sziasztok! karácsonyra fogok venni egy új laptopot és az egyik fő szempont, hogy tudjon rajta futni a Hearts of Iron IV. Aki laptopon játszik vele az tudna írni típust és, hogy mennyire viszi el rendesen a gép? esetleg tudnátok ajánlani laptopot? előre is köszi!:)
Az ugye nem úgy van, a rep.századoknál, hogy ha meghal egy Ace akkor oda már nem kerülhet új? Mert sok Ace meghalt már, de csak a KIA felirat meg a koporsót látom a századoknál hosszú-hosszú ideje már.
Írtam de elveszett. Bakker.. Milyen fokozaton játszol?
A belépések függnek a world tension szintjétől is, minél nagyobb, a befolyásolás annál hatékonyabb, de persze számít az alapvető politikai berendezkedés is. Az arabok hagyományosan diktatórikusabb modelleket követnek (az időszakban néhány kivétellel), így szimpatikusabb lehet nekik az Axis (főleg, ha fenyegetve érzik magukat a ruszkiktól, vagy még gyarmati állapotban vannak). Ha ellentétesek a viszonyok, az országban kezdetben a szélsőséges pártok támogatása hosszabb távon nagyobb haszonnal járhat, mint a szimpla politikai influence (pl. a németekkel a belga, holland, dán pártokat támogatva spontán puccsot lehet kirobbantani és bevonni őket a tengelyhatalmak közé, anélkül, hogy háború lenne a szövetségesekkel, csak néha vigyázni kell, hogy "önkéntesek" menjenek be, meg lend lease-t kell nyomni a lázadóknak; más esetben előrehozott választások történhetnek és a nekünk tetsző párt hatalomra kerülésével máris nyert ügyünk van).
Ha axis vagytok, az USA-t viszonylag az elejen el kell kezdeni propagalni, es akkor a 44-es valasztasoknal polgarhaboru lesz. Meg ha el is bukja az axis oldal, akkor is sajat flottajukat es hadsereguket nullazzak le. :)
Nagyon jó ez a játék, már lassan kezdtem (tük) elbukni a háborút, erre Afganisztán, Irán, és Szaúd-Arábia belépett tengely oldalon, kimentve az olaszokat Afrikában. Előtte propagáltam őket, szóval ha mindenkinél így csinálnám nem is lenne ellenfél? Vagy mitől függ még hogy ki melyik oldalon lép be?
Na végre valami kihívás. Ha a lenti beállításon játszol, az oroszoknál egy idő után-pedig nem penge a gép-egész komoly kihívás lesz a játék. Nagyon kezdem élvezni.
Az, hogy sokat csatázzanak az alap. De fontos, hogy minél több egységet irányítson..minél több annál jobban fejlődik.
Azt valaki magyarázza már el, hogy a miért van, hogy a tábornokaim nem fejlődnek, nem kapnak plusz képességeket, miközben az ellen tábornokai tele vannak plecsnikkel.
Nem. A nehéz tankok drágák, lassúak és feleslegesek.
Magyarországgal meg pláne. Gyalogoshadosztály, arty, és idővel páncéltörő ágyú. Ebből minél jobbat, és minél többet. Igen sok területet kell elfoglalnod ahhoz, hogy egyáltalán a tank szó felmerüljön benned. :) Utoljára szerkesztette: Paladin, 2016.11.02. 17:11:49
Igen, de azok jó erősek, mármint a nehéz tankok, csak kevés az olaj... A háború közben meg nem nagyon lehet beszerezni semmiből mert mindenkinek kevés van, gondolom ezért is lassabb a gyártás. Köszi amúgy a segítséget
Minden production sornak van egy low/med/high prioritást állítgató lámpácskája, ugyanígy a deploy-nál is. Azt hiszem, a seregek fejlécben is van valami ilyesmi, neked szerintem ez utóbbi kell. A nehéz tankok szerintem felejthetők (Mo.-nak pláne), a light tank + motorized divíziók hasznosabbak.
Sziasztok! Hogy lehet megoldani hogy az egységek gyorsabban kapják meg a modern felszerelést? (MO-val vagyok) Amennyi gyártási kapacitást csak lehet ráállítok a modernebb felszerelés gyártására, de mire mindenkit felszerelnek vele, addigra már kikutatok újabbat :D A nehéz tankok gyártása is elég nyögvenyelős.
Lehet, fene se emlékszik ennyi DLC között. :) De a korábbi név rémlett.
Ööö... korábban sem futott Commonwealth néven. Amikor először bejelentették a nevét, akkor is Together for Victory volt. Még te linkelted a bejelentő videot róla ide 19-én :D
Sajnos csak júliusban támadhatsz elfelejtettem időben kidolgozni a oroszok elleni dipó dolgot.barbarossa
Ez még nincs készen a Barbarossára, csak nagy vonalakban: a páncélos ékek (25 db tankhadosztály: észak 5 db, közép 10 db, dél 10 db) még nincs is hadseregbe pakolva, a légierőt még nem pakoltam úgy, ahogy kell, stb,stb... A nevek viszont sokatmondók így látható, hogy mit mire szánok. Az 5 db-os vadász századok csak játék technikai jellegűek: ha nincs egy reptéren semmi és az ellenség ott légifölénybe kerül, akkor mire odatelepíted a vadászokat eltelik mondjuk egy hét. Ha viszont már eleve van ott bármennyi vadász, akkor azok létszámát már csak fel kell emelni és tetszőleges erősítés küldhető egy nap alatt (annyi idő ugyanis, amig "felpótlódnak" a tartalékból) A csendőrség (lovas hadosztályok) a lázadások megfékezéséhez kellenek, a helyőrségek meg a kikötőkbe, hogy ott ne tudjanak partraszállni az angolok olyan könnyedén. A páncélos hadosztályokat a "tűzérség"-ek mellett ugyanazon a frontszakaszon tervezem bevetni, így egymást tudják majd erősíteni. Az 5 db hegyivadászt, ami Gibraltárban van felviszem a Norvég-Szovjet határhoz és másik 2 db hegyivadász hadosztályt viszek Gibraltárba Marseille-ből. A 10 db tengerészgyalogost és a 3 db ejtőernyőst Indonéziába akarom elküldeni a Holland gyarmatok elfoglalására (Dél-Olaszországból hajóval a Vörös tenger felé). A 10 db páncélelhárító tartalékban van, hogy az ellenséges páncélosokat megállíthassa, ha szükséges... Van 5 db elit könnyú páncélos hadosztály még, ami tetszés szerint bárhol bevethető (mondjuk az ékek áttörése után befejezik a bekerítést). Van 5 db hadosztály, ami gyorsreagálású hadtestként védi majd Nyugat-Európát a partraszállóktól. Amúgy meg készülnek a repülőgép hordozók az én büszkeségeim Az amcsi flottát akarom leradírozni vele (a brit után...) Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.10.31. 20:14:21
Ez nagyon jó kis mentés. Ez úgy össze van rakva, hogy csak ámultam bámultam. Nem is nagyon akarok belenyúlni. Igaz Szerintem az 5 egységes vadászszázadok túl kicsik, itt ot meg vannak 100-200 egységesek is(azokat szétszedtem). A bombázó századok meg túl nagyok a 200+ gépnek. Meg hát jó lenne kicsit elmagyaráznád hogyan érted ezeket el, és mi céljuk? Főleg a birodalom területén elszórt rengeteg, páncélos és gyaloghadosztályok semmittevése lepett meg így a Barbarossa elött. Gondoltam beteszem 1-2 hadseregbe őket és irány a keleti front, de inkább megkérdezlek, hogy azokkal mi a terv a te mentésedben?
Sziasztok valakinek nincs értelmes mentése a németekkel? 43-ban járok és rohadtul elszartam IM módban, mert belgákon megnemtámadás volt és azok meg beléptek alliba, aminek eredménye, hogy onnan jöttek a szövetségesek, ahove visszavonultak majd kitámadtak egyből ha tudtak. És A franciákon keresztül meg épphogy elkerültem 120 hadosztályom bekerítését, de igy is lenulláztam seregem felszrelését.
Szóval valaki igazán dobhatna egy mentést, tök mindegy milyen állással, mert nem akarom elöröl kezdeni.
Lenyomom az oroszokat 42 márciusára. Jön egy ilyen nagy béketárgyalásos dolog. Nem annyira figyeltem rányomtam, egy két észak-keleti tartományra amit odaadtam az oroszoknak. Okéztam' aztán majdnem az egész szovjetunió a törököké és a magyaroké lett húúú van itt még min javítani. Most kezdtem újat, minden lehetséges népnek rányomom a maxot a csúszkán, veterán fokozat-németeknek persze semmi-viszont az iron modot most nem, mert tényleg nem csinál mentést. Így most nem marad meg ez a szép békekötéses dolog csak automatán arra meg ráment az új.
Alakul alakul, pl. nálam-39 kampány-az oroszok 41 tavaszára görögökön kívül elfoglalták majd az egész Balkánt, talán a bónusz plusz miatt voltak ennyire erősek. Ennek ellenére decemberig megvolt Moszkva Sztálingrád. Szóval azért még van hova fejlődni. Utoljára szerkesztette: sakkay, 2016.10.23. 21:07:31
Ék-katlanozni sem volt éppen egyszerű, mert a végére az AI-t is elég jól fejlesztették. Már az áttörés sem mindig ment elsőre, elterelő támadások kellettek másodlagos irány(ok)ban, többszintű tartalék, a katlanozás alatt máshol is támad(gat)ni, lekötni a szembelévőket. És még így is olyan összehangolt ellentámadásokat tudtak indítani, hogy csak néztem.
Eddig 2x nyomtam le az oroszokat legerősebb szinten, másodszorra már + 2 táppal is. Az agy kapacitásom alig volt lefogva játék alatt. A három sokkal nehezebb és reálisabb volt a hadműveleti részt tekintve, na ott még lélegezni is alig tudtam. Ha egy hadosztály mondjuk támad, aztán te hat óra után lefújod, majd más célt adsz:na az nem olyan, hogy azonnal indul. Szóval óriási hiba. Ne érjek már ugyanolyan gyorsan oda valahova ha előtte harcoltam, mintha a laktanyába várakozok. És ez csak a jéghegy csúcsa.
Lehet, de nem reális. Hol vannak a hadtestek, hadseregek? A németek hadműveletei hadtesteken nyugodtak, a hadseregcsoport kevésbé volt lényeges. A felkészülés jelenleg legfeljebb harcászati szinten értendő, a valóságban hadműveleti és hadászati tervezés is folyt. Ráadásul műszaki előkészítés, illetve a rendezettség helyreállítása a harc előtt, után nem jelenik meg. Az alapvető baj a koncepció, ami lényegesen butább, mint korábban.
A várakozási idő máshogy jelenik meg. Nem az van, hogy egyáltalán nem indíthatod rögtön a hadosztályt új feladatra (miért ne tehetnéd meg?), hanem az, hogy ha tervet adsz nekik, és időt a felkészülésre, akkor hatékonyabbak. Ugyanaz a dolog, csak megfordítva.
Én is azon agalok ez miért kellett...legalább lehetne választani. Többen-sokkal-nem fognak játszani azért, mert kihagyták a lent említett dolgokat. Ellenben biztos vagyok abban, hogy sokan ezért nem fogják megvenni
Teljesen egyetértek. Én egy rövid kipróbálás után vágtam a kukába, mint macskát szarni. A végtelenül leegyszerűsített hadseregszervezet és mozgatás szerintem vérlázítóan gagyi. Ugyanez a HoI3 rendszerével nagyon jó lenne.
Nem tudom megszokni a játék egyszerűség már ami a parancsnoklási fa hiányát és a hadosztályok mozgatását illeti. Igen nagyszerűen megcsináltak ezen kívül szinte mindent, de így olyan mintha ki lenne herélve. Nagyon remélem változtatnak ezen valamit. Nektek nem hiányzik? Semmi várakozási idő új parancsnál csata után, ez sem tetszik.
Önkéntes csapatokat visszahívni lehet valahogy?
"They explicitly said that they're focusing on the commonwealth in this expansion. Canada's new focus tree has already been revealed, and they mentioned that they'll spice things up for India and Australia too. We can expect at least 1 other focus tree (my bet would be India), but probably more are to come."
A számos mappát hol hozzam létre? A C/Dokumentumok/HOI4 -ben, vagy ahová telepítettem (nálam D/....) Ha a C-n hozom létre meg se jelenik a mod, ha oda másolom ahová telepítettem, akkor megjelenik de nem indul a játék.
Sziasztok! Töltöttem le egy modot ami 2 fájlból áll, az egyik egy 703013353-as mappa (benne egy zip), a másik fájl ugyanilyen számú mod mappa. Mind a kettőt bemásoltam a C:/.......HOI4/mod mappába, de nem jelenik meg a mod.. Hova kellene másolni?
Ctrl+alt+jobb klikk. Ez a korábbi support attack, utána kék nyíllal mutatja a támadását, és az ikonján kis kardszerűség látszik. (Azt hiszem csak akkor kell mindkettő, ha tervhez vannak rendelve, egyébként csak ctrl kéne, de mivel általában nálam be vannak osztva, ezt a kombót szoktam meg).
Hogy lehet megadni egy egységnek, hogy ne támadjon, hanem csak támogassa a támadását egy másik egységnek? Magyarán ne lépjen be a területre, ha a támadás eredményre vezet.
Multiban milyen scenario és országpár ami kiegyenlített két játékos számára? Már egy ideje gondolkozom ezen és nincs igazán jó ötletem...
Valamint nem árt megszívlelni a korábban linkelt guide-ban leírtakat. Aszerint, ésszel használva a vadászokat, teljesen elfogadhatóak az eredmények.
Ász pilótákat is tegyél vadász századokba, illetve az Angliai csata idejére a légi doktrínák vadász ágán is érdemes végig érni.
Igen németekkel. Az angliai csatában igen, de a nyugati hadjáratban azért eléggé soknak tartom a veszteséget. Na majd kipróbálom amit mondtál tuningolást. Az a baj hogy teljesen meg is feledkeztem erről, mikor észbe kaptam már ki tudja mióta 500-on állt az air experience... Olyan sokmindenre kell figyelni ebben a játékban hogy óhatatlanul kimarad valami. Most az a bajom hogy elfogyott a manpower a sok lovas rendfenttartó miatt...
Németekkel vagy ? Az angol AI a hajók és repülők tuningolására van ráállva, amíg nincsenek szépen feltungolva a repülőid tulajdonságai legalább 3-4-esre, addig nem is fogsz elérni szignifikáns sikereket egy az egyben. Egy Fighter 1-es 3-4-es tuninggal sokkal többet ér, mint egy Fighter 2-es 0 tuniggal. A valóságban minden lelőtt RAF gépre majdnem 2 német jutott, a vége felé már tényleg tarthatatlan volt a veszteség. Volt amikor 3000 vadászomba került kitakarítani 1400 angol repülőt a Csatorna légteréből, de nem sajnáltam, mert volt. Amikor viszont nem csináltam meg a holland csavart a kampányomban, akkor én is inkább vártam feljavított gépre, úgy már én voltam sikeres 2:1 arányban.
azért egy kéthónapos hadjáratban csak nem kellene elveszíteni több mint ezer vadászgépet. A CAS gépek még mindig nem nagyon fogynak. Pedig ezek voltak kitéve legjobban az ellenség vadászainak. Lassúak voltak nehezen manővereztek a vadászokhoz képest. Az ellenség vesztesége is hasonló. Ezt inkább úgy kellene megoldani hogy bírkózzanak egymással, és ne tudjanak tőlük bevetést végezni a CAS gépek. Ahogy a valóságban is volt. Ráadásul fullon gyártom az utánpótlást és nem elég a veszteségek pótlására.
Nos, kipróbáltam az új patchel. Még mindig el van cseszve a légierő. 1700 vadásszal vágok neki a nyugati hadjáratnak és pár hét alatt leradírozzák. Az ellenségé ugyanúgy elfogy. Szóval ugyanolyan baromság mint volt.
Letöltöd a mod-ot, megnyitod a zip-et, azon belül a .mod fájlt Notepad-dal. Ott van egy ilyen: archive="workshop/content/számok/... Na a "számos" mappát hozd létre, és oda tedd be a mod mappáját.
Kezdtem egy újat és érezhetően jobb lett az AI. Most is lehetséges bekeríteni az egységeit, de sokkal nehezebb. Látszik, hogy próbálja kihozni a gyűrűből az egységeit, mielőtt az bezárulna. Inkább feladja a területeket, de az egységeket próbálja megmenteni. Nagyon jó! Csak így tovább.
Kijött a Sunflower (1.2) patch, itt van a changelog.
srácok, hol tart most a játék bugok/AI/eventek terén?
érdemes lassan beruházni, vagy még kell várni pár patchet?
ami nekem még nagyon megdöbbentő volt, anno streamen, hogy magyarokkal kényelmesen le lehetett rohanni a játék elején az osztrákokat, meg Csehszlovákiát és amellett, hogy sikerült, a kutyát nem érdekelte a nagyhatalmak közül.
A földközi tenger kulcsa gibraltár+szuez megszerzése. Ha ez a kettő megvan, akkor CAS-al és torpedó rombolókkal szépen le lehet faragni a bent ragadt flottát.
Infrastruktúrát a csapatok után folyamatosan kell javitani-építeni ahogy haladnak. Nem kell 10-esre, csak hogy elbírja őket. Kissebb gyalogos+lovas egységek+logistic company jól elvan afrikában.
A csatlósok serege általában béna. Csak megszállásra és front tartásra jók. Aktív támadásnál csak szívják le az utánpótlást és a manpowert.
Nem gyártok annyit amennyi napi szinten szükséges, de van raktáron 6e+. Az infrastruktúra valóban forrása lehet a problémának. Néhol több, mint amennyit elbír...Afrikában nincs saját területem, így a fejlesztés kivan lőve. Akkor igyekszem kevesebb, de hatékonyabb egységeket odarendelni, plusz rakok rájuk logistic supportot. Rengeteg expedíciós divisiont küldtek a többi fasiszta államok, amiket szívesen át is vettem. Gondolom ez ellátottságukat nekem kell fedeznem? Ha igen akkor hiba volt, mert elég gyatra egységek és csak elvonják a supplyt az adott körzetekben. Egyébként ebben az esetben számít, h a Földközi egyáltalán nincs fennhatóságom alatt? Egyszerűen nem bírok odajutni a hajóimmal..
Feltételezve, hogy elég felszerelést gyártasz, akkor túl sok hadosztályod van az adott supply körzethez (F4). Vagy építs jobb infrastruktúrát, vagy vonj vissza pár egységet. (Az infrastruktúra a harcokban sérül is egyébként, szóval a javítását sem árt ilyen esetben a prioritási lista elejére tenni.)
Köszönöm a válaszokat! Közben a németekkel is kezdtem egy kampányt. Balkánon, Afrikában és a keleti-fronton komoly állóháború alakult ki. Főleg előző kettőnél vagyok meglőve, teljesen nulla az ellátottságuk. Ez ügyben mit javasoltok? (az egységekhez nem lett képezve logistic company) Balkánon amerikaik szálltak partra, kb 2 éve ua. azon a szakaszon harcolunk. Dupla annyi századdal nem bírok el velük. Nekik fullon a supply, nekem meg majdnem semmi, pedig nem vagyok bekerítve és az anyaország és a seregeim között csupa axis államok vannak.
Now for something totally different! As you know our games collect stats and metrics and who doesn't love stats? 12% of players use Nato counters (this jumped a whole percentage when Black ICE and August Storm mods released) 12% play multiplayer 20% play ironman The most popular major nations are Germany at ~40% of games, Soviet (15%) and USA (12%). France is least popular at 6%. 35% are played as a minor nation Mods are super popular! Around half of daily active games use mods of some kind. We are really excited by this, because we spent a lot of time making sure HOI was easy to mod and easy to get mods for in the workshop.
A tengerészeti techek közt (legalul) van, ami drasztikusan csökkenti. (Ráadásul az össz hadosztály limitet is növeli a partraszállásoknál).
Azon kívül minél kisebb csapatot használsz, annál rövidebb az idő.
Sajnos ez ilyen lassú, így ajánlott mindig előre tervezni a partraszállásokat, bár amerikának van egy nemzeti fókusza ami csökkenti pár nappal, ha jól rémlik! Azok a szigetek között lehet gyalogosan átmenni, amik piros szaggatott vonallal vannak összekötve (tengeri fölény sztem kell hozzá). Csak a fontos szigeteken kell partraszállni (békaugrás)! Utoljára szerkesztette: soulless42, 2016.09.10. 23:17:23
Még egy kérdés!:) A partraszállás minden esetben lassan zajlik? Megérkeztem egy kisebb csendes-óceáni szigetre 84 tervezési nap + 20-30 napos utazás után, majd közvetlen mellette lévő szigetre áttudtam kelni, de továbbiakra már újabb tervezés után menne. Mondjuk én voltam a hülye, mert teljesen jelentéktelen helyre küldtem őket..
Nem szoktam egyenként bíbelődni a partvédelemmel. Egy army-ba rakom azokat, akiket erre szánok és területvédelmet adok nekik, végig a partok mentén. Így maguktól elrendeződnek viszonylag intelligensen: a gyalogosok lemennek a kikötőkbe, a páncélosok meg felhúzódnak a belső városokba, ahonnan elérnek egyszerre több helyet is. Egyszerű plusz egységeket is berakni melléjük, mert mivel seregben vannak, közvetlenül tudok gyártani beléjük mindent, amit akarok, ha elkészül egy-egy egység, rögtön elrendeződnek maguktól. Amikor a magyarokkal voltam, a jugó partokat végig bevédtem így, de az albán határt is védeni kell. A hülye olaszok szinte biztosan betámadják őket '40-41 körül, mire rögtön beugranak az Allies-be és a britek azonnal benyomulnak ott is. Hiába nem voltam Axis tag, a jugók miatt a britekkel (és a szövetségesekkel) már hadban álltam, egy plusz sereggel kellett kivakarnom őket az albán hegyek közül.
Ahogy írták, 5 lovas+MP, viszont nem kell megvárni, amíg 100% ra kiképződnek, mert úgysem fog harcolni. Amint megjelenik a nyil, deploy. A másik, hogy a division equipmentben ki kell szedni, hogy az új fegyvereket használhassa. A legócskább raktáron lévő szar fegyverekkel kell felszerelni őket. Ha nagyon nincs manpower, akkor lehet úgy, hogy nem 5 lovasdandár egybe, hanem egyessével képezni. Így mindenhová annyit kell vezényelni, hogy pont nyugi legyen, Van ahová 1-2 elég, de van ahol 10+ kell a békéhez. Macera, de nagyob birodalom esetén több 10 000 manpower spórolható. Lehet számolgatni: 1 lovas dandár 1000 manpower, 120 gyalogsági fegyver és 2 elnyomást ad. 1 MP support unit 500 manpower, 40 gyalogsági és 10 support felszerelés és 20% bónuszt ad az elnyomásra. Tehát ha egyessével csinálod a lovaka, akkor nem kell mellé MP, ha 5-ös hadseregekbe, akkor megéri mert az 5 ló az 10 elnyomást ad és az MP 20% -a miatt 12 lesz. Olcsóbb mint a 6-ik ló. 4 nél 8 ból lesz 9,6 vagyis kevesebb mint 5 ló MP nélkül, de kevesebb ember/felszerelés kell hozzá. 3 nál már nem éri meg MP-t rakni mellé.
Partraszállás ellen csak a portokat kell védeni. Nem baj, ha máshol száll partra, de ha nem tudja a portot elfoglalni, akkor utánpótlás nélkül napok alatt fel lehet morzsolni. Port védelemre nagy hadosztály kell, nyugodtan mehet 40-es combat with, mert az erősítés megérkezéséig egyedül fog harcolni. Én 14 gyalogos és 4x1 tuzerseget szoktam belerakni. Így baromi sok HPja, organizationja lesz és magas soft attackja. Ezt megtoldom még egy engineer brigáddal, vagy ha tele vagyok tüzérséggel akkor még egy support artyval. Ezeket viszont fullra kell képezni. Tüzérségből mehet a régebbi verzió, nem kell a legújabb, ha nincs elég.
Valahol mögöttük jó ha van a közelben egy pár hadosztályból álló kissebb csapat, hogy ha valahol mégis megkisérlik a partra szállást , akkor be tudjon ugrani segíteni. Ez lehet akár pihentetett, feltöltésre váró egység is, vagy valami gagyi banda, ahogy már lentebb írták.
Lázadásokra a legjobb a lovasság: 5 db lovas dandár + 1 db katonai rendészet. Nem is harcolniuk kell, hanem megelőzni a lázadást, lenyugtatni a hőbörgőket. A tengerparti kikötős tartományokban helyőrségeket kell otthagyni, hogy ne tudjon az ellenség ott partra szállni. Persze kellene 1-2 db tank hadosztály is, hogy fel tudja morzsolni a partraszállókat (még ha az a leggagyibb könnyű tank is).