158 Origin lap van a játékban többi starter deck, minden féle setből összeválogatva. A BFZ-ből is nagyságrendileg hasonló mennyiségű lap jön ~150körül.
A BFZ 274 lap, de bizonyára azt is megszűrik, ahogy az Originst is megszűrték, a Duelsben 228 van a 272-ből. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.15. 09:39:20
Azért a mostani szett nagyon másképp alakul, mint a RoE szigorúan battlecruiser játékstílusa, és ezt folyamatosan hangsúlyozzák is.
Az a kezdőket nagyon megszívatta, mert amiket megtanult régebbi draftokból, hogy kis lények, stb. az gyakorlatilag működésképtelen volt. A mostani kiegészítőben sokkal jobban odafigyeljenek, hogy színpáronként ugyanúgy más és más játékmód legyen a jól használható, a kis ally seregtől kezdve a megeszem a paklidat stíluson és a "lerohanlak a földjeimmel" mókán át az óriás dögökbe vezető rampig lesz minden. De azért az ilyesmik továbbra is kedvesek szívemnek:
Pláne ilyen országban ahol viszonylag kevés játékos az is főváros központú. Én hs előtt akartam volna online játszani vele, de egyszerűen nem tudnék ezért fizetni
Először is kis betekintés a korábbi eldrazzi blockba, hogy az új kiegészítőnél nagyjából mikre lehet számítani és remek példák arra, hogy miért ne adjuk fel túl korán. 50.perctől kezdődő meccs remek példa erre:) Rise of the Eldrazzi draft
Bár nem tudom mennyire értékelitek az ilyesfajta videókat, de szerintem a duels tapasztalatai mellett már érthető és izgalmas meccsek ezek.
Shep: Ez sajnos nagyon igaz, nem értem miért nem csinálnak már végre neki egy modern és jobb klienst.Valószinű sok embert taszít ez el alapból akik lehet belekóstolnának, csak a papír alapúra nincs idejük/lehetőségük, míg az online meg olyan, hogy inkább hagyják a fenébe...
Az a Magic Online gyalázat ahogy kinéz így 2015-ben.
Csináltam egy mill decket, gépet 1 hp-ról vertem, sajnos még hiányoznak lapok belőle de nagy poén játszani vele. Rankeden nyilván gyenge lenne de gép ellen élvezetes.
Tényleg jó az új AI, most már 4 manás körben kijátszik két gyaloglót is. Bámulatos.
Nem "védem", de te se gondolhatod komolyan, hogy valóban semmi mást nem csináltak, mint ami a patch notes-ba bekerült, és nem dolgoznak semmi olyasmin, ami nem lett kész a mostani patchre.
Most nem tudom miért véded ennyire a fejlesztő gárdát :), vagy nem értenek rendesen a dolgukhoz vagy kevesen vannak vagy csak leszarják, de csomó más játékban, sokkal gyorsabban javítják a bugokat. Lassan 2 hónapja van kint és ez volt a 2. patch, ilyen fail kezdés után sokkal gyorsabban és többet kellett volna már javítaniuk, a közösséggel való kommunikáció is csapnivaló. Tetszik ez a játék, de azért nem lebeg rózsaszín köd a szemem előtt. Utoljára szerkesztette: erasmus4, 2015.09.13. 12:57:08
Igen, a fejlesztés az úgy történik, hogy mindig csak egy dologgal foglalkoznak, és az elmúlt hónapban az AI dekkeket javítgatták, máshoz biztosan nem nyúltak, és nem foglalkoznak semmi mással :) A következő hónapokban csak a questekért járó aranyak kiosztásával fognak foglalkozni.
(igaz, várhattak volna az említett javításokkal még pár hónapot, hogy a többivel együtt kijöjjön, és akkor nem azért lehetne rájuk mutogatni, hogy mit nem javítottak, hanem azért, hogy semmit se :) )
Hát igen a fejlesztők nem állnak a helyzet magaslatán... Bugok vannak 2HG-ben még mindig nem ad goldot, pedig jó poén, nincs chat hogy megbeszéljünk dolgokat legalább a csapattársal, de arra volt eszük hogy javítsák a HARD AI-t. az volt a legfontosabb...., ami rendben is van csak a prioritással van a gond.
Igazi bugparádé ez a játék. Tegnap volt 60 aranyér sebezz 30-at az ellenfélen, vagy lényein csatán kívül, ezt tegnap meg is csináltam jött is a meccs végén a teljesítésről a kép. Ma belépek erre írja ,hogy még van hátra 2 seb, na mondom ok hát csináljuk, megcsinálom megint írja, kilépek, vissza arany sehol ellenben még mindig kell 1 sebzés, na jó hát akkor legyen, megint megcsináltam és ezután már a ki/be lépés után jóvá is írta. Nem volna gond ezzel a buggal ha minden alkalommal megadta volna a 60 goldot :D Igaz ez még mindig jobb, mint a legutóbbi mikor hiába nyertem az adott színű paklival nem érzékelte és 0-n állt a számláló. Ahogy látom a közösségi továbbra is bugos. Eléggé le van szarva kategória ez a játék, a készítők részéről.
Én is az élmény miatt kezdtem el játszani. Nem sok játékot vártam ennyire mint ezt. Én úgy fogom fel, hogy belépek, játszok, élvezem, közben gyűlik az arany, majd észre sem veszem, és hopp megvan a boosterre való. Az már más kérdés, hogy utóbbi 3 boosterből össz vissz kettő, talán három olyan lapot kaptam amit beraktam a paklimba. Nálam ez az egy pakli dolog működik, tehát csinálok egyet, utána azt alakítgatom. Zöld-fehér, a többi szín egyszerűen nem én vagyok. Na most a ranked az meg más kérdés, ugyanis eléggé motiválni tudja az embert vagy, hogy mondjam: Jó érzéssel eltölteni ha visszajelez neki a játék ha elért egy bizonyos szintet. Itt ez ugyan megvan, de jutalom nemigen jár érte (max achi), illetve a végét sem látni. Az meg, hogy vesztek egy meccset, és visszaesek egy szintet hát..könyörgöm még egy profinak is lehetnek rossz napjai :) Szerintem ezen még csiszolni fognak, de úgy gondolom a többség úgyis a játék élvezete miatt játszik, és nem azért, hogy elérjen xy rankot aztán nőjön az e-penis. Küldetésekből csak az olyanokat csinálom amik nem "win xy duels xy archetype" típusúak. Ez a draw 20 cards ez pl tetszett :) Meg a counter 5 spells. Szóval hasonlókból jön pénz lassan, versus meccsekből azonban elég jól lehet keresni szerintem. Ami az AI meccseket illeti: Ma megvertem egy hard AI-t is, először próbálkoztam vele (össz vissz 3 manát rakott le, abból egyet elpusztítottam mert k.csög vagyok xD). Ja, és megvan a 10 nyert versus meccs. Nem nagy dolog mert nem tudok sokat játszani, de legalább visszajelzett, és kaptam achit...amit egyébként a világ legfeleslegesebb dolgának tartok. Na de ez van. Jó játékot!
Már kezdek beletanulni, kicsit át kellett alakítani a farmer paklimat, de most már jóval többet nyerek, bár kicsit lassabban (ritkábban jön össze az ötödik körre nyertem állapot) Az ultragyors aggro paklik ellen szépen felkészítették őket, kicsit okosabban is játszik, nem követett el pár olyan hibát, amit eddig állandóan :)
Akkor kell mindenképp új kezet húzni, ha 1-2 körben nem tudsz semmit kirakni, kivéve, ha eleve nagyon lassú a paklid.
Én azt tapasztalom, hogy mikor muliganolok és a második alkalomkor 5-6 land és 1-2 haszontalan valami akkor utánna meg szinte biztos, hogy egy 0 landes kezet kapok és innentől kezdve már benne is vagy a spirálba. Értem, hogy random, de ez a séma nekem túl sokszor fordult már elő, hogy eldobtam a kezdőkezet és feljön egy full landes kéz, majd egy land nélküli kéz követte...
Kapsz 254 lapot amikből elég sokszínű témájú paklit össze lehet rakni. Ahogy gyűjtöd a kollekciót, úgy lesz elérhető egyre több lehetőség.
Szerintem elsősorban ez a magic szépsége, illetve a meccsek maguk. Lehet, hogy van egy olyan paklid ami 8-ból 2-3X fog csak működni és nyerni, de az a 2-3 alkalom kárpótolni fog valószínűleg a többiért.
Legalábbis szerintem így sokkal jobb hozzáállni ehhez a játékhoz, mert így azon kívül is lesz tartalom, hogy elérd a full kollekciót és a xx pvp rangot.
Nem az a célom ,hogy eljussak a maxra de ebben a formában értelmetlen az egész és az értelmetlen dolgokat meg nem szeretem. Ha beleraknak ilyesmit csinálják meg normálisan, ne csak, na ilyen is van benne formában! Utoljára szerkesztette: Shep, 2015.09.11. 19:55:00
Szerintem ezen fognak még csiszolni. Ezt csak úgy betették, hogy legyen ilyen is aztán csókolom. Am oké, hogy azért húzol, hogy jobb legyen, de ez tulajdonképpen annyit jelent, hogy felhúzol x lapot a pakliból. Nincs garancia arra, hogy jók is lesznek. Én volt, hogy három lappal indultam el.
Mindenki maga döntheti el, hogy mit vár egy játéktól - nekem például a "hova lehet eljutni" meg a rangok meg ilyesmi soha nem merült fel, mint "cél". Én jókat játszom, és most megnéztem: épp 1-es a rangom, és örülök neki, hogy a játék nem vár el ilyesmit tőlem.
Szerintem ez nem lényeges. Magicnek nem feltétlen ez a rangüldözés a lényege. Itt nincs draft és mind a boltokban,mind magic online-on elsősorban a draftok jelentik azt a versenyjelleget amit itt pl rangokból várnál.
Ez is a baja a játéknak, hogy minek a ranked ha még azt sem látni mi a vége egyáltalán, hova lehet jutni, kapok-e valamit ha elérek x szintre. Eszméletlenül fapados az egész sajnos.
Borzalmasan felerősítették a patch óta az AI paklikat...
Hát igen kezdőkézbe mész 5 manával tuti manát kapsz első 2 körben. De lecserélni meg nem fogod mert aztán 1-2 manákkal indulhatsz :).
Egyébként ha rankedet akartok tolni valami gyors aggro deckkel menjetek, seperc alatt fel lehet menni 10 fölé. Igaz semmi jelentősége max achi. Controll deckehez sokkal jobb lapkészlet kell ami az elején még úgysem lesz meg.
Simán lehet, hogy csak rosszul jöttek a lapjai. Én pl azt figyeltem meg (lehet csak nálam van így), hogy ha sok manát/lényt ad kézbe utána hiába kezded el újra kérni ,hogy jobb legyen nem, lesz jobb, sőt.
Lol. Általában elgondolkodom azon, hogy 10+ szintűek ellen kilépegetek (jelenleg 2-es vagyok) de most bent maradtam. Nos a srác: 1. Meg sem sebzett. 2. Gyakorlatilag két lénnyel vertem le. Két 2/2-es lénnyel. Bár az egyik adott +1-et a kör végéig az egyik lénynek, illetve egy harmadik a támadó lénynek +1-et. Meg lehívtam egy 0/2-es kaput védekezni amitől kaptam egy forestet de a játékom kb ennyi volt... 3. Eleinte 2-3 manája volt, aztán lehívott 5 manából egy 6/6-os 6 renown-os óriást amit utálok. Öhm...ok. Exile target creature :) Biztos örült. 12-es szintű uhm... Meg is érdemli. :D Biztos kilépegettek az ellenfelei.
plusz stabilitás javítások, és tudnak róla, hogy a community quest nem működik :) (nekem titokban elárulták, hogy direkt csinálják, nehogy Shep kapjon érte jövő héten 40 aranyat)
Jól van úgy látom a közösségit nem nagyon akarják már megadni. Legutóbbi ugye irreálisan magas volt, a mostanit meg nem számolja. Vicc.
Nekem így tizenpár boosterre a "végértől" az a tapasztalatom, hogy a gép nem lesz erősebb, csak gyakrabban játszik 3 színű paklikkal ... ami szinte mindig lassabb, mintha két színnel próbálkozna :) Az Origins nem igazán 3 színre lett kitalálva...
De ugyanúgy csinál butaságokat, ugyanúgy elront blokkolásokat, ugyanúgy, összesz.rja magát néhány laptól, és mindent elkövet, hogy azzal végezzen, és ugyanúgy imádja a thoptergyár földet :D
Igen mások is írták, hogy ahogy nő a lapkészleted úgy erősödik a gép is, igaz a hard ai-t simán meg lehet verni gyors aggroval. A napikat is simán megcsinálom hard ai ellen pedig a deckwizard mindent megtesz a bukás érdekében ontja az 5-6 manás lapokat, igaz néhaegy-egy vereség becsúszik, de úgy is gyorsan megvan.
Nem, az "owner" a tulajdonos, a "controller" az, aki épp irányítja azt a lapot, használhatja a képességeit, és a többi.
Az átvétel is "gain control", nem beszél arról, hogy változna az owner - az nem is változik.
Kapcsolódó érdekesség: ha van valamilyen enchant creature a lényen, amit az ellenfél tett rá (például a tüzes ököl, amit egy vörös manából fel lehet robbantani), akkor hiába veszed át a lény irányítását, az ököl irányítása az övé marad, te nem sütheted ki. Szemben azokkal a képességekkel, amik a lényen vannak, mert azokat te irányítod.
Ja de amúgy a gép meg egyre durvább, most ár tényleg minden meccsen jön a sétafikáló van ,hogy több is, ami azért vicces, hogy 60 lapból mindig ott van nála.
Ok, de az én értelmezésemben akkor már én vagyok a tulajdonosa, de ezek szerint akkor az eredeti számít. Bár ez nyilván azét van így, hogy nehogy véletlenül a meccs végeztével valaki pár lappal gazdagabban távozzon az asztaltól :D
Hát ez mekkora szar, áthoztam Lillianat, majd aktiváltam erre az ellen visszakapta az aktivált pusztajárót, ááá hát ez így nem jó, azt hittem jól kitolok vele, erre nem.
Ez tökéletesen igaz a HS-re is, csak pár szót kell átírni :D Utoljára szerkesztette: Shep, 2015.09.10. 12:21:47
Nekem az elejétől fogva 2 naponta jönnek - ma reggel kaptam, azt hiszem 2 meccs kék-zöld / kék-fekete volt, egy pillantást vetettem csak rá.
Az előző hétfőn vörös-fehér / vörös-kék 4 meccs volt.
Már csak tizenpár boostert vehetek, kb. jövő hét végére, vagy nem sokkal utána valószínűleg kész lesz a kollekcióm. Nissám még mindig nincs, az az utolsó mythic, ami hiányzik :) (és van olyan common, amiből még egy sincs :D - Dragon fodderből is csak egy van)
Hát ez így nekem se lesz hosszútávú kapcsolat az biztos.
Az elsőn segíthetsz egy kis farmolással, sok játékkal (ízlés szerint AI vagy ember ellen), és ha ember ellen játszol, akkor gyűlik a tapasztalat is. Az meg, hogy hány pontod van rankedben - értem, hogy ha foglalkozol vele, akkor zavaró ez a buta rendszer (lehetett volna - lehetne okosabb rendszert felépíteni, több, mint 40 lépcsővel, és rang különbség alapján jobban díjazni a győzelmet, mint a vereséget, stb.). Engem speciel egyáltalán nem érdekel a másokkal versengés része a dolognak, azt se tudom, hogy hány pontom van épp, valahol 0 és 2 között :)
Értem amit mondasz de tisztán látszott, hogy sokkal jobbak a lapjai és a tapasztalata is jóval több volt (nyilván nem véletlenül volt 16-on) a kettő együtt meg elég kiábrándító egy kezdő számára.
Nem azt mondtam, hogy jó a matchmaking (nem tudom, hogy jó-e, és hogy mi alapján működik - nyerési arány, játszott meccsek száma, stb.), hanem azt, hogy a "sokkal jobb" játékosokat is le lehet győzni, mert a játék ilyen szempontból nagyon ki van egyensúlyozva.
Ha közepes játékismerettel (nem csinálsz baromságokat egy játék során) leül egy "kezdő" és egy "sokkal jobb" játékos, akkor kiegyensúlyozott meccseket fognak játszani. A különbség ott fog kijönni, hogy 100 meccsből a "sokkal jobb" játékos nyer 60-at, míg a kezdő 40-et.
Itt a Duels pontok terén ez azt jelenti (mivel a pontozás +1 és -1 módszerrel van), hogy a kezdő nehezen mozdul el az alsó pontokról, hiába kerülne össze csak kezdőkkel, mert velük szemben 50-50 lesz a győzelmi aránya.
Azért ha 16-ra eljutott annyira nem lehet szar, főleg ebben a rendszerben nem, ez itt a gond, hogy egy kezdőt ne rakjunk már össze egy sokkal jobb játékossal. Értem én, hogy reklám célzattal készül a játék de ettől még oda lehetne figyelni ilyen dolgokra, mert az ilyesmivel pont azt érik el, hogy elmegy az ember kedve a játéktól és nem igen fog az első boltban Magic paklikat vásárolni.
Papíron a világbajnoknak 60% az éves (regisztrált) winrate-je, az a pro lista első helyezett játékosának (akinek a legtöbb pontja gyűlt össze a profi idény alatt) 67%. Egy bajnokságon mondjuk 15 körből 9-6-0 eredmény (nyert-vesztett-döntetlen) már sokszor elég a top8-hoz, és a többségnek ez egy éven belül nem sikerül kétszer.
Pont ez a lényege a játéknak, hogy nincs az, hogy "nekem jobb paklim van és mindig nyerek". Jó paklija bárkinek lehet (Duelsben még pénz se kell hozzá), jól játszani viszont nem mindenki tud. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.09. 12:49:56
Ez a játék is teljesen komolytalan. Összerak 16-os emberrel úgy, hogy én meg 1-es vagyok. Hát kösz, nyilván volt esélyem a fullos paklija ellen, meg biztos nem véletlenül van 16-on, ahhoz azért ebben a szisztémában (ami amúgy szintén vicc) 50% feletti winrate kell. Elég szar így ez az egész játék. Nem látni hova lehet eljutni, rossz a matchmaking. Azt hiszem ez is megy a süllyesztőbe a HS mellé.
Ja, és ott van a Combo valahol mindezeken kívül, ami néha felüti az orrát (főleg vintage-legacy részlegben), és olyat üt, hogy a fal adja a másikat :) (turn 0-1-2 killek) Aztán utána fordul a meta, és hatékonyan neutralizálja azt az 1 pontot, amitől megcsuklik az egész. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.07. 08:47:16
Aggro ellen Midrange (mert kibírja az Aggro kezdeti nyomását, és 6-7 kör után már ütőképesebb) Midrange ellen Control (mert a hosszú játék a Midrange-el szemben neki kedvez, hiszen betegre húzza magát, és mindenre lesz válasza) Control ellen Aggro (mert mire a Control felépülne, agyonüti) ez már csak ilyen :) A sok monored aggro eredménye lett, hogy a GR Midrange szépen elterjedt.
Igen ezt egy picit túlméretezték. Közben meglett a rank 40 a zöld-fekete elf deckemmel. Ma 31-ről kezdtem és sorban nyertem szinte, 35-től felfele szinte csak zöld pirossal találkoztam, bár a 40es rankot fekete piros ellen léptem, de nagyon sok G/R van magas szinten. Aggro-val csak 1szer akadtam össze egy mono red volt.
Egyébként pont ezért ilyen végtelenül precíz a lapok nyelvezete - ami le van írva, az úgy van, az úgy működik. Chandránál nincs odaírva semmilyen megkötés, hogy mikor kell vagy lehet vörös varázslatot elsütni, tehát nincs megkötés. Bármikor megtörténhet (az ellenfél körében, harc közben, stb.).
Egy terminológiai dolog van benne, hogy mit jelent a "cast", de ezt is megmutatja a játék: Chandra aktiválása már akkor megtörténik, mielőtt elkezd "lebegni" a varázslat, tehát még ha kap is egy counterspellt, a varázslás már akkor is megtörtént, ha a varázslat hatása végül nem is jön létre bármilyen okból. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.03. 09:47:52
Csak játszva lehet megtanulni, ezért hajít bele rögtön Gideon 5 részes tutorial kampányába. A többit nagyjából felszeded, aztán elmész papíron / MTGO-ra játszani, és a többit a következő néhány évben megtanulod, mert mindig lesz újdonság. Mindig.
Annyival kiegészíteném az előzőt, hogy akár harc közben (a lent említett blokkolás előtti vagy sebzés előtti fázisban) elsüthette, a visszaforgatástól nem szűnik meg támadni a lény.
Ott van a lapon Chandra első képessége - bármikor, ha egy vörös varázslatot elsütsz, vissza kell forgatnod.
Ideális játék: 3. körben lejön 4. körben támadsz, majd a harc utáni fő fázisban varázsolsz bármi vöröset, visszafordul, használod a képességét, és már PW is lett belőle, a +1-ével meg még kettőt belerúgsz az ellenfélbe.