Hívd be a Steam klienst, a "Könyvtár" ponton belül (ahol a steam-es játékaid vannak) a listából válaszd ki a Subnautica-t, jobb klikk, Tulajdonságok, Béták fül, majd a legördülőből válaszd az experimental-t és leokézod. Ezután el is kezdi frissíteni.
Az még izgi lenne ha egy leviatán nem csak a megszokott területein úszkálna, hanem bárhol felbukkanhatna ahol nem túl sekély a víz. Nagyban növelné az izgalmakat mondjuk egy éjszakai hazaúszásnál. :D
Jah. Egy kis anomália is van most a vízhőmérséklet emelésével. A hőerőművek gyakorlatilag mindenhol üzemelnek, ami egyrészt könnyítés és jó, másrészt akkor a sekély vízi vulkánok elvesztették a jelentőségüket. Én annyit fagyoskodtam a Subnautica vizében, hogy konkrétan valami hőforrás mellé akartam költözni, hogy majd pancsolok a jó meleg vízben, erre hirtelen megemelték a hőmérsékletet és a trópusokon vagyunk. :D De egyébként ez a hőmérséklet passzol inkább a faunához, mint a jéghideg, szóval nem akadékoskodom, csak szokni kell.
Tudtok esetleg valamit a következő patch érkezéséről? Hány havonta patchelik? Van benne rendszer, vagy amikor kész valami, akkor berakják, és sose lehet tudni mikor jön?
Na ez az...egyáltalán minek három fajta ágy, amiből 1 nem is használható, kettőnél pedig úgyis csak mi fekszünk rá, mert túlélőt én még nem találtam...habár nem játszom vele hetek óta. Egy fajta olyan külső világítás van, ami a bázis áramát használja, az meg a keresőfény, ami mozog...de az sem az igazi.Az állványos reflektor elemmel megy, de olyan gyorsan lemerül, hogy csak na. Ha legalább kapcsolni lehetne vagy alkonykapcsolós lenne... Én beraktam a franciágyat, mert néha nagyon kell, ugyanis amíg alszol, addig nem fogy semmid sem, tehát nem leszel éhes/szomjas, stb.Így pl át lehet aludni az éjszakát, amikor olyan rohadt sötét van, hogy semmit nem látsz.
A keskeny ágyat megcsinálhatnák végre. Minek franciaágy, mikor szűk a hely, és egyszerűen a keskeny ágyra szeretnék elheverni. Küklopszba is nincs pofám berakni egy franciaágyat. :)
Ami még kellene, hogy az állomáson le lehessen kapcsolni a fényeket, ahogy a tengeralattjárón is. Lehet kellene egy konzol, amiben beltéri-kültéri világítást, és egyebeket kapcsolgathatunk. Szerintem lesz a jövőben, mert nagyon adja magát, hogy legyen.
Igen, ezek klasszikus hibák. Nekem hál'istennek nem sokat "repült" a tengeralattjáróm. Én csak pár dolgot építek bele: -4 db szekrény -1 db ágy -1 db fabricator -4 db kicsi ültetőláda ehető/iható növényeknek
Sziasztok! A Cyclops-ba ne sok mindent hagyjatok mert felrepülhet a levegőbe és ott is marad! Jelenleg lefagy és lekapcsol nekem a játék, de ha újra jó lesz majd csinálok képet és megmutatom. Találtam olyan roncsot, amibe egyáltalán nem tudtam bejutni. (2 Db-ot) Erre jó sok idő után a játékban egy roncs mellett lehullott egy csomó minden.
Várom az új patch-et, mint a messiást. Tudtok róla valamit? Mikor érkezik? Átlagosan hány havonta patchelik a játékot?
Belegondolva cheatel kimenekülhettem volna. Van egy olyan ami teleportál adott koordinátára. Kicsit pánikba estem, és nem villant be hogy gyorsan kilépjek, megkeressem a kódot, és visszalépve beüssem. Ez van.
Köszi. Sajnos elnéztem, az utolsó kimentett mentésem 5 napos volt. Észre se vettem, 5 napig úgy játszottam kábé 15 órát beleépítve, hogy nem mentettem ki az állást. Ez egyébként a játék dicsérete is, észre se vettem az időt. :) A seamoth játszhatatlansága pecsételte meg a sorsomat, anélkül mentem magnetitet keresni és nem érzékeltem, hogy 240 méter mélységben járok miközben már csak 30 másodpercre van levegőm. Amikor megszólalt a figyelmeztetés és ránéztem a mélységre, az egy szomorú pillanat volt. :) Normál esetben ott lett volna a seamoth, így meg kezdhetem majdnem elölről. Azért már van fejlesztésem, szinte minden fontos fejlesztés megvan ennél a mentésnél, csak éppen a teljes bázisom ugrott, amit annyi órán keresztül hegesztettem. Ez elvette a kedvemet a játéktól, most megvárom a következő patch-et, hogy megjavuljon a seamoth.
No, lejöttem megint körülnézni az igazán nagy mélységbe, hogy van-e valami változás.Nem sok minden...mintha egy kicsivel világosabb lenne, amúgy a szokásos. Beszéljenek a képek:
Ott a "sárkány", ami a lávában él, illetve inkább a szaunában, mert azért víz is van itt.Csak azt nem értem, hogy víz+láva, az nem gőz?Vagy miért nem alszik ki?Miért nem forr?Hogy nem olvad szét itt mindenünk? Na mindegy, hagyjuk a geológiát...
Elértük a Cyclops maximális mélységét:
Láva zuhatag, ezzel ne tussoljunk :)
Igazából a sárkányon kívül, meg az idegesítő Lava Larva és egyéb Lava ... állatkákon kívül semmi nincs itt, csak k*va meleg.Viszont bárhová építhetünk Thermal Reactor-t, mert mindig lesz ingyen energia. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.11.07. 21:38:49
Minden attól függ, mennyi idő alatt találod meg a terveket és a hozzá szükséges építőanyagokat.Ha leírás, spolier alapján mész, akkor néhány óra, egyébként kb 6-8 órányi játék. Van más tárolófajta is, de ahhoz bázist kell építeni.Annak a terveit egy szigeten találod, majd építkezel, áramfejlesztőt is építesz, ergo lesz levegő a bázisodon, plusz világítás is.
Ha kíváncsi vagy a részletekre, picit olvass vissza vagy megírom spoiler-ben.
Üdv! Az lenne a kérdésem,hogy kb mennyi idő mire tudok nagyobb hajót építeni? Illetve van e nagyobb tároló,mert kicsit idegesítő,hogy semmit se találok a tenger fenéken van vagy 10 ládám :D
A Seamoth-hoz építs majd merülési modult, amit a Moonpool-ba szerelt Vehicle Modification Station nevű külön megszerzendő-megépítendő fejlesztő állomással tudsz, Így akkor mélyebbre is tudsz menni.Ha pedig lesz Modification Station-öd (ez egy fejlett Fabricator), ott tovább tudod fejleszteni a Seamoth Pressure Compensator Mk1-et, 2-es, illetve 3-as modullá, elérve az 500 és 900 méteres max merülési mélységet. Ugyanezen modul felszerelhető a Prawn-ra is, csak ott többet ad.
Kép linkelésnek én az abload.de német oldalt használom, nem kell az sg beépített feltöltőjét használni, mert az korlátozott. Feltolod a képet oda, klikk a képen, "kép címének másolása" (firefox), majd itt a hozzászólásnál a "kép beszúrása" gomb és beilleszted a felugróba.
Én a sima Survival módban játszom, a többit ki sem próbáltam, hisz így van értelme a játéknak.Az "ingyen építkezés" és a "sosem fulladok meg/nem halok éhen,szomjan mód" max a kisgyerekeknek jó, hogy amíg apu iszik egy sört, addig a gyerek építkezzen a tengerben
Egyébként a megjelenési dátumot már tolják is odébb.Eleddig Január 20-as volt, most már Február 24...lesz az még jövő május is.Nekem kb másfél éve van fent a gépemen. Viszont van újdonság, ami "cuki", de inkább idegesítő: a Stalkerek ellopják a Scanner Room Camera Drone-jait, és elviszik a francba magukkal.Nem eszik meg, csak elviszik.Most a legutóbbi újrakezdésnél olyan helyre "sorsolt" a gép, hogy a mentőkapszula alatt hemzsegtek a Gasopod-ok, mellette meg a Stalker-ek. Mondom, lesz*om, akkor is építkezek. Aztán ahogy meglett a Prawn és a Seamoth, kinyírtam ezeket a környékről.
Itt egy kép, amin "látszik" ahogy a kamera drón éppen egy Stalker szájában van:
Akartam linkelni a jó kis bázisomat, de még friss a regisztráció, nem engedi. Szépen levezettem mi hol van, erre most a mentés is elveszett, mert elmentem magnetitért azzal a kézi hajtánnyal (seamoth bugos), és észre se vettem a nagy magnetitvadászatban, hogy már 240 méternél járok. Volt még 30 másodpercem felérni. Nem sikerült. :D Mindegy, van egy korábbi mentésem, csak egy olyan 4-5 óra ment a levesbe.
(hardcore módban játszom, hogy ne legyen az, hogy 3 percenként elmentem amikor van egy kis kockázat, így viszont szopok ha meghalok. A mentéseket időnként ki szoktam másolni persze, hogy vissza tudjam pakolni ha buktam.)
Jaja, gyűjtögess növénymagokat és gombaspórákat, kell majd a Seamoth áramütéses fegyveréhez Deep Shroom, azt pedig csak mélyen a Blood Kelp-ben találod.Több növény van, ami ehető vagy felhasználható, de nagyobb részük dekorációnak szép.A szárazföldieket a Floating Islands-ről hozd, ne a másikról, mert a Mountains-on csak egy hasznos van, ráadásul a hegy egyik oldalán él egy Reaper, körben pedig Bone Shark-ok. Legmélyebbre csak a Cyclops+Prawn párossal tudsz menni, mert a Seamoth csak 900 méterig fejleszthető.Kb 1000-1200 méteren van az Inactive lavazone és még lejjebb, olyan 1300-1400-on az Active Lavazone.Na, ott él az, ami a Reapernél is nagyobb... Mire ide eljutsz, rengeteg titániumot kell gyűjtened a mélységi modulokhoz. Vigyél legalább 6 db Powercell-t tartalékba, mert lesznek kis genyák, amik a Cyclops-ra tapadnak és lassan de elszívják az energiádat. Vigyél védőruhát, mert majdnem mindenütt 50 fok felett van hőmérséklet (a valóságban persze elégnél az izzó lávától és annak hőjétől), amikor már sérülsz.Plusz kaja+pia legyen termelve a Cyclops-on.Viszont ide is lehet bázist építeni, ingyen hőenergiával... :) Készülj fel, hogy vaksötét lesz, amire eljutsz a legaljához.
Én csak úgy érzésre csináltam 3 emelet magasat, hogy tudjak benne kényelmesen úszkálni, illetve a halakra is tekintettel vagyok, legyen nekik kicsit nagyobb életterük. Ennek kapcsán majdnem belefulladtam a saját akváriumomba, mert hirtelen nem találtam meg a kijáratot, ami középen van és nem legalul. :D
Köszi a növénytippeket. Én még nem fedeztem fel a lávazónát, pont mert azt a nagyobb tengeralattjáróval akarom, amiben ott lapul majd a lépegető, és a nagyobb tengeralattjárót még nem fogom elkészíteni. Az új gigantikus ragadozó megtalálása is még feladat. Amíg a seamoth játszhatatlan, addig egyáltalán nem is csinálok semmit.
Szóval a feladataim most:
lépegető felfejlesztése tengeralattjáró felfejlesztése ismeretlen alsó régiók felfedezése növénytermesztés kívül-belül halszaporítás, játék különböző fajokkal
torpedókkal való trollkodás mindenféle nagyobb dögön (szeretnék már a pofájába lőni annak a csápos dögnek, megette egy seamoth-omat!)
Ezért nem toltam túl. :) Kb 3-4 órát toltam bele, és ennyi, megvárom a végét. Sajnos rohadtul akad jelenleg, ezt el kéne hagyni megjelenésig. Apropó megjelenés, mikorra tehető, van már valami céldátum?
Így van, pontosan, szaporodnak. A ragadozók is, tehát elég 2 darab minden "halacskából",illetve a ragadozók tojásaiból, aztán elszaporodnak.Ez igaz az ehetőkre is.Van egy limit, asszem 20 darab halnál több nem lehet az akváriumban, mindegy mekkorára építed.Én 2 emelet magasat szoktam, attól nagyobbra úgysem nő sem a beleültetett növény, sem több hal nem lesz. Növényből én Creepvine-t, Bloodvine-t, Koosh-t és valami színeset szoktam beültetni, mert hasznosak, a Creepvine meg világít is. A ragadozókat szkennelés céljából tudod használni, illetve a Bioreactor-ba kiválóak.Építesz két bioreactor-t, meg egy ragadozós akksit és kész az ingyen energia. Asszem egy-két fajta van, ami nem szaporodik, de szinte mindegyik.Ha jókat akarsz, magas tápértékűeket, akkor Reginald+Eyeye,1-1 pár és hányásig eheted magad hallal . A Spadefish, Peeper is jó. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.11.03. 22:49:39
Hát én már sokszor beleuntam, sokszor abbahagytam, és sokszor elkezdtem. :D Ez egy ilyen játék. Általában nálam ott ér vége a fejlesztésnek, hogy megcsinálom a küklopszot, telepakolom tárolóhelyekkel, kipróbálva hogy létezik-e még az a bug ami belassítja emiatt, és amikor tényleg belassítja, akkor elmegy a kedvem az egész játéktól. :D
Most azért fenntartok egy mentést arra, hogy a bázist folyamatosan fejlesztem az aktuális patcheknek megfelelően, ebben nem építettem meg a tengeralattjárót. Inkább rámentem arra, hogy termesztek növényeket, tenyésztek állatokat. Most fedeztem fel például, hogy akváriumban tartott halak szaporodnak is. Szerintem köze van a növényzetnek, pl. laposfejű halakat raktam bele 3 emelet magas akváriumba kúszószőlős növényzettel, és dobálták a tojásokat és pillanatok alatt elszaporodtak. Na erre mindegyiket elraktam besózva, hoztam azokat a jó tápanyagértékű nagyszemű gyors halakat, hogy abból csinálok egy tenyészetet. És az istennek se akarnak szaporodni. :D Szerintem valami más növény kell nekik az akváriumba. Na szóval most ilyesmikkel kísérletezem. :)
Igen, sajnos ez van a fejlesztés alatt álló dolgokkal.Régebben nem voltak ilyen problémák, mert nem volt early access.Felröppent a hír hogy ezt és ezt fejlesztik, előreláthatóan mikor jelenik meg és vártunk. Aztán egyszer csak megjelent a játék vagy úgy, hogy tökéletes volt vagy úgy hogy sz*r. Itt viszont folyamatosan hibás, mivel fejlesztik, de legalább látjuk és játszunk vele.Az más kérdés, hogy mire megjelenik, megunjuk, én legalábbis ezt kezdem érezni. Fejből megmondom a térképet, ami nem túl nagy, tehát ne gondoljuk Skyrim méretre. Én kicsit kevésnek találom az építhető dolgokat, ráadásul jó részük csak esztétikai, funkció mentesek. Visszatérve a Cyclops-ra: nálam azzal is csak akkor szaggat, ha megyek vele.Nekem hiányzik, hogy nincs védelem rajta és nevetséges a világítás. Még a Blood Kelp-ben úgy-ahogy látni, de ha onnan lejjebb mész, pl az Inactive/Active Lavazone-ba, gyakorlatilag vaksötétség fogad,amíg el nem éred a lávát, mert az legalább világít, amint azt korábban már említettem. Meglehetősen szemrontó és kizárólag vaksötét szobában ülve látsz valamit, tehát nappal semmit.
A játék folyamatosan szaggat, mivel optimalizálatlan.Azért a lent említett megoldással javíthatsz rajta. Egy ideje már nem csak szaggat hanem fagy is, bár mondom, experimental módban nem meglepő, viszont nagyon idegesítő. A biome-k betöltésénél, illetve a különböző modellek, objektumok betöltésénél szaggat.Én I5-4690K-val, 16Gb rammal és Sapphire R9 280X-szel tapasztalom, bár ahogy néztem, teljesen mindegy, hogy high-end, leg-leg-legjobb nvidiával tolod vagy valamilyen Ati-val. Nem a GPU rossz, a játék.Nem a ram kevés, a játék nem használ ki többet.
Ja és nem akarják megcsinálni az egyszemélyes ágyat, annyira bosszant. Többször jeleztem a fejlesztőknek, gondolom kapnak rengeteg jelzést, hogy lehessen már lefeküdni a kisebb ágyra, de nem és nem. Mérges vagyok. Tulajdonképpen két fő fejlesztést várok, az egyik ez az ágy :D, a másik meg a küklopsz szaggatásának megcsinálása. Eleve nem rakok be egy franciaágyat a küklopszba, szal a kettő összefügg. :)
Hali
Én is azért jöttem, mert elkezdett szaggatni a játék. Nálam csak akkor csinálja, ha a seamothban ülök. Pontosabban egyébként is lassabb, de a járműben játszhatatlan. Gondolom egy következő patch az orvosolni fogja.
Ami kérdésem lenne, hogy tudtok esetleg arról, hogy kibővítik a játékteret? Ugye a végtelenségig lehet növelni, és van egy olyan vágyálmom hogy egy nagyobb tengeralattjáróval elindulok valamerre, és valami célja is lesz, mert nem csak a kilátástalan vízsivatag.
Illetve tudtok esetleg arról, hogy lesz még tengeralattjáró fejlesztés? Láttam nagyon szép rajzokat durva tengeralattjárókról, nem tudom benne lesznek-e.
Ja és még egy kérdés: ti olyat tapasztaltatok, hogy a küklopsz tengeralattjárót ha telepakoljátok tárolókkal, akkor elkezd szaggatni a játék? Nem tudom ezt orvosolták-e már. Emiatt nem is merek gyártani küklopszot, pedig alapesetben nagyon szeretnék egy mobil bázist.
A Floating Islands-en találod, ez dél-dél-keleti irányban van az Aurorától.Ne ússz oda, hanem inkább a Seaglide-dal menj és vigyél tartalék elemet is, mert sokat fogyaszt.Ott fogsz találni elhagyatott bázist, na ott találod a Multipurpose Room tervét,meg sok mást is. Grand Reef-ben van,úgyhogy ott nincs ellenség, de az odavezető úton akad, ezért menj a kézi "tengeralattjáróval" .
Sziasztok! Újra nekiálltam a játéknak.Építeném a bázist de nincs valamiért basic room-om. Ilyenkor mi a teendő?
No, van egy megoldás fagyás esetére, ami ráadásul még működik is. Tegnap mégis sikerült újrakezdés után számítva kb 6-8 órát egyhuzamban játszanom.Majd mentettem, hogy ma folytatom.Természetesen visszatöltés után pár perccel már lefagyott.
Itt a megoldás: Mielőtt törlöd a megadott fájlokat, készíts mentést a játékállásról. Ha ez megvan, a következő könyvtárak tartalmát kell törölni:
"CellsCache" és "CompiledOctreesCache" Ezek a ..\Steamapps\Common\Subnautica\SNappdata\savedgames\slotxxxx\ könyvtárban található. Az "xxxx" értelemszerűen egy szám, amit a mentésnek megfelelően ad a gép.Szóval ezen belül van a két fent nevezett mappa.
Ebben több száz vagy ezer file van, attól függ, hogyan állunk a játékkal. Ezek eredetileg cache fájlok, amik játék közben újragenerálódnak. Semmit nem veszítünk el, amit megszereztünk/megépítettünk/szkenneltünk, csak a terepeket és a biome-kat fogja újragenerálni a játék.Ez jelentős teljesítményjavulást okoz és nem fagy le többé.Ha egy idő után mégis fagy, akkor újra meg kell ismételni. Nekem sikerült, most ismét tudok játszani, ott ahol tartok vele...úgy kb tizenkettedszerre kezdtem újra a játékot :) Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.11.01. 12:29:54
Nos, bar koltozok, megis tudtam par percet jatszani a jatekkal, es sajna egyet kell ertsek kisiku-val; a Subnautica jelenleg jatszhatatlanul fagy es szaggat... Nvidia drivert is frissitettem.... De nem jo igy sem.. Erdekes modon megvettem az Osiris:New Dawn-t is, es az majdhogynem rosszabb az en laptopomon, pedig gamer laptopkent vettem anno.... Igy most atnyargalok egy kis idore az Elite: Dangeorus Horizons-ra, az urben is van jocskan mit felfedezni, es az a jatek erdekes mod nem laggol kozel sem annyira... De nem hagyom magara a Subnauticat, orok szerelem marad; azert ra-ra nezek ha tehetem... :-) Utoljára szerkesztette: Tiburtius, 2016.10.30. 20:25:00
Hát jelentem, nem jobb a helyzet idehaza sem.A melóhelyemen nvidia-val szerelt a gépem, itthon amd-s.Nem a GPU a hibás.Hetek óta, amióta folyamatosan frissül, főként experimental-ban, gyakorlatilag játszhatatlanná vált.Eddig asszem 3 vagy 4 kimerítő bug report-ot tettem a fejlesztőknek. Most direkt visszaálltam a "sima" Early Access-es, nem-experimental módba, de így is lefagy.Először ugrál egy kicsit, lag, majd még több, majd hosszas megállás, aztán vagy azonnal lefagy vagy még egy kicsit engedi és utána fagy le. Kb 100 méterenként mentek egyet, de nem jobb a helyzet akkor sem, ha teljesen új játékot indítok.Egyszer lefagyott a Seamoth készítésnél, egyszer meg már 15 perc után... A Biome-k betöltésénél fagy, de gyalázatosan. Szóval egy darabig most nem fogok vele játszani.Úgyis jönnek, amikre már vártam, ezt így közel 450 óra játék után egy kicsit hagyom pihenni.Hadd dolgozzanak még rajta. Azért kíváncsi lennék, mit szólnak az Xbox tulajok.Ott is fagy?Vagy ott hogy a tökömbe megy?Tudniillik arra a platformra megjelent asszem már májusban...
Mégsem javult...15 perc játék után lefagyott és most nem experimental-ban vagyok...
No, akkor visszaállok experimental módról, kíváncsi vagyok, fagy-e, laggol-e még,stb.Az utóbbi időben borzalmasan leromlott a játék teljesítmény, ugyanazon a konfigon gyalázatosra romlott ugyanazon beállításokkal.
Mellesleg ennyi az össz update?Háát...igaz én már láttam ezeket, de akkor is kevéske.
..\Steam\Steamapps\Common\Subnautica\SNAppdata\Savedgames\ az alap könyvtár.Ott lesz olyan hogy "slot0000" vagy "slot0001", stb. Elég sok fájlból áll.Ha azt tervezed, hogy átmented máshová, akkor az egész "slotxxxx" könyvtárat tömörítsd be és úgy vidd át. Mivel nincs steam szinkron még, én így csinálom.
Olyan kérdésem lenne, hogy a mentést a gép tárolja, vagy valami szerveren van?
Hehe, megmosolyogtató hibák ezek... :) Velem is fordult elő. Én úgy vettem észre, hogy a Cyclops-szal is vissza lehet lökdösni. A Current Generator-t nem próbáltam mostanság, de régebben működött.Igazából egy olyan védelmi eszköz, ami nem bánt semmit, csak hullámokat/áramlatot generál és odébb löki nagy erővel mindazt, ami az útjába kerül. Voltak alkalmak, amikor Stalker vagy Gasopod volt a bázisom körül, még a mentőkapszula mellett, Ezeket csak az áramlat generátorral tudtam elhessegetni. Egyszer próbáltam az Ampeeleket is így elzavarni a Koosh Zone-ból, de az már nem volt olyan egyszerű.Apropó Ampeel. Épp tegnap csináltam egy kis képet, ahogy az Ampeel és a Crabsquid zúzza egymást:
Örömmel látom, hogy egymást sem szeretik a lények.Ideje lenne valaminek a Reaper-t is megtámadni, de az általában egyedül van. Most lekopogom, nem fagy annyit a játék és szépen fejlődik is.Persze a lag megmaradt, ami idegesítő is, de gondolom kiadás előtt majdcsak kijavítják. A Cyclops nálam is néha billeg, ilyenkor kicsit menni kell vele, esetleg mentés+visszatöltés vagy megnézni, nem ragadtak-e rá Floater-ek...
Szoval nekem nem mukodik a Current Generator, nem telepitheto... Igy a pici Seamothal visszalokdostem a Lifepodot a helyere... Gondolhatjatok mennyi ideig tartott :-) De sebaj, most a helyen van minden, a Cyclops nem billen, az Aurora a kovetkezo.. :-)
az enyém is szokott vándorolni, most éppen a messzi északon úszkál.. még szerencse nekem már nem kell...
...es a legujabb: a Lifepodomat elsodorta a jatek, reggel meg a bazisom felett lebegett, most meg messze a Floater Island fele talaltam.. Azt hittem, vmi bug, es ujra betoltottem a jatekot, de nem... Hogy tudom visszavontatni? A Current Generatorral? Volt vkinek hasonlo tapasztalata?
Nagyon ijeszto a Cyclops billegese, orral majdnem kifele allok a vizbol, a tat meg lefele... Pedig szemmel lathatolag nincs serules rajta..
úgy tudtam modification station csak experimentalban van. amúgy koordinátákat F1-el lehet előhívni
A koordinatakat hogy lehet elohivni a jatekban? ( laptopon jatszok..) Hogy kell oket olvasni? Es egre foldre keresem a Modification Station fragmentjeit, de azt olvasom, hogy csak 2 roncsban vannak elhelyezve mindossze (Mountains es Blood Kelp).. Es mindketto tul melyen van a Seamoth 300 m-es hataraig... Kell a Cyclops, megvan a tervrajza es ossze van gyujtve az anyag hozza, hetvegen megepitem, es gyerunk... Tudom, Nektek mar nem ujdonsag, de szamomra ez mar nagy haladas... De a Mod. Station nelkul nincs Seamoth-nak es sok minden masnak az upgrade-je...Es igen, Survival modban is laggol rendesen, bar eddig meg nem fagyott le... Epitek meg egy Thermal reaktort, egy nem lesz eleg.. Nekem csak a Light Stick fragmentjevel van gondom, azt istennek se akarja a scanner beszkennelni, akarhany darabot is talalok belole... Ki milyen nevet adott a Cyclops-nak?
Még egy kicsit szórakoztam vele, de most ebben a fázisban játszhatatlanná vált a játék.Az elmúlt 2-3 órában 6x fagyott le.Jó, persze tisztában vagyok vele, hogy az Experimental módnak ez az átka, de eddig semmi gond nem volt.Illetve nem ennyi...
Eddig nem nagyon tettem szóvá, de iszonyatosan elkezdett "lagzani" a játék. Nem tudom, hogy Lagzi Lajcsinak van-e hozzá köze , de gyakorlatilag játszhatatlanná vált a játék.Most is azért írok, mert lefagyott...Nosza, küldjük el a crash report-ot. Amúgy látszik hogy fejlődik, most kb tizedszer játszom újra, egyre nagyobb a löveg a Mountains-on, egyre több olvasnivalónk akad, egyre jobban kezdjük látni a történetet is.
igen,a szája előtti karmok is csak azért vannak hogy megcsipkedjék az ember pofiját mint a rég látott nagymamák szokták :D
Egy rossz lépés volt a Mushroom forest-ben, s máris zuhantam.Tulajdonképpen nem csináltam semmit, csak járkáltam a víz alatt, majd zuhanás az ismeretlenbe.
Lehet, hogy Ő is egy aranyos "cuki" állatka lenne,ha szegényke nem lenne ennyire beteg.Még az is lehet, hogy nem is akarna megenni, csak egy nagy cuppanós puszit adni nekünk
Na meglett a Moonpool, benne a Vehicle Mod. Station...Valamiert nem tudom legyartani az MK2-MK3-as Seamoth upgrade-eket, amivel meg melyebbre mehetnek.. Csak a Pressure meg a Hull Reinforcement elerheto... Es a Warperek... Elindultam csak egy picit felfedezni, de szinte mindenhol ott vannak... Thermal es Bio-reaktorokat epitettem, igy mar valamivel jobb az energiaellatas... Azt hiszem, a hetvege soran visszamegyek az Aurorahoz.... A lakotarsam csak masfel oraig nezte az szobaajtoban allva, hogy mit is csinalok a jatekban, nagyon tetszik neki, mindig kerdezi az aktualis torteneseket/fejleszteseket... Utoljára szerkesztette: Tiburtius, 2016.10.13. 22:39:50
Caliph, nagyon tetszik a lábjegyzeted a valóságról!
Válaszolok mindkettőtöknek. Térképet asszem direkt nem akartak/akarnak a játékba, habár nem jellemző a sandboxokra az ilyen. A történet is állítólag elég komplex lesz, na jó talán RPG-ket azért nem fog megszégyeníteni, de ahogy olvasom a fejlesztők-játékosok irományait, valami komolyabbat akarnak.Már itt experimental-ban is látszik, hogy a lények kaptak egy furcsa fertőzést, minek következtében neonzöld "pattanások" borítják testüket.
Állítólag valami olyasmi lesz, hogy vírus fertőzi az egész bolygót és az állatokat és mi is elkapjuk, ahogy lezuhanunk, de ezt azok akarják megszüntetni, akik lelőtték az űrhajónkat,azaz a Precursor nevű faj. A Sea Emperor nevű ősi lény, amiből már csak egy maradt a bolygón, hordozza az antivírust,ráadásul kölykedzik végre valahára.... Úgyhogy gyanítom mi lehetünk/leszünk valamiféle bolygó megmentő hősök.Aztán hogy hogyan tovább, ki tudja?
Mondjuk ami nonszensz számomra ennyi játék után, hogy ennyi high-tech dolgot össze lehet guberálni de egy nyamvadt vlamire való térképet vagy terület szkennert nem lehet összefabrikálni ... csak egy folyadékos gömb irányítűhöz hasonló szerkentyűt ami már a lada műszerfalán is giccses volt. Na ez furi.
Én egy történetorientált kampányt el tudnák képzelni valami olyan felállásban,hogy pályánként haladsz,egy pálya kb akkora mint amin most játszunk,esetleg nagyobb. Első pálya pl az lehet ami most van,persze komolyabb ellenfelek nélkül,kevesebb biommal,kezdő báziselemekkel vagy még azokkal sem,aztán ahogy haladunk előre a pályákon kapunk extra cuccokat,haladna a történet. Esetleg egy kis térképszerű valamin vissza lehetne menni az előző pályákra ahol meglennének a korábban felépített dolgok.
Naja. Bennem is felmerült hogy van aki több bázist is épített. Minek is ? Egyet 1000 méter mélyen a másikat meg 30-50 méteren ? Kis terület ? Persze, aki még búvárruhában úszkál mert éppen megmenekült, ami tempót tud a karakter valljuk be, elég melós egyik pontból a másikig eljutni. Emléxem, a tüdőm kiköptem mire elértem az úszó szigetet vagy a másik oldalon a furcsa mintás építményt. Amikor már van mindenféle eszköz meg jármű ... na akkor kezd kicsi lenni a játszótér. Homokozó helyett akvárium :) Ettől függetlenül el tudom képzelni hogy kap egy ívet a játék : Lezuhansz, túlélsz, felépítesz amit kell azt vagy itt maradsz mindörökké (ámen) vagy hazamész mert már ezt is kitaláltad hogyan. Ladik vagy kéreghánccsal kötözött, elhagyott budi oldallal vitorlázó tutaj helyett : Rakétával :) Hm ? Mit szólsz ?
Meglátod majd, hogy sajnos jelenlegi állapotában ellaposodik egy idő után.Pl ha hasonlítanám mondjuk az X-Rebirth-höz, ott állandóan tudtam magamnak célt kitűzni.Itt is tudok, csak minek?Pedig nekem baromira bejönnek a "bázisépítgetős" játékok, csak nagyon kevés tárgy építhető, ezek jó része csak dekoráció, meg felvetődik a kérdés, hogy minek építsek több bázist?Lesz valaki, akit megmenthetek és ellakhat nálam? Az összes mentőkomp ajtaja felfeszítve, s ha holttesteket nem is, de emberi jelenlétre utaló dolgokat találsz. Teljesen egyetértünk abban is, hogy sajnos a játéktér nem túl nagy: tegnap is sikerült párszor kikötnöm a "Void"-nak nevezett semmiben, ahol a vaksötétségen és a végtelen mélységen kívül semmi nincs. A jelenlegi történet állás szerint kb 100-120 ember utazott az Aurorán.Ebből egyedül mi éltük túl?!...oké, hogy sci-fi, oké, hogy játék, oké, hogy túlélésről van szó, de kicsit életszerűtlen. Több építenivaló és nagyobb játéktér kéne. Meglátjuk mi jön ki belőle, csak már jöjjön!
Én egy kicsit másképpen látom. Nekem a cél az amit kitűzök hogy elérem. Ennek okán (egyelőre) nem hiányzik a story. Ettől is "nehéz" a játék, hogy képes vagyok-e új célokat kitűzni és azokat elérni. Úgy hogy nem mondja meg senki mit és hogyan kell majd csinálni. Persze ha bénázok, akkor lehet megnézek egy-két videót hogy azt éppen hogyan lehet abszolválni, de általában szeretek magamtól rájönni a dolgokra. Az is igaz, hogy kell egy honnan feljödünk meddig ív, hogy legyen mire építkezni. Hogy miképpen ? Senki nem mondja meg, vagy írja le. Fix küldetések keretein belül :) Egy ilyen vonal nekem sok videónézéssel küldetésekkel és kézmegkötéssel / a készítők által kijelölt célokat jelent. Ami miatt éppen most tetszik a játék, hogy ez nincs. Ahogy a való életben is, csinálod amit gondolsz ahogy gondolod. Ha sikerül hurrá, ha nem ... hát akkor másképpen próbálkozol. Persze ebben az a jó, hogy nem gondoljuk egyformán. Még az is lehet hogy ha belekerül valami történet akkor tetszeni fog és kevésbé fogom "unalmasnak" találni magát a játékot miután már felfedeztem egy csomó mindent. Azt gondolom, hogy ha kibővítenék a "játszóteret". Több kilóméterre el lehetne majd menni, több felfedezni valót és felhasználható és építhető dolgot programoznának bele, akkor egy idő után se lenne unalmas érzésed. Így, hogy szerény játszótér határait feszegetjük és a benne rejlő tartalmakat már szinte minden vonatozásban felfedeztük ... hát ja. Akár unalmasnak is hathat. Nekem példul a játék elejétől folyamatosan wow érzésem volt, hogy ez is van ? Ilyen is van ? ... még egy kicsit előre, még egy kicsit mélyebbre :) Szerintem ez viszi előre ( nálam legalább is) a játékot. Persze ez csak egy vélemény. :)
Nem kell alapzat neki, csak az a lényeg, hogy olyan helyre tedd, hogy alulról be tudj dokkolni. Nézd meg a 360-as hozzászólásomban a harmadik képet.Azon jól látszik, hogy is néz ki. Egyébként még a "levegőbe" is tudod építeni, azaz úgy is le tudod a víz alá rakni, hogy nem támaszkodik a lábain. Szerintem előbb építs egy folyosót odáig, ahová szeretnéd lerakni, mivel össze kell kötni a bázissal, mert áram ebbe is kell (tölti a Seamoth/Prawn egységeket). Ha a folyosó megfelelő, akkor ahhoz már hozzá tudod illeszteni.
Hat most mar... Megvan minden a Moonpool-hoz, de nem tudom lerakni, mert minden szogben pirosat mutat.... Kell folyoso, talapzat teljesen sik talajjal, vagy akarmilyes csatlakozas a bazishoz? Vagy csak van 2/4 laba, es valahova probaljam lerakni? Tudom, a legegyszerubb kerdes, de majdnem egy ora szerencsetlenkedes utan... Ehh....
A Co2-es sisak jobb nagy mélységben, hiszen lassabban fogy a levegőd.Szinte kötelező 200 méter alatt.
Igen, kábé ennyi ma a játék.Kutatni a roncsokban, blueprinteket találni, farmolni, életben maradni. A játékot eddig csak és kizárólag survival módban játszottam én is, így van értelme. Én már Experimental-ban tolom, hogy lássam van-e valami változás., hát...mit mondjak, most újra van a Mountains-on űrágyú, de sok egyebet nem tapasztaltam. Mélyen lent csak nagyon meleg van, minden szép lávaszínű, van sok ellenség ott is, egyébként még semmit egyéb. Természetesen lesz sztori is, én örülnék túlélőknek is, mint a State of Decay-ben, mert az egyedüllét egy bolygón elég nyomasztó egy idő után.
Megvolt az elso talakozasom egy Warper-rel.... Elotte mar elolvastam, hogy mit is tud csinalni a draga, de mas igy "eloben" megtapasztalni, hogy kiteleportalt 100 meterrel a Seamoth-om fole... A kis nyamvadt.. :-) Veszelyes a dragam... Es koszi az infot a litiumrol, igen mar neztem videokat errol, es mindenki a Mushroom Forest-hez iranyit... Most egy roncsot probalnek atkutatni a Moonpool fragmentsekert, de a levegom allandoan elfogy... Van 4 alap oxigen palack, de nem eleg... A CO2 szuros sisak mennyiben jobb? Csak egyszer probaltam, de nem tapasztaltam hosszabb merulesi kepesseget...
Igen, ott már megvan a szép kert és van pár ötletem meg, csak elég unalmas a kvac-ot hordozni hozzá :S
Nos, en Cousteau kapitanyon nottem fel, nekem johet minden, ami tenger alatti... Beleertve a tengeralattjarokat is :-)
Igen a cél hiánya az amiben kifullad a játék. De állítólag lesz majd story vonal.. idegen faj.. stb.. most jelenleg max a bázis szépítése az amiben kimerül..
Nos, hát én is kipróbáltam és eddig nagyon tetszik! Már van egy alap bázisom és megvan a prawn blueprint a második túrámból az Aurora-n. A fő bajom azzal van, hogy mindig eltévedek a barlangokban, így már be se merek igazán menni, nameg kicsit céltalan nekem így a játék, hogy mindkét szigeten és az aurorán is voltam már.
Benne van gyàriban de sok a félrefordìtàs ès néha kilòg a keretbôl a szöveg.