SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
Kb. egy évvel járunk a 2013-as játék után.
A Yamatai-on tapasztalt halhatatlanság mítosz nyomán kezd el kutatni, így bukkan rá Kitezh, a láthatatlan város legendájára.
Az E3-as trailerben látott terápiás jelenet nem feltétlen lesz benne a játékban. (Bár én furcsának tartanám)
A játék nem szorul egy helyszínre, mint az előző egy szigetre.
A legalább két nagy helyszínből az egyik Oroszország, Szibéria, a másik(ak) még ismeretlen(ek).
A terep nem csak havas hegyvidékes táj lesz, lesznek porosabb, szárazabb vidékek, erdők, barlangok, vizek is.
A korábbi játékból Jonah ismét feltűnik Lara útitársaként (lehet, hogy csak a játék elején?)
Az ismert ellenfelek eddig farkasok, medvék és maga a környezet/időjárás, ami hatással van a korábbiakra. Bizonyos állatok csak bizonyos időben, napszakban, vagy helyen bukkannak fel.
Az időjárás befolyásolja az ellenfelek tulajdonságát, viselkedését. Pl.: eső vagy köd csökkenti a hallást, látást.
A tereket, avagy hubokat (központi helyeket?) nagyobbra készítették, akár 2-3x is.
Az előző játék kezdetleges képesség-, és fegyver-fejlesztő (crafting system) és rendszerét sokkal komolyabbra, összetettebbre változtatták. Többféle gyűjthető alapanyag (növény, ruha, ásvány, fém, bőr) többféle fegyver (egy fajtán belül több típus is), és változatosabb fegyver modifikációk: pl. mérgezett nyíl, gránát, Molotov koktél, egyéb csapdák. Valamint a növények és ruhadarabok a gyógyulást segítik (medipack gyártás?)
Bizonyos fejlesztések több fegyverre is érvényesek, míg mások csak egy adott típusra.
Lara képességei kibővülnek. Említettek fára mászást, bokorban való elbújást, és víz alatti úszást is. Hogy ez skill point rendszerhez kötött lesz-e, vagy sem, arról nem esett szó.
A kiadott képeken látszik a dupla csákány, ezekből egyet lehet továbbfejlesztünk majd némi kötéllel? (Így visszatérhet a 2013 előtti játékokból a grappling hook)
A fő emberi ellenfelek egy Trinity nevű titkos szervezet tagjai, katonái, akik már az előző játékban is meg lettek említve. (Mentőhelikopteres rádió beszéd, dokumentumok)
A játékban lesznek feliratos ősi mongol obeliszkek is, amit a játék elején Lara nem tud elolvasni. Ezek az obeliszkek egyféle kincsestérképként funkcionálnak, amiket meg kell fejteni. Ahogy egyre több szöveges leletre bukkan, úgy tudja majd egyre jobban értelmezni a feliratokat, melyek elvezetik az ősi kincsekhez. Hogy a megfejtés automata lesz, vagy esetleg játékbeli puzzle elem, arról nem beszéltek.
Szerették volna elnyújtani a harcok előtti terep feltérképezést, rejtekből való támadás, csapdák állítására adott időt és lehetőségeket, így többféle stratégiát alkalmazhatunk a küzdelmekben. Említettek egy víz alóli támadást, hogy ez cutscene vagy gameplay, nem tudni. Valamint elterelő zajokat, és szokásos üzemanyag által okozott robbanást.
Az ellenfelek bujkálás és menekülés során lerázhatók, de igyekeznek javítani a mesterséges intelligencián is. Ha nyakunkon egy egész sereg, ez valószínű nem fog sikerülni, csak pár másodpercre lapulhatunk meg.
- Sírokról és fejtörőkről nem igazán esik szó a cikkben, csak a GameInformer Coverage Trailer videóban említik, hogy a játék ezekről is szól...
Az Xbox 360-as verziót a Nixxes Software készíti. Ez a port elvileg nem korlátozza az Xbox One-os verziót. A későbbi egyéb platformokon való megjelenés még mindig ismeretlen."