomásom.A tavon már most van 3 farkas és a vasúton is járkálnak páran. Tippeket várnék :) Van vagy 40 gyufám, talán a közelben van egy két nyúl amit le tudok szedni, nem tudom milyen időnként respawnolnak. Halászat még kilőve, mert semmim nincs hozzá. Találtam baltát, élelem már semmi. Negyedik nap jön, a tó körüli házakat még ki tudom pucolni tüzelőnek. Így még sose játszottam, mindig mentem felfedezni és kész amíg meg nem haltam :D
Még nem. Az a része nagyon tetszik, hogy majd túlélőket kell menedékbe cipelni, mer jön valami gigantikus vihar. :)
OFF
Este telezabáltam magam, hajnalban 2 órán keresztül hánytam egy szemeteskukába, hidegrázás rohamok, remegtek a végtagjaim, aztán eldőltem az ágyon, és mire gondoltam? Hogy mennyire szar lenne legyengülten a kanadai őserdőben egy faviskóban ételmérgezést kapni úgy, hogy se gombatea, se antibiotikum. :D Azon filóztam, hogy ebbe a hánytatásba a The Long Darkban kipurcantam volna, ha nincs tartalék étel, mer olyan gyenge lettem, hogy most tudtam kikecmeregni az ágyból.
Legújabb szemetség, farkas nem megy rá a csalira, elmegy mellette. Köszi.
Rég játszottam, de csalival nem lehet lerázni? Nekem volt hogy az orrom elé ledobott csalira és elfutásra megállt pedig már nekem támadt. A custom miért nem jó erre? Engem régen az zavart, hogy örökké kerülgetni kellett őket. Haver az ARMA-t hívta futó szimulátornak, ez meg a hóban sétáló szim.
Patch-e válogatja. Meg lehet azt csinálni mert többször megtettem, hogy elindultam a Broken Railroads vadászházától, átkeltem a régión, aztán a Forlorn Muskegen, a Mystery Lake-en, a Coastal Highwayen, és eljutottam a Peasant Valleybe úgy, hogy farkas nem harapott meg. Persze kell hozzá csali, riasztófegyver, óvatoskodás, legtöbbször sima futással lerázhatóak. De ha valami hülye patch-be futunk bele, akkor nincs irgalom, elszedi a játék amit odáig összeszedtünk. :)
100%-ban produkálta a játék, hogy farkastámadáskor a kezed sérül ezért ha életben maradsz sem tudod az íjat, puskát használni. Természetesen bekötőzni sincs időd magad, mert máris visszajött a farkas. Eleve lehetetlen annyi kőtszert és fertőtlenitőt, gyógyszert találni és csinálni mint ahány farkastámadás ér. És nem lehet úgy 100 métert megtenni, hogy ne támadjon meg a farkas. Morgás most már csak akkor hallatszik a játékban amikor már késő kikerülni a farkast. Elmennek a picsába.
Én is miattuk hagytam abba :) Én legnehezebben akartam játszani, mert ott kevés a loot és van benne kihívás, de a farkasok miatt csak bosszankodtam Tudom van custom, de sose szerettem ezeket, hogy magamnak állítom be Én ezt valahogy úgy tudnám elképzelni, hogy nappal ritkán találkoznál farkassal és akkor is random támadna v elfutna, viszont éjszaka kint vadásznának és sokkal veszélyesebbek lennének
Nem tudom most mi a helyzet, szerintem nem önmagában a farkasok a probléma, hanem hogy szoktak babrálni a halálosságukkal, és egy-egy új patch után belefut az ember olyasmibe, hogy pillanatok alatt darabokra tépik. Én is többször kiakadtam erre. Van hogy fullra fel vagyok öltözve, tehát a védelmem magas, van nálam kés mondjuk, aztán nekem ugrik egy dög, és 100%-ról összetépked 30%-ra. Volt olyan, hogy eközben egyszerre 4 sebből véreztem. Aztán a poén, hogy nem szalad el a farkas, hanem tesz egy kört, és én még az első sebem kötözésével foglalkozom amikor másodjára is nekem ugrik és leszedi a maradék életerőt is. Tehát ez a nulla sansz kategória. Na de viszont más patch-ekben pedig el lehet birkózni velük normálisan, veszélyt csak az jelent, ha legyengült állapotban futunk beléjük, vagy többen vannak.
Na jó. Nem tudom hányadszor vettem elő a játékot 2 év alatt, de többször. És többször hagytam abba a farkasok miatt. Most végleg befejezem. Legkönnyebb fokozaton értelmetlen játszani, ott minden állat elfut előled. Eggyel nehezebb fokozaton meg már játszhatatlan a farkasok miatt. Egyszerüen unok 5 percenként ki-be lépni a játékba, közbe rejtett fájlokból visszamásolni a régebbi mentést. Nevetséges. Nem értem mért nem lehet egy játszható nehézségi szintet berakni a játékba és mért nem lehet mentés-visszatöltést csinálni a játékba. Nem csoda, hogy évente egy epizóddal készülnek el, igy senki nem vásárol meg egy szar, játtszhatatlan játékot, ergó nincs pénzük fejlesztésre. Kár érte, pedig kenne fantázia a játékban. Egyszerüen a farkasokkal el van baszva az egész.
Story vagy sandbox? Ruhát folyamatosan találsz és könnyű javítani. Rég játszottam, de a gyártott ruhák erőforrás igényesek, el kell ejteni a vadat és nehezebbek mint a kész cuccok, cserébe többet védenek.
Jelzőpisztolyra minden állat megijed, nyilván medve és szarvastámadáskor jelent segítséget, szóval farkasra nem pazarolom, csak ha nagy szarban vagyok. Farkasra pisztollyal ijesztünk. A ruházaton meg az kopik, ami kívül van. Nézd meg szépen, hogy öltözködésnél hogy fityegnek rajtad a ruhadarabok. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.10.04. 21:44:03
Reparálhatóságuk a döntő, tehát ha mozgásban vagyok, akkor nem fogok bőrözni, mert nincs időm kivárni, amíg a nyers bőr feldolgozhatóvá válik. Két bőrcuccot gyártok le a játék kezdeti szakaszában, a farkaskabátot, meg a szarvasbőr nadrágot. Ezek fölé veszek könnyen javítható talált kabátot-nadrágot, és akkor elsősorban azok kopnak. Nyuszisapka gyorsan amortizálódik, hasonlóan a kesztyűhöz. Kényszerűség esetén csinálom meg. Ha van hátizsákom (azt mindenképpen megcsinálom, illetve megtalálom, ezért a Hushed régióban kezdek), akkor egy nyuszikesztyű azért van tartalékban. Szabadtéri alvásnál, vagy szélcsendes hideg időben jól jöhet. Szarvascsizmát nem csinálok, csak ha tanyát vertem sok napra. Egyébként jó cucc, csak nem létszükséglet, mert vannak egyéb jó bakancsok, amik kezelhetőbbek. Medvecuccokat nem csinálok, mert nehezek és mert medvét kell hozzájuk ölni, ha reparálni akarom, ami túl nagy befektetés a farkaskabáthoz képest. Rutinos medveölőknek persze lehet nem akkora truváj, de én nem akarom a készleteimet medvére pazarolni. Azon már agyaltam, hogy farkaskabát helyett medvekabát legyen, mert ruha alatt nem igazán kopik, de hát a farkascucc kezelhetőbb. Annál nem félek, ha kopni kezd, medvénél állandóan az állapotjelzőt figyelném, hogy mennyivel csökkent.
Köszi a térképekhez a linket. Törött nyilvesszőket találtam, azokból kaptam nyilhegyeket. Érdemes az állatbőrőkből ruhát csinálni és azt hordani? Vagy majd idővel találok kész ruhákat amik a csináltakkal felveszi a versenyt?
Aztán minek neked az a nyírfa csemete? Azt ne mondd, hogy csináltál már nyílhegyeket. :)
A Rejtélyes-tó mappon merre találni nyírfa-csemetét?
1.52-es verzióban megint el vannak baszva a farkasok. Nyakig beöltözve késsel fogadtam egy támadást, és 50% életerőt leszedett. Előtte lévő játékban már gyanús lett, mert 50%-ról végzett ki, de akkor nem voltam úgy beöltözve és nem volt fegyverem. Bosszantó ez stalker módban 2 óra gyűjtögetés után. Nem is kezdem újra, várok egy patch-et.
Emlékszem hogy prüszköltem amikor megszüntették az automatikus fagyűjtést és leszórták helyettük az ágakat. Majdnem abbahagytam a játékot. Azóta meg imádom. Igazából havat is úgy kellene gyűjteni, ahogy ágakat. Mert pl. egy barlang mélyén már nem működik, hogy úgymond kimegyek a hóba azt gyorsan összegyűjtök valamennyit forralásra.
Belet, nyírfát, hogy kell szárítani? Házban, barlangban csak dobd le a földre. Farkas csalinak szárított bél jó vagy nyers, esetleg mindkettő? mindkettő emlékeim szerint és mindig a legrosszabb állapotút dobod el, amikor használod
Köszi! Belet, nyírfát, hogy kell száritani? Csak berakom egy házban lévő fiókba? Nem akar sikerülni, bélre azt írja, hogy 5 nap, de hiába telt le az 5 nap, nem száradt meg. Farkas csalinak száritott bél jó vagy nyers, esetleg mindkettő?
A földön heverő tűzifa újratermelődik? Illetve a természetben lévő egyéb dolgok? Ha igen mennyi idő útán? Ha átmegyek egy másik mapra és vissza, akkor ismét ott lesznek a faágak?
Kés állapotának van jelentősége farkas ellen? Tehát 38%-os kés ugyanúgy sebez mint 81%-os? Illetve állatokból több húst lehet kiszedni jobb állapotú késsel? Vagy gyorsabban?
Bocsi elirtam, 05.20.-áig van leárazva. A Music for The Long Dark -- Volume One nevű DLC az mit ad hozzá a játékhoz?
05.10.-éig Steamen leárazva a játék 8,5 euró.
A történet szálból két epizód készült el. Ez két részban jelent meg. Várjuk a harmadikat amit tologatnak. Emlékeim szerint az lesz az utolsó. Közben kiadtak egy frissítést, és alakítgattak a történet szálon is szerintem. Amivel puskamániás szív, az szerintem régen annyi volt, hogy lődd le a medvét. A többség amúgy is túlélősdit játszik. Ledobod magad valahol a pályán és próbálsz nem meghalni. Az egész pálya bejárható, ellenben egy idő után elfogy a modern loot és akkor marad a halászat, vadászat gyűjtögetés. Mondjuk ezt meg is kell élni. :-)
most a napokban jött frissítés,amiben egy új rész,meg új tárgyak,javítások vannak. hogy pontosan hány részes a sztori,azt nem tudom,mert én a 2.-on elakadtam. forgótáras pisztoly,energia ital,stb jött. reduxxal játszom,mert pár euró volt a télen a steam-n. nem volt 2ezer ft. annyit megért.
Ezen játék solo/story részét befejezték már? Csak mert a játék oldalán nincs EarlyAccess jelezve, viszont itt a forumban nem is olyan régi hozzászólások még azt sejtetik, hogy a story mód még fejlesztés alatt van...
na ez nem megy. itt akadtam el,és nem tudok tovább menni
a medvebarlangos rész: https://youtu.be/TIYh_ZUH-Qk youtubon:The Long Dark: What One Man Can Do (Killing The Old Bear) - Redux Wintermute Utoljára szerkesztette: puskamanias, 2019.05.10. 12:14:37
Ezt nem tudom, de szabadban nem tanácsos hosszúra rakni, mert nem lehet kijönni belőle.
A játék az 1 órás alvás szakaszokat úgy kezeli, mint a hosszúakat? 8x1 óra az pontosan annyira hasznos, mint 1x8 óra? Ha igen, akkor ez masszív hülyeség lenne.
Tüzet csak akkor gyújtok, ha negatívba kezd átmenni. Ha nincs vihar, akkor egy nyitott barlangban ez a hajnali órákban következik be. Odáig 1 órákat alszom, figyelem a mutatót, mert jöhet vihar is. Mindezzel időt nyerek, mivel ilyenkor nincs 8-10 órára elegendő fa nálam, hanem jó esetben 2-3 órára elég. Az adott szituban viszont egy pillanatnyi figyelmetlenség miatt rányomtam a barlangban a 6 órára, és halálra fagytam. Nem baj, legközelebb! :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.05.10. 11:45:10
No elkezdem a Story módot. Tekintve hogy megint meghaltam. Irgalmatlan fasza lootom volt, de benn ragadtam egy barlangban 20% életerővel, lefeküdtem aludni, és én ostoba rányomtam a 6 órára. Jött a lehűlés, és megfagytam, nem engedett kilépni a sleepből. Nyitott barlangban csak 1 órát szabad egyszerre aludni. De legalább szép halálom volt. Jobb mint mikor széttépnek a farkasok. :D
nem kinn a területen,hanem a barlangjában.a tutorial videókban kétszer kell legyőzni a lándzsával.a videókon hamar megy,nálam még véletlenül sem. pedig nem vagyok láma.
én leragadtam a medvénél. megpróbáltam vagy 20szor,de nem úgy megy mint a tutorial videókon. nem tudom kinyírni.így most egy ideje jegelem a témát.
Nem is néztem, de elvileg még egy epizódot raktak bele. Engem nem ez a része érdekel, nekem van egy nagy projectem, amiben valahol idáig mindig meghaltam, hogy a Hushed River régiótól elindulva bebarangolom az összes helyszínt, és végül a parton telepedem le. Most megint indítottam egy játékot, már fenn vagyok Miltonban, most szedem össze magam néhány napos Hushed után. Egészen jó lootom van, nem tudom hogy a patchnek köszönhető-e, vagy csak szerencsém volt.
Ezt tök jó. És a sztori módot mikor kívánják befejezni? Bár ott tartok, hogy lassan már kb. szarok bele.
Én csak emiatt vettem meg... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.05.07. 14:36:02
Jah. Csak délután még próbáltam megtalálni a hírmorzsát, ahol a tegnapi dátum volt jelölve, nem találtam meg, aztán kezdtem azt hinni, hogy hallucináltam. :)
Szia! Meg kell venni és csak utána lehet hozzá kapcsolni! Amúgy a frissítés óta sok szöveg változott. Újra le kell fordítani! De ez csak akkor érdekes ha a sztorimódot csinálná végig az ember!
@Norbertboy: de Steam műhelyből, hogy tudom a magyaritást letölteni? Mert nem jövök rá. Vagy csak akkor használhatom ha a játékot a Steam-ben megveszem? Köszi!
A medvés rész szerintem az Ep1 vége. Utána még van egy Ep2, ami egy Jeremiah nevű muksóval megy a gátnál és ezt folytatnák majd az Ep3-al. Az epizódok számolása lehet hogy rossz nálam, de a leírás stimmel. :-)
De nem is tép halálra. Megfelelő öltözékben, baltával úgy elzavarom ha nekem ugrik, hogy legtöbbször csak a ruha meg a balta sérül. Mondjuk utálom, hogy tönkremegy a balta, na ez a nem reális!!! :D
A farkasok szerintem nem reálisak. Egy farkas ne tépjen már halálra, amikor a mínusz 100 fok miatt 28 réteg ruha van rajtam. Az más kérdés, hogy a farkas ritkán jár egyedül.