A Floating Islands-en találod, ez dél-dél-keleti irányban van az Aurorától.Ne ússz oda, hanem inkább a Seaglide-dal menj és vigyél tartalék elemet is, mert sokat fogyaszt.Ott fogsz találni elhagyatott bázist, na ott találod a Multipurpose Room tervét,meg sok mást is. Grand Reef-ben van,úgyhogy ott nincs ellenség, de az odavezető úton akad, ezért menj a kézi "tengeralattjáróval" .
Én is azért jöttem, mert elkezdett szaggatni a játék. Nálam csak akkor csinálja, ha a seamothban ülök. Pontosabban egyébként is lassabb, de a járműben játszhatatlan. Gondolom egy következő patch az orvosolni fogja.
Ami kérdésem lenne, hogy tudtok esetleg arról, hogy kibővítik a játékteret? Ugye a végtelenségig lehet növelni, és van egy olyan vágyálmom hogy egy nagyobb tengeralattjáróval elindulok valamerre, és valami célja is lesz, mert nem csak a kilátástalan vízsivatag.
Illetve tudtok esetleg arról, hogy lesz még tengeralattjáró fejlesztés? Láttam nagyon szép rajzokat durva tengeralattjárókról, nem tudom benne lesznek-e.
Ja és még egy kérdés: ti olyat tapasztaltatok, hogy a küklopsz tengeralattjárót ha telepakoljátok tárolókkal, akkor elkezd szaggatni a játék? Nem tudom ezt orvosolták-e már. Emiatt nem is merek gyártani küklopszot, pedig alapesetben nagyon szeretnék egy mobil bázist.
Ja és nem akarják megcsinálni az egyszemélyes ágyat, annyira bosszant. Többször jeleztem a fejlesztőknek, gondolom kapnak rengeteg jelzést, hogy lehessen már lefeküdni a kisebb ágyra, de nem és nem. Mérges vagyok. Tulajdonképpen két fő fejlesztést várok, az egyik ez az ágy :D, a másik meg a küklopsz szaggatásának megcsinálása. Eleve nem rakok be egy franciaágyat a küklopszba, szal a kettő összefügg. :)
A játék folyamatosan szaggat, mivel optimalizálatlan.Azért a lent említett megoldással javíthatsz rajta. Egy ideje már nem csak szaggat hanem fagy is, bár mondom, experimental módban nem meglepő, viszont nagyon idegesítő. A biome-k betöltésénél, illetve a különböző modellek, objektumok betöltésénél szaggat.Én I5-4690K-val, 16Gb rammal és Sapphire R9 280X-szel tapasztalom, bár ahogy néztem, teljesen mindegy, hogy high-end, leg-leg-legjobb nvidiával tolod vagy valamilyen Ati-val. Nem a GPU rossz, a játék.Nem a ram kevés, a játék nem használ ki többet.
Igen, sajnos ez van a fejlesztés alatt álló dolgokkal.Régebben nem voltak ilyen problémák, mert nem volt early access.Felröppent a hír hogy ezt és ezt fejlesztik, előreláthatóan mikor jelenik meg és vártunk. Aztán egyszer csak megjelent a játék vagy úgy, hogy tökéletes volt vagy úgy hogy sz*r. Itt viszont folyamatosan hibás, mivel fejlesztik, de legalább látjuk és játszunk vele.Az más kérdés, hogy mire megjelenik, megunjuk, én legalábbis ezt kezdem érezni. Fejből megmondom a térképet, ami nem túl nagy, tehát ne gondoljuk Skyrim méretre. Én kicsit kevésnek találom az építhető dolgokat, ráadásul jó részük csak esztétikai, funkció mentesek. Visszatérve a Cyclops-ra: nálam azzal is csak akkor szaggat, ha megyek vele.Nekem hiányzik, hogy nincs védelem rajta és nevetséges a világítás. Még a Blood Kelp-ben úgy-ahogy látni, de ha onnan lejjebb mész, pl az Inactive/Active Lavazone-ba, gyakorlatilag vaksötétség fogad,amíg el nem éred a lávát, mert az legalább világít, amint azt korábban már említettem. Meglehetősen szemrontó és kizárólag vaksötét szobában ülve látsz valamit, tehát nappal semmit.
Hát én már sokszor beleuntam, sokszor abbahagytam, és sokszor elkezdtem. :D Ez egy ilyen játék. Általában nálam ott ér vége a fejlesztésnek, hogy megcsinálom a küklopszot, telepakolom tárolóhelyekkel, kipróbálva hogy létezik-e még az a bug ami belassítja emiatt, és amikor tényleg belassítja, akkor elmegy a kedvem az egész játéktól. :D
Most azért fenntartok egy mentést arra, hogy a bázist folyamatosan fejlesztem az aktuális patcheknek megfelelően, ebben nem építettem meg a tengeralattjárót. Inkább rámentem arra, hogy termesztek növényeket, tenyésztek állatokat. Most fedeztem fel például, hogy akváriumban tartott halak szaporodnak is. Szerintem köze van a növényzetnek, pl. laposfejű halakat raktam bele 3 emelet magas akváriumba kúszószőlős növényzettel, és dobálták a tojásokat és pillanatok alatt elszaporodtak. Na erre mindegyiket elraktam besózva, hoztam azokat a jó tápanyagértékű nagyszemű gyors halakat, hogy abból csinálok egy tenyészetet. És az istennek se akarnak szaporodni. :D Szerintem valami más növény kell nekik az akváriumba. Na szóval most ilyesmikkel kísérletezem. :)
Így van, pontosan, szaporodnak. A ragadozók is, tehát elég 2 darab minden "halacskából",illetve a ragadozók tojásaiból, aztán elszaporodnak.Ez igaz az ehetőkre is.Van egy limit, asszem 20 darab halnál több nem lehet az akváriumban, mindegy mekkorára építed.Én 2 emelet magasat szoktam, attól nagyobbra úgysem nő sem a beleültetett növény, sem több hal nem lesz. Növényből én Creepvine-t, Bloodvine-t, Koosh-t és valami színeset szoktam beültetni, mert hasznosak, a Creepvine meg világít is. A ragadozókat szkennelés céljából tudod használni, illetve a Bioreactor-ba kiválóak.Építesz két bioreactor-t, meg egy ragadozós akksit és kész az ingyen energia. Asszem egy-két fajta van, ami nem szaporodik, de szinte mindegyik.Ha jókat akarsz, magas tápértékűeket, akkor Reginald+Eyeye,1-1 pár és hányásig eheted magad hallal . A Spadefish, Peeper is jó. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.11.03. 22:49:39
Ezért nem toltam túl. :) Kb 3-4 órát toltam bele, és ennyi, megvárom a végét. Sajnos rohadtul akad jelenleg, ezt el kéne hagyni megjelenésig. Apropó megjelenés, mikorra tehető, van már valami céldátum?
Én csak úgy érzésre csináltam 3 emelet magasat, hogy tudjak benne kényelmesen úszkálni, illetve a halakra is tekintettel vagyok, legyen nekik kicsit nagyobb életterük. Ennek kapcsán majdnem belefulladtam a saját akváriumomba, mert hirtelen nem találtam meg a kijáratot, ami középen van és nem legalul. :D
Köszi a növénytippeket. Én még nem fedeztem fel a lávazónát, pont mert azt a nagyobb tengeralattjáróval akarom, amiben ott lapul majd a lépegető, és a nagyobb tengeralattjárót még nem fogom elkészíteni. Az új gigantikus ragadozó megtalálása is még feladat. Amíg a seamoth játszhatatlan, addig egyáltalán nem is csinálok semmit.
Szóval a feladataim most:
lépegető felfejlesztése tengeralattjáró felfejlesztése ismeretlen alsó régiók felfedezése növénytermesztés kívül-belül halszaporítás, játék különböző fajokkal
torpedókkal való trollkodás mindenféle nagyobb dögön (szeretnék már a pofájába lőni annak a csápos dögnek, megette egy seamoth-omat!)
Jaja, gyűjtögess növénymagokat és gombaspórákat, kell majd a Seamoth áramütéses fegyveréhez Deep Shroom, azt pedig csak mélyen a Blood Kelp-ben találod.Több növény van, ami ehető vagy felhasználható, de nagyobb részük dekorációnak szép.A szárazföldieket a Floating Islands-ről hozd, ne a másikról, mert a Mountains-on csak egy hasznos van, ráadásul a hegy egyik oldalán él egy Reaper, körben pedig Bone Shark-ok. Legmélyebbre csak a Cyclops+Prawn párossal tudsz menni, mert a Seamoth csak 900 méterig fejleszthető.Kb 1000-1200 méteren van az Inactive lavazone és még lejjebb, olyan 1300-1400-on az Active Lavazone.Na, ott él az, ami a Reapernél is nagyobb... Mire ide eljutsz, rengeteg titániumot kell gyűjtened a mélységi modulokhoz. Vigyél legalább 6 db Powercell-t tartalékba, mert lesznek kis genyák, amik a Cyclops-ra tapadnak és lassan de elszívják az energiádat. Vigyél védőruhát, mert majdnem mindenütt 50 fok felett van hőmérséklet (a valóságban persze elégnél az izzó lávától és annak hőjétől), amikor már sérülsz.Plusz kaja+pia legyen termelve a Cyclops-on.Viszont ide is lehet bázist építeni, ingyen hőenergiával... :) Készülj fel, hogy vaksötét lesz, amire eljutsz a legaljához.
Akartam linkelni a jó kis bázisomat, de még friss a regisztráció, nem engedi. Szépen levezettem mi hol van, erre most a mentés is elveszett, mert elmentem magnetitért azzal a kézi hajtánnyal (seamoth bugos), és észre se vettem a nagy magnetitvadászatban, hogy már 240 méternél járok. Volt még 30 másodpercem felérni. Nem sikerült. :D Mindegy, van egy korábbi mentésem, csak egy olyan 4-5 óra ment a levesbe.
(hardcore módban játszom, hogy ne legyen az, hogy 3 percenként elmentem amikor van egy kis kockázat, így viszont szopok ha meghalok. A mentéseket időnként ki szoktam másolni persze, hogy vissza tudjam pakolni ha buktam.)
Kép linkelésnek én az abload.de német oldalt használom, nem kell az sg beépített feltöltőjét használni, mert az korlátozott. Feltolod a képet oda, klikk a képen, "kép címének másolása" (firefox), majd itt a hozzászólásnál a "kép beszúrása" gomb és beilleszted a felugróba.
Én a sima Survival módban játszom, a többit ki sem próbáltam, hisz így van értelme a játéknak.Az "ingyen építkezés" és a "sosem fulladok meg/nem halok éhen,szomjan mód" max a kisgyerekeknek jó, hogy amíg apu iszik egy sört, addig a gyerek építkezzen a tengerben
Egyébként a megjelenési dátumot már tolják is odébb.Eleddig Január 20-as volt, most már Február 24...lesz az még jövő május is.Nekem kb másfél éve van fent a gépemen. Viszont van újdonság, ami "cuki", de inkább idegesítő: a Stalkerek ellopják a Scanner Room Camera Drone-jait, és elviszik a francba magukkal.Nem eszik meg, csak elviszik.Most a legutóbbi újrakezdésnél olyan helyre "sorsolt" a gép, hogy a mentőkapszula alatt hemzsegtek a Gasopod-ok, mellette meg a Stalker-ek. Mondom, lesz*om, akkor is építkezek. Aztán ahogy meglett a Prawn és a Seamoth, kinyírtam ezeket a környékről.
Itt egy kép, amin "látszik" ahogy a kamera drón éppen egy Stalker szájában van:
A Seamoth-hoz építs majd merülési modult, amit a Moonpool-ba szerelt Vehicle Modification Station nevű külön megszerzendő-megépítendő fejlesztő állomással tudsz, Így akkor mélyebbre is tudsz menni.Ha pedig lesz Modification Station-öd (ez egy fejlett Fabricator), ott tovább tudod fejleszteni a Seamoth Pressure Compensator Mk1-et, 2-es, illetve 3-as modullá, elérve az 500 és 900 méteres max merülési mélységet. Ugyanezen modul felszerelhető a Prawn-ra is, csak ott többet ad.
Üdv! Az lenne a kérdésem,hogy kb mennyi idő mire tudok nagyobb hajót építeni? Illetve van e nagyobb tároló,mert kicsit idegesítő,hogy semmit se találok a tenger fenéken van vagy 10 ládám :D
Minden attól függ, mennyi idő alatt találod meg a terveket és a hozzá szükséges építőanyagokat.Ha leírás, spolier alapján mész, akkor néhány óra, egyébként kb 6-8 órányi játék. Van más tárolófajta is, de ahhoz bázist kell építeni.Annak a terveit egy szigeten találod, majd építkezel, áramfejlesztőt is építesz, ergo lesz levegő a bázisodon, plusz világítás is.
Ha kíváncsi vagy a részletekre, picit olvass vissza vagy megírom spoiler-ben.
No, lejöttem megint körülnézni az igazán nagy mélységbe, hogy van-e valami változás.Nem sok minden...mintha egy kicsivel világosabb lenne, amúgy a szokásos. Beszéljenek a képek:
Ott a "sárkány", ami a lávában él, illetve inkább a szaunában, mert azért víz is van itt.Csak azt nem értem, hogy víz+láva, az nem gőz?Vagy miért nem alszik ki?Miért nem forr?Hogy nem olvad szét itt mindenünk? Na mindegy, hagyjuk a geológiát...
Elértük a Cyclops maximális mélységét:
Láva zuhatag, ezzel ne tussoljunk :)
Igazából a sárkányon kívül, meg az idegesítő Lava Larva és egyéb Lava ... állatkákon kívül semmi nincs itt, csak k*va meleg.Viszont bárhová építhetünk Thermal Reactor-t, mert mindig lesz ingyen energia. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.11.07. 21:38:49
Köszi. Sajnos elnéztem, az utolsó kimentett mentésem 5 napos volt. Észre se vettem, 5 napig úgy játszottam kábé 15 órát beleépítve, hogy nem mentettem ki az állást. Ez egyébként a játék dicsérete is, észre se vettem az időt. :) A seamoth játszhatatlansága pecsételte meg a sorsomat, anélkül mentem magnetitet keresni és nem érzékeltem, hogy 240 méter mélységben járok miközben már csak 30 másodpercre van levegőm. Amikor megszólalt a figyelmeztetés és ránéztem a mélységre, az egy szomorú pillanat volt. :) Normál esetben ott lett volna a seamoth, így meg kezdhetem majdnem elölről. Azért már van fejlesztésem, szinte minden fontos fejlesztés megvan ennél a mentésnél, csak éppen a teljes bázisom ugrott, amit annyi órán keresztül hegesztettem. Ez elvette a kedvemet a játéktól, most megvárom a következő patch-et, hogy megjavuljon a seamoth.
Belegondolva cheatel kimenekülhettem volna. Van egy olyan ami teleportál adott koordinátára. Kicsit pánikba estem, és nem villant be hogy gyorsan kilépjek, megkeressem a kódot, és visszalépve beüssem. Ez van.
Várom az új patch-et, mint a messiást. Tudtok róla valamit? Mikor érkezik? Átlagosan hány havonta patchelik a játékot?
Sziasztok! A Cyclops-ba ne sok mindent hagyjatok mert felrepülhet a levegőbe és ott is marad! Jelenleg lefagy és lekapcsol nekem a játék, de ha újra jó lesz majd csinálok képet és megmutatom. Találtam olyan roncsot, amibe egyáltalán nem tudtam bejutni. (2 Db-ot) Erre jó sok idő után a játékban egy roncs mellett lehullott egy csomó minden.
Igen, ezek klasszikus hibák. Nekem hál'istennek nem sokat "repült" a tengeralattjáróm. Én csak pár dolgot építek bele: -4 db szekrény -1 db ágy -1 db fabricator -4 db kicsi ültetőláda ehető/iható növényeknek
A keskeny ágyat megcsinálhatnák végre. Minek franciaágy, mikor szűk a hely, és egyszerűen a keskeny ágyra szeretnék elheverni. Küklopszba is nincs pofám berakni egy franciaágyat. :)
Ami még kellene, hogy az állomáson le lehessen kapcsolni a fényeket, ahogy a tengeralattjárón is. Lehet kellene egy konzol, amiben beltéri-kültéri világítást, és egyebeket kapcsolgathatunk. Szerintem lesz a jövőben, mert nagyon adja magát, hogy legyen.
Na ez az...egyáltalán minek három fajta ágy, amiből 1 nem is használható, kettőnél pedig úgyis csak mi fekszünk rá, mert túlélőt én még nem találtam...habár nem játszom vele hetek óta. Egy fajta olyan külső világítás van, ami a bázis áramát használja, az meg a keresőfény, ami mozog...de az sem az igazi.Az állványos reflektor elemmel megy, de olyan gyorsan lemerül, hogy csak na. Ha legalább kapcsolni lehetne vagy alkonykapcsolós lenne... Én beraktam a franciágyat, mert néha nagyon kell, ugyanis amíg alszol, addig nem fogy semmid sem, tehát nem leszel éhes/szomjas, stb.Így pl át lehet aludni az éjszakát, amikor olyan rohadt sötét van, hogy semmit nem látsz.
Jah. Egy kis anomália is van most a vízhőmérséklet emelésével. A hőerőművek gyakorlatilag mindenhol üzemelnek, ami egyrészt könnyítés és jó, másrészt akkor a sekély vízi vulkánok elvesztették a jelentőségüket. Én annyit fagyoskodtam a Subnautica vizében, hogy konkrétan valami hőforrás mellé akartam költözni, hogy majd pancsolok a jó meleg vízben, erre hirtelen megemelték a hőmérsékletet és a trópusokon vagyunk. :D De egyébként ez a hőmérséklet passzol inkább a faunához, mint a jéghideg, szóval nem akadékoskodom, csak szokni kell.
Tudtok esetleg valamit a következő patch érkezéséről? Hány havonta patchelik? Van benne rendszer, vagy amikor kész valami, akkor berakják, és sose lehet tudni mikor jön?
Az még izgi lenne ha egy leviatán nem csak a megszokott területein úszkálna, hanem bárhol felbukkanhatna ahol nem túl sekély a víz. Nagyban növelné az izgalmakat mondjuk egy éjszakai hazaúszásnál. :D
Hívd be a Steam klienst, a "Könyvtár" ponton belül (ahol a steam-es játékaid vannak) a listából válaszd ki a Subnautica-t, jobb klikk, Tulajdonságok, Béták fül, majd a legördülőből válaszd az experimental-t és leokézod. Ezután el is kezdi frissíteni.
Némelyik játéknál nem érdemes bétára jelentkezni, de itt ki lehet próbálni.Persze ezekről a frissítésekről nehezen találsz információt, maximum azon a linken, amit adtam. Kb. egy hete 2.5 gigás (!) update jött experimentalban, az pedig sejteti, hogy valami nagyot csináltak, csak játék közben nehéz észrevenni.
valami minimapot is igazán csinálhatnának bele, mondjuk legyártható modulként és kivilágosodna az a rész amerre már jártunk, mert így tényleg sok időt lehet tenni a játékba, hogy ha azt se tudod kb merre jártál már. Meg azt sem értem hogy semmi infót nem ad a játék lezuhansz és onnantól kezdve semmi, igazán adhatna egy két jelet hogy mondjuk merre lenne érdemes szétnézni... pár napja van meg a játék kb 12 órám van benne, most fogom legyártani a Csikóhalat, de hogy utána merre még fogalmam sincs. De tényleg ami nagyon hiányzik az egy minimap, akkor is végig kellene porszívózni az egész placcot, de akkor legalább már tudnám hogy merre jártam ...
Térkép direkt nincs benne, mondván, neked kell mindent felfedezni, mert hogy "túlélős" játék. Lezuhansz egy tök ismeretlen bolygón, éld túl az első napokat, találd ki, mi mindent lehet, elvégre realisztikus... Engem is zavart az elején, de amikor negyedszer kezdtem újra már fejemben volt az egész. Egyelőre még nincs kész a játék, ad bizonyos tippeket , mert van sztori ,csak ki kell találni a megtalált PDA-kból. Fogsz találni roncsokat, mentőkompot (olyan mint a tied) és nagyobb űrhajódarabokat, ezekben találsz PDA-t, amiben van utalás hogy mit hol találsz. Egyébként nem lenne értelme, ha minden túl egyszerű lenne. Kalandozás, felfedezés, tanulmányozás,kutatás. Én 400+ órát nyomtam bele, ha már megvan a Seamoth (Csikóhal), akkor egyre messzebb és messzebb jutsz, egyre több dolgot ismersz meg.
A te mentőkompod, ahová lezuhansz az Aurora bal-hátsó felétől kb egy kilométerre van. Az Aurora eleje észak,északkeleti irányba néz. A mentőkompodtól dél, délkeleti irányba, 1-1,5 km-re van egy sziget, ami a Floating Islands névre hallgat. Ide el tudsz menni a Seaglide-dal, de vigyél magaddal Battery-t néhány darabot és vizet. Az úton veszély nem lesz, de ahol a sziget van, a víz nagyon mély. Ha ide kiúszol, megtalálod a szigeten a Multipurpose Room, kül- és beltéri ültetőládák, számos ehető-iható növényt, meg egy csomó egyéb tervet. Az úton idefelé, a Grand Reef biome kezdeténél homokos talajon kb 80-100 méter mélyen ott találod a víztisztító terveit (darabjait). Az Aurora felé két okból ne menj az elején. Egyrészt, mert radioaktív sugárzás ér és meghalsz, hacsak nem készítesz (találsz) magadnak sugárvédelmi búvárruhát. másrészt az Aurora körül (is) él a Reaper Leviathan, amivel nagyon nem jó találkozni... Az Aurorára csak akkor menj, ha lesz sugárvédő öltözéked, Seamoth vagy Cyclops, lézervágó, javító és egy poroltó. No, kezdésnek ennyi bőven elég, ezzel már mindent túlélsz.
Érdekes ez a game, megvan a seamouth meg a cyclops, most a setalos robotnak a fragmentjeit kell szkennelni, de erdekes modon abbol 20 kell o.O akkor van olyan neha hoyg egy roncson 5szor vagom ki ugyanazt az ajtot mire tenyleg be tudok menni rajta, most pl a gombaerdonel mindig crashel a jatek...
vegre rajottem hogy a radio vagy jelado vagy mi ad koordinatakat ami a tobbi mentocsonakra mutat illetve korulottuk van par roncs is. adott vagy 8at aztan most egy ideje semmi, remelem fog meg adni csak hogy tudjam merre erdemes menni. remelem a crash is megoldodik aztan lehet vele szorakozni :) eddig 21 oram van mar benne.
Srácok!Ezen a nyavajás bolygón nincs ezüst érc sehol??Már körbe jártam a fél bolygót de a titán meg a réz ércen na meg a són kívűl mást nem találok!!!!!
No, ahogy nézem, alakul szépen a játék, van sztori, nem mondom meg, mi, én is kiléptem, hogy ne tudjam meg, mi fog történni :) Mintha jelentősen optimalizálták volna, gyorsabban tölt be, nem szaggat annyit, nem fagyott le...eddig. Kb egy jó hónapja rá se néztem, de szépen alakul.
Ezüst a legértékesebb, ja. A masszív sziklafalakon tenyészik, én mindig a dél felé lévő gejzír utáni meredeken lebukó sziklafal oldalát szoktam learatni. Evickélj dél felé a mentőkomptól, és amikor a homokos zátony lebukik egy 80 métert az alatta lévő piros növényes homokos talajra, na azon a sziklafalon ott lesznek a homokkövek. Illetve ha a zöld növényes kanyonokban és barlangokban is találni. Illetve a gejzírek barlangjában.
Töltöm az új verziót, kíváncsi vagyok. Vajon a keskeny ágyat megcsinálták végre, hogy le tudjak rá feküdni? Engem csak ez izgat. :D
Ezüstöt kezdetben a Kelp Forest-ben lehet találni, homokkövekben.Később, ha lesz PRAWN Suit, akkor lehet bányászni, elég sok helyen van, többek között a Grassy Plateaus-ban.Sajnos sok kell belőle, mert minden Microchip, Wiring Kit, Adv.Wiring Kit és társai igénylik. Aranyból és gyémántból kevesebb kell.
Látom most már hivatalos az új update.Én direkt ezért írtam, hogy nem mondom meg, miről szól, illetve milyen újdonságok vannak,m ivel én experimentalban tolom, és ott már egy ideje mindez látható. Mindenféleképpen érdemes újat kezdeni, habár már egy ideje elfogadja a régi mentéseket is, tehát nem kötelező.
Jah, nekem tetszik az új fordulat. Remélem megjelennek az idegenek valamelyik patchben. Egyébként mintha valami robot vagy micsoda vadászna a vízben a túlélőkre. Legalábbis kaptam egy olyan üzenetet, hogy az xy alany kiiktatva, vadászat folytatódik. Lehet hogy még csak üzenet szinten létezik ez, de ez alapján a jövőben tuti beraknak valami értelmes enemyt. Ami még izgi lenne, ha raknának bele túlélő npc-ket. Utoljára szerkesztette: dereksmart, 2016.12.18. 22:24:37
Kicsit más a sztori... Elmondhatom, de szigorúan spoiler-ben! Annyit még érdemes tudni, hogy a megjelenést kitolták jövő év májusára, úgyhogy csak az olvassa el, aki már nem bír várakozni.
Szóval a történet, amit eddig tudni lehet: Az Aurora nem véletlenül zuhant le a "4546B" nevű bolygóra. Egy évszázadok óta a bolygón lévő, a "Precursor" faj által épített bolygófelszíni löveg lőtt le minket, amit a Precursor azért helyezett működésbe, mivel a bolygó karantén alatt áll, s hogy elkerüljék az általuk elterjesztett baktérium, a "Carar" továbbterjedését.
A Carar baktériumot kísérleti céllal hozták létre és a bolygón élő állatokon tesztelték, egészen addig, amíg az egyik példány ki nem szabadult és el nem pusztította a Disease Research Facility nagy részét.Ez a lény egy Sea Dragon Leviathan volt, amivel fogunk is találkozni. Innen kezdve a baktérium elterjedt és mindent megfertőzött. A kutatóközpontot biztonsági okokból mélyen a víz alá építették, ezért ami az Active és Inactive Lava Zone közelében él, sokkal fertőzöttebb.
A bolygóra - az Aurora előtt kb 10 évvel korábban - lezuhant Degasi űrhajó túlélői bizonyítékot találtak a Precursor feljegyzésekben, miszerint a baktériumot az "ökoszisztéma részévé" akarták tenni.De addig járt a korsó a kútra, míg eltörött. A baktérium legalább 1000 évvel azelőtt terjedt el, hogy mi "megérkeztünk", s azóta több milliárd élőlényt pusztított már el, áll a feljegyzésekben. A Precursor karantént rendelt el a bolygón, ezért üzembe helyezték az űrvédelmi löveget, amit kikapcsolni csak azután lehet, hogy a fertőzés megszűnt. Mivel karakterünk is fertőzött, ezért mi sem tudjuk kikapcsolni, ergo az érkező mentőhajó(kat) is le fogja lőni.Innen már lehet elképzelésünk, mi lesz a feladatunk...
A Precursor rájött, hogy van két lény, ami immunis a bakteriális fertőzésre.Ebből az egyiket ők hozták létre annak érdekében, hogy ritkítsa a már fertőzött állományt. Ez a Warper. A másik lény a Sea Emperor Leviathan, ami az ellenanyagot tartalmazó enzimet termeli.Először a Disease Research Facility-nél kezdték tenyészteni és vizsgálni ezt a lényt, de kevés hely volt számára, így átvitték a a Primary Research Facility-be, ami az Active Lava Zone-ban van. Egy gigantikus mesterséges akváriumot építettek neki,amit később növényekkel és talajjal is feltöltöttek, hogy a lény békésen élhessen benne. Később az Emperor 5 darab tojással "áldotta meg" a Precursor-t, akik egy speciális keltetőbe helyezték a tojásokat.
Összegezve a sztori az, hogy hőssé kell válnunk, meg kell mentenünk egy bolygót és magunkat is. Ugyanis a baktérium körülbelül 5 hét alatt megöli az áldozatát.Meg kell találnunk és kifejleszteni az ellenanyagot,kivonni a Sea Emperor-ból, legyőzni a Sea Dragon-t, valahogyan meggyógyítani az állatokat és a bolygót, majd kikapcsolni a löveget és végül felszállni vagy segítséget hívni.
Betoltes utan mikor megyek valamerre es elkezdi tolteni a texturakat, akkor beakad a game es crashel, tudja valaki mitol lehet? SSD-n van a jatek. Erdemes lenne esetleg ujra kezdeni? mondjuk mar 18oram van abban a mentesben.
Nekem is ilyen néha, szar a patch. Alpha játék, ez van...
Van rá megoldás.Régen is ezt csinálta. Mielőtt hozzákezdesz, készíts biztonsági mentést a játékállásodról!
Menj a x:\Steam\Steamapps\Common\Subnautica\SNAppdata\Savedgames\slotxxxx\ könyvtárba. Az "xxxx" egy szám, attól függően, hogy hány mentésed van.Menj a legutolsó mentésedhez, pl "slot0004" és nyisd meg a mappát. Ebben a mappában találsz egy "CellsCache" és egy "CompiledOctreesCache" mappát. Ezek tartalmát töröld, hiszen ezek cache file-ok, semmi mást ne törölj.
Ennek eredményeként a játék felgyorsul, annyi hátránnyal, hogy mivel újragenerál pár helyszínt, lehet hogy a bázisaidra lesz "belógó" növényzet/talaj/stb., valamint újra elhelyezi a nyersanyagokat, ami nem baj, hiszen megint mindent össze tudsz szedni, ergo még több anyagod lesz.Semmi mást nem érint, de mondom, készíts mentést előtte vagy ha nem jó, akkor lomtárból állítsd vissza a törölt fájlokat.
Sziasztok! Már régebben is sokat játszottam a játékkal, de egy ideje nem. Most olyan jelenséget tapasztaltam, hogy nem úszik az emberem, hanem gyalogol a talajon. Rajta a búvárruha, uszony és nem úszik. Mi lehet a gond?
Max annyi, hogy még mindig nincs kész a játék.De ha esetleg nagyon régi mentést töltesz be, akkor talán lehetnek ilyen gondok.Én nem rég kezdtem újra kb tizedszer, nem tapasztalok ilyen hibát. Szokott olyan is lenni, hogy "átesel" valamin, egyfajta noclip módban és akkor van ilyesmi.Én a Cyclops-ból szoktam néha így kiesni...ezek programhibák, mivel még fejlesztés alatt áll.Töltsd vissza és akkor asszem megjavul.
Köszi a választ! Igen átestem egy sziklán is, mikor kiszálltam a kishajóból és így még visszamenni sem tudtam úszás nélkül, maradt a játékállás újratöltése. Sajnos az úszás nem jött vissza. Akkor marad az újrakezdés...:(
Remélem lesz javítás az fps droppokra és a crashre! Sajnos ezek nagyon elrontják a játék élményt!
Azért akadozik a játék, mert baromi sokat tölt.Nincs még optimalizálva, ezt a fejlesztők a megjelenés előtti időre tolják. Én immár egy GTX1060-on tolom 16 Gb ram és egy I5-4690K társaságában és akadozik.De nem lag van, hanem annyit tölt egy-egy területnél, hogy az nem igaz.Tehát ez egy általános dolog.
A másik. A képen látható Sea Dragon Leviathan-t egészen mélyen lent az Active Lava Zone-ban lehet találni.Emellett a Reaper eltörpül...Megtámadja a Cyclops-ot is, de azt max odébb löki.A PRAWN-ra viszont komoly hatással van.Seamoth-tal ebbe a mélységbe le sem tudsz jönni, mert az csak 900 méterig bírja.A láva természetesen halálos...ja és iszonyú meleg is van, úgyhogy csak spéci búvárruhában lehet lejönni ide. Ha érdekelnek a koordináták, megadom.
nyomsz egy f3 at,bal felül megjelenik egy kis ablak. f8 at nyomva megjelenik az egérkurzor,kiveszed a pipát a disable console mellől ezután enter és irhatod is a parancsot warpme visszateleportál a mentőhajóba. és elvileg minden renden lesz. ha prawn suitban jött elő a bug akkor emlékeim szerint buktad a ruhát,de legalább folytathatod,minden más megmarad
Nem hülyeség.Megfulladsz, majd újrakezded, de onnan, ahol kb meghaltál.Én mondjuk eddig az 500+ órám alatt talán ha kétszer fulladtam meg, de akkor is a saját hülyeségem miatt. Kb: "na ezt még gyorsan leszkennelem,pedig már alig van levegőm" Még nem ettek meg a játékban, a Seamoth-omat is csak egyszer zúzta le egy Reaper, de akkor még zöldfülű voltam...
Sziasztok! egy kis segítség kellene.:) Azzal szembesültem a játék során, hogy mikor kifejlesztettem a konstruktőrt és építeni szerettem volna valamit, nem engedélyezte, egyszerűen nem lehetett pl bázist építeni, mert nem is volt benne a LOG-ban, csak az alap, létra, és stb. Ez miért lehet? Előre is köszönöm a segítséget! :) Üdv: Zotya
Új patch mikorra várható?
meg kell találni a tervrajzokat,roncsokban,tengerfenéken kis szürke széfek,scannerel scanneled és akkor ad tervrajz darabokat.ha megvan mind , építheted
Nem tudom, nekem naponta kétszer frissít...de elvileg mostanság kellene valamit kiadniuk.Most is épp várakozik valami frissítés...ja ez csak valami 20 megás okosság :)
Sziasztok! Ömm, ismét szembesültem egy problémával. Töltőképernyőnél .. mitől crashel be a játék? :O Eddig nem csinált ilyet. Valamelyik mappát ki kéne ürítenem vagy konkrétan hogyan lehet ezt orvosolni? :)