Tudtommal csak kutatás növeli a területenként építhető gyárak számat. A hatékonyságukat ezen kívül az ipari törvények is befolyásolják (civil economy, war economy, stb.), és konkrétan nem emlékszem, de biztos vannak olyan national focusok is, amiknek van rá hatása. Ez utóbbiak közül van olyan is, ami x darab kész gyárat ad adott területekre (és ugyanakkor növeli is az ottani maximumot is annyival).
Helló! A területi terjeszkedés behatárolt és maxon vannak a gyárak száma csak kutatással tudom bővíteni a kapacítást? Esetleg infrastruktúra fejlesztéssel, bármi mással nem lehet?
#334 Nehézvadászok bombázók ellen jók, sokkal hatékonyabbak, mint a sima fighterek. (Történelmi alapon én is hanyagoltam őket, amíg ez ki nem derült)
#333 Motorized zászlóaljak előnye a sebesség, szóval olyan egységekkel érdemes egy hadosztályba tenni, amik szintén gyorsak. Egyébként meg a statjaikból, és a statok alatt a terepmódosítókból láthatod, mik a gyengéik.
A nehézvadászokkal ért el sikereket valaki? Vagy csak annyira használhatók, mint a történelemben (nagyon kevéssé)?
Valaki azt meg tudja mondani, hogy érdemes-e lehívni motorized egységeket(teherauto) és a harcba vetni őket külün vagy a vegyesen kell a dandárokat más seregtestekbe építeni, egyáltalán mire jók?
Ja én is imádom az új rendszert...de az igen idegesítő, hogy az oroszok nem védik a határaikat. Vh játszom és nem töltök vissza, de azért jóval könnyebb mint az HOI3,egyenlőre legalábbis.
Ok, akkor nincs tippem. Én még nem modoltam ezt, de elvileg úgy kell működnie gondolom, hogy a steam workshopban subscribe-olsz, azoknak meg kell jelennie a mods fülön ott a launcherben. Hacsak nem másik steam accounttal voltál workshopban, mint amivel a játékot indítod, akkor nincs ötletem.
Van egy olyan , hogy felszereltségi ratio-na az lehet a gond. Ugyanazon helyszínen álló egység is különböző alapsebességre képes-ugyanazon típusból-ha ez a százaléka más.
Én kipróbáltam, és az első játékomban megkötöttem az orosz szövetséget, de szinte mindenki utált miatta. Most a másodikban viszont eltaláltam az egyensúlyt, de úgy hogy nem kötöttem meg a szövetséget velük csak végig nagyon jóban voltunk. Igaz a románokat elveszítettem, helyette viszont a jugókat húztam be axisba. 45-re elfoglaltunk szinte mindent. Enyém lett Anglia, a magyarokkal, jugokkal, bolgárokkal együtt levertük a románokat mert beléptek az alliedbe. Behúztam szövetségbe a spanyolokat is. Aztán a ruszkikkal együtt szedtük szét skandináviát, illetve nyomultak ők Afrikában is az olaszokkal együtt (ők is axis). Aztán beleuntam hogy nincs semmi izgalom és így létrehoztam fókusszal az antikomintern paktumot majd a war with russa-t is. De ekkor valami hiba történt mert nem tudtam nekik hadat üzenni. Azaz hiába kattintottam a declare war gombra, kiválasztottam hogy annex, semmit nem csinált, maradtunk békében. Itt untam bele.
hát a kettőben még úgy volt, hogy a max sebesség csak egy változó, ott volt még, hogy harcol, vonul, milyen az infra, ilyesmi.
Mi okozhatja, hogy a gépesített egységeim, 4 kmh-val mennek? Először azt hittem, hogy a spec zászlóaljak-de nem. Az van a motorizált gyalogságnak is, és az mégis megtartotta a maxát..
Én kipróbálnám, hogy kelettel nem kellene foglalkozni, de félek, hogy valamiért megköttetik a szövetség, de aztán egy idő után kilép, bedobja az AI az unalmast.
Hát én éppen azért hagytam abba az előző kampányom, mert véletlenül annyira közel kerültem az oroszokhoz politikailag, hogy 41-ben esélytelen volt háborút indítani ellene, akárhogyan próbáltam rombolni a viszonyt. Megtámadta Angliát vidáman bombázta az angolokat a földközin. Én elfoglaltam Észak-Afrikát. Ja történelem hűség be volt kapcsolva. Utoljára szerkesztette: sakkay, 2016.06.20. 12:44:43
Ezt nem próbáltam. Szerintem attól is függ, hogy historical-t választasz-e az elején. Mert ha igen, akkor a focus tree-n az ai a történelmi választásokat preferálja, szóval esélyesebb, hogy harc lesz a vége. De csak találgatok.
Érdeklődnék, hogy aki a németekkel és játszik megpróbálta a Berlin-Moszkva szövetség létrehozását, a szövetség mennyire tartós. Nem lép ki belőle a szovjet fél?
Van. A gépeknek van egy hatótávja, ettől függ, mennyire tudják lefedni az adott légi zónát. Látni lehet a zöld-sárga-piros jelen, mennyire hatékonyak. Főleg nagyobb területeknél jöhet jól.
Ami meg a bécsi döntést illeti: nézd meg jobban. Mindkettő elérhető. (Szaggatott vonal)
Ezt nem értem: a történelemben volt első és második bécsi döntés. A játékban viszont nem lehet csak vagy az egyik, vagy a másik. Ezt miért kellett így csinálni? Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.06.19. 22:47:33
A vadászok elhelyezésének van szerepe? Úgy értem a kérdést, hogy például Northern Germany területén van 3 db reptér. Ha mind a három reptérre lerakok 50-50 vadászt, akkor ugyanazzal a hatékonysággal harcolnak, mintha csak az egyik reptérre tennék le 150 db vadászt? Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.06.19. 20:22:23
Aki szeretne segíteni tesztelni, de nincs eredeti játék verziója az itt letöltheti a magyarítást jelenlegi állapotában és ha bemásolja a Hearts of Iron 4/localisation mappába elvileg működni fog.
Létrehoztam egy fórumot ahol a fordítással kapcsolatos kérdéseket lehet megbeszélni. Utoljára szerkesztette: bazsidiver, 2016.06.19. 15:02:27
Akinek steamen van meg a játék meg tudná nézni hogy működik-e neki a mod amit feltöltöttem a workshopra? Még csak nagyon alap de jó lenne tudni hogy másnak is működik-e a magyarítás.
Milyen kapcsolója? Nem egészen értem, miről beszélsz. Ha van választva egy seregnek parancsnok, akkor kapják a bónuszait.
Hát nem állítom, hogy nem jönne jól néha. (Viszont azt nem tudom, tudtátok-e, hogy nem csak egész sereget lehet tervekhez rendelni. A gép néha magától is csinál ilyen "széttört" terveket (olykor elég bosszantó módon). Ezzel lehet játszani ilyen esetben) Utoljára szerkesztette: Paladin, 2016.06.14. 16:21:30
Így van, ezt mondtam én is, hogy lenne értelme még egy köztes HQ-nak. Az alá vont divíziókat egységesen lehetne kezelni és elég lenne csak ezeket a hadtest jelölőket rádobni a nyilakra, gyorsabban menne a tervezés és az esetleges váratlan helyzetekre felkészülés is. Pl. ha oldalról ellentámadás jön, vagy be kell segíteni valahol, akkor nem kell bogarászni a közeli divíziók között, hanem a hadtestet megfogva egyszerűbben átirányíthatók. Ennél mélyebb felbontás nem hiányzik.
Most nézem, hogy olyan zseniket, mint Ewald von Kleist (pl. '43 Kubán - Erich von Manstein mellett a németek egyik legnagyobb hadvezére/stratégája/taktikusa; és ő sem volt a nácik barátja: le is tartóztatták, ennek ellenére Szibériában végezte (usa átjátszotta a yugóknak, akik a szovjeteknek), mert a szovjetek ellen tömegeket tudott mozgósítani Ukrajnában a németek mellett) hihetetlenül alul értékelt a paradox, míg a katonailag "senki" lázadókat túlzottan fölmagasztalja. De, még ha ez volna a legnagyobb hibája a játéknak...
Japánnál az a fő baj még szerintem, hogy miközben ázsiával nem boldogul, vagy legalábbis oda koncentrál, azért csak magára rántja az USA-t. Direkt kihagytam az axisból németekkel :) Valahogy úgy érzem, hogy olyan, mint a rossz játékos: "ha már van a focus tree-n ilyen lehetőség, nyomjunk rá, nem érdekes, hogy baromság".
Japán AI-nál az a nagy gond, hogy amikor egyesül ellene Kína, hajlamos átszervezni a front és támadási terveket. Ilyenkor elkezd vasúton szállítgatni, ami leviszi az org-ját és beásva sem lesznek...ha közben betámadja Kína, többé nem tudnak megkapaszkodni, de még ha nem is, akkor is rengeteg idő, amíg visszaszerzik az org-ot. Sajnos a vasúti szállítás letiltása gomb nem működik, megőrülök, amikor elkezdenek a front mentén vasutazni az egységeim. Nem beszélve arról, hogy a japán AI (lehet a többi is) hajmeresztő batle plan-nal tud előállni: pl 1sáv széles, 10sáv mély frontot szeretne a mongol határ mentén a sivatagban, a parti síkságot meg nem tervezi elfoglalni.
Részemről teljesen megfelel ez a megoldás. Németekkel tolom és a keleti fronton egy field marshall alá betoltam 110 hadtested, zömében gyalogságot és tüzérséget. 3 darab 15-24 hadosztályt számláló hadsereget helyeztem el a fronton, közepes páncélosok + önjáró lövegekkel, motorizáltak könnyű páncélos fedezettel. 1 északon, Leningrádi céllal, 1 középen Moszkvai céllal és 1 délen Szevasztopolt célozva(itt rásegítettem egy tengerészgyalogos hadsereggel és partraszálltam a Krím-félszigeten) és a nagy hadseregnek kb az Urál vonala megadva célnak. Bőven elég a három kissebb hadsereget managelni a nagy banda mindenhol segít az áttörésnél és simán megállítják a ruszkikat. Eddig egész jól működött a dolog, Leningrád és moszkva pillanatok alatt elesett, közben folyamatosan támadják őket a Japánok a másik oldalról így kb '42 nyarára elbukik.
A lényeg, hogy nekem egyáltalán nem hiányoznak az unalomig túlbonyolított hadosztályszerkezetek amik a 3-ban voltak, így is elég fun a játék.
Nekem azért egy köztes, hadtest szint nagyon hiányzik. Sokszor jó lenne, ha nem egyszerre 24 hadosztálynak adnék parancsot, hanem külön kisebb egységekben is le tudnám bontani a feladatukat.
Kinek a pap, kinek a papné. Én speciel hülyét kaptam attól, hogy minden fityfasz egységet hadszíntér-front-hadsereg-ezred-század-tized-kovácskettő szinten rendezgetni kellett. Nem is használtam szinte soha.
Ha nincs légi utánpótlásra lehetőség, akkor mi értelme ejtőernyősöket bevetni? Azért, hogy utána éhendögöljenek, mert nem lehet nekik ledobni ellátmányt? Milyen cigány munka ez?
... és most is van bonusz skilltől, special traittől függően. A két ranghoz külön trait set.
Azzal, hogy a TFH-ban bevált planning-et és a mostani frontokat rendesen összedolgozták, és most már van értelme a nyilaknak, hozzávezetett csoportosításoknak, és haderő-tervezésnek, a korábbi OOB majdhogynem feleslegessé vált. Nem hibátlan ez sem (pl. csak egy határra lehet frontot tenni és a planning nem tud átnyúlni több országon) és egy köztes HQ szint és ezzel valamiféle súlypont-modellezés talán még jól jönne, de már így se rossz. Az már csak plusz lenne, ha visszajönnének mondjuk a division parancsnokok is a képességeikkel, de a HQ szintezést és a supply line-okat szerintem jó, hogy elhagyták.
Lehet, hogy neked apróság, de nekem nem az, sőt. Hogyan lenne apróság, amikor minden egyes parancsnok bonus/malus rendszerben működött tereptől, évszaktól, csapatok összetételétől és több egyéb más körülményektől függően? Mos mi van ehelyett? Azért a HoI csak a harcról szól, nem? Most ez gagyibb lett, sokkal, lényegében az 1 szintjére esett vissza. A 3-ban egy eléggé valósághű rendszert hoztak létre, amin lehetett volna tovább változtatni (pl. parancsnok leváltása presztízsbe kerül, élethűbb fejlődési rendszer), de ehelyett kivágták az egészet.
Volt hotfix, dolgoznak az első rendes patch-en, július elején jöhet:
"Right now we are working on the first proper patch that we plan to release just before vacation in july. You will get more detailed info in coming weeks but the main focus will be: - AI - Air warfare balancing - Making sure invasions are harder to pull off, easier to defend against and more cleverly done by AI - Improving peace conference scoring - Quality of life interface improvements - Bug fixing"
Már ne haragudj, de ez annyira apróság, főleg a fejlesztések mellett... Ha emiatt képes vagy kihagyni, a te bajod.
"Egyedül a többlépcsős hadszervezet kialakítása hiányzik belőle, és ezzel jár a többféle rang elhagyása." Na ez az, ami miatt még ki sem próbáltam. Azt nem mondom, hogy nem is fogom, de nevetséges, hogy milyen visszalépés ez a 3-hoz képest. Inkább fejleszteni kellett volna (pl. hadsereg-, hastestsávok, automatizálás), ehelyett sok szerencsétlen bugyuta kétbites miatt kivették. Nevetséges.
i5, 16 GB, R9, és '42-ben már hosszú másodpercekre megállt, beszaggatott (közepes sebességen).
Hát én már láttam jó AI Japánt Kínában. Egyszer 38-ban lenyomta őket, a WT-t túlnyomta 100-on, ezért kicsit túlgyorsultak a dolgok...pl Mo. is elkezdett war goalokat gyártani Románia és Jugó ellen. Én szoktam küldeni oda is csapatokat...a segítségemmel nem veszíthetnek. :)
Nem, és most sincs. Mondjuk már nem emlékszem, minden részben megcsináltam-e, de korábbi részekben úgy rémlik, ha nem volt kezdő garancia történelmileg, vagy nem volt rá direkt esemény, akkor a gép nem foglalkozott ilyen diplomáciai apróságokkal.
Japán nekem is kicsit gyengének tűnik AI kézben. Még nem láttam jól teljesíteni, ha nem human vitte.
a japán rész totál szar jelenleg. Kína kiverte őket a nagy földrészről, és értelemszerűen partra nem tudott szállni japánban, így kb úgy, hogy a japánok semmit nem tudnak csinálni, nincs vége a háborújuknak. Értelmetlen, erre nem készült fel a játék úgy látom, hogy van olyan eset hogy kína kiveri a japókat, és esetleg valami békekötést kéne alkotni.
Paladin #259: a régi részekben ausztria függetlensége nem volt garantálva a németek által?
Lehet, mert a world tension akkor már 100 volt, igazából csak az új hadvezetéses móka próbájának szántam. Ez a kisebbik gondom volt, végülis érthető, mi miért történt. A fő problémám a borzasztó teljesítménnyel (pedig nincs gyenge gépem), illetve a teljesen szétesett eseményekkel volt. A számok sem stimmelnek szerintem, '42-ben már napi kb. 2 módosított Fighter II-est gyártottam. 900 vadásza az életben nem lehetett volna Mo.-nak. :) Eddigre már az összes fókuszon is végigmentem, nem volt mit választani, a három sornyi személy/céglista is fel volt töltve. A fejlesztésekben meg már egy-két '43-masba is belekóstoltam (oké, itt a navy egy az egyben kihagyható volt és a fókusz bónuszok is sokat segítenek, de pl. medium tankom és '43-as equipment-em már volt).
Magyarokkal most is a régi taktika a nyerő, rögtön Ausztriának nekimenni, utána csehek, utána jugók vagy románok. A world tension az ellenség, minél magasabb, a demokráciáknak annál több eszköze van ellened. Általában a harmadik ilyen háborúd után jut olyan magasra, hogy elkezdik a függetlenségét garantálni annak, aki ellen wargoalt kezd az ember fabrikálni. Ezzel már meg lehet erősödni annyira, hogy komoly tényező legyen az ember valamelyik szövetségben. Mert egyedül nem sokat lehet elérni utána. Bár lehet saját factiont is csinálni, az egy sokkal húzósabb feladat ilyen fekvéssel.
Első (és ezidáig egyetlen) próbámban a magyarokkal kezdtem, '36-ban, non-historical módban. Próbáltam kimaradni mindenből, az Axis-ba sem léptem be, military access-t sem adtam senkinek, de az első és második bécsi döntés így is lement, megkaptam a területeket (Felvidék, Erdély). Ismerkedtem a felülettel, a működéssel, ilyesmik. (HoI2, 3 (+ HPP/BI), TDH mind megvoltak, ismerem jól ezeket.) A játékban a szovjetek támadtak először a lengyelekre és csak utána a németek. A fritzek aztán a franciáknak is nekiestek és a Maginot-on próbáltak átférkőzni, ami részben sikerült is nekik, aztán az angolok Hamburgnál hátbatámadták őket. Közben a németek a szovjeteket is betámadták és eljutottak nagyjából félútig, mint a valóságban, aztán megfordult a helyzet. '41 körül visszaért a front minden irányból. Az olaszok bevették Kairót, de aztán hamar kiestek onnan. Én a románok ellen tervezgettem, ők is semlegesek maradtak. Mikor úgy láttam, itt az idő, '42-ben elsütöttem az öt déli megyét érintő event-et, némi szóbeli csatározás után pedig elindult a háború is, mire a románok azonnal beléptek az Allies-be... Innentől kezdve persze veszett ügy lett a dolog. A kb. 900-as vadász- és a kb. 400-as CAS-flottát kettő nap alatt leradírozták a szövetségesek és bár eljutottam majdnem Bukarestig, ott már megjelent mindenféle náció hollandtól kezdve amerikaiig. Érdekes volt látni, hogy bár mindenkivel háborúba kerültem, minden érkező egység megkerülte a határokat és csak a román front felől támadott vissza, a többi, szinte őrizetlen határ nem érdekelt senkit... A vereség után előállt a mai ország állapot és új kormány lett, de az összes nemzeti fókusz megmaradt (érdekes amúgy, hogy eddigre minden lehetséges fókuszom is megvolt már a naval, meg az alternatív, már nem választható ágak kivételével). Itt már csak figyeltem mi történik a világban. A németek, olaszok elbuktak. A japcsik sem léptek be az Axis-ba, Kínával állóháborúztak már jóideje. A szovjetek szinte mindent és mindenkit betámadtak és előállt az a helyzet, hogy az egyik háborúban az Allies tagjaiként harcoltak, a másikban meg ellenségekként. Ráadásul egyik sem tudott volna véget érni (elvileg), mert olyan, már nem létező országokat is le kellett volna győzni, mint a szlovákoké. Ők eddigre már nem léteztek, a területükön félig a szovjetek álltak, a másik felén (beleértve a fővárosukat is) meg a felszabadított lengyel állam egy foltja. Nem tudtak kiesni a játékból, mert valamiért még mindig háborúban álltak. Eddigre már egyébként úgy belassult a játék, hogy játszhatatlan volt. Európában fel-alá grasszált több száz egység minden cél nélkül, a politikai térkép egy nagy merő folthalmaz lett. Szóval '42 végén inkább abbahagytam. Azt hiszem, pár patch-ig nem is nagyon fogok felé nézni...
DLC-ben biztosan lesz itt is minden, de ha egyből jó lenne, nem szednének be elég pénzt.
Szerintem nincs direktbe lemodellezve sajnos a földön lebombázás. A stratégiai bombázás során a reptereket is érheti kár, így kevesebb gépet tudnak kiszolgálni, de ennél többet szerintem nem lehet tenni.
Szerintem is sokkal érdekesebb élvezhetőbb mint a 3. Viszont a vadászok problémájával sürgősen kezdjenek valamit mert ez így borzalom. A franciák legyalulálsa után simán távol tudnám tartani a szövetséges bombázókat a több mint ezer vadászommal, ha rendesen lenne modellezve. Ellenben az én bombázóim is ugyanúgy legyakják a szövetséges vadászokat. Na de ez így akkor is gáz. Egyébként azt modellezi a játék hogy a földön is elpusztíthatóak a repülőgépek? Vagy csak annyira hogy ha stratégiai bombázást választunk akkor az ellenséges repterek kapacitása csökken..?