Biztos élvezetes lehet, csak a környezet annyira idegen. A jenkiken kívül gyakorlatilag senkit nem érdekel ez a konfliktus...
Anno a '90-es évek legvégén és 2000-es évek elején voltak jó polgárháborús stratégiai / taktikai szimulációk. Kiválóra értékelték szinte mindet és mind bukás volt, mert a játékosok nagy részét nem érdekelte a környezet.
Reméljük, hogy más környezetre is adaptálni fogják a motort.
:)) hát Darth jó modokat csinált ez is érdekes, de sajnos ez a része a történelemnek annyira számunkra nem érdekes. Jobb lett volna egy 1 vagy 2. világháború de majd talán késõbb. Gettysburg jó kis game volt anno
Én például többel is játszottam ezek közül, és elég élvezetesek voltak, és számomra érdekesek is. Most mennyivel kevésbé érdektelen egy amcsi polgárháború, mint mondjuk az ókori róma? Vagy a középkori japán? Aki szereti a történelmet és érdekli, azt ilyesmi nem zavar. Mondjuk nálam is 1. vh lenne a favorit, de a polgárháborús játékok között is volt jópár gyöngyszem.
Én régn történelembuzi voltam, de a Shogun környezet a "kitnemszarjale" kategórában van, ha stratégiáról van szó. Egyszerûen idegen. A római kör és környezet egy része meg nagyon nem.
1. vh-s stratégiának nincs értelme, mert ha valóds lenne, akkor lövészárokharcban torkollna az is, aminek 0 fun faktora van. Nem véletlenül II. Vh és utáni a legtöbb modern katonai straégia, mert sokkal jobban modellezhetõ és nem dögunalmas a környzet. Combined és Manouvering warfare rulez...
persze amennyi téma anyi érdeklõdõ én is végignyomtam ami létezik plusz TW összes meg Paradox összes, de igazi 2vhs-t még nem találtam mindegyik valahol sántított, elsõ vh-t fiktívbe jó volt nyomni kassereich mod al Hearts Of Iron hoz.
De mondom biztos jó lesz srác nem hülye:)
Valahogy az 1. vh-s csaták is eldõltek, utánpótlás, logisztika, stb. Szóval szerintem lehetne abból is érdekes játékot csinálni, csak nyilván túl nagy rizikó(muhaha).
Igen, mikor beszálltak a jenkik és lényegsen több húst tudtak nyomni a darálóba és a 3+ éves blokád után a hátország is kezdett összeomlnai. Nézd meg, hogy a II. Vh-hoz képest mennyire 0 eredményekért milyen áldozatokat hoztak.
Az I. Vh volt a hadviselés szempontjából bizonyos szemponból az én véleményem szerint a mélypont. Az arisztokratikus balfaszok és régi idióta háborút sosem látott generálisok hülyesége miatt húzódott annyi ideig a háború. Semmiféle értelmes újításra nem voltak sokáig nyitottak, csak tömték a húst a darálóba és nyomták a bullshit szöveget, hogy a technikai nem fontos azé a gyõzelem aki jobban akarja és más kampószöveget...
A II. Vh lehet, hogy 6 évig tartott, csak itt 6-9 hónapig volt, hogy nem történt semmi. Amikor meg történt, akkor 5-10 hét alatt 500 km-re rakát odébb a frontvonalat.
Én semmi értelmét nem látom egy 1. VH-es játéknak. A kezdeti mobilabb része esetleg érdekes lehet, de történelmileg teljesen hiteltelen lenne, ha nem hajazna aztán a valóságra.
---------
Fields of Glory? Hej, anno az 576-ban láttam és álmodoztam, hogy lesz hozzá gépem. Mikorra meg lett, addigre régen el is felejtettem, hogy volt ilyen gamma. :)
Hát én és barátaim már évek ota csinálunk kissebb programokat, már nagyon gondolkodom egy wargame-n is ugy mint a IC2,persze jobb grafikával és szintén lejátszhato csatákkal hogy végre olyannal is játszak ami én elgondolásaimat tartalmazza,gondolom a csávó is beleunt hogy nincs olyan amit igazán szeretne))
valami ilyesmi kinézete lenne, persze utánpotlás fontos mivel utakon lenne értelme közlekedni (nagyobb lépés pont), így utánpotlást szimbolizálo szekereket is védeni kell, vagy nagyobb idõtartalmu menetelés alatt csökken a csapatlétszám,stb szabályok...
ilyen grafikával
A bemutatott videóval a bajom az, hogy a terep hatását sehol nem látom. Domb, sík terep, erdõ, víz, tök egyforma sebességgel mozogtak a gyalogosok...
Ez nekem is feltûnt már az elején amikor az Úniós egységek visszavonultak a folyón át , gyk le se lassultak úgy gázoltak át rajta. Ilyen finomságokat mint terep hatása a mozgásra , fedezék használat remélem nem lesz kihagyva. Amúgy pöpecnek tûnik a cucc.
Az elsõ vh nyugati frontjáról beszélsz, keleten azért mozgalmasabb volt az élet, és azért nyugati front is több elméleti lehetõséget tartalmaz játékként, alternatív dolgokat megvalósítva, mi lett volna ha alapon. Olaszok benne maradnak az eredeti szövetségükbe pl, az kicsit átrendezte volna a dolgokat. A németek hamarabb és több katonát dobnak át keletrõl és nem akarnak mindent megszállva tartani az urálig. Németek mindent vagy semmit alapon betolják a felszíni flottát az angol vízekre, és belövik a rms hajókat a vízbe és kicsit blokádolnak. Vagy õket lövik be a vízbe és begyorsulnak a lejtõn.
Sok lehetõség van abban a korban is szerintem. Egyik legkevésbé feldolgozott kor.
Netrõl szinte beszerezhetetlen, ezért feltöltöttem a Musket & Pike:Renaissance játékot, ahol a 1500-as évek háborúit játszhatjuk ujra, ha kell valakinek írjon rám privit,át dobom a linket,
Én is ismerem a játékot, a mohácsi csatát is le lehet benne játszani. A többi HPS stratégia is nagyon jó, csak az velük a gond, hogy tényleg egy szûk rétegnek készülnek.
A American Civil War: From Sumter to Appomatox-t ismered? Csináltam hozzá anno magyarítást amit a magyarításportálról tölthetõ (nem tökéletes mert még egy kéziszótárral csináltam :-D)
De a játék jó és élvezetes, itt a honlapja,ingyenes letölthetõ:
Egyébként A Fields of Glory az ne Napóleon kori játék volt? Legalább is úgy emlékszem. Azzal is sokat játszottam. Illetve a Cossacks2 bõl lehetett volna polgárháborús játék is minimális változtatásokkal.
Ez a csatajelenet arra hasonlít a leginkább, csak nagyon lassan halnak az emberek. Meg a morál is lassan fogy. A Cossacksban egy sortûz az ellenfél hátába közelrõl és gyakorlatilag egy ellenséges század kipipálva. Szétszaladtak és abban a csatában már nem lehetett õket újra összeszedni.
A Cossacks jó játék ,én is játszottam már vele néhányszor. Esetleg a HPS-tõl a Panzer Campaigns, Napoleon Campaigns szériákat ismered? engem ezek a témák egy kicsit jobban érdekelnek, mint a polgárháború.
Amiga emuval sokat játszottam,fõleg a arnhem játékot))..
PC-n a V for Victory sorozat volt a kedvencem...
Hpsbõl a Budapest részt toltam de egyedül a debreceni csatában vertem a gépet a németek oldalán))..
Amikor még kölyök voltam, én is rongyosra játszottam az arnhemet ZX spectrumon, s amíg a gép lépett, addig mellette toltam az X-Comot PCn. 386-oson az idegenek lépése nagy csatáknál eltartott 3-10 percig is, addig meg vissza Arnhemezni.
Most már nem játszanék ilyen egyszerû grafikájú, de nagyon komplex játékokkal, mert kb. heti 1x 2-3 órát van idõm játszani. Még a Total Warokat is befejeztem kb. az Imperial TW-nél, pedig elõtte mindegyiket szétjátszottam.
Marha jó játék, gyakorlatilag a teljes 2. világháború meg van benne. Nemrég jött ki a 2.0 verziója, holott az eredeti játék már vagy 15 éves, de még most is fejlesztik.
persze én sokat toltam anno
panzer campaignbol a budapest a kedvencem, meg a operational art of war
de vannak free progik is a Xconq meg a peoples tactics és a field of strategy
Egyébként bocs ha rosszat kérdezek, de nem vagy fenn Dome fórumon is? A Combat Mission témából olyan ismerõs vagy.
Operational art of wart én is imádom. Most is van még egy kampányom, ahol a szovjetekkel szabadítom fel hazánkat a fasiszta iga alól:)
Ha jól emlékszem a Field of strategyt talám egyszer próbáltam, mikor ajánlották, de annyira nem jött be. Körökre osztott nem világháborús stratégiából nekem ez a kedvencem: http://www.slitherine.com/games/fog_pc
Tudom, hogy gagyinak néz ki, de nagyon tartalmas. A Rome II utáni csalódás után igazi frissítõ.
Amúgy szerintem a legjobb wargamek. Hosszú lista lesz:) Operational art of War John Tiller Campaign series Panzer general és egyéb társai Blitzkrieg (tudom, hogy RTS, de attól még maga szintján valósághû) Men of War sorozat (az elõzõ részek is remekek) Combat Mission Close Combat
A HPS néhány játékát én is kipróbáltam, de nekem inkább a Napoleon és a Reneissance részek jönnek be, a Panzer Campaign sorozat meg valahogy nem fogott meg.
Csak nem tudtam ellenállni, és kipróbáltam A Steel Pantherst. de a modern verzióját, úgyse nagyon ismerek más taktikai játékot ami modern háborúkat dolgozna fel. A Shrapnle Games oldaláról ingyen le lehet szedni, még most is frissítgetik a játékot.
Az aktuálpolitikai események tükrében generáltam egy orosz vs. ukrán hadjáratot. orosz félként vettem 10 T-62 harckocsit, 2 Mi28 helikoptert, 2 Szu25 bombázót, 3 Miget, meg kb. 40 gyalogost (talán kicsit rosszul mértem fel az arányokat). Első csata, erdővel borított terep, 1-2 kisebb tanyával, "ideális" terep a haderőmnek. A helikopterekkel alig láttam valamit a fák miatt, de csak sikerült felfedeznem az ukrán csapatösszevonásokat. Az északi úton odarendeltem 7 harckocsimat, az egyik tanyánál keveredtünk harcba. Igazi kegyetlen harc volt. Az ukrán gyalogság nem tudott áttörni. De 3 ukrán T-84 harckocsi, 2 óvatlan páncélosomat simán kilőtték, de nem csodálkozom, elég ócska haditechnikát vittem magammal. A helikoptereim földhöz szegezték gyalogságot, és légitámogatást hívtam. A Szu25-ök ugyan a tankokat nem lőtték ki, de a gyalogságot megtizedelték. ekkora újabb 2 tankomat kilőtték, de már akkora volt a füst és a por a légitámadás és a tűzharc által, hogy 100 méternél messzebb nem lehetett látni. 2 ukrán tank átrohant a füstfelhőn, óvatlanul, a T-62 harckocsim oldalba kapta mindkettőt, de 3. társuk végzett az utolsó ruszki hősömmel is.
Na ez a nagy harci helyzet. Lehet nyitni kéne gy külön wargame topikot, és nem szegény Gettysburg fórumát offolnám szét.
végül is jo reményem van egy saját strat leprogramozására, grafikát lásd lejjebb
végül is a sok szabály megirása adja a játék zamatát (utánpotlást egy szekér ikon szimbolizálja, de ha ahoz mondjuk kiséretet nem biztosit,random felbukkano rablo hordák kifoszthatják), de ugyanakkor egy lerombolt hid is meggátolja az utánpotlás beérkezését ami miatt a hadsereg a saját területén kénytelen zabrálni ami meg hosszabb távon parasztfelkelést robbent ki satöbbi)
ha véletlenül oda jutok hogy tényleges lesz majd ötletelhetsz te is))) minden hasznos és jo beépithető
Érdekesnek tűnik. Középkori stratégiát tervezel (vagyis én a leírásodból arra következtetek)?
Pontosan milyen konfliktust fog feldolgozni? Az szerintem spec. tök jó lenne, ha TOAW szintű tartalom lenne benne. A középkor, vagy akár ókor és reneszánsz, a 17-18. század stb. minden csatáját fel lehetne dolgozni, csak a játékosokon múlna mit szeretnének. Nekem például ez az egyik legfontosabb szempont egy játéknál. persze én könnyen beszélek, ezt meg is kell csinálni:)
Mindenesetre ha eléri a megfelelő állapotot, csak üzenj a matrixgames-nek, ők mindent kiadnak, igaz 50 dolláros áron, de majd nekem elküldöd a torrent fájlt:)))
"open world" nem előre megírt,hanem kitalált/random pályák nem valós csak középkori környezet,max a középkori haditechnika csúcs vívmányaival,mondjuk ugy a rószák háborúja idejében..talán csaták a imperial conquest 2 stilusában lejátszhatok lesznek,de ez odább van mert elsőre bevétel kéne így sportfogadás progit és android cuccokat csinálunk))