Én meg azt néztem, hogy lehetne akár teljesen magyarítani is a játékot, a modder tools-al pár épületre nyomatni tesco-s óriásplakátot meg sima kis üzletekre magyar feliratot. Autókat kerestem hogy lehetne azokat is alakítgatni.
6 óra után én azt mondom hogy ha így fojtatják olyan lesz mint a sim city 4! :D Nagyon könnyű modokat készíteni hozzá így majd rengeteg tárgy épület fog hozzá készülni. A sim city 2013, CitiesXL2009/11/12/platinum/XXL-nél is jobbnak találom a játékot!
Csak nehezíthetnek rajta szerintem, mert nem nagyon lehet veszteséget termelni. Lehet késöbb igen, de az elején szinte csak pozitívba van az ember...csak dől a lé...:) Utoljára szerkesztette: ttt1, 2015.03.11. 13:20:11
Én béna vagyok, nekem nehéz, bár pénzem nekem is van, de a forgalmi dugók miatt sokat fogom a fejem, elég sok hullaszállító száguldozik az utakon nálam :D Illetve próbál eljutni a hullákig mielőtt felbomlanak:D
Mondjuk Sim city 4 és Cities XL-el is sokat foglalkoztam. Elöbbiben egy 150 e város fenttartása már komoly gondot okozott, utóbbiban pedig az on demand-okra kellett erősen figyelni, mivel ha nem volt megfelelő mennyiségű, minőségű ember,termék akkor leállt a termelés,gyár. De hogy hozzá is szóljak, itt az útlálózatot kell már az elején úgy tervezni, hogy ad 1 bővíthető legyen (alap utakat ugye úgy kell kihúzni, hogy a vele párhuzamos út között legyen 1 sor üres terület) 2. meglegyen egy késöbbi autópályához a kivezetés. Ill a tömegközlekedést is aktívan használni kell.. Utoljára szerkesztette: ttt1, 2015.03.11. 13:50:29
Elnézve a fogadtatást (már most több mint 1500 pozitív értékelése van Steamen, ennyi jóval lassabban szokott összejönni + a legjobban fogyó játék perpill), a jó "hivatalos" kritikákat, már most biztos, hogy új király született. Üzletileg is sikeresnek tűnik, így borítékolhatóan lesznek DLC-k, javítások, nem lesz magára hagyva a játék. Illetve a beépített Steam műhely és a könnyű moddolási lehetőség miatt garantált, hogy lesz tartalom dögivel..
Engem is meggyőzött, nagyon tetszik, nem tökéletes, de nincsenek nagy gondok, s ilyen start után biztos, hogy annyi minden fog még hozzá érkezni, hogy csak kapkodjuk majd a fejünket:)
Tervezem én is a megvételét, de sajna a warez verziót nem tudtam működésre bírni :( Azt viszont nem, hogy a gépemet fejlesszem és nem tudom, hogy milyen minőségben futna a jelenlegi konfigomon. Így nagy dilemmában vagyok, hogy merjem-e megvenni.
Van itt valaki, aki hasonló vagy akár gyengébb konfiggal megvette és jól fut nála? core2duo e8500 + 4gb ram és egy radeon hd 6700 vidkari
Az én konfigom core2duo 8400, 4 giga ram, gtx750ti konfigon minden high és szépen fut. Bár még eléggé kicsi a városom, kíváncsi leszek, hogy nagyobb város esetén mi lesz a helyzet.
Na, megvolt az első "fuckyoub*szdmeg" momentumom a játékban. Szépen növekedett a lakosságom, aztán egyszer csak elkezdett mindenki kipusztulni. Ezer párszázas város több mint a fele lebetegedett, a "health" meg 10-25% körül mozgott. Persze a betegség mellett a lakók hullottak is, mint a legyek. Már szinte minden kereszteződésben volt egy klinika, de továbbra sem változott semmi. Aztán akkor vettem észre, hogy az idegesítő kék madárnál, hogy büdös a víz meg satöbbi... Pedig direkt figyeltem a folyásirányra, és hogy a pumpákba még véletlenül se kerüljön szennyvíz. A gond nem is itt volt. A játék folyamán korábban leraktam egy víztornyot az ipari park szélére. Gondoltam ott jó helye lesz, hisz ez úgyis csak egy puffer, ott meg nem zavar senkit. Igenám, csakhogy én meg nem tudtam, hogy a marha okos játékmechanika a víztornyot is pumpának számolja, így az ügyesen megmérgezte az ivóvizet, mert az ipari park szennyezett talaján állt. Ahogy áthelyeztem a víztornyot máshova, egyből felugrott az egészség a normális szintre. Konklúzió: soha, de soha ne tegyél víztornyot gyár közelébe. :D
Jó dolog, hogy ha át akarom alakítani az úthálózatot, a fontosabb épületeket (kórház, tűzoltóság, rendőrség, stb.) nem kell ledózerolnom, hanem át lehet helyezni őket Igaz elvisz valamennyi pénzt, de mégsem annyit, mintha újra kéne építenem!
Nekem most 5 óra játékidővel van 23 e lakos, mindenki boldog 90% felett van az elégedettség, van stadionom, meg 1 2 nagyobb épület. 1,3 misi pénzem van folyamatosan és 20 e-el nő, zöldek az utak kivéve 1 csomópontba azt most alakítgatom, hogy jó legyen. Igaz most kicsit megtorpant a növekedés 20-50-el nő csak a népesség, pedig van sok szabad lakás(mit lehetne tenni, hogy jobban jöjjenek?). Majd jönnek gondolom, lehet pár policit bekapcsolok,hogy kedvezőbb legyen. Én a relocationt nem használom ,mert nem "érdekel" a pénz ..:) Dózerolni szoktam majd kapnak újat :) Bűnözési ráta 5% alatti. Utoljára szerkesztette: ttt1, 2015.03.11. 21:48:56
UPSZ :)
fejlesztőket megkérdeztem, ezt írták rá: "We will most likely open up for modding in new languages in the future, keep an eye on skylineswiki.com :) "
tehát ezek alapján még várni kell kicsit mielőtt bele lehet piszkálni a szövegbe, az is igaz h még nem próbáltam és nem néztem meg h hol tárolja őket a játék részben az üzenet miatt, részben mert annyira beszippantott :D
Alagútkészítést akarják elsődlegesen betenni az első patch-ek közé. Szemétlerakó jó nagy szívás, marha lassan ürül ki. Steam Workshopban van egy jó addon, ami leszed a film-graint, azt érdemes betölteni, sokkal élesebb lesz tőle az egész kép, főleg nagy felbontásban. Meg rengeteg marhajó útelem van, nem kell szenvedni értelmesen kinéző felüljárók építésével.
Eszméletlen, mennyire odafigyeltek a részletekre. Például sebességkorlátozó és korlátozást feloldó táblák a kereszteződésekben az utak típusának megfelelően. A haladási irányokat jelző nyilak is sokat dobnak a hangulaton, és persze hasznosak is az úthálózat tervezésekor és a forgalom ellenőrzéséhez. Az is tetszik, hogy a közlekedési lámpák a gyalogosokra is vonatkoznak, az pedig különösen, hogy emellett az autósok a zebrán áthaladó gyalogosoknak igyekeznek elsőbbséget adni. Persze néha előfordul, hogy grafikailag átmegy az autó a gyalogoson, de a szándék egyértelmű, és a legtöbb esetben működik is. Az is szimpatikus, hogy az autók nem dugulnak be eszetlenül a kereszteződésekbe. Ha érzékelik, hogy a kereszteződés másik oldalán lévő autók miatt bent ragadnának, nem indulnak el. Az szintén jópofa, hogy a gyalogosoknak vannak kidolgozott animációik, így például várakozás közben megkötik a cipőjüket vagy megsimogatják a kutyájukat, ha épp sétáltatnak egyet.
Hihetetlen hangulatot teremt, hogy a sok ezer autó, városlakó mind-mind terv szerint, céllal közlekedik. A tudat, hogy a várost közvetlenül és ténylegesen az ott lakó és az ott megforduló entitások működtetik, nagyon szerethetővé teszi magát a várost, amit éppen épít a játékos.
Az pedig szinte példátlan, de mindenképp példaértékű manapság, hogy egy játék ennyire élvezhető és stabil állapotban jelenik meg. Van mit javítani rajta természetesen, de semmi olyat nem tapasztaltam benne, ami rontaná a játékélményt.
Én egy egyirányú felüljárót építettem (volna), de az ugye csak több lépcsőben sikerült ,mert kicsit 1 2 épületet rombolni kellett ,de mivel a folytatást lentről indítottam és középen ért össze ezért 1-1 irányból volt egyirányú..:) Nehezen volt használható, de szerencsére jelezte, a program,hogy középen zsákutca van:)
Kiderült, a játék egyszerre max. 65000 agentet mozgat. Ha ennél nagyobb a lakosságszám, akkor a fennmaradó rész vmely épületekben várakozik. Azért ez mondjuk felvet kérdéseket :)
Valahol olvastam 1 M lakosig lehet fejlődni és akár egyesével el tudod őket nevezni(lehet számolni nem számol vele)....
Első körben azt kell mondjam, hogy ez egy marha jó játék, de akárki akármit mond Cities XL-t(XXL-t) még mindig nem sikerült letaszítani a trónról!...
Az elején nehéz, de ha abban is valamilyen szakosodás irányában mozduslz el szinte lehetetnel rosszul csinálni. Értelemszerűen az ipari részben nagyobb a rizikó, de felépítettem már csupán kereskedelemre v turizmusra épülő várost azok a végtelenségig fejleszthetők..Igaz ha beüt a krach onnan nehéz visszahozni a dolgot...
Pl. azért nem indul el egy mentő vagy tűzoltó időben, mert nem fér bele a 650000-es limitbe. Mondjuk elvileg hamar felszabadul hely, hiszen egy agent előbb-utóbb eléri a célját és bekerül egy épületbe vagy máshogy eltűnik, de a lehetőség akkor is megvan rá. 65000 populáció felett egyre nő azoknak az aránya, akik mindenképp vmilyen épületben kell legyenek. Egymilliós lakosság esetén a lakosság több mint 90%-a kötelezően rejtve van, de már 130 ezer esetén is a népesség fele. Valamint, a népsűrűség is limitált ezáltal, ami azt eredményezheti, hogy minél nagyobb a város, annál kihaltabbak lesznek az utcák. Bár a max. népsűrűség azt eredményezi, hogy egy sloton (2x2 km2-es négyzet a választható 9-ből) max. 7222 agent lehet egy időben (mint népsűrűség értem), ami mondjuk feltételezi, hogy a teljes területen lehet mozogni, de ez nyilván nem igaz (csak az utcákon), szóval látványra talán annyira nem vészes, de az, hogy az épületekben tartottak száma a lakosság növekedésével arányosan növekszik, az annyira nem szimpi.
ez igy teljesen oke, most gondolj bele egy nagyvarosban sincs mindenki egyszerre az utcan ... ha tenyleg tobb 100k agent lenne egyszerre kint akkor az lenne a baj hogy mindenutt dugo van es akkor azert nem er oda az a mento vagy tuzolto ahova kell... lehet kesobb ezt a szamot boviteni fogjak, de azert ne legyunk telhetetlenek :)
Világos. Csak az a fura, hogy míg 32 ezernél akár az összes az utcán lehet egyszerre, addig 800 ezernél kevesebb mint tíz százalék engedélyezett. Ez utóbbi biztosan irreális. A másik, hogy nem tudom, hány slot kell általában, amíg az ember túllépi a 65 ezres lélekszámot. Mert onnantól fogva minél nagyobb lesz a város területe, annál ritkásabbak lesznek az utcák. Szélsőséges esetben felépítesz egy kilenc sloton elterülő, nagy megapoliszt, aminek az utcáin sokkal inkább lézengenek az emberek és autók, mind a kezdő kis faluban. Utoljára szerkesztette: trigorin, 2015.03.12. 16:47:11
Vannak benne jó ötletek,de azért a trónt pont neki odaítélni erős túlzásnak tartom, főleg az ide lehúzós húzásuk miatt (mindegyik részével játszottam,még a legelsővel ami mmo próbálr lenni anno 2009-ben)
Mitől lenne erős túlzás? Mutassál már még egy olyan játékot amelyben akkora városokat építhettél?! Tény ami tény, hogy ugyanazt a játékot adták ki többször úgy, hogy csak új kontentek voltak benne.
De ez nem változtatott a tényen, hogy a legjobb városépítős szimulátor volt és maradt.
erőműnél nincs lehetőség, hogy bővíteni tudjam? állandoan tul kevés az áram termelés, nem szeretném 100% felé vinni, de még egy szénerőmüvet se akarok építeni, mert akkor túl sok pénzt vinne el, tettem le 2 szélerőmuvet, de nem sokáig ér valamit.
egyebkent a játék marha jó :O
egyébként kurva nagy játék, nagyon bejön, bár egy fordítás nem lenne rossz, de tényleg élvezet vele játszani csak u repül az idő RL :D van ebnne multiplayer? mert erősen vétel gyanus (sajan muszáj voltam kiprobálni a "demót")
Paradox Interactive and Colossal Order announced today that its critically and now commercially acclaimed city simulation game, Cities: Skylines, has sold over 250,000 copies - including pre-orders – in the first 24 hours of being on sale.
Paradox says that this has "shattered the sales records for every previous game in the Paradox catalogue".
Farm "negyed" (jelenleg kis szemétproblémával küzd, de már lassacskán megoldódik a gond). A szélerőműveket elfelejtettem lebontani, a játék elején különálló rész volt, próbáltam úgy csalni, hogy odarakok 1-2 szélerőművet ezáltal áramot adva nekik, de felélték a kapacitást (sim cityben mindegy volt, ha lefedettég alatt volt valami, akkor rácsatlakozott az egész hálozatra, nem különálló kis szigetként üzemelt):
Mielőtt jönnek a Hardcore várostervezők, igen tudom, nem a legjobb elrendezés, mindemellett az is, hogy ennél ezerszer jobban lehetne optimalizálni a közlekedést. Viszont én keződként büszke vagyok rá! :)
(sim cityvel játszottam sokat, tetszett, de beleuntam, hogy úgy kell a városokat összetömöríteni)
Végre volt időm kipróbálni. Első benyomások. Ritka ronda kezelő felület. Egér kezelés is fura számomra, hogy pld. nem lehet megragadni a térképet és úgy mozgatni. A föld felszín magasságában mozgó felhők szintén, gondolom ki lehet kapcsolni valahol, nem találtam. Nagyon fura meglévő áramvezeték alá nem lehet parcellázni, hanem el kell bontani és csak utána. A fix parcella méret is fura. Egyébként elsőre nem rossz, majd belemerülök hétvégén. :)
Jó játék, de az a baj, hogy komoly technikai hibák voltak..és ami rosszak hogy még mindig vannak benne, egyszerűen a kezdeti lelkesedést felváltotta a pénzlehúzás a készítők részéről, és nagy ívben tettek/tesznek a játékosok siralmaira/hibajavításokra :(
Igazad van, és eszem ágában nincs most azzal játszani, mert ez a játék is szenzációs. Különösen tetszenek a kerületek, hogy különböző általam kijelölt kerületeket alakíthatok ki. Ez a része például fenomenális. Van egy csomó olyan hangulati elem, ami tényleg hiánypótló.
Imádom az ilyen játékokat, szóval én amondó vagyok függetlenül a kijelentésemtől, hogy ez a játék új szereplőként megérdemli a figyelmet.
.locale fájlban van tárolva a szöveg, eddig még nem sikerült a saját kis tudásommal olvashatóvá varázsolni, notepaddal próbálkoztam. esetleg aki keni vágja a témát adhatna ötletet :) Utoljára szerkesztette: nyirog, 2015.03.12. 19:46:55
félreértés ne essék, nem vitatkozni szándékozok ízlésen, csak ahogy te is leírtad a véleményed úgy én is reagáltam rá az enyémmel teljesen jó szándékból :)
Minden játéknak vannak hibái, a Cities XL például totál szét tud fagyni, az SC4 már elavult kicsit, az új SC nem sikerült olyanra mint az utódok, ez pedig ilyen lett. Sokaknak tetszik és igenis számolni kell vele, mint komoly városépítős játék :3
szerk.: Egyébként ezzel a fejlesztővel azért is jártunk jól, mert ugyan pénzért, de pl. az EUIV-hez is folyamatosan érkeznek a dlc-k és kiegészítők, a peccsek, a moddolása is nagyon magas szintű, csakúgy mint a Cities in Motion 1-2, a 2höz még nemrégiben jött ki DLC, ahhoz is van pár mód, szóval a Paradoxot nem mondanám annak a lehúzós cégnek, persze nekik is vannak érdekes bizniszeik. Mindenesetre a játék sokáig támogatva lesz, ez is biztos :D Utoljára szerkesztette: szabii98, 2015.03.12. 19:57:14
Ez az enyém jelenleg ... város Most jön majd a tömegközlekedés és az elkerülő autópálya.... Utoljára szerkesztette: ttt1, 2015.03.12. 20:00:40
na, képfeltöltésről nem lehet linkelni :S érdemes a steam-ből 1x1 meg 2x1, 2x2 -es méretű parkokat letölteni, nagyon feldobják a kimaradt kis helyeket a térképen.
tinypicet használj vagy imgurt. Vagy f12 játékban és akkor onnan online link. Utoljára szerkesztette: Fpocok, 2015.03.12. 22:42:04
ez most végtelen pénzes, mind a 25 mező kilockolva az elejétől fogva. meg pár steam-ről letöltött útelem. majd ma kezdem a dekorációt. egyrészt nem akartam hogy bármi határt szabjon a kreativitásnak, másrészt ki akarom próbálni hogy bugos-e ha mind a 25 térképmező fel van oldva. van benne vagy 6 metróvonal, és ingyenes a tömegközelekedés, az úton igy legalább csak kisteherautók vannak akik bejönnek a lakóövezetbe. Utoljára szerkesztette: botyika, 2015.03.13. 08:30:11
Több mint 15 óra játék után azt kell mondjam egyáltalán nem csalódtam a játékban. Elsőnek ugyan túl könnyűnek tűnt, de a hard modot bekapcsolva már mindjárt más a helyzet. Valaki már próbálta úgy feloldani mind a 25 mezőt, hogy nem rögtön az elejétől kapja meg? Bepipáltam a modot, de minden egyes "szintlépés" után csak a szokásos 1 területet kapom meg amit megvásárolhatok. Vagy ez így fog menni amíg meg nem lesz a 25?
Nem, a 13dik szintnél megkapható a maradék egyszerre. Legalábbis valami ilyesmit olvastam a modleírásokban. Utoljára szerkesztette: botyika, 2015.03.13. 08:52:29
amit javallok még a filmgrain levevő mod, és a speedoptions mod, amivel életszerűbbre lehet csökkenteni a sebességet.
Mondjuk most 30000 létszám felett lelassult a növekedés egyenlőre vagy nekem tűnik lassabbnak. A mértéke ugyanannyi de ugye 40 e majd 65 e kell a következő szintekhez az lassabban lesz unlockolva :)
Ha új modot szeretnék betenni, akkor újra kell kezdeni a játékot?
Tudtommal nem, a modok globálisak, ezt írja vhol a játékban.
Ha a újrakezdést úgy érted hogy a módot a játékban szeded le és ki kell lépned utána a menübe akkor igen.(Ha a menüben szeded le akkor értelemszerűen belépsz a mentésbe és ott van) De a mentés nem veszik el mert betettél egy módot. :)
Na, azért derülnek ki dolgok. Ilyen például, hogy a munkások elvileg soha nem kell eljussanak a munkahelyükre, az üzemeknek elég, ha megfelelő mennyiségű munkás van hozzájuk rendelve. Ez amolyan klasszikus SC4 megoldás. Mindezt többek között azért, hogy így kíméljék valamennyire a közlekedés-szimulációt, valamint az sem biztos, hogy egy rosszul megtervezett úthálózat esetén a munkások eljutnak a gyárba. Ráadásul az útkereséssel is komoly problémák vannak. Azt én is tapasztaltam, hogy egy hatsávos, egyirányú úton jó hosszú kocsisor áll egyetlen sávban. Így aztán tényleg nehéz hatékony városműködtetést elvárni a programtól :) Van még mit javítani ezen a játékon. Utoljára szerkesztette: trigorin, 2015.03.13. 14:35:45
Köszönöm a válaszokat!
Van mit csiszolni rajta bőven ez nem is kérdés:) Viszont azért "izgatott" mindenki, mert nagyon jól rajtoltak, az alapok megvannak, üzleti siker megvan, hype megvan, szóval minden adott arra, hogy egyre jobb és jobb legyen a cucc!:)
Ui: jönnek az alagutak, záros határidőn belül beteszik őket free updatként, valamint bár modként letölthető, lesz hivatalos auto save funkció is hamarosan.
A Steam-es módok automatikusan frissülnek ? Pl hogyha egyet leszedek az onnantól folyamatosan frissül és nem kell nekem semmit se tennem vele ?
Meg azért sok dolog ki is maradt, pl abszolúte nem lehet alakítani a talajt már bentről, ennek köszönhetően pedig már egy repteret sem lehet letenni akárhova. Gyakorlatilag sehova nem lehet letenni mert túl nagynak találja a lejtőt. Sokat dobna a napszakok váltakozása is.
Mivel nő a városom, szeretném fejleszteni az utakat nagyobbra... ehhez lerombolja sorban az épületeket és megint kis szintű épületeket rak vissza? :(
ha nincs 4+1 négyzet hely a sima utakkal akkor lerombolja az épületeket igen, ezt bele kell az elején kalkulálni az útba hogyha később 4-6 sávosra akarod bővíteni vagy ugye később most át kell alakítanod a dolgokat mert a nagy út mellett már csak 3 négyzetnyi helyed lesz az épületeknek
Új területek milyen léptékkel oldódnak fel? Már négyet feloldottam, de sikerült a leghülyébb elosztásban. Keservesen kéne az ötödik, hogy ne pusztuljon bele a közlekedési káoszba a város. :D
Egy érdekes kérdés... warezoltam... megtetszett, megvettem és mielőtt feltettem letöröltem a tört verziót de ahogy feltettem az eredetit és megnyitottam a mentés megmaradt és az elkezdett város is... ez miért van? vagy most mi van? :S
Ja és kiírja kezdésénél ugye, hogy indítás után meg kell majd adnom a termékkulcsot, de nem jön be semmilyen ablak ahova be kellene írnom... Utoljára szerkesztette: DonPedro22, 2015.03.13. 20:36:27