Nekem két dolog hiányzik az UIról, amik amúgy lehet benne vannak, csak én vagyok béna, és nem találom, az egyik az idő. Ilyen játékoknál csak még egy kör módon simán beleszalad a tervezetthez képest plusz 2-3 óra is, jó lenne egy óra az UIra. A másik meg ami alap funkció volt civ5ben, hogy a spéci nyersanyagok külön kis bubiban jelenjenek meg a térkép azok részéhez nyilazva ahol vannak. Ez így az elején amikor még hosszas térképolvasással tudom csak eldönteni, hogy az spéci nem spéci vagy mivan, addig jól jönne.
Engem az első meccsen amúgy megvertek, mint a kétfenekű dobot. Civ2 óta minden játékban a terjedjünk mint a kolera taktikával indítok, na ez már a civ5ben sem működött (morál miatt), és itt sem (health miatt). Szóval a játék egy állandó küzdelemmé alakult a healthé, a fejlesztés is annak volt alárendelve, ebből két problémám adódott. Eleinte a bogarak halomra ölték az egységeim, de aztán a kerítéssel kizártam őket, viszont a computer fejlesztés teljesen elkerülte a figyelmem, mire a kémes részre terelődött volna a figyelmem, addigra már hipp hopp a fővárosom 5 csodával együtt frakciót váltott. :D Van ebben mélység, tanulni kell ezt még asszem. :)
Hát most nem tudom ezt mivel kapcsolatban írtad. :) Ha az EL-lel hát ízlések és pofonok. Nekem valahogy nem adja a hangulatot (egyelőre?). Ha BE UI miatt, akkor máshogy látjuk. Mindenesetre a játékosok szinte 100%-a erősen elégedetlenkedik miatta kevés kivételtől eltekintve és szépen le is írják sokan mi a gond vele. Én csupán azért nem tettem meg részletesen, mert emiatt nem érzem szükségét. Egyébként ahogy írtam maga a játék és a változtatások nagyon tetszenek, de majd a DLC-vel lesz finom igazán és a jelenlegi hiányos, kényelmetlen, egésszé össze nem álló UI is lehúzza. De csak az UI miatt nem bántam meg, hogy megvettem és lesz benn sok órám.
Jó hülyén oldották meg ezt a statisztikát. Eszembe nem jutott volna sosem ott keresni. :D Köszi! A Civ5 UI-ja azért fényévekkel jobb. Itt semmi sem ott van ahol lennie kéne logikailag, a szokott gombok helye is változik képernyőnként. Nem áll kézre egy csomó minden -> felesleges kattintások hegye. Shortcutok nincsenek zárójelben oda írva mindenhez. Infó hiányzik, gyenge. Például az egységekkel kapcsolatos dolgokat keveslem. Vagy ha van, akkor be kell mászni feleslegesen menükbe . Tooltip 1 seces késleltetéssel jön fel, nem állítható az idő stb. stb. stb. Nem részletezem, mert aki játszik vele tudja mi van. :) Most 2,5-3 órát játszottam az Endless Legend-del. A UI fenomenális, de azért van ott is hiányosság és keresgélni kell dolgokat, de itt ez a szokatlanság és nem a logikátlanság miatt van. A tempója lassú, a stratégiai nézetek tökéletesek. A pálya design és grafika szép, de tényleg zavaros és átláthatatlan. A zene tökéletes, de valahogy a játéknak nincs hangulata. Pedig nagyon szeretem a fantasyt a sci-fi-vel karöltve, de mégsem adja annyira. Egész végig a Civ5 és a BE járt a fejemben, hogy vissza kéne vágni nekik. :D Szóval azt hiszem abból egyelőre ennyi volt. Ha leült a BE láz visszatérek még hozzá. :) Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.26. 18:08:40
Főmenüben Other menüpont, View Replays, vagy valami hasonló. A UI nem tökéletes, de a Civ 5 közel állt hozzá, ez pedig annak a toldozott-foldozott utánérzése, így szerintem a rossztól is távol van. Utoljára szerkesztette: zorrobomber, 2014.10.26. 17:36:09
Rohadt életbe 25 órás menet végén kiírja nekem, hogy más nyert. De semmi end game statisztika és semmi infó, hogy miért is stb. Ez nagyon gáz. Amúgy a játék változatosságot biztosít és jó, de ezt inkább extensionként olyan áron kellett volna kiadni. Igaz, ha a Blizzardot nézem, akkor még mindig jobb. :) Az UI az amit nagyon, de azt viszont nagyon-nagyon elrontották. A legrosszabbak közé tartozik amivel találkoztam. Infóhiányos, kényelmetlen, logikátlan. Emiatt főleg és a visszalépések miatt (egységek száma, end game képernyő és egyéb lehetőségek) 6/10 pont nálam (-2 az UI :D ). Hiába nagyon szórakoztató a magja és lehet sok órát beleölni. Majd javítják, kell a DLC-re is valami, hogy legyen miből enniük. ;) De az UI szinte teljes átdolgozást igényelne... Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.26. 15:08:00
Nagyon jó kis játék, bár a régi civilizációk helyett itt a 3 Affinitás vívja harcát, jó újrajátszhatóságot teremtve. Viszont az egységek számát én is kevésnek tartom. Talán majd kiegészítővel hoznak be többet is.
Legnehezebb fokozaton próbálta már valaki? Mik a tapasztalatok?
valaki mutatna videót h milyen ez az Exoplanets Map Pack?
Nekem meg intró után örökké kezdőképernyő marad. 1 perc bámulás után ha nyomok egy alt-tab-ot utána már látom a fekete menüpontos képernyőt, kibírom, csak azért írom le mert látom másnak is furcsa gondjai vannak. A gém játszható, érdekes hogy az őslakosság szervezetten próbál ellencsapást végrehajtani, előszőr távoli egységek utána meg a semmiből gyorsegységekkel az én 1 egységemet. Tetszik :) egy pillanatra olyan érzés fogott el mintha az avatarban lennék a gonosz emberiség :)
azert mert amikor inditod beall 24p-re vagyis 24 hz-re valt (legalabbis nekem a tv-t) es emiatt full szaggat. de ha bemesz optionsba es atrakod 1920x1080x60hz-rol 59hz-re. es utana azt mondod neki hogy ne tartsa meg, akkor mar visszall jol 60hz-re. sajnos minden inditasnal el kell ezt jatszani.
Az Endless Legendben szerintem nem állt össze a látvány egységes egésszé, főleg amikor már sok minden volt a pályán. Ez viszont baromi jól néz ki, nekem nagyon tetszik :) Az egész felület is kiforrottabb és átláthatóbb.
...háát. Ezzel most nem tudok egyetérteni, az Endless Legend qva jól működik, csak nekem kicsit hangulattalan szvsz. A Beyond Earth meg fura, az egyik játékomnál olyan érzésem volt mintha csak én léteznék a planétán, az összes 'szörny' nálam sertepeltélt, egyéb nációknál meg semmi, ..nem gáz fejlődött a ranger-m,..aztán jött 3 'giliszta' és szétfúrta a várost, egy darabig csak ott fúrogattak, aztán egyszer csak beléptek és szétfúrták a bányáimat...meg mindent, 10-t sebzett rajta a városom, minden körben szétfúrtak egy fejlesztést, és hárman voltak...kezdtem egy új játékot. Az Endless Legend-ben is kemény az AI, néha nagyon is, de ott egyenlő arányban támadnak engem és más nációkat. Utoljára szerkesztette: b type free, 2014.10.24. 18:28:44
Próbálnám, ha működne az 1080p :D:D:D Ahogy olvasom elég keményen elrontották a dolgot, lázong a nép rendesen. Remélem mihamarabb jön a patch, mert ez így nagyon kényelmetlen. Utoljára szerkesztette: yesname, 2014.10.24. 17:49:57
Azt hiszem ez teljesen szubjektív. A legfontosabb átültethető mechanismusok, amik a CivV kiegekben megjelentek itt is megvannak szerintem. Az Endless Legendsnél lényegesen kiforottabb, kiegyensúlyozottabb, hisz a CivV motor van alatta. Gyakorlatilag egy nagyon profi CivV overhaul. Ki kell próbálni. az első egyensúlyjavító patchek úgyis cask akkor jönnek ki, ha már látszik, hogy a legnagyobb tömegnek mi nem tetszik. Egy ilyen összetett rendszernél szerintem ez rendben van.
#45 kb jól leírja amit én is gondolok, de eredetileg is ennyire számítottam, szóval azért a kötelező pár száz óra bele fog pörögni, és nem kényszerből, hanem élvezetből, de akkor is csak a skinek vannak lecserélve, a techek átnevezve, meg a unitok meg az országok is és ennyi. Pont annyi bolondítás és egyedi szabály van benne, mint bármelyik másik civ5 scenarioban.
A vanilla Civ5-höz is jobb? Én a sci-fi téma miatt rendeltem meg, mert kéne egy kis változatosság, de ha nincs meg az a hangulat akkor lehet inkább Endless Legend-ezni kéne. Ott viszont az a bajom, hogy nincs mágia. Egy fantasy világ mágia nélkül... D
200. kör: Nem lett rossz, kb erre számítottam. Nekem a CivV hangulata jobban bejött. Egy játék alatt elég nehéz kiismerni a techtreet, de már azért egy elég jelentős részét kikutattam. Az AI egyelőre nem nagyon számít, pedig már sok idő eltelt. Számomra olyan, mintha nem is lenne. Egy két háború kirobbant, de részemről olyan, mintha másik bolygón lennék, pedig van két közvetlen szomszédom is. Néha odatoltak pár egységet, én is odatoltam, erre hadüzenet nélkül hazamentek. Szerencsére vannak küldetések, amikkel önmagában is elszórakozik az ember. Szóval hozza a várt szinvonalat, egy méltó tagja a sorozatnak, de én ezt most valahogy mégis félreteszem.
Egyelőre a CivV szerintem sokkal job, de majd az első nagy kieg után meglátjuk.
egy kérdés nálam szaggat a grafika mint a dög szinte játszhatatlan mi lehet a gond? friss driverek fent vannak, directx-ből a legfrissebb, a visual c++ ból is az összes
a gép:
vga: xfx nvidia geforce gtx 260 896mb
Ha jól tudom, akkor az 5. rész most ingyenes (lesz) a hétvégén a steamen, szerintem azt szedd le és nézd meg hogy tetszik. Ez a beyond earth tök ugyanaz, csak mások az ikonok, meg pár dolog át van nevezve.
Melyik Civilization játékot ajánlanátok egy abszolút kezdőnek?
2 órát toltam a játékba. Igen jóra sikerült. A mérete nem meglepő, valamivel egyszerűbb, mint az alap civ, viszont nehézségben felveszi a versenyt. Szerintem érdemes beruházni rá, eddig nagyon jól szórakoztam. Rettenetesen jól összerakták, nincs rommá bonyolítva, vérbeli stratégáknak kötelező.
Igazad van, az egy remake volt, azonos névvel, a Civ IV motorját felhasználva- bár az eredeti párosnál azért volt eltérés.
Szerintem ilyen múlttal, ahogy írják is, lesz kitekintés az AC-re, de az eddigi Civ-változásokat rakják bele. Hoznak bele újításokat, de nem térnek el a fõvonaluktól, nem lesz benne mikromenedzsment gazdasági/hadügyi vonalon, a harc marad szimulált, a fejlesztések nagyobb léptékûek, mint pl. más sci-fi 4xben (lézer1, lézer2, plazma1, plazma2...). Nem tartom kizártnak egyedi egységek terén a hõsök/középvezetõk használatát egyedi képességekkel sem.
Valószínûleg azért, mert az elsõ Civilization-el megteremtették ezt a stílust, és a többség számára (biztos lehetsz benne, hogy bõséges kutatási adatuk van errõl) ez egy olyan biztos pont, aminek a felrúgása komoly negatívum lenne. Ha már a második részben komoly változások lettek volna fõvonalon (nem csak az újrakiadásban), akkor nem lenne ennyire bebetonozva a dolog - de most már késõ szerintem, az X-com troopereknél és a harci robotnál többre ne számíts.
Viszont arról is tudnak, hogy vannak, akik másképp gondolják (itt vagy például te), és mint játékgyártók az õ igényeiket is megpróbálják kielégíteni - ennek egyik módja a modok támogatása, a másik pedig pl. a Beyond Earth, vagy régebben az Alpha Centauri vagy a Civilization II: Test of Time.
"Az 5-ben is van néhány olyasmi, amivel már táncolnak a határon. A jövõ ilyen szempontból üres lap, lehet rá rajzolni."
Na ez az amit nem értek meg soha! Mármint miért nem lehet merésznek lenni és csinálni jövõbeni egységeket úgy igazán? Nagyjából el lehet képzelni milyen lesz a jövõ, milyen egységek és találmányok lesznek majd. Nem értem, hogy a Sid Meier miért nem mer egy komolyat lépni a jövõt illetõen? Az ötödik részbõl is pont ezt hiányolom. Igen az már scifi lenne, de csak a történelemre hivatkozni hülyeség. Eleve olyan civilizációkkal játszhatunk amelyek kihaltak vagy olyan földrajzi térképen ami nincs is. Nem értem, hogy miért kell leragadni ezen a téren ennyire.
Hát, az "egyre erõsebb" egy egységen belül a különféle akadémiák, barakkok felépítésével a gyárilag plusz néhány szintet jelentette, amivel jártak a különféle bónuszok. Külön egységet nem lehet csinálni 16 féle puskának, harmincféle lovagnak, stb. - erre vannak a nemzeti specialista egységek.
A Civnél - ahogy a lenti cikkben is írják - köti õket a valódi történelem, nem nagyon lehet szabadon szórakozni. Ott van Leonardo Da Vinci "harckocsi" ötlete, de mivel igazából soha nem került hadrendbe, így nem lehet belõle sorozatban gyártható egységet csinálni (csodaként egyedi, megismételhetetlen egységként érdekes lett volna, ez egy olyan ziccer, amit még nem használtak ki). Az 5-ben is van néhány olyasmi, amivel már táncolnak a határon. A jövõ ilyen szempontból üres lap, lehet rá rajzolni.
Ez az egységes rész az, ami nem étrem, hogy a sima Civ vonalnál miért nem alkalmaztak. A gond mindig az volt a civ szériával, hogy egyes egységek túl nagy ugrást és OP erõt jelentettek. Vagy azt kellett volna csinálni, hogy egyes találmányok változtatják a harcrétéket a folyamatos átmenetért vagy azt, hogy azonos egységbõl több upgrade szint van.
Pl. Riflmanból a találmányos segítésgével egyre erõsebb és erõsebbet lehessen upgradelni / gyártani.
Azért azt írják, hogy a Beyondban a három fõ irány valamennyire egymást kizáró lesz, nem lehet az "összes világ legjobbját" összerakni. Én ezt úgy értelmezem hogy ha "bolygóbarát" vagy, akkor nem lesz lehetõséged mondjuk masszív talajromboló bányászatot végezni.
A diplomácia egy kalap fos volt a CtP-ben ezt elismerem. A vallás... Ok, hogy a negyedik részben benne volt, de ha bele gondolsz a CtP ezzel már hamarabb kijött így olyan nagy újdonságot nem tartalmazott (legalábbis nekem). Az általad említett egység dolog is igaz ezen én is a hajamat téptem mindig. Egy komolyabb patch sokat javított volna ezen.
Eléggé. Elve nem civilizációk voltak, hanem úgymond eszmék. Olyanok közül választhattál mint pl: gyáriparosok szövetsége vagy kereskedõké vallásosok vagy olyanok akik az új világgal annak természetével összhangban akartak élni (megjegyzem, ahogy így elsõ látásra kinéz a dolog e tekintetben beyond earth sem fog nagyon nagy újdonságot tartalmazni). A technológiák abszolút mások voltak, plusz ami nagy újításnak számított az az egységek variálhatósága. Ergó, a kifejlesztett katonai technológiák által a jármûveket te szerelhetted össze és dönthetted el, hogy miket raksz rájuk (lézer fegyverek, rakéták, lövegek, páncélzat stb). Ha jól emlékszem akkor nem csak a katonai, hanem a civil jármûvekre is érvényes volt a dolog.
Nem gyökeresen, de eléggé. Ami jelentõsen más volt: - A fejlesztéseknél alapból "doktrínák" voltak, tehát nem a Lézerágyút fejlesztetted, hanem "katonai jellegû" fejlesztésekre áldoztál (volt több doktrína, lehetett egyet, többet kijelölni ezek közül) - ez kikapcsolható volt, de jobb móka így. - Az egységek modulárisak voltak - tehát volt "hordozó" (ember, többféle kerekes jármû, hajó, repülõ), volt "fegyver", "páncél", "energiahordozó" és "extra modul", és ezekbõl lehetett egységtípusokat összelegózni, majd azokat gyártani. - Az államforma helyett szintén nézetek vannak, pozitív és negatív hatásokkal. Pl. gazdasági nézetek között (nem pontos adatok, csak jellegében) van szabad piac (plusz 2 energia, mínusz 1 termelékenység), erõs központosítás (plusz 2 termelékenység, plusz 1 rosszkedv), és még néhány. Ugyanígy van katonai nézet, kapcsolat a "természettel", és még néhány, tehát sokkal rugalmasabban lehet a nép mûködését befolyásolni. - "Terep" van - nem csak talajtípusok, hanem konkrétan a 2 dimenziós háló hullámzott, és ebbõl adódó lehetõségek voltak a térképen. - Barbárok helyett a bolygó natív, pszichikailag aktív életformája volt jelen, ami állandó ellenállást jelent, amíg ki nem irtod az utadból vagy össze nem barátkozol vele. Hatékony szövetséges és komoly ellenfél is lehetett. - A kiegészítõben befut a bolygóra egy idegen faj, saját technológiával, egymás elleni komoly háborúban, jaj annak, aki a tûzvonalak közé kerül.
A többi - városok alapítása, tereprendezés, sereggyártás, pofozkodás, fejlesztés, diplomácia - a szokásos.
Nono, azért a Civ IV vallása elsõ körben és a kieggel nagyon bekavart és a harcrendszere is teljesen új lett emlékeim szerint, corporation, world és national wonder újítás, stb.
Én is értékeltem számtlan újítást a a CtP-ben, de valahogy sosem fogott meg. Pl. a hadsereges harcrendszer az istennek sem mûködött. Röhögtem, amikor asszem muskétások és ágyúk szedték szét a lépegetõmet, mert többen voltak.
A "diplomacy unti" akármik jópofák voltak, de semmilyen komoly eredményt nem tudtam velük elérni. Mondjuk az a corporationokre is igat volt a késõbbi civ-ben. A vallást is egy idõ után teljesen hanyagoltam.
Meg a jövõbe mutató technológiák és egységek, az ügynökök. Ugye ott már akkor kitalálták a vallást, plusz öko terrorista (hatalmas ötlet volt), a házaló ügynök aki tömegtermékeket adott el és így is tudtál befolyást szerezni más városokban (ahogy ez manapság is megy), a maglev vasút a víz alatti illetve a sztratoszférába építhetõ városok (szintén hatalmas ötlet volt). Szóval olyan nagy újítások voltak benne amit az eredeti civ soha nem produkált. Ha belegondolsz 5 rész jött már ki és gyakorlatilag semmi igazán komoly újítás nincs bennük. Csiszolgatják az alapkoncepciót, de semmi "eget rázó".
"There is a lot of inspiration from Alpha Centauri in this game," McDonough says. "We even have a couple of people who worked on that game still on the team and helping us make the game. It's not Alpha Centauri 2. It's not a sequel. It's a whole new imagining of what civilization in the future, civilization in space could be. There are many homages and nods and winks to Alpha Centauri. And there's a huge creative and spiritual debt we owe to the groundwork that game laid, but this is a whole new idea." It also helps to now that the Alpha Centauri property is still owned by EA. "The heart of Alpha Centauri lives at Firaxis, though," Miller says. Gameinformer cikk
Hát, amennyire tudom a Civ IV motorol Colonization bizony az volt 0 újítással. Ebbõl kiindulva...
Volt róla valahol egy cikk, azt írták, hogy azért sincs megemlítve az AC a nevében, mert - bár tudják, hogy sokan azt szeretnék - nem azt fogják újra kiadni a Civ5 motorral.
A CTP-ben a közmunka pontokat imádtam, az egy nagyon eltalált ötlet volt.
Reméljük nem egy totális Alpha Centauri remake lesz. Igazán beújíthatna végre Sid Meiers. UI: A Call to Power elsõ és második része volt eddig a legjobb. Vicces, hogy nem is õ csinálta de fényévekkel több ötlet volt benne mint az eredeti civekben.
Igen, Alien Crossfire néven jött, plusz 7 frakcióval, és most már mindenhol azzal együtt lehet kapni.
A Civ-ek egyik befejezése volt az, hogy az ûrhajó elindult az Alpha Centauri irányába - az AC (meglepetésre) azzal kezdõdött, hogy megérkeztek. Viszont addigra a különféle frakciók között (tudományos, ökológus, központosító, stb.) ellentétek alakultak ki, így az amúgy idegen (és talán intelligens?) élettel teli bolygóra már külön-külön szálltak le. Nagyon jól összerakott játék lett az AC, sok újdonságot hozott, érdekes lehetõségekkel, jó sztorival (a Bolygó megismerése, a frakciók egymáshoz viszonyulása). Pár dollárért általában meg lehet kapni pl. gog-on, ha nem vagy rosszul az alacsony felbontástól, akkor el lehet vele lenni még ma is.